eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
211 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
این کتاب برای پاسخ به پرسش های کودکان در زمینه توحید و کتاب موجود می باشد که تا به حال بنده دیده ام .
برشی از یک کتاب
این کتاب برای پاسخ به پرسش های کودکان در زمینه توحید #قوی_ترین و #کامل_ترین کتاب موجود می باشد که تا
✂️ برشی از یک کتاب هرگز نسبت به علاقه و کنجکاوی فرزندانتان درباره خدا بی تفاوت نباشید . این راهی است برای سخن گفتن درباره ؛ باشد که از این طریق بتوانید ایمان ، امید و مفهومی متعالی را به کودکانتان هدیه کنید . این کتاب به پرسش های توحیدی کودکان و نوجوانان نظر دارد و با بهره گیری از ؛ پاسخ های لازم با توجه به(سطح ذهنی) و بدون توجه به فرزند دست کم در آورده شده است تا مربیان و والدین با شناختی که از فرزند دارند پاسخ مناسب را در نظر بگیرند . چه بسا کودک پنج ساله ای که ذهنی قوی و پویا دارد و چه بسا فرزندی ۱۰ ساله که فقط پاسخ سطح اول را بر می تابد . این کتاب از《بی نظیرترین》کتاب هایی است که در حوزه (کودکان و پاسخ به سئوالاتشان ) نوشته شده است . نویسنده کتاب در پی تحقق آرزوی استادش که دوست می داشت در باب توحید کتابی بنویسد که بواسطه سادگی متن آن حتی کودکان نیز بتوانند مطالب آن را درک کنند ، این کتاب را قلم زده است . مطالعه این کتابِ ارزشمند را به همه دوستان میکنم . از طریق لینک زیر 👇: http://yon.ir/0cuUN 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
این کتاب برای پاسخ به پرسش های کودکان در زمینه توحید #قوی_ترین و #کامل_ترین کتاب موجود می باشد که تا
✂️ برشی از یک کتاب (پاسخ برای کودکان) چه جوری خدا رو ؟ خدا رو نمی شه با دید . چرا ؟ چون خدای بزرگ مثل ما یا چیزای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید . البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی بینیم ؛ مثلاً اون پَرده چرا تکون می خوره ؟ چون باد بهش می خوره . آیا بادِ کولر رو میتونی ببینی ؟ نه . آفرین ! درسته ؛ ما باد رو نمی تونیم با چشم ببینیم ، ولی بادی داره که پرده رو حرکت میده . اگه باد بهش نمی خورد که حرکت نمی کرد ، درسته ؟ بله . پس باد ، ولی ما نمی تونیم اون رو با چشم ببینیم . خیلی چیزای دیگه هم هست که وجود دارن ولی دیده نمی شن ، مثلاً این گل رو بو کن ! چه بویی میده ؟ بوی خوبی داره . تو میتونی این بو رو با چشمات ببینی ؟ نه . بوها و صدا ها هم هستند ، ولی ما نمی تونیم با چشمامون اونا رو ببینیم . پس خیلی چیزا هستند که ما با چشمامون نمی تونیم اونا رو ببینیم . خدا هم با چشم دیده نمیشه . البته درسته که خدا هم با چشم دیده نمیشه ولی با همه چیز فرق داره ، یعنی خدا مثل باد و بو نیست . این مثال ها رو برات گفتم تا فقط ذهنت رو کمی روشن تر کنم ، ایشالا وقتی بزرگتر بشی و چیزای بیشتری یاد بگیری ، پاسخ سئوالت رو بهتر می فهمی . 📚 شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص ۲۴ از طریق لینک زیر 👇: http://yon.ir/0cuUN 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این من است و اعتقاد حسینیه ارشاد و همه کسانی که به این راه ( کمابیش از طریق درس ها ، سخنرانی ها و نوشته ها ) آشنایی مستقیم دارند و در آن گام بر می دارند و عقاید و افکار و قضاوتهاشان را همه از آقای نمی گیرند که : بزرگترین پایگاهی که می توان امیدوار آن بود که توده ما را آگاه کند ؛ را به آنان ارائه دهد ؛ در افکار عمومی و به خصوص متن توده ما نقش موثر و نجات بخشی را ایفا کند و در احیاء روح اسلام و ایجاد نهضت آگاهی دهنده و حرکت بخشنده اسلامی ، عامل نیرومند و مقتدری باشد ، همین پایگاهِ و و حجره های تنگ و تاریکی است که از درون آن ها بیرون آمده است و می آید . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب یعنی نفی رژیم های استبدادی " یعنی نفی نظام های طبقاتی و استثماری حاکم بر اجتماع " حال با این تفسیر " و اصل است یا اصل ؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گفتگو و تاکید بر مسئله ، و تجدید بحث در این باره ، چیزی نیست جز تاکید بر احقاق حق و نشر عدالت و مبارزه با ستم و جهل . این است که مسئله انسان است و فریادِ غدیر فریاد انسان . و این حقیقت زنده است و دفاع و یادآوریِ آن وظیفه است ، تا روزی که زندگی باشد و انسان و روز . 📚 بعثت ، غدیر ، عاشورا ، مهدی ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما تشیع علی را با تملق علی عوضی گرفته ایم و این است که شب و روز مدح و منقبت علی می گوییم و علی به دادمان نمی رسد و عشقمان به علی ، به دردمان نمی خورد ، چرا که عملاً تشیع را طوری فهمیده ایم که گویی علی است که به ما محتاج است نه ما به علی ! ... در صورتی که تشیع ، علی را به عنوان یک پیش روی پیروان خویش معرفی می کند و (پیرو) ، مدیحه سرا نیست ؛ انسانی است جست و جوگر و مسئول و مردِ راه که هدفی دارد و می خواهد خود را و دیگران را و بنابراین می کوشد تا راه و چاره پیدا کند و در نتیجه به یک و یک محتاج است و بنابراین به امام محتاج است ؛ یعنی به علی محتاج است و شیعه ،《نجات》را نه به عنوان صله مدح علی ، که به خاطر گام زدن در راهِ علی به دست می آورد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹ الی ۲۱۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب رهبری اُمت (امامت) متعهد نیست که همچون رئیس جمهور آمریکا ، یا مسئول برنامه شما و رادیو ، مطابق ذوق و پسند و سلیقه مشتری ها عمل کند ؛ و تعهد که خوشی و شادی و برخورداری(در حد اعلا) به افراد جامعه اش ببخشد ، بلکه می خواهد و متعهد است که در مستقیم ترین راه ها ، با بیشترین سرعت و صحیح ترین حرکت ، جامعه را به سوی رهبری کند ، حتی اگر این تکامل به قیمتِ رنج افراد باشد ؛ البته رنجی که اکثریت ، آگاهانه پذیرفته اند نه که بر آنها تحمیل کرده باشند . بدین ترتیب ، عبارت می شود از رسالت سنگین رهبری و راندن جامعه و فرد از به سوی ، به هر قیمت ممکن ، اما نه به ، بلکه بر اساس که امام نیز بیشتر از هر فردی تابع آن است و در برابرش مسئول ! و از همین جاست که از جدا می شود و رهبری فکریِ انقلابی با رهبریِ فردیِ استبدادی تضاد می یابد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۶۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب شوید : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر خلاف تلقی فعلی ای که ما از علی داریم ، علی تنها یک (سیمای مقدس) نیست که در برابر او ، مسئولیت ما فقط این باشد که او را تقدیس کنیم با شعر و نثر و مدح و منقبت و ابراز احساسات ... و خیال کنیم هر چه در تجلیل و تعظیم او بیشتر مبالغه کردیم و لفاظی های شاعرانه و توجیهات صوفیانه در ستایش او به کار بردیم . شیعی تریم ، در صورتی که تشیع (یعنی شیعه علی بودن) یک مسئله ذهنی و یک مبحث کلامی نیست ، بلکه یک است . زیرا تشیع به معنای پیروی کردن است و این یک فعل است ، عمل است ، حرکت عینی جهت دار و مشخص است ؛ نه یک احساس ، نه یک اقرار و نه یک ذهنیت کلامی یا عاطفی . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما به هر کس که ساده و جانماز آبکش بود ، (مومن) می گفتیم و به هر کس که از ما کنار می کشید و لب به جام نمی زد (متّقی) می گفتیم و هر کس که دست و دل باز می شد (محسن) می گفتیم و هرکس که رام می گردید (صابر) می گفتیم و هر کس که دهانش همراه تسبیحش باز و بسته می شد (ذاکر و شاکر) می گفتیم . ما به این گونه با مومن و متّقی و محسن و صابر و شاکر و ذاکر و ... عادت کرده بودیم و اکنون که با قرآن و کلمه های دقیق و تیپ های مشخص برخورد می کنیم ، باز همان ها را مطرح می کنیم و همان ها را می فهمیم و یا بهتر بگویم《نفهمیده》با آنها بازی می کنیم و بر آنها ستم می نماییم و این ستم از آنجا شروع می شود که ما بدون رسیدن به (معنا و مقصود) به کلمه ها و لفظ ها رسیده ایم و با (الفاظ خالی ) اُنس گرفته ایم و آنها را در برخوردها به رخ یکدیگر کشیده ایم . 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۶ و ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب کسی که را می رود ، بیشتر شانس آن را دارد که به راه آید و به جایی برسد ، تا کسی که را غلط می رود ! 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed