eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
134 دنبال‌کننده
437 عکس
224 ویدیو
37 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه گروه طلاب جوان قوچان در حمایت از بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 چند روزی از اقدام شجاعانه شورای نگهبان در عمل به وظیفه قانونی خود و عدم لحاظ خوش‌آمد این و آن می‌گذرد. بعد از انتشار خبر رد یا برخی از نامزدها بسیاری سعی در متلاطم کردن فضای عمومی کشور کرده، به شورای نگهبان حمله نموده و بر طبل و عدم شرکت در انتخابات کوبیدند. 🔸 در طی سال‌های اخیر نیز با وجود مشکلات عدیده‌ای که با سوء تدبیر مجریان دولتی بر ملت عزیز ایران عارض شد، برخی با اعتراض به شورای نگهبان مبنی بر تأیید صلاحیت رئیس جمهور فعلی؛ به تخریب این نهاد قانونی مشغول بودند. حال که شورا با اقدامی کاملا قانونی، هم‌پیاله‌های دولتِ فعلی و بانیان وضع موجود را به نفع مردم تایید صلاحیت نکرده است؛ باز همان کسان به تخریب این نهاد پرداخته اند. 🔹 بر خود لازم می داند از این اقدام شجاعانه شورای نگهبان حمایت قاطع نموده و تمام هجمه‌های ناجوانمردانه به این نهاد قانونی را محکوم نماید. @tjquchan
سلام ♨️ انشالله این هفته بنابر قرار سابقمون دورهمی مجردی داریم؛ 🕕 پنجشنبه ساعت ۱۸ 💢 مسجد مقدس جمکران 🔰 روضه و ارائه ساز و کار اجرای طرح مطالعاتی 🌐 لینک مجازی(برای دوستانی که قوچان هستند): http://yun.ir/wr0mbc @tjquchan
بسم الله الرحمن الرحیم تقویم شش ماهه‌ی برنامه های جمعی در قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسته مطالعاتی محفل طلاب جوان.pdf
380.9K
💠طرح مطالعاتی طلاب قوچان ⚜محورهای مطالعه، عناوین کتابها و ضرورت مطالعه درباره موضوعات مذکور @tjquchan
امام هم هر کاری که در زمینه‌ی انجام دادند، متّکی به همین حرکت اسلامی و اسلام بود؛ امام در چهارچوب آن حرکت کردند. اگر چنانچه یک چنین وجود نداشته باشد، این تحوّل انسان، غلط خواهد بود و احتمالاً انسان قدم را نابجا برمیدارد، بعد هم درست پافشاری نمیکند؛ یعنی ثبات قدم در این حالتِ تحوّلی، نخواهد داشت. انسان به یاد بعضی‌ها می‌افتد، ما در انقلاب خودمان داشتیم کسانی را که اینها افراد انقلابی و علاقه‌مند بودند، منتها چون پایه‌‌های فکری‌شان پایه‌های محکمی نبود، پایه‌های ایمانی‌شان، پایه‌های متین و مستحکم و دارای پشتوانه‌های عقلانی محکم و استدلالی محکمی نبود، بعد از اینکه مدّتی گذشت و از سنین جوانی مثلاً یک مقداری عبور کردند، تبدیل شدند به همان که اصلاً انقلاب علیه آن بود؛ یعنی انقلاب اسلامی در واقع یک عدّه را کنار زد. بعضی جوانهای انقلابیِ دیروز هم بعد از آنکه وارد مرحله‌های گوناگون زندگی و عبور از سالهای جوانی شدند، در واقع نزدیک شدند -حالا یا بعضی‌ها نزدیک شدند، یا بعضی‌ها تبدیل شدند- به چیزی شبیه آن ؛ به قول مرحوم امیری‌فیروزکوهی که ایشان در یک شعری میگوید: شباب عمر به دانش گذشت و شیب به جهل کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است 99/3/14
نشست گروه طلاب جوان، ۱۴۰۰.۰۶.۱۸، جمکران .mp3
15.13M
✨ نشست گروه طلاب جوان قوچان ✨ 🔹 پنجشنبه ۱۴۰۰.۰۶.۱۸ 🔸 مسجد مقدس جمکران 🔰 ارائه سازوکار طرح مطالعاتی
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
🌟 مرحوم آیت‌الله سیدمحمدحسینی کاهانی ☀️تولد: متولدسال۱۳۳۲قوچان از اساتید ممتاز خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم بود. 📖تحصیلات: ایشان پس از طی مراحل مقدماتی دروس حوزوی در مدارس علمیه قوچان و مشهد به حوزه علمیه نجف اشرف مهاجرت نمود و در مدرسه قوام دروس سطح عالی را به پایان رساند. 📚اساتید: وی از محضر اساتیدی همچون آیات عظام مدنی، سیدتقی طباطبائی قمی،وحیدخراسانی استفاده نمود و خود نیز به تدریس دروس حوزوی در نجف اشرف پرداخت. وعلوم معقول را نزد شیخ صدرا بادکوبه‌ای تلمذ نمود. ایشان با حضور در آخرین دوره‌های درس آیت‌الله خوئی در زمره شاگردان ایشان قرار گرفت و در درس فقه حضرت امام(ره) و شهید سیدمحمدباقر صدرنیز شرکت می‌کرد،پس از اخراج طلاب ایرانی از حوزه نجف توسط رژیم بعث آیت‌الله حسینی کاهانی به قم هجرت نمود و از محضر آیات عظام گلپایگانی و وحید خراسانی و سیدتقی طباطبایی قمی استفاده نمود و مقرر درس آیت الله‌العظمی وحیدخراسانی بود. آیت الله حسینی کاهانی درس خارج بیع استاد خود آیت الله وحیدخراسانی را به رشته تحریر در آورد و معظم له تاییدیه‌ای بر این کتاب نوشت که نشان از جایگاه رفیع علمی آیت الله حسینی کاهانی دارد. 💎شخصیت اخلاقی زهد و تقوا و متانت در گفتار از صفات مهم این عالم پرهیزگار بود به گونه‌ای که بشدت از عناوین و القاب معمول در کنار نام خود اجتناب می‌کرد 🔆تدریس: آیت الله حسینی کاهانی در مراکز مختلف علمی قم همچون مدرسه آیت الله گلپایگانی،موسسه فقهی ائمه اطهار(ع)قم و مدرسه امام خمینی تهران دروس خارج را تدریس می‌نمود. ✨انجام رسالت تبلیغی ایشان بیش از سه دهه جهت سخنرانی و وعظ و ارشاد مردم زادگاه خود به قوچان سفر می‌کردکه امسال نیز باحضور خود در این شهر وظیفه خود را انجام داد. 💫عروج ملکوتی: سرانجام روح این استادبا اخلاق و متواضع در روز اول صفر به ملکوت اعلی پیوست و جامعه روحانیت و مردم قوچان را داغدارنمود، روحش شاد و یادش گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 عارفی با نگاه تمدنسازی دینی 🔹 از اختراع در مدرسه‌ی آلمانی‌ها تا تألیف ۹۰جلد (۳۰هزارصفحه) علوم و معارف اسلام 🔸با استادِ سلوکی آیت‌الله شهید مطهری آشنا شوید 🔹 رهبر معظم انقلاب: علامه طهرانی از جمله فرزانگان معدودی بودند که مراتب برجسته علمی را با درجات والای معنویت و سلوک تواماً دارا بودند ◾️نهم صَفر؛سالگرد رحلت مرحوم علّامه آیت‌الله حاج سیدمحمّدحسین حسینی طهرانی
📸 | مسئولیت شعر، خدمت به جریان روشنگری الهی است 🔻رهبرانقلاب: این قدرت تأثیری که در شعر وجود دارد، مسئولیّت‌آور است. به طور کلّی همه‌ی اشیاء، همه‌ی اشخاص، همه‌ی پدیده‌هایی که دارند، هم دارند. جنابعالی هم اگر چنانچه در مجموعه‌ای از آحاد جامعه بُرشِ بیان و نظر و رأی داشته باشید، مسئولیّتتان بیشتر از آن کسی است که این بُرش را ندارد. بنابراین شعر به مناسبت همین قدرت تأثیرگذاری، دارای است، تعهّد دارد، تعهّدی بر دوش شعر هست؛ ✅این چیست؟ قرار گرفتن در خدمت جریان الهی در طول تاریخ بشر. ۱۳۸۹/۲/۳۰ ▫️انتشار به مناسبت ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی 📷 شعرخوانی استاد شهریار در دیدار جمعی از شعرای تبریز در جریان سفر آیت الله خامنه ای به آذربایجان شرقی در سال ۱۳۶۵ 📜 نسخه کامل خط ۳۰۶ را در آدرس khl.ink/khat306 مطالعه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️منشور روحانيت 🔻رهبرمعظم‌انقلاب: 📜 «منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. به معنای واقعی کلمه بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد». ◽️ 1398/02/18 🌀پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید مدینه، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً حاکمیّت هم به عهده‌ی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و و اداره‌ی حکومت به عهده‌ی او است. برای این است: ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا بِاِذنِ الله؛(۱۴) معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همه‌ی امور زندگی [است]، یعنی حکمرانی. خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوه‌ی حکومت است؛ و همه‌‌ی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ بخشی از اسلام هم عبارت است از اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب « وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفه‌ی ما است. این است که بزرگوار کرد. یکی از دوستان بدرستی اشاره کردند به و آن نامه‌ی مفصّل امام. منشور روحانیّت را بخوانید، بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. پس این کاری که حوزه‌ی علمیّه در زمان مبارزات اخیر -یعنی مبارزات منتهی به [تشکیل] جمهوری اسلامی- با رهبری امام انجام داد، این درست همان وظیفه‌ای است که حوزه بایستی انجام میداد. این جور نیست که ما بگوییم حوزه کاری خارج از وظایف خود در دوران مبارزات انجام داد؛ نخیر. امام در رأس بود، طلّاب و فضلا و خیلی از بزرگان حوزه همراهی کردند، پشت سر امام راه افتادند و حرکت کردند. بنده یک وقتی تشبیه کردم این حرکت طلّاب را در آن روز در سطح عظیم کشور به آنچه در این آیه‌ی شریفه آمده است: وَ اَوحیٰ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ، ثُمَّ کُلی مِن کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخرُجُ مِن بُطونِها شَراب مُختَلِفٌ اَلوانُه فیه؛ گفتم هم عسل داشتند، هم نیش داشتند؛ مثل . طلبه‌ی آن روز، هم میرفت مردم را هشیار میکرد، بیدار میکرد و جوان را میکرد از و مبارزه‌ی در راه خدا و در راه اسلام، هم نیش خودش را به آن که باید بزند میزد؛ این واقعیّت قضیّه است. این وظیفه‌ی حوزه بود، و کاری بود که انجام داد. آن روز آن کار را باید میکرد، امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعه‌ی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و شما است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🔺بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو 📥 سایر کیفیتها👇 http://khl.ink/Olympic2020
681103-manshoor-rohaniat.pdf
169.9K
🔸نمودار 📌 فایل بالا خلاصه و چکیده ای راهبردی از آن پیام مهم و ضروری امام خمینی (ره) می باشد.
💠توضیحات منشور روحانیت زمان صدور: 3 اسفند 1367/ 15 رجب 1409 مكان: تهران، جماران‏ موضوع: تعيين استراتژى نظام جمهورى اسلامى ايران- رسالت حوزه‏ هاى علميه- منشور روحانيت‏ مخاطب: روحانيون، مراجع، مدرسين، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏. امام خمینی ره در 3 اسفند سال 67 پیام مفصلی را خطاب به مراجع عظام،ائمه جمعه و جماعات،روحانیون و طلاب سراسر کشور صادر نمودند که بعدها به "منشور روحانیت" معروف شد پیامی که آخرین متن مفصل و مکتوب حضرت امام خمینی ره به شمار می رود. اهمیت این پیام به گونه است که حضرت آیت الله خامنه ای 9 روز پس از صدور این پیام درباره اش می فرمایند: "توصیه میکنم که این پیام را، مثل یک درس، مثل یک کتاب که انسان بایستی مکررا بخواند، بخوانید. خود من واقعا مکرر خواندم. هرچه انسان می خواند،احساس می کند که روی کلمه کلمه آن باید تامل کند و التذاذ معنوی ببرد."
گزارش عملیات محرم 1400 قوچان.pdf
2.12M
گزارش عملیات محرم ۱۴۰۰ گروه طلاب جوان قوچان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازخوانی منشور روحانیت (1): یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجاب‌ها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و نمی‌یابد و دیگری در اول ی زندگی سینه سیاه هوس‌ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. و حال من غافل که هنوز از کتم عدم‌ها به وجود نیامده‌ام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی می‌شنویم، بگذارم و بگذرم.
💥بازخوانی منشور روحانیت : در بعد خدمات علمی حوزه‌های علمیه سخن بسیار است که ذکر آن در این مختصر نمی‌گنجد. 🌀بحمداللّه حوزه‌ها از نظر منابع و شیوه‌های بحث و اجتهاد، و دارای است. تصور نمی‌کنم برای بررسی عمیق همه‌جانبه علوم اسلامی طریقه‌ای از شیوه علمای سلف یافت شود. ♨️ تاریخ بیش از هزار ساله تحقیق و تتبع علمای راستین اسلام گواه بر ادعای ما در راه بارور ساختن نهال مقدس اسلام است. صدها سال است که روحانیت اسلام بوده است، همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده اند. ⚜ از علمی و فرهنگی آنان که بحق از جهاتی است که بگذریم، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی‌هایی متحمل شده‌اند و همراه با تحمل اسارت‌ها و تبعیدها، زندان‌ها و اذیت و آزارها و زخم زبان‌ها، شهدای گران‌قدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده‌اند.