eitaa logo
اخلاق
30.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
97 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/GB0d.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔅 «اثرات غفلت از معاد» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق ✳️ @Akhlagh_Et
📺تصویر مزار نویسنده بزرگ سید عبدالله شبر عنایت امام موسی کاظم علیه السلام به ایشان 🕍 کاظمین ، حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد‌ یه فرمول مهم برای تحمل راحت‎تر مشکلات و مصائب! ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 امیرالمومنین علیه السلام : گواراترین زندگی [در] دور افکندن تکلّفات است أهنی العَیشِ اطِّراحُ الکُلَفِ میزان الحکمه جلد10 ✳️ @Akhlagh_Et
🔹معارف بر دو قسم است: اصول و فروع؛ اصول جزء عقاید و عمل قلبی است و قلب باید بپذیرد و قبول بکند. اما فروع عمل جوانحی است و اعضاء و جوارح باید عمل بکنند. یک فرق دیگر هم دارد، که اصول دین را هر کسی طبق سطح فکر و معلوماتش باید روی دلیل و عقل و برهان، بتواند اثبات بکند. اما فروع دین را انسان باید یا مجتهد باشد یا مقلد یا محتاط. 🔺در فروع دین، نماز سر سلسله فروع است و می‌توانیم بگوییم اعظم از همه فروع است. و اهمیتش هم از همه فروع بیشتر است. راجع به نماز، بزرگان کتاب‌های ارزشمند نوشته‌اند. مثل قاضی سعید که از بزرگان و دانشمندان و علمای اخلاق بوده است و صدر المتألهین، شهید اول، میرزا جواد آقای تبریزی، مرحوم امام اعلی الله مقامه الشریف، همه کتاب هایی در مورد نماز نوشتند. که چه آثار و نتایجی برای نماز متر‌تب است. آیت الله ره ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹"عادل‌ترین و بهره‌مندترین مردم چه کسانی هستند؟" 🔸شرح حدیث اخلاقی توسط ✳️ @Akhlagh_Et
❇️ ماجرای گرد آمدن ۳۱۳ یار اصلی امام زمان (عج) در مکه در شب قبل از ظهور و عکس العمل مردم مکه ✅ امام صادق (ع) در یک حدیث طولانی از اجتماع یاران حضرت ولیّ عصر (عج) و واکنش مردم مکّه سخن می‌گوید: 🕋 «خداوند آنها را در یک شب جمعه در مکّه معظّمه و در بیت اللّه الحرام گرد می‌آورد، که حتّی یک نفر نیز از آنها تخلّف نمی‌کند. آنگاه‌ در کوچه‌های مکّه به راه می‌افتند، تا برای خود محلّ اقامتی پیدا کنند. 👥 مردم مکّه افراد ناشناسی را در میان خود می‌بینند، درحالیکه از ورود هیچ قافله‌ای به قصد حجّ، عمره، تجارت و غیره اطلاعی ندارند، از این رهگذر به یکدیگر می‌گویند: 🔹 افراد غریبی را می‌بینیم که تا به امروز در این شهر آنها را ندیده‌ایم! اینها اهل یک شهر و یک قبیله و یک تیره و یک نژاد نیستند، و خود هیچ اهل و عیال و وسیله و مَرکبی همراه ندارند! ▫️ درحالیکه آنها مطالبی در این مقوله بازگو می‌کنند، مردی از قبیله مخزوم وارد می‌شود و می‌گوید: 🔹 من خوابی دیده‌ام که بسیار پریشان و نگران هستم. ▫️ مردم می‌گویند: 🔸 بیا به نزد فلان ثقفی برویم. ▫️ چون به پیش او می‌روند، مرد مخزومی چنین می‌گوید: ☁️ من ابری را دیدم که از اعماق آسمان ظاهر شد و به‌تدریج پائین آمد تا به نزدیکی کعبه رسید و آنگاه دور کعبه طواف نمود. 🌪 در این ابر ملخهای فراوانی با بالهای سبز بود که تا مدّتی بس دراز دور خانه خدا طواف کردند. آنگاه به چپ و راست پراکنده شدند، به هیچ آبادی نمی‌رسیدند جز اینکه به خاکستر می‌نشاندند، به هیچ قلعه‌ای نمی‌رسیدند جز اینکه ویران می‌کردند، سپس از خواب بیدار شدم و چون بید لرزیدم و تا اکنون هم در ترس و وحشت هستم. ▫️ مرد ثقیفی می‌گوید: 🔸 امشب لشکری از لشکرهای الهی به شهر شما وارد شده، که شما را یارای مقاومت در برابر آنها نیست. ▫️ مردم مکّه از شنیدن این مطلب هراسان می‌شوند و با یکدیگر می‌گویند: 🔹 چیزی عجیبی پیش آمده است! ▫️آنگاه درحالیکه همه‌شان از این سپاه الهی سخن می‌گویند از نزد مرد ثقیفی بیرون می‌آیند و به جستجوی آن لشکر می‌پردازند. و درحالیکه خداوند قلبشان را از رعب و وحشت پر کرده است، به عنوان مشاوره و خیرخواهی با یکدیگر می‌گویند: 🔸 در مورد این سپاه شتاب نکنید که آنها در شهر شما کار خلافی انجام نداده‌اند و به روی کسی شمشیر نکشیده‌اند و کار ناشایستی از آنها دیده نشده است و شاید در میان آنها از تیره و نژاد شما هم کسی باشد. و اگر بخواهید در مورد آنها تصمیمی بگیرید توجّه داشته باشید که آنها مشغول عبادت هستند و سیمای صالحان را دارند و خود در حرم امن الهی هستند که هرکس داخل آن شود خونش در امان است تا وقتی‌که حادثه‌ای بیافریند و آنها تاکنون حادثه‌ای ایجاد نکرده‌اند که سوژه و بهانه ستیزه‌جوئی باشد. ▫️ زعیم مردم مکّه که یک نفر مخزومی است می‌گوید: 🔹 من مطمئن نیستم که پشت سر آنها نیروئی نباشد، شاید نیروی وسیعتری به دنبال آنها باشد که با ورود آنها مسئله بسیار حسّاس و مهمّ شود. از این رهگذر مصلحت آنست که تا نیرو نرسیده اینها را درهم شکنید که تعدادشان اندک و به وضع شهر ناآشنا هستند. و خیال می‌کنم که رؤیای دوستتان حقّ است. ▫️ برخی از آنها به برخی دیگر می‌گویند: 🔸 اگر نیروئی که ممکن است به اینها ملحق شود، اگر آنها نیز مثل اینها باشند که نه اسب دارند و نه اسلحه، و نه سنگری که به آن پناه ببرند و خود در این شهر غریب و بی‌چیز هستند، ترسی برای شما نیست. و اگر سپاه مجهّزی به یاری آنها بیاید با یک حمله اینها را نابود می‌سازید که برای شما چون یک جرعه آب در کام انسان تشنه است. ▫️ سخنانی از این قبیل با یکدیگر بازگو می‌کنند تا پاسی از شب می‌گذرد و خواب بر دیده‌ها چیره می‌شود و تاریکی شب و سنگینی خواب در میان آنها جدائی می‌اندازد. بعد از پراکنده شدن دیگر فرصت اجتماع پیدا نمی‌کنند، که حضرت ولیّ عصر (عج) قیام می‌کند. 🌟 یاران قائم (ع) یکدیگر را طوری ملاقات می‌کنند که گویی از یک پدر و یک مادر به دنیا آمده‌اند و صبح از خانه بیرون آمده پراکنده شده‌اند و شبانگه همه به خانه آمده با یکدیگر گرد آمده‌اند!». (۱) ✍ در بامداد چنین شبی بیعت مبارکه انجام می‌پذیرد و سنگرهای ظلم و استبداد یکی پس از دیگری سقوط می‌کند و چیزی نمی‌گذرد که مردم مکّه نیز بیعت کرده به سپاه حقّ ملحق می‌شوند و خواب مخزومی و تعبیر ثقیفی تحقّق می‌یابد. و ما منتظر چنین روزی هستیم. ⬅️ روزگار رهایی، ج‌۱، ص ۴۳۲ تا ص: ۴۴۵ (۱)‌. الملاحم و الفتن صفحه ۱۶۹- ۱۷۱ و بشاره الاسلام صفحه ۲۱۰- ۲۱۱. 🏷 (عج) ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔅 «آثار وابستگی دل به دنیا» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق ✳️ @Akhlagh_Et
آیت الله ره : ما پیش علامه نایینی در نجف اشرف نشسته بودیم یک طلبه‌ای از طلبه‌های فاضل آنجا بود گفت من این قسمت مقتل حضرت عباس (ع) را قبول ندارم [شاید حدود ۲۰ مجتهد در آنجا نشسته بودند] که می‌گویند عباس (ع) وارد شریعه شد، وقتی وارد شد تشنه بود، تشنگی شدید او را فرا گرفته بود به جای اینکه آب بخورد تا قوی‌تر شود بتواند خوب بجنگد آب نخورد ...!!! چرا آب نخورد؟ این خلاف عقل است اگر آب می‌خورد نیرو می‌گرفت و با قدرت بیشتری می‌جنگید. من این قسمت مقتل را قبول ندارم.!!! آیت الله بهجت می‌فرمود: آقای نایینی مرد شماره ۲ اصول در حالی که نشسته بود و به دیوار تکیه داده بود با آن چهره علمایی بلند شد و فرمود آقا تو از عباس چه می‌فهمی؟ دخالت نکن، قضایای عباس قضایای استدلال و منطق نیست قضایای عباس و کار عباس،کارعشق است. کربلا یعنی عشق. به آن عشق برس بعد قضاوت کن. همینجوری حرف نزن. عشق به سیدالشهدا به اندازه‌ای داشت که در سیدالشهدا ذوب بود. آب را آورد مقابل لبانش از بس عاشق سیدالشهدا بود نمی‌توانست آب را بخورد چرا چون احساس می‌کرد سیدالشهدا در جان او وجود دارد من آب بخورم و حسین تشنه بماند ... کتاب حماسه عاشورا جلد ۱ صفحه ۱۴۳ ✳️ @Akhlagh_Et
هدایت شده از شهریاران
32.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 پای‌کار آمدن مردم در حل مشکل کمبود و گرانی مرغ 🐔 اصلاح چرخۀ توزیع مرغ در استان قم ✅ حل مشکل به دست مردم و با حمایت مسئولین پس از این عملیات کوچک بزرگترین گروه کاسبین امین در گوشه گوشه شهر بزرگ قم تشکیل و مواردی مانند گوشت قرمز، شکر،برنج دولتی را به سادگی و با کمترین قیمت به دست مصرف کننده واقعی و مردم رساندند. 🌳 . . . برای یاری عشق ز شهریاران باش . . .👇 https://ble.ir/shahriaran_ir https://eitaa.com/shahriaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چرا ما دائما در معرض تکبر قرار داریم؟ ➕ راه حل استاد ✳️ @Akhlagh_Et
حضرت آیت الله : یکی از کشیش های نصرانی به حضور امام علی ( ع ) آمده ، عرض کرد : آیا آن زمان که به بندگی خدای خود می پردازی ، او را هم می بینی ؟ فرمود : وای بر تو ! خدایی را که نبینم ، بندگی نمی کنم . پرسید : چگونه او را دیده ای ؟ فرمود : لاتُدرِكُه العُيُون بِمُشاهدةِ الأبصار ، و لكن رَأتهُ القُلوب بحقائق الإيمان ؛ چشم ها او را با مشاهدهٔ ظاهری در نمی یابند ، بلکه دل ها او را بر اثر حقایق ایمانی خود مشاهده می کنند . شخص دعا کننده باید بداند که برای این مشاهدهٔ قلبی ، سه مرتبه است : علم الیقین ، عین الیقین و حقّ اليقين . اگر در مکانی ((آتش)) باشد و شما دود آن را از راه دور ببینید ، پی می برید که در آن جا آتش است . این (( علم الیقین )) است . اگر خود آتش را از نزدیک دیدید ، این (( عین الیقین )) است . اما گاهی به اندازه ای به آتش نزدیک می گردید که حرارت آن ، در شما اثر می گذارد . این (( حق الیقین )) است . آدمی ممکن است به خدای تعالی ایمان داشته باشد و بداند که همه جا ، حاضر و ناظر است ، ولی نه آن چنان که از ماسوی الله منقطع گشته باشد . این مرتبهٔ (( علم الیقین )) است . اما اگر ایمان قوی تری پیدا کند و از ماسوی الله منقطع گشته ، آثار توحید در افعالش پدید آید و دعایش مستجاب گردد ، این مرتبهٔ (( عین الیقین )) است . و اگر به مقامی برسد که آن را مقام شهود گویند و تصورّ آن ، برای همه کس ممکن نیست ، این (( حقّ الیقین )) است . در این مقام است که دعا کننده خود را با ذات اقدس حقّ ، در تماس می بیند ، بلکه خودی ، مشاهده نمی کند و همه ، او را می بیند ، اگر از اجابت دعاهایش هم لذّت برد ، برای این است که خداوند پاسخ او را داده است و این هزار مرتبه شیرین تر از انجام خواسته هایش می باشد . بر گرفته از کتاب عرفان و عیادت . ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 امیرالمومنین امام على (عليه السلام) : بِدَوامِ ذِكرِ اللّهِ تَنجابُ الغَفلَةُ با مداومت بر ياد خداست كه غفلت، زدوده میشود. 📚 غررالحكم، حدیث۴۲۶۹ ‌ ✳️ @Akhlagh_Et
🔹امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نور مطلق است. نور با ظلمت، مناسبتی ندارد. آن‌که بین من و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف من فاصله انداخته است حجاب‌های ظلمانی است که از غفلت‌ها و معصیت‌ها ناشی می‌شود؛ این‌ها حجاب و پرده می‌شود. آیت الله ره ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 «برخورد عجیب مرحوم وقتی فرزند ایشان روی تخت بیمارستان بود!» 🔻بخشی از گفتگو با حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔅 «شرطِ خالص شدن» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق ✳️ @Akhlagh_Et