🔸️هَلْ أَتى عَلَى الْإِنْسانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئاً مَذْكُوراً(انسان:۱)
إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشاجٍ نَبْتَلِيهِ فَجَعَلْناهُ سَمِيعاً بَصِيراً(انسان:۲)
إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً(انسان:۳)
این سورهای که در شأن اهل بیت علیهمالسلام نازل شده و توجه خاص به مقام حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها در آن هست؛ از ابتدا تا انتهایش، گویی امور ساده و بدیهی است که میخواهد به انسان نشان دهد راه چقدر روشن و واضح است و انسانی که قصد دارد این مسیر را طی کند و میخواهد در جهت هدایتهای حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها قدم بردارد مسیرش چقدر آشکار و روشن است. انسانی که از کمترین چیز آفریده شده و سپس سمیع و بصیر قرار داده شده و سبیل به عنوان راه هدایت به او نشان داده شده و این در هر شرایطی است؛ چه سپاسگزار باشد و چه ناسپاس. ابرار (نیکان) از جامهای بهشتی در همین جهان مینوشند. آنها به سمت آن مسیری که خاص آنهاست و هدایت و انتخاب بنیادین آنهاست میروند.
🔸️عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّـهِ يُفَجِّرُونَها تَفْجِيراً(انسان:۶)
آنها مختصات ساده و بدیهی دارند.
🔸️يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيراً(انسان:۷)
آن نذر وجودی و پیمانی که کردند و نذرهایی که در این زندگی روزمره انجام میدهند را به وفا میرسانند و اجرا میکنند.
🔸️وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً(انسان:۸)
در این زندگی روزمره و عادیشان به آن حقیقتی که در آن هستند و به انسانهایی که اطرافشان هستند و به جایگاه خودشان توجه دارند. این جایگاه را با اتصال به بینهایت فراموش نمیکنند.
🔸️إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّـهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً(انسان:۹)
گرفتار ارتباطات ظاهری و این زندگی روزمره و اجتماع و آتشی که این اجتماع به جان انسان میاندازد، نمیشوند. تنها توجه آنها به آن حرکت و مسیر و آن سمت نامتناهی است و نتیجه آن بلافاصله در وجودشان ظاهر میشود.
🔸️فَوَقاهُمُ اللَّـهُ شَرَّ ذلِكَ الْيَوْمِ وَ لَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَ سُرُوراً(انسان:۱۱)
خداوند آن مشکلات را از آنها برمیدارد و شادابی و شادمانی به آنها عطا میکند. شادی و شادمانی که برای اهل بیت علیهمالسلام در سختیها و فقر و مشکلات مادی و بیش از آن در مصیبتهایی که سختترین مصیبتهای عالم است، وجود دارد. این نَضرت و سرور سر جایش هست.
🔸️وَ جَزاهُمْ بِما صَبَرُوا جَنَّةً وَ حَرِيراً(انسان:۱۲)
به ازای این صبری که در مسیر خودشان دارند، انواع نعمتهای بهشتی در این جهان برایشان حاصل میشود و بعد از آن هم حقیقت این نعمتها برایشان آشکار میشود که همان بهشت است و انواع نعمتهای مادی و معنوی.
🔸️إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ تَنْزِيلاً(انسان:۲۳)
فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ كَفُوراً(انسان:۲۴)
این مسیر هدایت که بر انسان نازل شده و مصداق اَتَمش قرآنی است که بر پیامبر فرود آمده برای این است که انسان مسیر خودش را درک کند و برای آن حکم و دستور و راهنمایی که از سوی بینهایت آمده کمی شکیبایی داشته باشد و در این شکیبایی به دنبال اضطرابات اجتماعی و گنهکاران و کسانی که انواع کفر دارند نرود.
🔸️وَ اذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَ أَصِيلاً(انسان:۲۵)
صبح و شام در اختیار و مسیر خودش باشد.
🔸️وَ مِنَ اللَّيْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَ سَبِّحْهُ لَيْلاً طَوِيلاً(انسان:۲۶)
شب و نعمت شب را از دست نده!
🔸️إِنَّ هؤُلاءِ يُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَ يَذَرُونَ وَراءَهُمْ يَوْماً ثَقِيلاً(انسان:۲۷)
کسانی که به این موضوع توجه نمیکنند به این دلیل است که امور زودگذر و اموری که جلو چشم آنهاست را میبینند ولی از آن حقیقتی که اندکی توجه و تعمق میخواهد، غافل میشوند. در صورتیکه اینها امور هولناکی را به همین صورت فراموش کردند.
🔸️إِنَّ هذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شاءَ اتَّخَذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلاً(انسان:۲۹)
این هشداری است که برای همهی انسانهاست و هرکس که این هشدار رو پذیرا باشد میتواند راهش را به سوی بینهایت اتخاذ کند.
🔸️وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّـهُ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِيماً حَكِيماً(انسان:۳۰)
این خواست شما بدون اینکه متصل به بینهایت باشد امکان ندارد. اگر از بینهایت غافل شوید و درگیر امور مادی و زندگی روزمره باشید، این اتخاذ به سوی هدایت امکانپذیر نیست.
🔸️يُدْخِلُ مَنْ يَشاءُ فِي رَحْمَتِهِ وَ الظَّالِمِينَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً أَلِيماً(انسان:۳۱)
اگر به سمت آن بروید در رحمت او داخل میشوید اما اگر بر خودتان ظلم کنید این عذاب، عذابی است که خود انسان برای خودش خواسته و چارهای نیست.
#سوره_دهر
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
#محمد_حسین_قدوسی
ایتا | بله | آپارات
همه مشكلات ما به نبود صاحب الزمان(عج) بر مى گردد. فرموده اند با دعا بخواهيد فرج را؛
امام مهدى(ع): "أكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم" (كمال الدّين، ص ٤٨٥)
براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد كه فرج من فرج شما نيز هست.
با دعا بخواهيد؛
"قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ" (فرقان:٧٧)
"بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگارم هيچ اعتنايى به شما نمىكند."
اين ساده ترين و قوى ترين راهى است كه پيش پاى ما گذاشته اند...
🔸بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت پرور (ره)
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
#سعادتپرور
ایتا | بله | آپارات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام جواد عليه السلام فرمود:
اَلْقَصْدُ اِلىَ اللّه ِ تَعـالى بِالْقـُلُوبِ اَبْلَغُ مِنِ اتْعابِ الْجَوارِحِ بِالْأعْمالِ. (بحـارالانوار ٧٨/٣٦٤)
تـوجـه قلبى بـه خـدا، رسـاتر است از زحمت دادن اعضاء و جوارح با اعمال.
🕊️سالروز ولادت باسعادت نهمين اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جواد(ع) مبارك باد.
#ولادت_امام_محمد_تقى_علیهالسلام
ایتا | بله | آپارات
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️وَ هُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ وَ جَعَلَ بَيْنَهُما بَرْزَخاً وَ حِجْراً مَحْجُوراً(فرقان: ۵۳)
سرتاسر زندگی انسان پر از حوادثی است همچون دو دریای متفاوت؛ دریایی با طعم خوش و گوارا و دریایی با طعم شور و تلخ. دو دریای حوادث که انسان را احاطه کرده و انسان در میان آنها هر دو را همزمان احساس میکند. همه چیز آماده است تنها انسان است که باید حرکت کند و نگاهی به خودش بیندازد.
🔸️وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْراً وَ كانَ رَبُّكَ قَدِيراً(فرقان: ۵۴)
این انسانی که از هیچ آفریده شده، از قطرهای آب و این قطره تبدیل به انسان شده و انسان پیوندهای نسبی و سببی ایجاد کرده و نسلش از ابتدای بشریت تا قیامت ادامه دارد با انواع نسبها و سببها. همهی اینها برای این است که انسان خودش را ببیند؛ خودش را میان این دو دریای شور و شیرین ببیند؛ در میان دریای حوادث. حوادثی گوارا و حوادثی تلخ و لحظهای به خودش بپردازد.
🔸️كانَ رَبُّكَ قَدِيراً(فرقان: ۵۴)
خداوند احتیاجی به این موارد و به عذاب بشر ندارد همانطور که برای شیرین کردن زندگی انسان مانعی روبهروی او نیست. این برای خود انسان است. اما انسان چه میکند؟!
🔸️وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّـهِ ما لا يَنْفَعُهُمْ وَ لا يَضُرُّهُمْ (فرقان:۵۵)
انسان پیوسته به دنبال لغویاتی است که هیچ اثری در زندگی دنیایی و آخرتش ندارد و از این دست بردار نیست.
🔸️وَ كانَ الْكافِرُ عَلى رَبِّهِ ظَهِيراً(فرقان:۵۵)
انسانی که به کفران رسیده، همهی آیات الهی را نمیبیند و عقلش را تعطیل کرده و هرگز حاضر به نگاه کردن نیست، نه تنها این گونه است بلکه با هر موضوعی و به هر بهانهای که میتواند بر علیه این حرکت نامتناهی و بر ربی که بینهایت است و بر مسیری که تا بینهایت و تا نامتناهی ادامه پیدا میکند، شورش میکند و با تمام قوا به آن سمت میرود.
🔸️وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً(فرقان:۵۶)
بنا نیست که پیامبر غیر از گفتن و تذکر دادن و بشارت و بیم دادن کار دیگری داشته باشد و از انسان هیچ چیز نمیخواهند الا:
قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلاً(فرقان:۵۷)
خداوند و رسولانش و اولیاء الهی هیچ اجرتی، هیچ پاداشی، هیچ چیزی از ما انسانها نمیخواهند به جز اینکه کسی که میخواهد به سمت این بینهایت برود به این شاهراه توجه کند و برود چون راه برایش باز است. توجه کند به "وَ تَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لا يَمُوتُ"(فرقان:۵۸)
به این خدای بینهایتی که انتها ندارد و تمام نمیشود توکل کند و به این مسیر و به این شاهراه و به جهان و همه چیزی که برای انسان آماده کرده، توجه کند.
🔸️وَ سَبِّحْ بِحَمْدِهِ وَ كَفى بِهِ بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبِيراً(فرقان:۵۸)
خداوندی که این نعمات رو ایجاد کرده، ستایش کند. اما انسان چگونه است؟!
🔸️وَ إِذا قِيلَ لَهُمُ اسْجُدُوا لِلرَّحْمنِ قالُوا وَ مَا الرَّحْمنُ(فرقان:۶۰)
وقتی که از انسان خواسته میشود که به سمت این بینهایت حرکت کند، لحظهای از زندان خودش بیرون بیایید و به حقیقتی که بر جهان حاکم است توجه کنید.حقیقتی که همهی آن برای این است که او را یک قدم از این نفرت درونی بیرون بیاورد.
این رحمت الهی بینهایت است و ما در مقابل میگوییم: قالُوا وَ مَا الرَّحْمنُ(فرقان:۶۰). این رحمت کجاست؟!
🔸️أَ نَسْجُدُ لِما تَأْمُرُنا وَ زادَهُمْ نُفُوراً(فرقان:۶۰)
آنها میگویند: ما به سمت خدایی برویم که از او چیزی متوجه نمیشویم، "وَ زادَهُمْ نُفُوراً" این نفرت افزایش پیدا میکند.
🔸️وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً(فرقان:۶۳)
اما در مقابل، آنهایی که این مسیر را انتخاب میکنند و میروند. همان بندگان و کسانی که این رحمت را میبینند و از زندان خودشان خارج میشوند و این مسیر بینهایت را طی میکنند و به آن نگاه میکنند. آنها کسانی هستند که در این زندگی بر روی این زمین حرکت می کنند و در زندگی روزمرهشان با آرامش و فروتنی رفتار میکنند و این زندان درونشان را با تمامی جهان یکی نمیگیرند. فروتن هستند و میفهمند که در زندان خودشان هستند.
🔸️وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً(فرقان:۶۳)
آنها به این ارتباطات و به امور اعتباری و بی ارزشی که جامعه و اجتماع را فراگرفته، توجه ندارند.
🔸️وَ الَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِياماً(فرقان:۶۴)
انسانهایی که سجده و قیام و قعود و توجه دارند، بهخصوص در شبهایی که اینها به آرامش توجه میکنند و زندگی روزمره آنچنان آنها را درهم نشکسته که شب آنها نابود شود.
🔸️وَ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذابَها كانَ غَراماً(فرقان:۶۵)
و با توجه به بینهایت این عذاب را از خودشان دور میکنند.
🔸️وَ الَّذِينَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَ لَمْ يَقْتُرُوا وَ كانَ بَيْنَ ذلِكَ قَواماً(فرقان:۶۷)
کسانی که در زندگی اعتدال را رعایت میکنند و نه حالت افراط دارند و نه تفریط.
🔸️وَ الَّذِينَ لا يَدْعُونَ مَعَ اللَّـهِ إِلهاً آخَرَ (فرقان:۶۸)
در این مسیر صحیح، در این ترک زندانها به جای این که زندان را ترک کنند، به یک معبود دیگر، به یک اندیشه و به هر
چیزی که آنها را نگهدارد، نمیپردازند. اینها کسانی هستند که:
إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّـهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ كانَ اللَّـهُ غَفُوراً رَحِيماً(فرقان:۷۰)
کسانی که برمیگردند و به این بینهایت توجه میکنند از زندان خودشان بیرون میآیند و یک عمل صالح و یک حرکت کوچک و یک قدم و یک وجب تکان میخورند، خداوند سیئات آنها را به حسنات تبدیل میکند و غفران و رحمت خداوند برای این انسانها آماده است. اگر انسان خودش از این فرار نکند.
#سوره_فرقان
#محمد_حسین_قدوسی
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
ایتا | بله | آپارات
قال على(ع): "كَفى بِالمَرءِ مَعرِفَةً أن يَعرِفَ نَفسَهُ"
ولادت نورانى مولود كعبه، اميرالمومنين، مولىٰ على(ع) و روز پدر بر همگان مبارك باد.
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
ایتا | بله | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایهٔ هما را
دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سرِ چشمهٔ بقا را
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ار نه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو ای گدای مسکین در خانهٔ علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
بهجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا
بهجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
که عَلَم کند به عالم شهدای کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
چو علی که میتواند که بهسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیّرم چه نامم شه مُلک «لافتی...» را
به دو چشم خونفشانم هله ای نسیم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتیا را
به امید آن که شاید برسد به خاک پایت
چه پیامها که دادم همه سوز دل صبا را
چو تویی قضایگردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چو نای هردم، ز نوای شوق او دم
که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را
«همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایی بنوازد آشنا را»
ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوش است شهریارا
استاد شهريار
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
#ولادت_اميرالمومنين(ع)
تلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله | آپارات
🏴 انسانهایی که طریقهی احیای خویشتن را در دل رنجها پیش گرفتهاند؛ لذات معنوی و لذات این دنیایی را هم بیشتر از همه میچشند. این همان طریقه و حقیقتی است که مرتبهی بالا و نهایی آن میشود کلام زینب کبری سلامالله علیها که در اوج مصیبت و در سختترین فاجعهی تاریخ بشری و درست در زمانی که بالاترین و کاملترین گزارش از این مصیبت را بیان میکند، درهمان صحنه، میگوید که:
"ما رایت الا جمیلا"
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
#محمد_حسین_قدوسی
#زینب_کبری
@Allaamehwisdom
🔸️"امر جامع" این است که انسان در مسیر خودش و در آن مرحله و زمانی که هست و نسبت به مشکلاتی که دارد و نسبت به مسیری که باید طی کند، راهش را پیدا کند.
به تناسب آن مرحله و نه به شکل مطلق، چون مطلق امکان ندارد. امکان ندارد که انسان همه چیز را بداند اما به تناسب آن شرایط خودش میتواند به یک امر جامع و به یک راهبرد جامع و به یک درک جامع برسد. درک جامعی که به تناسب آن مرحله است. وقتی که این راهبرد جامع را پیدا کرد، زمان عمل کردن است و نباید هیچ بهانهای داشته باشد. همه چیز به تناسب آن راهبرد است.
🔸️کسی که این راهبرد را پیدا کرده همچون کسی است که در پیشگاه اولیاء و بزرگان و پیامبر اکرم صلی الله علیه و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در امری است که به برنامه مشخصی رسیده و این برنامهی مشخص از ناحیهی خودش نیست از عالم بالا برایش صادر شده و هر نوع بهانهای مانند مخالفتی است که با آن موجودات برتر میکند. زمانی که آن مسیر را برایش باز کردند و این مسیر برایش روشن شد، با توجه به اینکه این روشنی و این نور از عالم بالاست و از آن خورشید اعظم برایش صادر شده و از خودش نیست، به محض اینکه این انسان در کوچکترین مسئلهای به آن مسیر بیتوجهی کند، مانند کسی است که پشتش را به خورشید کرده و خودش را در سایه و تاریکی قرار داده و اگر مشکلی برایش پیدا شود از ناحیهی خودش است. چرا که او در شرایطی است که مسیر برایش روشن شده و بدون اجازهای که از آن خورشید صادر شود نباید این محیطش را ترک کند.
🔸️وقتی که انسان در امور مختلفی به دنبال بهانههای بیحاصل است، مشکلاتی براش پیدا میشود که این مشکلات از ناحیهی خودش است. اما وقتی که با اجازه است و اجازهی آن به تناسب همان درکی است که دارد، با حقیقتی که درک میکند و با صداقت است راه برایش روشن میشود.
🔸️فَإِذَا اسْتَأْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَنْ لِمَنْ شِئْتَ مِنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمُ(نور:۶۲)
وقتی که این اجازه از عالم بالا صادر شود آن زمانی است که استغفار هم به دنبالش میآید. وقتی که انسان مشکلی دارد که این مشکل حقیقی و صادقانه است و در همان مسیری که در آن قدم گذاشته ایجاد شده، این درک خودش را بهکار میگیرد و آن فهم و بیانی که برایش حاصل میشود را اجرا میکند. اگر چه عقبماندگی برایش حاصل شود، این عقبماندگی با استغفاری که از عالم بالاست حل میشود.
اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ(نور:۶۲)
🔸️غفران و رحمت الهی از ناحیهی اولیاء الهی که امر مومنین را در دست دارند به صورتی برای انسان صادر میشود که مشکلات انسان حل شود. به شرطی که انسان به این مسیر "صادق" باشد.
🔸️لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً(نور:۶۳)
با احساسات، درکها و هر چیزی که در عالم طبیعی و فضای اجتماعی و خانوادگی و شخصی و حالات و آن چیزهایی که بین خودمان هست، مثل تحلیل و برداشت و قضاوتی که در مورد یکدیگر داریم، اینها را در مورد عالم بالا به کار نگیریم. آنجا قواعد متفاوت است. سرتاسر رحمت و غفران است. اگر چیزی پیش میرود از ناحیهی آنهاست و اگر چیزی را به ما نمیدهند، به دلایل و مصالحی است که این مصالح برای خود ماست. موجودات مقدسی که در عالم بالا هستند نیازی به اینها ندارند. ما قضاوتها و برداشتهایی که در عالم خودمان داریم را با آن چیزی که در عالم بالا هست یکی نگیریم. که اگر این کار را انجام دهیم کسی که ضرر میکند خود ما هستیم و نه هیچکس دیگری. این مسیر همهی ماست و اگر به همین توجه کنیم مسیر زندگیمان مشخص میشود.
#سوره_نور
#امر_جامع
#در_مكتب_علامه_طباطبايى
#محمد_حسین_قدوسی