eitaa logo
دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
2.8هزار دنبال‌کننده
72 عکس
36 ویدیو
4 فایل
درس‌های سطح عالی و خارج استاد سید محمدصادق علم‌الهدی حوزه قم 📌 بازنشر بلامانع است کانال رسمی استاد: @Alamolhoda_ir ادمین: @Oloom_Motoon آی‌دی استاد: @Alamolhoda مدیر: @sh_safayi آدرس سایت و اینستا: Alamolhoda.ir این آدرس در تلگرام و سروش هم فعّال
مشاهده در ایتا
دانلود
e (149) KharejeOsool 2 - (45) Qat' Alamolhoda.org.mp3
11.02M
👈‏ > جلسه ۱۴۹‏ 👈‏ جلسه۴۵‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث (بخش۳)‏ ـ مقدّمات:‏ ‏۳ ـ مراتب منجزّیت علم اجمالی ‏۴ ـ دلیل دو پاره شدن مباحث منجزّیت علم اجمالی ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (150) KharejeOsool 2 - (46) Qat' Alamolhoda.org.mp3
9.52M
👈‏ > جلسه ۱۵۰‏ 👈‏ جلسه ۴۶‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۴)‏ مقام اوّل: اثبات تکلیف با علم اجمالی (منجزّیت) (بخش۱)‏ ـ نکات منجزّیت علم اجمالی:‏ ‏۱ ـ منجزّیت در موارد ‏‎#‎دوران‎_‎بین‎_‎المحذورین (بخش۱)‏ ‏۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (151) KharejeOsool 2 - (47) Qat' Alamolhoda.org.mp3
8.74M
👈‏ > جلسه ۱۵۱‏ 👈‏ جلسه ۴۷‏ ‏☑️‏‎️‎‏ مبحث ‏‎ (بخش۵)‏ مقام اوّل: اثبات تکلیف با علم اجمالی (منجزّیت) (بخش۲)‏ ـ نکات منجزّیت علم اجمالی:‏ ‏۱ ـ منجزّیت در موارد ‏‎#‎دوران‎_‎بین‎_‎المحذورین (بخش۲)‏ ‏۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (152) KharejeOsool 2 - (48) Qat' Alamolhoda.org.mp3
13.66M
👈‏ > جلسه ۱۵۲‏ 👈‏ جلسه ۴۸‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏‎ (بخش۶)‏ مقام اوّل: اثبات تکلیف با علم اجمالی (منجزّیت) (بخش۳)‏ ـ نکات منجزّیت علم اجمالی:‏ ‏۲ ـ منجزّیت در موارد شکّ در مکلّف:‏ ‏۲ ـ ۱ ـ امکان‌سنجی شبهه مکلّفیه حکمیه ‏۲ ـ ۲ ـ امکان‌سنجی ارجاع به علم اجمالی به تکلیف ‏۱ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (153) KharejeOsool 2 - (49) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.64M
👈‏ > جلسه ۱۵۳‏ 👈‏ جلسه ۴۹‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۷)‏ مقام اوّل: اثبات تکلیف با علم اجمالی (منجزّیت) (بخش۴)‏ ـ نکات منجزیت علم اجمالی:‏ ‏۳ ـ جایگزینی علم اجمالی به جای قطع تفصیلی موضوعی ‏۴ ـ منجزّیت علم تفصیلی متولّد از علم اجمالی ‏۲ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (154) KharejeOsool 2 - (50) Qat' Alamolhoda.org.mp3
13.13M
👈‏ > جلسه ۱۵۴‏ 👈‏ جلسه ۵۰‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۸)‏ مقام اوّل: اثبات تکلیف با علم اجمالی (منجزّیت) (بخش۵)‏ ـ نکات منجزیت علم اجمالی:‏ ‏۵ ـ امکان‌سنجی سلب منجّزیت حداقلّی از علم اجمالی ‏۶ ـ دفع محذور مخالفت التزامی قطعی در فرض سلب منجّزیت حدّاقلی ‏۳ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (155) KharejeOsool 2 - (51) Qat' Alamolhoda.org.mp3
14.24M
👈‏ > جلسه ۱۵۵‏ 👈‏ جلسه ۵۱‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۹)‏ مقام دوم: اسقاط تکلیف با (بخش۱):‏ ‏۱ ـ فرض امکان موافقت معلوم به علم تفصیلی (بخش۱):‏ ـ تنقیح محل نزاع:‏ ‏۱ ـ خروچ فرض امتناع موافقت تفصیلی ‏۲ ـ خروج توصّلیات ـ نقد ادّله عدم جواز اکتفاء به موافقت اجمالی (بخش۱)‏ ‏ + تبیین مقصود از و ‏۶ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (156) KharejeOsool 2 - (52) Qat' Alamolhoda.org.mp3
13.01M
👈‏ > جلسه ۱۵۶‏ 👈‏ جلسه ۵۲‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۱۰)‏ مقام دوم: اسقاط تکلیف با (بخش۲):‏ ‏۱ ـ فرض امکان موافقت معلوم به علم تفصیلی (بخش۲):‏ ـ نقد ادّله عدم جواز اکتفاء به موافقت اجمالی (بخش۲)‏ ‏+ اعتبارسنجی و ‏۷ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (157) KharejeOsool 2 - (53) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.33M
👈‏ > جلسه ۱۵۷ (آخرین جلسه سال دوم)‏ 👈‏ جلسه ۵۳‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ مبحث ‏ (بخش۱۱)‏ مقام دوم: اسقاط تکلیف با (بخش۳):‏ ‏۱ ـ فرض امکان موافقت معلوم به علم تفصیلی (بخش۳):‏ ـ نقد ادّله عدم جواز اکتفاء به موافقت اجمالی (بخش۳)‏ ‏۲ ـ فرض امکان موافقت مظنون به ظنّ معتبر ‏۸ خرداد ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
نام و نشان فاطمه در آثار اهل سنت.mp3
6.79M
👈 جستجوی نام و نشان فاطمه سلام الله علیها در کتاب‌های بزرگان اهل سنّت؛ تعابیری که نشان از جایگاه بلامنازع فاطمه در جهان اسلام دارد... ◀ استاد ۲۹ بهمن ۹۶ 📚 @Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«بکشید ما را، ما از مرگ نمی‌ترسیم، اما شما هم از مرگ ما صرفه ندارید (نفعی نمی‌برید)» عرض تسلیت قتل‌عام ناجوانمردانه هموطنان مظلوم کرمانی پ ن: ضمناً در کلیپ فوق، سید جلیل القدری که در سمت چپ تصویر ایستاده، مرحوم آیت‌الله سید محمد علم‌الهدی قده جد امجد استاد است که این ایام، مصادف با سی و پنجمین سالگرد رحلت آن عالم فرزانه است. رضوان الله تعالی علیه و حشره مع اجداده الطاهرین. @Alamolhoda_ir
بسمه‌تعالی 👈‏ تعطیلی دروس خارج در روز شهادت امام هادی علیه السلام ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، به اطلاع می‌رساند: دروس خارج ‏استاد ‏ فردا دوشنبه ۲۵ دی تعطیل است. ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏⏯ @Alamolhoda_org
e (158) KharejeOsool 2 - (54) Qat' Alamolhoda.org.mp3
11.74M
👈‏ > جلسه ۱۵۸ (اوّلین جلسه سال سوم)‏ 👈‏ جلسه ۵۴‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۱)‏ مقدّمه۱: تفاوت حجّیت در قطع قطّاع و قطع متجرّی‏ مقدّمه۲: دو معنی برای اصابه قطع‏ مقدمه۳: تطبیق دو معنای اصابه بر سایر مراتب کشف ‏۹ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (159) KharejeOsool 2 - (55) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.32M
👈‏ > جلسه ۱۵۹ ‏ 👈‏ جلسه ۵۵‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۲)‏ مقدمه۴: نظریّه عدم اشتراط حجّیت قطع به اصابه به هر دو معنی ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۱)‏ ‏۱۰ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (160) KharejeOsool 2 - (56) Qat' Alamolhoda.org.mp3
8.81M
👈‏ > جلسه ۱۶۰ ‏ 👈‏ جلسه ۵۶‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۳)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۲)‏ ‏+ تصحیح معنای منجّزیت و معذّریت‏ ‏۱۲ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (161) KharejeOsool 2 - (57) Qat' Alamolhoda.org.mp3
7.89M
👈‏ > جلسه ۱۶۱ ‏ 👈‏ جلسه ۵۷‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۴)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۳)‏ ملاحظه۱: امکان‌سنجی صدق تجرّی و عناوین بدیل آن در غیر از موارد قطع به تکلیف ‏۱۵ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (162) KharejeOsool 2 - (58) Qat' Alamolhoda.org.mp3
8.86M
👈‏ > جلسه ۱۶۲ ‏ 👈‏ جلسه ۵۸‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۵)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۴)‏ ملاحظه۲: ثمرات استحقاق عقاب متجرّی ‏۱۶ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (163) KharejeOsool 2 - (59) Qat' Alamolhoda.org.mp3
11.41M
👈‏ > جلسه ۱۶۳ ‏ 👈‏ جلسه ۵۹‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۶)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۵)‏ ملاحظه۳: دو مؤیّد بر استحقاق عقاب متجرّی (بخش۱)‏ ‏۱۷ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (164) KharejeOsool 2 - (60) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.03M
👈‏ > جلسه ۱۶۴ ‏ 👈‏ جلسه ۶۰‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۷)‏ ‏۱ ـ حجّیت قطع متجرّی (بخش۶)‏ ملاحظه۳: دو مؤیّد بر استحقاق عقاب متجرّی (بخش۲)‏ ملاحظه۴: وضعیت قطع غیر مطابق واقع در موارد قطع موضوعی ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۱)‏ مقدمه۱: قطّاع کیست؟ مقدمه۲: تاریخچه ادّعای عدم اعتبار قطع قطّاع مقدمه۳: شمول بحث نسبت به همه قطع‌های قطّاع ‏۱۸ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (165) KharejeOsool 2 - (61) Qat' Alamolhoda.org.mp3
9.61M
👈‏ > جلسه ۱۶۵ ‏ 👈‏ جلسه ۶۱‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۸)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۲)‏ ـ دو مبنا در معذوریت قطّاع ‏۱۹ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (166) KharejeOsool 2 - (62) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.1M
👈‏ > جلسه ۱۶۶ ‏ 👈‏ جلسه ۶۲‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۹)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۳)‏ ـ امکان‌سنجی تقصیر قطّاع در مقدّمات قطع خود (بخش۱)‏ ‏۲۲ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (167) KharejeOsool 2 - (63) Qat' Alamolhoda.org.mp3
10.68M
👈‏ > جلسه ۱۶۷ ‏ 👈‏ جلسه ۶۳‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۱۰)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۴)‏ ـ امکان‌سنجی تقصیر قطّاع در مقدّمات قطع خود (بخش۲)‏ ‏۲۳ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
e (168) KharejeOsool 2 - (64) Qat' Alamolhoda.org.mp3
9.56M
👈‏ > جلسه ۱۶۸ ‏ 👈‏ جلسه ۶۴ (آخرین جلسه حجّیت قطع)‏ ‏☑️‏‎️‎‏ ‏ حکم قطع غیر مصیب (بخش۱۱)‏ ‏۲ ـ حجّیت قطع قطّاع (بخش۵)‏ تنبیه۱: عدم اختصاص بحث قطّاع به سلب معذریت تنبیه۲: توسعه منجّزیت و معذّریت نسبت به موارد قطع به تکلیف و قطع به عدم آن تنبیه۳: وضعیت قطع قطّاع در موارد قطع موضوعی ‏۲۴ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏ ‏> ‏> 🎙 @Alamolhoda_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏> 🔺 توصیه‌های استاد به طلبه‌ها: حواست به دزدهای زمان باشد .... ـ هر ساعت بخشی از وجود تو است که از تو جدا می‌شود! ـ وجود فانی را ابدی کن! ‏◀️‌‎️‌‏ استاد‌‎️‌‏ ‏ ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
🔴 نکته‌ای در باب «لیلة الرغائب» ✍ یادداشتی از استاد تا آنجا که حقیر تحقیق کردم، شب موسوم به «لیلة الرغائب» (اولین شب جمعه ماه رجب المرجّب) با وجود شهرت فراوانی که بین خواصّ مردم دارد، از طریق امامان معصوم ما علیهم السلام نقل نشده و کتب روایی محدّثین متقدّم شیعه به آن اشاره‌ای نکرده است و به نظر می‌رسد مأخذ اصلی آن منابع اهل سنّت باشد. ظاهرا در بین علمای شیعه، اولین بار حدیث آن را سید علی بن باقی قرشی (قرن۷) در الاختیار من المصباح و سید علی بن طاووس حلّی (قرن۷) در إقبال الأعمال نقل کرده‌اند و به تبع آنان، شاگرد ابن طاووس علامه‌ی حلّی (قرن۸) در یکی از اجازاتش و سپس محدّثین متأخّر مثل کفعمی در البلد الأمین، مجلسی در بحار الأنوار، شیخ حرّ عاملی در وسائل الشیعة و شیخ عبّاس قمّی در مفاتیح الجنان حدیث لیلة الرغائب را نقل کرده‌اند، اما در تمام این کتب، یا سند حدیث مزبور مبتلا به ضعف شدید بوده و به عامّه ختم می‌شود و یا اساساً سندی برای آن ذکر نشده است. بنابراین، اگر مؤمنین متمایل بودند از باب قاعده‌ی «تسامح در ادلّه‌ی سنن» به حدیث لیلة الرغائب عمل کنند، باید نماز و اعمال مخصوص این شب را به قصد رجاء (به امید اینکه مطلوب خدا باشد) اقامه کنند، نه به قصد ورود (به قصد اینکه در شریعت وارد شده است). ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org