#پیام_تسلیت
🏴🏴 انالله و اناالیه راجعون
🔶 با تاسف و حیرت فراوان، درگذشت ناگهانی برادر گرانقدر حجتالاسلام علی صفوی شاملو را به محضر امام زمان علیه السلام و تمامی دوستان به ویژه فارغالتحصیلان مدرسه علمیه عباسقلی خان تسلیت عرض می نماییم.
◀️ یقیناً ایشان از جهادگران پرآوازه عرصه فرهنگ بودند که اقدامات ارزشمندشان سالها در اذهان باقی خواهد ماند.
😔 از خداوند متعال عاجزانه خواهانیم که حشر ایشان را با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران شیدای او قرار دهد و به خانواده و دوستان و شاگردان ایشان صبر و اجر عنایت بفرماید.
✳️مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#تلنگر_های_علمی_پژوهشی
#مسئولیت_سنگین_حوزه_های_علمیه
#آیت_الله_خامنه_ای
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
دنیا منتظر دانشگاه یا حوزه ماست؟-سخنرانی استاد درهمایش بین ادیان.mp3
476.1K
🔊فایل صوتی
👤 آیت الله ملک زاده
🔸برنامه ریزی و مدیریت زمان
🔸دنیا منتظر دانشگاه ما است یا حوزه؟
🔸باید پیام اسلام ناب را از حصر خانگی دربیاوریم
🔸خاطره ای از استاد در همایشی بین المللی
@barnameijtihad
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
🏴پیام تسلیت دفتر نشر آثار و اندیشه های رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت ناگهانی حجه الاسلام علی شاملو
#پیام_تسلیت
#فارغ_التحصیل_مدرسه_علمیه_عباسقلی_خان
#فعال_حوزه_کتاب_و_کتابخوانی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
🏴پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی درگذشت ناگهانی حجه الاسلام علی شاملو(رحمهالله)
#پیام_تسلیت
#زندگی_طلبگی
#فعال_حوزه_کتاب_و_کتابخوانی
#فارغ_التحصیل_مدرسه_علمیه_عباسقلی_خان
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#اطلاعیه
🔷مراسم تشييع پيكر طلبه مجاهد؛ حجت الاسلام علي صفوي شاملو از فارغ التحصیلان مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد
📆فردا پنجشنبه 26 اسفند ساعت 8 صبح
خيابان امام رضا (ع) مهديه مشهد
#یادداشت
🔹دلنوشته ای در فراق دوست و رفیق عزیزم علی آقا شاملو
یادش بخیر اولین دیداری که در مدرسه با تو داشتم، از همان اول که شناختمت دغدغه کار فرهنگی و تربیتی داشتی و با آثار مرحوم استاد صفایی حائری مانوس بودی...
یادش بخیر که همیشه درد دین مردم را داشتی و از همان ابتدا دغدغه خدمت به دین و مردم تو را از پای نمی نشاند...
یادش بخیر که همین چهار ماه پیش در هفته کتابخوانی از دغدغه هایت در حوزه کتاب و کتابخوانی برای طلاب گفتی و از صد کتابی که هر طلبه شایسته است بخواند با دغدغه نام بردی و آن ها را معرفی کردی...
هر انسانی که این نوشته مرا بخواند، با دیدن آخرین یادداشت تو در صفحه شخصی ات که دغدغه یک دست فروش کنار خیابان را هم داشتی حرف مرا تصدیق می کند.
😔راستش را بخواهی این یادداشت را که دیدم یاد زمانی افتادم که یک روز با یک پلاستیک شکلات وارد مدرسه عباسقلی خان شدی و به دوستان گفتی هر بچه ای که شما رو با لباس روحانیت می بینه چند شکلات همیشه تو جیبتون داشته باشین و بهش بدین و از همین کار کوچیک برای تبلیغ دین دریغ نکنید.
با رفتن تو فهمیدم که مرگ، مردن نیست و نفس نکشیدن هم نیست، بلکه بی اثر و بی هدف و بی دغدغه بودن در زندگی است.
خوشا بحالت علی جان که خیلی از جوانان و مردم را با معرفی کتب مفید و ارزشمند زنده کردی و جان بخشیدی....
جایت واقعا خالی ست...
دوست عزیزم... روحت شاد و قرین رحمت الهی😞😞😞
👤 دلنوشته حجت الاسلام مرتضی دلبریان دوست و رفیق قدیمی مرحوم علی شاملو و معاون پژوهشی مدرسه علمیه عباسقلی خان
حجت الاسلام صفوی شاملو.mp3
22.94M
🔉فایل صوتی
🔷 نشست معرفی صد کتابی که هر طلبه باید بخواند( به مناسبت هفته کتابخوانی)
👤 مرحوم مغفور حجت الاسلام علی شاملو
📆 2 آذر ماه 1400
🕌مدرسه علمیه عباسقلی خان
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
معرفی شخصیت و ویژگیهای نظام فکری استاد صفایی.m4a
41.82M
🔉 فایل صوتی
🔷 معرفی شخصیت و ویژگیهای نظام فکری مرحوم استاد علی صفایی حائری
👤 ارائه مرحوم حجت الاسلام علی شاملو( مدیر موسسه کتاب رسان مشهد)
🏢 دانشگاه فردوسی مشهد
@einsad_fum
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
معرفی تصویری کتب مفید برای طلاب و دانشجویان.pdf
2.09M
📕 فایل متنی(pdf)
🔷 معرفی تصویری کتب معرفی شده توسط مرحوم حجت الاسلام علی صفوی شاملو
📅 2 آذر ماه 1400
🕌 مدرسه علمیه عباسقلی خان
#عین_صاد_شین
#عیدی_فرهنگی
#معرفی_کتب_مفید
#راهت_ادامه_دارد
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
💠 فرهیخته گرامی
#باز_نشر_پیام=#توسعه_علمی_جامعه
✅با معرفی این کانال به دیگران آنها را به دسترسی #محتوای_آزاد_علمی شریک نمایید.🌸🙏
🔳 🏴پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال آیتالله ری شهری
⚫️حضرت آیتالله خامنه ای با صدور پیامی رحلت عالم مجاهد جناب حجتالاسلام و المسلمین محمدی ری شهری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف فراوان خبر رحلت عالم مجاهد جناب حجتالاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، رحمتالله علیه را دریافت کردم.
برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعهای تلخ و اندوهبار است.
تنوع عرصههای مجاهدت این عالم ربانی؛ علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود.
اینجانب در طول دهها سال آشنایی همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کردهام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مفغرت و علو درجات وی شود.
صمیمانه به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و همه دوستان و همکاران و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنهای
۲ فروردین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر_های_علمی_پژوهشی
#توصیه_های_مقام_معظم_رهبری
#وظایف_طلاب_و_حوزه_های_علمیه
🔷 به مناسبت سال جدید هفت توصیه مقام معظم رهبری خطاب به طلاب حوزه علمیه که شایسته است سرلوحه برنامهریزی سال جدیدمان قرار گیرد.
👌👌بسیار شنیدنی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
💠 فرهیخته گرامی
#باز_نشر_پیام=#توسعه_علمی_جامعه
✅با معرفی این کانال به دیگران آنها را به دسترسی #محتوای_آزاد_علمی شریک نمایید.🌸🙏
#تلنگر_های_علمی_پژوهشی
#کارکرد_های_فلسفه_خوانی
#استاد_یزدان_پناه
💠گفتوگو با استاد یزدان پناه(استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان قم)
📝سوال: فلسفه خوانی چه نقشی در حیات علمی، معنوی و فرهنگی طلبه دارد؟ آیا خواندن فلسفه، فقط به عنوان یک حسن است یا اینکه برای طلبه یک ضرورت است و برای هر تخصصی هم که میخواهد در حوزه کسب کند، باید نسبتی با فلسفه برقرار کند؟
✅ پاسخ: [بخش اول]
🔹 طلبه برای بسیاری از کارها باید به معقول تن دهد. کسی که امروز در وادی معارف دینی میآید، در کنار بحث احکام، به رشتهی معقول نیز احتیاج دارد. همان گونه که ما برای دانستن احکام شریعت، باید یک سری علوم مختلف، مانند فقه و اصول و حدیث بخوانیم، برای کارهای معارف و عقاید دینی به طور اعم که شامل بحث توحید و معاد و امامت و نبوت و ملائکه و ... که در کتب دینی بسیار زیاد هم هست، به این سنت فلسفی نیاز داریم.
🔹سنت فلسفی ما، اشاره به یک تلاش هزار و چند ساله دارد و ما بر سر یک سفرهی آماده نشسته ایم. من نمیگویم اینجا پایان راه است، ولی این سفرهای است که راه فهم معارف را باز کرده است.
🔹ما در برابر این سنت معقول فیلسوفان و عارفان، دو راه دیگر هم داشتیم: یکی راه حدیث و نگاه به ظاهر متون بود که صرفاً تبدیل به «ظاهرگرایی» شد؛ راه دیگر همان حرکت متکلمان در طول تاریخ به ویژه آن سدههای نخست است که میخواستند تلاشهای زیادی در دفاع از معارف دینی، ولی با یک سبک خاص کنند. حرکت ظاهرگرایی، عملاً با مشکلات زیادی مواجه شد و بیشترین مشکل، در بحث تشبیه و تجسیم آن بود. ظاهرگرایی این حرکت را به سمتی سوق داد که تقریباً از عمل معارف دینی تهی شد و عملاً این روش جواب نداد و بسیاری از آن حذر کردند.
🔹حرکت و جنبش دیگر، سبک کلامی بود که در دورههای گذشته طی شد. در روش کلامی، بنا بر این بود که از دین دفاع کنند و چون محور، فقط دفاع از دین در نظر گرفته شد نه یافت حقایق دینی آن گونه که هست، مجدداً با مشکلاتی رو به رو شد و باز هم این روش جوابگو نشد؛ چون فهم معارف آن گونه که بایسته و شایسته و عمقی باشد، حاصل نشد و تقریبا سعی شد فقط یک خِرَد سطح پایین را به کار بگیرند که از آن به «خرد جدلی» تعبیر میشود.
🔹چون بنای این خرد جدلی بر اقناع بود، با دو مشکل جدی برخورد کرد: یکی از ناحیه فهم متون دینی؛ چرا که متون دینی ناظر به تبیین واقع، آن گونه که هست، بودند؛ ولی اینها با روشی که در پیش گرفتند عملا در فهم متون دینی موفق نبودند؛ مشکل دیگر هم در حل و فصل واقع آن گونه که هست، به لحاظ مستقل عقلانی بود که موفق نبودن و راه آ«نها هویت برهانی نداشت.
🔹ولی سنت فلسفی که در نهایت با عرفان نظری گره خورد، عملاً جواب داد و خیلی خوب توانست به بسیاری از اسرار دین دست پیدا کند و بسیاری از متون و روایاتی که در ظاهر اولیه با یکدیگر تفاوت داشتند را جمع کرده و به حقیقت مطابق همهی این آیات و روایات برسد از فارابی تاکنون، آهسته آهسته تلاشی صورت گرفت که بتواند هم واقع را آن گونه که هست و هم متون دینی را بفهمد. بسیاری از مسائل باب توحید با تمام ریزه کارهای ها، مانند قرب وریدی حضرت حق، توحید افعالی، توحید صفاتی، باب معاد و ... در این روش بررسی شد. اگر کسی به بحث معاد متکلمین نگاه کند و در کنار معاد صدرا در جلد 9 اسفار قرار دهد، آن وقت میتواند بفهمد که اینها چقدر با هم فاصله دارند؛ حتی در کمیت پرداختن به مسائل.
🔹آنقدر مسائل ریز معارفی وجود دارد که اگر بگوییم بیش از ده هزار گزاره میشود، اغراق نیست که آن دو، عملاً به اینها نپرداخته اند؛ اما در این سنت فلسفی که بُعد عرفان نظری هم از قرن هفتم در آن جا باز کرد و بعد در سنت صدرایی که عرفان نظری با حکمت متعالیه آمیخته شد، به اینها پرداخته شده است. آنها در عین اینکه سر سفرهی فارابی و بوعلی و شیخ اشراق نشستند، بسیاری از اسرار متون دینی را هم با روش فلسفی فهمیدند.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#تلنگر_های_علمی_پژوهشی
#آیت_الله_ممدوحی
#ضرورت_فلسفه_خوانی_برای_طلاب
🔻آقایانی که مدیرند به فلسفه اهمیت دهند و بدانند که در معضلات کشور، طلبههایی میتوانند پاسخگو باشند که به علوم عقلی مسلطاند.
🔻اصل مثبت و تعارض متزاحمین و… به تنهایی کارساز نیست.
🔻من اعتقادم این است، طلبهای که میخواهد در جامعه علمی موفق شود و جوابگوی مشکلات جامعهاش باشد، چه در اتوبوس و مترو و چه در دانشگاه و حوزه، یا اینکه اگر میخواهد درسهایش را متقن فرا بگیرد، باید فلسفه را خوب بخواند، هم فلسفه #اشراق و هم #مشاء و هم #حکمت_متعالیه را. حتماً #اشارات را و #منظومه و #نهایه را بخواند. بعد از اینها یک دوره #اسفار بخواند تا بتواند انسانی شود که خودش را جا بیندازد.
📃 رهنامه پژوهش، ش ۱۷و۱۸ ، ص۵۲
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#اطلاعیه_مهم
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه میرساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد:
1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛
2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛
3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه میباشد.
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#معرفی_آثار_علمی
#استاد_محمد_حسن_وکیلی
#جهاد_تبیین
🔷 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«جهاد تبیین» یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].»
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
📚جهاد تبیین؛چیستی، چرایی، چگونگی
👤جدید ترین اثر از حضرت استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی منتشر شد
📝 «رهبر معظّم انقلاب مدظلّه نام این موضوع را جهاد تبیین گذاشتهاند و با این نامگذاری در واقع هم هدف این جهاد را مشخص کردهاند؛ به این معنا که این حرکت وسیع اجتماعی باید بهدنبال تبیین باشد؛ یعنی تولید محتوا و رساندن آن به دست مردم و آشکارشدن حقیقت برای آحاد مردم، و از سوی دیگر مشخصّ کردهاند که جنس این حرکت جهادی است و تلاشی خستگیناپذیر میطلبد تا بدانیم که در مقابل دشمنی ایستادهایم که جز با جنگ کنار نخواهد رفت و با چانهزنی یا با حرکت موقّت کوتاهمدّت از عرصه بیرون نخواهد شد.»
✳️ همراهان عزیز می توانند این کتاب ارزشمند را که مشتمل بر ۹۲ صفحه می باشد با تخفیف از سایت زیر خریداری نمایند….🚛
Towhidshop.org
@ostad_vakili | towhid.org
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
#اردوی_علمی_سفیران_علم
#مراکز_علمی_پژوهشی_قم
🔴 ارائه گزارش تصویری و صوت های آشنایی با برنامه های آموزشی مراکز علمی_ پژوهشی قم🔴
🔻واحد پژوهش مدرسه علميه عباسقلي خان در 25 آذر ماه 1400 ، با هدف هدایت تحصیلی طلاب سطح یک و آشنایی با مراکز علمی-پژوهشی شهر مقدس قم، اقدام به برگزاری اردوی علمی نمود.
🔻در این اردوی علمی 13 موسسه و مرکز علمی-پژوهشی مورد بازدید طلاب پایه پنج مدرسه قرار گرفت و نشست های علمی مفیدی با هدف آشنایی با برنامه ها و اهداف آموزشی و پژوهشی مراکز علمی انجام شد.
✅ لذا طلاب علاقه مند در صورت تمایل، جهت آشنایی با برنامه ها و اهداف آموزشی مراکز علمی سطح 2 شهر مقدس قم ، به صوت های جلسات مراکز و موسسات علمی که در همین کانال (پژوهش خوان) و سایت مدرسه عباسقلی خان بارگذاری شده است مراجعه بفرمایند.
✅جهت استفاده از صوت جلسات به دو آدرس زیر مراجعه بفرمایید.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh