eitaa logo
انصارالقرآن
151 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴‏هجمه‌ها علیه ‎ شروع شد! کیا؟ همونایی که شعار ‎ میدن!! اینا همونایی‌اند که میگن تو ایران آزادی بیان نداریم خودشون رو مدعی آزادی بیان میدونن اما کسی که ضد تفکراتشون عمل کنه رو فحش مادر میدن و مسخرش میکنن! 🔴
۲۹ مهر ۱۳۹۸
🌹تقسیم آیات به دوره های تحول مسلمانان عصر نزول یکی از کارهای مهم در پژوهشهای 🌹 در پژوهش های یکی از کارهای مهم بعد از گرد آوری آیات، تنظیم آیات است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ معمولا در پژوهش های موضوعی موجود تقسیمی که صورت می گیرد، تقسیمی مکانیکی و بر اساس فصولی است که محقق در ذهن خود یا متکی به دانش چیده است. اما در پژوهش های موضوعی تنزیلی تنظیم آیات به گونه دیگری است. این بحث را در پای درس و سخن استاد پیگیری می نماییم: ایشان در جلسات بحث تفسیر موضوعی می فرمایند: مستند به آیه 29 سوره فتح، سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم (ص) و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم (ص) و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. از این رو طبیعی است که در چینش آیات گرد آمده دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود. به همین جهت مناسب است تا زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد. و در که به زودی توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ خواهد رسید، می فرمایند: برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، در قران آموزه هایی وجود دارد؛ مهم ترین آنها در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد. در این آیه ادامه مطلب در آدرس 👇👇👇👇 http://hamgambavahy.blog.ir/post/162 https://eitaa.com/mtamhid
۱ آبان ۱۳۹۸
بازنشر گفتگوی اختصاصی بلاگ تفسیر تنزیلی با استاد بهجت پور (1) گفتگو با استاد بهجت پور پیرامون نظریه ایشان در مهندسی فرهنگی قرآن و کشور و نقش نگاه تنزیلی به قرآن در کشف مهندسی متن ذیل حاصل گفتگو با استاد بهجت پور است که به صورت متن قابل استفاده برای عزیزان تنظیم کردم و سوالات و گفتگوهای اضافی را حذف کردم. لطفا به دقت مطالعه بفرمایید. تنظیم این متن خیلی وقت برده است و لطف نمایید در صورت استفاده در جایی به جهت ترویج این نگاه، آدرس بلاگ را مرقوم فرمایید. با تشکر استاد بهجت پور از مهندسی فرهنگی به عنوان یک صنعت یاد می کنند. صنعتی که با شما قصد سخن از آن را دارم، مرتبط با ترتیب نزول قرآن و کشف روش‎های تحول فرد و جامعه از قرآن است، لذا مطالبی را که به نظر می‎رسد در تشریح مراد از مهندسی مفاهیم دینی مناسب باشد از میان آن گفتگو، به‎عرض می‎رسانم: در تنظیم متن سعی شد از کتب استاد و نظراتشان در سخنرانی ها و جلسات خصوصی با حلقه تفسیر هم استفاده شود. مسأله امروز کشور ما آن است که چگونه خط انتقال عناصر فرهنگی شامل مفاهیم، معارف، ارزش‎‎ها و رفتار دینی را سامان دهیم که حداکثر همراهی و استقبال گروه‎های هدف را با خود داشته باشد، رقبای خود را با کمترین هزینه از میدان خارج کند، ومنتج به نتایج ماندگار باشد؟ به عبارت روشن‎تر، چگونه برای خارج کردن جامعه از ناهنجارهایی که عقل‎پسند نیست و اسلام آن‎ها را نمی‎پذیرد، برنامه‎ریزی کنیم و علی‎رغم واقعیت‎های موجود جامعه، و تنوع مردم نسبت به کنارزدن ناهنجاری‎ها اقدام کنیم، و هنجارهای مخالف آن‎ها را جایگزین نمائیم؟ به عرض می‎رساند در جای خود ثابت نموده‎ایم که بدین منظور چاره‎ای جز نگاه تنزیلی (ترتیب نزولی) به قرآن نداریم. (تفسیر همگام با وحی، مقدمه ج1) 1/1- هدف از پژوهش‎های تنزیلی هدف اساسی، شناخت روش مناسب و پایدارِ اسلامی، برای تثبیت هنجارها در جان فرد و جامعه و فرهنگ سازی در این حوزه و مقدار سهم این مقوله در منظومه مفاهیم و عناصر فرهنگی دیگر است. هدف از پژوهش آن نیست تا طرحی بر طرح‎های دیگر افزون شود، بلکه هدف آن است تا منشوری قرآنی ـ روایی و کارشناسانه عرضه کنیم که مسئولان و مدیران کشور، بتوانند موافق آن، طرح‎های خود را در باب مسائل فرهنگی سنجه کنند و آسیب‎های آن‎ها را شناسایی، و ضعف و نقص آنها را مرتفع نمایند. ادامه مطلب را در آدرس ذیل پیگیری بفرمایید. http://hamgambavahy.blog.ir/post/94 https://eitaa.com/mtamhid
۱ آبان ۱۳۹۸
۱ آبان ۱۳۹۸
۲ آبان ۱۳۹۸
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است. این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد. رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛ http://tamhid.net/ http://hamgambavahy.blog.ir/ https://eitaa.com/mtamhid
۲ آبان ۱۳۹۸
۲ آبان ۱۳۹۸
انصارالقرآن
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد.
با سلام اساتید حوزه ان شاء الله قبل از تدریس سوره ها، حتما سوره را در تفسیر همگام با وحی مطالعه بفرمایند با توجه به اینکه نرم افزار هنوز آماده نشده است تا در اختیار اساتید محترم قرار داده شود، موسسه تمهید اقدام به انتشار فایل پی دی اف تفسیر جلد اول نمود ان شاء الله ویراست جدید جلد اول توسط استاد درحال تدوین است.
۲ آبان ۱۳۹۸
۲ آبان ۱۳۹۸
دلایل_صلح_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
1.34M
✳️ پاورپوینت دلایل صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه 📚@ANSARQURAN
۲ آبان ۱۳۹۸
انتظارات_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
3.37M
✳️ پاورپوینت انتظارات امام حسن مجتبی علیه السلام از شیعیان 📚@ANSARQURAN
۲ آبان ۱۳۹۸
عرض سلام و ادب خدمت مخاطبین فرهیخته و قرآن دوست با توجه به اینکه مجلد اول تفسیر همگام با وحیِ مفسر گرانقدر و گرانمایه، حضرت حجت‎الاسلام عبد الکریم بهجت‎پور توسط ایشان در حال ویراست جدید است، و نسخه چاپی جلد اول ویراست قبل این اثر که هم‎اکنون تقدیم می‎گردد، در بازار موجود نبود، موسسه تمهید با اجازه استاد محترم، اقدام به انتشار فایل پی‎دی‎اف کتاب نمود. از آنجا که این اثر اولین تفسیر تنزیلی شیعی در دنیای اسلام است و دستاوردهای اخیر استاد بهجت‎پور در حدود ده سال اخیر در این مجلد گنجانده نشده بود، گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه تمهید، ویراست جدید حلدهای اول تا سوم این اثر را در دستور کار خود قرار داده، تا مخاطبان ارجمند با سیر نزول سوره های قرآن و نیز مراحل تحول، دقیق تر آشنا شوند. مواردی از نکات ناب ویراست جدید این اثر را در وبلاگ گروه تفسیر تنزیلی موسسه تمهید با آدرس ( hamgambavahy.blog.ir ) در اختیار شما قرار داده‎ایم، تا از مطالب جدید مرتبط با این جلد نیز محروم نمانید. شما می‎توانید با عضویت در کانال مجازی موسسه تمهید در نزم‎افزار ایتا (https://eitaa.com/mtamhid) ، از به روزرسانی مطالب بلاگ و نیز زمان چاپ ویراست جدید مطلع گردید، و اخبار و محتواهای تولیدی تفسیر تنزیلی را پی‎گیری نمایید. علاقه مندان می توانند فایل جلد اول تفسیر را از آدرس ذیل دانلود نمایند. http://hamgambavahy.blog.ir/post/163 دانلود مستقیم: https://bit.ly/2Jfpg2I
۲ آبان ۱۳۹۸
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است. این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد. رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛ http://tamhid.net/ http://hamgambavahy.blog.ir/ https://eitaa.com/mtamhid
۴ آبان ۱۳۹۸
خلاصه مصاحبه اختصاصی با استاد موضوع مصاحبه: دوره های عصر نزول (قسمت اول) بسم الله الرحمن الرحیم : استاد محترم شما چنانچه در ابتدای سوره حجر در جلد پنجم تفسیر و نیز در کتاب ‎ـنامهـتنزیلی سوره‎ها آورده‎اید، معتقدید که سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم ص و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم ص و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. لذا پیشنهاد می دهید که در ‎هایـموضوعی در چینش آیات گرد آمده، دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود و معتقدید که باید زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد. برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، شما از یکی از آموزه های قرآن که دیگران چنین توجهی به آن نداشتند، بهره برده‎اید و آن آیه 29 است. ممکن است کمی این موضوع را باز بفرمایید. ‎پور: باسلام خدمت شما و قرآن‎پژوهان محترم؛ در مورد موضوعی که مطرح فرمودید باید گفت که: بله، در قران آموزه هایی بدین منظور وجود دارد که ما از آنها تحت عنوان مهندسی‎های معکوس قرآن یاد می‎کنیم که مهم ترین این آموزه‎ها که خدای تعالی فهم آن را نصیب ما کرد، آموزه‎ای است که در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد. در این آیه پیروان پیامبر اکرم (ص) به زراعتی تشبیه شده اند که ابتدا رشدی زیر زمینی داشته تا انکه ادامه مطلب را در لینک ذیل مطالعه بفرمایید:👇👇 http://hamgambavahy.blog.ir/post/164 https://eitaa.com/mtamhid 🌺رویکرد تفسیر تنزیلی: * ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛ * اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛ * پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛ * تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛ * بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
۴ آبان ۱۳۹۸
از ژرفای نماز.pdf
637.3K
📖 #فایل کتاب #از_ژرفای_نماز آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی تهیه شده در مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
۵ آبان ۱۳۹۸
رنجی که امام حسن علیه‌السلام از دوستان دیدند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «پیغمبر با همه‌ى شدّتها و رنجها و امیر مؤمنان با همه‌ى دردها و غمها و ائمّه‌ى دیگر با همه‌ى ستمدیدگی‌ها هیچ کدام در وضعیّت امام حسن قرار نگرفتند و این عظمت حسن‌بن‌على را نشان میدهد؛ زیرا آن دیگران، ائمّه‌ى هداة معصومین اگر از سوى دشمن رنج میدیدند، از سوى دوستان آن زخمها را التیام می‌یافتند امّا امام حسن مجتبى این‌جور نبود، نزدیک‌ترین یاران امام حسن به او گفت یا مذلّ المؤمنین.» ۱۳۵۹/۵/۶ و تسلیت باد ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹 @ansarquran
۵ آبان ۱۳۹۸
زندگی، یعنی این‌که ما را ترسیم کنیم و را که برای ما عزیز و محترم است، مشخص کنیم و بعد با همه‌ی بکوشیم؛ اصلاً زندگی جز این معنی ندارد؛ والّا اگر انسان از ارزش‌ها خالی باشد، به یک جماد تبدیل خواهد شد؛ یا یک حیات نباتی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن؛ یا احیاناً یک حیات حیوانی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن و باز تلاش کن برای این‌که گیر بیاوری، تا مجدداً جذب کنی و رشد جسمانی و مادّی کنی! اینها که ارزشی ندارد؛ این زندگی، انسانی که نیست. زندگی، یعنی تلاش در این مسیر ارزش‌های انسانی؛ و «انّما الحیاة عقیدة و جهاد»، یعنی همین. ۱۳۷۰/۱۱/۲۹ @ansarquran
۶ آبان ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ آبان ۱۳۹۸
: ✔️ نظامی که پیامبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که بین آن‌ها هفت شاخص از همه مهم‌تر است. 🖋 ۱. معنویت: انگیزه و موتور پیش‌برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می¬جوشد و دست و بازو و پا با و وجود آن‌ها را در جهت صحیح به حرکت در می‌آورد. . 🖋 ۲. قسط و عدل: اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقی به حق‌دار بدون هیچ ملاحظه‌ای است. . 🖋 ۳. علم و معرفت: در نظام نبوی پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند. . 🖋۴. صفا و اخوت: در نظام نبوی درگیری‌های برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه می‌شود. فضا، فضای صمیمت و اخوت و برادری است. . 🖋 ۵. صلاح اخلاقی و رفتاری: انسان‌ها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی پیراسته و پاک می‌کند. . 🖋۶. اقتدار و عزت: جامعه و نظام نبوی، توسری‌خور، وابسته، دنباله رو و دست حاجت به سوی این و آن دراز کن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است. . 🖋 ۷. کار و حرکت و پیشرفت دائمی: توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب حرکت و کار و پیشرفت است. اتفاق نمی‌افتد که یک زمان بگویند دیگر تمام شد، حال بنشینیم استراحت کنیم! 📖 @ansarquran
۶ آبان ۱۳۹۸
۶ آبان ۱۳۹۸
هدایت شده از ✒مـــــه شکن
🏴امام رضا علیه السلام : عقل‌ شخص‌ِ مسلمان‌ تمام‌ نيست‌، مگر اين‌ كه‌ چندین خصلت‌ را دارا باشد : 1. از او اميد خير باشد. 2. از بدى‌ او در امان‌ باشند. 3. خير اندك‌ ديگرى‌ را بسيار شمارد. 4. خير بسيار خود را اندك‌ شمارد. 5. هرچه‌ حاجت‌ از او خواهند دلتنگ‌ نشود. 6. در عمر خود از دانش‌طلبى‌ خسته‌ نشود. 7. فقر در راه‌ خدايش‌ از توانگری در راه ظلم محبوبتر باشد. 8. خوارى‌ در راه‌ خدايش‌ از عزت‌ با دشمنش‌ محبوبتر باشد. 9. گمنامى‌ را از پرنامى‌ خواهانتر باشد. (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467) @meh_shekan
۷ آبان ۱۳۹۸
۷ آبان ۱۳۹۸
🔴تهران، دمشق، بیروت، بغداد 🔺پی نوشتی بر مستند 🔹دیشب در دوره بصیرتی فعالان رسانه ای در ، فیلم مستند بسیار خوب «تهران_دمشق» با حضور کارگردان آن، آقای علی صدری نیا اکران شد. تابحال این مستند را ندیده بودم و نکات بسیار مهم و خوبی در آن یافتم. 🔹یکی از نکاتی که برای من مهم بود و این روزها هم در تجمعات اعتراضی لبنان و عراق شاهدش هستیم، یک خط کاری مشترک در هدایت شعارهای تجمعات اعتراضی کشورهای محور مقاومت بود. چیزی که در تجمعات اعتراضی هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد! 🔹ده سال پیش در فتنه ۸۸ از شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» رونمایی شد و در دی ماه ۹۶ تکرار گردید؛ سه سال بعد در سوریه شعار «لا ایران لا حزب الله» سر داده شد؛ در تجمعات این روزهای لبنان نیز عده ای شعار «لا ایران لا سوریه» می دهند و در عراق نیز «ارحل ارحل یا ایران»! 🔹مبدأ شعار کاملا آشکار است و خط کاری نیز مشخص؛ قدرت نرم مثلث عبری_عربی_غربی با استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، این مطالبه ی بی اساس را در ذهن عده ای از مردم کشورهای مقاومت ایجاد می کند که ریشه ی مشکلات، کمک های این کشورها به یکدیگر است؛ با پروپاگاندای رسانه ای آن را مطالبه ی سراسری نشان می دهد؛ و از درونش ناامنی می آفریند! ناامنی گسترده برای برهم زدن «اتحاد قدرتمند محور مقاومت». 🔻پیام کلی مستند «تهران دمشق» این بود: تجربه ی سوریه در پیش چشم همه ی ماست. دوران شوم و خون آلود داعش، از دل غفلت و فریب خوردن مردم معترض به مشکلات معیشتی بیرون آمد. پذیرفتن این شعارهای بی اساس، کشیدن کبریت شعله ور شدن منطقه است که هیچ کس از آن رهایی نمی یابد! ✍️ رها عبداللهی
۷ آبان ۱۳۹۸
ﮐﺮﺑﻼ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﮔﻪ ﺑﻪ ﺣﮑﻢ ﺍﻭ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﮔﻪ ﻗﯿﺎم ﮐﺮﺑﻼ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻪ ﯾﺎﺭ ﺍﺯ ﻋﺼﺮ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮی..... ❤️ ⓙⓞⓘⓝ↷ 🆔 : @ansarquran •••🍃🌸
۷ آبان ۱۳۹۸
💎 این قلب نمی‌میرد 🔻امام رضا عليه السلام: مَن جَلَسَ مَجلِسا يُحيى فيهِ أمرُنا ، لَم يَمُت قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوُبُ ❇️ هر كه در مجلسى بنشيند كه در آن ياد ما (اهل بيت) زنده مى‌شود، قلبش در روزى كه قلبها مى‌ميرند، نمى‌ميرد. 📚 وسائل الشیعه، ج ۴۴ ، ص ۲۷۸
۷ آبان ۱۳۹۸