eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌استغفار، گشایش و روزی رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَنْ اَكْثَرَ مِنَ الاِْستِغْفارِ جَعَلَ اللّه ُ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجا وَ مِنْ كُلِّ ضَيقٍ مَخْرَجا وَ رَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لايَحْتَسِبُ؛ هر كس بسيار استغفار كند، خدا براى او از هر غمى گشايش، از هر تنگنايى و از جايى كه انتظار ندارد روزى مى دهد. 🔸نهج الفصاحه، ح2941، وسائل الشیعه،ج ۷ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ تاريك شدن دنيا به‌گونه ای که ستارگان در بین روز پیدا شدند... ▪️▪️حدثنا خلف بن خليفة ، عن أبيه ، قال : لما قتل الحسين اسودت السماء ، وظهرت الكواكب نهارا حتي رأيت الجوزاء عند العصر وسقط التراب الأحمر . خلف بن خليفه از پدرش نقل مي كند كه گفت : زماني كه (عليه السلام) به شهادت رسيد ، آن قدر آسمان تاريك شد كه هنگام ظهر ستاره هاي آسمان ظاهر شدند ؛ تا جائي كه ستاره جوزا در عصر ديده شده و خاك سرخ از آسمان فرو ريخت . 📚 تهذيب الكمال (مزي) ج6 ص431و432 📚 تهذيب التهذيب (ابن حجر) ج2 ص305 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص226 ▪️▪️لمَا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (عليه السلام) كُسِفَتِ الشَّمْسُ كَسْفَةً بَدَتِ الْكَوَاكِبُ نِصْفَ النَّهَارِ حَتَّي ظَنَنَّا أَنَّهَا هِي . هنگامي كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خورشيد گرفت و آن قدر تاريك شد كه هنگام ظهر ستاره هاي آسمان ظاهر گرديدند . از اين اتفاق چنين پنداشتم كه قيامت برپا شده است ! 📚 تهذيب الكمال (مزي) ج6 ص433 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص228 📚 تلخيص الحبير (ابن حجر) ج5 ص84 📚‌ السنن الكبري (بيهقي) ج3 ص337 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠عوامل اعتقاد به تصوف از نگاه امام رضا (ع ) 🔸اعتقاد و عمل به اسلام به‌عنوان یک دین کامل بر همه‌ی مردم واجب است، اما آنچه در این اعتقاد خیلی مهم است، اطاعت بی‌چون‌وچرا از فرامین الهی و پیروی محض از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است. 🔹در حالی که یکی از فرقه‌های مدعی اسلام و تشیع، که اعتقاداتی متضاد با اسلام و مخالف با دستورات معصومین (علیهم‌السلام) دارد، فرقه‌ی صوفیه می‌باشد، که امام رضا (علیه‌السلام) عقاید آنان را باطل و معتقدین به این گروه را انسان‌هایی جاهل و فریب‌دهنده می‌داند. 🔻چنان‌چه در روایتی از حضرت درباره‌ی صوفیه سوال شد که ایشان فرمودند: کسی قائل به تصوف نمی‌شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و حماقت، لیکن اگر کسی از روی تقیه، خود را صوفی بنامد تا از شر آنها در امان باشد بر او گناهی نیست به شرط آنکه از عقاید باطلشان چیزی نیاموزد.» (1) 🔰یعنی کسی که صوفی است از دو حال خارج نیست، یا برای مکر و فریب مردم، اعتقادات تصوف را انتخاب کرده، تا به مقاصد دنیوی و شیطانی خود برسد و یا از روی جهل و نادانی اوست که این فرقه باطل و منحرف را که عقائدی مخالف اسلام دارد، پذیرفته است. 📚پی‌نوشت: 1.سفینة البحار، شیخ عباس قمی، کتابخانه سنائی، تهران. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار می‌کند 🔴 ✨ مسابقه عظیم فرهنگی «شعور عاشورایی» ✨ ❇️ جوایز ارزنده‌ی این مسابقه: 🎁 ۴۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی برای نفرات برتر 🎁 ۱۰ کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی به قیدقرعه به کسانی که بیش از نیمی از نمره آزمون را کسب کنند 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۲۳ مهر ماه 🌐 ثبت‌نام در مسابقه، دسترسی به مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: 🆔 zil.ink/ashoora_test عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
عقل را با تجسد، چه کار؟! آموزه ی تجسد، با خرد - به ویژه اصل عدم تناقض - سر سازش ندارد؛ از این روی، الهیدانان مسیحی به تکاپو افتاده اند تا از ایمان مسیحیان، با تبیین ها و توجیهات گوناگونی پاسبانی کنند. یک توجیه این که: اصل عقلی عدم تناقض در تجسم پیاده نمی شود. آنان در مقام تشبیه به قوانین هندسی اشاره می کنند که در رنگها پیاده نمی شود. اين سوال که آيا طبيعت انساني خداي پسر با طبيعت الهي او سازگار است، مانند اين است که بپرسيم آيا رنگ ارغواني، عمود است. اين همان چيزي است که فيلسوفان آن را "خطاي طبقه بندي" مي نامند، خطاي به کار بردن مفاهيم و تمايزها در موضوعات غير مرتبط.: "by arguing that this law no more applies to the incarnation than geometric properties do to colors. Asking if God the Son’s human nature is compatible with his divine nature, would be like asking if purple is perpendicular. It is what philosophers call ‘a category mistake,’ the error of applying concepts and distinctions to subjects where they have no purchase." چالش این توجیه این است که اگر اصل عدم تناقض در رد تجسم کاربردی ندارد، منطقا در تبیین و توجیه آن هم کاربردی ندارد؛ پس درباره ی تجسم باید سکوت کرد؛ چون هر توضیحی - هر چند الهیاتی - در دفاع از آن، نیز مبتنی بر این اصل است. ___ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ ديده شدن در گوشت شتر غنيمت گرفته شده توسط سپاه عمرسعد (۱) ... و نحروا ناقه فی عسکرهم فکانوا یرون فی لحمها مثل النیران ... 📚 مختصر ینابیع الموده (قندوزی حنفی) ص189 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
هویت نسبی به جای هویت مطلق؛ راهکار توجیه تجسم یک راهکار شنیدنی برای رفع تعارض روايت کلسدون از تجسم با قانون عدم تناقض، عبور از تبيين همه يا هيچ از هويت "the all-or-nothing account of identity" که با اصل نا متمايز بون همانندها "the indiscernibility of identicals" بيان مي شود، است. با توجه به قانون عدم تناقض و نا متمايز بودن همانندها، در واقع دشوار است که ببينيم چگونه عيسي ناصري مي تواند، همان خداي پسر باشد. فرض کنيد عيسي، با قدرت محدود و خدای پسر، ذاتا قادر مطلق است. بنا به قانون عدم تناقض ممکن نیست که عيسي داراي قدرت نامحدود و محدود باشد و همچنين نا ممکن است، که خداي پسر داراي قدرت محدود و نامحدود باشد؛ اصل نا متمايز بودن همانندها هم مستلزم آن است که عيسي داراي قدرتي نامحدود باشد تا بتواند همان خداي پسر باشد و خداي پسر هم داراي قدرت محدودي باشد تا همان عيسي شود. بنابراين به نظر مي رسد که پذيرش قانون عدم تناقض و اصل نا متمايز بودن همانندها، اين ديدگاه کلسدوني، که يک فرد واحد مي تواند هم واقعاً الهي و هم واقعاً انساني باشد، را رد می کند؛ بنابراين، اگرما بخواهيم روايت کلسدون را تأييد و قانون عدم تناقض را حفظ کنيم، منطقي است که تبيين همه يا هيچ از هويت که با اصل نا متمايز بون همانندها بيان مي شود، رد شود. _________ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
خدایی پر از خالی آموزه ی تجسم (انسان شدن خدا) عقیده ای بنیادی در کلام مسیحی است؛ اما با چالش تناقض روبروست (عیسی ناصری نامحدود و محدود است؛ چون هم خدا و هم انسان است). الهیدانان مسیحی با چهار رویکرد عمده با این چالش برخورد کرده اند. در رویکرد کنوتیک (خالی شدن خدای پسر از ویژگی هایی)، خدا از ویژگی های مطلقِ بیرون ذاتش(نامحدودها) دست می کشد تا تناقضی با بشر شدنش پیش نیاید. این رویکرد، منظقا، دچار مشکلی می شود. صورت بندی اشکال: مقدمه ی ۱. یا خداي پسر متجسم جلال يافته، ويژگي هايي را که کنار گذاشته است دوباره تصاحب مي کند يا خير. م.۲. اگر چنين است، اين ويژگي ها برخلاف ديدگاه کنوتيک با تجسم خداي پسر سازگار است. م.۳. اگر نه، ديدگاه کنوتيک، روايت ناقصي از تعظیم خداي پسر متجسم ارائه می دهد. نتیجه: بنا بر این، يا فرضيه کنوتیکي در تصور اين که تجسم خداي پسر مستلزم کنار گذاشتن برخي ويژگي ها است نادرست است يا به روايتي ناقص در تعظیم خدای پسر متعهد است. ------ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔴♦️ دومین ملی هنرهای گرافیکی «بهاییت، محفل خیانت»🎞 📌دریافت آثار هنرمندان سراسر کشور در دو بخش:    پوستر و کاریکاتور 🗓 زمان: اول مهر لغایت 7 آذر ماه 1400 🎁 جوایز نفرات برتر هر رشته: نفراول: 100 میلیون ریال نفردوم: 80 میلیون ریال نفر سوم: 60 میلیون ریال به همراه تندیس و گواهی شرکت در جشنواره 📪 ارسال آثار از طریق: 💻سایت: www.moghadas-nama.com ربات تلگرامی t.me/moghadas_nama1_bot اطلاعات تکمیلی: 🆔 تلگرام: t.me/moghadas_nama 📷اینستاگرام: https://www.instagram.com/moghadas_nama 🔵ایتا: eitaa.com/moghadas_nama 🔴♦️ ♦️🔴 🔴♦️ ♦️🔴 عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ ديده شدن در گوشت شتر غنيمت گرفته شده توسط سپاه عمرسعد (۲) ... و نحروا ناقه فی عسکرهم فکانوا یرون فی لحمها مثل النیران ... ... و در لشكرگاه شتری را نحر كردند ولی مثل اين بود كه آتش در آن نهاده بودند ! 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص231 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌 کمالِ مؤمن الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كَمالُ الْمُؤْمِنِ في ثَلاثِ خِصال: الْفِقْهُ في دينِهِ، وَ الصَّبْرُ عَلَي النّائِبَةِ، وَالتَّقْديرُ فِي الْمَعيشَةِ. شخصيّت و كمال مؤمن در سه خصلت است: آشنا بودن به مسائل و دين، صبر در مقابل شدايد و ناملايمات، او همراه با حساب و كتاب و برنامه ريزي دقيق باشد. 🔹أمالي طوسي، ج 2، ص 279 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰