💠تجسم صورت مرشد، نشانه شرک صوفیان
🔸از انحرافات فرقهی صوفیه سلطان علیشاهی، این است که پیروان صوفیه، در عبادات خصوصا نماز، باید صورت مرشد و پیر خود را در نظر گرفته و از او غافل نشوند.
🔹چنانچه میرزا زینالعابدین شیروانی، معروف به مست علیشاه در اینباره گفته که: «باید سالک در مجامع و احوال و افعال و طاعت و اقوال، از مراقبت صورت مرشد غافل نشود و در هنگام ذکر و ورد و طاعت و خدمت از وجه شیخ خود زایل نگردد.»(1)
🔻این نظر صوفیان کاملا مخالف نظر قرآن بوده و در عبادت و ذکر و دعا، باید ذات حقتعالی را در نظر گرفت، که پرستش و معبودیت، فقط مخصوص خداوند متعال است. چنانچه در قرآن آمده: «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ (اسراء/23) و خدای تو حکم فرموده که جز او، هیچکس را نپرستید)
♻️این اعتقاد رؤسای صوفیه مبنی بر تجسم صورت مرشد در عبادت، کاملا مخالف توحید خداوند متعال بوده و درواقع شرک نسبت به حقتعالی است، که به پیروان خویش، توجه به غیر حق را القا کرده و آنان را از صمدپرستی به صنمپرستی وادار میکنند.
📚پینوشت
1. شیروانی، زینالعابدین، ریاض السیاحه، بهتصحیح اصغر حامدی ربانی،تهران، نشر سعدی، ص371.
#نقد_تصوف
#تجسم_صورت_مرشد
#بت_پرستی
#مست_علیشاه
🔰 @adyanuniv 🔰
روی قبرم بنویسید که خواهر بودم
سال ها منتظر روی برادر بودم
روی قبرم بنویسید جدایی سخت است
این همه راه بیایم، تو نیایی سخت است
یوسفم رفته و از آمدنش بی خبرم
سال ها می شود از پیرهنش بی خبرم
روی قبرم بنویسید ندیده رفتم
با تن خسته و با قد خمیده رفتم
بنویسید همه دور و برم ریخته اند
چقدر دسته ی گل روی سرم ریخته اند
چقدر مردم این شهر ولایی خوبند
که سرم را نشکستند خدایی خوبند
بنویسید در این شهر سرم سنگ نخورد
به خداوند قسم بال و پرم سنگ نخورد
چادرم دور و برم بود و به پایی نگرفت
معجرم روی سرم بود و به جایی نگرفت
...من کجا شام کجا زینب بی یار کجا؟
من کجا بام کجا کوچه و بازار کجا؟
بنویسید که عشّاق همه مال هم اند
هر کجا نیز که باشند به دنبال هم اند
گر زمانی به سوی شاه خراسان رفتید
من نبودم به سوی مرقد جانان رفتید...
روی قبرش بنویسید برادر بوده
سال ها منتظر دیدن خواهر بوده
روی قبرش بنویسید که عطشان نشده
بدنش پیش نگاه همه عریان نشده
بنویسید کفن بود، خدایا شکرت
هر چه هم بود بدن بود خدایا شکرت
یار هم آن قدری داشت که غارت نشود
در کنارش پسری داشت که غارت نشود
او کجا نیزه کجا گودی گودال کجا؟
او کجا نعل کجا پیکر پامال کجا؟
🔰 @Adyanuniv🔰
💠سوء استفاده صوفیان از آیه تبلیغ
🔸به اعتقاد شیعیان و برخی از اهل سنت، آیه تبلیغ در حجة الوداع، سال دهم هجری نازل شده است که بر اساس این آیه شریفه[مائده/67] پیامبر موظف شده است پیام بسیار مهمی را به مردم ابلاغ کند که در باور شیعه، موضوع پیام، جانشینی حضرت علی (علیهالسلام) به دست مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم است.
🔹اما شیوخ و اقطاب صوفیه از این آیه، سوء استفاده کرده و خودشان را در جایگاه حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) فرض کرده و برای خود وصی و جانشین انتخاب میکنند.
🔻چنانکه ملا سلطان گنابادی در اجازهای که برای فرزندش ملاعلی نوشته، آمده است: «پوشيده نماند كه برای هر يك از اوليای عظام در زمان حیات و بعد از ممات، خلفا و نوّابی لازم است كه رشته دعوت منقطع نشود، بلكه در بقاع ارض و در جمله ازمان، حکم «یا أیها الرّسول بلّغ ما اُنزل إلیک» جاری باشد .»[1]
♻️در این جا ملا سلطان خود را ھمان منصب دار حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) معرفی می کند که به حکم «یا ایھا الرسول بلغ...» فرزندش نورعلیشاه را بهعنوان امام مفترض الطاعه در غدیر خم، می شناساند، که درواقع باید گفت این فرقهی باطل با این الفاظ و سخنان بیاساس، درصدد مطرحکردن ولایت بدون امامت هستند.
📚پینوشت
1.تابنده گنابادی، حسین، نابغه علم و عرفان، انتشارات حقیقت، تهران، 1384، چاپ اول، ص 127.
#نقد_تصوف
#ولایت
#آیه_تبلیغ
#سلطان_علیشاه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠اكتسابی بودن ولایت در تصوف
🔸 با توجه به قرائن قرآنی و روایی، شیعه معتقد است که امر ولایت و امامت مخصوص امامان دوازدهگانه بوده که از طرف خداوند متعال منصوب و معین شدهاند.
🔹در حالی که متصوفه، ولایت را یک مقام اکتسابی دانسته و هر کس میتواند خود را به مقام قطبیت برساند. چنانچه نور علیشاه در اجازهای، صالح علیشاه را به مقام قطبیت منسوب کرد و نوشته است: «شیخ محمد حسن صالح علیشاه بعد از رحلت این ضعیف در حیات خود مطاع کل و مظهر تام خواهند بود و امر ولایت و خلافت کلیه در این صورت در رحلت من منتقل به آن جناب خواهد بود.»[1]
♻️صوفیه با این بدعت در معنای ولایت، آن را امری اکتسابی دانسته و هر کسی را شایسته مقام ولی و قطب دانستهاند که با توجه به آیات و روایات درباره تعیین نصب امام از طرف خداوند متعال و معین بودن تعداد امامان برای مقام ولایت، کاملا این ادعای صوفیان رد میشود.
📚پینوشت:
1. صالح علشیاه، نامههای صالح، تهران، حقیقت، چاپ دوم، 1381، ص15.
#نقد_تصوف
#ولایت
#نورعلیشاه
🔰 @adyanuniv 🔰
ای غبــــار آستــــانت، آبـــروی اهــــل #قم
داده زینت خــاک زوارت بــه روی اهــل قــم
هفتمین بحر شـرف، گوهر ندارد مثـل تـو
حجت هشتم، #رضا، خواهر ندارد مثـل تـو
چارده خورشیدِ خورشید آفرین را کوکبی
بر سر دست پدر، هم فاطمه، هم زینبی
ای به جان و پیکر پاکت، سلام فاطمه
بضعه #پیغمبر_اکرم، تمــــام فاطمه
از دهانـت ریخته دُرِّ کـــلامِ فاطمــه
بر تو چون زهرا برازنده است، نامِ فاطمه
گفتگویت یاد از #ام_ابیها میکند
تا رضا روی تو بیند، یاد #زهرا میکند
روی تو روی #بهشت و خوی تو خوی بهشت
نی عجب کز سینهات بوی پدر،بوی بهشت
تا به سـوی قم تو را طی سفـر، آغاز شد
یک در جنّت به خلق، از جانب قم، باز شد
شعلـۀ داغ پـدر بـر سینـه میزد آذرت
بود از هجر رضا سـوز دل و چشم ترت
حیف در سنّ جوانـی مثل زهرا مادرت،
بعد هفده روز پر زد مـرغ روح از پیکرت
کس نداند آتش داغت به اهل قم چه کرد
با دل زار رضـا آن حجت هشتـم، چـه کرد
اهل قم کز مکتبت علـم حـدیث آموختند
پای تا سر در عزایت چون شرار افروختند
دیده بر تابــوت تـو از چــار جانب دوختند
روز تشییعت به یـاد دفن زهـرا سوختند
پیکــر پـاک تـو را روز از زمیـــن برداشتند
جسم زهرا را دل شب در لحد بگذاشتند
تربت پـاک تــو را مـــادر زیــارت میکند
هم رســولالله، هم #حیدر زیـارت میکند
ای مزارت کعبـــۀ دل، تربتت، بیـتالحـــرام
تا تـو را - یا فاطمه! - در شهـر قم باشد مقام
◼️ سالروز شهادت #حضرت_فاطمه_معصومه تسلیت باد.
#شعر #حضرت_معصومه
#کریمه_اهل_بیت #خواهر_امام
#عمه_امام #دختر_امام #زینب_ثانی
🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 #لعن عالم #اهل_سنت بر #معاویه
#عبیدالله_بن_موسی عالم سنی میگوید:
#لعنت خداوند بر معاویه و لعنت خدا بر کسی که معاویه را لعن نکند!
📚 السنه ج3 ص505
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 نظر #ابن_عباس درباره معاویه : #معاویه حمار است!!!
أنَّ أَبَا غَسَّانَ مَالِكَ بْنَ يَحْيَى الْهَمْدَانِيَّ حَدَّثَنَا قَالَ: ثنا عَبْدُ الْوَهَّابِ بْنُ عَطَاءٍ , قَالَ: أنا عِمْرَانُ بْنُ حُدَيْرٍ , عَنْ عِكْرِمَةَ أَنَّهُ قَالَ: كُنْتُ مَعَ ابْنِ عَبَّاسٍ عِنْدَ مُعَاوِيَةَ نَتَحَدَّثُ حَتَّى ذَهَبَ هَزِيعٌ مِنَ اللَّيْلِ , فَقَامَ مُعَاوِيَةُ , فَرَكَعَ رَكْعَةً وَاحِدَةً ,
👈🏻فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: مِنْ أَيْنَ تُرَى أَخَذَهَا الْحِمَارُ؟👉🏻
#عکرمه می گوید با ابن عباس پیش معاویه بودم و صحبت می کردیم تا این که قسمتی از شب گذشت و معاویه برخاست و یک رکعت نماز خواند.
👈🏻ابن عباس گفت : این الاغ این کار را از کجا گرفته است؟👉🏻
📚 نخب الأفكار في تنقيح مباني الأخبار في شرح معاني الآثار ج5 ص80
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 نفرین #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله و سیر نشدن #معاویه از غذا
در صحیح مسلم از ابن عباس روایت شده که :
#ابن_عباس میگوید : من با كودكان بازي میكردم كه #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله آمد. خودم را پشت دری مخفی كردم . حضرتش به پشتم زد و فرمود : برو به معاويه بگو بيايد . من آمدم و گفتم : او دارد غذا میخورد. مجدّدا مرا فرستاد و چون برگشتم گفتم: او دارد غذا ميخورد. حضرت فرمود: خدا شكمش را سير نكند...
#ابن_كثير در البدایه میگوید:
#پیامبر_خدا (صلى الله عليه وآله) در دومين بار فرمودند : خدا شكم او را سير نكند!! به همين سبب ديگر سير نشد ،
من نيز ميگويم معاويه ديگر بعد از #نفرين #پیامبر_اکرم سير نشد و اين نفرين حتی در زمان خلافت نيز همراه او بود ؛ به همين سبب گفته شده است كه او روزی هفت بار غذای پخته شده از گوشت میخورد و میگفت : قسم به خدا سير نشدم ؛ ولی خسته شدم!
◀️ لازم به ذکر است این مطلب در حدود ۵۰ منبع از مصادر اهل تسنن بیان شده است.
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ وجود یا عدم کرامت زنان ساسانی
🔹 فقدان کرامت و احترام متناسب با شان انسانی از جمله مهمترین محرومیت هایی بود که زنان ساسانی بدان مبتلا بودند.
#نقد_ناسیونالیسم
#نقد_زرتشت
#ساسانیان
#زرتشت
#تحریف
🔰 @Adyanuniv🔰