eitaa logo
هیأت زوارالزهراء(س)
8.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
867 ویدیو
27 فایل
📌شعبه تهران: نازی‌آباد، خیابان شهید اکبر مشهدی، نبش کوچه شهید نیکومرام 📌شعبه قم: خیابان صفائیه، کوچه ۲۱ 🌐 سایت هیأت زوارالزهرا (س): [ www.zovvar.com ] 🎞️ کانال گزارشات رسانه‌ای هیأت زوارالزهرا (س): [ @zovvar_media ]
مشاهده در ایتا
دانلود
شور - دعای من این بوده.mp3
17.52M
🎤 حاج ابوذر #بیوکافی 🎵 دعای من این بوده 🔊 #شور 🗓 شب هفتم محرم 98 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻 شب هفتم ⚫️علت شروع بحث سلسه وار عاشقان حسین (ع) قاتلان امام این بود که این نوع سبک زندگی را بر سبک زندگی خودمان و جامعه تطبیق دهیم تا بفهمیم که آیا در بستر جامعه امکان ظهور وجود دارد؟ آیا ما به پای حضرت بلند میشویم و می ایستیم؟ یانوع سبک زندگیمان در نهایت منجر به قتل امامان میشود؟ دنیا پرستی مردم باعث شد که امام حسین (ع) به مسلخ کربلا بروند. انواع مختلف دارد برای یک نفر دنیای حرام است، برای دیگری دنیای نفاق است، برای یک نفر دنیا حلال و واجب است. 🔰عرض شد ۵ دسته در مقابل امام ایستادگی کردند. دسته اول که خطرناکترین دسته بودند و ماجرای قتل حضرت را مدیریت میکردند، جریان نفاق و خواص طالب دنیای حرام بودند که آنها را مورد بررسی و بر شرایط روز تطبیق دادیم. دومین دسته، دسته ی بی تفاوتهای مقدس مآب و اهل مسامحه بودند که به لحاظ مدیریتی خطرناکتر از دسته ی اول نبودند اما هیزم آتش و باعث قدرت جریان باطل بودند. اما در برابر جریان بی تفاوتی چه باید کرد؟ تنها راه حل ایجاد ، پرسش گری و احیای روحیه امر به معروف است و در این راستا نباید منتظر بود تا همه جمع بشوند، بلکه تک تک یا دو نفر دو نفر باید در راه خدا قیام کرد قرآن کریم میفرماید: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى. امام خمینی (ره) نامه ای در ذیل همین آیه در سال ۶۳ به روحانیون، دین دارها و هرکس که حس میکند ذره ای دغدغه نسبت به دین دارد نوشته اند؛ که این نامه شباهت زیادی به خطبه ی امام حسین (ع) در منا دارد. امام (ره) در نامه می فرمایند: خدای تعالی در این کلام از سرشت تاریک طبیعت تا اوج روشنایی انسان را توصیف کرده است. خودخواهی و ترک قیام ما را به اینجا رسانده و بیچاره کرده است. 🔻هیچ گاه نباید صبر کرد مسئولین خوب شوند تا مردم خوب شوند. تا مردم پای علی (ع) نیایند، علی (ع) خانه نشین میشود. این مردم هستند که مشخص میکنند چه کسی سردمدار جامعه باشد. جامعه ی اهل مسامحه افراد اهل مسامحه را برای اداره ی جامعه انتخاب میکند. وضعیت جامعه گاهی آنقدر بد میشود که ولی جامعه مجبور میشود از خودش هزینه کند اگر این بی تفاوتی زیاد باشد باید خود را شهید کند و اگر در اوج بی تفاوتی باشند حسین بن علی ها باید خانواده خود را به اسارات بفرستند تا بلکه این جامعه تکانی بخورد. اصلی ترین مشکل مردم این است که منتظر یکدیگر می نشینند. امام (ره) در ادامه ی نامه ی خود می فرمایند: ای دین دار ها! اگر مجال را از دست بدهید و برای خدا قیام نکنید ، فرداست که مشتی هرزه بر شما حواله شود. روحیه ی انقلابی گری تنها راه برون رفت از قضیه ی بی تفاوتی است و این را باید از محیط پیرامون خود شروع کنیم و باور کنیم که با یک گل هم بهار می شود، نه اینکه مانند کوفیان به هم نگاه کنیم و بنشینیم. 🔸دسته ی سومی که در برابر حضرت ایستادند؛ خواص طالب دنیای حلال بودند که حتی برنامه ریزی برای یاری حضرت هم داشتند ولی دنیای حلال را بدون امام تصویر کردند و اینطور شد . در روایات دنیا به دو صورت و تعریف شده می شود. هر تعاملی که انسان با دنیای بیرون دارد از امور ظاهریه ملکیه تا امور باطنیه ملکوتیه عمل دنیایی است اما بعضی دنیای خوب و بعضی دنیای بد هستند. دنیای بد و خوب در درون ما تعریف میشود نه اینکه بعضی از اعمال را بگوییم خوب است و بعضی را بگوییم بد است و نظام ارزشی آن تغییر نکند . هر تعاملی که ما با دنیا داشته باشیم اگر برای رضایت خدا و انجام تکلیف الهی بود، می شود دنیای خوب یا ممدوح اما اگر برای انجام تکالیف خدا نبود، می شود دنیای مذموم یا بد. ❓معیار برای تکلیف الهی چیست؟ تکلیف ما در بندگی با امام مشخص می شود. معیار بندگی خدا است. حق جاییست که امام باشد و دنیای ممدوح دنیایی است که حول محور امام تعریف شود. یک سری تعاملات به صورت طبیعی در انسان وجود دارد که اگر نیاز امام روی آنها بیاید نظام ارزشی آنها تغییر می کند. ممکن است امر مستحب و واجبی را تبدیل به مکروه کند. این دسته سوم آدم هایی بودند که امام را تنها گذاشتند ولی نمی خواستند اما پایشان در همینجا لغزید. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra ادامه👇👇👇
ادامه☝️☝️☝️ 💢شخصیت اول از چهره های معروف و مورد اعتماد امام علی (ع) است این فرد در طرفداری از ائمه (ع) زبانزد است و در مقابل معاویه و جریان کفر هم بشدت می ایستد او در منطقه عذیب که امام را می بیند و می رود که آذوقه خانواده را که تهیه کرده بود بدهد و برگردد و واقعا قصد برگشت داشت اما وقتی برگشت امام شهید شده بودند. یعنی اولویتش حول دنیای حلالش بود. متاسفانه این دنیای حلال و واجب بدون امام بود، او باید همانجا کار را رها می کرد و به امام می پیوست. در نقطه ی مقابل او و زمانیکه نامه ی امام مبنی بر یاری را دریافت می کنند حتی به خانه هم باز نمی گردند و مستقیما به یاری ایشان می شتابند. شخصیت دوم از شعرای به نام اهل بیت است. اولین نفری که به امام خبر می دهد قلوبهم معک سیوفهم علیک فرزدق است. اما برای انجام حج امام را تنها می گذارد. شخصیت سوم هرثمه ابن ابی مسلم که از یاران امام علی (ع) بود و در نقل قولی روز عاشورا در لشگر باطل ایستاده بود که که یاد امام علی (ع) پس از جنگ صفین که به کربلا می رسند می افتد و به سمت امام حسین (ع) حرکت می کند اما به خاطر دخترانش و غیرت بیجا امام را یاری نمی کند و امام به او می فرمایند جایی برو که مرا نشنوی. ❗️تعلق به دنیا را باید در محوریت امام تعریف کرد. دنیای حلال و واجب تا وقتی اهمیت دارند و باید بدان پرداخت که هم راستا با فرمان و نیاز ولی جامعه باشد، اگر نیاز ولی به امری تعلق گرفت که دنیای واجب با آن همسو نبود، آن دنیا دیگر دنیای واجب نیست بلکه دنیای مذموم است و ذره ای تو را به خدا نزدیک نخواهد کرد. دنیا و مافیهای آن را باید حول محور امام و ولی جامعه تصویر کرد. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra