❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
فَأَنْجَيْناهُ وَ الَّذينَ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنّا
وَ قَطَعْنا دابِرَ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا
وَ ما كانُوا مُؤْمِنينَ
سرانجام، او و كسانى را كه با او بودند، با رحمتى از سوى خود نجات بخشيديم؛ و ريشه كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند و مؤمن نبودند، قطع كرديم.
(اعراف/ ۷۲)
🌤✨🌤✨🌤
📜الرّضا (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِبْنِالفُضَیْلِ عَنِ الرِّضَا (علیه السلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ شَیْءٍ مِنَ الْفَرَجِ فَقَالَ أَ لَیْسَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَجِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ.
❤️امام رضا (- محمدبنفضیل گوید از امام رضا (پرسیدم: «فرج ما کی فرا میرسد»؟ فرمود: «آیا انتظار فرج کشیدن؛ فرج نیست». خداوند میفرماید: «فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ المُنْتَظِرِینَ».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۹۲ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۸/ کمال الدین، ج۲، ص۶۴۵
📜الرّضا (علیه السلام)- مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ تَعَالَی وَ ارْتَقِبُوا إِنِّی مَعَکُمْ رَقِیبٌ وَ قَوْلَهُ عَزَّوَجَلَّ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَی الْیَأْسِ فَقَدْ کَانَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ أَصْبَرَ مِنْکُمْ.
❤️امام رضا (- چقدر صبر کردن و انتظار فرج نیکوست! آیا نشنیدهاید که پدرم امام کاظم (فرمود: «چشم به راه باشید که من نیز چشم به راهم؛ پس شما منتظر باشید، من هم با شما انتظار میکشم! [شما انتظار شکست من، و من انتظار عذاب الهی برای شما]!»؟ پس صبر پیشهگیرید که فرج آل محمّد [و ظهور دولت حق] هنگام یأس و نومیدی خواهد رسید و این را بدانید آنها که پیش از شما بودند بیش از شما صبر کردهاند».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۹۲ العیاشی، ج۲، ص۲۰/ البرهان/ نور الثقلین/ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۹/ کمال الدین، ج۲، ص۶۴۵
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#یاران_امام_مهدی_عج
#بعد_از_ظهور
هَلْ يَنْظُرُونَ إِلاَّ تَأْويلَهُ يَوْمَ يَأْتي تَأْويلُهُ يَقُولُ الَّذينَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ فَهَلْ لَنا مِنْ شُفَعاءَ فَيَشْفَعُوا لَنا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذي كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ
آيا آنها جز انتظار ظهور آيات [و فرا رسيدن تهديدهاى الهى] را دارند؟! آن روز كه ظهور آنها فرا رسد، [كار از كار گذشته، و پشيمانى سودى ندارد؛ و] كسانى كه قبلاً آن را فراموش كرده بودند مىگويند: «فرستادگان پروردگار ما، حق را آوردند؛ آيا [امروز] براى ما شفاعتكنندگانى وجود دارند كه براى ما شفاعت كنند، يا [به ما اجازه داده شود به دنيا] بازگرديم، و اعمالى غير از آنچه انجام مىداديم، انجام دهيم»؟! [ولى] آنها سرمايهی وجود خود را از دست دادهاند؛ و معبودهايى را كه به دروغ ساخته بودند، همگى از نظرشان گم مىشوند. [نه راه بازگشتى دارند، و نه شفاعتكنندهاى].
(اعراف/ ۵۳)
✨🌤✨🌤✨
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سَلَّامِبْنِالْمُسْتَنِیرعَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: لَقَدْ تَسَمَّوْا بِاسْمٍ مَا سَمَّی اللَّهُ بِهِ أَحَداً إِلَّا عَلِیَّبْنَأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) وَ مَا جَاءَ تَأْوِیلُهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَتَی یَجِیءُ تَأْوِیلُهُ قَالَ إِذَا جَاءَتْ جَمَعَ اللَّهُ أَمَامَهُ النَّبِیِّینَ (علیهم السلام) وَ الْمُؤْمِنِینَ حَتَّی یَنْصُرُوهُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ وَ إِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتابٍ وَ حِکْمَةٍ إِلَی قَوْلِهِ أَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشَّاهِدِینَ فَیَوْمَئِذٍ یَدْفَعُ رَسُولُاللَّهِ (صلی الله علیه و آله) اللِّوَاءَ إِلَی عَلِیِّبْنِأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) فَیَکُونُ أَمِیرَ الْخَلَائِقِ کُلِّهِمْ أَجْمَعِینَ یَکُونُ الْخَلَائِقُ کُلُّهُمْ تَحْتَ لِوَائِهِ وَ یَکُونُ هُوَ أَمِیرَهُمْ فَهَذَا تَأْوِیلُهُ.
📝امام صادق (- سلامبنمستنیر گوید: امام صادق (فرمود: «آنها خود را به نامی که خداوند جز علیّبنابیطالب (را بدان موسوم نگردانید خواندند [مقصود لقب امیرالمؤمنین (است] و تأویل [امیرالمؤمنین ] هنوز نیامده است. من عرض کردم: «فدایت شوم! تأویل آن کی خواهد آمد»؟
❤️ فرمود: «موقعیکه تأویل آن نزدیک شد خداوند پیامبران و مؤمنین را در پیشروی آن حضرت جمع میکند تا از وی یاری نمایند و این است معنی آیه: و [به خاطر بیاورید] هنگامی را که خداوند، از پیامبران [و پیروان آنها]، پیمان مؤکّد گرفت، که هرگاه کتاب و دانش به شما دادم، ... و من نیز با شما از گواهانم». (آل عمران/۸۱) در آن روز خداوند پرچم خود را به علیّبنابیطالب (میدهد و آن حضرت فرماندهی جهانیان است و جهانیان نیز در زیر پرچم او خواهند بود، و او امیر و فرمانده آنهاست و این است تأویل کلمهی امیرالمؤمنین .
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۶۸ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۷۰
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
[سورهى انفال] [آيهى ٤٠]
وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ
وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ
(و با آنان(كافران و معاندان)نبرد كنيد تا اينكه هيچ فتنه و فسادى بر جاى نماند و تمام دين از آن خدا شود.)
✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤
❇️[51]محمّد بن يعقوب،عن عليّ بن إبراهيم:عن أبيه،عن ابن أبي عمير، عن عمر بن أذينة،عن محمّد بن مسلم،قال:قلت لأبي جعفر عليه السّلام:قول اللّه عزّ ذكره :
وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ .
فقال:«لم يجئ تأويل هذه الآية بعد،إنّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم رخّص لهم لحاجته و حاجة أصحابه فلو قد جاء تأويلها لم يقبل منهم،و لكنّهم يقتلون حتّى يوحّدوا اللّه عزّ و جلّ،و حتّى لا يكون شرك.»
✴️محمّد بن يعقوب:از علىّ بن ابراهيم،از پدرش،از ابن ابى عمير،از عمر بن اذينه،از محمّد بن مسلم روايت مىكند كه گفت:به حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام عرضه داشتم:
(معنى)قول خداوند-عزّ ذكره-چيست كه فرمايد:(و با آنان نبرد كنيد تا اينكه هيچ فتنه و فسادى بر جاى نماند و تمام دين از آن خدا شود).
✅فرمود:«تأويل اين آيه هنوز نيامده است.همانا رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم به خاطر نياز خود و نياز اصحابش،به ايشان رخصت داد.پس اگر تأويل اين آيه فرارسد(هيچ عذرى در ايمان نياوردن)از آنان پذيرفته نيست؛بلكه كشته خواهند شد تا به يگانگى خداى-عزّ و جلّ-بگروند و تا آنجا كه هيچ شركى نباشد.»
🔰[52]العيّاشيّ،بإسناده:عن زرارة،قال:قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:
«سئل أبي عن قول اللّه: وَ قاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَما يُقاتِلُونَكُمْ كَافَّةً حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ .
فقال:[إنّه]لم يجئ تأويل الآية،هذه و لو قد قام قائمنا عليه السّلام بعد سيرى من يدركه ما يكون من تأويل هذه الآية،و ليبلغنّ دين محمّد ما بلغ اللّيل حتّى لا يكون شرك على ظهر الأرض كما قال اللّه.»
💎عيّاشى به سند خود از زراره روايت كرده است كه گفت:امام ابو جعفر باقر عليه السّلام فرمود:
«از پدرم راجع به فرمودۀ خداوند:(با مشركان همه متّفقا نبرد كنيد؛همچنانكه آنان همگى با شما به جنگ مىپردازند تا آنجا كه هيچگونه فتنه و فسادى نماند و همه آيين خداپرستى پيشه كنند)سؤال شد.
فرمود:[همانا]تأويل اين آيه نيامده است و اگر قائم ما عليه السّلام به پا خيزد، آن هنگام كسى كه دورانش را درك كند آنچه را از تأويل اين آيه رخ مىدهد خواهد ديد و همانا دين حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم به هركجا كه شب رسد خواهد رسيد تا آنجا كه-همانطور كه خداوند فرمود-هيچ شركى بر پشت زمين بر جاى نخواهدماند.»
📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
[سورهى انفال] [آيهى ٨]
يُرِيدُ اللّهُ أَنْ يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَ يَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرِينَ
(و خدا مىخواهد كه حق را بهوسيلهى كلماتش ثابت گرداند و كافران را از بيخ و بن بركند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜العيّاشيّ:عن جابر قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن تفسير هذه الآية في قول اللّه-عزّ و جلّ-: (يُرِيدُ اللّهُ أَنْ يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَ يَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرِينَ قال:
أبو جعفر عليه السّلام:
«تفسيرها في الباطن يريد اللّه فإنّه شيء يريده و لم يفعله بعد،و أمّا قوله:
(يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ فإنّه يعني يحقّ حقّ آل محمّد.
و أمّا قوله: بِكَلِماتِهِ -قال:-كلماته في الباطن،عليّ هو كلمة اللّه في الباطن،و أمّا قوله: وَ يَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرِينَ فهم بنو أميّة،هم الكافرون يقطع اللّه دابرهم،و أمّا قوله: لِيُحِقَّ الْحَقَّ فإنّه يعني ليحقّ حقّ آل محمّد عليهم السّلام حين يقوم القائم عليه السّلام.
و أمّا قوله: وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ يعني القائم عليه السّلام،فإذا قام يبطل باطل بني أميّة و ذلك قوله: لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ .»
🔰عيّاشى به سند خود از جابر آورده كه گفت:از حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام راجع به تفسير اين آيه پرسيدم كه خداى-عزّ و جلّ-فرموده است:(و خدا مىخواهد كه حق را به وسيلهى كلماتش ثابت گرداند و ريشهى كافران را از بن بركند).حضرت ابو جعفر عليه السّلام فرمود:
✅«تفسيرش آن است كه در باطن خدا چنين مىخواهد؛زيراكه اين چيزى است كه آن را مىخواهد؛ولى هنوز به انجام نرسانده است.
⬅️اين قول خداوند:(حق را به وسيلهى كلماتش ثابت گرداند)منظور احقاق حقّ آل محمّد است و اينكه فرموده:
♥️(به وسيلهى كلماتش)-(آن حضرت)فرمود:-كلمات او در باطن(مراد است)و على عليه السّلام همان كلمهى خداوند در باطن است
❌و امّا قول خداوند:(و ريشهى كافران را از بيخ و بن بركند)اينان بنى اميّهاند،آنهايند كافران.خداوند دنبالهشان را قطع خواهد كرد.
اينكه فرمود:(تا حق را تحقّق بخشد)يعنى،حقّ آل محمّد عليهم السّلام را تحقّق بخشد، هنگامى كه حضرت قائم عليه السّلام قيام مىكند
✴️ و امّا قول خداوند:(و باطل را محو و نابود سازد)يعنى،حضرت قائم عليه السّلام باطل مىسازد كه چون قيام كند،باطل بنى اميّه را از بين خواهد برد و اين است معنى قول خداوند:(تا حق را پايدار و محقّق كند و باطل را محو و نابود سازد؛هرچند مجرمان را ناخوش آيد).»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 531
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
[سورهى توبه] [آيهى ٣]
وَ أَذانٌ مِنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى النّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ...
(و هشدارى است از خداوند و پيامبرش به مردم،در روز حجّ بزرگ...)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜العيّاشيّ:عن جابر،عن[جعفر بن محمّد و] أبي جعفر عليهما السّلام في قوله عزّ و جلّ: وَ أَذانٌ مِنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى النّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ قال:
«خروج القائم عليه السّلام وَ أَذانٌ دعوته إلى نفسه.»
📝عيّاشى از جابر،از[حضرت جعفر بن محمّد و]حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام راجع به قول خداى-عزّ و جلّ-:(و هشدارى است از خداوند و پيامبرش به مردم،در روز حجّ بزرگ...)آورده است كه فرمودند:
🕋«(روز حجّ بزرگ)خروج حضرت قائم عليه السّلام(و بانگ هشدار)دعوت آن حضرت به خويش است.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 532
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
[سورهى توبه] [آيهى ٣٤]
وَ الَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ
وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ اللّهِ
فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِيمٍ
(و آنان را كه طلا و نقره مىاندوزند
و در راه خداوند انفاق نمىكنند
به عذاب دردناكى بشارت ده.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٦٤]محمّد بن يعقوب:عن محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن محمّد بن سنان،عن معاذ بن كثير،قال:سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:
«موسّع على شيعتنا أن ينفقوا ممّا في أيديهم بالمعروف،فإذا قام قائمنا عليه السّلام حرّم على كلّ ذي كنز كنزه حتّى يأتيه به فيستعين به على عدوّه،و هو قول اللّه عزّ و جلّ في كتابه: وَ الَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِيمٍ .»
📝محمّد بن يعقوب از محمّد بن يحيى،از احمد بن محمّد،از محمّد بن سنان،از معاذ ابن كثير آورده است كه گفت:شنيدم حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام مىفرمود:
🌺«بر شيعيانمان اين توسعه داده شده است كه ازآنچه در اختيار دارند به نيكى انفاق كنند.پس هرگاه قائم ما عليه السّلام به پا خيزد،انباشتن ثروت را بر هر گنجينهدارى تحريم خواهد كرد تا اينكه آن را بياورد و حضرتش به وسيلهى آن بر دشمن خويش يارى جويد و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-در كتاب خود كه:(و آنان را كه طلا و نقره مىاندوزند و در راه خداوند انفاق نمىكنند به عذاب دردناكى بشارت ده).»
.
📜[٦٦]عنه،بإسناده:عن الحسين بن علوان،عن من ذكره عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:
«إنّ المؤمن إذا كان عنده من ذلك شيء ينفقه على عياله ما شاء،ثمّ إذا قام القائم عليه السّلام[ف]يحمل إليه ما عنده ممّا بقي من ذلك يستعين به على أمره،فقد أدّى ما يجب عليه.»
📝هم از اوست كه به سند خود از حسين بن علوان،از كسى كه او را ياد كرد،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام آورده كه فرمود:
✅«همانا اگر نزد مؤمن چيزى از آن(گنجينه)باشد،آنچه بخواهد براى خانوادهى خود مصرف مىكند،سپس هرگاه حضرت قائم عليه السّلام قيام كند،هرچه را از آن مال نزدش باقى مانده به پيشگاه آن حضرت تقديم دارد كه در راه پيشبرد امر خود،از آن يارى جويد.چنين كسى آنچه را بر او واجب بوده انجام داده است.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 189
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah