eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
قزآن - عهدین.apk
7.93M
👆 نرم‌افزار قرآن کریم و عهدین (شامل متن کامل قرآن کریم و ترجمه‌ی عهد قدیم و عهد جدید) 👈 برای استفاده از نرم‌افزار روی فایل آن ضربه زده و مراحل نصب را ادامه دهید.. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
..💯📌 اولین مسيح، بود يا ؟ در متی معجزه‌ای برای مسيح ذکرشده:👇 «و چون عیسی در ایّام هیرودیسِ پادشاه در بیتْ‌لَحِم یهودیه تولّد یافت، ناگاه مجوسی چند از مشرق به اُورْشلیم آمده، گفتند: کجاست آن مولود که پادشاه یهود است زیرا که ستاره او را در مشرق دیده‌ایم و برای پرستش او آمده‌ایم... چون سخن پادشاه را شنیدند، روانه شدند که ناگاه آن ستاره‌ای که در مشرق دیده بودند، پیش روی ایشان می‌رفت تا فوق آنجایی که طفل بود رسیده، بایستاد... و به خانه‌درآمده، طفل را با مادرش مریم یافتند.» ترجمه قدیم کتاب مقدس،انجیل متی 2:1- 10 👈از سوی دیگر اولين معجزه عيسی (عليه‌السلام) رو تبديل آب به شراب می‌دونند نه حركت ستاره در دوران كودكی. همچنان كه يوحنا گفته: «و در روز سوم، در قانای جلیل عروسی بود... و چون شراب تمام شد، مادر عیسی بدو گفت: شراب ندارند. ... عیسی بدیشان گفت: قدح‌ها را از آب پر کنید... و چون رئیس مجلس آن آب را که شراب گردیده بود.»ترجمه قدیم کتاب مقدس،انجیل یوحنا 2: 1-10 👈👈اما مسلمانان اعتقاد دارند:👇 اول اینکه : طبق آيات 30 تا 35 سوره مباركه مريم، عيسی (عليه‌السلام) در بدو تولد صاحب معجزه بود و در گهواره سخن می‌گفت. و دوم اینکه : شراب از نجاسات است و ساختن ‌آن به‌هیچ‌عنوان از پيامبر الهی سر نمی‌زند و اين داستان خرافی يک اهانت بزرگ به (عليه‌السلام) است. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
آيا بر پيكر (س) نماز خوانده است؟ پنج روایت در این زمینه در منابع اهل سنت وجود دارد پاسخ👇 در اهل سنت پنج روایت آمده که بيانگر اين نكته هستند: ابو بكر بر پيكر حضرت زهرا (س) نماز خوانده است. اما اين روايات از نظر ضعيف هستند و در نتيجه حجت نيستند. از طرف ديگر در مقابل اين روايات، روايات بخاري و مسلم قرار دارند كه تصريح مي‌كنند، حضرت زهرا (س) تا آخر عمر با ابو بكر قهر بودند و با او صحبت نكردند:👇 فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّيَتْ ، و هنگامي‌كه از دنيا رفتند، اميرمؤمنان عليه السلام در مراسم تجهيز و تشييع دختر رسول خدا (ص) آنها را با خبر نكردند و خود آن حضرت بر بدنش نماز خواند و دفن كردند: ✅ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عليها... اين روايت بر روايات ضعيف ديگر مقدم است و ثابت مي‌شود كه ابو بكر بر بدن ايشان نماز نخوانده است و تا آخر عمر آن حضرت از دست وي ناراحت و ناراضي بوده اند. و از طرف سوم، بسياري از علماي بزرگ اهل سنت تصريح نموده اند كه ابو بكر بر بدن آن حضرت نخوانده است. دفن شبانه به خاطر نماز نخواندن ابوبكر بر بدن حضرت زهرا (س) عبد الرزاق صاحب كتاب «المصنف» روايت معتبر ديگري را نقل كرده است كه اميرمؤمنان عليه السلام حضرت زهرا (سلام الله عليها) را شبانه دفن كردند، تا ابو بكر بر آن حضرت نماز نخواند:👇 حسن بن محمد خبر داده است كه فاطمه دختر رسول خدا صلي الله عليه وآله شبانه دفن شد، رواي مي‌گويد: علي [عليه السلام] اين كار را انجام داد تا ابو بكر بر پيكر ايشان نماز نخواند؛ زيرا ميان ابوبكر و فاطمه چيزي (ناراحتي) بود. الصنعاني، أبو بكر عبد الرزاق بن همام، المصنف، ج 3، ص521📚 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
ابن تیمیه امام وهابیت میگوید : امام علی ع بت پرست بودند ودر حکم کافراست چون پدر مادر او کافر بودند!!!😳 #وهابیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهائیت چگونه به وجود آمد؟ مستند کوتاه در مورد چگونگی ایجاد بهائیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانوی رهیافته آمریکایی: مسیحیان حتی دستورات اولیه کتاب مقدس را هم نادیده می گیرند دختر مسیحی که مسلمان شده است اذعان می دارد که: در مسیحیت هیچ تقیدی ندیده است و اصلا آنها به دستورات کتاب مقدس عمل نمی کنند و بر خلاف کتاب مقدس فقط دنبال رقص و شراب و گوشت خوک و... هستند. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
یکی از های یهودی ، فرقه قارئون است. قارئون از کلمه «قرا» در عربی و می آید که در مقابل تفسیرهای تکلف آمیز ، به قرائت کتب آسمانی اشاره دارد. این فرقه که پس از ظهور اسلام پدید آمده با مخالفت می کند و بر معنای ظاهری تعصب می ورزد و همواره با فریسیان درگیر بوده است. رهبر این فرقه ابتدا یک ربانی به نام «عنان» بود که مکتب خود را به رهنمود امام اعظم اهل سنت ، ابوحنیفه و در عصر منصور دوانیقی پایه گذاری کرد. پس از او فردی به نام بنیامین نهاوندی این مکتب را در ایرانِ آن عصر ترویج نمود و تغییراتی در آن داد و نام «قارئون» را به جای «عنانیه» بر آن نهاد. در قرون گذشته ، اکثر آنها در جهان اسلام زندگی می کردند. اکنون تعداد آنها حدود ۱۰ هزار نفر است که حدود ۲ هزار نفر از آنان در اسرائیل و حدود ۸ هزار نفر در روسیه ، اوکراین و کشورهای دیگر به سر می برند. دانشمندان بزرگی از میان قارئون برخاستند که کتابهایی به زبان عربی دارند و در مباحث خود از اصطلاحات اصول فقه حنفی بهره می گیرند. 📚منبع : کتاب آشنایی با ادیان بزرگ ، حسین توفیقی ، صفحه ۱۱۹ 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
273_Khodashenasiye-Moulavi_Sadr.mp3
4.95M
❌ کیفیت خداشناسی 📢 نتیجه‌ی خداشناسی از غیر طریق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام 🎤 استاد آیت الله سید علی حسینی صدر 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ رضا پهلوی (ایرانی‌کُشون) را به مردم اسرائیل [!] تبریک می‌گوید! امان از بی‌ریشگی! 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
#گوشت #حلال و #حرام در یهودیت در یهودیت ، خوردنِ گوشت چارپایانی که سُم شکافته دارند و نشخوار کننده هستند حلال است. برای مثال ، شتر و خرگوش نشخوار می کنند اما سُم شکافته ندارند لذا خوردنشان حرام است. همچنین خوک ، سم شکافته دارد اما چون نشخوار کننده نیست خوردنش حرام می باشد. آنها خوردن گوشت به همراه #لبنیات را نیز حرام می دانند. آشپزخونه هاشونم مجزاست. یک بخش مجزا برای لبنیات داره یک بخش هم مربوط به گوشت و فراورده های گوشتیه جالبه که دو سینک و دو گاز مجزا دارند. بین یهودی ها اون هایی که مقیدند خیلی به #کاشر(حلال بودن) بودن غذا اهمّیّت میدن، چه در منازل چه در مهمانی ها چه در رستوران ها و سفر قبلا هم راجع به غذای کوشر زیاد در شبکه صحبت کردیم. در یهودیت کسی که حیوان را ذبح می کند باید عالم دینی بوده یا احکام ذبح را از عالمی آموخته باشد. یهودیان به گوشت حلال و قابل خوردن «کاشر» می گویند. منبع : کتاب آشنایی با ادیان بزرگ ؛ نویسنده حسین توفیقی ؛ صفحه ۱۱۱ #یهودیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
دعای زنان در کنار دیوار ندبه ، تحریک مردان یا عبادت؟! بامداد جمعه ۱۷ اسفند ماه ، در اورشلیم ، تعدادی از اعضای گروه نشوت هاکوتل یا زنان دیوار با کیپا (کپه یا کیپا : کلاه کوچک یهودیان) و شالهای دعا (تالیت) در کنار دیوار ندبه به عبادت پرداختند که با واکنش تند یهودیان ارتدوکس که صدای خود را بلند می کردند تا صدای زنان به گوش دیگران نرسد ، مواجه شدند و مراسم آنها زودتر از زمان در نظر گرفته شده به پایان رسید. هدف این گروه فعال مدنی در اسرائیل ، تغییر در انجام مناسک عبادی کنار دیوار ندبه و برابری حقوق زنان و مردان در انجام فرائض عبادی است. بیش از ۲۵ سال است که آنها در آغاز ماه تقویم یهودی با شال‌هایی بر گردن به کنار دیوار ندبه رفته ، با تعظیم به آن ، با صدای بلند دعا خوانده و تعدادی نیز به رقص و پایکوبی می‌پردازند. دیوار ندبه مهم‌ترین عبادتگاه یهودیان است اما همه اجازه ندارند در آنجا هرطور که می‌خواهند عبادت کنند و برای زنان بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده که می‌توانند به هنگام خواندن دعا ، بدون خارج شدن صدایی از دهان ، فقط لبان خود را تکان دهند. #یهودیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
#سوشیانت 👈 بلایی که موبدان زرتشتی بر سر دینِ‌شان آوردند را ما بر سر دینِمان نیاوریم: طبق پیشگویی رهبران زرتشتی، هزار سال پس از #یزدگرد ساسانی، می‌بایستی منجی موعود زرتشتی (سوشیانت) ظهور می‌کرد. یعنی 400 سال پیش باید ظهور می‌کرد. که نکرد. این پیشگویی غلط، بنیان جامعه #زرتشتی را تا مرز فروپاشی پیش برد. 👈 اهل‌بیت همواره محبّین را از #توقیت (یعنی معیّن کردن زمان برای ظهور) نهی کردند. بلکه هر آن در انتظار لحظه موعود باشیم تا به اراده الهی وقتش برسد. #زرتشت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
آيا ايرانيان باستان پس از زرتشت يکتاپرست بوده اند؟ پاسخ: به توجه با مواجهه الله علیه وآله به پیروان دین زردشت آنان همانند یهودیت و مسیحیت اهل کتاب هستند. بنابراین باید زردشت پیامبری آسمانی باشد. اگر چه پیروان ایشان در ابتدا یکتاپرست بوده اند اما به توجه به آموزه های بعدی این دین، باید گفت همانند یهودیت و مسیحیت تحریف شده است و از یکتاپرستی به ثنویت(دوخدائی) سوق پیدا کرده است. به عنوان نمونه در یسنا کتاب سرنخ هایی از این اعتقاد دیده می شود از جمله: در آغاز جهان، در اندیشه (یا عالم تصور، بنا بر ترجمه آذرگشسب) دو مینوی همزاد [سپند‌مینو و اَنگر‌مینو] پدیدار شدند که یکی در پندار و گفتار و کردار، نیک بود و دیگری بد.(2) آن دو مینو وقتی به هم رسیدند، هستی و نیستی (یا زندگی و نازِندگی) را بنیاد نهادند(3) از این دو مینو، اَنْگرَ‌مینو بدی را برگزید و سپند‌مینو، راستی یا اشه را(4) مینوی پاک [= سپند‌مینو] به ناپاک [= اَنگرَ‌مینو] در آغاز آفرینش گفت که ما هیچ سازگاری با هم نداریم.(5) رابرت ا.هيوم نیز ميگويد: «... يكي از مشخصات اصلي و متمايز دين زرتشتي در ميان همة اديان عالم همين نظرية اعتقاد به ثنويّت جهاني است، يعني يك خداوند نيك و يك شيطان بد كه عليه يكديگر مبارزه ميكنند. اين دو قدرت از آغاز زمان وجود داشته تا پايان جهان نيز به كار محدود نمودن يكديگر مشغولند.» (6) 1.حمید بن زنجویه، ‌الاموال، تحقیق: شاکر ذیب فیاض، مرکز‌الملک فیصل للبحوث والدراسات‌الاسلامیه، بی‌جا، بی‌تا، صص44-46؛ قدامۀ بن جعفر، ‌الخراج و صناعۀ‌الکتابه، تحقیق: محمدحسین‌ الزبیدی، دارالحریه للطباعه، بغداد، 1416ق، ص225. 2.یسنا 30: بند 3، ترجمه پورداوود 3.یسنا، 30، بند3، ترجمه دوست‌خواه 4.یسنا 30: بند 5، ترجمه دوست‌خواه 5.یسنا 45: بند 2، ترجمه پورداوود 6.رابرت ا.هيوم، اديان زنده جهان، ترجمه دكتر عبدالرحيم گواهي، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، چاپ سوم، 1373، ص 281 و 282. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
📌زنده زنده پوست کندن مرتدان از سوی #زرتشتیان😱😨 «به موجب #وندیداد، کیفر بدعت گزاران و از دین برگشتگان (= مرتدان) مجازاتی هولناک داشت که مجرم را زنده زنده پوست می کندند؛ چنانکه مانی را کردند و بدنش را بندبند و تکه تکه به وسیله ی متخصصان، که در سازمان و اداره ی جرایم مغان و مزدیسنان به خدمت بودند، از هم جدا می کردند.» 📚 (دانشنامه ایران باستان، هاشم رضی، ج ۲، ص ۱۲۴۳) #زرتشت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
حذف #خرافات #اوستا با ظهور اسلام شریعت زرتشت در پایان عهد ساسانی چنان بی مغز و میان تهی و سست و ضعیف شد که وقتی اسلام پدید آمد و موبدان ، حمایت دولت ساسانی را از دست دادند ، خود را ناچار دیدند که در آن آئین اصلاحاتی به وجود آوردند و بدین گونه ، با تهذیب و تلخیص اوستا و حذف پاره ای خرافات و اوهام ، آنرا به صورت تازه ای در آوردند. 📚منبع : تاریخ ایران بعد از اسلام ؛ دکتر زرینکوب ؛ صفحات ۱۶۵ و ۱۶۶ #تاریخ #زرتشت #اسلام 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
در ادبیات نماد همه خدایی و وحدت وجود و رسیدن از کثرت به وحدت است و ما امروزه می بینیم که تمام جایزه ها و و لوح های تقدیر و نمادهای عالی کشور همین سیمرغ است ! داستان سیمرغ : عطار نیشابوری در کتاب منطق الطیر ، جهان را به یک باغ تشبیه می کند که در این باغ تعدادی پرنده یا به تعبیر عطار، مرغ زندگی می کنند. مرغ، نماد انسان است. مرغ ها می دانند که یک سلطان دارند اما نمی دانند که سلطانشان چه کسیست و مکان سلطانشان کجاست. پرنده ای به نام هدهد پیدا می شود که نماد انسان کامل یا قطب و مرشد در تصوف است. او می گوید من می دانم سلطان شما چه کسی است. سلطان شما سیمرغ است، مکانش هم بالای کوه قاف است و مسیر رسیدن به او را نیز می دانم با من بیایید تا شما را نزد او ببرم. مرغ ها(سالکین راه طریقت) خوشحال می شوند و همراه هدهد (انسان کامل) به سمت کوه قاف حرکت می کنند و در این مسیر، هفت مرحله را طی می کنند ولی در هر مرحله ای، تعدادی از مرغ ها از ادامه طریق باز می مانند و نمی توانند خودشان را به مرتبه بالاتر ببرند. تا زمانی که هدهد، پرنده ها را به مرحله هفتم و به بالا ی کوه قاف می رساند. در نهایت از هزاران مرغ فقط سی عدد مرغ موفق می شوند بالای کوه قاف برسند. به تعبیر عطار، آنها حقیقت واحد متشخصی به نام سلطان یا همان سیمرغ را نمی بینند، بلکه زمانی که در آینه وجود نظر می کنند، خودشان را می بینند و می فهمند که سیمرغ (خدا) همان سی مرغی می باشند که به بالای کوه رسیده اند. بنابراین سی مرغ، همان تکه های بزرگ خدا می باشد که اگر جمع شوند سیمرغ را تشکیل می دهند. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد پور 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
💠💠 کابالا تصوفی حلول گرا 🔸جنبش‌های مشیحانی حلول‌گرا و در طول تاریخ میان گروه‌های رواج داشته است. این میراث نه چندان غنی، که " قباله " ( کابالا ) خوانده می‌شد، در سده سیزدهم میلادی به پیدایش تصوف یهودی انجامید. تا زمان فوق، ( کابالا ) واژه‌ای عام بود و مصداقی مشخص نداشت. نه کتابی به این نام در کار بود نه مکتبی جدی از عرفان یهودی. از زمان تدوین کتاب ، در اواخر سده سیزدهم میلادی، واژه " قباله " ( کابالا ) به طور عمده به این کتاب اطلاق شد و پیروان این مکتب جدید " کابالیست " ( Kabbalist ) نام گرفتند. 🔸شاید اساسی‌ترین ویژگی یهودی این باشد که در چارچوب قرار دارد و همین امر باعث شده تا با تصوف توحیدی فرق داشته باشد. بنابراین ما ترجیح می‌دهیم که با اصطلاح به تصوف یهودی اشاره کنیم؛ زیرا دقیق‌تر و تحلیلی‌تر است. 🔸ادیان توحیدی از جمله خداوند را فراتر از طبیعت و تاریخ می‌دانند و معتقدند که میان خالق و مخلوق، و خدا و هستی جدایی و فاصله وجود درد، اما فرهنگ با آشکار، درصدد کم کردن فاصله یاد شده است تا در نهایت کاملاً از بین برود. در واقع خداوند از نظر هواداران کابالا موجودی جدا و بلندمرتبه که همانند نداشته باشد، نیست بلکه کابالائیان از دو منظر به خداوند می نگرند: از منظر اول خداوند، موجودی نهان و غیرقابل درک برای بشر است. 🔸 به چنین خدایی اعتقاد دارند؛ خدای یکتایی که تجزیه ناپذیر است. از نظر خداوند دارای حالت ساکن و غیرپویا است. البته این وضعیت، مربوط به خدای در حال قبض و پیش از آغاز آفرینش است و با نیستی تفاوتی ندارد (چنین خدایی در بسیاری از موارد به خدای نهان شباهت دارد). اما از منظر دوم، خداوند زنده و نزدیک است. او به دلیل وجود ذاتی و تکثرش نزدیک است؛ ساختاری درونی، مرکب و پویاست که همچون یک اندام بر جهان تأثیر می گذارد و از آن تأثیر می پذیرد؛ او تجسم مادی (لوگوس) است که در ماده می‌کند (ماده‌ای که می‌تواند ، پدیده‌های طبیعی و یا اسم اعظمی باشد که هر کسی بتواند آن را کشف نماید، خواهد توانست بر جهان حکم براند). 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
👇👇 👇 ✍ انحراف اصلی صوفیان عارف نما از زمانی شروع شد که به جای تمسّک به قرآن و عترت از الگوهای نامناسب و غیر اسلامی استفاده کردند و دچار نارسایی ‌های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری شدند و در مسائل توحید و خداشناسی با عرفان‌های کاذب همراه شدند. ✍ یکی از مستشرقین اتریشی پرده از رازی در مورد بزرگان صوفیّه بر می‌دارد که محقّقان و پژوهشگران بحث تصوّف تا کنون به آن نپرداخته‌اند و از دید عموم مردم پنهان مانده است. ❇️ الگوگیری صوفیان از بزرگان فِرَق هندی به حدّی بر افکار و اعتقادات آن‌ها تاثیر گذاشته است که اکنون با گذشت قرن‌ها رد پای آداب و مسلک آن‌ها در سلوک پوشالی و غیر اسلامی صوفیّه مشاهده می‌شود. ✍ گلدزیهر مستشرق اتریشی معتقد است که صوفیان سرگذشت بزرگان خود را به نحوی بیان کرده‌اند که مطابق با شرح حال بودا است و به احتمال قوی الگوگیری رفتاری و اعتقادی صوفیان از بودا برای بیان کرامات ساختگی خود امری غیرقابل انکار است. ✍ در کتاب "بحث در آثار و افکار و احوال حافظ" از این امر به نحو دیگری یاد می‌شود و شباهت بودا و بزرگان صوفیّه را اینگونه بیان می‌کند : حدس گلدزیهر ممکن الصحّه است و از احتمالات قریب به واقع است و نظایر آن بسیار دیده شده که پیروان مذاهب و مسالک، در عالم شور و قوّت تخیلی که دارند، گاهی برای پیشروان و بزرگان خود سرگذشت‌هایی شبیه به سرگذشت اولیاء سایر فرقه ها ساخته‌اند و اگر کسی سرگذشت بودا را چنانکه در کتب بودائیان مضبوط است با سرگذشت افسانه مانند ابراهیم ادهم چنان که در کتب تراجم احوال عرفاء،از قبیل حلیة الاولیاء ابی نعیم اصفهانی و تذکرة الاولیاء شیخ عطار مذکور است، با هم مقایسه نماید، بدون شبهه مشابهات عجیبی ما بین این دو سرگذشت،جلب نظر او را خواهد نمود. [۱] ✍ برای تایید ادّعاهای فوق تنها کافی است به کتاب‌های تاریخی رجوع کرد زیرا با مراجعه به کتب تاریخی متوجّه می‌شویم یکی از معروف‌ترین و مشهورترین صوامع بودایی بلخ بوده است و در قرون اول اسلامی بلخ و اطراف آن از مراکز اصلی و مرکزی صوفیّه ایران بوده است و الگوگیری "فناء فی الله" یا همان فناء در شیخ! از افکار هندی آن منطقه بوده است که خود صوفیّه به آن اعتراف دارند. ✍ الگوگیری صوفیان عارف نما از بودا و تفکرات فِرَق و مذاهب هند امری غیرقابل انکار است که با ورود آن‌ها به ایران رونق بیشتری گرفت به نحوی که در یک برهه زمانی این امر رونق خود را از دست داد و کم کم به دست فراموشی سپرده شد که توسط بزرگان فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه کلید خورد و این تفکّرات بار دیگر رونق گرفت. ✍در کتاب بشاره المومنین فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه به نقل از سلطان علیشاه آمده است که : قریب هفتاد سال کشور ایران از فقر خالی بود،و اسم طریقت گوش کسی نشنیده و چشم احدی اهل فقر ندیده . . . . اسم طریقت در ایران مانند سیمرغ و کیمیا گشته بود تا آنکه مجدّد سلسله علّیه و مبرهن،سیّد معصوم علیشاه دکنی به اشاره شاه علیرضا ولی از اقالیم دکن به ایران تشریف آوردند و فیض علیشاه و نور علیشاه را تلقین کرد و تربیت نمود. [۲] 👈 اعتراف سلطان علیشاه به خالی بودن ایران از صوفیه (فقر) و ورود آن‌ها به ایران از فلات دکن در هند مهر تأییدی بر ادّعای فوق است. 📚 پی نوشت : 📖 ۱. بحث در آثار و افکار و احوال حافظ،صفحه ۷۱۳ 📖 ۲. بشاره المومنین،انتشارات حقیقت،صفحه ۲۴۲ 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
تاریخ صوفی و صوفیگری.pdf
35.5M
💥هر آنچه که باید درباره تصوف بدانید در این مجموعه موجود است‼️ چیست؟ و صوفی کیست؟ تمام مذاهب در صوفی گری تصوف و اعمال و انحرافات آنها و... 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
👇👇 👇 ✍ انحراف اصلی صوفیان عارف نما از زمانی شروع شد که به جای تمسّک به قرآن و عترت از الگوهای نامناسب و غیر اسلامی استفاده کردند و دچار نارسایی ‌های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری شدند و در مسائل توحید و خداشناسی با عرفان‌های کاذب همراه شدند. ✍ یکی از مستشرقین اتریشی پرده از رازی در مورد بزرگان صوفیّه بر می‌دارد که محقّقان و پژوهشگران بحث تصوّف تا کنون به آن نپرداخته‌اند و از دید عموم مردم پنهان مانده است. ❇️ الگوگیری صوفیان از بزرگان فِرَق هندی به حدّی بر افکار و اعتقادات آن‌ها تاثیر گذاشته است که اکنون با گذشت قرن‌ها رد پای آداب و مسلک آن‌ها در سلوک پوشالی و غیر اسلامی صوفیّه مشاهده می‌شود. ✍ گلدزیهر مستشرق اتریشی معتقد است که صوفیان سرگذشت بزرگان خود را به نحوی بیان کرده‌اند که مطابق با شرح حال بودا است و به احتمال قوی الگوگیری رفتاری و اعتقادی صوفیان از بودا برای بیان کرامات ساختگی خود امری غیرقابل انکار است. ✍ در کتاب "بحث در آثار و افکار و احوال حافظ" از این امر به نحو دیگری یاد می‌شود و شباهت بودا و بزرگان صوفیّه را اینگونه بیان می‌کند : حدس گلدزیهر ممکن الصحّه است و از احتمالات قریب به واقع است و نظایر آن بسیار دیده شده که پیروان مذاهب و مسالک، در عالم شور و قوّت تخیلی که دارند، گاهی برای پیشروان و بزرگان خود سرگذشت‌هایی شبیه به سرگذشت اولیاء سایر فرقه ها ساخته‌اند و اگر کسی سرگذشت بودا را چنانکه در کتب بودائیان مضبوط است با سرگذشت افسانه مانند ابراهیم ادهم چنان که در کتب تراجم احوال عرفاء،از قبیل حلیة الاولیاء ابی نعیم اصفهانی و تذکرة الاولیاء شیخ عطار مذکور است، با هم مقایسه نماید، بدون شبهه مشابهات عجیبی ما بین این دو سرگذشت،جلب نظر او را خواهد نمود. [۱] ✍ برای تایید ادّعاهای فوق تنها کافی است به کتاب‌های تاریخی رجوع کرد زیرا با مراجعه به کتب تاریخی متوجّه می‌شویم یکی از معروف‌ترین و مشهورترین صوامع بودایی بلخ بوده است و در قرون اول اسلامی بلخ و اطراف آن از مراکز اصلی و مرکزی صوفیّه ایران بوده است و الگوگیری "فناء فی الله" یا همان فناء در شیخ! از افکار هندی آن منطقه بوده است که خود صوفیّه به آن اعتراف دارند. ✍ الگوگیری صوفیان عارف نما از بودا و تفکرات فِرَق و مذاهب هند امری غیرقابل انکار است که با ورود آن‌ها به ایران رونق بیشتری گرفت به نحوی که در یک برهه زمانی این امر رونق خود را از دست داد و کم کم به دست فراموشی سپرده شد که توسط بزرگان فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه کلید خورد و این تفکّرات بار دیگر رونق گرفت. ✍در کتاب بشاره المومنین فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه به نقل از سلطان علیشاه آمده است که : قریب هفتاد سال کشور ایران از فقر خالی بود،و اسم طریقت گوش کسی نشنیده و چشم احدی اهل فقر ندیده . . . . اسم طریقت در ایران مانند سیمرغ و کیمیا گشته بود تا آنکه مجدّد سلسله علّیه و مبرهن،سیّد معصوم علیشاه دکنی به اشاره شاه علیرضا ولی از اقالیم دکن به ایران تشریف آوردند و فیض علیشاه و نور علیشاه را تلقین کرد و تربیت نمود. [۲] 👈 اعتراف سلطان علیشاه به خالی بودن ایران از صوفیه (فقر) و ورود آن‌ها به ایران از فلات دکن در هند مهر تأییدی بر ادّعای فوق است. 📚 پی نوشت : 📖 ۱. بحث در آثار و افکار و احوال حافظ،صفحه ۷۱۳ 📖 ۲. بشاره المومنین،انتشارات حقیقت،صفحه ۲۴۲ 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
«ماندالا» که در زبان سانسکریت به معنای دایره است ، یک جدول هندسی و رمزی مورد استفاده در دین های بودایی و هندو است و نمادی برای جهان هستی به شمار می آید. البته گستره کاربرد ماندالا بسیار وسیع تر از آئینهای یاد شده‌ است. مثلاً در معماری فرهنگهای اسلامی و مسیحی هم طرحهای ماندالا دیده می‌شود. ماندالا شامل فرمهای هندسی مربع ، دایره و مثلث است که به ترتیب معادل اعداد چهار ، هفت و سه و یگانگی و همبستگی رمزی آنهاست. دایره های نمادین #ماندالا که فرم هندسی غالب آنرا به خود اختصاص داده اند ، سمبل تمرکز بر خویشتن و جستجو درون انسان هستند. ماندالا از نظر کیفی ، مظهر روح و از نظر کمی ، مظهر هستی است. گردی دایره در ماندالا نشانه ای از تمامیت طبیعی است در حالی که شکل مربع نشان دهنده این تمامیت در خودآگاه است. #ادیان #مذاهب #بودا #هندو #اسلام #مسیحیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بررسی باور مسیحیت به استاد کاشانی 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم👆 صحبت های یک روان شناس در جمعی از دین دوستان و خداباوران در این سوی این کره خاکی در این عصر و زمان در ممنوعیت استفاده از گوشت خوک است. از دست ندهید.. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran