eitaa logo
انصارالقرآن
151 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تأملی در بیان مهم اخیرِ امام خامنه ای پیرامون فضای مجازی بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) حاوی نکات بسیار مهمی بود. لازم است به بخشی از بیانات معظم له که مرتبط با فضای مجازی بود اشاره ای داشته باشیم: 🔸"مسئله‌ی فضای مجازی، امروز جزو ابزارها است؛ مسئله‌ی بازی جنگ، امروز جزو ابزارها است؛ به اینها بایستی توجّه کنید. پس بنابر‌این آن «قوّه»، این هم «ابزار»؛ هر چه میتوانید -مَا استَطَعتُم- بایستی در این زمینه‌ها خود را آماده کنید."🔸 ممکن است عده ای بدون توجه به قبل و بعد بیانات رهبر معظم انقلاب فقط به ابزاربودن فضای مجازی توجه کنند و مدعی شوند که پس ما باید هرچه میتوانیم در اینستاگرام و تلگرام و فضای وب و... فعالیت کرده و از آنها به عنوان ابزار استفاده نماییم!!! در صورتی که از قبل و بعد بیانات امام خامنه ای غافل اند... به عبارات قبل معظم له پیرامون شاخصه های ضروری برای ابزارهای موردنیاز جبهه اسلام توجه کنید: 1️⃣ ابزار بایستی ابزار پیشرفته باشد. 2️⃣ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باشید 3️⃣ [ابزار] به‌روز باید باشد... ببینید امروز چه چیزی لازم داریم. در مورد ابزار بایستی به‌روز باشید. 4️⃣ ابزار بایستی متنوّع باشد؛ [متناسب با] زمین و آسمان و فضا و دریا و مرز و درون قلب کشور، همه جا؛ و ابزار اطّلاعاتی و ابزار عملیّاتی و همه جور ابزار... حال شما قضاوت کنید که طبق این شاخصه های بیان شده رهبر معظم انقلاب، آیا تعریف عده ای از فضای مجازی که محدود به تلگرام و اینستاگرام و بقیه محصولات دشمنان انقلاب میشود، همان تعریف مدنظر رهبر معظم انقلاب از فضای مجازی می باشد؟ خوب است به مطلبی که معظم له بلافاصله بعد از ابزاربودن فضای مجازی بیان فرموده اند نیز توجه نماییم: 🔹در نظام طاغوت و رژیم وابسته‌ی فاسد، انبارهای ما پُر بود از ابزارهای آمریکایی که متعلّق به آنها بود؛ ما حق نداشتیم در آن زمان بسیاری از اینها را حتّی باز کنیم، نگاه کنیم، قطعه را بشناسیم، اگر امکان داشت خودمان قطعه را عوض کنیم... یعنی انبارها پُر بود از سلاح، منتها سلاحی که مال دیگران بود، اجازه‌اش دست دیگران بود؛ هر جا او میگفت باید مصرف میشد؛ اگر او اجازه نمیداد، نمیتوانست مصرف بشود. این کارخانه‌جات اسلحه‌سازی دشمن را با پول ملّت، با هزینه‌ِی ملّت، بایستی آباد میکردند. یکی از دو مؤلّفه‌ی قدرت رژیم طاغوت این بود، مؤلّفه‌ی دیگر هم این بود که ما به دستور آمریکا، ژاندارم منطقه باشیم؛ یعنی رژیم طاغوتی ایرانِ قبل از انقلاب منطقه را برای آمریکا بی‌مانع کند، هر صدای ضدّآمریکایی را در آنجا سرکوب کند و خفه کند؛ یعنی با هزینه‌ی ملّت ایران، با هزینه‌ِی نیروی انسانی ایران و پول ملّت ایران، منافع دیگران تأمین بشود....🔹 واقعاً وقتی این بیانات امام خامنه ای روحی فداه را شنیدم واقعاً تأسف خوردم که چرا ما این همه مدت نتوانستیم چنین تحلیل جامعی را در مقابل مدعیان ضرورت فعالیت در تلگرام و اینستاگرام و... بیان کنیم تا اینکه خود رهبر معظم انقلاب باید دوباره بیان فرمایند و هنوز هم عده ای نمیخواهند این بیانات را بشنوند! 🔻در پایان چند سوال را طبق بندبندهای دستورات رهبر معظم انقلاب از دوستان انقلابی خود که تعریف دیگری از فضای مجازی دارند بیان میکنیم: 1️⃣ مگر حضرت آقا نفرمودند که "ابزار مال خود شما باید باشد، به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باشید"؛ خب حالا بنظر شما مالکیت و اختیارِ اینستاگرام و توییتر و تلگرام و... دست ماست یا دشمنان ما؟ 2️⃣ مگر حضرت آقا نفرمودند که "ابزار بایستی ابزار پیشرفته باشد"، حال بنظر شما چرا کره ی جنوبی به این همه دستاورد و تولیدات فضای مجازی رسیده است ولی کشور ما که جزو اولین کشورهای واردکننده ی اینترنت بود و هم اکنون نیز جزو پرمصرف ترین های اینترنت دنیا هستیم، این همه از پیشرفت در حوزه فضای مجازی عقب مانده ایم و تنها مصرف کننده ایم؟ 3️⃣ مگر حضرت آقا مثال ابزارهای آمریکایی موجود در دوران طاغوت را بیان نفرموده اند که برای چه هدفی به حکومت طاغوت داده بودند و اختیار استفاده و بهره برداری از تکنولوژی آن ابزارها را به هیچ وجه به متخصصان ایرانی و در جهت مصلحت مردم کشور نمی دادند بلکه پول و امکانات مملکت و مردم را نیز در مقابل فروش آن ابزارها می ربودند ولی در جهت اهداف خودشان منحصراً مدیریت میکردند! حال بنظر شما اینترنت آمریکایی و موبایلهای هوشمند و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری صهیونیستی که در اوج تحریم های دارو و... علیه ملت ایران، به سرعت وارد کشور شده و به آسانی به روز میشوند، جای سوال برای ما و مسئولین ما ندارد که چرا آن دشمنان اینقدر در ورود این ابزارها به داخل کشور ایران، دست و دل باز شده اند؟
13980720_33291_192k.mp3
3.31M
🎙 کلیپ صوتی | نخبگان پاره تن کشور هستند 🔻 رهبر انقلاب در دیدار اخیر نخبگان: یکی از کارهای بدشان دلّالیِ جابه‌جا کردن نخبه‌های کشور است که این کار هم دارد انجام میگیرد. نخبه را از ماندن در داخل دلسرد کنند که «چرا میمانی، بی‌خود خودت را معطّل میکنی، عمرت را تلف میکنی»، در حالی که او مال اینجا است، پاره‌ی تنِ اینجا است. 👈 وظیفه‌ی وزارت علوم و وزارت بهداشت است که از دانشگاه‌ها مراقبت کنند، پاکسازی کنند. ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ 🏷 #دیدار_نخبگان 💻 @Khamenei_ir
ز جلوه‌ی تو چه‌ گوید ، زبانِ حیرت من؟ - بیدل دهلوی -🌱
💬 | تهاجم فرهنگی! تهاجم فرهنگی عبارت است از اینکه دشمن از طُرُق مخصوص خود، حمله به و جامعه را شروع کند، تا آنها را در دل‌ها کند. فرض بفرمایید مسأله‌ی زهد و پارسایی و حتی اعتقاد به اصل ولایت و از این قبیل را مورد حمله قرار می‌دهد.۱۳۷۳/۴/۲۲ 📡فرهنگ و کار فرهنگی 🆔 @ansarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای «ترابی» بازیکن تیم پرسپولیس در مورد شادی بعد از گلش 🔹شادی بعد از گلم دلی بود. هدفم فقط گوشزد کردن یک نکته به مسئولان بود. 🌷😘 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🔴‏هجمه‌ها علیه ‎ شروع شد! کیا؟ همونایی که شعار ‎ میدن!! اینا همونایی‌اند که میگن تو ایران آزادی بیان نداریم خودشون رو مدعی آزادی بیان میدونن اما کسی که ضد تفکراتشون عمل کنه رو فحش مادر میدن و مسخرش میکنن! 🔴
🌹تقسیم آیات به دوره های تحول مسلمانان عصر نزول یکی از کارهای مهم در پژوهشهای 🌹 در پژوهش های یکی از کارهای مهم بعد از گرد آوری آیات، تنظیم آیات است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ معمولا در پژوهش های موضوعی موجود تقسیمی که صورت می گیرد، تقسیمی مکانیکی و بر اساس فصولی است که محقق در ذهن خود یا متکی به دانش چیده است. اما در پژوهش های موضوعی تنزیلی تنظیم آیات به گونه دیگری است. این بحث را در پای درس و سخن استاد پیگیری می نماییم: ایشان در جلسات بحث تفسیر موضوعی می فرمایند: مستند به آیه 29 سوره فتح، سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم (ص) و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم (ص) و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. از این رو طبیعی است که در چینش آیات گرد آمده دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود. به همین جهت مناسب است تا زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد. و در که به زودی توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ خواهد رسید، می فرمایند: برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، در قران آموزه هایی وجود دارد؛ مهم ترین آنها در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد. در این آیه ادامه مطلب در آدرس 👇👇👇👇 http://hamgambavahy.blog.ir/post/162 https://eitaa.com/mtamhid
بازنشر گفتگوی اختصاصی بلاگ تفسیر تنزیلی با استاد بهجت پور (1) گفتگو با استاد بهجت پور پیرامون نظریه ایشان در مهندسی فرهنگی قرآن و کشور و نقش نگاه تنزیلی به قرآن در کشف مهندسی متن ذیل حاصل گفتگو با استاد بهجت پور است که به صورت متن قابل استفاده برای عزیزان تنظیم کردم و سوالات و گفتگوهای اضافی را حذف کردم. لطفا به دقت مطالعه بفرمایید. تنظیم این متن خیلی وقت برده است و لطف نمایید در صورت استفاده در جایی به جهت ترویج این نگاه، آدرس بلاگ را مرقوم فرمایید. با تشکر استاد بهجت پور از مهندسی فرهنگی به عنوان یک صنعت یاد می کنند. صنعتی که با شما قصد سخن از آن را دارم، مرتبط با ترتیب نزول قرآن و کشف روش‎های تحول فرد و جامعه از قرآن است، لذا مطالبی را که به نظر می‎رسد در تشریح مراد از مهندسی مفاهیم دینی مناسب باشد از میان آن گفتگو، به‎عرض می‎رسانم: در تنظیم متن سعی شد از کتب استاد و نظراتشان در سخنرانی ها و جلسات خصوصی با حلقه تفسیر هم استفاده شود. مسأله امروز کشور ما آن است که چگونه خط انتقال عناصر فرهنگی شامل مفاهیم، معارف، ارزش‎‎ها و رفتار دینی را سامان دهیم که حداکثر همراهی و استقبال گروه‎های هدف را با خود داشته باشد، رقبای خود را با کمترین هزینه از میدان خارج کند، ومنتج به نتایج ماندگار باشد؟ به عبارت روشن‎تر، چگونه برای خارج کردن جامعه از ناهنجارهایی که عقل‎پسند نیست و اسلام آن‎ها را نمی‎پذیرد، برنامه‎ریزی کنیم و علی‎رغم واقعیت‎های موجود جامعه، و تنوع مردم نسبت به کنارزدن ناهنجاری‎ها اقدام کنیم، و هنجارهای مخالف آن‎ها را جایگزین نمائیم؟ به عرض می‎رساند در جای خود ثابت نموده‎ایم که بدین منظور چاره‎ای جز نگاه تنزیلی (ترتیب نزولی) به قرآن نداریم. (تفسیر همگام با وحی، مقدمه ج1) 1/1- هدف از پژوهش‎های تنزیلی هدف اساسی، شناخت روش مناسب و پایدارِ اسلامی، برای تثبیت هنجارها در جان فرد و جامعه و فرهنگ سازی در این حوزه و مقدار سهم این مقوله در منظومه مفاهیم و عناصر فرهنگی دیگر است. هدف از پژوهش آن نیست تا طرحی بر طرح‎های دیگر افزون شود، بلکه هدف آن است تا منشوری قرآنی ـ روایی و کارشناسانه عرضه کنیم که مسئولان و مدیران کشور، بتوانند موافق آن، طرح‎های خود را در باب مسائل فرهنگی سنجه کنند و آسیب‎های آن‎ها را شناسایی، و ضعف و نقص آنها را مرتفع نمایند. ادامه مطلب را در آدرس ذیل پیگیری بفرمایید. http://hamgambavahy.blog.ir/post/94 https://eitaa.com/mtamhid
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است. این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد. رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛ http://tamhid.net/ http://hamgambavahy.blog.ir/ https://eitaa.com/mtamhid
انصارالقرآن
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد.
با سلام اساتید حوزه ان شاء الله قبل از تدریس سوره ها، حتما سوره را در تفسیر همگام با وحی مطالعه بفرمایند با توجه به اینکه نرم افزار هنوز آماده نشده است تا در اختیار اساتید محترم قرار داده شود، موسسه تمهید اقدام به انتشار فایل پی دی اف تفسیر جلد اول نمود ان شاء الله ویراست جدید جلد اول توسط استاد درحال تدوین است.
دلایل_صلح_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
1.34M
✳️ پاورپوینت دلایل صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه 📚@ANSARQURAN
انتظارات_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
3.37M
✳️ پاورپوینت انتظارات امام حسن مجتبی علیه السلام از شیعیان 📚@ANSARQURAN
عرض سلام و ادب خدمت مخاطبین فرهیخته و قرآن دوست با توجه به اینکه مجلد اول تفسیر همگام با وحیِ مفسر گرانقدر و گرانمایه، حضرت حجت‎الاسلام عبد الکریم بهجت‎پور توسط ایشان در حال ویراست جدید است، و نسخه چاپی جلد اول ویراست قبل این اثر که هم‎اکنون تقدیم می‎گردد، در بازار موجود نبود، موسسه تمهید با اجازه استاد محترم، اقدام به انتشار فایل پی‎دی‎اف کتاب نمود. از آنجا که این اثر اولین تفسیر تنزیلی شیعی در دنیای اسلام است و دستاوردهای اخیر استاد بهجت‎پور در حدود ده سال اخیر در این مجلد گنجانده نشده بود، گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه تمهید، ویراست جدید حلدهای اول تا سوم این اثر را در دستور کار خود قرار داده، تا مخاطبان ارجمند با سیر نزول سوره های قرآن و نیز مراحل تحول، دقیق تر آشنا شوند. مواردی از نکات ناب ویراست جدید این اثر را در وبلاگ گروه تفسیر تنزیلی موسسه تمهید با آدرس ( hamgambavahy.blog.ir ) در اختیار شما قرار داده‎ایم، تا از مطالب جدید مرتبط با این جلد نیز محروم نمانید. شما می‎توانید با عضویت در کانال مجازی موسسه تمهید در نزم‎افزار ایتا (https://eitaa.com/mtamhid) ، از به روزرسانی مطالب بلاگ و نیز زمان چاپ ویراست جدید مطلع گردید، و اخبار و محتواهای تولیدی تفسیر تنزیلی را پی‎گیری نمایید. علاقه مندان می توانند فایل جلد اول تفسیر را از آدرس ذیل دانلود نمایند. http://hamgambavahy.blog.ir/post/163 دانلود مستقیم: https://bit.ly/2Jfpg2I
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است. این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد. رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛ http://tamhid.net/ http://hamgambavahy.blog.ir/ https://eitaa.com/mtamhid
خلاصه مصاحبه اختصاصی با استاد موضوع مصاحبه: دوره های عصر نزول (قسمت اول) بسم الله الرحمن الرحیم : استاد محترم شما چنانچه در ابتدای سوره حجر در جلد پنجم تفسیر و نیز در کتاب ‎ـنامهـتنزیلی سوره‎ها آورده‎اید، معتقدید که سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم ص و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم ص و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. لذا پیشنهاد می دهید که در ‎هایـموضوعی در چینش آیات گرد آمده، دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود و معتقدید که باید زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد. برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، شما از یکی از آموزه های قرآن که دیگران چنین توجهی به آن نداشتند، بهره برده‎اید و آن آیه 29 است. ممکن است کمی این موضوع را باز بفرمایید. ‎پور: باسلام خدمت شما و قرآن‎پژوهان محترم؛ در مورد موضوعی که مطرح فرمودید باید گفت که: بله، در قران آموزه هایی بدین منظور وجود دارد که ما از آنها تحت عنوان مهندسی‎های معکوس قرآن یاد می‎کنیم که مهم ترین این آموزه‎ها که خدای تعالی فهم آن را نصیب ما کرد، آموزه‎ای است که در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد. در این آیه پیروان پیامبر اکرم (ص) به زراعتی تشبیه شده اند که ابتدا رشدی زیر زمینی داشته تا انکه ادامه مطلب را در لینک ذیل مطالعه بفرمایید:👇👇 http://hamgambavahy.blog.ir/post/164 https://eitaa.com/mtamhid 🌺رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
از ژرفای نماز.pdf
637.3K
📖 #فایل کتاب #از_ژرفای_نماز آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی تهیه شده در مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
رنجی که امام حسن علیه‌السلام از دوستان دیدند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «پیغمبر با همه‌ى شدّتها و رنجها و امیر مؤمنان با همه‌ى دردها و غمها و ائمّه‌ى دیگر با همه‌ى ستمدیدگی‌ها هیچ کدام در وضعیّت امام حسن قرار نگرفتند و این عظمت حسن‌بن‌على را نشان میدهد؛ زیرا آن دیگران، ائمّه‌ى هداة معصومین اگر از سوى دشمن رنج میدیدند، از سوى دوستان آن زخمها را التیام می‌یافتند امّا امام حسن مجتبى این‌جور نبود، نزدیک‌ترین یاران امام حسن به او گفت یا مذلّ المؤمنین.» ۱۳۵۹/۵/۶ و تسلیت باد ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹 @ansarquran
زندگی، یعنی این‌که ما را ترسیم کنیم و را که برای ما عزیز و محترم است، مشخص کنیم و بعد با همه‌ی بکوشیم؛ اصلاً زندگی جز این معنی ندارد؛ والّا اگر انسان از ارزش‌ها خالی باشد، به یک جماد تبدیل خواهد شد؛ یا یک حیات نباتی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن؛ یا احیاناً یک حیات حیوانی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن و باز تلاش کن برای این‌که گیر بیاوری، تا مجدداً جذب کنی و رشد جسمانی و مادّی کنی! اینها که ارزشی ندارد؛ این زندگی، انسانی که نیست. زندگی، یعنی تلاش در این مسیر ارزش‌های انسانی؛ و «انّما الحیاة عقیدة و جهاد»، یعنی همین. ۱۳۷۰/۱۱/۲۹ @ansarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ✔️ نظامی که پیامبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که بین آن‌ها هفت شاخص از همه مهم‌تر است. 🖋 ۱. معنویت: انگیزه و موتور پیش‌برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می¬جوشد و دست و بازو و پا با و وجود آن‌ها را در جهت صحیح به حرکت در می‌آورد. . 🖋 ۲. قسط و عدل: اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقی به حق‌دار بدون هیچ ملاحظه‌ای است. . 🖋 ۳. علم و معرفت: در نظام نبوی پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند. . 🖋۴. صفا و اخوت: در نظام نبوی درگیری‌های برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه می‌شود. فضا، فضای صمیمت و اخوت و برادری است. . 🖋 ۵. صلاح اخلاقی و رفتاری: انسان‌ها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی پیراسته و پاک می‌کند. . 🖋۶. اقتدار و عزت: جامعه و نظام نبوی، توسری‌خور، وابسته، دنباله رو و دست حاجت به سوی این و آن دراز کن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است. . 🖋 ۷. کار و حرکت و پیشرفت دائمی: توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب حرکت و کار و پیشرفت است. اتفاق نمی‌افتد که یک زمان بگویند دیگر تمام شد، حال بنشینیم استراحت کنیم! 📖 @ansarquran
🇮🇷🇮🇶 درس‌های فتنه عراق برای ایران ۱. همراه شدن تاکتیکی با اعتراضات به نیت هدایت مطالبات و آرام کردن شرایط، غلط و بی‌ثمر است و از همان ابتدا باید تمام گروه‌های سیاسی و مراجع دینی صف خود را جدا و با آشوب مخالفت و مقابله کنند. ۲. کنترل سران اغتشاشات مانع فتنه نمی‌شود چراکه در دوره کنونی و در مدل جدید براندازی، اساسا آشوب‌ها بدون رهبر ظاهری صورت می‌گیرد. ۳. آغاز اغتشاشات الزاما موکول به رویداد سیاسی اقتصادی خاصی نیست و در هر زمان و به هر دلیلی امکان شعله‌ور شدن اعتراضات هست. ۴. ترورهای هدفمند در دل آشوب‌های بی‌هدف طراحی و اجرا می‌شود. ۵. با اوج گرفتن ناامنی و هرج‌ومرج هیچ فرد و جناحی در نهایت مصون از تعرض نخواهد بود. ۶. توقف موقت آشوب‌ها را نباید پایان آن تصور کرد. ۷. مقدسات و غیرت دینی، همیشه مانع و دافع آشوب نخواهد بود. ۸. مطالبات به‌حق، همواره امکان انحراف و انفجار را دارد. ۹. علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و اصلاحات اداری سیاسی پس از آغاز درگیری‌ها فایده چندانی ندارد. ۱۰. آنچه امکان نجات کشور و جامعه را دارد، ولی فقیهِ در رأس ساختار حاکمیت و دارای قاطعیت است، نه مرجعیت دور از سیاستی که ضمانت اجرایی برای تحقق فتاوی و نصایح او وجود ندارد.