امام هم هر کاری که در زمینهی #تحوّلات انجام دادند، متّکی به همین حرکت اسلامی و #مبانی_معرفتی اسلام بود؛ امام در چهارچوب آن حرکت کردند. اگر چنانچه یک چنین #پشتوانهی_فکریای وجود نداشته باشد، این تحوّل انسان، غلط خواهد بود و احتمالاً انسان قدم را نابجا برمیدارد، بعد هم درست پافشاری نمیکند؛ یعنی ثبات قدم در این حالتِ تحوّلی، نخواهد داشت.
انسان به یاد بعضیها میافتد، ما در انقلاب خودمان داشتیم کسانی را که اینها افراد انقلابی و علاقهمند بودند، منتها چون پایههای فکریشان پایههای محکمی نبود، پایههای ایمانیشان، پایههای متین و مستحکم و دارای پشتوانههای عقلانی محکم و استدلالی محکمی نبود، بعد از اینکه مدّتی گذشت و از سنین جوانی مثلاً یک مقداری عبور کردند، تبدیل شدند به همان #فسیلهایی که اصلاً انقلاب علیه آن #فسیلها بود؛ یعنی انقلاب اسلامی در واقع یک عدّه #فسیلهای_کجرو را کنار زد.
بعضی جوانهای انقلابیِ دیروز هم بعد از آنکه وارد مرحلههای گوناگون زندگی و عبور از سالهای جوانی شدند، در واقع نزدیک شدند -حالا یا بعضیها نزدیک شدند، یا بعضیها تبدیل شدند- به چیزی شبیه آن #فسیلها؛
به قول مرحوم امیریفیروزکوهی که ایشان در یک شعری میگوید:
شباب عمر به دانش گذشت و شیب به جهل
کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است
99/3/14
نشست گروه طلاب جوان، ۱۴۰۰.۰۶.۱۸، جمکران .mp3
زمان:
حجم:
15.13M
✨ نشست گروه طلاب جوان قوچان ✨
🔹 پنجشنبه ۱۴۰۰.۰۶.۱۸
🔸 مسجد مقدس جمکران
🔰 ارائه سازوکار طرح مطالعاتی
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
🌟 مرحوم آیتالله سیدمحمدحسینی کاهانی
☀️تولد:
متولدسال۱۳۳۲قوچان از اساتید ممتاز خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم بود.
📖تحصیلات:
ایشان پس از طی مراحل مقدماتی دروس حوزوی در مدارس علمیه قوچان و مشهد به حوزه علمیه نجف اشرف مهاجرت نمود و در مدرسه قوام دروس سطح عالی را به پایان رساند.
📚اساتید:
وی از محضر اساتیدی همچون آیات عظام مدنی، سیدتقی طباطبائی قمی،وحیدخراسانی استفاده نمود و خود نیز به تدریس دروس حوزوی در نجف اشرف پرداخت.
وعلوم معقول را نزد شیخ صدرا بادکوبهای تلمذ نمود. ایشان با حضور در آخرین دورههای درس آیتالله خوئی در زمره شاگردان ایشان قرار گرفت و در درس فقه حضرت امام(ره) و شهید سیدمحمدباقر صدرنیز شرکت میکرد،پس از اخراج طلاب ایرانی از حوزه نجف توسط رژیم بعث آیتالله حسینی کاهانی به قم هجرت نمود و از محضر آیات عظام گلپایگانی و وحید خراسانی و سیدتقی طباطبایی قمی استفاده نمود و مقرر درس آیت اللهالعظمی وحیدخراسانی بود.
آیت الله حسینی کاهانی درس خارج بیع استاد خود آیت الله وحیدخراسانی را به رشته تحریر در آورد و معظم له تاییدیهای بر این کتاب نوشت که نشان از جایگاه رفیع علمی آیت الله حسینی کاهانی دارد.
💎شخصیت اخلاقی
زهد و تقوا و متانت در گفتار از صفات مهم این عالم پرهیزگار بود به گونهای که بشدت از عناوین و القاب معمول در کنار نام خود اجتناب میکرد
🔆تدریس:
آیت الله حسینی کاهانی در مراکز مختلف علمی قم همچون مدرسه آیت الله گلپایگانی،موسسه فقهی ائمه اطهار(ع)قم و مدرسه امام خمینی تهران دروس خارج را تدریس مینمود.
✨انجام رسالت تبلیغی
ایشان بیش از سه دهه جهت سخنرانی و وعظ و ارشاد مردم زادگاه خود به قوچان سفر میکردکه امسال نیز باحضور خود در این شهر وظیفه خود را انجام داد.
💫عروج ملکوتی:
سرانجام روح این استادبا اخلاق و متواضع در روز اول صفر به ملکوت اعلی پیوست و جامعه روحانیت و مردم قوچان را داغدارنمود،
روحش شاد و یادش گرامی باد.
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 عارفی با نگاه تمدنسازی دینی
🔹 از اختراع در مدرسهی آلمانیها تا تألیف ۹۰جلد (۳۰هزارصفحه) علوم و معارف اسلام
🔸با استادِ سلوکی آیتالله شهید مطهری آشنا شوید
🔹 رهبر معظم انقلاب: علامه طهرانی از جمله فرزانگان معدودی بودند که مراتب برجسته علمی را با درجات والای معنویت و سلوک تواماً دارا بودند
◾️نهم صَفر؛سالگرد رحلت مرحوم علّامه آیتالله حاج سیدمحمّدحسین حسینی طهرانی
📸 #عکس_نوشت | مسئولیت شعر، خدمت به جریان روشنگری الهی است
🔻رهبرانقلاب: این قدرت تأثیری که در شعر وجود دارد، مسئولیّتآور است. به طور کلّی همهی اشیاء، همهی اشخاص، همهی پدیدههایی که #شأن_بالاتری دارند، #مسئولیّت_بالاتری هم دارند. جنابعالی هم اگر چنانچه در مجموعهای از آحاد جامعه بُرشِ بیان و نظر و رأی داشته باشید، مسئولیّتتان بیشتر از آن کسی است که این بُرش را ندارد. بنابراین شعر به مناسبت همین قدرت تأثیرگذاری، دارای #مسئولیّت است، تعهّد دارد، تعهّدی بر دوش شعر هست؛
✅این #تعهّد چیست؟ قرار گرفتن در خدمت جریان #روشنگری_ الهی در طول تاریخ بشر. ۱۳۸۹/۲/۳۰
▫️انتشار به مناسبت ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی
📷 شعرخوانی استاد شهریار در دیدار جمعی از شعرای تبریز در جریان سفر آیت الله خامنه ای به آذربایجان شرقی در سال ۱۳۶۵
📜 نسخه کامل خط ۳۰۶ را در آدرس khl.ink/khat306 مطالعه کنید
#رسانه_شعر
#تعهدومسئولیت
#روشنگری_الهی
♨️منشور روحانيت
🔻رهبرمعظمانقلاب:
📜 «منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. #امام به معنای واقعی کلمه #حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد».
◽️ 1398/02/18
🌀پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید مدینه، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً حاکمیّت هم به عهدهی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و #حکمرانی و ادارهی حکومت به عهدهی او است. #دین برای این است: ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا #لِیُطاعَ بِاِذنِ الله؛(۱۴) معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همهی امور زندگی [است]، یعنی حکمرانی. خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوهی حکومت است؛ و همهی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛
بخشی از اسلام هم عبارت است از #تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب « #اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفهی ما است. این #کاری است که #امام بزرگوار کرد. یکی از دوستان بدرستی اشاره کردند به #منشور_روحانیّت و آن نامهی مفصّل امام.
منشور روحانیّت را بخوانید، #مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه #حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد.
پس این کاری که حوزهی علمیّه در زمان مبارزات اخیر -یعنی مبارزات منتهی به [تشکیل] جمهوری اسلامی- با رهبری امام انجام داد، این درست همان وظیفهای است که حوزه بایستی انجام میداد. این جور نیست که ما بگوییم حوزه کاری خارج از وظایف خود در دوران مبارزات انجام داد؛ نخیر. امام در رأس بود، طلّاب و فضلا و خیلی از بزرگان حوزه همراهی کردند، پشت سر امام راه افتادند و حرکت کردند. بنده یک وقتی تشبیه کردم این حرکت طلّاب را در آن روز در سطح عظیم کشور به آنچه در این آیهی شریفه آمده است: وَ اَوحیٰ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ، ثُمَّ کُلی مِن کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخرُجُ مِن بُطونِها شَراب مُختَلِفٌ اَلوانُه فیه؛ گفتم هم عسل داشتند، هم نیش داشتند؛ مثل #زنبور_عسل. طلبهی آن روز، هم میرفت مردم را هشیار میکرد، بیدار میکرد و جوان را #سیراب میکرد از #معارف_انقلاب و مبارزهی در راه خدا و در راه اسلام، هم نیش خودش را به آن که باید بزند میزد؛ این واقعیّت قضیّه است. این وظیفهی حوزه بود، و کاری بود که انجام داد. آن روز آن کار را باید میکرد، امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعهی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، #حوزهی_علمیّه #مسئولیّتهای_متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و #مباحث_فکری شما است.
۱۳۹۸/۰۲/۱۸
🔺بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازیهای ۲۰۲۰ توکیو
📥 سایر کیفیتها👇
http://khl.ink/Olympic2020