فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ این کلیپ رو باید بارها و بارها ببینیم☝️
🔘وظایف طلبگی در نگاه #رهبری
🔴 تحقق دین در محیط زندگی
✅ مکرر خواندن منشور روحانیت امام (ره)
🔵 افزایش معرفت مردم و تقویت گفتمان های انقلابی
🔴 جهت دادن به علم
🔵 جدی گرفتن درس خواندن
🔴 منجر نشدن اختلاف نظر ها به درگیری
🔵 رعابت ادب و تحمل میان بزرگان حوزه و جوانها
#وظایف_طلبگی
#منشور_روحانیت
#تقویت_مبانی_معرفتی
🔰 امام خمینی(ره):
✳️ حوزهها و روحانیت باید #نبض_تفکر و #نیاز_آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره #چند_قدم_جلوتر از حوادث، مهیای #عکسالعمل مناسب باشند.
✳️ چه بسا شیوههای رایج اداره امور مردم در سالهای آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به #مسائل_جدید_اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هماکنون باید برای این موضوع #فکری کنند.
📌 #منشور_روحانیت
📚 #سیر_مطالعاتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆زمینه منشور روحانیت
💥استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ بررسی تاریخی حوادث منتهی به 3 اسفند 1367 ( تاریخ صدور منشور روحانیت) ابعاد تازه ای از این پیام تاریخی را نمایان خواهد کرد.
#منشور_روحانیت
#سیر_مطالعاتی
💥 بازخوانی منشور روحانیت :
⚜ مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از #نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی ، خصوصاً #فرهنگ_مبتذل_غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیدهها برخورد احتیاط آمیز کنند.
♨️#علمای_راستین از بس که دروغ و فریب از جهانخواران دیده بودند، به هیچ چیزی اطمینان نمیکردند و ابزاری از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمه ورود استعمار بود، لذا گاهی حکم به منع استفاده از آنها را میدادند. آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایی چون ایران وسایلی نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟ و آیا رژیم گذشته از رادیو و تلویزیون برای بیاعتبار کردن عقاید مذهبی و نادیده گرفتن آداب و رسوم ملی استفاده نمینمود؟
🌀به هر حال خصوصیات بزرگی چون #قناعت و #شجاعت و #صبر و #زهد و #طلب_علم و #عدم_وابستگی به قدرتها و مهمتر از همه #احساس_مسئولیت در برابر تودهها، روحانیت را زنده و پایدار و محبوب ساخته است و چه عزتی بالاتر از اینکه روحانیت با کمی امکانات، #تفکر_اسلام_ناب را بر سرزمین افکار و اندیشه مسلمانان جاری ساخته است و نهال مقدس فقاهت در گلستان حیات و معنویت هزاران محقق به شکوفه نشسته است.
#منشور_روحانیت
#سیر_مطالعاتی
💥 بازخوانی منشور روحانیت:
💠 به زعم بعضى افراد روحانيت زمانى قابل احترام و تكريم بود كه حماقت از سراپاى وجودش ببارد والا #عالم_سیاسی و #روحانى_كاردان و #زيرك كاسه اى زير نيم كاسه داشت و اين را مسائل رايج حوزهها بود كه هر كس #كج_راه مىرفت #متدينتر بود.
ياد گرفتن #زبان_خارجى كفر و #فلسفه و #عرفان گناه و شرك به شمار مىرفت. در مدرسه فيضيه فرزند خرد سال مرحوم مصطفى از كوزه اى آب نوشيد، كوزه را آب كشيدند! چرا كه من فلسفه مىگفتم، ترديد ندارم اگر همين روند #ادامه مىيافت وضع روحانيت و حوزهها وضع #كليساهاى_قرون_وسطى میشد كه خداوند بر مسلمين و روحانيت منت نهد و كيان و مجد واقعى حوزهها را حفظ نمود.
#منشور_روحانیت
#سیر_مطالعاتی
💥 بازخوانی منشور روحانیت :
💠راستى اتهام آمريكائى و روسى و التقاطى، اتهام حلال كردن حرامها و حرام كردن حلالها، اتهام كشتن زنان آبستن و حليت قمار و موسيقى از چه كسى صادر مىشود؟ از آدمهای لامذهب و يا از #مقدس_نماهاى_متحجر و بىشعور؟ فرياد تحريم نبرد با دشمنان خدا و به مسخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهيدان و اظهار طعنها و كنايهها نسبت به مشروعيت نظام كار كيست؟ كار عوام يا خواص، خواص از چه گروهى از به ظاهر معممين يا غير آن؟
🌀 بگذريم كه حرف بسيار است همه اینها #نتيجه_نفوذ_بيگانگان در جايگاه و در #فرهنگ_حوزه ها است.
♨️ و #برخورد_واقعى هم با اين #خطرات #بسيار_مشكل و #پيچيده است از يك طرف #وظيفه_تبيين_حقايق و واقعيات و #اجراى_حق و عدالت در #حد_توان و از طرف ديگر #مراقبت از #نيفتادن_سوژهاى بدست #دشمنان #كار_آسانى_نيست، با اينكه در كشور ما در اجراى عدالت بين روحانى و غير آن امتيازى نيست ولى وقتى با متخلفى از روحانيت خوش سابقه يا بدسابقه برخورد شرعى و قانونى و جدى مىشود فوراً باندها فرياد مىزنند كه چه نشسته ايد جمهورى اسلامى مىخواهد آبروى روحانيت را ببرد اگر احیاناً كسى مستحق عفو بوده و بخشيده شود تبليغ مىكنند كه نظام به روحانیت امتياز بىجا مىدهد.
#منشور_روحانیت
#سیر_مطالعاتی
💥 بازخوانی منشور روحانیت :
💠در مورد دروس تحصيل و تحقيق حوزهها اينجانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمىدانم، اجتهاد بهمان سبك صحيح است ولى اين بدان معنا نيست كه فقه اسلام پويا نيست #زمان و #مكان #دو_عنصر_تعيين_كننده در #اجتهادند، مسئله اى كه در قديم داراى حكمى بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدى پيدا كند. بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهرا حكم جديدى مىطلبد، #مجتهد بايد به #مسائل_زمان خود احاطه داشته باشد براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در مسائل سياسى اظهار نظر نمىكنم.
♨️ آشنائى به روش برخورد با حيله ها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سیاستها و حتى سياسيون و فرمولهای ديكته شده آنان و درك موقعيت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مىكنند از ويژگی هاى يك مجتهد جامع است.
🌀 يك مجتهد بايد زيركى و هوش و فراست هدايت يك جامعه بزرگ اسلامى و حتى #غير_اسلامى را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوى و زهدى كه در خور شأن مجتهد است واقعاً مدير و مدبر باشد. حكومت در نظر مجتهد واقعى فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زواياى زندگى بشريت است. حكومت نشان دهنده جنبه عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سياسى و نظامى و فرهنگى است فقه #تئورى_واقعى و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است، #هدف_اساسى اين است كه ما چگونه مىخواهيم اصول محكم فقه را در عمل فرد و جامعه پياده كنيم و بتوانيم براى معضلات جواب داشته باشيم و #همه_ترس_استكبار از همين مسئله است كه #فقه و #اجتهاد #جنبه_عينى و #عملى پيدا كند و #قدرت_برخورد در مسلمانان به وجود آورد.
#منشور_روحانیت
#سیر_مطالعاتی
4_5785166307414509298.pdf
5.44M
📚چهل حدیث امام خمینی (ره)
#چهل_حدیث
#سیر_مطالعاتی
حدیث اول.docx
61K
📚چهل حدیث امام خمینی (ره)
#چهل_حدیث
#سیر_مطالعاتی
🌀 محدوده هفته بعد طرح مطالعاتی
♨️ کتاب همرزمان حسین علیه السلام
🔺چهارگفتار اول ( تا ابتدای گفتار پنجم )
اندازه صفحات کتاب کوچک و فونتش هم بزرگتر هست.
✅ صلح قهرمانانه
🔹#امام_خمینی: «آن قدری که حضرت #امام_حسن معاویه را مفتضح کرد به همان قدر بود که سید الشهداء یزید را مفتضح کرد.»
🚩 به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیهالسلام
🏴 #نرمش_قهرمانانه
☑️ اگر امام حسن در جنگ با معاویه کشته میشد، دیگر «#شهید» نبود!
▪️ اگر #امام_مجتبی (ع) کشته میشد، امروز از اسلام یا نامی نبود یا اگر نامی بود، شخصیّت اوّل اسلام معاویةبن ابیسفیان بود. و شما میدانید اسلامی که شخصیّت اوّلش و مرد اوّل یا دوّمش معاویه باشد، یعنی آن اسلامی که شالودهاش کاخ سبز است؛ یعنی آن اسلامی که زیربنای فکری و فلسفیِ تبعیض نژادها و تبعیض طبقات و اختلاف طبقاتی است؛ یعنی آن اسلامی که پشتوانهی ظلم است؛ آن اسلامی که پشتوانهی قدرتهای جبّار و طاغی و غاصب است؛ آنچنان اسلامی برای بشریّت باقی میماند.
▪️ و امام مجتبی در آئینهی تاریخ همهی این مطالب را میدید؛ و البته دریغش میآمد که #دشمن را بیرقیب در این میدان باقی بگذارد؛ دشمن معاویه است، یزیدِ احمق که نیست! دشمن، معاویهی سیّاس است، معاویهی سیاستمدار، پخته، چکیده، تجربهکرده، کارآزموده، با آن روشهای عجیبی که او به کار میزند، دشمن، او است. نه یزیدِ جوانِ خامِ سادهدل.
▪️ و باز در روزگاری است که هنوز جمعیّت شیعه شکل نگرفتهاند و مجزّا نشدهاند از عامّهی مسلمانها به صورت یک گروهی که یک جهت و هدف خاصّی دارد؛ همانطوری که در زمان امام حسین (ع) اینجور شده بودند.
▪️ ... اگر چنانچه امام حسن با این وضع کشته میشد، دیگر «شهید» نبود. مردی که کشتهشدنِ او و مرگ او حیاتبخش نباشد، برای بقای مکتب مفید نباشد، دشمن را جریتر کند، میدان را برای او بلامنازع و بلامعارض بگذارد، در اسلام اسم اینچنین کشتهشدنی «#شهادت» نیست. شهادت یعنی مرگِ زندگیبخش؛ یعنی جاندادن و جانی به اجتماع دمیدن؛ نهاینکه برود در میدانی کشته بشود و بعد حتّی یک حلقوم باقی نماند که فکر او را و پیام او را به جهانیان برساند.
▪️ و امام حسن وضعش اینجوری بود و اگر کشته میشد، معاویه میماند و تُرکتازیهای بیدریغش و حتّی دشمنیاش با پیغمبر!
📖 دو امام مجاهد ؛ گفتار دوّم ؛ ص ۹۸
🏴 #نرمش_قهرمانانه
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
💠 #چکیده کتاب "همرزمان حسین(ع)"
اینم خلاصه این کتاب که بنده انجام دادم😉
🔻مسابقه کتابخوانی «همرزمان حسین» تمدید شد
🔹 مسابقه کتابخوانی «همرزمان حسین» که با همکاری مرکز رسانهای شیرازه و انتشارات انقلاب اسلامی از نوزدهم مردادماه در حال برگزاری است، تا پایان مهر ماه تمدید شد.
🔹 جوایز این دورۀ «کتاب و زندگی» ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود که با قرعهکشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
🔹 کتاب «همرزمان حسین» مجموعه سخنرانیهای رهبر فرزانه انقلاب در محرم سال ۱۳۵۱ است. موضوع این سخنرانیها تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمه(علیهمالسلام) است و از مرارتها و سختیها و مجاهدتهایی که ائمه به دوش کشیدهاند، سخن میگوید.
🔹 برای تهیه «همرزمان حسین»، عدد ۵ را به ۵۰۰۰۴۰۱۴۶ ارسال کرده یا به کتابفروشیهای سراسر کشور مراجعه فرمایید.
🔺علاقمندان میتوانند با تهیهی کتاب و پاسخ به سوالات تعبیه شده در کتاب در این مسابقهی کتابخوانی شرکت کرده و برندهی جوایز نقدی شوند.
روش های تهیهی کتاب:
- از سایت انتشارات انقلاب اسلامی
- ارسال عدد ۵ به سامانه ۵۰۰۰۴۰۱۴۶
- از کتابفروشی های سراسر کشور
❌❌ یادآوری ❌❌
سلام و رحمت خدمت دوستان
📌 ان شاءالله جلسه این هفته، پنج شنبه بعد نماز عصر در مدرسه #مشکات برگزار خواهد شد.
🔺 نماز ظهر و عصر را در همان نمازخانه مشکات اقامه کنید.
🌀 محدوده مطالعاتی :
گفتار پنجم و ششم
💠دوستانی که اطلاع دادند که نمی توانند حضور داشته باشند، بصورت وبیناری و مجازی در خدمت شون هستیم.
🌐 لینک مجازی:
http://yun.ir/wr0mbc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ(٢دقیقه)
#پیروی_از_زندگی_ائمه
#شیعه_واقعی_کیست⁉️
🔸برشی از گفتار سوم کتاب همرزمان حسین(ع)
🎙بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری(حفظه الله) در محرم سال ١٣۵١شمسی
1.mp3
14.25M
🔉 همرزمان حسین علیه السلام
#اثر آیت -الله-سید-علی-خامنه -ای
قسمت1⃣