eitaa logo
مدرسه معارف علامه طباطبایی
885 دنبال‌کننده
115 عکس
142 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 شعر شنیده نشده از علامه طباطبایی برای دخترش این شعر را علامه طباطبایی برای دختر کوچکش بدرالسادات طباطبایی سروده است . 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را در شبکه‌های اجتماعی با آدرس @allaamehwisdom دنبال کنید؛ این ویدئو را می‌توانید در صفحه ما در «آپارات» ببینید: https://www.aparat.com/v/71nDv
معرفت‌نفس.mp3
1.12M
🔶 راهِ یافتن ثروت واقعی از درون دل انسان می‌گذرد. «سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ»(فصلت،۵۳) عشقِ آن زنده گزین کو باقی است... 📂 بخشی از بیانات آقای کانال تلگرام آقای رحیمی: https://t.me/mh_rahimi 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🎥 مشروح جلسات تفسیر استاد در سال‌های گذشته را می‌توانید در صفحه «مدرسه معارف علامه طباطبایی» در «آپارات» ببینید: 🔗 https://www.aparat.com/allaamehwisdom شرح و تفسیر سوره مبارکه ناس | جلسه اول | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/Znpiw شرح و تفسیر سوره مبارکه ناس | جلسه دوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/gavSt شرح و تفسیر سوره مبارکه ناس | جلسه سوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/K8Tji شرح و تفسیر سوره مبارکه فلق | جلسه اول | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/8nalL شرح و تفسیر سوره مبارکه فلق | جلسه دوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/LZbuH شرح و تفسیر سوره مبارکه فلق | جلسه سوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/8WOvI شرح و تفسیر سوره مبارکه توحید | جلسه اول | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/BIaAL شرح و تفسیر سوره مبارکه توحید | جلسه دوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/YWpyG شرح و تفسیر سوره مبارکه نصر | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/ZP3qE شرح و تفسیر سوره مبارکه کافرون | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/TzUxc شرح و تفسیر سوره المسد (تبّت) | جلسه اول | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/MPpi8 شرح و تفسیر سوره المسد (تبّت) | جلسه دوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/E5py1 شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه چهاردهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/cnqx9 شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه پانزدهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/ZwbnD شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه شانزدهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/bxzw0 شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه هفدهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/cnTms شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه هجدهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/wOT74 شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه نوزدهم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/Tw30e شرح و تفسیر سوره مبارکه حمد | جلسه بیستم (پایانی) | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/B0DuO 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 عاشورا، الگوی حرکت انسانی بدون تکیه بر باورهای دینی و بدون تردید، عاشورا حادثه‌ای عظیم و ماندگار و تأثیرگذار در تاریخ و تمدن بشری است. سیلان و انعطافِ حادثه عاشورا به اندازه‌ای است که تفسیرها و تحلیل‌های متضاد و متناقض را در خود جای می‌دهد. چنان تفسیرها و برداشت‌های متفاوت از عاشورا شده که هیچ امکانی برای یک وحدت رویه و فکر در آن نیست. به عنوان مثال در حالی که تمام باورها و آموزه‌های شیعی به عزای عاشورا توصیه می‌کنند؛ یکی از بزرگترین عالمان شیعی، سید بن طاووس نگاهی توأم با مسرت و بهجت مبتنی بر محتوای معنوی عاشورا به آن دارد. این واقعیت از یک سو عاشورا را محل اختلاف‌نظر می‌کند، اما در نگاهی بالاتر وحدت‌آفرین است. در واقع مرجعی است واحد برای نحله‌هایی که هرگز با هم اشتراکی ندارند. از نگاه دیگر عاشورا ورای تحلیل و تفسیر و چهارچوب‌های تنگ تعقلی است. چنین خاصیتی از عاشورا به جاودانگی آن کمک کرده و به صورتی که نمی‌توان در هیچ تحلیلی آن را محدود کرد و تلاش‌های فراوان برای قرار دادن آن در یک قالب فکری تنها به توسعه نظری آن منجر شده و رویدادهای حول عاشورا را افزایش داده، بدون آنکه به انتها نزدیک شود. در این میان گرایش‌های انسان‌محور الگوی قدرتمندی در عاشورا یافته‌اند. حرکت انسانی و خیرِ مؤثری که در این حادثه یافت می‌شود، و در سخن امام که «اگر دین ندارید، در دنیای خود آزاده باشید» تجلی یافته؛ اوج این انسان‌محوری را به نمایش می‌گذارد. در واقع حادثه عاشورا «الهیات و دیانت و انسانیت» را در یک «عمل و حرکت اجتماعی» به اتحادی بی‌نظیر می‌رساند که در حادثه دیگری مانند آن یافت نمی‌شود. اگر بخواهیم عمیق‌تر به آن نگاه کنیم بالاترین توجه و گرایش «وجودی»(اگزیستانسیال) نیز در این حادثه به صورتی انحصاری نمود می‌یابد. در هیچ حادثه دیگری نمی‌توان چنین وحدتی بین «حرکت وجودی» و «دیانت و الوهیت» پیدا نمود؛ به صورتی که کلیت رویداد عاشورا را تنها با یک انسانیت و دیانت با گرایش وجودی می‌توان تأویل نمود و چنان این گرایش وجودی قدرتمند و بدون منازع است که هر نوع گرایش وجودی از دین‌دارترین تا ملحدترین آنها در این تأویل مشترک و هم‌عقیده می‌شوند و در اصل و محور وجودی و انسانی آن اختلافی نمی‌ماند. در زمینی‌ترین مسلک‌های عرفانی، عاشورا چون تجربه‌ای معنوی درک می‌شود که الگودهی کاملی دارد. اما مکاتب خاص‌ شرقی و شیعی بیشتر به «جنبه تعلیمی» آن می‌پردازند؛ در نگاه آنان نهایت بازگشت به خویشتن و نیز نهایت خداپرستی و معنویت در «ثارالله»(خون خدا) در عاشورا تجسم پیدا می‌کند که همان «ولایت به معنی عرفانی» آن است. در نگاه آنان «زمین و آسمان» و «خدا و انسان» و «بازگشت به خویشتن» و «پرستش خداوند» در عاشورا تجسم واحدی پیدا کرده، و چنان عالم را تسخیر می‌کند که پس از حادثه _آنگونه که زیارت عاشورا می‌گوید_ شادی از آسمان و زمین برداشته می‌شود تا انسان مجال بیابد تا به «مقام خلیفة‌اللهی» خود برسد. این همان حادثه‌ای است که در «خوانش مقدس از تاریخ جهان» انسان از ابتدا برای آن و به دنبال آن بوده است. مهم‌ترین بخش عاشورا و محرم بخشی است که از یک سو به رویکرد و موضع شخصی انسان باز می‌گردد، و از سوی دیگر به نگاه وجودی و اگزیستانسیال انسانی. این بخش مهم که دو سوی آن به یک نقطه باز می‌گردد، اصل و اساس توجه و بهره انسان از عاشوراست. در واقع تمام این مقدمات اجتماعی و سیاسی در صورتی درست و صالح هستند، که بتوانند میدان را برای توجه وجودی به عاشورا باز کنند و بستری برای بازگشت به خویشتن و پیدا کردن کرامت انسانی و هویت وجودی فراهم آورند. 📚 بخشی از بیانات آقای 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
پرهیز از بگومگو.mp3
597.3K
🔶 پرهیز از بگو مگو قَالَ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِيَّاكَ وَ مُلاَحَاةَ اَلرِّجَالِ. امام‌صادق(ع)، بحار‌الأنوار، جلد۷۰، صفحه۴۰۷ از بپرهیز؛ حتی اگر به ضررت باشد. شیفته باش؛ حتی اگر به ضررت باشد. 📂 بخشی از بیانات استاد 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 فشرده خلقت! تعبیری که در آیه شریفه هست، «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» (سوره شمس، آیه۷-۸) فجور و تقوا در نهاد همه هست؛ یعنی بارها این جمله را عرض کردم که ما سی‌دی فشرده خلقت هستیم، و خلقت باز شده‌ی وجود ماست؛ هر چه که بیرون می‌بینی، در خودت هست؛ فرض بگیرید صدام را هیتلر را قذافی را، بعنوان کسی که خبیث بوده، خباثت‌های زیادی انجام داده، -این یک تصویری هست که حقیقتاً بنده‌ای که اینجا نشسته‌ام و دارم صحبت می‌کنم،- به من حقیقت خودم را معرفی می‌کند، که این قذافی در وجود تو هم هست؛ «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» این مُلْهَم به فجور هست، ولی چون فسق خودش را و فجور خودش را نتوانست نگه دارد قذافی شد؛ و این یک شخصی شده است که خودش را آورده نشان داده که من قذافی هستم تا تو درس بگیری، که اگر خودت را نگه نداری، قذافی در تو هم هست‌؛ صدام در تو هم هست‌؛ دیگر این استثناء بردار نیست. بالاترین شخصیت هر مملکت تا پایین‌ترین شخصیت، قابلیت هر دو در او هست؛ چه در خوبی که به سلمان برسد، چه در بدی که به صدام برسد. خدا رحمت کند آقای بهجت را، یکی از جملاتی که مکرر می‌فرمودند، این بود که نه شقی‌ترین افراد از جهنم آمده‌اند و نه ما از بهشت آمدیم، ای کاش (تعبیر ایشان را عرض می‌کنم) به جای اینکه یک دادگاهی می‌رفتیم که همدیگر را محکوم کنیم؛ یک دادگاهی می‌رفتیم که خودمان را محکوم می‌کردیم. آن رئیس دادگاه، می‌گفت فلانی جرم تو این است، جرم تو این است، جرم تو این است. در تعبیر روایت هست که اگر اعمال تو را کس دیگری انجام می‌داد، یعنی فیلم تو را کسی دیگر بازی می‌کرد و تو نمی‌دانستی که این خودت هستی، «لَأَسْرَعْتَ إِلَى مَقْتِهِ»(امیرالمؤمنین-ع-، تنبيه‌الخواطر و نزهة‌النواظر، جلد۱، صفحه۷۱) می‌گفتی هر چه زودتر او را از بین ببرید؛ در حالی که او خودت هستی. یعنی صدام با من هیچ فرقی نمی‌کند و من با هیتلر هیچ فرقی نمی‌کنم؛ نه خبیث‌ترین افراد (تعبیر آقای بهجت) از جهنم آمده‌اند و نه من از بهشت آمده‌ام؛ نه شما از بهشت آمده‌اید؛ صدام آمده خودش را آشکار کرده... در دعای امام زمان داریم «وَلَا تَسْتَبْدِلْ بِنا غَيْرَنا، فَإِنَّ اسْتِبْدالَكَ بِنا غَيْرَنا عَلَيْكَ يَسِيرٌ ، وَهُوَ عَلَيْنا كَثِيرٌ» (و ما را با دیگران عوض مکن، زیرا عوض کردن ما با دیگران بر تو آسان، ولی بر ما کار بسیار دشوار است.) صدام آمده آن فسق و فجوری را که در نهادش بود، آشکار کرد؛ او همین مقدار آشکار کرد، تو شقی‌تر از او هم می‌توانی بشوی؛ ولی او این انتخاب را کرد، جهنم هم می‌رود، ولی در تقدیرات الهی اگر تو هم خودت را نگه نداری، دست کمی از او نداری. اگر هر کدام‌مان بفهمیم که حیوانیّت حدّ و حصر ندارد، از صدام هم می‌توانیم پست‌تر باشیم، از هیتلر هم می‌توانیم پست‌تر باشیم؛ در جهت سیر کمالی از سلمان هم می‌توانیم بالاتر برویم، تعبیر بهترش این است، می‌توانیم در مسیر سلمان سیر کنیم، در آن مدار قرار بگیریم. اگر بفهمیم این را که تمام افرادی که در بیرون می‌بینیم، تمام فسق و فجورهایی که در طول خلقت شکل گرفته، هر کدام‌شان در تو هست، و تو جامع همه فسق و فجورات هستی؛ و جامع همه کمالات هستی. «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» اگر خودت را کنترل نکنی، تحت تربیت اهل بیت قرار ندهی، از همه پست‌تر خواهی شد . اگر انسان متوجه این باشد، جز به محاسبه نفس، جز به اصلاح نفس، جز به مشغول شدن به خودش، به کسی مشغول نمی‌شود. 📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت‌پرور(ره) 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه‌های سلوکی علامه طباطبایی(رضوان‌الله‌علیه) در ماه محرم، در بیان آیت‌الحق مرحوم جعفری تهرانی(رحمة‌الله) ▪صلی‌الله علیک یا أبالفضل‌ العباس(ع) ▪ ♠ السلام علیک یا أباعبدالله الحسین(ع)♠ د‌الحسین‌ـ‌و‌‌ـ‌علی‌ـ‌أصحاب‌الحسین 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
صلی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله.mp3
615.6K
▪ سرّ حرکت امام‌حسین(ع) ْ«حسنات‌ الأبرار سیّئات المقرّبین» 📚 بخشی از بیانات آقای 🔗 http://eksir.org/ 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔶 قتل نفس حادثه عاشورا بدون یک سیر درونی که فرد سرشار شده باشد، و از حیث وجودی به انتهای وجودش رسیده باشد، و به دنبال انفجار و احراق خودش باشد، و از درون بلاجو باشد، امکان ندارد. اینکه فرد در زندگی روزمره‌اش به انتها رسیده باشد، و انگار سینه‌اش تنگ باشد... شما در حوادث کربلا می‌بینید که بعضی از شهداء وقتی برای اجازه‌ی جهاد می‌آیند، عبارتی که به کار می‌برند این است که سینه‌مان تنگ شده، و عرصه بر ما تنگ شده است. البته همه این‌ها حتما با یک حوادث بیرونی همراه است؛ یعنی نمی‌توانیم توجیه کنیم که فرد به دنبال کشتن خودش باشد، به دنبال شهادت باشد، و بدون {در نظر گرفتن} شرایط بیرونی، فقط بخواهد قیام کند! آن‌طوری که مثلا در زیدیه مرسوم است. تفاوت زیدیه با امامیه‌ و {شیعه} اثنا عشری(دوازده امامی) این است که آنها اصالت را به قیام می‌دهند. آنها می‌گویند انسان و شیعه در هر حالتی باید قیام کند. اما شیعه امامی، و اثنا عشری معتقد است که وقتی این قیام باید صورت بگیرد که شرایط بیرونی امکان داشته باشد و تناسب داشته باشد. قیام امام حسین، وقتی شرایط بیرونی را در نظر می‌گیرید، می‌بینید که از حیث اجتماعی و از حیث تمدنی و تاریخی، در بهترین شرایط رخ داده است. اگر این قیام در زمان معاویه انجام می‌شد، اصلاً این نتایج را نداشت. کما اینکه در زمان معاویه، چه بسا به اجبار، طبق چیزی که تاریخ می‌نویسد، یک‌بار امام حسین بیعت هم می‌کند. این غیر از بیعت و صلحی است که امام حسن کرده، و حکومت را واگذار کرده است. بعد از فوت امام حسن و در زمان معاویه یک بار در مکه حضرت {امام حسین} به اجبار البته، ولی با معاویه بر ولایتعهدی یزید بالأخره بیعت می‌کند. خب همانجا چرا قیام نکرد؟ چرا تا پای جان نایستاد؟ و برخلاف مدینه رفتار کرد؟ تفاوت در این است که در آن زمان شرایط آماده نبود. علاوه بر بستر اجتماعی، سیاسی و تاریخی که فراهم می‌شود، تا حضرت {چنین} حرکتی را بروز بدهد؛ شرایط درونی هم شرط است. شرایط درونی چنان آماده است، و حضرت آنقدر سرشار و آماده شهادت است؛ انگار که یک سیری دارد، که آن سیر فقط با این شهادت تمام می‌شود. {این موضوع} در حرکات، گفتارها و رفتارهایی که از بقیه اصحاب هم نقل شده، کاملاً مشهود است. گویی این‌ افراد، قبل از حادثه عاشورا، در یک سیر درونی به نقطه‌ای رسیده‌اند، که مانند غنچه‌ای که همه شرایط برایش آماده است، شکوفا شدند. این شکوفایی با اهدای زندگی به یک هدف اجتماعی رخ می‌دهد؛ اما اصلش درونی است. ما که می‌خواهیم بزرگداشت حضرت را {برگزار} کنیم و بر ایشان عزاداری کنیم، اگر آن حادثه‌ی درونی را استثنا کنیم، هرگز نمی‌توانیم جایگاه اصیل نهضت امام حسین را در زندگی امروز خودمان پیدا کنیم، و آن را بزرگ بداریم. اگر نگاه‌ ما به عاشورا یک نهضتی است که مثلا برای حکومت بوده، یا برای اعتراض مدنی بوده، یا برای عدالت‌، یا برای هر هدف بیرونی دیگر بوده؛ اگر صرفا این باشد، ما نمی‌توانیم برای کربلا یک جایگاه ویژه در نظر بگیریم! اگرچه همه آن اهداف می‌تواند درست باشد، و منافاتی با هم ندارند. اگر ما هم‌چون شهدای کربلا یک سیر درونی داشته باشیم، و این سیر درونی ما در بزرگداشت عاشورا به نقطه‌ای برسد که ما هم نیازمند همان جایگاه و همان شکوفایی باشیم، و از حیث وجودی به این نیاز برسیم؛ آن موقع است که می‌توانیم این بزرگداشت {حقیقی} انجام بدهیم. 📚 بخشی از بیانات آقای 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🎥 مشروح جلسات استاد در سال‌های گذشته را می‌توانید در صفحه «مدرسه معارف علامه طباطبایی» در «آپارات» ببینید: 🔗 https://www.aparat.com/allaamehwisdom شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ۵ | جلسه اول | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/LAvjt شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ۵ | جلسه دوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/OPwea شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ۵ | جلسه سوم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/QZDi6 شرح چهل حدیث امام خمینی ره | حدیث ۵ | جلسه چهارم | استاد مجاهدی https://aparat.com/v/rkBnW 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
15.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لم‌ یلد و لم‌ یولد 📂 استاد سوم آذر نود و چهار 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
مدیریت شکم.mp3
852.3K
🔶 مدیریت شکم رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : جَاءَنِي جَبْرَئِيلُ فِي سَاعَةٍ لَمْ يَكُنْ يَأْتِينِي فِيهَا ... يَقُولُ لَكَ رَبُّكَ يَا مُحَمَّدُ مَا أَبْغَضْتُ مَا أَبْغَضْتُ وِعَاءً قَطُّ كَبُغْضِي بَطْناً مَلْآناً هیچ ظرفی مبغوض‌تر از نزد خداوند نیست. بحار‌الأنوار، جلد۷۲، صفحه۲۱۱ 📂 بخشی از بیانات استاد 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom