✂️ برشی از یک کتاب
#جانماز_آبکش_اما_مومن
ما به هر کس که ساده و جانماز آبکش بود ، (مومن) می گفتیم و به هر کس که از ما کنار می کشید و لب به جام نمی زد (متّقی) می گفتیم و هر کس که دست و دل باز می شد (محسن) می گفتیم و هرکس که رام می گردید (صابر) می گفتیم و هر کس که دهانش همراه تسبیحش باز و بسته می شد (ذاکر و شاکر) می گفتیم . ما به این گونه با مومن و متّقی و محسن و صابر و شاکر و ذاکر و ... عادت کرده بودیم و اکنون که با قرآن و کلمه های دقیق و تیپ های مشخص برخورد می کنیم ، باز همان ها را مطرح می کنیم و همان ها را می فهمیم و یا بهتر بگویم《نفهمیده》با آنها بازی می کنیم و بر آنها ستم می نماییم و این ستم از آنجا شروع می شود که ما بدون رسیدن به (معنا و مقصود) به کلمه ها و لفظ ها رسیده ایم و با (الفاظ خالی ) اُنس گرفته ایم و آنها را در برخوردها به رخ یکدیگر کشیده ایم .
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۶ و ۱۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب
کسی که #راه_غلط را می رود ، بیشتر شانس آن را دارد که به راه آید و به جایی برسد ، تا کسی که #راه_درست را غلط می رود !
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نسلِ_جدید_آواره_یا_فاسد_یا_صالح
نسلی که با مدرن ترین اندیشه های امروز کم و بیش آشناست و مکتب های فلسفی از هر طرف به مغزش هجوم می آورد و در سطح علم امروز جهان قرار گرفته و نسلی است که در رشته های گوناگون علمی و ادبی و فکری درسطح بسیار بالایی تحصیل می کند ، نمی تواند در حدِ یک #مذهبِ_ارثیِ_تقلیدیِ_تعبدیِ_راکد پایین بیاید . دلایل ارثی ای که معمولاً یک مادر بزرگ یا دایه یا پدر بزرگ به کودک ارائه می دهند و او را تا کلاس پنجم و ششم ابتدایی می توانند ساکت نگه دارند ، قادر نخواهد بود دانشجویی را که در رشته های مختلف علمی درس می خواند قانع کند ، زیرا تعلیم مذهبیِ او نیز باید در همان (سطحِ علمیِ امروز) باشد .
بدیهی است وقتی رُشد علمی دانشجویی بالا برود و تفکر مذهبی او در همان سطحِ نازل تعلیمات دینی کلاس پنجم و ششم ابتدایی باقی بماند ، این اختلاف سطح موجب ایجاد تناقص در ذهن او خواهد شد و ناگزیر می گردد آن را که در سطح پائین تری قرار دارد قربانی کند . این که به نظر می رسد #مبانی_اعتقادی و #ایمانِ_مذهبی نسل جدید سست تر شده ، نه به خاطر این است که اصولاً روح این نسل روح لامذهبی و بیگانه با مذهب است ، بلکه به عکس ، امروز بیش از هر وقت دیگر نیاز به #معنویت در نسل جوان ، حتی در کشور ما ، احساس می شود و متاسفانه به این نیاز جواب کافی داده نمی شود و در نتیجه خلاء ناشی از آن موجب آوارگی و پریشانی و رنج بیشتر این نسل گردیده و یا با چیزهایی پر می شود که به فساد و تباهی منجر می گردد و جز این دو سرنوشت ، سرنوشت دیگری ندارد . و همین #نیاز است که #مسئولیت کسانی را که می اندیشند و کسانی را که نسل خویش را می شناسند ، تا این حد سنگین می کند .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۵۶ و ۳۵۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله "
ان شاء الله با توکل به خدا تصمیم داریم که فعالیت کانال✂️برشی از یک کتاب را(در فضای مجازی) کمی توسعه بدهیم " برای این امر به #همکاری و #مشارکت(فرهنگی و مجازی) عزیزان همراه که مایلند در این حرکت سهیم باشند نیازمندیم .
لذا بدینوسیله از همه اعضای محترم کانال خواهشمندم در صورت تمایل از طریق آیدی @Ammar12
آمادگی خود را اعلام نمایند
با تشکر
#عبد
May 11
💢 حرف حساب
برای خراب کردن یک #حقیقت ، خوب به آن حمله #نکنید ؛ #بد از آن #دفاع کنید !
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تکامل_دلیلی_بر_الحاد_نیست
استیون جی گولد ، در کتاب نقدی که به داوکینز وارد می کند می گوید : به تمام همکارانم و برای هزارمین بار می گویم ، علم با روش های منطقی خود (نمی تواند) درباره نظارت احتمالی خداوند بر طبیعت حکم دهد . ما نه این را تایید می کنیم و نه رد ؛ ما فقط نمی توانیم به عنوان دانشمند علوم ، توضیحی درباره آن بدهیم . اگر برخی از #عموم به سوی بیاناتی که مدعی هستند #داروینیسم خداوند را رد می کند رفته اند ، آنگاه من خانم مک اینری(معلم کلاس سوم گولد) را پیدا می کنم که سپر بلای آنها بشود . علم (فقط می تواند با توصیفات کار کند) نمی تواند انواع دیگر بازیگران (مثل خدا) در دنیاهای دیگر (مثلاً قلمرو اخلاق) را تایید کند و نمی تواند آنها را رد کند . یک لحظه فلسفه را فراموش کنید . داروین خود فردی #لاادری بود اما گیاه شناس بزرگ آمریکایی ، آزاگری ، که به #انتخاب_طبیعی علاقه مند بود و کتابی با عنوان #داروینیا نوشته یک مسیحی سفت و سخت بود . پنجاه سال جلوتر بیاییم ، چارلز دی وُلکات ، کاشف سنگواره(هاری شیل یرگس) یک داروینی متقاعد و همزمان یک مسیحی ثابت قدم بود که اعتقاد داشت #خداوند اراده کرده است که انتخاب طبیعی ، تاریخ حیات را بر مبنای برنامه ها و اهداف او بسازد . حالا پنجاه سال دیگر جلو بیایبد تا به دو نفر از بزرگترین تکاملی های نسل خودمان برسیم . جی . جی . سیمیسون ، فردی لاادری و انساندوست و تئودوسیوس دوبژانسکی یک اُرتدوکس معتقد روس بود که بر این باور بود که یا نصف همکاران من از اساس #احمق هستند یا اینکه علم داروینیسم کاملاً با باورهای مذهبی سنتی سازگار است و همان قدر هم با #الحاد سازگار است . بنابراین آنهایی که انتخاب کرده اند (ملحد) باشند باید #دلیل دیگری برای این موضع گیری پیدا کنند ؛ 《تکامل نمی تواند دلیلی برای الحاد باشد》.
📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۱۶۳ و ۱۶۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ملاک_کدام_است_حق_یا_شخص
جویندگان جدی برای یافتن #حقیقت باید به فراتر از ( رفتار انسانهای قاصر ) بنگرند .
آیا باید درخت بلوط را به خاطر آنکه از الوارش برای ساختن جهاز جنگی استفاده کرده اند محکوم کرد ؟
آیا هوا را به خاطر اینکه امکان می دهد ( سخنان دروغ ) از خلالش بگذرد ، محکوم می کنید ؟
آیا درباره ی فلوت جادویی موزارت بر اساس اجرای تمرین ضعیفِ کلاس پنجمی ها قضاوت می کنید ؟
اگر شما هرگز غروب واقعی را بر فراز اقیانوس آرام ندیده باشید ، بروشور توریستی را جایگزین آن می کنید ؟
آیا شما قدرت عشق رمانتیک را صرفاً با دیدن یک ازدواج تند و خشونت آمیز در همسایگی تان ارزیابی می کنید ؟ نه
ارزیابی #واقعی《حقیقتِ ایمان》به دیدن《آب پاکِ خالص》بستگی دارد نه ظروف زنگار بسته .
📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۵۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#من_عالم_مذهبی_نیستم
از گفتن این نکته ناگزیرم که من به عنوان یک #عالم_مذهبی نیست که صحبت می کنم ، بلکه به عنوان #محققی_ساده که برای (فهمیدن) مسایل مذهبی به قدری که هر کس در خودش احساس مسئولیت می کند ، می کوشد و مطالعه می کند . این است که گفتارم نه به این معنی است که این است و جز این نیست ، بلکه می خواهم بگویم ، حالا که برایمان مسلّم است که بسیاری از آنچه که به نام اسلام درجامعه امروزمان هست باید اصلاح بشود و برگردیم به سرچشمه های نخستین مذهب مان ، پس باید #تحمل حرف تازه را داشته باشیم . خودمان را آماده کنیم برای شنیدن و فهمیدن ؛ نه پذیرفتن( این مسئله ای بعدی است) ، شنیدن حرف تازه ، تعبیر تازه ، توضیح تازه و استدلال تازه ای که محققان و اهل مطالعه و اندیشمندانِ این راه ، می گویند .
آنچه من می گویم مسلماً تازه هست اگر چه ممکن است درست هم باشد . بنابراین هر چه می گویم #نظریه است و به عنوان #جزم_و_قطع_نیست . فقط به #اندیشیدن دعوت می کند و همین !
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۳۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بوق_دُرشکه
بی ظرفیتی ها و نبود استقامت علامت نبود عشق و علاقه و شناختِ انسان و دنیاست . کسی که عشقی ندارد ، صبری نخواهد داشت ؛ چون صبر و استقامت ما به اندازه عشق و علاقه ماست .
کسی که دنیا و انسان را نشناخته و دنیا را (آخور) و انسان را (حیوان) می داند ، ناچار مثل بوق دُرشکه خواهد شد که با کوچک ترین فشاری ، جیغش بلند می شود و بی هیچ فشاری پف می کند و مغرور می شود .
شناخت کار انسان و شناخت دنیا که کلاس و کوره است ، انسان را در برابر فشارها ، صابر و استوار و حتی بالاتر شاکر و بهره بردار بار می آورد .
📚 انسان جاری ، مسعود پور سید آقایی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#اسلامی_که_بود_ولی_نبود
در سال شصت و یک هجری ، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی ، اوضاع را چندان غیر طبیعی نمی دیدند . همه چیز در دستگاه های تبلیغاتی توجیه شده بود . در سال شصت و یک هجری هم مثل قبل بر ماذنه ها شعار توحید می دادند و مردم رو به قبله نماز می گزاردند ؛ اما طعم اسلام تغییر کرده بود . شهر ، شهر اسلام بود و نبود . مردم ، مسلمان بودند و نبودند . حکومت ، دینی بود و نبود .《بود》به این معنا که در مجالس ، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود ؛《نبود》به این معنا که بیشتر احکامِ حکومتی اسلام و در راس آن ، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی ، ترک شده بود . در حاشیه همین شهر اسلامی بود که (گردن حسین بن علی علیه السلام را زدند و دختران بنیان گذار و موسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند . (مسئله شما و ما) این است که چه شد شهر اسلامی ، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد ؟
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#پیشنهاد_ویژه_برای_محرم
#حسین_عقل_سرخ
👤حسن رحیم پور ازغدی
حتماً این کتاب رو در ایام محرم مطالعه کنید 👌
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#عاشورا_در_دو_سکانس
چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه #جنایتهای_کربلا گفته شود ؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبه ای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد ؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی می دهیم و می نویسیم ، از #صفحه_تاریک_عاشورا گرفته شود ؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه می کنیم ، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن می چربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی می چربد . پس #باید_اعتراف_کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحه اش را می خوانیم و صفحه دیگرش را نمی خوانیم . جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و می کنند . حسین را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند ، اما حسین که فقط این تن نیست ، حسین که مثل من و شما نیست ؛ #حسین_یک_مکتب_است و بعد از مرگش زنده تر می شود .
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#روح_قربانیِ_کالبد
این تاریخِ دردناک اسلام است ، #روحِ_اسلام ، قربانی (کالبدش)شد و محتوایش پیش پای فرمش شهید گشت و بنابراین ، اسلام با سلاحِ رستم فرخ زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا با زبانِ شبهات کافرانه ابن ابی العوجاء و کفر گویی امثال او و نظریات جاثلیق ، زمین گیر نشد ؛ اسلام با روایاتِ جعلی ابوهریره و ابودرداء و با فتوای کعب الاحبار ، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد . سیدالشهدا در کربلا قربانیِ《تحریف اسلام》شد . این روندِ مسخ مذهب ، تفکیک مذهب از حکومت ، تفکیک اخلاق از سیاست ، حذف (محتوا) و (حفظ شکل) بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام ، هزار قرائتی کردنش ، تفسیر به رای قرآن ، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین ، هدف آن هاست ؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام ، که می دانند ممکن نیست . آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند ؛ می خواستند اسلام را مات کنند . اسلامی می خواستند و می خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ، کاری نداشته باشد . یک اسلام بی طرف که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ، کاری نداشته باشد . یک مذهب فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به این مسائل عینی نداشته باشد .
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
May 11
Roze_Panahian_VaghtiMohebatKucha.mp3
2.6M
✂️ برشی از یک روضه
#به_این_میگن_روضه
#مداحان عزیز به جای #داد و #فریاد کمی #منطق و #عاطفه در روضه های خودتون خرج کنید .
کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تراژدی_یا_مصیبت
ما باید شخصیت حسین بن علی را که برای ما یک شخصیت انسانی است #بشناسیم . این مرد که ما هر سال به نام او #وقتها صرف می کنیم ، #پولها خرج می کنیم ، #روزها تعطیل می کنیم ، باید خصوصیاتش برای ما شناخته شود و از جمله خصوصیات او همین است که آیا حسین علیه السلام یک شخصیت حماسی هست یا نه ؟
آیا ما باید با وجود حسین و سرگذشت او یک احساس حماسی داشته باشیم یا یک احساس تراژدی ، مصیبت ، رثا و نفله شدن ؟
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#آهسته_آهسته_شِمر_میشویم
خیانت ، یک مسئله تدریجی است . شمر هم ناگهان شمر نشد . شمر از خط مقدم جبهه علی بن ابی طالب(ع) به خط مقدم جبهه یزید آمد . همه به تدریج شمر می شوند . همه ما این چنین هستیم و کم کم شمر می شویم ؛ بطوری که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنان آدمی خواهی بود ، خودمان هم باور نمی کنیم ؛ ولی بعد چنان می شویم و کم کم به راحتی باور هم می کنیم . (مسئله خیانت در انقلاب) ، غدّه بدخیمی است و آن موقع هم این گونه بود و هم الان نیز می تواند آن گونه باشد . این غدّه کم کم رشد می کند . هیچ کس خائن( به دنیا) نمی آید . همه کم کم خائن بار می آیند و خود نیز در این قضیه ، مقصر هستند و یک نمونه هم وقایع کربلاست .
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۳۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ویژگیِ_حکومتِ_امام_حسین
آن حکومت دینی که حسین(ع) می خواست دوباره اقامه بشود ، همین حکومت بود . حکومتی که حاکمش ، علی (ع) ، مَصقَلَه بنِ هویره را که از کار گزاران خودش بود ، به جرم قوم و خویش بازی در حکومت ، گوشمالی داد ، حکومتی که با عَلاء بن زیاد ، یکی دیگر از مسئولین که خانه ای اشرافی برای خود ساخت ، برخورد کرد . حکومتی که وقتی مُنذِرِ بنِ جارود ، پارتی بازی کرد ، حضرت او را کوبید . حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه ، سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست ، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم ، تحقیر کرد . حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف ، حاکم بصره ، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و فقط در میهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آن ها نشست ، او را به شدت توبیخ کرد . حکومتی که وقتی ابن عباس ، پسر عموی خود علی (ع) ، در حاکمیت ، خطا کرد ، او را در هم کوبید و گفت : به خدا سوگند ، با شمشیری تو را خواهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم ، به جهنم رفت . حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد ؛ چون سهم اضافی از بیت المال می خواست . حکومتی که ابوالاسود دوئلی را از اصحاب درجه یک خود علی بن ابی طالب(ع) و آدم صالح و شریفی بود ، از قضاوت عزل کرد ؛ برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود . حکومتی که حسین(ع) به خاطر آن شهید شد ، حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد .
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۴۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ابراز_احساسات_وحشیگری_نیست
من برای این دسته ها حقیقتاً احترام قائل هستم چون ابراز احساسات است ، احساساتی صد در صد طبیعیِ ناشی از عقیده و ایمان . آنهایی که می دانند اگر در یک ملت احساسات طبیعی ناشی از عقیده و ایمان درباره قهرمانان بزرگ آن ملت وجود داشته باشد چقدر ارزش دارد ، می دانند که من چه می گویم . نباید اینها را نسخ کرد ، نباید با اینها مبارزه کرد ، باید اینها را اصلاح کرد . باید این احساسات بسیار بسیار عظیم را که فقط ناشی از قدرت عقیده و ایمان است ، #اصلاح کرد . آیا اگر شما میلیاردها دلار خرج کنید ، می توانید یک چنین احساساتی در ملت به وجود بیاورید ؟!
اینکه آن بابا از جیب خودش پول خرج می کند ، خودش را بیکار می کند ، زنجیر بر می دارد پشت خودش را سیاه می کند و اشک او هم متصل جاری است ، ارزش دارد و نباید با آن مبارزه کرد و گفت این کارها #وحشیگری است . ابرازِ احساسات برای قهرمانان بزرگ تاریخ وحشیگری نیست . فقط اشتباه او در این است که وقتی می خواهد ابراز احساسات کند ، به شکلی ابراز احساسات می کند که نمایشگر قهرمانی جنایتکارانه جنایتکاران و نمایشگر مظلومیت آن کسی است که به او عشق می ورزد و علاقه دارد . او نمی داند حالا که می خواهد نمایشگری بکند باید طوری نمایشگری بکند که نمایشگر #حماسه_حسینی باشد ، نمایشگر آن جنبه نورانی و روشن تاریخ عاشورا باشد ، نمایشگر روح حسین بن علی باشد . خوشبختانه کم و بیش این بیداری پیدا شده است و گاهی انسان به چشم می بیند که بعضی از دستجات توجه کرده اند که چه باید بکنند و چه می کنند .
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#عزای_حسین
امروز باید عزای حسین را گرفت ، اما برای حسین در #عصر_ما یک عزای جدیدی است که در گذشته نبوده است و آن عزای جدید این همه دروغهاست که درباره حادثه کربلا گفته می شود و احدی جلوی این دروغها را نمی گیرد . امروز بر این مصیبتِ حسین بن علی باید گریست ، نه بر آن شمشیرها و نیزه هایی که در آن روز بر پیکر شریفش وارد شد .
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تلنگر
#عاشورای_امروز را پیدا کنید ...
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#باید_به_یک_سنی_پاسخ_بدهید
اباعبدالله در روز عاشورا شعارهای زیادی داده است که در آنها #روح_نهضت خودش را مشخص کرده که من برای چه می جنگم ، چرا تسلیم نمی شوم ، چرا آمده ام که تا آخرین قطره خونِ خودم را بریزم ؟ و #متاسفانه این شعارها در میان ما شیعیان فراموش شده و ما شعارهای دیگری به جای آنها گذاشته ایم که این شعارها نمی تواند روح نهضت اباعبدالله را منعکس کند .
ائمه ما یکی پس از دیگری آمدند و دستور دادند که عاشورا را باید زنده نگه داشت ، مصیبت حسین نباید فراموش شود ، این #مکتب باید زنده بماند . هر سال که محرم و عاشورا پیدا می شود ، شیعه باید آن را زنده نگه دارد . عاشورا شعارِ شیعه شده است . شیعه باید بتواند جواب بدهد وقتی در مقابل یک سُنی و بالاتر در مقابل یک مسیحی یا یک یهودی یا یک لامذهب قرار گرفت و او گفت : شما در این روز عاشورا و تاسوعا که تمام کارهایتان را تعطیل می کنید و می آیید در مساجد جمع می شوید ، دسته راه می اندازید ، سینه می زنید ، زنجیر می زنید ، داد می کشید ، فریاد می کشید ، چه می خواهید بگویید ؟ #حرفتان_چیست ؟ باید بتوانید بگویید ما حرفمان چیست . اباعبدالله نیامد فقط بجنگد تا کشته شود و حرفش را نزند . حرف خودش را زده است ، #هدف و مقصد خودش را مشخص کرده است .
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed