eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد 🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگ‌ترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالم‌تر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.» 🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱] 🔻یکی از مکان‌هایی که به‌عنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان می‌باشد که به‌دلیل بی‌توجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است. 🔻عبدالحسین زرین‌کوب در این‌باره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آورده‌اند.»[ 2] 📚پی‌نوشت ۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲. ۲. زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام: لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود تحف العقول، صفحه 486 یازده بار جهان گوشه‌ ی زندان کم نیست کنج زندان بلا گریه‌ ی باران کم نیست سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست یازده بار به جای تو به مشهد رفتم بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست (شاعر: سید حمیدرضا برقعی) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در ، سهم نصف سهم 🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 هیچ حدیث صحیحی در فضیلت نیست... (پایه گذار اعتقادی ): در خصوص فضیلت معاویه هیچ حدیث صحیحی وجود ندارد . 📚 منهاج السنه ج7 ص40 🔰 @Adyanuniv🔰
💠اشتراک صوفیان و مسیحیان در ترک شریعت 🔸شریعت‌گریزی در بین مسیحیان، اولین بار توسط شخصی به‌نام «پولس» صورت گرفت که احکام عملی را از مسیحیت برداشت و گفت که مسیحیت احتیاج به شریعت ندارد. 🔹 لذا به غلاطیان نامه نوشت: «هیچ‌کس از اعمال شریعت عادل شمرده نمی‌شود، بلکه به ایمان به عیسی مسیح؛ ما هم به مسیح عیسی ایمان آوردیم تا از ایمان به مسیح و نه از اعمال شریعت عادل شمرده شویم، زیرا که از اعمال شریعت هیچ بشری عادل شمرده نخواهد شد.» [1] 🔻متصوفه هم از همین مسئله کپی‌برداری کرده و قائل‌اند که شریعت تا مدتی موقت برای مکلف ثابت است و بعد از آنکه به حقیقت رسید دیگر احتیاجی به شریعت نیست. 🔻دکتر غنی محقق مشهور صوفی در کتاب خود به این مسئله اشاره کرده و گفته است: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.»[2] بنابراین با توجه به شریعت‌گریزی مسیحیان و صوفیان می‌توان گفت که این مسئله یکی از اشتراکات انحرافی بین این دو گروه بوده و حتی با توجه به سبقت مسیحیان در ترک شریعت، متصوفه نیز این عمل بدعت‌گونه را از آنان به ارث برده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.کاشانی، محمد، مسیحیت شناسی تحلیلی، انتشارات ذکری، قم، 1395، ص 506-508. 2.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 احادیث جعلی در فضیلت ... (پایه گذار اعتقادی ) و دشمن متعصب شیعیان در کتاب منهاج السنه آورده است: تمام احادیثی که از صلی الله علیه و آله در فضیلت معاویه رسیده است ، همگی کذب است. 📚 منهاج السنه ج7 ص400 🔰 @Adyanuniv🔰
💠ادعای بی‌نیازی از امام زمان در صوفیه 🔸در بین صوفیان، عده‌ای از سران آنان نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولیعصر(علیه‌السلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم و حتی کافی از او دانسته‌اند. 🔹چنان‌چه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته: «مطلب دوم – درمعرفت قطب . صاحب این مقام باید درعلم و قدرت و وسایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد »[1] 🔻این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولیعصر(علیه‌السلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌دانند، مخالفت دارد، که این عقیده‌ی بی‌نیازی از امام معصوم، نشان از ضلالت و عدم تشیع این فرقه انحرافی می‌دهد. 📚پی‌نوشت 1. صفی علیشاه ،میرزا حسن ، دیوان صفی علیشاه ،به کوشش منصورمشفق ،تهران ،انتشارات صفیعلیشاه ، 1379 هـ ش ، چاپ اول ، ص 26. ع 🔰 @adyanuniv 🔰
3.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 شیخ احمد عالم از می‌گوید 👈🏼 ... تمام مشکلات جهان اسلام از معاویه است ... و نمیتوان هم از علی علیه السلام اطاعت نمود و هم از معاویه ... 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده ابن‌عربی به ذبیح الله بودن اسحاق 🔸در قرآن، آیاتی درباره‌ی قضیه‌ی خواب دیدن حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) بر قربانی کردن فرزندش آمده، که بر اساس روایات گفته شده این فرزند، اسماعیل بوده نه اسحاق، در حالی که عده‌ای ازمفسران اهل سنت و بزرگان صوفیه از جمله ابن عربی، مدّعى شدند لقب «ذبیح اللّه‏» از آنِ اسحاق بوده و فِداى آسمانى براى اسحاق آمده است. 🔹چنان‌چه در فصوص الحکم آمده که: « تشبیه حکمت حقیه به کلمه اسحاقیه آن است که در رؤیای صالحه‌ی ابراهیم علیه السلام ، اسحاق محقق شد و به پدرش گفت: افعل ما تؤمر....»[1] 🔻این ادعای ابن عربى با ظواهر آیات و روایات ناسازگار است، چنان‌چه در حدیثی امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «اسماعیل پنج سال بزرگتر از اسحاق بود، و ذبیح‏ اسماعیل می‌باشد، خداوند در سوره صافات فرموده «فَبَشَّرْناهُ بِغُلامٍ حَلِیمٍ[صافات/101]‏ پس مژده دادیم ابراهیم را به پسرى بردبار) که مقصود اسماعیل است از هاجر و آن قوچ بزرگ در برابر رهائى اسماعیل قربانى شد ... پس هر کس که بپندارد، اسحاق بزرگتر است از اسماعیل و اینکه ذبیح اسحاق بوده، تکذیب نموده است آنچه را خداوند عزّوجلّ در قرآن راجع به آن دو فرموده است.»[2] این درحالی است که ابن عربی معتقد است، اسحاق همان فرزندی است که ابراهیم(علیه‌السلام) در خواب دید که باید او را قربانی کند که کاملا تضاد با قرآن و روایات است. 📚پی‌نوشت: ابن عربي، فصوص الحكم، تحقيق د.أبو العلا عفيفي، دار الكتاب العربي، بيروت،ص85. صدوق، محمد بن علی، معانی الاخبار، قم، جامعه مدرسین، ۱۳۷۹ق. ص379. 🔰 @adyanuniv 🔰
عليه السلام: إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأِبنائِهِم الأدَبُ لاَ المالُ بهترين ارثى كه پدران براى فرزندان باقى مى گذارند ، ادب است نه ثروت 📚 كافى جلد8 صفحه150 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 می‌گوید: با پدرم بر معاویه وارد شدیم، از ما پذیرایی کرد باهم غذا خوردیم سپس آوردند، معاویه شراب نوشید و به ما نیز تعارف کرد؛ پدرم گفت از وقتی صلی‌الله‌علیه‌وآله شراب را حرام کرده به آن لب نزده‌ام؛ اما معاویه گفت ولی لذتی بالاتر از نوشیدن شراب نیست ... 📚 مسند احمد بن حنبل ج38 ص25و26 🔰 @Adyanuniv🔰
3.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 اعتراف یکی علمای مبنی بر اینکه معاویه امام اهل آتش است ! 👈🏼ترجمه : در جنگ بعضی از با علیه السلام و بعضی با معاویه بودند و جنگ میکردند ؛ وقتی یاران معاویه را کشتند، متوجه حدیث صلی‌الله‌علیه‌وآله شدند که فرمودند : را کسانی میکشند که آنها از دعوت کنندگان آتش هستند ! بلافاصله بعضی یارانِ معاویه به طرف لشکر امام علی علیه السلام رفتند؛ ... در اینجا با معاویه مشورت کرد و نقشه کشیدند و گفتند : عمار را علی کشت چون او را برای جنگ آورد! و اما جواب علیه السلام این بود که فرمودند : آیا صلی‌الله‌علیه‌وآله را کشتند؟!!! 🔰 @Adyanuniv🔰