الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در افسسیان، ۱: ۱۹ - ۲۰:
«و آگاه شوید که چه قدرت فوقالعاده عظیمی را در زندگی ما ایمانداران آشکار میکند. عظمت آن را میتوان در قدرتی مشاهده کرد. که در خصوص مسیح به کار برد، یعنی زمانی که او را از میان مردگان برخیزاند و در جایگاههای آسمانی بر دست راست خود نشاند».
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#افسسیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
❗️سوالهای بیجواب علامه سید محمد قلی موسوی نیشابوری - پدر میر حامد حسین صاحب عبقات الانوار - از کسانی که وحدت را به معنای عدم بازگو کردن عقیده میدانند!
- اگر همه جا حفظ وحدت لازم باشد و برائت از دشمن روا نباشد ، چرا اميرمؤمنان در برابر سران سقيفه سكوت نكردند و هنگامى كه ميخواستند ایشان را مجبور به بيعت كنند با آنها احتجاج نمودند؟ !
- چرا شبانه با همسر و فرزندان خویش روانه خانه مهاجر و انصار شدند و از مردم طلب يارى كردند تا با غاصبين خلافت مبارزه كنند؟ !
- چرا اجازه دادند تا دوازده نفر از يارانشان در برابر غاصب اول به احتجاج و استدلال بپردازند و او را بر بالاى منبر خوار و ذليل كنند؟!
- چرا حضرت صديقه کبری سلام الله علیها با ايراد #خطبه_فدكيه آنها را منافق و كافر و پيرو شيطان معرفى نمودند و نه تنها دستگاه حكومت را بلكه آنهايى كه با سكوت خويش راه را بر آنها هموار كرده بودند رسوا و مفتضح نمودند؟
- چرا بزرگان و متكلمين شيعه - از نخست تا امروز - در برابر هجوم فرهنگى مخالفان با سلاح قلم در عرصه كتاب و ميدان دانش به مبارزه با آنها پرداختند و از حريم تشيع حراست نمودند ؟ و چرا . . . ؟ ! و چرا . . . ؟ !
📒📚 تشييد المطاعن لكشف الضغائن سيد محمد قلي كنتوري لكهنوي ج1 ص261-262
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دلیل موفقیت اولیاء صوفیه در کرامات
🔸برای برخی سوال است که چرا صوفیه با اینکه بر حق نیستند، دارای برخی قدرتهای روحی و جسمی هستند و برخی از آنان از قدرت کشف و شهود برخوردارند؟
🔹در پاسخ به این سوال باید بگوییم کشف و کرامات و قدرتهای صوفیه از راه ریاضت بدست میآید و همانطور که میدانیم برخی از ریاضات، شرعی و بر محور قوانین شرع و برخی دیگر غیر شرعی و بی توجهی به قوانین شرع هستند و خداوند بلند مرتبه به مقتضای حکمتش، هیچ ریاضت و سعی و کوششی را از هر کس که باشد، در راه حق یا باطل و به هر منظور و هدف دنیوی یا اخروی که باشد، به کلی بینتیجه و ثمره نخواهد گذاشت. [1]
🔻شاهد ما بر مدعای مطرح شده که تلاش برای دستیابی به ریاضت از سوی خداوند میکنند، آیات مختلف قرآن است که به یکی از آنها اشاره میکنیم.
«مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ [شوری/20] کسی که زراعت (بهره) آخرت را بخواهد، به کشت او برکت و افزایش میدهیم و بر محصولش میافزاییم؛ و کسی که فقط کشت دنیا را بطلبد، کمی از آن به او میدهیم امّا در آخرت هیچ بهرهای ندارد!»
♻️بنابراین هر کس در دنیا با هر نیتی که کار کند، نتیجهاش را میبیند و این امر دلیل بر حقانیت چنین شخصی نیست.
📚پینوشت:
میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 126.
#نقد_تصوف
#کرامت
#ریاضت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو و قابلیت شناخت خداوند(2)
⬅️وی ميگويد: «خدا را نميتوان بهصورت مستقيم يافت. اگر خدا را جستوجو كني، او را نخواهي يافت و بيش از پيش بدبخت و غمگين خواهي شد»1
🔵وي در كتابي از زبان كبيركه اشو خود را مريد او ميداند، ميگويد:براساس نظر كبير، شيفتة عاشق، منتظر ميماند و خداوند به سراغش ميرود...خداوند بايد ديده شود، حجابها بايستي برداشته شود و دستيابي به اين امر، تلاش زيادي نياز دارد. خداوند قايم باشك بازي ميكند،.......بايد به جستوجو ادامه دهيد. بايد مردانه باستيد و مثل يك مرد عمل كنيد. دراین جمله شناخت خدا مشروط به تلاش فراوان ميباشد .2
🔷وي در اين زمينه تصريح ميكند:عشق به خدا امري فطري است. هر انساني با آن زاده ميشود، ولي ديگران سعي دارند از دوران كودكي، آن را به ما القا كنند كه اين خود، زيانآور است؛ زيرا قبل از شناخت واقعي خداوند، با تصوير نادرستي كه در ذهن از او ساختهايم، دچار اين توهم ميشويم كه او را شناختهايم. ازاينرو، همه فكر ميكنند خدا را شناختهاند.در این جمله انسان ميتواند بالقوه خداوند را بهطور واقعي بشناسد، ولي بهصورت بالفعل هيچ انساني نتوانسته است به خداوند، بهطور واقعي شناخت پيدا كند.3 خداوند فقط وقتي شناخته ميشود كه انسان تنها باشد. وقتي ديگري او را همراهي نكند» در این جمله شناخت خدا مشروط بهتنهايي انسان است4.
📚1-اشو با خود يكي شو ، ص 95. 2- اشو، ،ص 103-102.3-اشو، تعليمات تانترا(كنداليني)، يوگا1، ص 105 .4-اشو، راز بزرگ ص 210.
#عرفان_کاذب_اشو_قابلیت_شناخت_خدا
#زبان_کبیر_مرید
عضویت درکانال👇👇👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در : اول تیموتائوس، ۱: ۲:
« به فرزند حقيقیام در ايمان، تيموتائوس. از درگاه پدرمان خدا و خداوندمان عيسی مسيح، طالب فيض و رحمت و آرامش برای تو هستم».
در این آیه از ضلع سوم تثلیث (خدای روح القدس) هیچ سخنی نرفته است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#اول_تیموتائوس
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۵
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در : اول پطرس، ۱: ۲۱:
« که به وساطت او شما بر آن خدایی که او را از مردگان برخیزانید و او را جلال داد، ایمان آوردهاید، تا ایمان و امید شما بر خدا باشد».
در این آیه از ضلع سوم تثلیث (خدای روح القدس) هیچ سخنی نرفته است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#اول_تیموتائوس
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
✅از سفارشهای امام حسن عسکری علیهالسلام:
✍شما را سفارش میکنم به سعی و کوشش برای خدا، راستگویی و بازگرداندن امانت، و طول دادن سجده و خوشهمسایگی؛هر یک از شما وقتی در دین خود پارسا باشد و راست گوید و امانتدار باشد و اخلاقش را با مردم خوب کند، گفته خواهد شد: ((او شیعه است)) و این مرا خوشحال میکند. از خدا بترسید و مایه آراستگی و آبرومندی ما باشید، نه باعث عیب و ننگ ما. دوستیها را به سوی ما جلب کنید و هر گونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبیای که درباره ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی و عیبی درباره ما گفته شود، ما چنان نیستیم. خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و قرآن زیاد بخوانید و بر حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله فراوان صلوات فرستید.
📚تحف العقول ، صفحه ۴۸۷
#امام_عسکری علیهالسلام
#امام_حسن_عسکری علیهالسلام
#شیعه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
20.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ فرار #پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآله و #امیرالمومنین علی علیهالسلام از جنگ؟؟؟😳
🎤 حجتالاسلام #رفعتی
👈در این کلیپ با استناد به منابع #اهل_سنت به شبهه فرار #رسول_الله صلی الله علیه و آله و امام علی عليهالسلام از میدان جنگ، پاسخ داده شده است.
🏷پ ن: روش مخالفین شیعه این است چون بزرگان آنها فضیلتی ندارند و تعصب شان باعث میشود که از آنها دست بر ندارند، لذا با تنقیص و طعن و توهین به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علی علیهالسلام سعی میکنند مقام بزرگان آنها را به ایشان نزدیک کنند.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شیطان یار و یاور صوفیان
🔸سران تصوف جایگاه عجیبی برای شیطان قائلاند و معتقدند که آنچه از شیطان در برابر خداوند متعال سر زد فقط از یک عاشق حقیقی میتوانست سربزند.
🔹لذا شیطان را بزرگترین معلم توحید خود دانستهاند که به آنها مشق عشق میآموزد.
🔻سران تصوف در ادعایی عجیب، شیطان را یار و مددکار خود میدانند و معتقدند که شیطان نهتنها دشمن آنها نیست، بلکه در موارد زیادی یاور آنها نیز بوده و مشایخ زیادی از صوفیه با شیطان دیدار داشتهاند.
🔻کما اینکه در کتاب تذکره الاولیاء و در دیگر کتب صوفیه از این موارد بسیار نقل شده است.
🔻چنانچه سهل تستری میگوید: «ابلیس را در میان قومی دیدم و او را گرفتم تا اینکه آن قوم رفتند و سپس به او گفتم تا از توحید برایم نگویی تو را رها نمیکنم، لذا قسمتی از توحید را برایم گفت که اگر عارفان روزگار حاضر بودند انگشت تعجب به دندان میگرفتند.» [1]
🔰بدون شک باید صوفیان را مریدان شیطان دانست. زیرا خداشناسی را از مکتب شیطان آموختهاند نه از مکتب عقل و اهلبیت (علیهمالسلام) که با شیطان سازگاری ندارند.
📚پینوشت:
1. بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه، ق، ج 2، ص 126.
#نقد_تصوف
#شیطان #ابلیس
#سهل_تستری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطبه البیان از امیرالمومنین(ع) یا صوفیه
🔸درباره انتساب خطبه البیان به امیرالمومنین دو نظر و عقیده است:
🔻برخی معتقدند که "خطبه البیان" را نمیتوان از لحاظ محتوا منسوب به امیرالمومنین(علیه السلام) دانست، زیرا این خطبه به شطحیات اهل تصوف شباهت دارد و همواره از یک سو مورد توجه صوفیان و فرقههای باطنیه واقع شده است.
🔹شاید نکته آنجا باشد که لاهیجی هم به آن اشاره کرده است که صوفیه برای توجیه شطحیات خود دست به دامان این خطبه شدهاند.
🔹لاهیجی «عبارات خطبه البیان و برخی از احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) را همراه با شطحیات مشهور اهل تصوف ذکر میکند، بی آنکه تمایزی بین آنها قائل شود و جملگی را از احوال کاملانی بر میشمرد که در مراتب کشف و شهود برایشان ظاهر شده است.» [1]
🔻اما گروهی دیگر عقیده دارند: «خطبه البیان با سه نقل متفاوت و با متنهای گوناگون در کتاب "الزام الناصب" آمده است که هیچ یک از آنها سند معتبر و قابل توجهی ندارد.» [2]
🔰بنابر اینکه سند خطبه البیان ضعیف بوده و در کتابهای متقدم هم نقل نشده است، انتساب این خطبه به حضرت علی(علیه السلام) درست نیست و عدهای آن را از جعلیات صوفیه میدانند.[3]
📚پینوشت:
[1]. لاهیجی شمسالدین محمد، مفتاح الاعجاز فی شرح گلشن راز، تهران، زوار،1373، ص529
[2]. يزدى حائرى على بن زين العابدين، إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، بیروت، 1422قمری، ج2، ص178
[3]. اسدپور رضا، مقاله خطبه البیان و شطحیات عارفان، پژوهشنامه ادیان، شماره سوم،1387،ص1.
#نقد_تصوف
#خطبه_البیان
#لاهیجی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰