eitaa logo
علی سروش
156 دنبال‌کننده
78 عکس
42 ویدیو
5 فایل
باید به چشم #حضرت_زهرا س بیاید در خانه #حیدر ع چنین مرسوم باشد مطالب و سخنرانی‌ها؛ آیدی شخصی حقیر: @alisorosh1421 کانال کامل‌تر در پیام‌رسان سروش: https://splus.ir/khotab_alisorosh
مشاهده در ایتا
دانلود
مشاجره لفظی بین سید الشهداء و خلیفه دوم ۱۴۰۲.۴.۲۷.mp3
8.05M
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان از آن تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۷ سال رخداد: بین سال ۱۳ تا ۲۳ قمری که دوران خلافت بوده؛ و از آن جهت که امام حسین علیه السلام متولد سال هجری هستند، در این قضیه سن امام حسین علیه السلام بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و خلیفه دوم هم بین ۵۳ تا ۶۳ سال هست( قضیه این است که فاصله سنی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم، ۴۳ سال بوده است.) منبع حکایت: ، ج۱، ص۲۹۲ کانال علی سروش: @ASorosh1421
دهه فجر هیئت کبوتران اخت الرضا ع ۱۴۰۲.۱۱.۱۱؛ نقش مردم و ابعاد شخصیتی امام خمینی.mp3
7M
هیئت کبوتران اخت الرضا علیهما السلام تاریخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۱ موضوع نقش مردم سالاری در و بررسی ابعاد شخصیتی رحمه الله علیه صوت کامل عرائض حقیر در کانال سروش بارگذاری میشود👇👇 https://splus.ir/khotab_alisorosh
۴ نکته از ماه رمضان،هیئت اخت الرضا ع ۱۴۰۲.۱۲.۱۶.mp3
8.05M
۴ نکته در مورد 🌙ماه مبارک : ۱. 🤲 کردن ماه مبارک رمضان از روزه‌داران ( فضائل اشهر ثلاثه، ص ۱۱۰،ح ۴۱۲) ۲. چرا در ماه مبارک رمضان باید ۳۰ روز📆 روزه گرفت؟ (الخصال ج۲، ص ۵۳۰، ح۶) ۳. حالت و توصیه🗣 در هر های ماه مبارک رمضان (مستدرک الوسایل، ج۲، ص۱۶۲) ۴. چیز برای کردن 🥄 چیست؟ (کافی دارالحدیث، ۷ صفحه ۶۵۵، ح۴؛ فقه الرضا علیه السلام ص۲۰۵) 🕌هیئت اخت الرضا علیهما السلام 📆تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ کانال علی سروش: https://eitaa.com/ASorosh1421
احتضار و وصیت امام سجاد علیه السلام ۱۴۰۳.۴.۲۷.mp3
6.88M
احتضار و وصیت علیه السلام هیئت کبوتران اخت الرضا علیهما السلام تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۷ شب شهادت امام سجاد علیه السلام رحمه الله علیه علیهم السلام روضه: غروب بود و زنی بی قرار , تنها بود زنی ز داغ برادر فکار , تنها بود کانال علی سروش: @ASorosh1421
علی سروش
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان #چهار_درس از آن تاریخ ۱۴۰۳.۴.
احتجاج الحسين بن علي ع على عمر بن الخطاب في الإمامة و الخلافة رُوِيَ أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ كَانَ يَخْطُبُ النَّاسَ عَلَى مِنْبَرِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَذَكَرَ فِي خُطْبَتِهِ أَنَّهُ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ ع مِنْ نَاحِيَةِ الْمَسْجِدِ انْزِلْ أَيُّهَا الْكَذَّابُ عَنْ مِنْبَرِ أَبِي رَسُولِ اللَّهِ لَا [إِلَى‏] مِنْبَرِ أَبِيكَ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ فَمِنْبَرُ أَبِيكَ لَعَمْرِي يَا حُسَيْنُ لَا مِنْبَرُ أَبِي مَنْ عَلَّمَكَ هَذَا أَبُوكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ ع إِنْ أُطِعْ أَبِي فِيمَا أَمَرَنِي فَلَعَمْرِي إِنَّهُ لَهَادٍ وَ أَنَا مُهْتَدٍ بِهِ وَ لَهُ فِي رِقَابِ النَّاسِ الْبَيْعَةُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ نَزَلَ بِهَا جَبْرَئِيلُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ تَعَالَى لَا يُنْكِرُهَا إِلَّا جَاحِدٌ بِالْكِتَابِ قَدْ عَرَفَهَا النَّاسُ بِقُلُوبِهِمْ وَ أَنْكَرُوهَا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ وَيْلٌ لِلْمُنْكِرِينَ حَقَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ مَا ذَا يَلْقَاهُمْ بِهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ إِدَامَةِ الْغَضَبِ وَ شِدَّةِ الْعَذَابِ فَقَالَ عُمَرُ يَا حُسَيْنُ مَنْ أَنْكَرَ حَقَّ أَبِيكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ أَمَّرَنَا النَّاسُ فَتَأَمَّرْنَا وَ لَوْ أَمَّرُوا أَبَاكَ لَأَطَعْنَا فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ فَأَيُّ النَّاسِ أَمَّرَكَ عَلَى نَفْسِهِ قَبْلَ أَنْ تُؤَمِّرَ أَبَا بَكْرٍ عَلَى نَفْسِكَ لِيُؤَمِّرَكَ عَلَى النَّاسِ بِلَا حُجَّةٍ مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا رِضًى مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ؟ فَرِضَاكُمْ كَانَ لِمُحَمَّدٍ ص رِضًى أَوْ رِضَا أَهْلِهِ كَانَ لَهُ سَخَطاً أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنْ لِلِّسَانِ مَقَالًا يَطُولُ تَصْدِيقُهُ وَ فِعْلًا يُعِينُهُ الْمُؤْمِنُونَ لَمَا تَخَطَّأْتَ رِقَابَ آلِ مُحَمَّدٍ تَرْقَى مِنْبَرَهُمْ وَ صِرْتَ الْحَاكِمَ عَلَيْهِمْ بِكِتَابٍ نَزَلَ فِيهِمْ لَا تَعْرِفُ مُعْجَمَهُ وَ لَا تَدْرِي تَأْوِيلَهُ إِلَّا سَمَاعَ الْآذَانِ الْمُخْطِئُ وَ الْمُصِيبُ عِنْدَكَ سَوَاءٌ فَجَزَاكَ اللَّهُ جَزَاكَ وَ سَأَلَكَ عَمَّا أَحْدَثْتَ سُؤَالًا حَفِيّاً قَالَ فَنَزَلَ عُمَرُ مُغْضَباً فَمَشَى مَعَهُ أُنَاسٌ مِنْ أَصْحَابِهِ حَتَّى أَتَى بَابَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَاسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ فَأَذِنَ لَهُ فَدَخَلَ فَقَالَ‏ الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏2، ص: 293
علی سروش
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان #چهار_درس از آن تاریخ ۱۴۰۳.۴.
يَا أَبَا الْحَسَنِ مَا لَقِيتُ الْيَوْمَ مِنِ ابْنِكَ الْحُسَيْنِ- يُجْهِرُنَا بِصَوْتٍ فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ وَ يُحَرِّضُ عَلَيَّ الطَّغَامَ وَ أَهْلَ الْمَدِينَةِ فَقَالَ لَهُ الْحَسَنُ ع عَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ ابْنِ النَّبِيِّ ص يَشْخَبُ بِمَنْ لَا حُكْمَ لَهُ أَوْ يَقُولُ بِالطَّغَامِ عَلَى أَهْلِ دِينِهِ أَمَا وَ اللَّهِ مَا نِلْتَ إِلَّا بِالطَّغَامِ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ حَرَّضَ الطَّغَامَ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَهْلًا يَا أَبَا مُحَمَّدٍ فَإِنَّكَ لَنْ تَكُونَ قَرِيبَ الْغَضَبِ وَ لَا لَئِيمَ الْحَسَبِ وَ لَا فِيكَ عُرُوقٌ مِنَ السُّودَانِ اسْمَعْ كَلَامِي وَ لَا تَعْجَلْ بِالْكَلَامِ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّهُمَا لَيَهُمَّانِ فِي أَنْفُسِهِمَا بِمَا لَا يُرَى بِغَيْرِ الْخِلَافَةِ فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ هُمَا أَقْرَبُ نَسَباً بِرَسُولِ اللَّهِ مِنْ أَنْ يَهُمَّا أَمَا فَأَرْضِهِمَا يَا ابْنَ الْخَطَّابِ بِحَقِّهِمَا يَرْضَ عَنْكَ مَنْ بَعْدَهُمَا قَالَ وَ مَا رِضَاهُمَا يَا أَبَا الْحَسَنِ-؟ قَالَ رِضَاهُمَا الرَّجْعَةُ عَنِ الْخَطِيئَةِ وَ التَّقِيَّةُ عَنِ الْمَعْصِيَةِ بِالتَّوْبَةِ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ أَدِّبْ يَا أَبَا الْحَسَنِ ابْنَكَ أَنْ لَا يَتَعَاطَى السَّلَاطِينَ الَّذِينَ هُمُ الْحُكَمَاءُ فِي الْأَرْضِ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنَا أُؤَدِّبُ أَهْلَ الْمَعَاصِي عَلَى مَعَاصِيهِمْ وَ مَنْ أَخَافُ عَلَيْهِ الزَّلَّةَ وَ الْهَلْكَةَ فَأَمَّا مَنْ وَالِدُهُ رَسُولُ اللَّهِ وَ نَحَلَهُ أَدَبَهُ فَإِنَّهُ لَا يَنْتَقِلُ إِلَى أَدَبٍ خَيْرٍ لَهُ مِنْهُ أَمَا فَأَرْضِهِمَا يَا ابْنَ الْخَطَّابِ- قَالَ فَخَرَجَ عُمَرُ فَاسْتَقْبَلَهُ عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ فَقَالَ لَهُ عَبْدُ الرَّحْمَنِ يَا أَبَا حَفْصٍ مَا صَنَعْتَ فَقَدْ طَالَتْ بِكُمَا الْحُجَّةُ؟ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ وَ هَلْ حُجَّةٌ مَعَ ابْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ شِبْلَيْهِ؟ فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ هُمْ بَنُو عَبْدِ مَنَافٍ الْأَسْمَنُونَ وَ النَّاسُ عِجَافٌ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ مَا أَعُدُّ مَا صِرْتَ إِلَيْهِ فَخْراً فَخَرْتَ بِهِ بِحُمْقِكَ فَقَبَضَ عُثْمَانُ عَلَى مَجَامِعِ ثِيَابِهِ ثُمَّ نَبَذَ بِهِ وَ رَدَّهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ كَأَنَّكَ تُنْكِرُ مَا أَقُولُ فَدَخَلَ بَيْنَهُمَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ وَ فَرَّقَ بَيْنَهُمَا وَ افْتَرَقَ الْقَوْمُ.
وظیفه ۷۷ زیارت سید الشهداء ع ، روضه۱۴۰۳.۴.۲۹.mp3
4.83M
وظیفه ۷۷ زیارت سید الشهداء علیه السلام مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها بنیاد روضه کوفه تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۹ دگر پایان ندارد دردِ من،هجرانِ من ای داد تو را کم دارد این مَحبَس،تو را زندانِ من ای داد
روضه عاشورا زیارت ناحیه مقدسه ۱۰ محرم ۱۴۴۳؛ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ تهران.mp3
48.08M
روضه عاشورا زیارت ناحیه مقدسه ۱۰ محرم ۱۴۴۳؛ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ تهران کانال علی سروش: @ASorosh1421
روش تربیت الهی مسجد امام حسن گلستان ۱۴۰۳.۴.۲۹.mp3
5.46M
شب : روش تربیت الهی و قابل پیشبینی نبودن آن با تکیه بر سخن سید الشهداء با واقدی و ابن جلح مسجد امام حسن گلستان تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۹ روضه: ماهِ تمامم! خسته و مهجور ماندم ای وای… از آغوش گرمت دور ماندم کانال علی سروش: @ASorosh1421
داستان قیس بن مسهر و تبدیل تهدید یه فرصت ۱۴۰۳.۴.۳۰.mp3
14.18M
شب : حکایت قیس بن مسهّر صیدوای (عبد الله بن یقطر) در بردن نامه سید الشهداء علیه السلام به کوفه و تبدیل تهدید به فرصت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام خیابان گلستان تاریخ ۱۴۰۳.۴.۳۰ پدر جان! شاهدی که چگونه ما را کوچک کرده اند؟! در نقلی آمده است: 🥀 وقتی سر حضرت سیدالشهداء صلوات‌اللّه‌علیه را به کوفه آوردند، دیدند که سر مبارک آن حضرت از روی نیزه به جهت قبر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام متمایل شد و صدای بلندی از سر مطهر بلند شد که می فرمود: 📋 السلام علیک یا امیرالمؤمنین و رحمة الله و برکاته؛ اُنظُر یا ابتا بما صَغُرَ بِوَلَدک ▪️ببین پدرجان که چگونه بچه ها و اهل و عیال تو را،کوچک کرده‌اند... مبکی العیون، ص١۴٢ (نسخه خطی) یا قاهرَ العَدُوُّ وَ یا والیَ الوَلی یا مظهر العجائب و یا مرتضی علی پایانِ باشکوه، به کابوسِ بد بده زینب رسیده کوفه..، پدر جان مدد بده کانال علی سروش: @ASorosh1421