eitaa logo
کنشگری
13.5هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
2.2هزار فایل
📲 نهضت کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 📚زیر نظر اندیشکده حکمرانی فرهنگی 📋 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @aliparsa6 گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهاد تبیین 16 آبان.pdf
حجم: 713.6K
📙"جهاد تبیین" در اندیشه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی) 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موشن / معرفی دوره 🖇توضیح مختصری درمورد سومین دوره انتخاب مسیر 🔰 آغازی بر انتخاب تکلیف محور 〰〰〰〰〰 ✍🏻 مهلت ثبت نام: ▪️ تا دوشنبه ۱ آذر ماه 🔹ثبت نام اولیه: https://formaloo.com/Entekhab_Masir 🔹 کسب اطلاعات بیشتر: @Entekhab_Masir_Admin ✨ سوم، چهارم و پنجم آذرماه ✨ همراه ما باشید... ▪️▫️▪️▫️▪️ 🖇 انتخاب مسیر؛ 📖 تلاش در جهت انتخابی هدفمند
🔴بازی تازه شروع شده است! 🔸به بهانه ⭕️همچنین نقد اقای رائفی پور:yun.ir/v1muyc 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌اما چرا محبوبترین و فراگیرترین سامانه «فیلم و سریال» دنیا(نتفلیکس)، حوزه را به عنوان مقصدبعدی خود انتخاب کرده است؟ . 🔸حتما اقتصاد یکی از مهمترین دلایل این اتفاق است. چرا که آمارها نشان می دهد که سالهای گذشته به ویژه پس از کرونا، صدرنشین بلامنازع گردش اقتصادیِ صنعت سرگرمی در دنیا، بازیهای رایانه ای بوده است و طبعا نتفلیکس بیش از این «رتبه دوم بودنِ» خودش در چرخه اقتصادی صنعت سرگرمی را تاب نمی آورد. . 🔹اما مساله ای مهمتر در این میان خودنمایی می کند: «تغییر ذائقه مصرف مخاطب نسل جدید». . 🖌مثلا به ناگهان ژانر «بتل رویال» (سبکی که در آن جمعیت زیادی وارد میدان بازی می شوند و تنها کسی که تا انتها زنده بماند پیروز میدان می شود) در میان زیرژانرهای بازی به یکی از محبوبترین ژانرهای بازی در دنیا تبدیل می شود و بازیهایی مثل «اپکس»، «فورتنایت» و «کال آو دیوتی» صدرنشین مصرف بازیهای آنلاین نوجوانان جهان می شوند. . نتفلیکس هم پا پس نمی کشد و در 2 سال، 3 فیلم و سریال در سبک بتل رویال تولید می کند: «پلتفرم»، «آلیس در سرزمین مرزی» و این اواخر «بازی مرکب». . یا مثلا خاصیت تعاملی بودن بازیهای رایانه ای منجر به این می شود که قسمت جدید بلک میرور در نتفلیکس و همچنین مستند «شما در برابر طبیعت» به نخستین تجربه های درام و مستندِ تعاملی تبدیل شوند. . 🔸انگار روند توسعه درامِ مطلوب برای مخاطبان نسل جدید، دیگر مبتنی بر کهن الگوهای نیست. 🔹انگار مخاطب نسل دیجیتال اساسا به جای گره افکنی و گره گشایی، دنبال رفتن «از مرحله ای به مرحله بعد» است. 🔸سکانس آغاز در ساختار سه پرده ای جای خود را به بخش «توتوریال» در بازیهای رایانه ای داده است. 🔹«تعامل‌پذیر بودن» به یکی از لازمه های درام تبدیل شده است و خلاصه بخش مهمی از مخاطبان نسل جدید به سمت ذائقه ای جدید در مصرف محصولات دراماتیک روانه می شوند. . نتفلیکس فهمیده است که نه تنها باید همپای ذائقه ها رشد کند بلکه خودش باید پیشتاز صحنه ذائقه سازی شود؛ آن هم متناسب با نیازها و تحولات نسل جدید. . اما به راستی ما چقدر ذائقه سنجی وذائقه سازی برای نسل جدید را معیار تولید محصولات فرهنگی خودمان قرار داده ایم؟ ✍️محمد صادق باطنی 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni