هنوز تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی که مورد توافق دانشمندان این علم باشد ارائه نشدهاست و این به هیچ وجه مایهٔ تعجب نیست. چرا که مقولهٔ مادر و اساسیتر از آن، یعنی خود هوش هم هنوز بهطور همهجانبه و فراگیر تن به تعریف ندادهاست. در واقع میتوان نسلهایی از دانشمندان را سراغ گرفت که تمام دوران زندگی خود را صرف مطالعه و تلاش در راه یافتن جوابی به این سؤال عمده نمودهاند که: هوش چیست؟
اما اکثر تعریفهایی که در این زمینه ارائه شدهاند بر پایه یکی از ۴ باور زیر قرار میگیرند:
سامانههایی که بهطور منطقی فکر میکنند
سامانههایی که بهطور منطقی عمل میکنند
سامانههایی که مانند انسان فکر میکنند
سامانههایی که مانند انسان عمل میکنند (مرجع۱)
شاید بتوان هوش مصنوعی را اینگونه توصیف کرد: «هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه رایانهها را میتوان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسانها آنها را صحیح یا بهتر انجام میدهند» (مرجع۲). هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته میشود. بیشتر نوشتهها و مقالههای مربوط به هوش مصنوعی آن را «دانش شناخت و طراحی عاملهای هوشمند» تعریف کردهاند. یک عامل هوشمند، ساماندهی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را بالا میبرد.
اینکه هوش مصنوعی چیست و چه تعریفی میتوان از آن بیان نمود؟ مبحثی است که تاکنون دانشمندان به یک تعریف جامع در آن نرسیدهاند و هریک تعریفی را ارائه نمودهاند که در زیر نمونهای از این تعاریف آمدهاست.
هنر ایجاد ماشینهایی که وظایفی را انجام میدهند که انجام آنها توسط انسانها نیاز به هوش دارد (کورزویل- ۱۹۹۰)
مطالعهٔ استعدادهای ذهنی از طریق مدلهای محاسباتی (کارنیاک و مک درموت - ۱۹۸۵)
مطالعهٔ اینکه چگونه رایانهها را قادر به انجام اعمالی کنیم که در حال حاضر، انسان آن اعمال را بهتر انجام میدهد. (ریچ و نایت -۱۹۹۱)
خودکارسازی فعالیتهایی که ما آنها را به تفکر انسانی نسبت میدهیم. فعالیتهایی مثل تصمیمگیری، حل مسئله، یادگیری و … (بلمن -۱۹۷۸)
تلاشی نو و مهیج برای اینکه رایانهها را قادر به فکر کردن کنیم. ماشینهایی با فکر و حس تشخیص واقعی (هاگلند-۱۹۸۵)
یک زمینهٔ تخصصی که به دنبال توضیح و شبیهسازی رفتار هوشمندانه به وسیلهٔ فرایندهای رایانهای است. (شالکوف -۱۹۹۰)
مطالعه محاسباتی که درک، استدلال و عمل کردن را توسط ماشینها را ممکن میسازد. (وینستون - ۱۹۹۲)
توانایی دست یافتن به کارایی در حد انسان در همهٔ امور شناختی توسط رایانه (آلن تورینگ – ۱۹۵۰)
هوش مصنوعی دانش و مهندسی ساخت ماشینهای هوشمند و به خصوص برنامههای رایانهای هوشمند است. هوش مصنوعی با وظیفه مشابه استفاده از رایانهها برای فهم چگونگی هوش انسان مرتبط است، اما مجبور نیست خودش را به روشهایی محدود کند که بیولوژیکی باشند. (جان مککارتی – ۱۹۸۰)
هوشمندی مفهومی نسبی دارد و نمیتوان محدوده صحیحی را برای ارائه تعریف از آن مشخص نمود. رفتاری که از نظر یک فرد هوشمند به نظر میرسد؛ ممکن است برای یک فرد دیگر اینگونه به نظر نرسد. اما در مجموع خصوصیات زیر قابلیتهای ضروری برای هوشمندی است:
پاسخ به موقعیتهای از قبل تعریف نشده با انعطاف بسیار بالا و بر اساس بانک دانش
معنا دادن به پیامهای نادرست یا مبهم
درک تمایزها و شباهتها
تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجهگیری
توانمندی آموختن و یادگرفتن
برقراری ارتباط دوطرفه
به فرض اینکه تعاریف بالا را از هوشمندی بپذیریم، موارد زیر فهرستی است از وظایفی که از یک سامانه هوشمند انتظار میرود و تقریباً اکثر دانشمندان هوش مصنوعی بر آن توافق نظر دارند به شرح زیر است:
تولید گفتار
تشخیص و درک گفتار (پردازش زبان طبیعی انسان)
دستورپذیری و قابلیت انجام اعمال فیزیکی در محیط طبیعی و مجازی
استنتاج و استدلال
تشخیص الگو و بازشناسی الگو برای پاسخ گویی به مسائل بر اساس دانش قبلی
شمایلی گرافیکی یا فیزیکی جهت ابراز احساسات و عکسالعملهای ظریف
سرعت عکسالعمل بالا
هوش مصنوعی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%88%D8%B4_%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C
خبر عالی و رونمایی حجت الاسلام راجی از یک کار جدید دیگر،
منتظر داستانهایی با عنوان #روایت_پیشرفت باشید.
🔻 برخی از داستانها در ویراستی خواهد آمد.
🔹 حتما ویراستی را نصب داشته باشید
صفحه رسمی ویراستی حجتالاسلامراجی
نصب ویراستی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
رسانه های خبری.pdf
12.58M
♨️📖پیدیاف کامل کتاب
#رسانههایخبریدرناآرامیهایاجتماعی
💯جامعترین کتاب کشور در حوزههای سواد رسانه و عملیات روانی که در آن به بررسی نقش رسانههای خبری در ابعاد سیاسی و اجتماعی ایران و جهان پرداخته شده است
✍به قلم #محمد_جوانی
📌چاپ۱۳۹۸،دانشگاه امامحسین(ع)
✌️هدیه و پیشکشی به تمام علاقهمندان عرصهی رسانه و جبههی جهادتبیین؛ تا میتوانید انتشار دهید
📌توجه: پیشنهاد میشود از فصل۴و۵ شروع کنید؛ ضمنا این کتاب در زمان انتشار، بهمراه یک لوحفشرده ارائه میشد که دیگر تکثیر نمیشود؛ اما برخی از محتویات در لینک زیر قابل دسترس است
Mjavani.ir/media
🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی
@Cwarfare
موعِد اعلام نتایجِ
جشنوارهی 🔰 راز 🔰 رسید.
امشب ساعت ۲۱ 🕘
در ناربانو میزبان همهی اعضای شرکتکننده و رأیدهنده خواهیم بود.
🥇🥈🥉
✨ همزمان با شروع برنامه، مطالب در کانال جشنوارهی راز قرار داده میشود.
https://eitaa.com/jashnvare_yas
منتظر حضور شما بزرگواران هستیم.
✔️ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم؛ خیلی به خود مغرور نشویم!
▪️ اینطور نیست که آنها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه میبریم!
📚 رحمت واسعه، ص١٩۴ (مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیهالسلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
هدایت شده از | روایت تبیین |
دلت برای اربعین گرفته؟💔
دست بگیرید
تا حسیـن(ع) دست بگیره ✋🏻
🏴 پویـش رسانـهای خدمـت اربعینـی
♦️ ویژه نوجوانان و جوانان اربعینی
◼️ محورها: خدمت به عشق امام
حسین(ع) چه در پیادهروی اربعین
چه دور از کربلا
◾️ قالبها: روایتهای تصویری، ویدیویی، نوشتاری و...
🎁 ۵ هدیه ۱ میلیون تومانی
🌹 ویژه ۵ روایت برتر
📆 دریافت روایتها تا ۲۲ شهریور
💌 اهدای هدیه در ۱۱ مهر (همزمان با
میلاد رسولاکرم(ص) و امام صادق(ع))
راستی! کار، کار امام حسینی هستش، دست رفیقتم بگیر و بیار پای کار امام حسین(ع)! یادت باشه از قافله خدمتگزاران اربعینی جا نمونی!
اگه دوست داری بیشتر از پویش بدونی
روی عبارت زیر بزن و وارد کانالشو👇🏻
📌 کانال رسمـی پویـش خدمـت اربعینـی
🕊 🕊
🕊
🕊 🕊
______
#اربعین
#خدمت_اربعینی
#دهه_هشتادیها
http://eitaa.com/khedmat_arbaeeni
عشاق الحسین محب الحسین.نریمانی.mp3
5.96M
یه کربلا منو بطلب....
شب زیارتی امام حسین علیه السلام
دعا یادتتون نره برای همه مدیر و ادمین های کانال
خیلی التماس دعا داریم😭😭😭😭😭
به وقت حاج قاسم
01:20
به ساعتی که زیر این پست میبینید توجه نکنید. عمدا بیدار بودم که بزنم ساعت به وقت حاج قاسم. طرف حاضره نماز صبحش قضا بشه ولی تا نصفه شب بیدار باشه این یک و بیست وبزنه.
من اگر شهید شدم سعی میکنم وسط ظهر جمعه یا شب جمعه ساعت ده شب باشه که زرت بزنید توی کانالاتون. راحت. خواهش میکنم. تشویق نکنید. شرمنده نکنید.
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
audio_2021-03-26_18-22-58.ogg
1.3M
💠دعای بسیار مهمی که در عصر #جمعه باید خواند و اکثر شیعیان از آن بی خبرند...
🔰 سید بن طاوس درباره این دعا چه گفته است ؟
✅ چرا شیخ عباس قمی این دعا را در اواخر مفاتیح قرار داده است؟
👌 ازدیگر اعمال مهم عصر و غروب جمعه چه می باشد ؟
🎤عبادی
#امام_زمان
🔰سیاست همراه دیانت🔰
http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{هوالمحبوب}
+ای کاش میتونستم یه کاری برای حضرت خدیجه س بکنم...😞
ولی نمیتونم😢
_چرا نتونی؟ بدوو تا جا نموندی😀
+چطور مگه؟خبریه؟😱
✨《جشنواره ملی بانوی هزاره اسلام به مناسبت حضرت خدیجه سلام الله علیها》✨
_ [بانوی هزاره اسلام] جشنواره کشوری هست که در دو بخش ادبی و هنری تشکیل میشود😌 که هر بخش شامل عرصه های مختلف هست و میتونی تو هم شرکت کنی😉 تازه کلی جوایز میلیونی و... هم دارند🤩
📰جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های زیر مراجعه فرمایید.
👇👇
☎️راه های ارتباط با ما:
📨پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/b_Islam
📨پیام رسان روبیکا
https://rubika.ir/b_Islam
حقوقدان و استاد دانشگاه: بی حجابی و کشف حجاب، جرم مشهود است / قانون را نباید فدای ملاحظات سیاسی کرد/ داخل خودرو حریم شخصی محسوب نمیشود
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۷۰۸۲۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حقوقدان و استاد دانشگاه: بی حجابی و کشف حجاب، جرم مشهود است / قانون را نباید فدای ملاحظات سیاسی کرد/ داخل خودرو حریم شخصی محسوب نمیشود
یک حقوقدان و استاد دانشگاه گفت: در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی موضوع کشف حجاب به عنوان مصداق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی، جرم انگاری شده و در جرم بودن آن شکی نیست.
خبرگزاری میزان-در روزهای اخیر مباحث مختلفی در خصوص موضوع حجاب و ابعاد حقوقی آن و همچنین شبهاتی در مورد این مسئله که آیا توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب مستند قانونی دارد یا خیر در فضای مجازی منتشر شده است.
در برخی از مباحث مطرح شده ادعا میشود که فضای داخلی خودرو حریم شخصی محسوب شده و توقیف و یا جریمه¬ی خودرو به علت کشف حجاب مستند قانونی ندارد.
چندی پیش نیز مرکز رسانه قوه قضاییه اطلاعیهای درخصوص موازین حقوقی مرتبط با کشف حجاب در داخل خودرو صادر کرد.
براساس این اطلاعیه، طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرمانگاری شده است.
همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمیشود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم میباشد
طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ظابطان مقرر گردیده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم هستند.
در همین راستا جعفر صادق منش، حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتوگو با میزان در مورد جرم بودن کشف حجاب گفت: در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی موضوع کشف حجاب به عنوان مصداق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی، جرم انگاری شده و در جرم بودن آن شکی نیست.
وی همچنین در مورد اینکه برخی میگویند خودرو حریم شخصی محسوب میشود گفت: در تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر مصوب ۱۳۹۴ به صراحت آمده است که جاهایی مثل داخل خودرو و مشاعات آپارتمانها که بدون تجسس در معرض دید عموم است حریم خصوصی محسوب نمیشوند و جرایمی که در این حوزه واقع شود، میتواند مشمول مقررات مواد ۴۴ به بعد قانون آیین دادرسی کیفری باشد.
عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی تصریح کرد: این موضوع که برخی از شهروندان تصور میکنند، قانونی در مورد حجاب وجود ندارد به ترک فعل دستگاههایی بر میگردد که این موضوع را در طول چند دهه گذشته رها کرده و فرهنگ سازی لازم در خصوص آن را انجام نداده اند.
صادق منش گفت: واقعیت این است که بیش از ۳۰ سال است که این موضوع رها شده و جدی گرفته نشده است تا آنجا که برخی باور نمیکنند که در حوزه حجاب نیز قانون وجود داشته و همچنین در این موضوع جرمانگاری شده است.
این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: اگر در همان ابتدا که قانون تصویب میشود اعتبار و اهمیت لازم به آن داده شود و اجرای درست قانون فدای ملاحظات سیاسی یا بازیچه مدیرانی قرار نگیرد که فریفته سبک زندگی مهاجم هستند، وضعیتی به وجود نمیآید که برخی تصور کنند که در این زمینه قانونی وجود نداشته و جرم انگاری لازم صورت نگرفته است.
این استاد دانشگاه افزود: مساله پوشش، در هیچ یک از نظامهای فکری، فرهنگی و حقوقی دنیا یک امر مطلقا خصوصی شناخته نشده است و در این رابطه که افراد برای حضور در جامعه ملزم به رعایت چهارچوبهایی برای پوشش (dress code) هستند، اتفاق نظر وجود دارد، تنها تفاوت، مربوط به حدود این چهارچوبها است که به فراخور نظام ارزشی و هنجارهای حاکم، از محیطی به محیط دیگر فرق میکند و بررسی منشورهای پوشش در کشورهای مختلف برای محیطهای متفاوت گویای این حقیقت است.
صادق منش ادامه داد: افراد در چهارچوب خطوط ترسیم شده برای پوشش در کشورهای مختلف، حق انتخاب رنگ و جنس پارچه و اندازه و مد لباس خود را دارند و این آزادی عمل مطلق نیست.
وی افزود: چهارچوب پوشش در جامعه ما به دلیل اسلامی بودن در قالب قوانین و مقررات پوشش و حجاب برای زنان و مردان تجلی پیدا کرده و در کنار تدبیر قضایی و انتظامی تدابیر متنوع ایجابی و پیشگیرانه شامل تدابیر مربوط به مدیریت چرخه طراحی تا عرضه پوشاک، دستورالعملهای تبلیغات تجاری و تولید محصولات رسانه ای، برنامههای علمی، آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی را برای ۳۲ دستگاه پیشبینی کرده است و در بر میگیرد.
انتهای پیام/
www.mizanonline.ir/fa/news/4708218
نور
خبرهای خوبی در راه است.
لوازم نویسندگی یک دوره نویسندگی است که آموزش های مکمل به نویسندگان ارائه میشود.
یکی از زیر مجموعه هاش ai یا کاربر هوش مصنوعی برای کمک به نویسندگان است.
اگر خداوند توفیق دهد یک کارگاه برگزار خواهیم کرد و از شما پول خواهیم ستاند. تا پول دارید رفیقتان هستیم🙄🤝😐.
@evaghefi
برای اطلاعات بیشتر مزاحم بنده بشوید. خواهش میکنم شما مراحم هستید. اصلا اگر بذارم شام نخورده تشریف ببرید. برنج خیس کردم. یا نرو یا بمان یا نگهت میدارم یا میزنم قلم پاتو میشکنم☺️☺️
#هوش_مصنوعی
#رمان #آموزش #دوره