⚜️ألسَلامُ عَلَیْکَ أیُهَا الْإمامَ الْرَئوف⚜️
آجرک الله یا بقیه الله
اے لطف تمام یا رضا ادرڪنے
اے فیض مُدام یا رضا ادرڪنے
بر محضر پاڪت اے امام معصوم
پیوستہ سلام یا رضا(ع) ادرڪنے
🏴شهادت امام الرئوف علی بن موسی الرضا (علیهالسلام) تسلیت باد.
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🔔 ثمره غمزدائی
✅ امام رضا علیه السلام:
هر کس اندوه مومنی را بزداید، خداوند در روز قیامت، غم از دلش میزداید.
#امام_رضا
#اندوه #مؤمن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
Haj Hossein SibSorkhi - Salam.mp3
13.06M
🔊صوت| سلام ای آقای کرم
🏴مداحی شهادت امام رضا علیه السلام
#شهادت_امام_رضا
#مداحی_آقای_کرم
عضویت درکانال✅🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث، تکثیر توحید
اعتقاد وقتی نهادینه شود، به آسانی قابل تغییر نیست. توجیه، مغالطه و حتی زور به میدان می آید تا از آن پاسداری کند. آموزه ی تثلیث با عقل دچار چالش می شود؛ زیرا الوهیت عیسی مسیح و روح القدس با توحید ناسازگار است. عالمان مسیحی در نیقییه تلاش کردند که با مفهوم homoiousios (هم جوهری) بین الوهیت مسیح، روح القدس و توحید آشتی بر قرار کنند؛ اما این تعبیر سرشار از ابهام است. اگر مراد از هم جوهریِ اشخاص تثلیث، این است که این اشخاص، یک فردند، به سابلیان (یک جوهر - یک ذات) می انجامد. اگر مراد این است که آنها از یک نوع هستند، با سه خداپرستی سازگار است. استفاده از اصطلاح "هیپوستاز" برای اشاره به هویت فردیِ سه عضو تثلیث بجای هویت نوعی نیز چاره ی کار نیست؛ زیرا اولا ، اوسیا و هیپوستاز، تقریبا، مترادف اند؛ در نتیجه، یک اوسیا و سه هیپوستاز، معنای محصلی ندارد. ثانیاً "یک اوسیا" در موارد غیر الهیاتی ، یک اوسیا ، چندین هیپوستاز دقیقاً همان افراد مختلف از یک گونه هستند؛ پس وجود افراد متمایز از یک نوع را رد نمی کند.
____________
https://iep.utm.edu/trinity/
#هم_جوهری
#اوسیا
#هیپوستاز
#ابهام
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
34.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ #لباس_سیاه نماد #عزداری در #اسلام
🎤 حجتالاسلام #یزدانی
👈کارنشناس #وهابی با استناد به دو روایت ضعیف مدعی شده است که #سیاه_پوشی جایز نیست. در حالی که هر دو روایت از نظر سندی ضعیف است و از طرف دیگر در منابع شیعه روایت صحیح مبنی بر سیاه پوشی #اهلبیت علیهم السلام در #عزاداری #سیدالشهداء علیه السلام وجود دارد و علمای اهل #سقیفه نیز اتفاق دارند که #لباس_سیاه، لباس حزن و اندوه و عزاست....
#نقد_وهابیت
#امام_حسین #اباعبدالله
#کربلا #تبری #برائت_از_دشمنان
#توسل #شفاعت #گریه #اهل_سنت
#اهل_سنت #محرم #عاشر_من_محرم
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ادعای بینیازی از امام زمان (عج) در مسلک صوفیه
🔸عدهای از سران صوفیه نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولی عصر(علیهالسلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم دانستهاند.
🔻چنانچه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته:
👈«مطلب دوم– در معرفت قطب. صاحب این مقام باید در علم و قدرت و سایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد.»[1]
🔰این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولی عصر(علیهالسلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهلبیت(علیهمالسلام) میدانند، مخالفت دارد.
♻️این عقیدهی بینیازی از امام معصوم در کلام صوفیان، نشان از ضلالت این فرقه انحرافی میدهد.
📚پینوشت:
1. صفی علیشاه، میرزا حسن، دیوان صفی علیشاه، به کوشش منصور مشفق، تهران، انتشارات صفی علیشاه، 1379 هـ ش، چاپ اول، ص 26.
#نقد_تصوف
#امام_زمان
#صفی_علیشاه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفاوت ریاضت در اسلام و تصوف
🔸بسیاری از فرقههای صوفیه تنها راه پاک شدن نفس و رسیدن به کمال را در ریاضت میدانند. ریاضتهایی که با عقل و شرع در تضاد و تناقض است.
🔹بهعنوان مثال، به مریدان خود گویند:
👈برای از بین بردن خشم و غضب، افرادی را وادار نمایید تا در میان مردم کوچه و بازار به شما دشنام دهند تا از این راه دارای شکیبایی و حوصله شوید. [1]
🔻یا گرسنگیهای طولانی مدت و ریاضتهای غیرشرعی، مشابه ریاضتهای مرتاضان، ازجمله ریاضتهای مورد توصیه بزرگان صوفیه به مریدان است.
🔰اما ازنظر اسلام مقصود از ریاضت، ترک دنیا و رهبانیت به روش هندوها و پیروان کلیسا و یا چلهنشینی و عزلت صوفیان و اصحاب خانقاه نیست، بلکه مقصود تمرین و وادار کردن خویش به کارهای خیر و سنن صالحه، از ادای واجبات و ترک محرمات و سایر امور حسنه است. [2] که مورد توصیه ائمه اطهار (علیهم السلام) و عرفای حقیقی شیعه است.
📚پینوشت:
1. مبلغی آبادانی، عبدالله، تاریخ صوفی و صوفی گری، انتشارات حر، تهران، ۱۳۷۶، ج ۲، ص ۸۱۵.
2. مهدوی کنی، نقطههای آغاز در اخلاق عملی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ هفتم، 1376، ج 1، ص 447.
#نقد_تصوف
#ریاضت
#رهبانیت
#عرفان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰