eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
475 دنبال‌کننده
415 عکس
552 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ ....وَ الْعاقِبَهًُْ لِلْمُتَّقِینَ (اعراف/128) 📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- عَنْ عَبَایَهًَْ الْأسَدِیِّ قَالَ: سَمِعْتُ عَلِیّاً (علیه السلام) یَقُولُ أَنَا سَیِّدُ الشِّیبِ وَ فِیَّ سُنَّهًٌْ مِنْ أَیُّوبَ (علیه السلام) ... أَنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَی سَیَجْمَعُ لَهُ وُلْدَهُ کَمَا جَمَعَهُمْ لِیَعْقُوبَ وَ قَدْ کَانَ اجْتِمَاعُ یَعْقُوبَ بِوُلْدِهِ فِی دَارِ الدُّنْیَا فَیَکُونُ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) کَذَلِکَ فِی الدُّنْیَا یُجْمَعُونَ لَهُ فِی رَجْعَتِهِ (علیه السلام) وَ وُلْدُهُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام) وَ هُمُ الْمَنْصُوصُونَ عَلَی رَجْعَتِهِمْ فِی أَحَادِیثِهِمُ الصَّحِیحَهًِْ الصَّرِیحَهًِْ وَ الْعاقِبَهًُْ لِلْمُتَّقِینَ وَ هُمُ الْمُتَّقُونَ. 📜امام علی (- همچنین عبایه می‌گوید: شنیدم علی (می‌فرمود: من سیّد پیرانم و در من سنّتی از ایوب (است ... خدای متعال فرزندانش را برای او جمع خواهد نمود، همان‌طور که برای یعقوب (جمعشان کرد و اجتماع یعقوب (و فرزندانش در دار دنیا اتّفاق افتاد، پس باید امیرالمؤمنین (نیز چنین باشد و در رجعت او به دنیا، گرد او جمع شوند. و فرزندان او امامان (هستند که در احادیث صحیح و صریحشان، نصوصی بر رجعتشان وارد شده و عاقبت برای متّقین است و امامان (همان متّقین هستند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۲۴۶ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۰۸ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ ‍ ‍ 🔰فراز پانزدهم وَ ذلِكَ بَعْدَ أَنْ بَوَّأْتَهُ مُبَوَّءَ صِدْقٍ مِنْ أَهْلِهِ، وَ جَعَلْتَ لَهُ وَ لَهُمْ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ، لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِينَ، فِيهِ آياتٌ بَيِّناتٌ، مَقامُ إِبْراهِيمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً؛ پيروزى اسلام بر تمام اديان را محال نبينيد؛ زيرا با نگاهى به تاريخ اسلام مشاهده مى‌كنيم كه چگونه خداوند پيامبر و يارانش را بر مكه مسلط و آن را محل پيروزى واقعى مسلمين كرد. همان خدايى كه مكه را با دارا بودن نشانه هاى روشن و مقام ابراهيم و اولين خانه امت و خانه امن با پيروزى در فتح مكه در اختيار و جايگاه حضرت محمد صلى الله عليه و آله قرار داد، مى‌تواند بار ديگر مكتب او را بر تمام اديان غلبه دهد و نگرانى كفار در اين اراده و وعده الهى اثرى ندارد. 🌺🕊🌺 جملات پايانى اين فراز از دعاى ندبه نيز به آيات ٩٦ و ٩٧ سوره آل عمران اشاره دارد: ✨إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِينَ فِيهِ آياتٌ بَيِّناتٌ مَقامُ إِبْراهِيمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً؛ همانا اوّلين خانه‌اى كه براى (عبادت) مردم مقرّر شد، همان است كه در سرزمين مكّه است كه مايه بركت و هدايت جهانيان است. در آن (خانه) نشانه‌هاى روشن، (از جمله) مقام ابراهيم است و هر كس به آن وارد شود، درامان است. 📝نكته‌ها 🕋 ١. «بَكّة» به معنى محلّ ازدحام و اجتماع مردم است. 🕋 ٢. يكى از ايرادهاى بنى‌اسرائيل اين بود كه چرا مسلمانان با توجّه به قدمت بيت‌المقدّس كه هزار سال پيش از ميلاد به وسيلۀ حضرت سليمان ساخته شده است، آن را كنار گذاشته و كعبه راقبله‌ى خود قرار داده‌اند. اين آيه در پاسخ آنان مى‌فرمايد: كعبه از روزگار نخستين، اوّلين خانه‌ى عبادت بوده و قدمت آن نيز بيشتر از هر جاى ديگر است. 🕋 ٣. امام صادق عليه السلام با توجّه به جمله «أَوَّلَ بَيتٍ» فرمودند: چون مردم مكّه بعد از كعبه اطراف آن جمع شدند، پس حقّ اولويت با كعبه است؛ بنابراين، براى توسعه مسجدالحرام مى‌توان خانه‌هاى اطراف كعبه را به نفع حرم خراب كرد. 🕋 ٤. حضرت على عليه السلام مى‌فرمود: خداوند تمام مردم را از آدم عليه السلام تا آخرين نفر با همين سنگ‌هاى كعبه آزمايش مى‌كند. 🕋 ٥. امام باقر عليه السلام فرمود: حضرت آدم و سليمان و نوح عليهم السلام نيز دور همين كعبه، حج انجام داده‌اند. 🕋 ٦. در قرآن، از كعبه با تعابير متعدّدى ياد شده است، از جمله: 🔺الف) كعبه، اوّلين خانه است: ✨ «أَوَّلَ بَيْتٍ». 🔺ب) مركز پايدارى و به پاخاستن مردم است: ✨«قِياماً لِلنّاسِ». 🔺ج) خانه‌اى آزاد و بدون مالك است: ✨ «بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ». 🔺د) محل تجمّع و خانه أمن مردم است: ✨«مَثابَةً لِلنّاسِ وَ أَمْناً». 🕋 ٧. كعبه، اوّلين خانه‌اى است كه براى عبادت ونيايش مردم بر روى زمين بنا شده است: ✨«أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ». 🕋 ٨. خير و بركت كعبه، فقط براى مؤمنان يا نژاد خاصّى نيست، بلكه براى همگان است: ✨ «وُضِعَ لِلنّاسِ». 🕋 ٩. مردمى بودن براى كعبه، يك ارزش است: ✨«وُضِعَ لِلنّاسِ». 🕋 ١٠. كعبه، مايه هدايت همۀ مردم است: ✨«هُدىً لِلْعالَمِينَ». ادامه مطلب👇👇
‍ 🕋 ١١. مكّه و كعبه، نمايشگاهى از قدرت و نشانه‌هاى الهى و تاريخ آن سرشار از خاطرات و سرگذشت‌هايى است كه توجّه به آنها درس‌آموز و عبرت‌انگيز مى‌باشد. 🔺 در ساخت آن، ابراهيم عليه السلام بنّايى و اسماعيل عليه السلام كارگرى مى‌كرده‌اند. 🔺 سپاهيان فيل‌سوار ابرهه كه به قصد ويرانى آن آمده بودند. به قدرت الهى و به وسيلۀ پرندگان ابابيل نابود شدند. 🔺ديوار آن به هنگام تولّد علىّ عليه السلام براى مادر شكافته شد تا در داخل آن، نوزادى متولد شود كه در آينده‌اى نه چندان دور، بت‌هاى داخل آن را فرو ريزد. 🔺 بلال، برده سياهپوست حبشى، در برابر چشمان حيرت زده اشراف مكّه بر بالاى آن اذان گفت ♥️ و روزى نيز فرا خواهد رسيد كه آخرين حجّت الهى به ديوار آن تكيه زده و نداى نجات انسان‌ها را سر مى‌دهد و جهانيان را به اسلام دعوت مى‌كند. 🕋 ١٢. مكّه، شهر امن الهى است كه هر كس در آن وارد شود، در امان است. حتّى اگر جنايتكار وارد به مسجدالحرام شود، نمى‌توان متعرّض او شد، فقط مى‌توان او را در تنگنا قرار داد تا خودش مجبور شود و آنجا را ترك كند. 🕋 ١٣. در كنار كعبه، مقام ابراهيم است. بر اساس روايات، مقام ابراهيم سنگى است كه به هنگام ساختن كعبه و بالا بردن ديوارهاى آن، زير پاى ابراهيم عليه السلام قرار داشت و اثر پاى آن حضرت بر روى آن مانده است. بقاى اين سنگ و اثر پا روى آن، از قرن‌ها پيش از عيسى و موسى عليهم السلام با آن همه تغيير و تحوّلى كه در كعبه و اطراف آن در اثر حمله‌ها، سيل‌ها و خرابى‌ها به‌وجود آمده، خود نشانه‌اى از قدرت الهى است. 🕋 ١٤. «حج» به معناى قصد همراه با حركت است و «مَحجّة» به راه صاف و مستقيم مى‌گويند كه انسان را به مقصد مى‌رساند. حج در اسلام به معناى قصد خانه خدا و انجام اعمال مربوط به آن است. 🕋 ١٥. پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به علىّ عليه السلام فرمود: ⚠️«تارك الحج و هو مستطيع كافر؛ هر توانمندى كه حج را ترك كند، كافر است». «كسى‌كه در انجام حج امروز و فردا كند تا بميرد، گويا به غير اسلام از دنيارفته است». ‼️«استطاعت مالى براى حج، لازم نيست از خود انسان باشد، بلكه اگر كسى ديگرى را مهمان كند يا هزينه‌ى حجّ او را بپردازد، او مستطيع شده و حج بر او واجب است». 🕋 ١٦. امام صادق عليه السلام درباره «آياتٌ بَيناتٌ» فرمود: مقصود مقام ابراهيم، حجرالاسود و حجر اسماعيل است. ❓ و از آن حضرت پرسيد مراد از «مَنْ دَخَلَهُ» فقط خود كعبه است يا منطقه حرم‌؟ حضرت فرمود: حرم. 🕋 ١٧. شخصى از امام صادق عليه السلام درباره «مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً» سؤال كرد: حضرت فرمودند: 🕊❣كسى كه اين خانه را قصد كند و بداند كه اين همان خانه‌اى است كه خداوند رفتن به آن را فرمان داده و اهل‌بيت عليهم السلام را نيز آن‌گونه كه بايد بشناسد، او در دنيا و آخرت درامان خواهد بود.❣🕊 🕋 ١٨. در خانه‌ى خدا، نشانه‌هاى روشن بسيار است. نشانه‌هاى قداست و معنويت، خاطرات انبيا از آدم تا خاتم، عبادتگاه و قبله‌گاه همه‌ى انبيا و نمازگزاران: ✨«فِيهِ آياتٌ بَيناتٌ». 🕋 ١٩. ابراهيم عليه السلام مقامى دارد كه جاى پاى او، به مكّه ارزش داده است: ✨«مَقامُ إِبْراهِيمَ». 🕋 ٢٠. بر خلاف تفكّر وهابيت، اگر جماد در جوار اولياى خدا قرار گيرد، قداست مى‌يابد: ✨«مَقامُ إِبْراهِيمَ». 🕋 ٢١. از امتيازات اسلام آن است كه يك منطقه از زمين را منطقه امن قرار داده است: ✨ «مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً». 📚شرح قرآنی دعای ندبه حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُم بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَىٰ فَيُضِلَّكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ [ﻭ ﮔﻔﺘﻴﻢ :] ﺍﻱ ﺩﺍﻭﺩ ! ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ [ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩ ] ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ; ﭘﺲ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺣﻖ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﻛﻦ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺲ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻜﻦ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ . ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ، ﭼﻮﻥ ﺭﻭﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺳﺨﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ .(ص/ ۲۶) 🌤✨🌤✨🌤 📜الصّادق (علیه السلام)- لَا تَذْهَبُ الدُّنْیَا حَتَّی یَخْرُجَ رَجُلٌ مِنِّی یَحْکُمُ بِحُکُومَهًِْ آلِ دَاوُدَ (علیه السلام) وَ لَا یَسْأَلُ بَیِّنَهًًْ یُعْطِی کُلَّ نَفْسٍ حَقَّهَا. 📝امام صادق (علیه السلام)- دنیا پایان نیابد تا آنکه مردی از فرزندان من بیرون آید که طبق حکومت آل داود (علیه السلام) حکم کند، گواه نخواهد و حقّ هرکس را به او عطا کند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۸ الکافی، ج۱، ص۳۹۸ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ عَمَّارٍ السَّابَاطِیِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام): بِمَا تَحْکُمُونَ إِذَا حَکَمْتُمْ؟ فَقَالَ: بِحُکْمِ اللَّهِ وَ حُکْمِ دَاوُدَ (علیه السلام) فَإِذَا وَرَدَ عَلَیْنَا شَیْءٌ لَیْسَ عِنْدَنَا تَلَقَّانَا بِهِ رُوحُ الْقُدُسِ. 📝امام صادق (علیه السلام)- عمّار ساباطی گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «هرگاه شما حاکم شوید، چگونه حکم کنید»؟ فرمود: «طبق حکم خدا و حکم داود (علیه السلام) و هرگاه موضوعی برای ما پیش آید که آن را ندانیم. روح القدس آن را به ما القا کند و برساند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۴۸ بصایرالدرجات، ج۱، ص۴۵۱ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5765092278813066936.mp3
260.1K
اشف صدر الحسین ع بظهور الحجة کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ ‍ ‍ 🔰فراز شانزدهم وَ قُلْتَ: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً؛ و فرمودى: همانا خداوند اراده كرده است كه پليدى (گناه) را از شما اهل بيت (پيامبر) دور كند و كاملًا شما را پاك سازد. 🌺🕊🌺 از اين فراز آرام آرام موضوع سخن از رسول اكرم صلى الله عليه و آله به اهل بيت عليه السلام كشيده مى‌شود و آيه تطهير، به‌طور كامل، در اين بخش مطرح مى‌شود. 📝نكته ها 💠١. كلمه‌ى «إِنَّما» نشانه‌ى اين است كه آيه شريفه درباره يك موهبت استثنايى دربارۀ اهل‌بيت عليهم السلام سخن مى‌گويد. 💠٢. مراد از «يرِيدُ»، اراده‌ى قطعى و تكوينى است؛ زيرا اراده‌ى تشريعى و توصيه‌اى خداوند، پاكى همه‌ى مردم است و فقط به اهل بيت پيامبر اكرم عليهم السلام اشاره نمى‌كند. 💠٣. مراد از «رجس» هرگونه ناپاكى ظاهرى و باطنى است. 💠٤. مراد از «أَهْلَ الْبَيتِ» همه‌ى خاندان پيامبر نيست، بلكه برخى افراد آن است كه نام آنان در روايات شيعه و سنّى آمده است. اين گروه عبارتند از: على، فاطمه، حسن و حسين عليهم السلام. دليل اين انحصار آن است كه رواياتى از همسران پيامبر حتّى از عايشه و امّ سلمه نقل شده كه «آنان از رسول‌خدا صلى الله عليه و آله پرسيدند: آيا ما هم جزء اهل بيت هستيم‌؟ پيامبر فرمود: خير». در روايات بسيارى آمده است: پيامبر صلى الله عليه و آله عبايى بر سر اين پنج نفر كشيد (كه يكى از آنان خود حضرت بود) و فرمود: اين‌ها اهل بيت من هستند و اجازه‌ى ورود ديگران را نداد. 💠٥. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله براى اين‌كه اختصاص اهل بيت را به پنج نفر ثابت كند، مدّت شش ماه (و به گفته‌ى بعضى روايات هشت يا نه ماه) به هنگام نماز صبح از كنار خانه‌ى فاطمه عليها السلام مى‌گذشت و مى‌فرمود: ✨«الصلاة يا اهل البيت انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا». در كتاب احقاق الحق بيش از هفتاد حديث از منابع معروف اهل سنّت درباره اختصاص آيه شريفه به پنج نفر ذكر شده و در كتاب شواهد التنزيل كه از كتاب‌هاى معروف اهل سنّت است بيش از يكصد و سی روايت در همين باره آمده است. 💠٦. اين آيه به زنان پيامبر اشاره نمى‌كند؛ زيرا آنها گاهى مرتكب گناه مى‌شدند. در سوره تحريم مى‌خوانيم: پيامبر رازى را به يكى از همسرانش فرمود، او امانت دارى نكرد و آن راز را به ديگرى گفت. قرآن اين عمل را گناه ناميده و فرمود: ✨ إِنْ تَتُوبا إِلَى اللّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما. عايشه كه همسر پيامبر بود، جنگ جمل را عليه اميرالمؤمنين، على عليه السلام به راه انداخت و سپس پشيمان شد، با وجود آنكه در اين جنگ عدّه بسيارى از مسلمانان كشته شدند. 💠٧. اگر اهل‌بيت فقط پنج نفر هستند، چرا اين آيه در ميان جملاتى قرار گرفته كه به زنان پيامبر مربوط است‌؟ پاسخ آن است كه: 💢الف) جمله إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ... به صورت جداگانه نازل شد؛ ولى هنگام جمع‌آورى قرآن در اينجا قرار گرفته است. 💢ب) به گفته تفسير مجمع‌البيان؛ رسم فصيحان، شاعران و اديبان عرب اين بوده كه در لابه‌لاى مطالب معمولى حرف جديد و مهمّى مطرح مى‌كنند تا تأثيرش بيشتر باشد. چنانكه در ميان اخبار صدا و سيما، اگر گوينده يك مرتبه بگويد: به خبرى كه هم اكنون به دستم رسيد توجّه فرماييد، اين گونه سخن گفتن يك شوك روانى و تبليغاتى ايجاد مى‌كند. 🕯نظير اين آيه را در آيه‌ى سوّم سوره‌ى مائده خوانديم كه مطلب مربوط به ولايت و امامت و كمال دين و تمام نعمت و يأس كفّار و رضاى الهى، در كنار احكام مربوط به گوشت خوك و خون نازل شده و اين نوع جاسازى‌ها رمز حفظ قرآن از دستبرد نااهلان است. درست همان‌طور كه گاهى زنان هنگام خروج از خانه زيورآلات خود را در لابه‌لاى پنبه‌هاى بالش قرار مى‌دهند. با اين‌كه طلا و پنبه با يكديگر هيچ رابطه‌اى ندارند؛ ولى اين‌كار براى محفوظ ماندن از دستبرد نااهلان انجام مى‌گيرد. 💢ج) در ميان سفارش‌هايى كه به زنان پيامبر مى‌كند، يك مرتبه مى‌فرمايد: خدا اراده مخصوص بر عصمت اهل بيت دارد، يعنى اى زنان پيامبر! شما در خانه‌اى هستيد كه معصومين عليهم السلام هستند و حتماً بايد تقوا را بيشتر رعايت كنيد. 💢د) دربارۀ اهل‌بيت عليهم السلام ضمير جمع مذكر به كار رفته كه نشان غالب بودن مردان است، بر خلاف جملات مربوط به زنان پيامبر كه در آنها از ضمير جمع مؤنث استفاده شده است: 🔍«بُيوتِكُنَّ - أَقِمْنَ». 📚شرح قرآنی دعای ندبه حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ أَحْمَدَ الْوَلِيدِ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ الصَّفَّارُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ أَبِي الْخَطَّابِ‌ عَنْ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ بَشِيرٍ عَنْ‌ عُمَرَ بْنِ‌ أَبَانٍ‌ عَنْ‌ ضُرَيْسٍ‌ الْكُنَاسِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : فِي قَوْلِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: كُلُّ‌ شَيْ‌ءٍ هالِكٌ‌ إِلاّ وَجْهَهُ‌ قَالَ‌ نَحْنُ‌ الْوَجْهُ‌ الَّذِي يُؤْتَى اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنْهُ‌. 📝ضريس از امام صادق عليه السّلام در تفسير قول خداى تعالى: «كُلُّ‌ شَيْ‌ءٍ هالِكٌ‌ إِلاّ وَجْهَهُ‌»(قصص/88) روايت كند كه فرمود: 🌠ما آن وجهى هستيم كه از آن بنزد خداى تعالى درآيند. 📚كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 438/باب22/حدیث34 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84