May 11
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏏️ #عرشیانی_شو ( نقد و بررسی افکار و ادعاهای سید محمد عرشیانفر)
🔰 شخصیت شناسی 01
از محمد کهنگی تا محمد عرشینانفر. از معاونت فرهنگی بیمه آسیا تا استاد موفقیت. از دوران طلبگی تا شاگردی شیادی به نام عباسمنش.
#معنویت #عرشیان
#عرفان
🖌 پادکست شماره 1
🌹اگه این صوت برای شما مفید بوده، پس برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🌹
🔻کانال عصر آب 👇
╔═🍃🌸════╗
@Age_of_water
╚════🌸🍃═╝
#رد_عینیت_با_معصومان 1️⃣1️⃣
#شبهات_جریان_غفاری
⏏️ عالمان مذهب شیعه نیز نگره رسیدن به مقامات معصومان را باور ندارند. شیخ عباس قمی ، معتقد است امیر المومنین ع طلا هستند و بقیه مثل خاک. لذا خاک کجا و طلا کجا.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#رد_عینیت_با_معصومان 2️⃣1️⃣
#شبهات_جریان_غفاری
⏏️ عالمان مذهب شیعه نیز نگره رسیدن به مقامات معصومان را باور ندارند. علامه امینی معتقده است: در نظر شیعه معصومان با غیر معصومان مساوی نیستند.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🔺 به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران
〰️〰️〰️
امام خمینی :
«چمران عزيز با عقيده پاك خالص غير وابسته به دستجات و گروههاى سياسى و عقيده به هدف بزرگ الهى، جهاد را در راه آن از آغاز زندگى شروع و با آن ختم كرد. ...هنر آن است كه بىهياهوهاى سياسى و خودنماييهاى شيطانى براى خدا به جهاد برخيزد و خود را فداى هدف كند نه هوى، و اين هنر مردان خداست. او در پيشگاه خداى بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش بخير. » ( صحيفه امام، ج14،ص479)
و:
«چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا كرد و در اين دنيا شرف را بيمه كرد و در آن دنيا هم رحمت خدا را بيمه كرد؛ ما و شما هم خواهيم رفت. مثل چمران بميريد» ( همان،ص491)
➖➖➖
مقام معظم رهبری :
▫️«... رفت آنجا و تفنگ دستش گرفت. بعد معلوم شد كه نگاه سیاسی و فهم سیاسی👈 و آن چراغ مهشكنِ دوران فتنه را هم دارد. » ( ۱۳۸۹/۰۴/۰۲ بیانات در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاهها )
و:
«دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلك توحیدی و سلوك عملی هم پیش كسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.» (همان)
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
نشست غدیر 2.mp3
8.29M
نشست غدیر (2)
______
| خلاصه :
1. بازخوانی روایات تفسیر عیاشی در ذیل آیه 67 سوره مائده. گزارشی از زید بن ارقم و نقشه سه نفر در تقابل با غدیر خم.
2. فهم حاضران در صحنه غدیر، امامت بوده است نه محبت.
3. پیامبر ص ترسیده بودند ، و متعلَق ترس ایشان در حجة الوداع مردم بودند.
4. بنابر نظر شیعه، حاضران در غدیر 10 هزار نفر بودند . نقل 120 هزار نفر نگره سنیان بوده است.
5. هوا در آن روز گرم بوده است.
6. چرا به فاصله کوتاهی پس از غدیر ، کسی به سبب این فضیلت ،امام علی ع را یاری نکرد؟ دروغ اهل سقیفه که " نبوت و خلافت در یکجا جمع نمیشود " از جمله مهمترین دلایل سکوت جامعه بود.|
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
غدیر در نهج البلاغه .2.mp3
5.37M
📌غدیر در نهج البلاغه 2.
—=—
خلاصه:
1.امامت بر اساس نص،آموزهی مهم غدیر است.
2. امامت در نهج البلاغه نیز بر اساس نص است. علاوه بر آن ، بنابر خطبه: 2، 144، 4، 87، 97، 153 و 192 کسی نمی تواند صاحب مقام امامت شود.
3. بر اساس نامه 67، نیابت فقیه از امام در عهد و روزگار امام علی ع بوده است.
4. این نائب الامام، ویژگیهای امام را ندارد. و بنابر سخن آیت الله جوادی آملی ولایتش در : فتوا دادن،
قضاوت و امور حسبیه است.
5. هر فردی که شئون امام معصوم را برای نائب الامام قرار دهد، سخنش قابل پذیرش نیست.
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
📌 شهید شیر محمد طاطار، ابتدا سنی بود و بعد شیعه شد.نهایت به دست وهابیت به شهادت رسید. به ابتکار وی در سال 81 ش دهه ولایت و امامت را از قربان تا غدیر برگزار شد.
⬆️ شادی روحش صلواتی بفرستید.
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
نشست سوم.mp3
8.86M
نشست غدیر (3)
______
| خلاصه :
1.«مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ، لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
2. بررسی آیه سوم مائده با چند نکته:
"الیوم" در آیه شش ویژگی دارد./ به صورت جمله معترضه آمده است./ ربطی به احکام ندارد.زیرا: نه آخرین احکام است و نه اهمیت بالایی دارد. / مصداق "الیوم" روز عرفه و روز غدیر است / این "الیوم" عرفه نیست چون روایاتش ضعیف است و هم با محاسابت ریاضی غدیر ثابت میشه نه عرفه./ منظور از کافران ،منافقین هستند. / اگر معترضه بودن این جمله را قبول نکنیم و معتقد باشیم آیه یکپارچه نازل شده باز مدعی شیعه اثبات میشود.
—=—
بررسی آیات اول سوره معارج:
این آیه در مورد حارث بن نعمان فهری و 12 نفر است./ عذاب نازل شده بر آن به واسطه خوردن سنگی بر سرشان و آمدن صاعقه از آسمان بوده است. / اینها مرتد و کافر شدند / قبلا نیز افرادی در مکه و مدینه به نفرین پیامبر دچار عذاب شده بودند. مثل حکم بن العاص
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
🔺فرازی از زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام. در پاسخ به ادعای غفاری
┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 3️⃣6️⃣
#تحلیل
#تاریخ
📝📝 موضوع: نتیجه مولی بودن امیر المومنین علیه السلام
➖➖➖
1. خاصه و عامه گزارش دادهاند که رسول الله ص فرمود: هرکسی من مولای اویم علی ع مولای اوست. کلمه" ف "در "فمن" مفید تفریع است . "من" در این عبارت نیز از ادات شرط است. "کنت" فعل ماضی است ولی چون ادات شرط بر سرش آمده است،معنای حال یا استقبال میدهد. یعنی: پس هرکسی مولایش منم چه الان و چه در آینده . به عبارت دیگر : "من" افاده عموم افراد می کند. و "کنت" مفید عموم زمانی است. "مولاه" مصدر میمی است. "فهذا" جزای شرط است. و "هذا" که اسم اشاره است، توجه می دهد که منظور ما یک علی ع بیشتر نیست که در صحنه غدیر حضور داشته است.
💧💦
2. پیامبر ص بدون هیچ قیدی و شرطی مولی بودنشان را برای وصی خودش قرار داد. یعنی:
پس از غدیر تمام شئون مولی بودن پیامبر ص برای امیر المومنین ع نیز هست.
مثل:
✨چون قرآن مهیمن بر همه کتابهای مقدس است ( مائده/48.) و رسول الله ص خاتم همه انبیاء و رسولان الهی است (احزاب/40) پس مولیی همه انبیاء الهی است. حال وصی وی نیز همینگونه است.
✨ رسول الله ص مُستَغفِر است.(نساء /64.) و برای هرکسی طلب بخشش کناد، خدا آن بنده گنهکار را می بخشد. حال وزیر و جانشینش هم چون مقام مولی بودن را داراست، مُستَغفِر امت است.
✨رسول الله ص انسانها را غَنی و بی نیاز میکند.(توبه/74) . امیر بیان ع نیز چون مثل رسول الله ص مولی شد، مُغنی فقراء است.
✨ وقتی رسول الله ص صاحب " خُلق عظیم" است، مولای ما نیز که جانشین رسول الله ص است چنین مقامی دارد.
✨ پیامبر خدا ص فاروق بهشت و دوزخ است. ( صف/10 و11 ) . خلیفه ایشان که مولی بودنش در غدیر اعلان شد، هم ، فاروق است.
✨وقتی حضرت عیسی ( مائده/110.) و آصف بن برخیا ( نمل/40.) دارای ولایت تکوینی اند. رسول الله ص و خَلَفِ صالِحش علی ع نیز چنین مقامی را داراست.
و...
⭕️ در یک کلام هرچه درباره رسول الله ص در اسلام وجود دارد، به جز نبوت برای وزیر و خلیفه ایشان حضرت علی ع نیز هست چون به واسطه غدیر مولی شدند.
💧💦
در نتیجه :
👈غالیان منحرفاند چون ولایت و غدیر را انکار کرده و نبوت که اختصاص به رسول الله ص دارد را به امام علی ع نسبت داده اند.
+
👈 صوفیان سنی نیز راه انحرافی دارند که ولایت نوعیه را ترویج دادهاند. با اینکه اقطابشان گرفتار انواع و اقسام انحراف عقیدتی و عملی بوده و هستند،آنان را صاحب مقام "ولی " و "مولی " دانستهاند.
+
👈 متصوفه شیعی، اگرچه به خاطر فضای تربیتی که داشتهاند "مولی " بودن علی ع را به نحو کامل و درست باور دارند. ولی به جهت پذیرش مبانی صوفیان سنی، گاهی سخنانی دارند که همان گفتمان سنی است درباب "مولی " منتهی با ادبیات شیعی.
+
👈 چه دوراند شیعیان دگر اندیشی - چون : ا.خ ، ش.س، ح،ق و محسن .ک - با این همه اسناد معتبر یا اساس ولایت را خرافه دانسته یا تفسیری هماهنگ با مکتب سقیفه ارائه کرده و نهایتا مولی بودن امامِ غدیر را به یک دانشمندان خوب تقلیل دادهاند.
+
👈 همچنین برخی دوستان عزیز که برداشتی غلط از وحدت امت اسلامی دارند. ناخواسته سخنان و فِرِستههای مجازیشان در صدد تهی کردن گفتمان غدیر از معنای شیعیاش که همان قرائت اسلام ناب است ، شده اند. تبلور این نگره غلط در سخنان مرتضی .ا نمایان است که محاربان به امام علی ع را پیشگام اسلام دانسته است.او با صراحت می گوید: پیامبر ص و هیچ فردی مقدس نیست . حتی حاج قاسم عزیز را به خاطر کشتن تکفیریان مرید سقیفه تخطئه میکند.
این جماعت توجه ندارند شیعیان در همه زمینه های اعقتادی و عملی با سایر مکاتب اسلامی اختلاف دارند .از توحید تا معاد تا جزئیات احکام شرعی . البته نزاع ندارند و وحدت به معنای درستش را قبول دارند.
کوتاه آمدن و عقب نشینی در دفاع و تبیین معارف شیعی ، کمک به وحدت و انسجام امت اسلامی نیست. همانطوریکه برخی برای مقابله با راه "غُلُو" مسیر "تقصیر" را رفتهاند.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water