eitaa logo
عصر آب
217 دنبال‌کننده
419 عکس
77 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
❌خوی خون ریز و ایران ستیز آمریکا برای مردم مظلوم ایران روشن و هویداست. لیکن امروزه نویسندگان معنوی با روتوش معنویت در صدد تطهیر چهره آمریکا در ذهن ایرانیان هستند. ♨️♨️ والش از جمله شیادان معنوی است که این رسالت را به خوبی بر عهده گرفته است . او،سیاست‌های فعلی ایالت متحدۀ آمریکا را منطبق بر آرمان‌شهرِ معنوی دانسته است ( والش،دوستی با خدا، ص321.)و می‌گوید هیچ‌کس حق فریاد و ناله از ستم‌ها را ندارد . (همان،ص291) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣7️⃣ 📝انسان خدائی در معنویت جدید 🔺فرسته اول ➖➖➖ یکی از رسالت‌های معنویت جدید تبدیل انسان به خداست! این متوهمان عصر جدید ترویج کننده الحاد معنوی هستند. والش که یکی از رهبران این طریقت است داستان‌های استادش به نام «باربارا مارکس هابر» را نوشته است. مبنای انسان‌خدایی به‌وضوح در این نوشته هست. =-= باربارا احساس کرده وجودی از نور هست (دونالد والش، ابداع زندگی، ترجمه: فرخ بافنده، نشرمیم،1391، ص 29) پس از شنیدن صدایی متوجه حضور خدا در درونش شده و حضورش در درون کائنات را حس می‌کند.(همان، ص 29) او با موجود جهانی ملاقات کرده است که آن موجود، خودِ متعالی انسان است. (همان، ص 31) + همو از درون الهامی دریافت کرده که باید بنویسد و این الهام، الهام هرروزه خود اوست. درنتیجه به وحدت با خود رسیده است و ملکوت را در درون تجربه می‌کند (همان، ص 34) به‌واسطه درک این مطلب یک بشر جهانی زاده شده است. (همان، ص 35) البته تجربیات این بشر جهانی متفاوت با آن اموری است که نبی خدا چون مسیح بدان اشاره‌کرده است (همان، ص 37) + وی مدعی است باید عاشق بود حتی بیشتر از مسیح (همان، ص 38) و معشوق خودش باشد (همان، ص 39) چون: «ارتباط با نفس خودم را تجربه کردم»(همان، ص 38)
این شناخت باعث تغییرات در شعائر اجتماعی، سیستم اعتقادی و ساحت‌های فرهنگی می‌شود 
(همان، ص 43) این خبر مهمی است که بشر مدت‌هاست منتظر شنیدن اوست (همان، ص 45) و آن‌یکی شدن با خداوند است (همان، ص 47) 〰️〰️〰️ البته توهم خود خدایی قبلاً نیز در بین متصوفه بوده است. منصور حلاج از مشاهیر این مکتب، در شَطَحی مدعی است: «خدا را با چشم قلبم دیدم و از او پرسیدم تو کیستی؟ خدا جواب گفت: تو هستم!»(طواسین، طاسین النقطة، ص 99.) ✨ ادامه دارد •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از باستان نامه
🟣 پاسخ افشین علاء به یک نانجیب ▪️ داعش در گلزار شهدای کرمان، مردم را به خاک و خون کشید. علی کریمی هم آمد و ناجوانمردانه، شهدای این حادثه را (که بسیاری از آنان، زنان و کودکان بودند)، به تمسخر گرفت. 🔸 در پاسخ می‌گوییم: ۱. کسی که به خواهر خودش رحم نکرد و او را به زندان انداخت، روشن است که به دیگر زنان و کودکان رحم نمی‌کند. ۲. مردم از دور و نزدیک به کرمان آمدند، سختی راه و هزینه‌ها را به جان خریدند. پس از انفجارهای تروریستی، با اینکه خطر کشته شدن وجود داشت، ده‌ها هزار نفر دوباره در مزار سردار شهید حاج قاسم گرد آمدند. این اثر عشق است. نتیجه دلدادگی است. طبیعی است درند‌ه‌ای که به خون‌خواری عادت کرده، از انسانیت و شرافت هیچ نفهمد. 🔘 اما پاسخ افشین علاء به یاوه گویی این بدبخت: کسی که نان سگان می‌خورَد چه می‌فهمد؟ غذا و شربت نذری، نشانهٔ شرف است حرام‌خوار چه داند که شُد به کامِ شهید نه نان و شربت نذری، که مِی زِ جام اَلَست ▪️ باستان‌نامه: @ir_bastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 ( نقد و بررسی دلایل تشیع مولوی) ⤴️آیا مولوی میکرده است؟ (1) 🔵نتیجه:... •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🔼 رغائب، معنایش بخشش زیاد است نه آرزو. 🔼 عجیب است، چگونه سالکان سوخته ادعای همراهی با ائمه ع در عوالِم متعدد را دارند😲 اما چنین امور واضحی را نمی دانند. 😊 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
به مناسبت دهه فجر با توجه هدف کانال مطالبی از امامین انقلاب تقدیم می‌گردد.
⭕️ تفاوت معجزه و سحر چیست؟ 〰️〰️〰️ ⏏️ امام خمینی (ره) در نور 14 از کتاب مصباح الهدایه چنین می نویسد: « مقام انبياء مرسلين و اولياء راشدين، صلوات اللّه عليهم أجمعين، اظهار ربوبیت وقدرت الهی است .آنان هرچند از اظهار معجزه و کرامت اباء داشتند ولی داشتن این مقامات ملکوتی را از جانب خدا می دانسته و خدای را تعظیم کرده و در برابرش ذلت داشتند. در مقابل أصحاب طلسمات و نيرنجات، و أرباب سحر و شعبذة و 👈 رياضات که برای اتصال به عالم جنّ و شياطين کافر هست، و آن ملكوت پائین از ظلّ ظلماني عالم ملك است. این جایگاه در مقابل ظلّ نوراني است که ملكوت عليا، عالم ملائكة، است. این افراد از فرط عشق به خود نمایی کارهای خارق العاده انجام میدهند. در حقیقت انان بنده بُت نفسشان هستند و تابع جبت و طاغوت، غافل از رب العالمين؛ و إنّ جهنّم لمحيطة بالكافرين.» •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
⭕️ آقا روح الله "نورالله مرقده " بسان همه شیعیان مولی علی علیه اسلام، ابوطالب را مومن و مطهر می داند. —— پیرجماران،در مصباح دوم مطلع 2 ، ابتدا روایتی از امام صادق ع ذکر کرده که در این روایت حضرت صادق ع، جناب ابوطالب را طاهر و مطهر خطاب میکند. امام خمینی در ادامه می نویسد: «...صدق وليّ اللّه، صلوات اللّه عليه‏؛ولی الله [در مومن خواندن و مطهر دانستن ابوطالب] راست گفت.درود خدا بر او .» (مصباح الهدایه،ص62) 〰️〰️〰️ ♨️ لازم به یادآوری است. پیروان مکتب سقیفه
چون مولوی،
وهابیت و...،حضرت ابوطالب را کافر و جهنمی میدانند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
📌 از جمله آفتهای حاکم بر جامعه ما شخصیت زدگی است. این روحیه مانع تحقیق و پژوهش و دریافت حق میشود. —— پیرجماران در مطلع 5 از مصباح دوم نقدی بر قونوی از علمداران متصوفه دارد. این نقد رهبر فقید انقلاب توصیه عملی به دوری از شخصیت زدگی است. ایشان چنین می نویسد: « کلام محقّق قونوي در نزد عرفاء کاملین جایگاهی ندارد؛بلکه توهم قونوی در نزد عرفاء کاملین، فاسد و در بازار اهل معرفت کاسد است.» (مصباح الهدایه،ص66.) + در مطلع 7 ابن سینا را تحسین کرده و معتقدند در ذهن و فهم بی همتا بود. لیکن در تحلیل مقام علمی اش در الاهیات می نویسند: « مع أنّ خطاياه في ذلك العلم الأعلى أكثر كثير؛اشتباهات وی در الاهیات زیاده از زیاد است. یعنی خیلی خیلی زیاد است.» (مصباح الهدایه،ص69) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ وحدت : فرسته اول ➖➖➖ ⭕️ از مسائل مورد توجه در اندیشه امام خمینی،تقریب مذاهب اسلامی است. ⏏️ با اینکه ایشان مدافع این اندیشه دینی بود به هیچ عنوان در صدد حذف و هضم تشیع در تسنن نبود. ⬆️ دورانی که هنوز امام امت نشده بودند سخن از مخالفت خلیفه دوم با قرآن داشت و سخن زشت وی به رسول الله ص را کلام یاوه دانست.( کشف اسرار،ص119.) + ایشان خوارج و محاربان با امام علی ع را خبیث تر از سگ دانستند ( کتاب الطهاره،ج3،ص457.) + با افتخار راه شیعه را بهترین راه دانست و دعا می نمود: « إيّانا من أمّة الرسول المختار و سلكنا سبيل الشيعة الأبرار؛ خدایا مارا از امت رسول الله ص و در مسسیر شیعیان ابرار قرار ده.»(مصباح الهدایه،ص75.) + پیرجماران شیخ صدوق را ستود و درباره‌اش نوشت «صدوق الطائفة، رضوان اللّه عليه؛ صدوق طائفه شیعه که رضوان خدا بر اوباد.»( مصباح الهدایه،ص32.) این صدوق همان عالمی است که تعبیرش از مذهب شیعه «دین امامیه» است.(اعتقادات،ص108) 〰️〰️〰️ پس از اینکه امام امت شدند نیز، دست از اعتقاد برتری مذهبش بر سایر مذاهب نکشید و در وصیت نامه الهی -سیاسی اش به این برتری اشاره نمود. 💦 خلَفِ صالحش یعنی: رهبر معظم انقلاب نیز وحدت را به توحید المذاهب نمیداند. و از نشر کتاب دکتر تیجانی به نام « آن گاه که هدایت شدم» حمایت می‌کند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ وحدت : فرسته دوم ➖➖➖ در مقابل برخی کنشگران وحدت که مدعی پیروی از پیر جماران هستند از گفتن «شهادت فاطمه زهرا س» ابا داشته و تعبیر به «وفات» می کنند. یا در مصاحبه هایشان شیعه را یک فرقه مستقل اسلامی نمیدانند. و در استوری اینستاگرامشان می نویسند: « علی ع سربازی برای عمر بود!» ⬆️انشاء الله این حرف دروغ باشد. سالها پیش با یکی از همین کنشگران نامنضبط در موسسه ای مشغول فعالیت بودم. ایام فاطمیه بود ؛ من، روضه خاتون دوسرا را از عبارت «ابی دارم» که تصریح میکند - عمر با لگد به زهراء مظلومه زد - را خواندم، آن دوست ارجمند به من گفت: « خیلی عُمَر را محکم گفتی» آن روز متوجه منظورش نشدم. تا اینکه سالها بعد یادداشتهایش در نقد تشیع و فاطمیه را دیدم. از جمله آسیبها و مظلومیتهای انقلاب اسلامی عدم فهم دقیق منظومه فکری امامین انقلاب درباره تقریب است. 🗣 باید به همه گفت آنچه برخی کنشگران وحدتی ، امروزه در مجامع عمومی می‌گویند، با دکترین وحدت در اندیشه آن فقیه صمدانی هم خوانی ندارد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ ولایت فقیه : فرسته اول ➖➖➖ ⭕️ مسئله ولایت فقیه یکی از مسائل اسلامی - شیعی است. اینکه این مسئله‌ای فقهی یا اعتقادی است بین صاحب نظران اختلاف است. =-= ⬆️ امام خمینی،ولایت فقیه را در چهارچوب عقل و شرع ارائه نمود. به اذعان آن مرد الهی ،ولی فقیه علاوه بر شرايط عامه، مثل عقل و تدبير، دو شرط اساسى نیاز دارد 1- علم به قانون؛ 2- عدالت. (ولایت فقیه،ص48.) —— مقام معظم رهبری نیز ولایت فقیه را حکومت فقیه عادل دین شناس می دانند.( مقام معظم رهبری،رساله آموزشی،ص20) معظم له تذکر میدهد عدم اعتقاد به ولایت فقیه موجب ارتداد نمیشود و اگر بنابر دلایلی به عدم لزوم اعتقاد به آن رسیده باشد معذور است. ولی نباید در جامعه اسلامی اختلاف ایجاد کند.(همان) =-= در اندیشه حضرت آقا، ولی فقیه صاحب ولایت تکوینی نیست. (همان،ص22.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ ولایت فقیه : فرسته دوم ➖➖➖ ⭕️ البته مرحوم محمد حسین تهرانی معتقد است ولی فقیه باید انسان کامل و فانی در ذات خدا باشد که اسفار چهارگانه عرفانی را طی کرده باشد.(تهرانی،ولایت فقیه،ج2،ص244.) —— مرحوم تهرانی معتقد بود پس از امام خمینی ره ، اعلمیت فقهی و قدرت رهبری در یک نفر جمع نیست،(تهرانی،وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام،ص192.) لذا چون امام خامنه ای برگزیده خبرگانی هستند که همه فقیه هستند اطاعت و بیعت با ایشان در امور سیاسی و اجتماعی لازم است.(همان) 💧💧💧 البته اعلم امت بنابر تقریری که خود ایشان دارند نیز صاحب ولایت بر رهبری معظم است و باید رهبری را به ایشان تنفیض نماید.(همان،ص194.) این عارف ربانی ،کسی است که نفس او متحد با نفس ملکوتی امام عصر و بالمآل کلام و فعل(=رفتار) او همان قول و فعل امام زمان ع است! (محمد محسن تهرانی،اسرار ملکوت،ج3،ص85.) —— دو نتیجه به دست می آید: 1.ولایت فقیه در اندیشه مرحوم تهرانی و مکتب ایشان فراتر از عقل و شرع است. 2. این اعلم امت چه کسی است که باید جایگاه رهبری را به امام و مقتدای ما بدهد؟ 👈 حجه الاسلام محمد صادق تهرانی معتقدند :پدرشان در علوم ظاهر و باطن مجتهد هستند(نور مجرد،ج3،ص207.) بنابر ادعای ایشان مرحوم سید هاشم حداد در وصف پدر مرحومشان گفته بود: سید محمد حسین، سید الطائفتین هست. یعنی : سرور و بزرگ ظاهر و باطن. (همان،ص79؛اسرار ملکوت،ج3،ص245.) =-= •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
هدایت شده از عصر آب
📌 5️⃣ 🔺 موضوع: شمس تبریزی مردی الهی یا انسانی ناسزاگو ➖➖➖ الف: دیدگاه حجه الاسلام شوشتری مدعی هستند شمس تبریزی سید است و از فرزندان امام صادق ع می باشد که باعث تشیع مولوی شد .( موسوی مطلق،قبول اهل دل،ص52.) ایشان در ادعایی بدون دلیل مدعی‌اند: در دیدار اول شمس و مولوی وی جلال الدین را شیعه نمود و سپس همسر و فرزندش را ( همان،ص25.) البته در سفری به قونیه دنبال راستی آزمایی این ادعایشان برآمدند که خانم چلپی نوه بیست و دوم مولوی این ادعا را تایید نکرده است. ( همان،ص46.) مرحوم سید محمد حسین تهرانی از مرشد و قطبشان نقل میکنند که شمس یکی از مردان خدا بود. ( طهرانی،روح مجرد،ص507.) 〰️〰️〰️ ب: بررسی : بنابر اذعان این دو استاد اخلاق، شمس انسانی مومن و فرهیخته است. اما بنابر منابع معتبر در شناخت شمس چون: ابتدانامه،رساله سپهسالار، مجمل فصیحی و... ادعای استاد شوشتری و هاشم حداد قابل اثبات نیست. توضیح آنکه: تنها اثر برجای مانده از شمس،مقالات است که شاگردش سلطان ولد آنرا جمع اوری و نوشته است.(مقالات شمس،تصحیح موحد،ص39 و 57 -60.) با توجه به همین اثر، وی نمیتواند یکی از مردان خدا باشد. ⏏️⬆️ زیرا: وی به شدت ناسزاگو و فحاش است. دشنامهای شمس به چند لفظ معدود محدود نمیشود. ناسزاهای او هرکدام رنگی دارند و در کل،طیف گسترده ای را در بر میگیریند. از خر،سگ،و ابله گرفته تا دشنامهای بسیار رکیک. شمس هرگاه که سخنی را بر نمی تابد، وارد دشنام میشود . آنها چنان شنیع است که خودتان به مقالات مراجعه کنید. چند نمونه که قابل ذکر است: ⬇️⬇️ | ای ابله/از غر خواهر که تویی /ره رو ای خر/این بوی به..زنت و..قواده اش زهی خر،از خری گفت/ اینهای چه سگاند/ای احمق/احمق فضول ابله چه میرنجی / تو گنده بغل/ کافر چه سگ است/ حدیشش در ...خواهر و زنش/ ای خر ای خر! ای سگ ای تندیس/ پیش من گوز خر / این مخنث زهی غر خواهر،حدیثش در..خواهر و زنش . | ( سعید لیان،زشتگویی های جلال الدین بلخی و تاثیر شمس الدین تبریزی در آن،مجموعه مقالات همایش شمس تبریزی،ص788-800) 👈 مولوی نیز در این زمینه متاثر از استادش می باشد. در فرسته دیگری بدین مطلب اشاره میکنم. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
هدایت شده از عصر آب
سلوک مهدوی.mp3
6.27M
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ⏱ 35 دقیقه 🕳🕳🕳 خلاصه: توجه انسان معاصر به معنویت/ معنویت شیعی در سایه سلوک مهدوی چیست؟ / توحید رکن اول سلوک مهدوی است. / خدا در سلوک مهدوی مادی نیست و نمیتوان به آن احاطه علمی داشت/ تولی به ولایت ولی الله رکن مهم سلوک مهدوی است / ولی الله فقط امام معصوم است/ شیعه بر خلاف صوفیان، مهدویت شخصیه را باور دارد/ ریاضت در سلوک مهدوی بر خواسته از مکتب فقیهان است. 📲 ثواب انتشارش با شما •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
حجه الاسلام دست پروری در 12 اسفند امسال از دنیا رفتند. ایشان سرگذشتی از داستان سیر و سلوک خود دارند که بی ارتباط با این پست نیست. 👈 اینجا •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ( ریاضتهای صوفیانه در نزد متمهدیان) 📍فرسته اول: 🕳🕳🕳 در طول تاریخ،همواره افرادی به علل مختلفی به دروغ خود را باب یا نایب و حتی امام مهدی ع معرفی کرده‌اند. یکی از روشهای مشترک این افراد ، ریاضتهای صوفیانه است. آنان برای اغواگری دست به ظاهر سازی از طریق این ریاضتها میزدند. به چند مورد اشاره میشود. —— ⚫️ أحمد بن هلال العبرتائى‏،چهل سفر پیاده به حج مشرف شده بود. و امام ع برای مردم عراق نوشتند: « از این صوفی ریاکار پرهیز کنید» ( کشی،رجال الکشی،ص535.) —— ⚫️قاضي نعمان در دعائم الاسلام مي‌نويسد: شيوه و روش همراه زهد، تواضع، وقار و وفاي به عهد و امانت ابوعبدالله شيعي موجب خوش‌نامي و تخريب هرچه بيشتر شخصيت والي افريقا شد و زمينه را براي پذيرش و گرايش مردم به مهدويت ((عبيدالله المهدي)) مهيا ساخت (قاضي نعمان، 1963: ص154). —— ⚫️ ابن خلدون نيز معتقد است زهد فروشي و رياكاري‌هاي عرفاني ((محمد بن تومرت)) تأثير بسزايي در گرايش مردم به وي داشته است. ابن خلدون مي‌نويسد. ((وي، لباس حریر و طلا بافت نمی پوشید. (ابن خلدون، تاریخ ابن خلدون،ج1،ص330.) —— ⚫️محمد بن فلاح حركت خود را با اقدامات صوفيانه‌اي آغاز كرد. يك بار به مدت يك سال تمام در مسجد جامع كوفه اعتكاف كرد. غذايش اندكي آرد جو بود كه با آن مي‌زيست. سپس با هيأتي صوفيانه دعاوي خود را آشكار كرد (هالت، پي ام دالي، ام دبليو، تاريخ سودان بعد از اسلام، ترجمه: محمدتقي اكبري، ص287.) —— ⚫️دربارة مهدي سوداني نيز در سودان شايع شد كه وي عابد و متصوف و صاحب رؤياها و شنونده صداهاي ويژه‌اي است. عدم توجه به ظواهر ديني و بخشش هدايايي كه براي او مي‌آوردند، در چشم فقرا و عموم مردم، چهره‌اي زاهدانه و بي‌اعتنا به دنيا براي او مي‌ساخت؛ به خصوص كه وي مردم را به اسلام اصيل فرا مي‌خواند (همان: ص100). و این افراد الان نیز هستند. مراقب باشیم. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
🔺 ویژه نامه مهدویت 1402ش . ▫️ بررسی ادعاها؛ سوم: سخن منسوب به جعفرآقا مجتهدی: 🕳🕳🕳 استاد مجاهدی قصه دیدار امام زمان عج توسط مرحوم مجتهدی را چنین می‌نویسد: 🔵 «آن شب که قرص ماه کامل به نظر می‌رسید؛تلالو دیگری داشت. به محض اینکه چشم خود را [مرحوم مجتهدی] به قرص ماه دوختم وجود دلارای حضرت مهدی را در آن دیدم که در حالت نیمه قیام،قبضه ذوالفقار را در یک دست و غلاف شمشیر را در دست دیگر خود گرفته و کمی از ذوالفقار بیرون کشیده بودند،گویی هرلحظه در انتظار صدور فرمان ظهور عالم گیر خود بودند » 📚 ( مجاهدی،در محضر لاهوتیان،ج1،ص264) ↪️ در تحلیل ادعای دیدار با امام زمان عج سخن فراوان است. به جهت اختصار نظر مرحوم امام خمینی ره ذکر میشود. «گزارش‌های از امور محسوسِ که متعارف نیست، نباید به آن توجه نمود. مثل خبر دادن از دیدن بعضی از ستارگان نزدیک به خورشید در روز. یا داستان‌هایی درباره دیدار با امام زمان عج در غیبت کبری. چون در روایات مأمور به تکذیب مدعی ملاقات با امام زمان هستیم. چه آنکه گزارش از رؤیت امام زمان هرچند خبر از امر محسوس است، و شخص خبر دهند انسان مؤمن و مورداطمینانی باشد، لیکن نباید آثار صدق بر خبرش مترتب ساخت.آنچه گفته شد، منظور از تکذیب مدعی رؤیت امام زمان عج در روایات است. لازمه چنین تکذیبی دروغ‌گو دانستن یا فاسق دانستن مُخبِر نیست. سِر در امر، محافظت از دین خداست. مثلاً: فردی مدعی می‌شود حکم موضوعی که مشهور بین فقها نیست در دیدار حضرت حکمش تغییریافته است، و... . » 📚( جواهر الاصول تقریر ابحاث روح‏ الله‏ موسوی الامام الخمینی،ج5،ص220.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate