eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ علمی و مستندل به اظهارات گرگیج.mp3
8.9M
🎙 پاسخ کامل و مستدل آیت الله قزوینی به شبهه افکنی های امام جمعه اهل سنت ⭕️ ما باید در عین حفظ وحدت با تمام قوا از کیان مذهب بر حق تشیع دفاع کنیم. عضویت در کانال👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌 ذکری پر فضیلت برای شکرانه نعمت ها امام صادق عليه السلام : مَنْ قَالَ : «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ كَمَا هُوَ أَهْلُهُ»; شَغَلَ اَللَّهُ كُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قِيلَ وَ كَيْفَ يَشْغَلُ كُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قَالَ يَقُولُونَ اَللَّهُمَّ إِنَّا لاَ نَعْلَمُ اَلْغَيْبَ فَقَالَ فَيَقُولُ اُكْتُبُوهَا كَمَا قَالَهَا عَبْدِي وَ عَلَيَّ ثَوَابُهَا هرگاه كسى اين ذكر را بگويد: «اَلْحَمْدُ لِلّهِ كَما هُوَ اَهْلُهُ» ملائكه از نوشتن آن باز بمانند و عرض كنند: خدايا، ما غيب نمى دانيم (یعنی؛ ثواب حمدى را كه سزاوار آن هستى نمى دانيم). خداوند مى فرمايد: شما آنچه بنده من مى گويد بنويسيد، آن بر عهده ى خود من مى باشد. 🔸 ثواب الأعمال، ج 2. مفاتیح الجنان علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش محسن چاووشی به اهانت گرگیج محسن چاووشی پس از اهانت امام جمعه اهل سنت آزادشهر به ائمه اطهار علیهم‌السلام، با انتشار ترانه بالا در اینستاگرامش نوشت: لعنت الله به بدگوی تو عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هزاران نفر خواهان برخورد با سخنان امام جمعه اهل سنت آزادشهر شدند 🔹در پی انتشار بخشی از سخنان تفرقه‌انگیز گرگیج، امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر در ۱۹ آذر، مردم در فارس‌من کمپینی را برای برخورد با این سخنان به ثبت رساندند و حدود ۱۰ هزار نفر از مخاطبان خواستار برخورد با عوامل این اتفاق شدند. 🔹او در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته در سخنانی به ائمه اطهار علیهم‌السلام اهانت کرده بود. در اینجا از کمپین حمایت کنید .
💠تفکر جایگزین عبادت در تصوف 🔸یکی از توجیهات صوفیه در ترک شریعت این است که آنها کسانی را شریعت‌گریز می‌دانند که دائما به فکر و یاد خداوند متعال هستند و معتقدند که عبادات به‌ظاهر نیست، بلکه به دل است! 🔹لذا برخی معتقدند که باطن عبادت، همان تفکر و یاد خداست نه اعمال ظاهری. این صوفیان قائل به این مطلب هستند که: 👈«چون بنده را دل پاکیزه گردد و به نهایت دوستی و محبت پروردگار رسد و ایمان به غیب در دل او استوار باشد در چنین حال، تکلیف از وی برداشته شود... و برخی برآنند که چنین شخصی را تفکر خود عبادت باشد و عبادات ظاهری او را لازم نباشد.» [1] 🔻غزالی به این انحراف صوفیه اشاره کرده و آن را برای فرار از انجام شریعت دانسته و می‌گوید: «دیگر از این قوم باشند چنانکه طاقت گذراندن فرایض و ترک معاصی ندارند... گویند (عبادات) کار دل دارد و به‌صورت نظر نیست، دل ما همیشه اندر نماز است و با حق است.» [2] 🔰حال باید به صاحبان این اعتقاد گفت که اگر تفکر می‌تواند جایگزین عمل و تکلیف شود پس چرا برای رسیدن به مراحل و منازل سلوکی به جای این همه دستورات، تفکر نمی‌کنید و دستورات خاص می‌دهید و مریدان را موظف به دستورات خود می‌کنید ولی برای خود، تفکر را جایگزین عمل می‌دانید! 📚پی نوشت [1]. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱، پاورقی شماره 2، ص 302. [2]. غزالی، محمد، کیمیای سعادت، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1364، ج 2، ص 308. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم تناسب مجالس عبادی صوفیه با آداب اسلامی 🔸برخی مجالس عبادی صوفیه همچون مجلس ذکر و سماع علی‌رغم نام معنوی، هیچ‌گونه شباهتی به جلسات عبادی مسلمانان ندارد. 🔹زیرا در برخی موارد مرید با انجام حرکات نامتعارفی همچون سر تکان دادن و دست‌افشانی و حرکات ناموزون دچار وجد و شوریدگی و حالت جنون خاصی می‌شود که به خود و دیگران صدمات شدیدی وارد می‌کند. 🔻چنانچه فیض کاشانی می‌گوید: «بعضی از ایشان (صوفیان) در آن حال بی‌حالی، دیوانه می‌شوند مانند عاشقان، و خود را می‌اندازند میان دیگران مانند دیوانگان، یکی را به دست چپ می‌زند و یکی را به دست راست، با شانه و دست دماغی را می‌شکند و با تمام وجودش پهلوی دیگری را خُرد می‌نماید.» [1] 🔰این وجد و شور نه‌تنها باعث صدمات به صوفیان شده بلکه منجر به مرگ آن‌ها نیز می‌شود. ♻️حال باید گفت این جلسات صوفیانه با کدام‌یک از اصول عبادی مسلمانان سازگاری دارد تا بتوان آن را پذیرفت!؟ جلساتی که نظیر آن در سیره هیچ‌یک از بزرگان و علما اسلامی دیده نشده است. 📚پی‌نوشت: 1. بشارة الشیعه، نرم افزار مجموعه آثار فیض، مرکز کامپیوتر اسلامی (نور)، نسخه خطی، ص 144. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 آشکار نمودن زینت و زیبایی های زنان💅👠💄، حتی در سنین پیری که زمینه فساد کمتر است، ممنوع می باشد 🔹 چرا؟ چون این زیبایی و زینت، گنج و دارایی زن است و مورد طمع دلهای مریض و چشم های دزد! و هیچ عاقلی، طلا و گنجش را در معرض و دسترس دیگران نمی گذارد، 👈 پس دستور به حجاب و عفت،سراسر سود و امنیت است برای خود فرد، وصد البته که سود و منفعت تضمینی اش، قبل از جامعه، به خود بانوان میرسد! 👇👇👇👇 🌴 آیه 60 سوره نور 🌴 🕋 وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللَّاتِي لا يَرْجُونَ نِكاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ⚡️ترجمه: و بر زنان وانشسته‌اى كه اميدى به ازدواج ندارند، باكى نيست كه پوشش خود را زمين گذارند، به شرطى كه زينت خود را آشكار نكنند. و عفّت ورزيدن براى آنان بهتر است و خداوند شنوا و آگاه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تصوف نامی بدون حقیقت! 🔸با اینکه اصل تصوف بعنوان جریانی انحرافی در دین اسلام مطرح است، اما انحرافات صوفیان نخستین خیلی کمتر از صوفیه قرون متاخر است. 🔹صدق این گفتار با استناد به سخنان بزرگان صوفیه قرون نخست آشکار می‌شود. 🔻جعفر حذا (متوفی 341 یا 360 هجری) از صوفیان قرون سوم و چهارم در واپسین نفس‌های حیات خود با تاسف درباره صوفیه عصر خود می‌گوید: 👈«باطن‌های این طایفه خراب شد، ایشان ظاهرهای خود را بیاراستند.»[1] 🔻و ابوالحسن سهل پوشنجی از صوفیان قرن چهار، صوفیان عصر خود را به باد انتقاد گرفته و درباره ایشان می‌گوید: «تصوف امروز نامی است بی‌حقیقت و پیش از این حقیقتی بود بی نام. یعنی اندر وقت صحابه و سلف این اسم نبود و معنی اندر هر کسی موجود بود، اکنون اسم هست و معنی نی.»[2] 🔰صوفیانی که در قرون سوم و چهارم می‌زیستند، معتقد بودند از حقیقت تصوف چیزی باقی نمانده است، بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر در قرن چهارم چیزی از تصوف باقی نمانده باشد، در قرن چهاردهم به طریق اولی اثری از تصوف باقی نخواهند ماند؛ چراکه صوفیان این زمان میراث‌خوار همان تصوف هستند. 📚پی‌نوشت: 1. یوسف‌پور محمدکاظم، نقد صوفی، روزنه، تهران، 1380، ص 68. 2. مقالات شمس تبریزی، مصحح موحد محمدعلی، خوارزمی، تهران، 1369، ج 2، صص 98 و 99. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌شرط قبولی ! قال الامام الكاظم عليه السّلام : اِنَّ خَواتيمَ أعمالِكُم قَضاءُ حَوائجِ إخوانِكُم والإحسانِ إليهِمْ ما قَدَرْتُم و الاّ لَمْ يُقْبَلْ مِنْكُم عَمَلٌ. همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نيازهاي برادرانتان و كردن به آنان در حد توانتان است و الا (اگر چنين نکنيد)، هيچ عملي از شما پذيرفته نمي شود. 🔹بحار الانوار، ج 75، ص 379 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰