eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
34.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 فحاشی به یکدیگر؛ کدامیک مستحق است؟ 🎤 حجت‌الاسلام 🔻 ، رئیس دار الإفتاء بر اساس روایتی که البته سند آن ضعیف است، فتوا داده است که اگر کسی به یکی از اصحاب کرد، بگویید: ✔️ «لعنت خدا بر شرترین شما» ➖ از طرف دیگر روایات صحیح السندی در منابع وجود دارد که برخی از اصحاب به همدیگر فحاشی کرده‌اند. به ، به ، زینب بنت جحش به و ... 👈👈 ⁉️ از او پرسیده‌ایم که شرورترین آن‌ها چه کسی است که مستحق لعن کردن باشد؟ ⁉️ عایشه شرتر است یا عمرو بن عاص؟ و ... ⁉️ شما کدامیک را لعن می‌کنید؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اشو و وجود خداوند در اشیاء ✅اما اينكه آيا خداوند در چيزي وجود دارد؟ براي پاسخ دادن به اين سؤال، بايد به دو سخن اشو در اين زمينه اشاره كرد: 🔵وي در جايي مي‌گويد: «خداوند در همة اشيا اعم از آب، يخ، بخار و... است»1. در جايي ديگر نيز تصريح مي‌كند: «مردم مي‌گويند: خداوند در هر كسي هست، همان‌طور كه در تمام كائنات است، ولي كبير اين را قبول ندارد و براي آن استدلال مي‌آورد: هر جسم شروع و پاياني دارد. جهان همه خلق شده‌اند و همه نابود مي‌شوند، ولي خداوند نه شروعي دارد و نه پاياني»2 🔵وي در سخن اول، مدعي است خداوند در اشيا وجود دارد، اما سخن دوم او، حاكي از اين است كه خداوند در چيزي وجود ندارد؛ چراكه اجسام داراي آغاز و پايان هستند، اما خداوند آغاز و پاياني ندارد. از‌اين‌رو، اگر خداوند حالّ در چيزي باشد، آن‌گاه شروع و پايان خواهد داشت. 🔵نـقد ✅وي در سخن اول، خدا را موجود در اشيا مي‌داند، اما در سخن دوم، وجود در اشيا را از خداوند نفي مي‌كند. اين دو سخن با يكديگر ناسازگارند. 📚1- اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 173) 2-همان، ص 174. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو و نائل شدن به خدا 👈از نظر اشو، آيا آدمي ‌مي‌تواند به خدا نائل شود؟ اگر پاسخ وي به اين سؤال مثبت باشد، انسان چگونه مي‌تواند به خداوند برسد؟ ✅پيش از پاسخ دادن به سؤال اول، بايد گفت: وقتي اشو از نائل شدن به خداوند سخن مي‌گويد، مراد وي اين است كه خداوند را مي‌توان تجربه كرد. در پاسخ به سؤال اول، او در جايي مي‌گويد: «عشق ابزار تجربه كردن خدا و رسيدن به اوست»1. ✅در جاي ديگر تصريح مي‌كند: «خداوند هرگز نمي‌تواند موضوع تجربه قرار گيرد... هرچه وسيله و ابزار تجربه شود، ناگزير از مرگ و نابودي است»2 همان‌طور كه گفته شد، از نظر وي، عشق ابزار تجربه كردن خداست و چون عشق نابودشدني است، نمي‌توان خدا را تجربه كرد و درنتيجه، نمي‌توان به او رسيد. ✍🏻نقد 🔹وي در سخن اول، تجربه كردن خدا و وصول به وي را ممكن مي‌داند و عشق را ابزاري براي آن در نظر مي‌گيرد، اما در سخن دوم، تجربه كردن خدا را غيرممكن مي‌داند و براي اين ادعا، دليل نيز بيان مي‌نمايد. اين دو سخن با يكديگر ناسازگارند. 1- اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 6)2-همان، ص 133. _خدا_عشق-تجربه عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ویژگی اساسی تثلیث از دیدگاه مک گراث، چیست؟ آقای آلیستر مک گراث از نویسندگان مسیحیِ شناخته شده در حوزه ی مسیحیت در ایران است. درسنامه ی الهیات مسیحی، نگاشته ی اوست. وی در این کتاب، درباره ی ویژگی اساسی تثلیث، می نویسد: «ویژگی اساسی این آموزه آن است که در الوهیت، سه شخص وجود دارند: پدر، پسر و روح القدس و باید همه را در الوهیت مساوی و دارای شانی همسان تلقی کرد»*. ------ *. درسنامه ی الهیات مسیحی، ویرایش پنجم، آلیستر مک گراث، ترجمه ی بهروز حدادی، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1392، ص 67. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌸پيامبر صلى الله عليه و آله🌸 إنّ الغضب من الشّيطان و إنّ الشّيطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدكم فليتوضّأ. خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد. نهج الفصاحه ص 286 ، ح 660 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 تا خودت نخواهی و آب و جارو نزنی جغرافیای قلبت را، هزاران پیامبر و امام هم احاطه ات نمایند، سروسامان نگیرد حال و هوایت! 🔹 جریان برق هزار ولت هم که وصل دلت باشد، با لامپ سوخته، هیچ نوری نداری میان وجودت 👈 در منطق قرآن، ملاک حیات انسانی، ایمان و تقواست و آدمی بدون این رشته حیات، صرفا یک حیات حیوانی دارد و حتی پله ها پایین تر از حیوانات و چهارپایان، تشریف دارد (کَالانعَامِ بلْ هُمْ أَضَلُّ) 👇👇👇👇 🌴 آیه 80 سوره نمل 🌴 🕋 إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ⚡️ترجمه: بى‌شك، نمى‌توانى دعوت خود را به گوش مردگان برسانى، ونمى‌توانى كران را آنگاه كه روى برمى‌گردانند و پشت مى‌كنند، فراخوانى و حقيقت را به آنان بفهمانى. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مرتبه سکر مرحله ترک شریعت 🔸لاهیجی به‌عنوان یکی از بزرگان صوفیه معتقد است هنگامی‌که یکی از اهل طریقت به مرتبه سکر (بیخودی و عدم هوشیاری) رسید، عبادت او دیگر آن عبادت قبلی نیست. 🔹وی در گلشن راز خود می‌نویسد: « سالک یا در مرتبه سکر می‌ماند و در آن غرق می‌شود، درنتیجه تکالیف شرعیه از او ساقط می‌شود چراکه به مقام شهود و یقین رسیده است، یا اینکه سالک از مرتبه سکر برمی‌گردد زیرا به مرحله یقین نرسیده است. لذا مکلف و مأمور به اوامر و نواهی الهی است ولی عباداتش دیگر بالعرض است یعنی به جهت ارشاد و تکمیل دیگران است». [1] 🔻آنچه از این اعتقاد فهمیده می‌شود این است که در این مرحله، قصد قربت دیگر جایگاهی ندارد و انجام عبادت یا از سر اجبار است یا ریا و تزویر برای جلب نظر مردم. 👈کما اینکه دکتر غنی می‌گوید: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.» [2] 🔰درهرحال طبق نظر لاهیجی، کسی که به مرتبه سکر رسید شاید عبادتی انجام دهد ولی آن عبادت، دیگر برای خداوند متعال نیست. 📚پی‌نوشت: 1. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱ ص 303. 2. دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386 ص 186. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰بندگی در جوانی، حکمت در پیری حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله مَن اَحسَنَ عِبادَةَ اللّه فى شَبيبَتِهِ ، لَقّاهُ اللّه الحِكمَةَ عِندَ شَيبَتِهِ ، قالَ اللّه تَعالى : «وَ لَمَّا بَلَغَ اَشُدَّهُ وَاستَوى ءَآتَيناهُ حُكما وَ عِلما» ثُمَّ قالَ تَعالى : «وَ كَذالِكَ نَجزِى المُحسِنينَ» ؛ هر كس كه در جوانى خوب بندگى خدا كند ، خداوند در پيرى به او حكمت مى آموزد . خداى متعال مى فرمايد : «و چون به رشد و كمال خويش رسيد ، به او حكمت و دانش عطا كرديم» و در ادامه آيه مى فرمايد : «و نيكوكاران را چنين پاداش مى دهيم». قصص، آيه 14؛ أعلام الدين فی صفات المومنین ص 296 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ماجرای و کشته‌شدن امام یکی از فرقه‌های بدست فرقه دیگری از !!! 🎤 حجت‌الاسلام 👈👈 ماجرای مرگ به دست اتباع به دلیل شکست در عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 ✅ در منطق قرآن، ملاک حیات انسانی، ایمان و تقواست ❌ و آدمی بدون این رشته حیات، صرفا یک حیات حیوانی دارد ⚠️ و حتی پله ها پایین تر از حیوانات و چهارپایان، تشریف دارد 👇👇👇👇 🌴 آیه 179 سوره اعراف 🌴 🕋 وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ ⚡️ترجمه: و همانا بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفريديم، كه سرانجامشان به آنجا مى‌كشد، چرا كه آنان دلهايى دارند كه با آن حقّ را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند، آنان همچون چهارپايان، بلكه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ترجمه ی دقیق Trinityچیست؟ استاد ملکیان می گوید: «در زبان فارسی اگر Trinity را به تثلیث ترجمه کنیم، کمی نادرست ترجمه کرده ایم؛ چون تثلیث عمل انسان است؛ همانطور که تثنیه عمل انسان است؛ یعنی فردی چیزی را دو یا سه چیز میشمارد. تثلیث در عربی و فارسی حالت متعددی دارد مثلاً در دبیرستان می‌گفتند با استفاده از فقط یک پرگار دایره را تربیع کنید یعنی آن را به چهار ربع تقسیم کنید. به ارباع تقسیم کنید! ... در این صورت اگر بگوییم خدا یک تثلیث است، نادرست گفته‌ایم؛ چون تثلیث کار ... خدا نیست،کاری است که مسیحی در قبال خداوند می کند که خدا را سه‌گانه به حساب می آورد ... نباید بگوییم خدا موجودی تثلیث است. باید بگویم خدا موجودی سه گانه است! در زبان انگلیسی گفته می‌شود Three Rold که موجودی سه گانه ترجمه می‌شود. در ترجمه ی عربی Trinity هم تثلیت گفته می شود؛ منتها ترجمه دقیق آن همان ترجمه قرآن است؛ یعنی ثالث ثلاثه که تعبیری بسیار عالی است! این سه موجود اب The Father و ابن The Son و روح القدس The Holy Spirit هستند». اولا اینکه قرآن ثالث ثلاثه می‌گوید به این علت است که مسیحیان از اواخر قرن دوم میلادی مثلثی ترسیم می کردند و اب و ابن و روح القدس را در سه راس این مثلث می‌گذاشتند. بعد می‌گفتند از هر راس این مثلث که شروع کنید، سومینش خداست ..."* ---- *سلسله جزوات درسگفتاری، جزوه ی الهیات مسیحی، الف، ملکیان، مصطفی، 1374، کتابخانه ی تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، صص 11 – 12. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e