eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏷 افزایش عُمر و روزی 🔅 (ص) : 🔸 «هركه خوش دارد عمرش دراز و روزى‌اش بسيار شود، به پدر ومادرش نيكى كند» . 🔹 «مَن سَرَّهُ أن يُمَدَّ لَهُ فِي عُمرِهِ و يُزادَ في رِزقِهِ فَليَبَرَّ والِدَيهِ». 📚 میزان الحکمة، ح ٢٢٦٤٣ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌درخت بنشانید امام صادق عليه‏ السلام : اِزرَعُوا و اغرِسُوا وَاللّه‏ِ ما عَمِلَ النّاسُ عَمَلاً اَجَلَّ و لاأطيَبَ مِنهُ؛ كشت كنيد و درخت بنشانيد؛ به خدا قسم انسان، كارى برتر و پاك‏تر از اين نكرده‏ اند. 🔹بحار الأنوار : ج 103 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اشکالی فلسفی به تثلیث بر اساس تقارن وانتقال، نتیجه گیری می شود که پدر، پسر است ، که با (4) در تضاد است. آیا می توان به طور نا متناقض consistently موارد زیر: 1. پدر خداست. 2. پسر خداست. 3. روح القدس خداست. 4. پدر پسر نیست. 5. پدر روح القدس نیست. 6. پسر روح القدس نیست. 7. دقیقاً یک خدا وجود دارد، را باور کرد؟ اگر "است" برای بیان هویت دقیق strict identity و همچون "=" باشد، پاسخ منفی است. هویت یک نسبت مساوی است که به اشکال: بازتابی ( آ = آ )، متقارن ( اگر آ = ب؛ پس ب = آ ) و ترا گذار/انتقالی ( اگر آ = ب و ب = پ؛ پس آ = پ ) است. علاوه بر این ، هویت یک رابطه نامتمایز indiscernibilty relation نا محدود با لحاظ همه ویژگی ها است، که باید گفت از قانون لایب نیتس، که به عنوان نا متمایز بودن همانند ها the Indiscernibility of Identicals شناخته می شود، تبعیت می کند (ا گر آ = ب؛ پس برای همه ی ویژگی های پ، آ دارای پ است؛ اگر و فقط اگر ب دارای پ باشد ). با این حساب، اگر "است" را در (1) - (6) به صورت "=" بخوانیم، از (1) و (2) ، بر اساس تقارن وانتقال، نتیجه گیری می شود که پدر، پسر است ، که با (4) در تضاد contradict است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 ✅ یوم الحساب، روزی است که بعضی با دیدن نمره های بیست اعمالشان، خوشحال و سربلند میشوند ❌ و عده زیادی هم روسیاه و سر به زیر و شرمسار! 🤔 فکر میکنی از کدام دسته ای؟! از حالا تعیین کن با اعمالت! 👇👇👇👇 🌴 آیات 38 الی 42 سوره عبس 🌴 🕋 وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُسْفِرَةٌ 🕋 ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ 🕋 وَ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ عَلَيْها غَبَرَةٌ 🕋 تَرْهَقُها قَتَرَةٌ 🕋 أُولئِكَ هُمُ الْكَفَرَةُ الْفَجَرَةُ ⚡️ترجمه: چهره‌هايى در آن روز درخشانند، خندان و شادمانند، و چهره هايى در آن روز، غبار غم بر آنها نشسته. و تيرگى و سياهى، چهره آنان را پوشانده است. اينان همان كافران بدكردارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اذعان خواندنی گرگوری نیسایی جناب گرگوری نیسایی در بحث با ابلابیوس به نکته ی بس مهمی اذعان می کند. او در تقریر سخن ابلابیوس می گوید: استدلال شما شبیه به این است: پیتر، یعقوب و جان، یک طبیعت دارند؛ اما سه مرد نامیده می شوند. گرگوری در ادامه می گوید: این، حرف نا مربوطی no absurdity در توصیف افراد، با یک طبیعت، نیست. اگر در مورد فوق، عرف custom این را قبول دارد و هیچ منعی در سخن گفتن از دو نفر با عنوان دو یا بیش از دو نفر به عنوان سه، نیست، چگونه است که ما با وجود اعتراف به سه شخص confessing the Three Persons و تصدیق عدم تفاوت در طبیعت آنها ( وحدت الوهیت در پدر، پسر و روح القدس) acknowledging no difference of nature between them که به نوعی با اعترافمان هم در تضاد هست، مردم را از گفتن "سه خدا" منع می کنیم؟ همانطور که گفتم پرسش بسیار مشکلی است که با آن مواجهیم. The question is, as I said, very difficult to deal with (گرگوری نیسا ، "به ابلابیوس") ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
6⃣2⃣ 💠 بفرمایید گوشت مردار❗️  💢 در این ضیافت افراد معمولا سوء ظن دارند، حسودند، از خود راضی و خود شیفته اند و به ستوه آمده اند. 🔸 یکی از انگیزه های غیبت کردن همراه شدن با دیگر افراد است. برای گرم شدن مجلس، نقل و نبات آن را غیبت از دیگران قرار می دهند!!! 👌 راه درمان آن توجه به پرده پوشی خداوند از گناهان است. 🔺 امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: «مغبوض ترین مخلوقات نزد خداوند غیبت کننده است.» 📚 غررالحکم، باب غیبت، ص ٢۶٣ 📌 منتظر جزء محبوب ترین ها نزد خداوند است نه مبغوض‌ترین! عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 در کتاب خود با عنوان «ردیه بر متعصب عنودی که مانع مذمت یزید می‌شود» ؛ بعد از ذکر نام برخی از علمای عامه که جواز بر را داده‌اند می‌نویسد: «حجت ایشان برای لعن بر یزید کثرت اوصاف خبیثه و ارتکابش به در طول ایام خلافت اوست ؛ و کفایت میکند برای لعن آنچه او انجام داد درباره مردم و مدینه و آنچه که او انجام داد در باره [علیهم السلام] و رضایت او به قتل [امام] حسین [علیه‌السلام] و امر او به این کار و اهانت او به [علیهم‌السلام] که این مسأله تواتر معنایی دارد.» 👈🏼👈🏼 جنایات زیادی توسط این ملعون ازل و ابد و ناپاک زاده انجام شد؛ که واقعهٔ بقیه را از یادها برد. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠صوفیه فرقه‌ی هزار اسم و هزار رنگ 🔸صوفیه را به سبب عقاید گوناگونی که در طول تاریخ داشته‌اند، به نام‌های فراوانی خوانده‌اند. ازاین‌رو درباره آنها گفته شده: 🔻«پيروان او "ابوهاشم کوفی" را كه چون "صوف" (لباس پشمی) می‌پوشند، «صوفيه» گفته‏‌اند، 🔻و گاهی به خاطر كنيه و گاه به نام پدر او، ايشان را هشميّه و ابوهاشميه و عثمانيّه و شريكيّه خوانده‌اند 🔻و بعد از آن ايشان را به ابويزيد بسطامى نسبت داده و يزيديّه و بسطاميّه لقب‏ داده 🔻و به اعتبار قايل بودن به حلول و اتحاد، ايشان را حلوليّه و اتحاديّه خواندند 🔻و چون جمعى از ايشان در اتحاد مبالغه نموده، ايشان وحدتيّه نام گرفته و ايشان را به حسين بن منصور حلّاج منسوب ساخته و منصوريّه و حلاجيّه نام داده‌اند 🔻و بجهت آنكه در باب مشايخ خود غلو نموده و به خدایى ايشان بر وجه حلول و اتحاد قايل شدند و بر گمراهى خود و ديگران افزودند، ايشان را غلات و غاليّه و غاويّه نام داده 🔻و چون طريق و مذهبى اختراع نمودند كه مشتمل به رهبانيّت و نصرانيّت بود و كفر و اسلام در هم آميخته بودند، امامان ما ايشان را به مبتدعه مسمّى گردانيدند 🔻و چون منافق و رياكار بودند ايشان را مرائيّه خواندند 🔻و به واسطه لاف‌هاى بسيار كه مى‏‌زدند ايشان را متصلّفه گفتند.»[1] 🔰همه این نام‌ها یا به خاطر عقاید این فرقه یا نسبتی است که در عمل بدان معتقد بودند. 📚پی‌نوشت: 1. مقدس اردبیلی، حديقه الشيعه، مصحح حسن‌زاده صادق، انصاریان، قم، 1383، ج‏2، صص 743 و 744. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 اگر تمام امت حول محور قرآن و ولایت، فعالیت کنند، هیچ گاه تفرقه و درگیری ایجاد نمیشود؛ 🔹 حزب بازی و فاصله گرفتن از خط ولایت، به جانب باند و احزاب سیاسی، عین شرک و خروج از ولایت الله است، هرکه میخواهد باشد، باشد! 🔹 دینداری و مسلمانی، بازار میوه و تره بار نیست که سوا کنی و جدا کنی! 👈 یا تمام اوامر را میپذیری، حتی اگر به ضرر خود و حزبت باشد، یا مشرک هستی به حکم قرآن 👇👇👇👇 🌴 آیات 31 و 32 سوره روم 🌴 🕋 لَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ 🕋 مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا ⚡️ترجمه: و از مشركان نباشيد. از كسانى كه دين خود را جدا و پراكنده كردند و به دسته‌ها و فرقه‌ها تقسيم شدند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
نقد تمثیل گرگوری باور یک ذات با سه شخص (تثلیث) چالش "Tri-theism" سه خدا پرستی را تقویت می کند. گرگوری قیاس تمثیلی زیر را به عنوان راه حل دفع این چالش پیشنهاد می کند: نا محدود، نا شمردنی است و هر نا شمردنی، تعدد multitude نا بردار است. طلا، یک چیز است است که به چندین شکل بریده می شود. ما از چندین استاتر (سکه) سخن می گوییم؛ اما ماهیت طلای به کار رفته در سکه ها، با تعدد استاترها، متعدد نمی شود. و به همین دلیل، هنگامی که طلا را به صورت عمده ، چه در بشقاب و چه در سکه در نظر می گیریم، از طلا با عنوان "زیاد" much سخن می گوییم ؛ اما از آن به عنوان "چندین طلا" “many golds” به دلیل زیادی ماده سخن نمی گوییم. در واقع، ما نباید سکه ها را "طلا" gold بنامیم بلکه آنها "طلایی" golden اند. پس همانطور که استاترهای طلایی چندین اند، اما طلا یکی است ... (گرگوری نیسا. "به ابلابیوس") این تمثیل گرگوری برای توجیه چگونگی یگانگی خدا در عین تعدد اشخاص است. چالش این تمثیل آن است که: در سکه های طلا، هر سکه با دیگری تفاوت حقیقی/عینی دارد و از سویی هر سکه، تمام طلا نیست. همچنین، سکه، چیزی و طلا، چیز دیگری نیست. سکه ی طلا، چیز جسمانی است که بیرون از او چیزی نیست تا بین سکه و آن چیز (طلا) نسبتی بر قرار شود. افزون بر آن، هر سکه، برابر و عین دیگری نیست. اما در تثلیث، هر شخص، عین و کاملا ذات است و در عین حال، با ذات نسبتی دارد و همچنین هر شخص با دیگری برابر است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌸قالَ النَبی صَلَ‌الله‌عَلَیه‌و‌آله: 🌹اِذا نَظَرَ الوالِدُ الی وَلَده فَسَرَّه، کانَ لِلوالِدِ عِتقُ نَسمَه. 🌺هرگاه پدری با نگاه مودت آمیز خود فرزند خویش را مسرور کند، خداوند به او اجر آزاد کردن یک بنده را میدهد. 📚مستدرک الوسائل جلد۲، صفحه۶۲۶ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰