eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
415 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜از امام صادق عليه السّلام مروى است كه فرمود چون جبرئيل نداى ظهور صاحب الامر عليه السّلام در دهد هيچ ايستاده نباشد الا آنكه بنشيند و هيچ نشسته نباشد مگر آنكه برخيزد و هيچ خوابيده نباشد الا آنكه بيدار شود از هيبت صداى او و در حال قيام قائم آل محمد عليه السّلام هيچ مؤمنى نماند كه آرزوى خدمت او داشته و از براى تعجيل فرج آل محمد دعا كرده باشد الا آنكه آينده بر سر قبرش آيد و او را نام ببرد و خبرش دهد و بگويد اى فلان صاحب شما ظهور نمود، اگر خواهى برخيز و به او ملحق شو و اگر خواهى بخواب تا روز موعود و بسيارى سر از خاك بردارند و به دنيا برگردند و زنان و فرزندان بهم رسانند. 📚حدیقة الشیعة -جلد 2، صفحه 1004 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜ريان بن صلت از امام هشتم عليه السّلام روايت نموده كه چون پرسيدم از او كه صاحب امر توئى‌؟ فرمود: بلى، ليكن نه آن صاحب امرى كه زمين را بعد از آنكه پر از جور شده باشد پر از عدل نمايد و چگونه من آن باشم با اين ضعف بدن كه مى‌بينى، به درستى كه قائم عليه السّلام آن كسى است كه چون خروج كند در سن پير باشد و در منظر جوان و او را قوتى است كه اگر دست دراز كند به عظيمترين درختى كه بر روى زمين باشد البته از بيخ بر كند و اگر بر كوهى صدا كند چنان بلرزد كه سنگهايش از هم بپاشد و با او باشد عصاى موسى و خاتم سليمان و او فرزند چهارم از فرزندان من است. او را غيبتى باشد دراز آن قدر كه حق تعالى خواهد و از دور سخنان را بشنود، چنانچه از نزديك شنوند و بر مؤمنان رحمت و بر كافران عذاب باشد و زمين را از نور روى خود نورانى سازد و ميزان عدل در ميان خلق بنهد تا هيچ احدى ظلم نتواند كرد و او را طى الارض بود و سايه نداشته باشد و منادى از آسمان ندا كند به طريقى كه همه اهل زمين بشنوند كه «ألا انّ‌ حجّة اللّه قد ظهر عند بيت اللّه فاتبعوه فان الحق معه»؛ يعنى بدانيد به يقين كه حجت خدا در خانه خدا ظاهر شده، زنهار كه بشتابيد و تابع او شويد كه حق با اوست؛ چنانچه خداى تعالى در قرآن مجيد فرموده كه إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌(شعراء/4) ؛ يعنى اگر ما خواهيم از آسمان نشانه‌اى مى‌فرستيم كه گردن جباران را كج مى‌كند و ايشان را ذليل و خوار مى‌سازد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1005 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 در كشف الغمه از صادق آل محمد از پدرانش از شاه شهيدان ابى عبد اللّه الحسين روايت نموده‌اند كه در نهم از فرزندان من از چند پيغمبر، نشانه و سنتى خواهد بود: اما از نوح نبى عليه السّلام، طول عمر و از ابراهيم خليل عليه السّلام، مخفى بودن ولادت و تنهائى و گوشه‌گيرى از خلق و از موسى، ترس از دشمنان و غايب بودن و از عيسى عليه السّلام، اختلاف از مردم چنانكه در او بعضى گفته‌اند از مادر نزائيده و طايفه‌اى بر آنند كه فوت شده و جمعى را اعتقاد بود كه مصلوب شد و از ايوب نبى عليه السّلام، فرج بعد از شدت و فرج در عقب بلا و از يونس عليه السّلام، رجوع بعد از غيبت و جوان شدن بعد از پيرى و اما از يوسف عليه السّلام، غيبتش از ياران و خويشان و پنهان بودن از برادران و معلوم نبودن احوالش بر پدرش يعقوب عليه السّلام با وجود نزديكى مسافت و اما سنت جدش صلّى اللّه عليه و آله، خروجش به شمشير و كشتن دشمنان خدا و رسول و برانداختن جباران و طاغيان و اينكه او را حق تعالى يارى مى‌دهد به انداختن رعب او در دلهاى دشمنان و منصور بودنش به سبب شمشير؛ چنانچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:«انا أبنى بالسيف» 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1005 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖﷽❖ 📜از سعد بن ابى وقاص روايت نمود كه گفت: به جابر بن سمره نوشتم و غلامى «نافع» نام را فرستادم كه مرا خبر ده به چيزى كه از رسول خدا شنيده باشى‌؟ پس نوشت به من كه از رسول خدا شنيدم كه در فلان روز جمعه فرمود كه «لا يزال الدين قائما حتى تقوم الساعة يكون عليكم اثنا عشر خليفة كلهم من قريش»؛ يعنى هميشه دين من قائم و پابرجا خواهد بود تا روزى كه قيامت قائم شود، بر شما دوازده خليفه حكم‌روا خواهند بود تا روز قيامت، كه همۀ ايشان از طايفۀ قريش باشند. 📝و ايضا از مسند احمد حنبل مذكور است كه مسروق گفت: با عبد اللّه بن مسعود در مسجد نشسته بوديم كه شخصى آمده پرسيد: يا ابن مسعود! هرگز از رسول خدا شنيده باشى كه گفته باشد كه بعد از او چند خليفه خواهند بود؟ گفت: بلى شنيده‌ام فرمود كه بعد از من مرا به عدد نقباء بنى اسرائيل خلفا خواهند بود. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 638 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜امام جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام در مقام تعداد نعم الهى و وراثت حضرت رسالت فرمود : «علم ما به چندين قسم منقسم است به اين عبارت كه «علمنا غابر و مزبور و نكت فى القلوب و نقر فى الاسماع و ان عندنا الجفر الابيض و الجفر الاحمر و مصحف فاطمة و ان عندنا الجامعة فيها جميع ما يحتاج الناس اليه» و چون از معنى اين حديث پرسيدند فرمود كه 🌠«غابر» علم به چيزهائيست كه خواهد شد 🌠و «مزبور» علم به چيزهائى است كه شده است 🌠 و مراد از «نكت فى القلوب» الهام است 🌠و «نقر فى الاسماع» حديث ملائكه است عليهم السّلام كه مى‌شنويم كلام ايشان را و شخص ايشان ديده نمى‌شود 🌠و «جفر احمر» ظرفى است كه سلاح رسول اللّه در آن است و حكم نيست كه بيرون آيد تا قائم آل محمد عليه السّلام بيرون نيايد 🌠 و «جفر ابيض» ظرفى است كه تورات موسى و انجيل عيسى و زبور داود و كتب سابقه در آن است و حكم نيست كه بيرون آيد تا قائم آل محمد عليه السّلام بيرون نيايد 🌠و «مصحف فاطمه» صحيفه‌اى است كه هرچه مى‌شود تا روز قيامت و نام هركس كه در هر جا فرمانده و امير و حكم‌روا و پادشاه خواهد شد تا ظهور صاحب الامر عليه السّلام و جميع ما يحتاج خلقان و امتان تا روز قيامت در آنجا مسطور است. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 806 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜در بحار ضمن حديث مرفوعى از حضرت على بن الحسين عليهما السّلام دربارۀ امام قائم عليه السّلام آمده: 🕊پس زير درخت اقاقيايى مى‌نشيند،جبرئيل به صورت مردى از قبيلۀ كلب نزد او مى‌آيد و مى‌گويد:اى بندۀ خدا!چرا اين‌جا نشسته‌اى‌؟مى‌فرمايد:اى بندۀ خدا!من منتظرم تا شب فرا رسد كه به مكّه بروم و در اين گرما خوش ندارم بروم. پس جبرئيل مى‌خندد،و چون مى‌خندد آن حضرت او را مى‌شناسد كه جبرئيل است. پس جبرئيل دست او را مى‌گيرد و با او مصافحه مى‌نمايد،و سلام مى‌كند و به او عرضه مى‌دارد كه:برخيز.و اسبى كه به آن براق گفته مى‌شود، برايش مى‌آورد. پس آن حضرت سوار مى‌شود سپس به كوه رضوى مى‌آيد. 💎آن‌گاه حضرت محمد و حضرت على-عليهما الصلوة و السلام-مى‌آيند و براى او فرمان سرگشاده‌اى مى‌نويسند كه بر مردم مى‌خواند سپس به سوى مكه بيرون مى‌رود كه مردم در آن‌جا اجتماع كرده‌اند. 🕯امام سجاد عليه السّلام فرمود:پس مردى از سوى آن حضرت بپاخيزد و ندا كند:اى مردم!اين خواستۀ شما است،آمده شما را دعوت كند به آنچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله به آن فرامى‌خواند. پس از جاى خود برمى‌خيزند،آن‌گاه خود آن حضرت برمى‌خيزد و مى‌فرمايد:اى مردم!من فلان فرزند فلان هستم،من فرزند پيغمبر خدايم،شما را مى‌خوانم به آنچه پيغمبر خدا به آن فرا مى‌خواند. ✴️پس عدّه‌اى بپامى‌خيزند كه او را بكشند،كه سيصد-يا سيصد و چند نفر-از جاى برمى‌خيزند و از اين كار جلوگيرى مى‌كنند،پنجاه نفر از اهل كوفه و بقيه از ساير مردم،همديگر را نمى‌شناسند و بدون قرار قبلى آن‌جا جمع شده باشند. 📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 327 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِصَامٍ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ‌ بْنُ‌ الْعَلاَءِ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْقَزْوِينِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ عَنْ‌ عَاصِمِ‌ بْنِ‌ حُمَيْدٍ الْحَنَّاطِ‍‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ قَيْسٍ‌ عَنْ‌ ثَابِتٍ‌ الثُّمَالِيِّ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌: وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ بَعْضُهُمْ‌ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ‌ فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌ وَ فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌ وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌ وَ الْإِمَامَةُ‌ فِي عَقِبِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ أَنَّ‌ لِلْقَائِمِ‌ مِنَّا غَيْبَتَيْنِ‌ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ‌ مِنَ‌ الْأُخْرَى أَمَّا الْأُولَى فَسِتَّةُ‌ أَيَّامٍ‌ أَوْ سِتَّةُ‌ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ‌ سِنِينَ‌ وَ أَمَّا الْأُخْرَى فَيَطُولُ‌ أَمَدُهَا حَتَّى يَرْجِعَ‌ عَنْ‌ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ مَنْ‌ يَقُولُ‌ بِهِ‌ فَلاَ يَثْبُتُ‌ عَلَيْهِ‌ إِلاَّ مَنْ‌ قَوِيَ‌ يَقِينُهُ‌ وَ صَحَّتْ‌ مَعْرِفَتُهُ‌ وَ لَمْ‌ يَجِدْ فِي نَفْسِهِ‌ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْنَا وَ سَلَّمَ‌ لَنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ . 📝ثابت ثماليّ‌ از امام سجّاد عليه السّلام روايت كند كه فرمود: اين آيه در بارۀ ما نازل شده است: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ بَعْضُهُمْ‌ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ‌»(انفال/75) و اين آيه نيز در بارۀ ما نازل شده است: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌»(زخرف/28) ❣و امامت تا روز قيامت در نسل حسين بن عليّ‌ بن أبى طالب عليهم السّلام است، و براى قائم ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى طولانى‌تر است، امّا غيبت اوّل شش يوم يا شش ماه يا شش سال به طول مى‌انجامد و امّا غيبت ديگر طولانى مى‌شود تا به غايتى كه بيشتر معتقدين به آن امام از اين امر باز گردند و بر آن ثابت نمانند مگر كسى كه يقينش قوى و معرفتش درست باشد و در دلش حرجى از آنچه حكم مى‌كنيم نبوده و تسليم ما اهل بيت باشد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 592/باب31/حدیث7 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ هَارُونَ قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّ بَعْضَ هَذِهِ الْعِجْلِیَّهًِْ یَقُولُونَ إِنَّ سَیْفَ رَسُولِ اللَّهِ ص عِنْدَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا رَآهُ هُوَ وَ لَا أَبُوهُ بِوَاحِدَهًٍْ مِنْ عَیْنَیْهِ إِلَّا أَنْ یَکُونَ رَآهُ أَبُوهُ عِنْدَ الْحُسَیْن (علیه السلام) وَ إِنَّ صاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ مَحْفُوظٌ لَهُ فَلَا تَذْهَبَنَّ یَمِیناً وَ لَا شِمَالًا فَإِنَّ الْأَمْرَ وَ اللَّهِ وَاضِحٌ وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلَی أَنْ یُحَوِّلُوا هَذَا الْأَمْرَ مِنْ مَوْضِعِهِ الَّذِی وَضَعَهُ اللَّهُ فِیهِ مَا اسْتَطَاعُوا وَ لَوْ أَنَّ النَّاسَ کَفَرُوا جَمِیعاً حَتَّی لَا یَبْقَی أَحَدٌ لَجَاءَ اللَّهُ لِهَذَا الْأَمْرِ بِأَهْلٍ یَکُونُونَ مِنْ أَهْلِهِ ثُمَّ قَالَ أَ مَا تَسْمَعُ اللَّهَ یَقُولُ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ حَتَّی فَرَغَ مِنَ الْآیَهًِْ وَ قَالَ فِی آیَهًٍْ أُخْرَی فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرِینَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ أَهْلَ هَذِهِ الْآیَهًِْ هُمْ أَهْلُ تِلْکَ الْآیَهًِْ. 📝امام صادق (علیه السلام)- سلیمان بن هارون گفت: به امام (علیه السلام) گفتم: بعضی از عجلی ها می‌گویند که شمشیر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پیش عبداللَّه‌بن‌حسن است. فرمود: «به خدا قسم آن را ندیده و نه پدرش با یک چشمش، مگر اینکه پدرش در نزد حضرت حسین (علیه السلام) دیده باشد. صاحب این امر محفوظ است و برای او نگهداری می‌شود، به طرف راست و چپ نرو، به خدا قسم مطلب واضح است. به خدا قسم اگر اهل آسمان و زمین اجتماع کنند بر تغییر مقام امامت و قراردادن آن را از محلّی که خدا قرار داده به دیگری، قدرت نخواهند داشت؛ اگر همه‌ی مردم کافر شوند به‌طوری که احدی باقی نماند، خداوند گروهی را خواهد آورد که معتقد به امامت باشند. مگر این آیه را نشنیده‌ای که خداوند می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد، [به خدا] زیانی نمی‌رساند خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند ... (مائده/۵۴) و در آیه‌ی دیگر می‌فرماید: فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرِینَ. سپس فرمود: «افرادی که در این آیه مورد نظرند، همان کسانی هستند که در آن آیه از ایشان یاد شده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۴۷۴ بحارالأنوار، ج۲۷، ص۴۹/ العیاشی، ج۱، ص۳۲۶ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)- عَنْ غِیَاثِ بْنِ أَسَدٍ قَالَ: سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عُثْمَانَ الْعَمْرِیَّ یَقُول: لَمَّا وُلِدَ الْخَلَفُ الْمَهْدِیُّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سَطَعَ نُورٌ مِنْ فَوْقِ رَأْسِهِ إِلَی عَنَانِ السَّمَاءِ ثُمَّ سَقَطَ لِوَجْهِهِ سَاجِداً لِرَبِّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ هُوَ یَقُولُ أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ وَ الْمَلائِکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ‌قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ* إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ قَالَ وَکَانَ مَوْلِدُهُ لَیْلَهًَْ الْجُمُعَهًِْ. 📝امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از غیاث‌بن‌اسد روایت است که می‌گوید: از محمّدبن‌عثمان (رحمة الله علیه) شنیدم: چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متولّد گردید نوری از بالای سر مبارکش به آسمان تابید. سپس صورت به خاک نهاد و خدا را سجده کرد. آنگاه سر برداشت و فرمود: اشْهَدُ انْ لا الهَ الّا اللهُ وَ الْمَلائِکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ و نیز محمّدبن‌عثمان گفت که ولادت امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شب جمعه بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۰ بحارالأنوار، ج۵۱، ص۱۵/ کمال الدین، ج۲، ص۴۳۳/ دلایل الإمامهًْ، ص۱۴۷/ نورالثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[١١٦٤]٨٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس،فقال:و تلا هذه الآية: ✨ وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يا أبا عبيدة!النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك قال قلت:قوله: ✨ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ قال:هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: ✨ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول:لطاعة الإمام الرّحمة الّتي يقول: ✨وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ يقول:علم الإمام،و وسع علمه الّذي هو من علمه كلّ‌ شيء هم شيعتنا،ثمّ‌ قال: ✨فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته،ثمّ‌ قال: ✨يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و الوصيّ‌ و القائم ✨ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ (إذا قام) وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده ✨«و يحلّ‌ لهم الطّيّبات»أخذ العلم من أهله وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف ✨ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام،فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر الذّنب و هي الآصار،ثمّ‌ نسبهم فقال ✨: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ (يعني بالإمام) وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان و فلان و العبادة طاعة النّاس لهم،ثمّ‌ قال: ✨ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌ ثمّ‌ جزاهم فقال: ✨ لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد-صلّى اللّه على محمّد و آله الصّادقين-على الحوض. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝[١١٦٤]٨٣-ابو عبيدۀ حذّاء گفته است:از حضرت باقر عليه السّلام دربارۀ استطاعت و سخن مردم پرسيدم كه اين آيه را خوانده‌مردم همواره در اختلافند جز كسى كه پروردگارت رحم كند.و براى همين آنان را آفريده است.[هود(١١):١١٨ و ١١٩] و فرمود:اى ابو عبيده!مردم در رسيدن به سخن[حقّ‌]گونه گونند و همگى در نابودى‌اند.من عرض كردم:جز كسى كه پروردگارت رحم كند؟ ❣فرمود:آنان شيعيان مايند.و براى رحمتش آنان را آفريده است. و اين سخن او است كه‌و براى آن ايشان را آفريده است. مى‌فرمايد:براى اطاعت امام آفريد 🕊و امام همان رحمتى است كه مى‌فرمايد:رحمتم بر همه چيز گسترده است.[اعراف(٧):١٥٦]يعنى علم امام. و علم او كه برگرفته از علم خدا است بر همه چيز گسترده است.و آنان شيعيان ما هستند. 💎سپس فرمود:و آن را براى كسانى كه پرهيز كنند خواهم نوشت.[اعراف(٧):١٥٦] يعنى از ولايت و اطاعت غير امام[پرهيز كنند.] 🌠سپس فرمود:آن را در نزد خودشان در تورات و انجيل مى‌يابند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى پيامبر و وصى قائم[عليهما السّلام]راكه آنان را به نيكى و معروف فرمان مى‌دهد.(وقتى قيام كند)و از منكر بازمى‌دارد.[اعراف(٧):١٥٧] 🔺و منكر كسى است كه برترى امام و امام را انكار كند. 🌺و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]كه علم‌آموزى از اهلش باشدو پليدى‌ها را حرام مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]و پليدى‌ها سخن كسى است كه مخالفت كند. 🕯و بار سنگين‌شان را از دوششان برمى‌دارد.[اعراف(٧): ١٥٧]و آن گناهانى است كه پيش از شناختن فضيلت امام در آن بودند. و زنجيرهايى را كه بر گردنشان بوده است.[اعراف(٧):١٥٧]و زنجيرها همان سخنانى است كه به آن امر نشده بودند كه عبارت از ترك فضيلت امام است.و چون فضيلت امام را شناختند بار گران‌شان را از دوششان برداشتند.و بار گران همان گناه است.همان زنجيرها. 🕯سپس آنان را معرفى كرده،فرمود:كسانى كه به او(يعنى به امام)ايمان آورده،او را بزرگ داشته،يارى‌اش كردند و از نورى كه با او نازل شده بود پيروى كردند، رستگارانند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى كسانى كه از بندگى غير خدا و طاغوت دورى كردند. ⚠️و غير خدا و طاغوت فلانى و فلانى و فلانى‌اند.و بندگى اطاعت مردم از آنان است. ❇️سپس فرمود:و به سوى پروردگارتان بازگرديد و در برابرش تسليم شويد.[زمر(٣٩):٥٤] 🌻سپس پاداششان داد و فرمود:آن بشارت در زندگى دنيا و در آخرت براى آنان است.[يونس(١٠):٦٤] و آنان را امام به قيام قائم عليه السّلام و ظهورش و به كشته شدن دشمنان و به نجات در آخرت و درآمدن بر محمّد-درود خدا بر محمّد و خاندان راستين‌اش-در كنار حوض بشارت مى‌دهد. 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 351 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖  إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللهِ فَإِنَّ اللهَ سَريعُ الْحِسابِ دين در نزد خدا، اسلام است. و كسانى‌كه كتاب آسمانى به آنان داده شد، [با يكديگر] اختلاف نكردند، مگر بعد از آگاهى و از روى ستم و حسد ورزى؛ و هركس به آيات خدا كفر ورزد، [بداند كه] خداوند، سريع الحساب است. (آل‌عمران/ ۱۹) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِ‌بْنِ‌عُمَرَ، قَالَ: سَأَلْتُ سَیِّدِیَ الصَّادِقَ (علیه السلام) ... کَیْفَ بَدْءُ ظُهُورِ الْمَهْدِیِّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؟ قَالَ (علیه السلام): یَا مُفَضَّلُ! یَظْهَرُ فِی شُبْهَهًٍْ لِیَسْتَبِینَ فَیَعْلُو ذِکْرُهُ وَ یَظْهَرُ أَمْرُهُ وَ یُنَادَی بِاسْمِهِ وَ کُنْیَتِهِ وَ نَسَبِهِ وَ یَکْثُرُ ذَلِکَ عَلَی أَفْوَاهِ الْمُحِقِّینَ وَ الْمُبْطِلِینَ وَ الْمُوَافِقِینَ وَ الْمُخَالِفِینَ ... قلت: یَا مَوْلَایَ! فَمَا تَأْوِیلُ قَوْلِهِ تَعَالَی لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؟ قَالَ (علیه السلام): هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی وَقاتِلُوهُمْ حَتَّی لاتَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلهِ فَوَ اللَّهِ یَا مُفَضَّلُ لَیُرْفَعُ عَنِ الْمِلَلِ وَ الْأَدْیَانِ الِاخْتِلَافُ وَ یَکُونُ الدِّینُ کُلُّهُ وَاحِداً کَمَا قَالَ جَلَّ ذِکْرُهُ إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ وَ قَالَ اللَّهُ: وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِینَ. قَالَ الْمُفَضَّلُ قُلْتُ: یَا سَیِّدِی وَ مَوْلَایَ وَ الدِّینُ الَّذِی فِی آبَائِهِ إِبْرَاهِیمَ وَ نُوحٍ (علیه السلام) وَ مُوسَی (علیه السلام) وَ عِیسَی (علیه السلام) وَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) هُوَ الْإِسْلَامُ؟ قَالَ: نَعَمْ یَا مُفَضَّلُ! هُوَ الْإِسْلَامُ لَا غَیْرُ. قُلْتُ: یَا مَوْلَایَ! أَ تَجِدُهُ فِی کِتَابِ اللَّهِ. قَالَ: نَعَمْ! مِنْ أَوَّلِهِ إِلَی آخِرِهِ وَ مِنْهُ هَذِهِ الْآیَهًُْ إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ وَ قَوْلُهُ تَعَالَی مِلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْراهِیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ. 📝امام صادق (علیه السلام) مفضّل‌بن‌عمر گوید: از مولایم امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: «... حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وقت ظهورش چگونه است»؟ فرمود: «ای مفضّل! او در وضع شبهه‌ناکی آشکار می‌شود تا اینکه امرش روشن شود و نامش بالا رود و کارش آشکار گردد و نام و کنیه و نسبش برده شود و آوازه‌ی او در زبان پیروان حقّ و باطل و موافقین و مخالفین زیاد شود ...». عرض کردم: «مولای من! تأویل: تا آن را بر همه‌ی آیین‌ها غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند! (توبه/۳۳) چیست»؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «تأویل آن این آیه است: و با آن‌ها پیکار کنید، تا فتنه [شرک و سلب آزادی] برچیده شود، و دین [و پرستش] همه مخصوص خدا باشد! (انفال/۳۹) ای مفضّل به خدا قسم! اختلاف را از میان ملل و ادیان برمی‌دارد و همه‌ی دین‌ها یکی می‌شود چنانکه خدا فرموده است: إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ و هم فرموده: هرکس دینی جز دین اسلام را بپذیرد هرگز از وی پذیرفته نمی‌شود و او در عالم آخرت از زیانکاران خواهد بود. (آل عمران/۸۵) عرض کردم: مولای من! آیا دینی که پدران او ابراهیم و نوح و موسی و عیسی (علیهم السلام) و محمّد (صلی الله علیه و آله) داشتند همان دین اسلام بود»؟ فرمود: «آری! همین دین اسلام بود نه غیر آن» عرض کردم: «دلیلی از قرآن بر این مطلب دارید»؟ فرمود: «آری! از اوّل تا آخر قرآن پر از دلیل است. از جمله آیه‌ی إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ الله الْإِسْلامُ می‌باشد و دیگری این آیه است: از آیین پدرتان ابراهیم پیروی کنید خداوند شما را در کتاب‌های پیشین و در این کتاب آسمانی «مسلمان» نامید. (حج/۷۸)». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۲/ بحارالأنوار، ج۵۳، ص١ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜ابو داود به اسناد خود از امّ‌ السّلمه - رضى اللّه عنها - روايت نموده كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود كه مهدى موعود از عترت من و فرزندان فاطمه خواهد بود. و ايضا از ابو هريره روايت نموده‌اند كه گفت: از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم كه فرمود: «لا تقوم الساعة حتى يملك رجل من اهل بيتى يفتح القسطنطنية و جبل الديلم و لو لم يبق الا يوم لطوّل اللّه تعالى ذلك اليوم حتى يفتحها»؛ يعنى قيامت قائم نمى‌شود تا آنكه پادشاه شود مردى از اهل بيت من كه فتح كند و بگشايد قسطنطنيه و كوه ديلم را و اگر باقى نماند از عمر دنيا الاّ يك روز كه حق تعالى به قدرت كامله خود آن روز را دراز خواهد كرد تا آنكه او را، آن فتحها واقع شود. 📝و ايضا از امير المؤمنين عليه السّلام روايت نموده‌اند كه گفت: رسول خدا فرمود كه مهدى از ما و اهل بيت ما خواهد بود و حق تعالى اصلاح كار او را در يك شب خواهد نمود. 📜و ايضا در كشف الغمه از ابن عباس روايت نموده كه گفت: از رسول خدا شنيدم كه فرمود به درستى كه خلفاى من و اوصياى من كه حجتهاى خالق‌اند بر خلق، بعد از من دوازده‌اند، اول ايشان برادر من و آخر آنها فرزند من است. پس يكى از حضّار سؤال نموده گفت: يا رسول اللّه! برادر شما كيست و فرزند شما كيست‌؟ رسول خدا در جوابش فرمود كه برادر من على بن ابى طالب عليه السّلام است و فرزند من مهدى است كه در آخر الزّمان ظهور كند و زمين را پر از عدل و راستى نمايد بعد از آنكه از جور و ظلم پر شده باشد؛ به حقّ‌ آن خدائى كه مرا به راستى به خلق فرستاده و بشير و نذير كرده كه اگر باقى نماند از دنيا مگر يك روز كه البته حق تعالى دراز گرداند آن روز را تا آنكه ظهور فرزند من مهدى هادى ظاهر شود و نازل گرداند عيسى بن مريم عليهما السّلام را از آسمان و عيسى اقتدا به او نموده در عقب او نماز كند و مهدى نورانى خواهد ساخت روى زمين را به نور وجود خود و حكم او به مشرق و مغرب عالم خواهد رسيد و از شرك اثرى باقى نخواهد گذاشت. 📝و ايضا ابن اعثم كوفى در كتاب فتوح از امير المؤمنين عليه السّلام روايت نموده ١ كه آن حضرت فرمود كه آفرين بر طالقان! به درستى كه حق تعالى را در آنجا گنجى است نه از طلا و نه از نقره و ليكن در آن زمين از مؤمنان و موحّدان كه حق تعالى را شناسند چنانچه حق شناختن باشد و از مددكاران و معاونان مهدى باشند در آن روزى كه مهدى موعود خروج نموده به نور وجود خود جهان را منوّر و مزيّن سازد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 941 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜على بن هلال از پدرش نقل نموده كه او گفت: به خدمت رسول خدا رسيدم در حالتى كه دنيا را وداع مى‌فرمود ديدم كه دخترش فاطمه عليهما السّلام به بالينش نشسته مى‌گريد گريست تا آنكه آواز گريه‌اش بلند شد، رسول خدا سر به طرف او برداشته فرمود: اى حبيبۀ من! چه چيز تو را مى‌گرياند؟ پس فاطمه عليهما السّلام گفت: از ضايع شدن بعد از تو مى‌ترسم كه خلق تو را فراموش نمايند و بر ما جور و ظلم روا دارند! پس رسول خدا فرمود كه اى حبيبۀ من! مگر ندانسته‌اى كه حق تعالى نگاه كرد و اطلاع يافت بر زمين اطلاع يافتنى و نگاه‌كردنى و برگزيد از جميع اهل زمين پدرت را و برانگيخت او را به رسالت و بعد از آن توجه ديگر فرمود و اختيار نمود از جميع اهل عالم شوهرت را و به من وحى فرستاد كه تو را به او عقد كنم؛ اى فاطمه! ما از اهل بيتيم كه حق تعالى به ما عطا كرده است هفت خصلت كه پيش از ما هيچ‌كس را نداده است و بعد از ما به هيچ‌كس نخواهد داد: يكى آنكه مرا خاتم نبوت ساخته و من نزد حق تعالى خاتم النبيّين و اكرم المرسلين‌ام و دوست‌ترين جميع مخلوقاتم و پدر توأم؛ ديگر آنكه وصى من بهترين اوصيا و دوست‌ترين جميع خلق اللّه است نزد اللّه تعالى و او شوهر تست؛ و ديگر آنكه شهيد ما بهترين شهيدان است و دوست‌ترين همه نزد حق تعالى و او حمزة بن عبد المطّلب است كه عمّ‌ پدر تست و عمّ‌ شوهر تست؛ و ديگر آنكه از ما است آنكه او را حق تعالى دو بال داده كه با ملائكه در بهشت طيران مى‌نمايد و به هر جا كه خواهد مى‌رود و مى‌آيد و او پسر عمّ‌ تو و برادر شوهر تست؛ و ديگر آنكه دو سبطين امّت از مايند كه آن هر دو پسران تو حسن و حسين‌اند و هر دو سيّد و بهترين جوانان اهل بهشت‌اند و پدر ايشان بهتر از ايشان است؛ اى فاطمه، اى حبيبۀ من! قسم به آن خدائى كه مرا به راستى به خلق فرستاده كه از اين دو سبط‍‌ خواهد بود مهدى اين امت در آن وقتى كه دنيا هرج و مرج شده باشد و فتنه‌ها ظاهر گشته و راهها بريده باشد و غارت كنند بعضى بعضى را و هيچ بزرگى رحم نكند كوچكى را و هيچ كوچكى رعايت تعظيم و توقير بزرگان ننمايد، در آن حال برانگيزد حق تعالى از اين هر دو آن كس را كه قلعه‌هاى ضلالت و گمراهى را بگشايد و قفل از دلها بردارد و برخيزد به راه نمودن مردمان به راه دين در آخر الزّمان، چنانچه من در آخر الزّمان به اين كار برخاسته بودم و مملو كند زمين را از عدل و راستى، چنانچه از جور و ظلم پر شده باشد، اى فاطمه، اى نور ديدۀ من! محزون مباش كه حضرت عزّت - جلّ‌ ذكره - بر تو از همه و از همه كس رحيم‌تر است و مهربان‌تر بجهت نزديكى كه تو را با من است و به واسطۀ وقعى كه تو را در دل من است و به تحقيق كه تزويج فرمود حق تعالى تو را با زوج تو در حالتى كه حسبش عظيمتر و نسبش عزيزتر و به رعيّت رحيم‌تر و به احكام دين داناتر و در حكم كردن عادل‌تر بود و با اينها همه، من از حق تعالى درخواسته‌ام كه تو اول كسى باشى از آنان كه به من ملحق خواهند شد از اهل بيت من. و همچنان بود كه آن حضرت فرمود؛ چنانچه از وصى بحق و جانشين مطلق امير مؤمنان و پيشواى متقيان عليه السّلام مروى است كه فرمود: باقى نماند فاطمه بعد از پدر مگر هفتاد و پنج روز؛ حق تعالى او را بعد از اين مدت قليل به پدر ملحق ساخت. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 947 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜امیرالمومنین(ع)فرمودند: به خدائى كه آسمان را بى‌ستون برافراشته كه هيچ يك از ملائكه بى‌رخصت من از جاى خود حركت نمى‌كنند و بى‌اذن من به قدر نفسى از جا جنبش نمى‌نمايند مگر آنكه حضرت عزت به برق غضب خود آنها را بسوزد و بعد از من فرزندم حسن و بعد از او فرزندم حسين و بعد از او نه كس از اولاد او كه نهم ايشان قائم آل محمد است اين حال دارند و هيچ ملكى از ملائكه مقربين را حد نباشد كه يك نفس بى‌اراده ايشان برآورد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 525 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا