eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ، برای افزایش رزق🔰 🔸 چون اول ماه دوشنبه باشد شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه با طهارت و رو به قبله، روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را بخواند:  🔻يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. 🔻ای سبب‌ساز اسباب و ای گشاینده درها، بگشای برای ما درها را و آسان گردان بر ما حساب را و آسان کن بر ما عقاب [سختی‌ها] را، خداوندا اگر روزی من و روزی عیالم در آسمان است پس فرودش آور و اگر در زمین است پس خارجش گردان و اگر در زمین و در جای دوری است نزدیکش گردان و اگر نزدیک است آسانش گردان و اگر آسان است پس زیادش گردان و اگر زیاد است پس جاودانه‌اش گردان و اگر جاودانه است پس پاکیزه‌اش گردان و اگر پاک است پس برای من در آن برکت قرار ده و اگر موجود نیست موجودش گردان، با وجودبخشی خود و یکتایی خود که همانا بر هر چیزی توانایی و اگر در دستان خلق شرور توست  آن را از دستش بگیر و آن را به من منتقل کن هر جا که باشم و مرا به‌سوی آن منتقل نکن آنجا که آن هست. 🔅 در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز، این دعا را نیز بخوان: يا ماجِدُ يا واحِدُ [یا احد]، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى. اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ، وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ (بِكَيْنُونَتِكَ) وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ، [يا حَىُّ يا قَيُّومُ يا واحِدُ يا مَجيدُ يا بَرُّ يا كَريمُ] يا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَیِّنَا [هَنِّئْنا-هَيِّئْنا] كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ای یکتا، ای صاحب مجد، ای بخشنده، ای بردبار، ای بسیار مهربان، ای بسیار عطاکننده، ای کریم؛ از تو می‌خواهم هدیه‌ای از هدایایت که بدان آشفتگی‌ام را سامان دهی و بدان قرضم ادا کنی و کارم را با آن اصلاح گردانی به رحمت خود ای سرورم. خداوندا اگر روزی من در آسمان است، پس فرودش آر، و اگر در زمین است پس خارجش گردان، و اگر دور است، نزدیکش گردان و اگر نزدیک است آسانش گردان و اگر کم است زیادش گردان و اگر زیاد است برای من مبارکش گردان آن را بفرست به دستان بهترین آفریدگانت و مرا به بدترین مخلوقاتت محتاج مکن. و اگر موجود نیست پس موجودش کن به هستی‌بخشی و یکتایی خود خداوندا آن را منتقل کن به آنجا که من هستم و مرا منتقل مکن به‌سوی آن آنجا که هست همانا بر هر چیزی توانا هستی [ای زنده، ای پاینده، ای یکتا، ای گرامی، ای نیکو، ای کریم] ای بخشایش‌گر، ای بی‌نیاز، درود فرست بر محمد و خاندان محمد و نعمت خود را بر ما تمام کن و بچشان بر ما کرامتت را و عافیتت را بر ما بپوشان. 💠برخی گفته اند: اگر در روز یعنی بعد از طلوع فجر تا غروب آفتاب باشد و در روز اول قبل از شروع، دو رکعت نماز حاجت و بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بخواند؛ بهتر است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
مهدویت برترین حقیقت تاریخ.pdf
3.5M
📚 ✍🏻 مرتضی 👈🏼👈🏼 ردیه بر كتاب «عجيب‌ترين دروغ تاريخ» ترجمه كتاب «متي يشرق نورك ايها المنتظر» نوشته نویسنده عثمان بن محمد الخميس كه در سال ۱۴۲۹ هجري قمري به چاپ رسيده است؛ پيش از اين نيز بخش زيادي از كتاب به صورت مقاله، با نام «المهدي المنتظر الحقيقه والخرافه» ارائه شده بود. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✍🏻 مرتضی 👈🏼👈🏼 ردیه بر كتاب «عجيب‌ترين دروغ تاريخ» ترجمه كتاب «متي يشرق نورك ايها المنتظر» نوشته نویسنده عثمان بن محمد الخميس كه در سال ۱۴۲۹ هجري قمري به چاپ رسيده است؛ پيش از اين نيز بخش زيادي از كتاب به صورت مقاله، با نام «المهدي المنتظر الحقيقه والخرافه» ارائه شده بود. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
شخص = نوع فردی در تثلیث مسیحی مانند تثلیث فیلونی (خدای غیر مادی، لوگوس غیر مادی و روح الاهی غیر مادی) و افلاطونی (واحد غیر مادی، عقل غیر مادی و نفس غیر مادی) چون همه اعضای آنها موجودات غیر مادی هستند، می توان این نکته را افزود که تمایزهای میان این اعضا نه تمایز فردی بلکه تمایز و تفاوت نوعی است. بنابراین هر عضوی از این تثلیث یک نوع است؛ اما چون تنهایی یکی از هر یک از این اعضا وجود دارد و نیز چون هر یک از آنها یک موجود واقعی است و هر یک از آنها نیز یک فرد است از این رو هر عضوی از این تثلیث ها، یک نوع فردی است. ________________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 342. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌 سوءظن و بدگمانی رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَن أساءَ بأخِيهِ الظَّنَّ فَقَد أساءَ بِرَبِّهِ، إنّ اللّه َ تعالى يقولُ : «اجْتَنِبُوا كَثيرا مِنَ الظَّنِّ» . هر كه به برادر مؤمن خود گمان بَد بَرَد، به پرودگارش گمان بد برده است؛ زيرا خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد: «از بسيارى گمانها بپرهيزيد» 📝شرح روایی: عنه صلى الله عليه و آله : إذا ظَنَنتُم فلا تُحَقِّقُوا، و إذا حَسَدتُم فلا تَبغُوا، و إذا تَطَيَّرتُم فَامضُوا .(كنز العمّال : 7585) هرگاه گمان برديد، آن را حقيقت مپنداريد و بدان عمل نكنيد و هرگاه حسد ورزيديد آن را دنبال نكنيد و هرگاه بد زديد [اعتنا نكرده] كار خود را انجام دهيد. ▫️عنه صلى الله عليه و آله: إنّ الجُبنَ و البُخلَ و الحِرصَ غَريزَةٌ واحِدَةٌ يَجمَعُها سُوءُ الظَّنِّ .(بحار الأنوار: 73/304/21) همانا ترس و و آزمندى، [جلوه هاى] يك خصلتند كه بدگمانى، آنها را فراهم آورده است. 🔸کنزالعمال، ۷۵۸۷ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️اشو و نفی الگو ☑️ویاز یک طرف می گوید:هیچ راهی وجود ندارد مگر این که خود شما یک بودا بشوید.1 ✅و در جای دیگر به طور کلی هرگونه مدل و الگو را نفی می کند:ممکن است انسان با عقل خودش فکر کند که یک مدل دارد. حماقتی از این بالاتر نیست. سعی کنید شبیه خودتان باشید. هیچ کس دیگری هم شبیه شما نیست. لزومی ندارد که شبیه بودا شوید.2 👈اشو از یک طرف به الگو برداری از بودا تشویق میکند وازطرف دیگر هرگونه مدل و الگو را نفی میکند. 📚1- اشو، راز بزرگ ترجمه ی روان کهریز، ص 62. 2- همان، ص 183 عضویت درکانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷اشو مکتب خود را یک مذهب و خودش را مدرس دیانت نو میداند. 1 🔹از مجموع مطالب پیش گفته به دست می آید که محدوده ی نفی و سلب های اشو فراوان است. ☑️در مکتب اشو علم و تکنولوژی نفی می شود، فلسفه نفی می شود، قانون نفی می شود، شریعت نفی می شود، فقه و مناسک نفی می شود، زیارت، دعا، نیایش، اعتقادات، توسل به واسطه، توبه و زهد نفی می شود. همه چیز تصادفی است؛ لذا تقدیر هم نفی می شود. مذهب هم سرانجام نفی می شود. اما از پی این همه نفی ها و کنارگذاردن ها تنها چیزی که اثبات می شود عشق است. آن هم عشق زمینی و خاکی که در نهایت به شهوت و سکس ختم می شود. تنها چیزی که مقدس است و پل آسمان است و باعث اتحاد با نیروانه است، رابطه ی جنسیِ طولانی مدت است و این است «معنویت مدرنِ اشو» 📚1-اشو، گل های جاودانگی، ترجمه ی محسن خاتمی، ص 48. عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ترس صوفیه قدیم از کرامت 🔸در حالی که صوفیه امروزی کرامت اولیاء را دست‌مایه فخرفروشی به غیر مشایخ قرار داده‌اند، اسماعیل بن محمد مستملی بخاری از بزرگان صوفیه، معتقد است: 👈«از میان بزرگان تصوف، آنهایی که کرامت را روا می‌دارند، آن را از کسی روا می‌دانند که از کرامات چنان ترسد که از بُت. بدان سبب که هر چه بنده با وی بیارامد (آرامش یابد) و آن دون(غیر) حق باشد، وی را از حق ببراند(ببُرد). پس بنده چون کرامات بیند، باید که از مکر و استدراج بترسد و در ادامه به کرامتی از بایزید اشاره می‌کند که روزی به کرانه دریایی بیامد، دریا لب به لب فراز آورد تا وی بگذرد. ابویزید چون آن را دید روی به آسمان کرد و گفت: المکر المکر و بازگشت.»[1] 🔰بنابراین صوفیان قدیم برخلاف صوفیان امروزی، از کرامت دوری می‌گزیدند، زیرا می‌ترسیدند کرامت مکر خداوند باشد یا در طریق استدراج گرفتار شوند. 📚پی‌نوشت: 1. مستملی بخاری اسماعیل بن محمد، شرح التعرف لمذهب التصوف، تهران، اساطیر، 1365، صص 959 و 960. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دلایل قرآنی صوفیه برای امکان صدور کرامت 🔸صوفیه برای اثبات امکان و جواز صدور کرامت از سوی اولیاء و کسانی که دعوی نبوت ندارند، به آیاتی از قرآن کریم استناد می‌کنند. 🔹ازجلمه، آیاتی که مبتنی است بر یافتن طعام‌های آسمانی نزد حضرت مریم (علیه السلام) توسط حضرت زکریا (علیه السلام) [آل عمران/37] و نیز ریختن خرمای تازه از نخل خشک شده برای حضرت مریم (علیه السلام) [مریم/25] ؛ آیاتی که حاکی از قدرت عفریتی است بر حاضر کردن تخت ملکه سبا نزد حضرت سلیمان (علیه السلام) [نمل/ 38 - 40]؛ داستان مصاحبت حضرت موسی (علیه السلام) و بنده ای از بندگان خدا(حضرت خضر) و کراماتی که از وی صادر شد و نیز قصه اصحاب کهف و خواب ایشان که تفصیل هر دو داستان را در سوره کهف می‌توان نام برد. 🔰با توجه به استنادجویی به داستان‌های قرآنی در کتب صوفیه، می‌توان یکی از اصلی‌ترین عوامل پیدایش کرامات و طرح آن را در همین مقابله‌جویی مقام معنوی اولیاء با انبیاء و سنجش کرامات با معجزات، از سوی مریدان جست‌وجو کرد. [1] ♻️بنابراین صوفیه برای مشروعیت بخشی و اتصال مقام هدایت انبیاء به مشایخ خود، دست به شبیه‌سازی مشایخ به انبیاء و اولیایی که در قرآن صاحب کرامت بودند، زدند. 📚پی‌نوشت: 1. قربان پور آرانی حسین و حیدری رامشه ناهید، از کرامات تا خرافات، ادیان و عرفان، سال چهل و هفتم، شماره دوم، 1393، صص 285 و 286. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آیا شخص های تثلیث، وجود واقعی دارند؟ ظاهراً در آغاز عصر دفاعیه پردازان، برداشتی از تثلیث در مسیحیت پدید آمد، که بعدها در بدعت های پراکسئاس، نوئتوس و سابلیوس تبلور یافت. طبق این دیدگاه توحید را از این طریق می‌توان حفظ کرد که تمایز میان سه عضو تثلیث را نه تمایزی واقعی بلکه تمایزی اسمی بدانیم. واژه های پدر، پسر و روح القدس، که در وصف الوهیت می آیند، نام ها، محمول ها یا صفاتی بیش نیستند و وجود واقعی ندارند. آبای دفاعیه پرداز در مقابل این دیدگاه معتقدند که سه عضو تثلیث، موجوداتی واقعی اند و نه صرفاً اسم و لذا تمایز میان آنها تمایزی واقعی است نه اسمی. به اعتقاد آنها، این سه عضو به همان اندازه واقعی اند که اشیای جزئی، بنا به فلسفه ارسطو. و اما فرد در فلسفه ارسطو چیزی است که عددا یکی است در نتیجه افراد بسیار عددا بسیارند و تفاوت میان افراد، تفاوت عددی است؛ از این‌رو یوستین شهید با استفاده از این واژگان ارسطویی، بر این دیدگاه اصرار می ورزد که لوگوس عددا و نه در اندیشه و نه فقط اسما از پدر متمایز است. دیدگاه یوستین شهید از آن زمان تا کنون مقوم دیدگاه سنتی و راست کیش بوده است. ______________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 343. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠بی‌نیازی از اهلبیت(ع) در اندیشه صوفیان 🔸یکی از اعتقادات و وظایف شیعیان در هر عصر و زمان، اطاعت از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است، که بنابر آیه ولایت، خداوند متعال اطاعت از ایشان را بر همه واجب کرده است. ⭐️«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ[نسا/59]» 🔻اطاعت از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) هم در حیات و هم در ممات ایشان، بر همه مسلمانان واجب است که کلام آنان متصل به علم الهی است و در همه زمان‌ها کاربرد دارد. 🔻این در حالی است که عده‌ای از صوفیان، بهره بردن از علم اهلبیت (علیهم‌السلام) را به این دلیل که از دنیا رفته‌اند منع کرده و فقط استفاده از دانش اهل زمان را جایز دانسته‌اند تا اینچنین خود را برتر از حضرات معصومین (علیهم‌السلام) بدانند. 🔻چنان‌که بایزید بسطامی که از اقطاب سلسله صوفیه به‌شمار می‌رود و عده‌ای از صوفیان شیعه، ادامه دهنده‌ی مسلک و اعتقادات وی هستند، این آیه را قبول نداشته و در این‌باره گفته: 👈«شما دانش خود را از سلسله مردگان فرا می‌گیرید در حالی که ما معارف خود را از حضرت حق فرا می‌گیریم که همیشه زنده است و نخواهد مرد.»[1] 🔰این طرز تفکر و عقیده انحرافی، چیزی جز دشمنی صوفیان با اهلبیت (علیهم‌السلام) نیست که اینچنین خود را بی‌نیاز از ایشان می‌دانند. 📚پی‌نوشت 1. ابن عربی، محی‌الدین، الفتوحات المکیه، چاپ بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ اول، 1442ق، ج1، ص31. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 دلت که وصل به خدا شد و ایمانت به قبر و قیامت محکم که شد، همانند ساحران فرعون، حتی در مقابل قطعه قطعه شدن، دست از اعتقاد و ایمانت برنمیداری هرگز 🔹 تمام دنیا هم که تهدید به مرگت کنند تا دست برداری از حسین و قرآن، همچون ساحران مؤمن شده، فقط میگویی بیخیال 👌 ایمان باشد، حسین باشد، هرچه شود، شود 👇👇👇👇 🌴 آیه 49 و 50 سوره شعراء 🌴 🕋 قالَ آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ إِنَّهُ لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ فَلَسَوْفَ تَعْلَمُونَ لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلافٍ وَ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ 🕋 قَالُوا لَا ضَيْرَ... ⚡️ترجمه: فرعون (كه به خشم آمده بود) گفت: آيا قبل از آن كه به شما اجازه دهم به او ايمان آورديد؟ بى شك او بزرگ شماست كه به شما سحر آموخته است. پس به زودى كيفر خود را خواهيد دانست. حتماً دست‌ها و پاهايتان را از چپ وراست قطع خواهم كرد، وهمگىِ شما را به دار خواهم آويخت. ساحران گفتند: باكى نيست... عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم، و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش غررالحكم حدیث 5667 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 ضرب و شتم بخاطر یک سوال!! (1) 💡بررسی مقوله علم خلفا و گوشه‌هایی از خلق و خوی خلیفه دوم! 🔻مردى نزد آمد و گفت : ما را ملاقات كرد و از ما تفسير آياتى از را پرسيد و گفت : خداوندا! كارى كن كه من بتوانم قرآن را تفسير كنم. روزى در اثنايى كه عمر نشسته بود و با مردم نهار مى خورد، صبيع كه لباس و عمامه‌اى پوشيده بود، سر رسيد... سپس گفت : يااميرالمؤ منين ! معناى آيه : «وَالذّارِياتِ ذَرْواً فَالْحامِلاتِ وِقْراً» چيست ؟ عمر گفت : واى بر تو! تو هستى كه مى خواهى تفسير قرآن بدانى ؟! آنگاه او را برهنه كرد و چندان تازيانه زد كه عمامه از سرش افتاد. سپس ديد كه او موى سرش را بافته و به دو سوى آويخته است . به همين جهت گفت : به خدايى كه جان عمر در دست اوست ! اگر ديدم سرت را تراشيده‌اى سرت را از بدنت جدا مى‌كنم! سپس دستور داد او را در خانه اى حبس كنند. هر روز او را از خانه بيرون مى‌آورد و صد تازيانه مى‌زد !! و چون حالش خوب مى‌شد ، صد تاى ديگر مى زد!!! آنگاه او را سوار شترى كرد و روانه بصره نمود. و به فرماندار خود نوشت كه نشست و برخاست مردم را با وى ممنوع كند و به منبر برود و به مردم اعلام كند كه : صبيع طلب علم نموده ولى به آن نرسيده است ! صبيع بدبخت ، بدينگونه ميان مردم و قوم خود پست و خوار شد تا بدرود حيات گفت.در صورتى كه قبلاً بزرگ قوم خود بود. 📚 تاريخ ابن عساکر ج23ص410 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین شنیدنی از توحید تلیثی! آبای کلیسا در مخالفت آشکار با فیلون که معتقد بود خدا، یگانه و تنهاست و چیزی با این عنوان که هم سنگ او باشد با او ترکیب نمی شود، بر آنند که آن توحیدی که موسی تبلیغ و عیسی تایید کرد، نه وحدت مطلق بلکه وحدتی نسبی است. وحدتی که ترکیبی از سه عنصر متمایز را در درون خود ممکن می سازد. وحدت حاکمیتی (تدبیر) آبای کلیسا از راه وحدت نسبی در در پی تبیین مسئله تثلیث بودند. نخستین مفهوم وحدت نسبی که به ذهن آنها خطور کرد، وحدت تدبیر بود. گویا آنان بر آن بودند که وحدت خدا به معنای یک موجود مطلقا بسیط نیست؛ بلکه به معنای یک مدبر مطلق جهان است. برداشتی از توحید که با آیاتی از کتاب مقدس و نیز فلسفه پشتیبانی می شد. _________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص344. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: أبلَغُ ما تَستَدِرُّ بهِ الرحمَةَ أن تُضمِرَ لِجَميعِ الناسِ الرحمَةَ بهترين وسيله ريزش رحمت[الهی] این است که خیرخواه همه مردم باشی 📚 غررالحكم ح3353 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 ضرب و شتم بخاطر یک سوال!! (2) 🔻سرگذشتی دردناک!‌ تنها به خاطر طرح سوالی که خلیفه پاسخ آن را نمی‌دانست! 📚 سنن دارمي ج1ص255,254 📚 سيره عمر ابن جوزي ص109 📚 تفسير ابن کثير ج4 ص232 📚 اتقان سيوطي ج2ص5 📚 کنز العمال ج1ص228و229 📚 الدرالمنثور ج6ص111 📚 فتح الباري ج8ص17 📚شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد سني معتزلي (في أحوال عمر) ج3 ص 122 طبع مصر و ج 12 / 102 ط مصر بتحقيق أبوالفضل، و ... 👈🏼👈🏼 این حکایت که متاسفانه نمونه های مشابه دیگری هم دارد به وضوح بیانگر عدم سنخیت و تناسب میان خلیفه ادعایی با است. او نه تنها از جهت علمی هیچ تناسبی با نداشت بلکه از جهت اخلاقی و رفتاری هم کوچکترین مشابهتی میان اخلاق او و خلق عظیم نبوی مشاهده نشد. آیا کسی که بناست حافظ مکتب نبوی باشد و قول و فعل او حجت برای دیگران، نباید اندک تناسبی با آورنده و پیام آور دین خاتم داشته باشد؟!! آیا فهم این مطلب نیازمند بحثهای پیچیده کلامی اعتقادی است؟! ای کاش او ادعای خلافت نمیکرد و صرفا خودش را به عنوان یک حاکم سیاسی معرفی مینمود‌. ولی افسوس که سنت و سیرت او و همفکرانش به عنوان صحابی عادل! قرنهاست که سبب گمراهی بسیاری از علاقه مندان درک عمیق و ژرف سیره نورانی پیامبر گردیده است... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اشو وعشق بدون هدف ❇️در باور اشو عشق هدفی ندارد، مقصودی ندارد، عشق دیوانگی خاص خود را دارد. در نگاه او عشق، متعلق ندارد و عاشق هر روز می تواند به کسی دل ببندد، اساساً مهم نیست معشوق چه کسی باشد، مهم آن است که انسان فقط عاشق باشد. این نشانه ی یک انسان سرگشته و حیران است، چنین عشقی جز سرگشتگی چیزی نخواهد بود. از سوی دیگر عشق اشو عشقی زمینی است و عشق زمینی، عاشق را نابود نمی کند بلکه بالعکس معشوق را برای خود می خواهد. خودبینی، سودپرستی، حرص و هوا در این عشق ها آشکار و پیداست ولی در عشق های حقیقی چون اثری از معشوق پیدا شود عاشق چنان فانی شود که تمام وجود عاشق را پاک می کند. در عشق زمینی نفس است که میل شدید آن، آدمی را به سوی کسی می خواند ولی در عشق های حقیقی، خداوند است که با جان بخشیدن انسان را از خویش می ستاند و در خود فانی می کند. در این جنبش، جسم اثر می کند و در آن جوشش جان. 📚تحلیل وبررسی مکتب اشو،محمدتقی فعالی عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷هدف از زندگی در نگاه قرآن و اشو 🔹در نگاه اشو هدف نهایی زندگی، شادی است اما در آموزه های قرآنی، هدف زندگی، بندگی خداست. این بندگی، برای خدا سودی نداشته و تمام منافع آن به خود انسان می رسد. فرمود:و ما خلقت الجن و الإنس إلا لیعبدون* ما ارید منهم من رزق و ما ارید أن یطعمون؛( ذاریات/ 57 و 56) و جن و انس را نیافریدم جز برای آنکه مرا بپرستند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند). از آنان هیچ روزیی نمی خواهم و نمی خواهم که مرا خوراک دهند. خداوند انسان را آفرید تا رحمت خویش را فراگیر سازد:و لا یزالون مختلفین* الا من رحم ربک ولذلک خلقهم؛(هود/ 119 و 118). اگر پروردگارت می خواست، همه مردم را یک امت (بدون هیچ گونه اختلاف) قرار می داد؛ ولی آنها همواره در اختلاف اند مگر کسی را که پروردگارت رحم کند و برای همین (پذیرش رحمت) آنها را آفرید. تعبیر «لذلک خلقهم» اشاره به علت و غایت دارد و معنای آن این است که من انسان ها را آفریدم تا به آنها رحمت رسانم اما خودشان به اختلاف با یکدیگر می پردازند و به همین دلیل از رحمت من دور می شوند لذا راه دستیابی به رحمت بیکران حق، کاستن از اختلافها و رفتن به سوی وحدت و انسجام است. بنابراین هدف از زندگی قرب به خداست. آدمی به دنیا آمده تا از ماسوا غایب گردد، خانه دل را صیقل دهد. انس با دوست آدمی را به معراج می برد و آتش عشق را در دل او شعله ور می کند. 📚تحلیل وبررسی مکتب اشو،محمدتقی فعالی عضویت درکانال👇🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷اشو و مراقبه بدون هدف 🔹در عرفان اسلامی مراقبه ، دارای چهارمرحله :مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاتبه است. سالک صبح با خدا عهد و پیمان قلبی می بندد تا عیوب و اشتباهات خود را ترک و طبق رضایت حق عمل نماید. او در طول روز از نفس خود مواظبت می کند تا آنچه را که به آن عهد بسته، وفادار بماند. وی به هنگام شامگاهان اعمال روزانه خود را مرور می کند تا ببیند کدامیک از آنها با مشارطه او مطابقت دارد و کدام ندارد. به تعبیری او حساب خود می کشد و محاسبه نفس می نماید. وضعیت او از دو حال بیرون نیست؛ یا به عهد خود عمل کرده است که شکر بر او واجب می شود یا پایبند به پیمان خویش نبوده است که معاتبه نفس می کند. بنابراین مراقبه نفس برنامه روزانه سالکی است که قصد لقای حق کرده و به عنوان رکنی از مشارطه و محاسبه محسوب می شود. 1 ✅حال اگر مراقبه ای که اشو بر اساس تعالیم بودا یا ذن از آن دم می زند را با حضور قلب در عرفان اسلامی قیاس گیریم به دست می آید که حضور قلب، هدفمند است یعنی قلب باید برای خدا خالص و حاضر گردد تا به او نزدیک شده انیس یار شود اما مراقبه یا مدیتیشن هدف روشن و واضحی ندارد. گیریم انسان مراقبه ای ژرف داشت، پرسشی که به ذهن می آید این که تا چه شود؟ و چه امر مهمی تحقق یابد؟ 📚1- منازل السائرین، ص 148. . عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سلام الله علیها هر دختری که دختر زهرا نمی شود هر بانویی که زینب کبری نمی شود دار و ندار حضرت حیدر، مجلّله جز تو کسی که "زینت بابا" نمی شود 💫💞 💫💞 💫💖 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آباء کلیسا، به چه معنا، موحد بودند؟ ارسطو واژه واحد را واژه ای نسبی می دانست. او ۵ گونه وحدت را برمی‌شمرد: ۱. واحد بالعرض؛ ۲. وحدت اتصال (ناشی از ترکیبِ شماری از اشیاء که مجموعه ی منفردی را شکل دهد)؛ ۳. وحدت موضوعی (عنصرِ مشترک در دو چیز)؛ ۴. وحدت جنسی؛ ۵. واحد بالنوع آبای کلیسا که هر یک از اعضای سه گانه تثلیث را یک نوع فردی می دانستند، چنین نتیجه گرفتند که وحدت این سه عضو، قابل قیاس است با آنچه که ارسطو بدون هیچ تمایزی وحدت موضوع، وحدت جنس، وحدت مفهوم یا ذات یا نوع می نامد. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 346 - 347. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تثلیث در ترسیم ترتولیان ترتولیان با تایید این دیدگاه راست کیشانه که اعضای تثلیث موجوداتی واقعی اند، درباره پسر می‌گوید که باید او را به دلیل خصوصیت جوهرش، امری جوهری در عالم واقع دانست به گونه ای که بتوان او را یک چیز و شخص خاص دانست و بنابراین چون دومین شخصیت تقوم یافته نسبت به خداست، بتوان او را رقم زننده دو، یعنی پدر و پسر، خدا و لوگوس دانست. ترتولیان اعضای تثلیث را اموری جوهری در عالم واقع (فردی واقعی/یک نوعِ فردیِ واقعی) که هر یک از آنها دارای خصوصیت خاص جوهرِ خود (علامت مشخصه ی واقعی، بدین معنا که خصوصیت پدر این است که هیچ علت وجودی ندارد،خصوصیت پسر این است که پدر، علت وجودی اوست و خصوصیت روح‌القدس، این است که هم پدر و هم پسر را به عنوان علت وجودی خود دارد ) از لحاظ عددی متمایز (افراد متمایز) و نیز شی ء و شخص خاص (یک فرد واقعی، نه یک اندیشه و یا نام صرف) توصیف می کند. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 353 - 354. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (1) امام مشهور ها میگوید: اگر کسی بگوید خدا حد وغایت و انتها ندارد، به گمراهی و ضلالت به سر میبرد. خدا حدی دارد که جز او نمیداند و جایز نیست کسی برای حد او غایتی متوهم شود ، ولی به حـد ایمان داریم و علم آن را به خدا ارجاع میدهیم، و برای مکان او نیز حدی وجـود دارد❗️ و او بر عرش بالای آسمان ها است ، پس این دو حـد است!! ✍🏻پۍنوشت: ڪلام دارمۍ صریح است در اینڪه هم ذات خدایشان حد دارد و هم مڪان وۍ حد دارد،و حد داشتن به معنای انتها و غایت داشتن اوست، فلذا از دو جهت محدودیت دارد. 🔚اینست نتیجه جامعه‌ای که از ماء معین علوم علوی بی‌بهره باشد! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰