eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آیا اتخاذ وسائط توسط بندگان با قدرت بیکران الهی منافات دارد؟ برخی وهابی ها با استناد به آیه شریفه " اِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ" «فرمان او چنین است که هرگاه چیزی را اراده کند، تنها به آن می گوید: " موجود باش!"، آن نیز بی درنگ موجود می شود!»؛ یس: 82 اتخاذ وسائط توسط بندگان را در تضاد با قدرت مطلق خداوند سبحان دانسته و می گویند: «چگونه می توان برای خداوند واسطه و نماینده ای تراشید، در حالی که برای انجام هر کاری یا پدید آوردن چیزی، کافی است بگوید: شو! پس می شود: "انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون"». ✅پاسخ 🍀این ادعا در صورتی صحیح است که واگذاری اموری همچون اجابت نیازها و درخواست های مردم به غیر خداوند سبحان از سوی ایشان، تنها یک دلیل بیشر نداشته باشد و آن هم نیاز خداوند سبحان به کمک و یاری دیگران برای انجام امور مذکور باشد. در این صورت است که باید اشکال کرد: خداوند نیازی به یاری هیچ فردی ندارد، پس چرا باید انجام برخی از امور را به غیر خود واگذار کند؟ 🍀اما نکته اینجاست که نیاز به یاری و همراهی دیگران تنها دلیل واگذاری امور مذکور توسط خداوند سبحان به غیر خود نیست و ایشان بر اساس آیات قرآن کریم و نیز روایت های معتبر اسلامی با انگیزه ها و هدف های مختلف برخی از اموری را که خود می تواند به راحتی و با گفتن یک لفظ کوتاه (شو)، به انجام رساند، به دیگران واگذار می نماید، به عنوان مثال: الف. بر اساس آیه شریفه «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» «سوگند به فرشتگان که به فرمان خداوند، تدبیر امور را به عهده دارند»؛ نازعات: 5خداوند سبحان اداره امور عالم را به ملائکه واگذار کرده است. 📚 طبری، محمد بن جریر، جامع البیان فی تاویل القرآن، تحقیق: احمد محمد شاکر، بی جا: موسسة الرسالة، چاپ اول، 1420ق، ج 24، ص190. ب. بر اساس آیات 38 تا 40 سوره مبارکه نمل نیز، حضرت سلیمان (علیه السلام) برای اینکه به بلقیس ملکه سرزمین سبا حقانیت ادعای خویش را اثبات کند، تصمیم گرفت قبل از اینکه بلقیس نزد ایشان حاضر شود، تخت او را از یمن به فلسطین بیاورد. این کار را خداوند سبحان به راحتی می توانست برای سلیمان انجام دهد، اما بر اساس یک سری اهداف و مصالح آن را به یکی از اصحاب ایشان واگذار کرد و او در یک چشم به هم زدن تخت بلقیس را نزد سلیمان حاضر کرد. 📌بنابراین برخلاف ادعای فوهابی ها اینگونه نیست که چون خداوند سبحان دارای قدرت بیکران است، تمامی حوائج و نیازهای مخلوقات را، خود برآورده سازد. بلکه ایشان بر اساس حکمت و مصلحتی که خود تشخیص می دهند، برخی از امور بندگان و مخلوقات را به ملائکه، اولیای الهی و ... واگذار می کند. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺دعای روزهای آخر ماه شعبان👆👆
🔴 سلول‌های خفته "داعش" از خواب بیدار می‌شوند 🔹اومانیته، روزنامه چپ فرانسه گزارش جالبی را به گروه اختصاص داده است. اومانیته می نویسد که به رغم شکست های میدانی و از دست دادن بخش بزرگی از سرزمین های تحت کنترل، داعش کانون های خفته خود را با تاکتیک های جدید فعال می کند و استراتژی نفوذ خود در جهان را در چهارچوب‌های جدید ایدئولوژیک گسترش می دهد. ✅ متن کامل در لینک زیر:🔻🔻🔻 👉 http://alwahabiyah.com/fa/Note/View/135851 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴واسطه قرار دادن پیامبران الهی 🔹اگر قرار بر این بود واسطه­ای بین خدا و انسان باشد، باید پیامبران که بهترین بندگان خدا بودند را واسطه­ی بین خود و خدا قرار می­دادیم. در قرآن آیاتی مانند: «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى‏ إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً»سوره کهف، آیه110 پیامبران را مانند دیگر انسان­ها معرفی می­کند، پس چگونه می توان آنان را واسطه­ی بین انسان­ها و خداوند دانست. ✅پاسخ 💢شبهه کننده درصدد انکار اصل واسطه بوده و گفته اگر بنا بر انتخاب واسطه بود باید بهترین بندگان خدا واسطه قرار بگیرند در حالی که خداوند پیامبران را همانند دیگر انسان ها معرفی کرده است. کلام شبهه کننده تعارض دارد به اینکه از طرفی بهترین بندگان را انبیاء معرفی کرده و از طرفی انبیاء را همانند دیگر انسان ها بیان کرده است. 🍀انبیاء یا بهترین انسان­ها هستند یا بهترین انسان ها نیستند. در اینکه انبیاء بهترین الگوی انسانی در روی زمین هستند هیچ شکی در بین مسلمانان وجود ندارد که حتی شبهه کننده نیز به این اقرار کرده است. 🍀اما استدلالش به آیه قرآن در، برابر دانستن انبیاء با سایر مردم باطل است؛ زیرا باید مراد از آیه شریفه کاملا بیان گردد که انبیاء در چه چیزی با سایر مردم برابر هستند، آیا در فضائل و کمالات با سایر مردم برابر هستند یا در ظاهر انسانیت، اگر مراد فضل و کمالات باشد شبهه خواهد شد که چرا سایر مردم به عنوان انبیاء انتخاب نشدند در حالی که در فضائل و کمالات با انبیاء برابر هستند. 🍀بنابراین مراد آیه شریفه برابری در ظاهر انسانیت است. 📚 ثعلبي، أحمد، الكشف والبيان عن تفسير القرآن، تحقيق: الإمام أبي محمد بن عاشور، مراجعة وتدقيق: الأستاذ نظير الساعدي، دار إحياء التراث العربي، بيروت، چاپ اوّل، 1422ق.ج6، ص203 فأنزل الله: قُلْ يا محمد: إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ: خلق آدمي مثلكم. 🔹علاوه براینکه سیاق آیه شریفه بیانگر امتیاز خاص انبیاء نسبت به سایر مردم است و آن مساله وحی است، می فرماید به من وحی می شود: «یوحی الیّ» از این روی مسأله وحی امر کوچکی نیست که گفته شود با این وجود انبیاء همانند سایر مردم هستند. 🍀آلوسی اینگونه در تفسیر خود بیان کرد: «وقوله تعالى: قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ إشارة إلى جهة مشاركته صلّى الله عليه وسلّم للناس وجهة امتيازه ولولا تلك المشاركة ما حصلت الإفاضة ولولا ذلك الامتياز ما حصلت الاستفاضة» 📚 آلوسي، محمود بن عبد الله (م 1270)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، تحقيق: علي عبد الباري عطية، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اوّل، 1415 هـ.ق.ج8، ص375 🍀قول خداوند در آیه شریفه اشاره به جهت مشارکت و امتیاز حضرت با انسان ها دارد. اگر آن مشارکت خلقی با انسان ها نبود این افاضه برای او حاصل نمی شد و اگر این وجه امتیاز او نبود نمی توانست فیوضات الهی را در خود جای دهد. 🔹لذا می توان گفت جنبه اشتراکی انبیاء با مردم جنس خلقت انسانی است و وجه امتیاز آنان نیز خلقت انسانی است. بنابراین طبق نظر مفسران انبیاء خصوصا پیامبر اکرم (ص) وجه برتری نسبت به سایر مردم دارند و به همین دلیل می توانند واسطه بین خلق و خداوند متعال قرار بگیرند. 🔰 @Adyanuniv🔰
📝 🔺خدمت به زوار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) افتخار عالم بزرگ اهل سنت 🔹در کتاب «تشنیف الأسماع بشیوخ الإجازة و السماع» در توضیح زندگی نامه علی بن علی الحبشی الخریبی (1255-1353) آمده است: سید علی فرزند علی فرزند حسین ....... که مانند پدرانش با لقب حبشی شناخته شده است، نور الدین، أبوالحسن، دانشمند متبحّری است، او حدیث شناس بزرگی است و اجازاتی نیز صادر کرده و عمر طولانی داشته است. 🔹در ادامه این شرح حال آمده است: «از زائران در مدینه منوره پذیرایی کرده و به آنان احترام می گذاشت. مردم را به منازل خود می رساند و برای رفع نیازهایشان اقدام می کرد. در مورد میهمانانش می گفت: «آنان زائران مصطفی (پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله) هستند و به آنان خدمت می کنم تا شفاعت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را به دست آورم» 📚تشنیف الأسماع بشیوخ الإجازة و السماع، ج 2، ص 54 🔰 @Adyanuniv🔰
📝 🔺 تاویل صفاوت الهی توسط ابن عباس 🔴به اعتقاد ابن تیمیه تمامی صحابه آیات و روایات صفات را بر معنای عرفی و ظاهری آنها حمل کرده اند.وی ادعا می کند که تمام تفاسیر و نیز تمام احادیث نقل شده از صحابه را که بالغ بر صد کتاب کوچک و بزرگ بوده اند، مورد مطالعه قرار داده است، اما مشاهده نکرده است که احدی از صحابه آیات و روایات صفات را برخلاف معنای عرفی و ظاهری آنها حمل کنند. 🔹این در حالی است که اگر وی تنها به تفسیری طبری که خود آن را ستوده و از جمله تفاسیر معتبر اهل سنت دانسته است، مراجعه می کرد، به بسیاری از روایاتی که بر تاویل صفات الهی توسط صحابه دلالت دارند، دست می یافت. به عنوان مثال طبری در تفسیر آیه شریفه «وسع کرسیه السماوات و الارض»بقره: 255 🔹به نقل از ابن عباس می نویسد: «قال: کرسیه: علمه». «(ابن عباس) گفته است: کرسی او (خداوند سبحان): علم او است» 📚 طبری، محمد بن جریر، جامع البیان عن تاویل القرآن، تحقیق: محمد شاکر الحرستانی، بیروت: دار احیاء التراث العربی، چاپ اول، بی تا، ج 3، ص 14. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴آیا مردگان در قبر قدرت سخن گفتن دارند؟ ✅پاسخ 🚩سخن گفتن اموات در قبر مخصوصا در باب جواب سلام دادن از مسائلی است که مورد تایید بزرگان شیعه و اهل سنت می باشد تا جایی که در این باب روایات فراوانی ذکر شده است، برای نمونه به برخی از این موارد اشاره می گردد: 1️⃣پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «ما من احد یمر بقبر اخیه المؤمن کان یعرفه فی الدنیا فیسلم علیه الاَّ عرفه ورد علیه‌السّلام»؛ هر کسی که به قبر برادر مؤمن خود بگذرد که در دنیا او را می‌شناخت پس به او سلام کند میت از درون قبر او را می‌شناسد و جواب سلام او را می‌دهد. 📚 قرطبی، یوسف بن عبدالله بن عبدالبر، الاستذکار الجامع لمذاهب فقهاء الامصار، ج۱، ص۱۸۵، تحقیق:سالم محمد عطا، ناشر:دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة:الاولی، ۲۰۰۰م. 🔹حدیث شناسان اهل سنت این روایت را تصحیح نموده اند از جمله اینکه عینی حنفی شارح بزرگ کتاب صحیح بخاری ضمن ذکر این روایت آنرا صحیح دانسته است. 📚 عینی غیتابی، بدر‌الدین، عمدة القاری شرح صحیح البخاری، ج۸، ص۶۹، ناشر:دار احیاء التراث العربی - بیروت. 2️⃣در حدیث دیگری از رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل شده که فرمودند: به تحقیق عیسی بن مریم نازل می‌شود و حال اینکه امامی عدالت گستر و حاکمی عادل است، پس صلیب را می‌شکند و گراز را می‌کشد، و اختلافات و کینه و دشمنی را از بین می‌برد و اموال بر او عرضه می‌شود او قبول نمی‌کند، سپس وقتی که بر قبر من بایستد و بگوید: ‌ای محمد، من جواب او را خواهم داد. 🔹این روایت نیز از سوی حدیث شناسان صحیح شناخته شده است و هیثمی ذیل این روایت شریف تصریح دارد: رواه ابو یعلی ورجاله رجال الصحیح؛ این روایت را ابویعلی آورده و رجال آن رجال صحیح می باشند. 📚 هیثمی، نور‌الدین، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج۸، ص۲۱۱، ناشر:دار الریان للتراث، دار الکتاب العربی - القاهرة، بیروت - ۱۴۰۷ه. 🔹البانی نیز این روایت را صحیح دانسته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
✨امام صادق (ع) ؛ هر ڪس بعد از نماز واجب تسبیحات حضرتِ زهرا را بجا آورد.. قبل از اینکہ پاے راست را از روی پاے چپ بردارد، جمیع گناهانش آمرزیده شود✨ 📚کافی ج 3 ص 343 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴دیدگاه مولوی محمد عمر سربازی نسبت به حیات برزخی و طلب شفاعت از پیامبر(صلی الله علیه و آله) چیست؟ ✅پاسخ 🌸 از علمای بنام که دیدگاه های وی همواره مورد توجه اهل علم و جامعه بوده در باب پیامبر (ص) و طلب از ایشان در کنار قبرشان می گوید: 🌸طبق عقیده ی اهل سنت و جماعت، پیامبران (علیهم السلام) در قبور خویش زنده هستند و زائران را می بینند و سخنانشان را می شنوند. لذا اگر کسی نزد روضه ی مطهر آن حضرت ﷺ چنین بگوید: برای من در نزد خداوند متعال مغفرت بخواه و شفاعت کن، پیامبر ﷺ در حق او به بارگاه خداوند متعال شفاعت می نماید و شفاعت آن حضرت ﷺ مورد اجابت قرار می گیرد. 👈پس این بشارت پس از مرگ رسول الله ﷺ نیز وجود دارد. ضمنا علما می گویند: اگر این آیه را بخوانیم و به دنبال آن طلب بخشش نماییم، صد در صد استغفار ما قبول خواهد گشت. 🌸صاحب «البحرالمحيط» آورده است که حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: سه روز پس از دفن آن حضرت ﷺ یک نفر اعرابی مؤمن به روضه ی مطهر آمد و شروع به گریستن کرد. ما همه دور تا دور روضه نشسته بودیم، آن مرد چنان گریست که بر روی قبر افتاد و از خاک آن بر سرش ریخت و سپس خطاب به قبر آن حضرت چنین گفت: يا خير من دفنت بالقاع أعظمه ... فطاب من طيبهن القاع والاكم نفسي الفداء لقبر انت ساكنه ... فيه العفاف و فيه الجود و الكرم (ای بهترین کسی که در این زمین استخوانهایش دفن شده است، و از بوی خوش استخوانهای او تمام جنگل و بلندی ها خوشبو شده است. فدا گردم برای قبری که تو ساکن آن هستی و در آن جود و کرم و پاکیزگی جمع شده است) 🔹اعرابی بعد از این بیت، خطاب به قصر شریف (على ساكنها الصلاة والسلام) گفت: خداوند متعال در حق تو فرموده: (وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا ... رَحِيمًا) من هم مجرم هستم و تقاضا دارم برای من هم در بارگاه پرورگار من دعا و استغفار نمایی. 🔹حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: وقتی که آن مرد این آیه را خواند از قبر آن حضرت آواز آمد: «قد غفر لک» و همه ی ما آن آواز را شنیدیم. 📚ابو حيان اندلسي، محمد، البحر المحيط في التفسير، تحقيق: صدقي محمد جميل، دار الفكر، بيروت، 1420ق. ج 3، 698. 👈لازم به یاد آوری است که این روایت به دو طریق نقل شده است. علاوه بر صاحب «البحرالمحيط»، علامه هم شبیه این قصه را از علامه عتبی (رحمه الله) نقل کرده است 📚ابن كثير دمشقي، اسماعيل، تفسير القرآن العظيم، تحقيق: سامي بن محمد سلامة، دار طيبة للنشر والتوزيع، چاپ دوم، 1420ق. ج 2، ص 348. 🌸در عالم برزخ، مصافحه ی رسول الله ﷺ نیز با اولیا ثابت شده است و تا قیام قیامت چنین بندگانی وجود دارند که مشرف به چنین سعادتی هستند. البته عده ی زیادی هستند که این سخن را باور ندارند و آن را محض وهم می پندارند. منکران کرامات اولیا و گروهی دیگر دارای چنین بینشی هستند و عقیده دارند پیامبر زنده نیست. حتی در مسجد نبوی که نماز می خوانند، سلام نمی دهند و می گویند: چگونه بر مردگان سلام بدهیم؟ 📚 محمد عمر سربازی، تبیین الفرقان، نشر شیخ الاسلام احمد جام-تربت جام، ج 7، ص256- 258. 🔰 @Adyanuniv🔰
file-3277-1564842166
654.1K
💠👌 حضرت آیت‌الله بهجت -رحمه‌الله- در موارد بسیاری که مردم برای مشکلات ازدواج و یا پیدا کردن شغل مناسب و نیز دیگر مشکلات زندگی، راه‌حلی می‌خواستند، آن‌ها را به خواندن نماز جعفر طیار -علیه‌السّلام- رهنمون می‌شدند. 🌺 ایشان می‌فرمودند: «نماز جعفر را به‌ترتیب و دعایی که در کتاب زادالمعاد آمده است بخوانید». 💐 همچنین می‌فرمودند: «بعد از نماز و ادعیۀ آن به سجده روید و با چشم گریان اگرچه با قطرۀ اشکی که چشم تَر شود اشک بریزید و حاجتتان را بخواهید».  »»» دانلود مستقیم فایل شیوه خواندن نماز جعفر طیار به همراه دعای زادالمعاد (PDF) ««« ✅ لینک مطلب در سایت معظم له: 🌐 https://bahjat.ir/fa/content/919 🔰 @Adyanuniv🔰
عکس نوشته ای در نقد یوگا از منظر مروجین یوگا 🔰 @Adyanuniv🔰
۱۳۶۶ | بیانات علما و مراجع تقلید در رابطه با عرفان های کاذب 🔰 @Adyanuniv🔰
1_184842304.mp3
28.44M
🎤 با نوای علی فانی 📍سرعت خواندن ، مناسب برای قرائت روزانه (کمتر از ١٢ دقیقه) می باشد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔺انتشار كتاب و رساله‌های وهابیت به دست جریان‌های تروریستی 🔸رهبران گرو‌ه‌های تروریستی، همچون و ، متأثر از اندیشهٔ بوده و بسیاری از باورهای خود را به سخنان علمای وهابی مستند میسازند. این گروه‌ها تنها به این امر بسنده نکرده، بلکه برای نشر اندیشه و آثار وهابیان همّت گماردند. به‌عنوان نمونه گروه موسوم به القاعده در سایت معروف خود به نام منبر التوحید والجهاد نه‌تنها به نشر اندیشهٔ وهابیت و دفاع از رهبران فکری وهابیت همچون می‌پردازد، بلکه به نشر برخی از آثار آنان همچون سلیمان بن عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب و محمد بن ابراهیم آل شیخ پرداختهاند و این‌ها حاکی از ارتباط روحی و معنوی این گروه‌ها با وهابیت است. 👈داعش نیز به تبع مادرِ فکری خود، القاعده، بعد از تشکیل دولت خلافت در کشور و ، اقدام به نشر عقاید خود در فضای مجازی کرد. در بین آثار منتشره از سوی داعش، کتابهایی همچون ، مفید المستفید في کفر تارک التوحید و و دیگر آثار محمد بن عبدالوهاب به چشم میخورد، که همگی ناشی از پیوند فکری داعشیها با عقاید محمد بن عبدالوهاب است. در جریان بازپس‌گیری از داعش، نیروهای عراقی کتاب‌هایی از محمد بن عبدالوهاب یافتند که داعش آن‌ها را قبلاً در مدارس خود تدریس میکرد. 📌حبیب علی الجفری، یکی از عالمان اهل سنت، تصویری از کتاب التوحید محمد بن عبدالوهاب در توییتر خود منتشر کرد و ذیل آن چنین نوشت: انظر الی عقیدة داعش المقررة فی مدارسهم، تعرف الی من ینتمون؛ عقیده داعش را ببین؛ عقیده‌ای که در مدارس داعش تدریس می‌شود؛ خواهی دانست که آنان خود را به چه کسی منتسب میکنند. 📚منبع : کتاب زادگاه تروریسم 🔰 @Adyanuniv🔰
کاریکاتور عرفان حلقه 🔰 @Adyanuniv🔰
کاریکاتور عرفان حلقه 🔰 @Adyanuniv🔰
صلوات شعبانیه.mp3
10.42M
با نوای مرتضی اصفهانی 💠💠💠 🔰 @Adyanuniv🔰
قال الإمام المهدي عليه السلام: أنا خاتِمُ الأوصِياءِ ، بي يُدفَعُ البَلاءُ مِن أهلي و شيعَتي. 🌺من وصىّ آخرين ام ؛ به وسيله من بلا از شيعيانم دفع مى شود .🌺 📚 الغیب شیخ طوسی ، ص 285 🔰 @Adyanuniv🔰
اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ. 🔻8⃣🔺ساعت ٨ عاشقی🔺8⃣🔺 «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» نشر حداکثری @panjerepholad 🔰 @Adyanunuv🔰
🔻 جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌گردد. 🔸شرایط شرکت در جشنواره: کتابها، پایانامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از 1396/01/01 تا 1398/12/29 نوشته یا دفاع شده باشند. 🔹مهلت ارسال آثار: تا 31 خرداد 1399 📞 02532928970 _ 09107625204 🏢 آدرس: قم - 45 متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه 5 - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب 📬 کدپستی: 3713114964 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️⭕️جعل تاریخ توسط سران بهائیت 🔸بارها گفته شده است که سردمداران بهائیت مخصوصا باب و بها از مباحث تاریخی بی اطلاع بوده و از این رو مطالبی را که در این موضوع نوشته اند تماما از اوهام و تخیلات آن ها سرچشمه گرفته است. 🔸برای نمونه علی محمد باب مدعی بود که در روزگاران گذشته قوم عاد و ثمود را در خلیجی غرق کرده و ابراهیم(ع) را از خطر رودخانه ای نجات داده است. 👈باب در یکی از بافته های ساختگی خود می نویسد: “قد اغرقت و عاد و ثمود باذن الله فی واحد من الخلیجین و قد انجیت نوحا و ابراهیم و موسی فی واحد من النهرین.” یعنی: من، فرعون و عاد و ثمود را با اجازه خداوند در یکی از دو خلیج غرق کردم و نوح و ابراهیم و موسی را در یکی از دو رودخانه نجات دادم.(کتاب احسن القصص، صفحه 34) 🔸بهائیان که مدعی مقام ربوبیت برای این مهره شوم سرویس های جاسوسی هستند باید پاسخ دهند که عاد و ثمود در کدام خلیج غرق شده اند؟(چراکه قرآن می فرماید: قوم عاد در اثر تندبادهای پیاپی و قوم ثمود در اثر ساعقه ای آسمانی به هلاکت رسیدند)همچنین حضرت ابراهیم از غرق شدن در کدام رودخانه پر خروش نجات یافت!!!؟ 🔸به نظر می رسد که چون فرعون به طور مسلم در دریا غرق شده، علی محمد نخواسته او را تنها گذارد پس به جای آل فرعون، عاد و ثمود را به وی ملحق کرده است. 🔸همچنین از آنجا که نوح و موسی از خطر طوفان و دریا در امان ماندند لذا علی محمد، ابراهیم خلیل را هم با آن دو قرین نموده تا نجات سه تن با هلاک سه دیگر هماهنگ شود هرچند حضرت ابراهیم از آتش نمرودی نجات یافت نه از رودخانه علی محمد.(کتاب ماجرای باب و بها، صفحه78) 👈امروزه بهائیان که نتوانسته اند توجیهی برای مهمل بافی های سردمدارنشان دست و پا کنند با تحریف تاریخ و توهین به ادیان الهی در صدد فرافکنی برآمده اند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴🔴موزه ای که آبروی بهائیان را برد! 🔸مبلغان فرقه ضاله بهائیت همواره در نوشته هایشان ادعا کرده اند که بها، سردمدار اصلی این فرقه بی سواد بوده و خواندن و نوشتن نمی دانسته است. 🔸از آنجا که به قول گذشتگان دروغگو کم حافظه می باشد مهره های این فرقه ضاله در موزه ای که خود برپا کرده اند نوشته هایی با دست خط بها را در معرض بازدید عموم قرار داده اند!!! جالب اینجاست در این موزه ابزاری مانند قلم بها را نیز به نمایش گذاشته شده است. 🔸مبلغان فرقه ضاله بهائیت همواره در نوشته هایشان ادعا کرده اند که بها، سردمدار اصلی این فرقه بی سواد بوده و خواندن و نوشتن نمی دانسته است. 🔸از آنجا که به قول گذشتگان دروغگو کم حافظه می باشد مهره های این فرقه ضاله در موزه ای که خود برپا کرده اند نوشته هایی با دست خط بها را در معرض بازدید عموم قرار داده اند!!! جالب اینجاست در این موزه ابزاری مانند قلم بها را نیز به نمایش گذاشته شده است. 🔸با این وصف کاملا مشخص شد که مبلغان بهائیت هرچه درباره بی سوادی بها نوشته اند دروغی بیش نبوده و طرح این بحث تنها برای توجیه بافته های بی معنای وی می باشد تا آن ها را غیر بشری نشان دهند. 🔸نکته جالب دیگر اینکه بها علی رغم رفتن به مکتب و کسب علوم متداول زمان خود نتوانست حتی جمله ای درخور ادعای الوهویت و خدایی خویش بسازد و تمام گفته های وی سراسر پوچ، گنگ و بی فایده می باشد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴🔴شبانان تبشیری عامل اختلاف در کلیسا ➕فرقه مسیحیت تبشیری با رفتارهای سلیقه ای کشیشان و روسای خود، هرگز نمی تواند زمینه رشد و بالندگی مناسب از نظر عقلی و انسانی برای پیروان خود فراهم نماید. ➕بنابر اعتراف سردمداران این فرقه، در حال حاضر بسیاری از کشیشان و شبانان کلیسا دچار اختلافات گسترده الهیاتی با یکدیگر هستند و مردم را بنا بر سلیقه شخصی و الهیاتی خود راهنمایی کرده و و از اعضا می خواهند به سراغ افرادی که با آنها مشکل شخصی دارند نروند. 🔻یکی از کشیشان به این مساله اینگونه اعتراف نموده است: سالها پیش اولین بار در حالی که هنوز در ایران بودم مشاهده چنین امری را نمودم عده کثیری از شبانان کلیسا چنین مطالبه داشتند که برخی از کشیشان داخل نباید با برخی از رهبران کلیسایی خارج از کشور مرتبط بوده و یا حتی اظهار دوستی نمایند چرا که خودشان با آنان مشکل داشتند! ➕امروزه همین امر را بخوبی در میان برخی شبانان و فعالان مسیحیت فارسی زبان می توان مشاهده نمود که چگونه همین انتظارات را از دوستانشان دارند، تا حدی که حلقه دوستان برخی شبانان را تنها می توان در محدوده خاصی پیدا نمود، چرا که مبادا با ایجاد دوستی با فردی مجبور به ترک دوستی و با فرد دیگری شوند. ➕حال سئوال اینجاست وقتی روسای فرقه مسیحیت تبشیری در ابتدایی ترین مسائل الهیاتی اینگونه دچار آشفتگی و اختلاف هستند، چگونه می خواهند پیروان خود را به کمال و سعادت برسانند؟! 🔻در نهایت، می توان گفت اهداف والا و برجسته انسانی برای جریان تبشیر خیال و توهمی بیش نیست. 🔰 @Adyanuniv🔰