eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 تصریح به اعتقاد شیعیان به و 🔶 به تصریح یکی از علمای بزرگ که حداقل عصر سه امام معصوم را درک کرده است، بزرگان و علماء و فقهای شیعه در آن زمان (که همگی از اصحاب جلیل القدر علیهم السلام بوده‌اند) معتقد بوده اند که و ، سلام الله علیها را مضروب ساخته اند و در نتیجه علیه السلام سقط شده است. (متوفای حد فاصل ۱۸۱ تا ۱۹۰ هجری قمری) در مورد عقاید شیعیان می‌نویسد: وأن أبا بکر وعمر ظلما وضربا فاطمة بنت رسول الله بنت رسول الله حتى ألقت جنینا. [شیعیان بر این اعتقاد هستند که] و به ظلم کرده و او را زدند تا اینکه خود را سقط کرد. 📚 التحریش ص۵۲ ؛ الغطفانی، ضرار بن عمرو (المتوفى ۱۸۱-۱۹۰ هـق) ؛ تحقیق: حسین خانصو/محمد کسکین، الناشر: دار ابن حزم، الطبعة: الأولى، ۱٤۳۵ هـق - ۲۰۱٤ م. 🔰 @Adyanuniv 🔰
🍉ما چله نشینِ شبِ یلدای ظهوریم 🍎ما منتظرِ نوبت بر پائیِ نوریم   🍉ما محو جمالِ پسرِ فاطمه (س) هستیم 🍎شب زنده نگه دار، به یلدای حضوریم 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴کلاهِ بدونِ ‌پشمِ احکامِ بهائی 👽مرتضی اسماعیل‌پور، کلیشه نام‌آشنای بهائی، باردیگر برکذب بودنِ دعاویِ بهائیت صحه گذاشته و پا درکفش سیاست کرده با نزدیک شدن به ایام انتخابات، به تحلیل و بررسی نامزدهای انتخاباتی پرداخته است. ☠️بماند که دراین میان به دنبال نفع خود وابراز وجودی مظلوم‌نمایانه می‌باشد. این فعال بهائی دربخشی از مقاله خود دررابطه با یکی از کاندیدها بیان داشته: 🗣«حال می توان گفت حضور… درپست ریاست جمهوری ایران فردا پر ازمشکلات ومعضلات بسیاری خواهد بود. … درصورت رئیس جمهور شدن باتوجه به تفکرات ضداسرائیلی و ضدامریکایی می‌تواند نقش موثری درفرایند تنش درمنطقه را ایجاد کرده و درمرزهای جغرافیای ایران نیز وی می تواند تهدید بزرگی درخصوص اقلیت های مذهبی عنوان شود.» ✍️این درحالیست که درکتاب "گنجینه حدود واحکام" که حاوی فرامین بهائیت است، آمده: 📜«احبا نباید کلمه‌ای از امور سیاسی بر زبان رانند زیرا تعلق به ایشان ندارد... هر نفسی بخواهد درنزد احبا ذکری از امور حکومت ودولت نماید که فلان چنین گفته وفلان چنین کرده، آن شخص که از احبای الهی است باید درجواب گوید، ما را تعلق به این امور نه؛ ما رعیت شهریاری هستیم وتحت حمایت… صلاح ومصلحت خویش خسروان دانند… به نص قاطع الهی ممنوع ازمداخله ومحاوره در حکومتیم.»[خاوری، اشراق، گنجینه حدود واحکام، ص۳۳۵] 😳گویا درآن زمان که سردمداران بهائی چنین احکامی را ازخود صادر می‌نمودند، فکرش را نمی‌کردند که ممکن است روزی مردم علیه حکومت‌های استعماری انقلاب کرده وبهائیان را شرمنده احکام شکسته بسته‌شان نمایند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴تعامل فرقه‌ها با سیستم‌های جاسوسی 👽جاسوسی، عمدتاً ذیل مسئله نفوذ تعریف می‌شود و به دو صورت مهم تحقق می‌پذیرد: 1️⃣اول، به شکل جاسوسی که از طریق منبع‌گیری صورت گرفته و از سوی سرویس‌های اطلاعاتی پیگیری می‌شود. 2️⃣دوم، تأثیرگذاری و استحاله که از طریق طرفداران انجام شده و لزوماً از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خط‌ دهی نمی‌شود. 👈در نوع دومِ نفوذ، حاکم ساختن ارزش‌ها اهمیتی بسیار دارد. تکثیر نقطه تماس، شاه‌بیت عملیات سرویس‌های اطلاعاتی و استراتژی استعمار، در نوع دوم نفود است. هرچه اصطکاک استعمارگران با کشورها بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود. 👈در شکل سنتی، ارتباط، هدایت، حمایت و اقدام، چهار رکن در ویژگی‌های یک جاسوس‌اند اما اکنون بحث جدی در این موضوع، نفوذ بر افکار است. 👍بر اساس چنین عقیده‌ای، بی‌تردید، جریان‌های فرقه‌ای با توجه به سطح تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی در استحاله فرهنگی و اعتقادی جامعه، از کارگزاران نفوذ تلقی شده و این به مفهوم هدایت مستقیم آن‌ها توسط سرویس‌های اطلاعاتی نخواهد بود. 👏مصادیق بسیاری از نقش‌آفرینی عناصر فرقه‌‌ای به عنوان مهره‌های جاسوسی در وقایع مختلف - طی چند دهه‌ اخیر - در کشورها آشکار گردیده که نشان از اهمیت و ضرورت بررسی این بٌعد (کارکرد) فرقه‌ها است. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴مدل‌شناسی فرقه‌ها 👤«مایکل لانگون»، مدیر اجرایی انجمن بین المللی مطالعات فرقه‌ای، سه مدل مختلف برای تغییر دین و ایجاد فرقه ارائه می‌دهد: 1️⃣بر اساس مدل عامدانه لانگون (deliberative model)، دلیل اولیه پیوستن مردم به فرقه ها، نوع نگاه آن‌ها به یک گروه خاص (فرقه) است. لانگون معتقد است که بیشتر جامعه شناسان و محققان دینی طرفدار این مدل هستند. 2️⃣بر اساس مدل محرک های فکری (psychodynamic model) که برخی متخصصان بهداشت روانی طرفدار آن هستند، افراد جذب فرقه ها می‌شوند تا نیازمندی های ناخودآگاه روانی شان را برآورده کنند. 3️⃣و در نهایت بر اساس مدل اصلاحات اندیشه‌ای (thought reform model)، دلیل پیوستن افراد به فرقه‌ها، نیازمندی های روانی ناخودآگاهشان نیست بلکه این تأثیرات گروه است که باعث دستکاری های روانی می شود. 👈لانگون مدعی است آن دسته از کارشناسان بهداشت روانی که ارتباط مستقیم تری با تعداد زیادی از فرقه گرایان داشته اند، از مدل سوم طرفداری می کنند. 👈برخی از محققان موافق یک دیدگاه خاص (از سه مدل فوق) و یا ترکیبی از عناصر موجود در آن ها هستند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴معنویت بدون دین 👽استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره ای فرانو و در قالب پروژه «جهانی سازی»، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. 👻مهم ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه داری است، چراکه در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها، این ملت‌ها هستند که منبع قدرت نظام سلطه خواهند بود. 😳از جمله مهم‌ترین منابع تعریف و تولید ارزش در جوامع مختلف، ادیان و آموزه‌های معنوی آنان است. یکی از نسخه‌های نظام سلطه برای پاسخگویی به این نیاز، بهره گرفتن از مدل «معنویتِ بدون دین» است. ☠️در این نوع معنویت‌گرایی، افراد با عبور از سطح مناسک و بدون در نظرگرفتن چارچوب حقایق دینی و سنجه‌هایی چون وحی و تفسیر عالمانه آموزه‌های دینی، صرفاً بر ابعاد اخلاقی و معنوی و در مواردی، تجربیات معنوی موهوم، تمرکز می‌کنند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 جعل نمازخواندن بر جنازه 🔶 👈🏼 (در میزان الاعتدال ج٤ ص۱۸۰) آن را از هایی شمرده که آن را از مالک آورده است. 👈🏼 : همه احادیث او است. 👈🏼 : او اخبار را دگرگون می‌کرده و شاید بیش از ۱۵۰حدیث به نام مالک ساخته است. 👈🏼 : او از مالک زیاد روایت کرده است. 👈🏼 (در الانساب): او اخبار را می‌کرده و به گفتارش احتجاج نمی‌توان کرد. این دروغی که به نام امام پاک و راستگو ساخته شده مخالف با روایتی است که در تاریخ صحیح از آمده است که: دختر را دفن کرد و از آن آگاه نشد تا آنکه دفن گردید، و علی بر او نماز خواند. حاکم آن را صحیح شمرده و ذهبی به آن اعتراف کرده؛ 👈🏼 (در سیره نبوی ج۳ ص۳۶۰) به نقل از : ثابت است که علی، فاطمه را شبانه دفن کرد و بر جنازه او نماز خواند و به دیگری خبر ندادند. 📚 الغدیر ج۷ ص۳۰۵ 🔰 @Adyanuniv 🔰
💠اصل چهله و ریاضت در نظر صوفیان 🔸هجویری درباره‌ی ریاضت و چله‌داشتن صوفیان گفته: «اصل چهله‌ی ایشان تعلق به حال موسی(علیه السلّام) دارد و اندر مقام مکالمه در ستاید، و چون خواهند که کلام خداوند عزوجلّ به سر بشنوند چهل روز گرسنه باشند و چون سی روز بگذرد مسواک کنند و از بعد آن ده روز دیگر باشند، لامحاله خداوند به سر ایشان سخن گوید از آنچه هر چه انبیا را بر اَظهار روا بود اولیا را بر اَسرار روا بود.»[1] 🔹این کلام هجویری در حالی است که در کتب روایی و متون تاریخی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) روایات زیادی درباره‌ی روزه و خاصیت آن و حکمت گرسنگی صادر شده است اما هیچ وقت کسی را به چهله گرفتن برای گرسنگی کشیدن و ریاضت‌های سخت تشویق نکردند و حتی از این کار نیز منع می‌‌کردند. 📚پی‌نوشت 1. هجویری، ابوالحسن علی بن عثمان، کشف المحجوب، به‌تصحیح و.ژکوفسکی، چاپ دهم، 1387ش، ص418. @adyanuniv 🔰
🎍برتری اسلام🕋 بر یهودیت🕍 و مسیحیت⛪️ 👈«هربرت ولز» -ادیب مشهور و جامعه شناس بریتانیایی- درباره اسلام می‌گوید: 💢« دینی است که مستقیما رایج‌ترین غرایز در ترکیب انسان معمولی را مخاطب قرار می‌دهد. در مقابل اسلام، بینوا قرار دارد که را به صورتی نژادپرستانه به انحصار خود درآورده است و نیز قرار دارد که پیوسته به تثلیث، عقاید و یاوه‌هایی دعوت می‌کند که انسان نمی‌تواند آغاز و پایان آن را بفهمد.». https://w57.ir/Zrm منبع📚 کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
💠 عقیده متصوفه بر عدم حکومت رسول خدا(ص) بر مردم 🔸از بررسی آیات قرآن استفاده می‌شود که حکومت اسلامی در جامعه یک ضرورت است و بهترین افراد برای رهبری و حکومت‌داری، پیامبران خدا و امامان معصوم (علیهم‌السلام) هستند. 🔹به‌عبارتی مردمی‌ترین حکومت‌های تاریخ، حکومت پیامبران بوده که در حقیقت حکومت آنان همان حکومت خداوند بر بنده‌هاست. عده‌ای از جاهلان و افراد ناآگاه به معنا و تفسیر قرآن، بعضی از آیات قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر کرده‌اند. 🔻یکی از این آیات، آیه‌ی22 سوره غاشیه است که یوسف مردانی، شیخ فرقه‌ی صوفیه گنابادیه، عدم سلطنت و حکومت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بر مردم را از این آیه برداشت کرده است. وی در این‌باره گفته: « خدا در قرآن کریم به پیغمبر خطاب می‌کند: لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ[غاشیه/22] تو بر خلق من حق سلطنت و حکومت نداری، فَذَکِّر انَّما انتَ مُذکِّر[غاشیه/21] وظیفه تو فقط تذکر دادن است. اُمرا و رؤسای ممالک، راه دیگری می‌روند، هر چه هوس و شهوتشان اقتضا بکند. همین است که سراسر عالم جنگ و خونریزی است.»[1] ♻️با توجه به تفسیری که از این آیه، در کتب تفسیر ذکر شده است، منظور از این فرموده‌ی خداوند بر رسولش (صلی الله علیه و آله) که تو بر آنها تسلط نداری، این است که تو مجبور نیستی آنان را به زور وادار به ایمان کنی و در این مورد تو فقط تذکر دهنده هستی. بنابراین اصلاً بحث حکومت‌داری و عدم آن مطرح نیست تا بگوییم که پیامبر حق حکومت بر مردم را ندارد. 📚پی‌نوشت: 1. سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96. @adyanuniv 🔰
💠تشیع خلفای بنی عباس بنا بر عقیده صوفیه 🔸شیعه معتقد است که پیشوایی مسلمین امری نیست که مربوط به اجماع امت باشد، چون بنا بر نصّ صریح قرآن و وصیت پیغمبر (صلی الله علیه و آله)، جانشینی را حق مسلم حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و فرزندان وی می‌داند. 🔹بنابراین با توجه به آیات و روایات متواتر، دوستی و محبت بر اهلبیت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و همچنین اطاعت از آنان، بر همه مؤمنین واجب بوده، که در این صورت به او شیعه می‌گویند و صرف ادعای دوستی، بدون اطاعت از امام معصوم کسی را شیعه نمی‌خوانند. 🔻یوسف مردانی، شیخ فرقه‌ی صوفیه‌ی گنابادیه، برای دنیاطلبی و توجیه انحرافات خود در سخنانی، خلفای عباسی را شیعه خوانده است. وی در این‌باره گفته است: «بنی‌عباس شیعه بودند یعنی خلافت علی (علیه‌السلام) و اولاد او را قبول داشتند. البته نه اولاد حی و خلیفه حی. فقط آنهایی که از دنیا رفته بودند و آنهایی که حی بودند را قبول نداشتند، چون ریاست تعارض پیش می‌آورد.»[1] ♻️با توجه به آیات و روایاتی مانند آیه ولایت، آیه اولوالامر، آیه تطهیر، حدیث ثقلین، حدیث سفینه و ... باید گفت که شیعه کسی است که هم دوستی و محبت همه اهلبیت (علیهم‌السلام) را در دل داشته باشد و هم در برابر امام معصوم نیز مطیع محض باشد، در حالی که حکمای عباسی نسبت به امام زمان خود و شیعیان وقت، آزار و اذیت فراوانی روا داشتند. 📚پی نوشت 1. سخنرانی یوسف مردانی، 25/10/96. @adyanuniv 🔰