eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠قطب صوفیه، تناقض در گفتار و واقعیت! 🔸روایاتی از طرف ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) درباره‌ تعداد امامان وارد شده که تعداد آنان دوازده نفرند و در هر عصری فقط یک نفر می‌تواند امام مردم باشد، که انتخاب و نصب امام، تنها از طرف خداوند متعال صورت می‌گیرد. 🔹در هر عصر و زمان، زمین از حجت خدا خالی نخواهد بود که در زمان غیبت، حضرت حجت بن الحسن العسکری(علیه‌السلام) امامت مردم را بر عهده دارند هر چند در پرده غیبت باشند. 👈در روایتی راوی به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد: « آیا زمینی بدون امام بوده است؟ فرمود: نه. گفتم آیا دو امام بوده‌اند؟ فرمود: نه، مگر اینکه یکی از آن دو صامت باشد.» [1] 🔻بنابراین، حضرت حجت (علیه‌السلام) تا زمان ظهورشان، امام و کسی جز ایشان حق ولایت و امامت بر مردم را ندارد. 🔰امانسفی می‌نویسد: «تعداد اولیاء به عقیده صوفیه در هر عصر سیصد و پنجاه و شش کس است که چون از ایشان یکی از دنیا برود، دیگری به جای او می آید. اما این اولیاء مراتب و طبقات دارند؛ سیصد تنان، چهل تنان، هفت تنان، پنج تنان، سه تنان، یک تنان، این یکی قطب است که به عقیده صوفیه عالم به وجود او می گردد و او قطب عالم است.»[2] ♻️این ادعا از این جهت باطل و خلاف واقع است که سردمداران صوفیه در زمان حاضر هر کدام ادعای قطبیت دارند! 📚پی‌نوشت: 1. کافی، ج 1، ص 177، ح 1. 2. نسفی، عزالدین، انسان کامل، به‌تصحیح ماژیران سوله، بی‌جا، چاپ قسمت ایران‌شناسی انستیتو ایران و فرانسه، چاپ اول، 1941م، ص317. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 و تصریح به سقط 🔶 صَفّوری شافعی (متوفّای ۸۹٤ه.ق) می‌نویسد: ... وَ الْمُحْسِنُ کانَ سِقْطاً. و محسن، کودکی سقط شده بود. 📚 نزهة المجالس ج۲ ص۱۸٤ و ص۱۹٤ همچنین وی در کتاب دیگرش به نام «المحاسن المجتمعة فی الخلفاء الأربعه» سقط شدن حضرت ‌علیه‌السّلام را از کتاب «الإستیعاب» تألیف ابن عبد البَرّ (متوفّای ٤۶۳ه.ق) نقل می‌نماید: «من کتاب الإستیعاب لابن عبد البَرّ قال: و أسقطت فاطمة سقطاً سمّاه علیّ محسناً.» 📚المحاسن المجتمعة فی الخلفاء الأربعه ص۱۶٤ (از نسخه خطّی موجود در کتابخانه محقّق طباطبائی، مجموعه شماره۳۶ قم.) 👈🏼 در حالی که در چاپ‌های فعلی از کتاب الإستیعاب، عبارت فوق به چشم نمی‌خورد!؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ندیدن کرامت از قبر ملاسلطان 🔸از مواردی که باعث جذب عوام مردم به تصوف می‌شود، شنیده‌هایی از صاحب کرامت بودن بزرگان صوفیه است. 🔹مردمی که تشنه معنویت هستند، به دنبال آن گشته و در دام مدعیان کذاب معنویت قرار می‌گیرند و به انحراف کشیده می‌شوند. 🔻یکی از نمونه‌هایی که خالی بودن صوفیه از معنویت و کرامت را نشان می‌دهد روایتی از وابستگان خاندان بیدخت به نام "فخر الشریعه" است. 🔻فخرالشریعه در بیدخت با خواهر آقای محمد صدرالعلما (پدر همسر صالح علیشاه) وصلت نموده بود و بدین طریق عضو خاندان بیدخت شده بود. 🔻آیت الله محمد مدنی که سال‌ها درحال مقابله با خانقاه بیدخت است، درباره آن می‌گوید: 👈«علی‌مراد فرزند عباسعلی مراد رجب برای من نقل کرد: من کشاورز آقای فخرالشریعه بودم. یک روز به او گفتم: شما که هر شب بر سر مزار بیدخت کشیک می‌دهید و تا صبح بیدار هستید، آیا تاکنون معجزه یا کرامتی از قبر ملاسلطان محمد دیده‌اید؟ جواب داد: شما چه آدم ساده‌ای هستی، مگر در خانقاه بیدخت خبری از دین و ایمان است؟ گفتم پس شما چرا دنبال آنان می‌روید؟ گفت: من آنقدر مال وقفی خورده‌ام که دلم سیاه شده و راه برگشت ندارم و چون با آنان خویشاوندی دارم، نمی‌توانم از آنان جدا شوم. البته می‌دانم جهنمی هستم، اما تو هوس صوفی‌گری نکن و به راه خودت ادامه بده.»[1] 📚پی‌نوشت: 1. مدنی محمد، در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، چاپ پنجم، 1391، صص 96 و 97. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و موی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر و موی بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «چون می‌نگریستم، تختها برقرار شد، و قدیم‌الایام جلوس فرمود. جامۀ او چون برف سپید بود، و موی سرش چون پشمِ پاک. عرش او شعله‌های آتش بود و چرخهای آن آتش فروزان». * ــــــــ *دانیال ۷: ۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠سلطان پرستی، پیشه دراویش 🔸از منتقدان تصوف، سعدی شیرازی است. شاعر شیرین سخن شیراز، مصلح الدین سعدی از شعرای قرن هفتم، در خلال تصانیف خود، بویژه در بوستان و گلستان، نقد صوفی را محک زده و بر صوفیان ناسره و منحرف خرده‌ها گرفته است. 🔹او از ابدال روزگار قدیم یاد می‌کند که به کرامت، سنگ در دست آنان به سیم بدل می‌شده است و اگر در روزگار او اینگونه کرامت به ظهور نمی‌رسد، نه به دلیل غیر معقول بودن چنان کرامت‌هایی است، بلکه از این روست که دراویش یزدان پرست، سلطان پرستی پیشه کرده‌اند.[1] 🔻بنابراین در اعصار گذشته کسانی که ادعای خاصی نداشتند صاحب کرامت بوده و به خلق خدمت می‌کردند، اما بعدها صوفیان مدعی علاوه بر ادعای معنویت، به گزاف خود را صاحب کرامت می‌خواندند. 🔰در صورتی که به جای عبادت و خودسازی، روی به دنیا آورده و دنیاپرستی را پیشه خود ساخته و از اصول بنیادین تصوف فاصله گرفته بودند. به همین جهات بود که به انحراف کشیده شده بودند. 📚پی‌نوشت: 1. مدی ارژنگ، عشق در ادب فارسی، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، تهران، 1371، ص 76؛ محمد غزالی، کیمیای سعادت، علمی فرهنگی، تهران، 1361، صص 581 و 582. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و موی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر و موی بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «چون می‌نگریستم، تختها برقرار شد، و قدیم‌الایام جلوس فرمود. جامۀ او چون برف سپید بود، و موی سرش چون پشمِ پاک. عرش او شعله‌های آتش بود و چرخهای آن آتش فروزان». * ــــــــ *دانیال ۷: ۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹 اصلاح جامعه و درمان فساد جنسی، ریشه اش در خانواده و حفظ عفت و حریم هاست! 🔹 از همان کودکی، حسابی مراقب باشیم که چشم و گوش فرزندان مان، باز نشود به حریم زناشویی و خلوت های گاه گاهی همسرانه! 👈 پس بنابراین كودكان بايد پاكدامنى را از محيط خانه بياموزند.  👇👇👇👇 🌴 آیه 58 سوره نور 🌴 🕋 یَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَئْذِنكُمُ... الَّذِينَ لَمْ يَبْلُغُوا الحُلُمَ مِنكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ... ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَكُمْ 💐 اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! غلامان و فرزندانى كه به سنّ بلوغ و احتلام نرسيده‌اند، در سه وقت براى ورود به اتاق از شما اجازه بگيرند: 1⃣ پيش از نماز صبح 2⃣ و هنگام نيمروز، كه لباس از تن بيرون مى‌كنيد، 2⃣ و بعد از نماز عشا. 👆 اين سه وقت، هنگام خلوت شماست، اما در غير اين سه وقت، بر شما و بر آنان گناهى نيست كه بدون اذن وارد شوند، زيرا آنان پيوسته با شما در رفت و آمد هستند و بعضى بر بعضى وارد مى‌شوند. 👌 خداوند آيات خود را اين گونه براى شما بيان مى‌كند و خداوند دانا و حكيم است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 پرهیز از لجاجت سرچشمه لجاجت امور زیادى مى تواند باشد؛ از جمله خود بزرگ بینى که سبب مى شود نظر خود را از همه برتر ببیند و بخل و حسادت که او را از پذیرش نظر دیگران باز مى دارد و جهل و نادانى که به انسان اجازه نمى دهد تمام جوانب مطلب را ببیند و شدید که سبب پافشارى بر امور باطلى مى شود که مورد تعصب اوست و دفاع بى دلیل از قوم و قبیله و خانواده و بستگان که سبب مى شود بر اعتقادات آنها پافشارى کند و امورى از این قبیل یکى دیگر از عوامل اصلى لجاجت عدم شجاعت در بازگشت از نظرات باطل و پذیرفتن نظرات صحیح است؛ نداشتن شجاعت برای تغییر راه است و همین امر گاه سبب مى شود عمرى در مسیر باطل بمانند و به پرتگاه ها کشیده شوند مجید در سوره «ملک» بعد از آنکه آیات روشنى را از خداوند ذکر مى کند به انحراف کافران اشاره کرده مى فرماید: «(بَلْ لَّجُّوا فِى عُتُوّ وَنُفُور)؛آنها در سرکشى و فرار از حقیقت لجاجت مى ورزند». 📚 سوره ملک، آیه 21 امام على عليه السلام فرمودند: لجاجت زیان بارترین اشیا در دنیا و آخرت است 📚 غررالحکم ح10640 هیچ مرکبى سرکش تر و چموش تر از مرکب لجاجت نیست 📚 غررالحکم ح10643 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با پشت و روی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر، بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «و خداوند ادامه داد: اینک نزدیک من مکانی هست که آنجا می‌توانی بر صخره بایستی. چون جلال من بگذرد، تو را در شکافی در آن صخره می‌نهم و با دست خود تو را می‌پوشانم تا آنگاه که بگذرم. سپس دست خود را بر خواهم داشت و پشت مرا خواهی دید؛ اما روی من دیده نخواهد شد.» * ــــــــ *خروج ۳۳: ۲۱ - ۲۳. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠جامی: هر ناتراشیده‌ای می‌گوید من صوفی‌ام! 🔸به دنبال مخالفت سران تصوف با جریان صوفی‌گری، این بار شیخ ژنده پیل احمد جامی، از مُرقع پوشان ناصوفی شکوه کرده که: 👈«این راه درویشان را قومی ناجوانمرد خراب کردند. به هر کجا که از این کاهلی، بی دیانتی، ناجوانمردی، زندیقی، اباحی‌گری، موافقت طبعی بود در این راه درآمدند و هر کسی مرقعی در بر افکند و خود را بر این قوم بستند که این عالم درویشان عالمی بلند است و ولایت فراخ و دولت بی‌نهایت. هر کسی و هر ناپیراسته‌ای و ناتراشیده‌ای، روی به آستانه دولت ایشان نهادند و خود را به میان این قوم افکندند که از ایشانیم.[1] 🔻شیخ جامی که از بزرگان صوفیه است، به این مساله اعتراض می‌کند که افراد نالایق، مسند‌های صوفیه را اشغال کرده و خود را صوفی خوانده‌اند. 🔻او که در قرن ششم می‌زیسته این سخن را گفته است، ما که چندین قرن بعد از او زندگی می‌کنیم، باید چه بگوییم؟ حال که فرقه‌های صوفیه زیادی وجود دارد، کدام فرقه صوفی واقعا بر حق است و کدامین قطب همان قطبی است که شایستگی قطبیت را دارد؟ 🔰اگر صوفیان به گفته شیخ ژنده پیل توجه کنند، می‌بینند که امروز هم قطبی که شایستگی قطبیت و رهبری صوفیان را داشته باشد، وجود ندارد. 📚پی‌نوشت: 1.جامی احمد، مفتاح النجاه، مصحح دهقان عبدالقادر، نشر شیخ احمد جام، مشهد، 1388، ص 194. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠صوفیان، فریب دهندگان خدا و مومنان 🔸چرخیدن و بر زمین افتادن و آشفتگی صوفیان از اعمالی است که دین مبین اسلام از انجام آن نهی کرده چه رسد به اینکه بعنوان عبادت انجام شود! 🔹شیخ مفید (ره) به استناد خود از امام رضا (علیه السلام) روایت کرده که در آن از صوفیان و گوش فرا دادن آنان به ساز و آواز و عربده کشیدن و مدهوش شدنشان از آن حضرت سوال شد، 👈امام فرمود: «کلهم من المرائین و الخداعین و لا یشتغلون بهذه الاعمال الا لغرور الناس فانها من الشیطان و انهم یتبعونه[1] 🔻آنان همه ریاکار و فریبکارند. تنها برای فریب مردم دست به این کارها می‌زنند. این امور شیطانی است و آنها از شیطان پیروی می‌کنند.» به حضرت عرض شد ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آنان می‌گویند: در برخی از این حالات از خود بی خود می‌شویم، امام (علیه السلام) این آیه شریفه را تلاوت فرمود: 🌟«يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ [بقره/ 9] [به گمان باطلشان] می‌خواهند خدا و اهل ایمان را فریب دهند، درحالی که جز خودشان را فریب نمی‌دهند، ولی درک نمی‌کنند.» 🔰بنابر اینکه صوفیان می‌دانند افعالشان مخالف شرع مقدس اسلام است، ولی بر انجام آنها اصرار دارند، مطابق گفتار امام رضا (علیه السلام) ایشان فریب دهندگان خدا و مومنان هستند. 📚پی‌نوشت: 1.شیخ حر عاملی، ترجمه اثنی عشریه فی رد الصوفیه، مترجم جلالی عباس، انصاریان، قم، 1386، ص 237. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اعتراف صوفیه به ناخالص بودن تصوف! 🔸یکی از ادعاهای فرقه‌های صوفیه مدعی تشیع، درباره منشأ تصوف است که می‌گویند، تصوف از قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام) اقتباس شده است و از هرگونه ناخالصی به دور است. 🔻در حالی برخی بزرگان این فرقه مدعی این مطلبند که با توجه به گسترش تحقیق درباره تصوف و در دسترس بودن اطلاعات محققان اسلامی و غیر اسلامی، برخی از بزرگان صوفیه و از جمله محققین آن‌ها لب به اعتراف گشوده و از ناخالصی و اقتباس صوفیه از فرقه‌ها و مذاهب غیر اسلامی سخن به میان آورده‌اند. 🔹سلطان حسین تابنده (رضاعلیشاه) درباره منشأ صوفیه در رساله رفع شبهات می‌نویسد: 👈«تصوف در اسلام از افعال و احوال پیغمبر خدا و آیات و اخبار معصومین (علیهم السلام) ظهور یافته و بزرگان تصوف هیچ ادعایی از خود ندارند، آنچه دارند از مصباح نبوت و مشکاة ولایت از معادن علم و حکمت با آداب صوری از بعض مذاهب دینی یا فلسفی دیگر اقتباس شده است. [1] 🔻یا محقق صوفی دکتر غنی می‌گوید: «شباهت بین عرفان هندی و عرفان اسلامی(تصوف) محل تردید نیست.» [2] با این تفاصیل تصوف را نباید فرقه‌ای اصیل و خالص از دین اسلام دانست، زیرا اعتراف سلطان حسین تابنده و مطلب دکتر غنی درباره وجود آداب مذاهب دیگر در تصوف، بیان کننده وجود بدعت و ناخالصی در این مسلک است. 📚پی‌نوشت: 1.تابنده، سلطان حسین (رضا علیشاه)، رساله رفع شبهات، چاپ سوم، 1359، انتشارات دیبا، ص 10. 2.زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، امیرکبیر، تهران، 1390، ص 18. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰