💢تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (6)
*️⃣نقش بهائیت دردوران محمدرضا پهلوی
👈۲۵شهریور۱۳۲۰ آنگاه که حکومت ازپهلوی اول به دوم انتقال یافت، دوران طلایی این فرقه درایران آغاز شد. دورانی که تا۲۲بهمن۱۳۵۷ تبدیل به شیرینترین زمان حیات این فرقه درایران گردیده وشاید درهیچ زمان ومکانی قابل تکرار نباشد.
👈این شکوفایی ازچند منظر قابل بررسی است:
1️⃣شاه جدید سیاست دین ستیزی پدر را ادامه داده وبا حمایت وخط دهی بیگانگان رواج فساد وبی بند وباری، باستان گرایی، کشف حجاب، ورود بانوان به نظامیگری، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برپایی جشنهای شاهنشاهی، انقلاب سفید، دستگیری، تبعید وزندانی کردن مراجع وروحانیون وحذف روحانیت ازمنصب قضاوت از واضحترین این سیاستها درجهت زدودن نشانههای اسلام از ایران بود.
2️⃣پهلوی پسر با تاکید بر تجدد بجای تمدن، راه واردات بی رویه را به کشور گشوده وخود مبلّغ مصرفگرایی درجهت غربیشدن جامعه گردید.
👈واردات کالاها که اکثراً ازکشور تازه به دوران رسیده آمریکا انجام میگرفت، بنوعی درانحصار بهائیان قرارگرفته بود که سودهای کلان ناشی از آن درراه پیشبرد مرام این فرقه صرف شده واز سوی دیگر، واردات باعث نابودی اقتصاد وتولید وکشاورزی ایران میگردید.
👈جالب آنکه حتی درمواقعی که تهیه ارزاق واجناس با قیمت بسیار پایینتر ازداخل کشور ممکن بود، با اعمال نفوذ بهائیان دردستگاههای دولتی، این مواد ازخارج از کشور وارد وسود کلان آن نصیب این فرقه میگردید.
⛓ادامه دارد...⬅️
#انقلاب_اسلامی
#نقد_بهائیت
عضویت درکانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (7)
❓در کلاسها وجلسات، در مورد بیتالعدل چه میگفتند؟
🗣... مثلاً همیشه میگویند؛ دربهائیت کسی نباید درسیاست دخالتی داشته باشد، درحالی که بیتالعدل درسال۱۳۸۸ به بهائیان گفته بود میتوانند رأی دهند که این دستور مخالف عقاید خودشان است. یک مشکل بیتالعدل همین است که فرمانهایی برخلاف دستورهای خود صادر میکند. بهائیت وبیتالعدل دستورهای مؤکدی دارند که دخالت درسیاست ممنوع است ولی ازآن طرف وقتی پای منافع خاصی در میان باشد، میگویند دخالت کنید. بهائیان سال۱۳۸۸ بیتأثیر نبودند وخیلی از آنها در تجمعات خیابانی حضوری فعال داشتند.
❓درمورد همین تناقض رفتاری درماجرای فتنه۸۸ یا اشتباهات دیگر بیتالعدل، میان خود بهائیان درجلسات، صحبت، انتقاد ویا اعتراضی نمیشد؟
🗣دربرخی جلسات صحبتهایی میشد ولی متأسفانه جمع، طوری است که ذهن بیشتر بهائیان کاملاً بسته است. شاید بتوان گفت ۷۰درصدشان متعصبانه تمام تصمیمهای بیتالعدل را کاملاً درست میدانند. پس هر اعتراضی، عملاً خفه میشد. یعنی اگر شما میگفتی فلان تصمیم اشتباه است، 10نفر با دهها دلیل از آن دفاع میکردند وآنرا ثابت میکردند که درست است وآنقدر حرف میزنند که صدای مخالف، محو شود. به عبارتی یک نوع شستوشوی مغزی شده بود.
⛓ادامه دارد...⬅️
#مستبصرین
#نقد_بهائیت
عضویت درکانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتابهای رد بهائیت (24)
📙24. بهائیت در ایران
👥سیدسعید زاهدزاهدانی_محمدعلی اسلامی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، تاریخ چاپ اول1380
👈کتاب "بهائیت در ایران" در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است.
👈نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
👈فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند.
#کتب_ردیه_بهائیت
#نقد_بهائیت
عضویت در کانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سجده بر قطب در مسلک صوفیه
🔸فرقه صوفیه گنابادیه مانند بقیه فرق صوفیه دارای افکار و عقاید خرافی و به دور از عقل و خرد و بر خلاف آموزه های قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت است.
🔻 سلطانعلیشاه موسس فرقه گنابادیه سلطان علیشاهی، در کتاب «سعادتنامه»، درباره مرید و آدابی که میخواهد نزد مرشد و قطب برسد مینویسد:
👈«چون وارد حضور گردد، در کمال عجز و فروتنی که شیوه نیازمندان است، صورت بر خاک مذلت گذارد و به شکرانه این نعمت سجده به جای آورد».[1]
آیا مردم وقتی به حضور پیامبر(صلی الله علیه وآله) یا امام علی(علیه اسلام) میرسیدند سجده میکردند؟ آیا مقام قطب و مرشد، از مقام پیامبر و امام معصوم برتر است؟
📚پی نوشت
[1]. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303.
#نقد_تصوف
#قطب #سجده
#ملاسلطان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ادعای امام زمانی در کلام ملاسلطان
🔸سلطانعلیشاه درباره امام زمان و انتظار ظهور گفته است: «هر کس بشناسد امام خود را، حاجت انتظار ظهور حضرت قائم(علیه اسلام) را نخواهد بود، نه در عالم صغیر و نه در عالم کبیر...».[1]
🔰معنای این سخن چیست؟ آیا مقصود ایشان این است که مرشد و قطب، مانند امام زمان است یا مقصود این است که در هر عصری امام زمانی داریم و آن قطب و مرشد است؟
♻️هر کدام که باشد، باطل و خلاف است، چون هیچ کس و هیچچیز جایگاه امام زمان(علیه اسلام) را ندارد. شعیان باید همواره در حال انتظار باشند و برای ظهور حضرت خود را آماده کرده و دعا نمایند.
📚پی نوشت
[1]. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 304.
#نقد_تصوف
#امام_زمان
#ملاسلطان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سخنان کفرآمیز سلطان علیشاه درباره حضرت علی علیهالسلام
🔸ملاسلطان گنابادی درباره امام علی(علیه اسلام) مینویسد:
👈«... مبدأ کل عالم وجود و موجد تمام موجودات، علی(علیه اسلام) میباشد. شرائع الهیه و جمیع کتب آسمانی نازل شدهاند که خلق را به سوی معرفت علی(علیه اسلام) بخوانند».[1]
❌این عبارات چه توجیه صحیحی میتواند داشته باشد؟
🔰آنچه از سخن وی برداشت میشود این است که علی(علیه اسلام) خداست یا مانند خداست که کفر و شرک است.
🔅علی(علیه اسلام) بندهی شایسته و معصوم و امام و پیشوای بر حق و جانشین بلافصل خداست، او بهترین و بیش ترین عبادتها را انجام میداد.
📚پی نوشت
1. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص206.
#نقد_تصوف
#ملاسلطان
#امام_علی علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 دست آخر که بازمیگردیم محضر خداوند،
🔹 روی میزمان میگذارند پرونده تمام اعمالمان را؛ حتی اگر عملی، به ریزی خردلی باشد،
🔹 و هرگوشه ای از زمین یا آسمان هم که پنهانش کرده باشیم، زود حاضرش میکنند روی میزمان تا به دقت محاسبه و رسیدگی شود!
👈 آری اینجا مو را از ماست میکشند؛ آدم باشیم
👇👇👇👇
🌴 آیه 16 سوره لقمان 🌴
🕋 إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـه
⚡️ترجمه:
ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در طبقات آسمانها یا زمین پنهان باشد همه را در محاسبه میآورد، که خدا توانا و آگاه است.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
✍امام صادق (علیه السلام)
مـ💚ــهدی (عج) بین مردم رفت و آمد مے ڪند، در بازارها راه میرود و روی فرشهای آنهـا قدم میگذارد ولی او را نمے شناسند!!!
📚 بحـارالأنوار ، جلـد ۵۲
#امام_صادق علیهالسلام
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف #یحیی_بن_معین از علما و رجالشناسان بزرگ #اهل_سنت به صحیح بودن حدیث مدینة العلم 🔶
#خطیب_بغدادی از مورخ و علمای بزرگ #اهلسنت مینویسد:
#رسول_خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
من شهر علم هستم و علی دروازه آن است؛ پس هر کس میخواهد وارد شهر شود باید از دروازه آن وارد شود.
قاسم بن عبد الرحمن #انباری گفت: از یحیی بن معین در مورد این حدیث پرسیدم. گفت: حدیث #صحیح است.
📚 تاریخ مدینة السلام ج۱۲ ص۳۱۹-۳۲۰ (چاپ دار الغرب الاسلامی)
👈🏼👈🏼 جایگاه یحیی بن معین نزد اهل تسنن:
👈🏼 #ذهبی در مورد او مینویسد:
یحیى بن معین أبو زکریا المری البغدادی الحافظ إمام المحدثین.
📚 الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة ج۲ ص۳۷۶ (چاپ دار القبلة للثقافة الاسلامیة)
👈🏼👈🏼 #ابن_حجر_عسقلانی در مورد او مینویسد:
یحیى ابن معین ابن عون الغطفانی مولاهم أبو زکریا البغدادی ثقة حافظ مشهور إمام الجرح والتعدیل من العاشرة مات سنة ثلاث وثلاثین بالمدینة النبویة وله بضع وسبعون سنة ع.
📚 تقریب التهذیب ص۵۹۷ (چاپ دار الرشید)
👈🏼 و در جای دیگر مینویسد:
ما کان فی أصحابنا أعلم بالإسناد من یحیى بن معین.
در بین اصحاب ما، هیچکس عالمتر از یحیی بن معین به اسناد نبود.
📚 تهذیب التهذیب ج۱۱ ص۲۸۳ (چاپ مطبعة دائرة المعارف النظامیة)
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فضائل #فضائل_اهلبیت #فضائل_اهل_بیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(1)
💢مبانی و مجموعه آموزههایی که عرفان اُشو را تشکیل میدهد، خود بر اساس چند مبنا شکلگرفته است که بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و بهشدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیینهای هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریبگر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی میدانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است.
📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com
#عرفان_نوظهور
#اوشو_منشأ_یوگا
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(2)
💢قسمت دیگری از اندیشههایش تحت تأثیر اندیشههای بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستانهایی را مطرح میکند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت مینامد و اسلام را همچون یک انبوهه عظیم میداند. طبق گفتههای خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفانهای شرقی را هم قابلتأمل میداند.
📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com
#عرفان_نوظهور
#اوشو_بودا_صوفیان
عضویت درکانال👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰