شطحیات کتاب «طواسین» حلاج گاه از معانی هر چند باطل هم تهی می شود. این صوفی شهیر در فصلی بعد از دفاع از ابلیس و فرعون چنین آورده است:
«كأنها كأنها كأنها، كأنه كأنه كأنه، كأنها كأنها، كأنه كأنه، كأنه كأنها كأنه كأنه، كأنها كأنها، بنيانها أركانها، أركانها ببنانها، أصحابنا أصحابها بها، لها بها، لا هي هو، و لا هو هي، و لا هو إلا هي، و لا هي إلا هو، لا هي إلا هو و لا هو إلا هو.»! (دیوان الحلاج،ص113.)
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#نکته
⭕️محمد جواد مشکور دیدارش از قبر مولوی را در مقاله ای گزارش کرده است. وی می نویسد:
داخل مقبره تابلویی با خط خوش هست که نوشته است «یا حضرت نعمان بن ثابت» که مقصود ابوحنیفه پیشوای بزرگ سنیان است. (مولانا و بارگاه او،مجله هنر و مردم،شماره 145،آبان 1353،ص15)
👆همشهریان مولوی نیز می دانند وی سنی است.
〰️〰️〰️
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقههای حرزدرمانی و دعادرمانی»!
✍️ احمدحسین شریفی
این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمیشناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بیاصل و ریشه را نشانههای خطرناکی برای شروع فرقهسازیهای معنوی و درمانی میدانم.
پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونهای که «حرزفروشان» و مدعیان درمانهای ماورائی میگویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و میگویند نویسندهی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمیگذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد!
البته فعلاً نمیگویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذنفروشی» میانجامد که رقابت «دکانداران درمانهای ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکلگیری فرقهها و جریانهایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ...
این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعتهایی است که نه ریشهای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است.
برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310
#نکته
🛑 مرید و مرید بازی زمینه مناسبی است برای فرقهای شدن.
📌 بنده جریان غفاری را فرقه نمیدانم لیکن مکتب تربیتی وی چنین زمینه ای را برای مجذوبانش فراهم میکند.
وقتی دائما به مریدانش وعده رسیدن به مقامات ائمه هدی ع میدهد. و بر اساس توهمات و تخیلات ، شاگردان نیز خود را امام علی ع و امام حسین ع دیدهاند؛ خدای به خیر کند نسلهای بعدی این مکتب تربیتی چه میشوند.
👆 تصویر بالا قسمتی از پیامک من با یکی از مریدان اوست.
〰️〰️〰️
✨امام صادق ع : «...مبادا كسى را غير از حجّت [خدا] عَلَم كنى و هرچه مى گويد تصديق نمايى . » ( کلینی،الکافی،ج2،ص298)
#غفاری
#مرید_بازی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
عصر آب
﷽ #ویژهنامه_فاطمیه ➖➖➖ 🎙 #سالک_عاشق (نقد و بررسی مبانی و ادعاهای استاد غفاری در کتاب مادر واقعی) .
5- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْفَضْلِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي ع فَأَجْرَيْتُ اخْتِلَافَ الشِّيعَةِ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ مُتَفَرِّداً بِوَحْدَانِيَّتِهِ ثُمَّ خَلَقَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ فَمَكَثُوا أَلْفَ دَهْرٍ ثُمَّ خَلَقَ جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ فَأَشْهَدَهُمْ خَلْقَهَا وَ أَجْرَى طَاعَتَهُمْ عَلَيْهَا وَ فَوَّضَ أُمُورَهَا إِلَيْهِمْ 👈فَهُمْ يُحِلُّونَ مَا يَشَاءُونَ وَ يُحَرِّمُونَ مَا يَشَاءُونَ وَ لَنْ يَشَاءُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ الدِّيَانَةُ الَّتِي مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مُحِقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ خُذْهَا إِلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ. (الکافی،ج1،ص444.)
❌خوی خون ریز و ایران ستیز آمریکا برای مردم مظلوم ایران روشن و هویداست. لیکن امروزه نویسندگان معنوی با روتوش معنویت در صدد تطهیر چهره آمریکا در ذهن ایرانیان هستند.
♨️♨️
والش از جمله شیادان معنوی است که این رسالت را به خوبی بر عهده گرفته است . او،سیاستهای فعلی ایالت متحدۀ آمریکا را منطبق بر آرمانشهرِ معنوی دانسته است ( والش،دوستی با خدا، ص321.)و میگوید هیچکس حق فریاد و ناله از ستمها را ندارد . (همان،ص291)
#والش
#تفکر_نوین
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 1️⃣7️⃣
#تحلیل
📝انسان خدائی در معنویت جدید
🔺فرسته اول
➖➖➖
یکی از رسالتهای معنویت جدید تبدیل انسان به خداست! این متوهمان عصر جدید ترویج کننده الحاد معنوی هستند. والش که یکی از رهبران این طریقت است داستانهای استادش به نام «باربارا مارکس هابر» را نوشته است. مبنای انسانخدایی بهوضوح در این نوشته هست.
=-=
باربارا احساس کرده وجودی از نور هست (دونالد والش، ابداع زندگی، ترجمه: فرخ بافنده، نشرمیم،1391، ص 29) پس از شنیدن صدایی متوجه حضور خدا در درونش شده و حضورش در درون کائنات را حس میکند.(همان، ص 29) او با موجود جهانی ملاقات کرده است که آن موجود، خودِ متعالی انسان است. (همان، ص 31)
+
همو از درون الهامی دریافت کرده که باید بنویسد و این الهام، الهام هرروزه خود اوست. درنتیجه به وحدت با خود رسیده است و ملکوت را در درون تجربه میکند (همان، ص 34) بهواسطه درک این مطلب یک بشر جهانی زاده شده است. (همان، ص 35) البته تجربیات این بشر جهانی متفاوت با آن اموری است که نبی خدا چون مسیح بدان اشارهکرده است (همان، ص 37)
+
وی مدعی است باید عاشق بود حتی بیشتر از مسیح (همان، ص 38) و معشوق خودش باشد (همان، ص 39) چون: «ارتباط با نفس خودم را تجربه کردم»(همان، ص 38)
این شناخت باعث تغییرات در شعائر اجتماعی، سیستم اعتقادی و ساحتهای فرهنگی میشود(همان، ص 43) این خبر مهمی است که بشر مدتهاست منتظر شنیدن اوست (همان، ص 45) و آنیکی شدن با خداوند است (همان، ص 47) 〰️〰️〰️ البته توهم خود خدایی قبلاً نیز در بین متصوفه بوده است. منصور حلاج از مشاهیر این مکتب، در شَطَحی مدعی است: «خدا را با چشم قلبم دیدم و از او پرسیدم تو کیستی؟ خدا جواب گفت: تو هستم!»(طواسین، طاسین النقطة، ص 99.) ✨ ادامه دارد •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از باستان نامه
#سربازان_تاریکی
🟣 پاسخ افشین علاء به یک نانجیب
▪️ داعش در گلزار شهدای کرمان، مردم را به خاک و خون کشید. علی کریمی هم آمد و ناجوانمردانه، شهدای این حادثه را (که بسیاری از آنان، زنان و کودکان بودند)، به تمسخر گرفت.
🔸 در پاسخ میگوییم:
۱. کسی که به خواهر خودش رحم نکرد و او را به زندان انداخت، روشن است که به دیگر زنان و کودکان رحم نمیکند.
۲. مردم از دور و نزدیک به کرمان آمدند، سختی راه و هزینهها را به جان خریدند. پس از انفجارهای تروریستی، با اینکه خطر کشته شدن وجود داشت، دهها هزار نفر دوباره در مزار سردار شهید حاج قاسم گرد آمدند. این اثر عشق است. نتیجه دلدادگی است. طبیعی است درندهای که به خونخواری عادت کرده، از انسانیت و شرافت هیچ نفهمد.
🔘 اما پاسخ افشین علاء به یاوه گویی این بدبخت:
کسی که نان سگان میخورَد چه میفهمد؟
غذا و شربت نذری، نشانهٔ شرف است
حرامخوار چه داند که شُد به کامِ شهید
نه نان و شربت نذری، که مِی زِ جام اَلَست
▪️ باستاننامه:
@ir_bastan
🔺 #مولوی_نامه ( نقد و بررسی دلایل تشیع مولوی)
⤴️آیا مولوی #تقیه میکرده است؟ (1)
🔵نتیجه:...
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
🔼 رغائب، معنایش بخشش زیاد است نه آرزو.
🔼 عجیب است،
چگونه سالکان سوخته ادعای همراهی با ائمه ع در عوالِم متعدد را دارند😲
اما
چنین امور واضحی را نمی دانند. 😊
#غفاری
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
May 11
#سوال
⭕️ تفاوت معجزه و سحر چیست؟
〰️〰️〰️
⏏️ امام خمینی (ره) در نور 14 از کتاب مصباح الهدایه چنین می نویسد:
« مقام انبياء مرسلين و اولياء راشدين، صلوات اللّه عليهم أجمعين، اظهار ربوبیت وقدرت الهی است .آنان هرچند از اظهار معجزه و کرامت اباء داشتند ولی داشتن این مقامات ملکوتی را از جانب خدا می دانسته و خدای را تعظیم کرده و در برابرش ذلت داشتند.
در مقابل
أصحاب طلسمات و نيرنجات، و أرباب سحر و شعبذة و 👈 رياضات که برای اتصال به عالم جنّ و شياطين کافر هست، و آن ملكوت پائین از ظلّ ظلماني عالم ملك است. این جایگاه در مقابل ظلّ نوراني است که ملكوت عليا، عالم ملائكة، است. این افراد از فرط عشق به خود نمایی کارهای خارق العاده انجام میدهند. در حقیقت انان بنده بُت نفسشان هستند و تابع جبت و طاغوت، غافل از رب العالمين؛ و إنّ جهنّم لمحيطة بالكافرين.»
#امام_خمینی
#دهه_فجر
#سحر
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_wate
⭕️ آقا روح الله "نورالله مرقده " بسان همه شیعیان مولی علی علیه اسلام، ابوطالب را مومن و مطهر می داند.
——
پیرجماران،در مصباح دوم مطلع 2 ، ابتدا روایتی از امام صادق ع ذکر کرده که در این روایت حضرت صادق ع، جناب ابوطالب را طاهر و مطهر خطاب میکند. امام خمینی در ادامه می نویسد:
«...صدق وليّ اللّه، صلوات اللّه عليه؛ولی الله [در مومن خواندن و مطهر دانستن ابوطالب] راست گفت.درود خدا بر او .»
(مصباح الهدایه،ص62)
〰️〰️〰️
♨️ لازم به یادآوری است. پیروان مکتب سقیفه
چون مولوی،وهابیت و...،حضرت ابوطالب را کافر و جهنمی میدانند. #امام_خمینی #فجر #مولوی •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
📌 از جمله آفتهای حاکم بر جامعه ما شخصیت زدگی است. این روحیه مانع تحقیق و پژوهش و دریافت حق میشود.
——
پیرجماران در مطلع 5 از مصباح دوم نقدی بر قونوی از علمداران متصوفه دارد. این نقد رهبر فقید انقلاب توصیه عملی به دوری از شخصیت زدگی است.
ایشان چنین می نویسد:
« کلام محقّق قونوي در نزد عرفاء کاملین جایگاهی ندارد؛بلکه توهم قونوی در نزد عرفاء کاملین، فاسد و در بازار اهل معرفت کاسد است.»
(مصباح الهدایه،ص66.)
+
در مطلع 7 ابن سینا را تحسین کرده و معتقدند در ذهن و فهم بی همتا بود. لیکن در تحلیل مقام علمی اش در الاهیات می نویسند:
« مع أنّ خطاياه في ذلك العلم الأعلى أكثر كثير؛اشتباهات وی در الاهیات زیاده از زیاد است. یعنی خیلی خیلی زیاد است.»
(مصباح الهدایه،ص69)
#امام_خمینی
#دهه_فجر
#تصوف #شخصیت_زدگی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_wate
✨ وحدت : فرسته اول
➖➖➖
⭕️ از مسائل مورد توجه در اندیشه امام خمینی،تقریب مذاهب اسلامی است.
⏏️ با اینکه ایشان مدافع این اندیشه دینی بود به هیچ عنوان در صدد حذف و هضم تشیع در تسنن نبود.
⬆️ دورانی که هنوز امام امت نشده بودند سخن از مخالفت خلیفه دوم با قرآن داشت و سخن زشت وی به رسول الله ص را کلام یاوه دانست.( کشف اسرار،ص119.)
+
ایشان خوارج و محاربان با امام علی ع را خبیث تر از سگ دانستند ( کتاب الطهاره،ج3،ص457.)
+
با افتخار راه شیعه را بهترین راه دانست و دعا می نمود:
« إيّانا من أمّة الرسول المختار و سلكنا سبيل الشيعة الأبرار؛ خدایا مارا از امت رسول الله ص و در مسسیر شیعیان ابرار قرار ده.»(مصباح الهدایه،ص75.)
+
پیرجماران شیخ صدوق را ستود و دربارهاش نوشت «صدوق الطائفة، رضوان اللّه عليه؛ صدوق طائفه شیعه که رضوان خدا بر اوباد.»( مصباح الهدایه،ص32.)
این صدوق همان عالمی است که تعبیرش از مذهب شیعه «دین امامیه» است.(اعتقادات،ص108)
〰️〰️〰️
پس از اینکه امام امت شدند نیز، دست از اعتقاد برتری مذهبش بر سایر مذاهب نکشید و در وصیت نامه الهی -سیاسی اش به این برتری اشاره نمود.
💦 خلَفِ صالحش یعنی: رهبر معظم انقلاب نیز وحدت را به توحید المذاهب نمیداند. و از نشر کتاب دکتر تیجانی به نام « آن گاه که هدایت شدم» حمایت میکند.
#امام_خمینی
#دهه_فجر
#وحدت
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_wate
✨ وحدت : فرسته دوم
➖➖➖
در مقابل برخی کنشگران وحدت که مدعی پیروی از پیر جماران هستند از گفتن «شهادت فاطمه زهرا س» ابا داشته و تعبیر به «وفات» می کنند. یا در مصاحبه هایشان شیعه را یک فرقه مستقل اسلامی نمیدانند. و در استوری اینستاگرامشان می نویسند:
« علی ع سربازی برای عمر بود!»
⬆️انشاء الله این حرف دروغ باشد.
سالها پیش با یکی از همین کنشگران نامنضبط در موسسه ای مشغول فعالیت بودم. ایام فاطمیه بود ؛ من، روضه خاتون دوسرا را از عبارت «ابی دارم» که تصریح میکند - عمر با لگد به زهراء مظلومه زد - را خواندم، آن دوست ارجمند به من گفت:
« خیلی عُمَر را محکم گفتی»
آن روز متوجه منظورش نشدم. تا اینکه سالها بعد یادداشتهایش در نقد تشیع و فاطمیه را دیدم.
از جمله آسیبها و مظلومیتهای انقلاب اسلامی عدم فهم دقیق منظومه فکری امامین انقلاب درباره تقریب است.
🗣 باید به همه گفت آنچه برخی کنشگران وحدتی ، امروزه در مجامع عمومی میگویند، با دکترین وحدت در اندیشه آن فقیه صمدانی هم خوانی ندارد.
#امام_خمینی
#دهه_فجر
#وحدت
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_wate