eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
743 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
270 ویدیو
21 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔖 تکلیف‌محوری، راه‌حل معضل بی‌حجابی ✍آمنه عسکری منفرد تقوا به معنی «تمرکز برتکلیف» و در یک کلمه «تکلیف‌محوری»، از زیباترین و کاربردی‌ترین تعاریف تقوا به شمار می‌رود و بر اساس آن، می‌توان آن را رکن و گوهر اصلی جامعه اسلامی و مکانیزم منحصربه‌فردی برای جامعه‌پردازی و ترقی اجتماعی در جامعه اسلامی دانست و طبق این تعریف، می‌توان «تقوای اجتماعی» را به معنی تلاش برای تحقق آرمان‌های اسلامی معرفی‌کرد. پس اگر تقوا، بنیاد اخلاق و هنجارهای اجتماعی است، بی‌گمان ریشه‌ی همه‌ی ناهنجاری‌ها نیز در بی‌تقوایی است و «انسان متقی» کسی است که نسبت‌ به هرگونه پلیدی عقلانی، عقلایی و شرعی واکنش منفی نشان می‌دهد و به خود اجازه نمی‌دهد تا آن را مرتکب شود. ملت ایران درتجربه‌ی مقابله با ویروس مهلک جهانی کرونا در سال۹۸، در آزمون «تقوای اجتماعی» به معنی «تمرکز بر تکلیف‌محوری» مانند تجربه‌ی سالهای دفاع مقدس و بسیج عمومی کشور در پاسداری از آرمانهای نظام و دفاع از کشور، سربلند شد. آن روزهای تلخ که با پدیدار شدن تهدید در عرصه‌ی سلامتی، همه‌ی آحاد ملت دست به دست هم دادند و با به‌کارگیری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب با عزم ملی، اتحاد و همدلی آحاد ملت در رعایت پروتکلهای اجتماعی خوش درخشیدند. تجربه‌ی روزهای پر از التهاب و اضطراب ناشی از شیوع بی‌وقفه ویروس جهانی کرونا که در آن هر روز شاهد فوت تعداد زیادی از مردم دنیا و عزیزان و هموطنان خود بودیم و برای حفظ جان عزیزانمان مراکز آموزشی و مدارس به تعطیلی کشانده شد، ملت را برای جهادی دیگر این بار در عرصه سلامت عمومی کشور بسیج کرد. همان روزها و شبهایی که نیروهای مردمی با همراهی و همکاری بسیج و سپاه، به گندزدایی مراکز عمومی، بیمارستانها و پارکها پرداختند، عده‌ای به کمک در تغسیل و تدفین قربانیان کرونا شتافتند و جمعی به دنبال برطرف کردن نیازهای خانواده‌هایی که درگیر بیماری و فوت عزیزانشان بودند، شتافتند و با هم‌دردی و همراهی بار اندوهشان را کاستند. در این میان نقش کانونی مساجد در بسیاری از محله‌ها به عنوان نقطه‌ی مرکزی جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه برای دوخت و تهیه‌ی ماسک جهت پیشگیری و رفع نیازهای اولیه‌ی اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، بسیار مؤثر، کارآمد و چشمگیر بود. همچنین برنامه‌ریزی و همکاری نخبگان با دولت برای تولید واکسنهای ایرانی در زمانی کوتاه و همکاری دولت برای وارد کردن و تآمین واکسن از کشورهای امن منطقه و واکسیناسیون عمومی، تولید و تأمین ابزارهای درمانی همچون انکباتور برای کنترل بیماری و درمان همه‌ی مردم در کل کشور نقش مهمی در کنترل بیماری داشت و بدین ترتیب همه‌ی آحاد ملت در کنار دولت رزمایشی ایرانی اسلامی از تقوای اجتماعی به معنیِ «تکلیف محوری» را به نمایش گذاشتند و این تهدید بزرگ ملی را شکست دادند. این در حالی بود که دشمن همیشه بیدار از پای ننشست و با سوءاستفاده از تعطیلی آموزش حضوری مدارس و گسترش فضای استفاده‌ی کودکان، نوجوانان و جوانان از فضای مجازی آموزشی، به نفع اهداف شوم خود استفاده کرد. سپس در برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده و درکنار ارائه‌ی محتوای آموزشی، ابتدا با ذائقه‌سازی مخاطب را هدایت کرده و در مرحله‌ی بعد با صرف میلیاردها دلار، برنامه‌ها و اهداف پلید خود را در قالب‌های هنری جذاب؛ تحت عنوان فیلم، موسیقی و محتوای مسموم و ناامیدکننده از آینده‌ی روشن ایران قوی در شبکه‌های مجازی، به خصوص درشبکه‌های مجازی بیگانه در اختیار کاربران نوجوان و جوان قرار داد و در یک جنگ همه‌جانبه‌ی هیبریدی ذهنها را تسخیر و هدایت کرد. سپس در دوران اغتشاش و فتنه سال ۱۴۰۱ که در کشور بر سر مسئله‌ی حجاب به بهانه مرگ یک دختر جوان و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا شد؛ پیاده نظام تربیت‌شده، غافل و فریب‌خورده‌ی خود را وارد میدان کرد. البته با وجود تذکرات و توصیه‌های رهبر انقلاب در تمام سالهای بعد از انقلاب، خصوصا در سالهای اخیر مبنی بر اهمیت عرصه‌ی جبهه‌ی فرهنگی و خطر وقوع جنگ نرم و شناختی از طریق رسانه‌ خصوصا رسانه‌های بیگانه، به دلیل غفلت برخی والدین و مسئولین امر، دشمن در این زمینه نیز تا حدی موفق بود و این اقدامات منجر به شهادت تعدادی از مدافعان امنیت و خسارات جانی و مالی شدیدی شد. اما به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت مردم در عدم همراهی با فتنه‌جویان داخلی و خارجی، فتنه‌ کنترل شد ولی بعد از مدتی کوتاه که ظاهرا پایان یافته بود، با شکلی جدید و در قالب اعتراض به حجاب اجباری، سر برآورد. 🍃ادامه دارد... @AFKAREHOWZAVI
. 🔖 تکلیف‌محوری، راه‌حل معضل بی‌حجابی ✍آمنه عسکری منفرد این بار نیز در صورت بی‌تفاوتی، عدم تشخیص و عکس‌العمل آگاهانه و به موقع از جانب آحاد مردم و مسئولین و دوری از اتحاد و انسجام ملی، عدم رعایت تقوای اجتماعی به معنای عدم تکلیف محوری به شکلی که شرح شد، عدم تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب و غفلت و کوتاهی آحاد مردم، تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. حضرت علی علیه السلام فرمود: کسی که به هنگام یاری ولیّ و رهبر خود بخوابد، با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد! »(عيون الحكم و المواعظ (لليثی)، ص۴۴۱) پیشنهاد نگارنده این است که در شرایط فعلی مسائلی مانند بی‌حجابی یا معضلات ناشی از ولنگاری فضای مجازی که اثر مستقیم بر ترویج فرهنگ ترک حجاب دارد، حتی در معضلات اجتماعی و فرهنگی عمیق‌تر، در مرحله‌ی اول باید با تیمی از نخبگان و کارآمدان امر و بر طبق رهنمودهای کلی رهبر فرزانه انقلاب و سیاستهای نظام، امر مفروض کارشناسی شود؛ سپس ضریب خطای احتمالی و آثار مثبت و منفی طرح‌های پیشنهادی بررسی شده و در نهایت طرحی واحد، همه جانبه و شفاف ارائه شود. لازم است سیاستهای مربوط به پیشگیری، مقابله و یا رفع خطرات احتمالی حاصل از اجرای طرح، تحت عنوان سیاست واحد، همه جانبه و کارشناسی شده، از طرف دولت و یا ارگان مسئول اعلام شود. همچنین باید پیامدهای احتمالی حاصل از انجام فعل و یا ترک آن به درستی برای همگان تبیین شود. در این صورت همه‌ی آحاد ملت با آگاهی، اراده، اتحاد و انسجام ملی و استفاده از توان جمعی برای رفع معضل به میدان می‌آیند و بدین ترتیب بسیاری از این مسائل طبق قانون هم‌افزایی با بهره‌گیری از تقوای اجتماعی در جامعه‌‌ی اسلامی و تکلیف مداری حول محور واحد از جانب مردم و مسئولین قابل حل خواهد بود تا دیگر شاهد شکست طرحهایی چون طرح امربه معروف از طریق حجاب‌بان و یا تذکر دلسوزانه و مسئولانه مردم در معابر نباشیم. 🍃پایان @AFKAREHOWZAVI
. 💢فقه فردی و منازعات تمدنی ✍زهرا راد ✅به نظر می‌رسد افتادن در دام فقه فردی، برای حل منازعات تمدنی و پیروزی در در جنگ تمدن‌ها، راهی است که جمهوری اسلامی پیش از این طی کرده و آسیب‌هایش مدت‌هاست که آشکار شده است. ✅وقتی جامعه جهانی در یک ساختار تمدنی، برای برداشتن همه چهارچوب‌های فرهنگی، به همه کشورها حکم‌می‌کند که باید با قوانین من سازگار شوید؛ می‌خواهد مقاومت فرهنگی را بشکند تا در نهایت پیروز همه میدان‌ها باشد. ✅امام راحل عظیم الشان اگر این هژمونی را می‌پذیرفت، هرگز انقلابی رخ نمی‌داد و بی‌گمان تسلیم شدن در برابر این تمامیت‌خواهی بیش از اقتصاد و سیاست،یک تسلیم فرهنگی است. فرهنگ یعنی روحی که در کالبد تمدن جریان دارد و " هوایی که تنفس می‌شود". بنابراین چنین هماهنگی‌هایی با تمدن غرب، جمهوری اسلامی را در دراز مدت مصادره فرهنگی کرده و از درون تهی خواهد کرد. ✅استفتائات خردگرا و جزء‌نگر، مدت‌هاست که در جنگ تمدنی قیمت خود را از دست داده‌اند. ✅اینک باید با احکام تمدنی و حاکمیتی به جنگ سلطه‌گران رفت و این مهم میسر نیست مگر با تلاش در ساحت موضوع‌شناسی دقیق و علمی برای فقیه. ✅در این میان تذکر این نکته ضروری است که ایرادی به فقیه وارد نیست؛ چراکه کارشناس مربوطه باید موضوع‌شناسی دقیق و کارشناسی به جا داشته باشد تا ابعاد موضوع برای فقیه روشن گردد. وقتی کارشناس مربوطه خود فریب بازنمایی غرب تمدنی، از راه‌حل معضلات اقتصادی را می‌خورد و به جای ارائه راهکارهای بنیادین، حل مساله را به تعطیلی یک‌روز در هفته تقلیل می‌دهد، مسأله واقعی و امر اجتماعی را بر فقیه مشتبه می‌سازد. @AFKAREHOWZAVI
══﷽════✿ ⃟ ⃟ ⃟ ⃟♥️ 🎁🔮🎁 مسابقه ۲ 🎁🔮🎁 🍃 کانال خواهران حوزوی برگزار می‌کند؛ ❤مسابقه ، ویژه ولادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام 💖 السلام ای پادشاه و صاحب ایران من بلکه سلطان و امیر هر مکانی، یا رضا 🔸️به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، به بهترین کپشن یا یاداشت، در سه محور ذیل؛ 1️⃣نقش مبارزاتی و سیاسی امام رضادر مقابل حکومت طاغوت 2️⃣تاثیر امام جامعه بر معنویت جامعه 3️⃣تاثیرمناظرات علمی امام رضا علیه السلام در ترویج کرسی های علمی و آزاد اندیشی هدیه ای از طرف کانال تعلق می‌گیرد. ♦️نوشته‌های خود را به آی زیر ارسال فرمائید.👇👇 @Roya_afsari ⏰مهلت پاسخ‌گویی تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ سپاس‌ازهمراهی‌شماخوبان♥️ 🗒️@HamQalam
. انتشار یادداشت سرکار خانم محدثه زندی با عنوان" از کره تا قم" در خبرگزاری حوزه لینک خبر👇 https://hawzahnews.com/xcRbB @AFKAREHOWZAVI
. «شنبه های یهودی» ✍🏻 فاطمه شکیب رخ تصویب قانون تعطیلی شنبه ها توسط مجلس یازدهم، ایجاب می کند تا گذری بر تاریخ «شنبه های یهودی» داشته باشیم؛ در ابتدای امر یادمان نرودکه یهودیان در تاریخ جهان، از قدیم الایام، نسبت به حفظ حرمت شنبه های تقویم خویش، تعصب داشتند و مانند ما مسلمانان به راحتی، درصدد دست شستن از شعائر مذهبی و فرهنگی خویش نبوده اند؛ قابل توجه آنکه، نام روز جمعه در هویت مسلمانانی امت اسلام نیز، چنان یک ستاره درخشان بوده و این مطلب از چشم سفرنامه نویسان، پوشیده نمانده است! شاردَن جواهرفروش و جهانگرد فرانسوی که پژوهش های خوبی درباره ایران عصر صفوی دارد؛ آورده است که در تمام طول مدتى كه در سفر بوده‌ام و هرجا گذر كرده‌ام، به جايى نرسيده‌ام كه زمان را نسبت به هفته حساب نكنند و يگانه اختلاف در روز آغاز هفته است. بدين معنى كه فى‌المثل مسلمانان ابتداى هفته را جمعه، يهوديان شنبه و مسيحيان يك‌شنبه و جماعتى ديگر سه‌شنبه مى‌دانند. او اضافه می کند که مسلمانان در روز جمعه كه به معنى روز اجتماع است، براى گزاردن نماز جماعت و ستايش خداى بزرگ گرد هم مى‌آيند (سفرنامه شاردن، ج ۳، ص۱۰۱۳). روزهای مقدس در نزد یهودیان، بسیار حائز اهمیت است؛ مانند روز اول تشرى (یکی از ماه های یهود) که عيد آغاز سال است و در اين روز در بوقها و شاخها مي دمند و نيز كار كردن در اين روز را روا نمي دارند؛ چنانكه در روزهاى شنبه، كار كردن را صحیح نمی دانند (آثار الباقیه، ص ۴۲۷). قداست روز شنبه در نزد یهودیان ریشه تاریخی دارد و معتقدند که روز حشر و حساب و کتاب، روز شنبه خواهد بود و از این رو، هر شنبه در نظر ايشان رستاخيزى شمرده می شود (آفرینش و تاریخ، ج۲، ص۴۰۶). اهمیت روز شنبه در تاریخ صدر اسلام نیز، در چشم یهودیان به چشم می خورد و در جریان غزوه خندق، وقتی قریشیان با رویگردانی بنی قریظه مواجه شدند؛ یهودیان نزد قریشیان عذر آوردند كه شنبه است و ما در شنبه ها نمی جنگیم!‍ ‌(العبر، ج۱، ص۴۲۶). در جریان همین جنگ بود که برخی از یهودیان تصمیم به شبی خون بر امت اسلام گرفتند و با خویش پنداشتند که چون مسلمانان از شنبه های ما ایمن هستند، فرصت خوبی برای حمله خواهد بود؛ اما برخی دیگر از آنان به جدیت به مخالفت برخاستند که ما شنبۀ خود را نمى‌شكنيم (مغازی، ج۲، ص۳۸۰). ابو عيسى وراق در كتاب مقالات از طايفه‌اى یهودی بنام عنانيه، سخن می گويد که در روز شنبه هيچ كارى را انجام نمى‌دهند؛ حتى بچه‌هاى خود را در اين روز ختنه نمى‌كنند و عمل شنبه را براى روز بعدى مى‌گذارند. عقيده دیگری از یک طايفه يهود هم نقل می کند كه آنان هيچ عيدى را در شريعت موسى جز روز شنبه نمی دانند! همو ادامه می دهد که طايفه اليانيه، يكى از طوايف يهود، هيچ عيدی را معتبر نمى‌دانند و تنها روز شنبه را عيد مي گيرند (آثار الباقیه، ص ۴۴۲). اما همین متعصبان به عید شنبه، هنگامی که لباس اسلام برتن پوشانیدند؛ دیگر ارزش و جایگاهی برای شعائر پیشین خویش قائل نبودند چنانچه، مخیریق عالم یهودی مسلمان شده، وقتی با بهانه جویی یهودیان به خاطر پرهیز از جنگ در روز شنبه (جنگ احد) مواجه شد، به یاران گذشته خویش گفت که ديگر شنبه معنايى (در نزد او) ندارد! سلاح خود را برداشت و همراه رسول خدا به ميدان جنگ آمد و به شهادت رسید (مغازی، ج ۱، ص ۱۹۰). با توجه به مطالب بیان شده و ترسیم اهمیت تاریخی تعطیلی روز شنبه در نزد یهودیان و تاکید موکد اندیشمندان مسلمانان، بر پرهیز از سلطه فرهنگی بیگانگان، این سوال جدی باقی می ماند که علت اصرار و تلاش نمایندگان ملت، در خالی کردنِ روزهای شنبه از فعالیت مسلمانان چه می تواند باشد؟! از طرف دیگر، من باب یادآوری بر نمایندگان محترم مجلس، بد نیست یادآور شویم که بر طبق قاعده نفی‌سبیل، هر نوع راه نفوذ و سلطه کفار بر جوامع اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی باید مسدود شود. این قاعده بیانگر دو جنبه ایجابی و سلبی است که جنبه سلبی آن ناظر بر نفی سلطه بیگانگان بر مقدرات و سرنوشت سیاسی و اجتماعی مسلمانان و جنبه ایجابی آن بیانگر وظیفه دینی مسلمانان در حفظ استقلال سیاسی و از بین بردن زمینه‌های وابستگی می باشد. @AFKAREHOWZAVI
. ✍مرضیه سادات حمیدیان ‏تصویب تعطیلی شنبه در مجلس در گیر و دار جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در رفح و غزه و البته بعد از عملیات وعده صادق همزمان با مخالفت مراجع و دروغ بستن تاییدیه به مراجع این پیام را از ایران به اسرائیل مخابره کرد که: اینجا نفوذ کاملا بر اوضاع سوار است اینجا امن و امان است اینجا خواص یا بی بصیرتند یا خوابند شما به کشتار کودکان مظلوم فلسطین ادامه دهید و کار ناتمام‌تان را تمام کنید. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ آیت الله کورانی دار فانی را وداع گفت | زندگی‌نامه علی کورانی از علمای شیعه اهل لبنان، پژوهشگر تاریخ اسلام و اندیشه‌های مذاهب اسلامی و بنیان‌گذار شرکت نرم افزاری المعجم الفقهی است که در ایران بیشتر با کتاب عصر ظهور که در ارتباط با مهدویت در احادیث اسلامی است، شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۴۴ میلادی در روستای یاطَر در نبطیه در جنوب لبنان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد و به تشویق آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین به مدرسهٔ دینی رفت و زیر نظر شیخ ابراهیم سلیمان درس‌های مقدماتی را گذراند. در سال ۱۹۵۸ میلادی در چهارده سالگی به شهر نجف رفت و دروس مقدمات و سطح را در نزد آیات عظام محمد تقی فقیه، سید علاء بحرالعلوم، شیخ باقر ایروانی و سیدمحمدباقر حکیم خواند و در درس خارج آیت الله سید ابوالقاسم خویی و شهید سیدمحمد باقر صدر شرکت کرد. کورانی از اواسط دههٔ ۶۰ میلادی، به عنوان نمایندهٔ چند مرجع شیعه از جمله آیت الله سید ابوالقاسم خویی، در کشور‌های عراق و کویت فعالیت داشت. عمده فعالیت‌های او علیه حزب بعث عراق و اندیشه‌های کمونیسم بود. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به لبنان بازگشت. آیت‌الله کورانی پس از انقلاب اسلامی به ایران آمد و به پژوهش در این زمینه‌ها پرداخت: احادیث اسلامی دربارهٔ حضرت مهدی(عج)، تاریخ تدوین قرآن، معنی واژه‌های قرآن (نقد کتاب مفردات راغب)، سیره نبوی(ص)، تاریخ امامان شیعه علیهم السلام و نقد اندیشه‌های وهابیت. ایشان با حمایت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی، بنیادی به نام مرکز المعجم الفقهی راه اندازی کرد و سپس با حمایت آیت الله سید علی سیستانی، مرکز «المصطفی للدراسات الدینیه» را برای پژوهش در اندیشه‌های اسلامی بنیان گذاشت؛ همچنین اقدام به راه اندازی پایگاهی به نام کتابخانه اهل البیت علیهم السلام کرد که در بردارنده حدود هفت هزار کتاب از منابع شیعه و اهل سنت می‌باشد. کورانی از حدود سال ۱۹۹۸ به مناظره و گفت‌وگو‌های اینترنتی با عالمان مذاهب دیگر، به ویژه عالمان وهابی پرداخت و پس از آن، به تدریج، به ارائهٔ برنامه‌های پرسش و پاسخ در تلویزیون‌های عربی زبان پرداخت که باعث شهرت او در جهان عرب شد. @HOWZAVIAN
اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ ختم صلوات برای سلامتی رئیس جمهور عزیزمان شرکت کنید لطفا https://EitaaBot.ir/counter/a7cfv
. . دعای سریع الاجابه: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْعَظِيمِ الْأَعْظَمِ الْأَجَلِّ الْأَكْرَمِ الْمَخْزُونِ‏ الْمَكْنُونِ‏ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهَانِ الْمُبِينِ الَّذِي هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ وَ نُورٌ فِي نُورٍ وَ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ كُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ يُضِي‏ءُ بِهِ كُلُّ ظُلْمَةٍ وَ يُكْسَرُ بِهِ كُلُّ شِدَّةٍ وَ كُلُّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ وَ كُلُّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ لَا تَقِرُّ بِهِ أَرْضٌ‏ وَ لَا تَقُومُ بِهِ سَمَاءٌ وَ يَأْمَنُ بِهِ كُلُّ خَائِفٍ وَ يَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ كُلِّ سَاحِرٍ وَ بَغْيُ كُلِّ بَاغٍ وَ حَسَدُ كُلِّ حَاسِدٍ وَ يَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّ وَ الْبَحْرُ وَ يَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْكُ حِينَ‏ يَتَكَلَّمُ بِهِ الْمَلَكُ فَلَا يَكُونُ لِلْمَوْجِ عَلَيْهِ سَبِيلٌ وَ هُوَ اسْمُكَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَكْبَرُ الَّذِي سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ وَ اسْتَوَيْتَ بِهِ عَلَى عَرْشِكَ وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ أَسْأَلُكَ بِكَ وَ بِهِمْ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا» اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ برای سلامتی آقای سید ابراهیم رئیسی و همراهان آیه شریفه و دعای فوق رو قرائت کنیم. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
خدایا! حال دلمون خوب نیست. نگرانیم دل توی دلمون نمونده. خدا جون! ی ملت دست به دعا برداشتند. از حرم امام رضا علیه السلام صدای دعای توسل میاد. از حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و دیگر امامزادگان ،صدای مردم نگران ولی امیدوار میاد که دست به دعا برداشتند. خدای خوبم! به تو امید بستیم. ناامیدمان نکن گر نگهدار من آنست که من میدانم شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد @AFKAREHOWZAVI