هدایت شده از پند نامه
#ایام_فاطمیه
تازه کمی فهمیدی من شبها و روزها چه کشیدم!
#شیخ_حسین_کبیر_تهرانی
🔶️ 28 ماه صفر آن سال که ایام رحلت حضرت رسول بود، در مجلسی بودیم. حاج شیخ حسین کبیر آمد و روضه پیامبر خواند و بعد هم ذکر مصیبت مادر سادات حضرت زهرا (س)، و بعد رفت، تا ایام شهادت حضرت زهرا س یعنی 75 روز بعد پیدا نشد!!
🔰 ایام شهادت حضرت زهرا آمد، روی منبر نشست و روضه خواند.
🔰مجلس که تمام شد، دیدم خیلی منقلب است.
🔹️پرسیدم: چیزی شده؟
🔸️گفت: آن روز که روضه مادر سادات را خواندم، زمین خوردم و دستم شکست!
🔸️شبها از درد دست خواب نداشتم!
🔸️گاهی ساعتها ناله می زدم، دردش عادی نبود!
🔸️تا چند شب پیش که بی تاب از درد خوابم برد!
🔺️ دیدم مادر سادات حضرت زهرا (س) نگاهی کردند و فرمودند:
روضه ی من را می خوانی!
🔺️تازه کمی فهمیدی من شبها و روزها بعد از پدر چه کشیدم!؟
@taghriraterozaneh
هدایت شده از پند نامه
#ایام_فاطمیه
🔴 حضرت زهرا سلام الله علیها، در لحظههای واپسین زندگی به امیرالمومنین وصیت کرد:
🔺️یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یبْقَ لِی
اِلاّ #رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاة
وَ حَانَ زَمانُ #الرَّحِیلِ وَ #الْوِداعِ
فَاسْتَمِعْ کَلامِی
فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ #صَوْتَفاطِمَةَ أبَداً
اوُصیکَ یا اَبَاالْحَسَنِ
اَنْ #لاتَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی؛
🔸️ای ابوالحسن ! لحظه ای بیشتر از زندگی ام نمانده است و زمان کوچ کردن و خداحافظی فرا رسیده است.
🔺️سخنان مرا بشنو زیرا پس از این صدای فاطمه را هرگز نخواهی شنید.
🔺️تو را وصیت می کنم ای ابوالحسن که مرا #فراموش_نکنی و پس از وفات ام همواره مرا زیارت نمایید.
@taghriraterozaneh
⚫️ امام محمدباقر ع : خداوند متعال به چیزی برتر از تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عبادت و حمد نشده است.
📘کافی جلد ۳ ص۳۴۳
#فاطمیه
@Allameaskari
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #فاطمیه
📹رهبرانقلاب:امیرالمؤمنین این روزها با سینه پراز غم با عزیزه خودوداع میکند
⚠️دل او پرازغم است اما ارادهاش کم نشده
⛔️غمهایی که کوهها را میشکند،انسان مؤمن رانمیتواندبشکند
☑️ @Allameaskari
✅ عبارت یاتی بکتاب جدید (به یک معنی یعنی حضرت حجت قرآن جدیدی می آورد) که در مورد اتفاقات بعد از ظهور امام زمان علیه السلام وارد شده است باعث شده بعضی اینگونه فکر کنند قرآن تحریف شده است و قرآنی که نزد امام زمان علیه السلام است قران اصلی است اما واقعیت مطلب چیست؟!
💢بسیاری از مطالبی که پیرامون آیات به نحو وحی بیانی از طرف پیغمبر اکرم گفته شده بود مخالف سیاست های دستگاه خلافت بود و مانع حکومت ایشان میشد ، به همین خاطر مصحف(قرآنی که همراه تفسیرش بود) امیر المومنین را نپذیرفتند.
و ابوبکر دستور داد تا قرآنی بدون تفسیر و تاویل آیات نوشته شود.
کار کتابت این قرآن بدون تفسیر از زمان او آغاز و تا اواخر حکومت عمر پایان یافت.
👈عمر آن را نزد حفصه به امانت گذاشت و همین قرآن بود که در زمان عثمان نسخه نویسی شد و به اقصا نقاط سرزمین اسلامی فرستاده شد.
⛔پس عبارت یاتی بکتاب جدید نه اینکه به معنای وجود قرآن دیگری باشد بلکه یعنی همان قرآنی که با تفسیرش در نزد امیرالمومنین علیه السلام ماند و همینطور از یکایک ائمه به امام زمان علیه السلام رسید و بعد از ظهور آن حضرت این قرآن ظاهر میشود.
💠برای اطلاعات بیشتر هشتک #علوم_قرآنی را لمس کنید.
📘اقتباس از کتاب سقیفه
#شبهه
#علوم_قرآنی
🆔 @Allameaskari
📚 #علوم_قرآنی
💢طالبان، القاعده ،وهابیت ،داعش و.. ثمره منش و روش خبیثه ی ((حسبنا کتاب الله )) و جدایی قرآن از حدیث
📌اما چه کسانی به طول تاریخ، شکاف میان قرآن و حدیث ،انداختند ؟
💢چرا 14 قرن است ،که #قرآن کتابی که برای هدایت همه بشر است و کتابی که دستخوش هیچ تحریف و غلطی نیست مستمسک تفکر سلفی🗡 و تکفیری🔪
قرار میگیرد؟
بخوانید در کتاب 👈 #برگستره_کتاب_و_سنت 👉
⚠️خلفاء ،بعد از آنکه ، شان نزول آیات و تفسیر پیامبر را مخالف سیاست خودکامه ی خویش دیدند
شعار حسبنا کتاب الله سردادند ؛آیات را جدا کردند و احادیث را سوزاند .....دیگر(( مصحف)) که مجموعه ای از آیات و #احادیث پیامبر بود دگرگون گشت تا آیندگان ندانند کدام راه ،حق است و کدام باطل...
#اسلام_بی_عترت
#برگستره_کتاب_وسنت ص37
📇بانشر مطالب کانال همه مبلغ معارف ناب دینی باشیم📇
♨️علامه عسکری♨️
🆔 @Allameaskari
💢🔸 اهمیت کتاب نقش ائمه در احیای دین در کلام آقای فیاض بخش 🔸💢
اولین دستور برای #سلوک که معمولا مطرح می شود این است که
🔸 هدف را در سیر کمالی باید معین کنیم . یعنی بدانیم که مقصد کجاست ؟!
🔺اولین دستور در مکتب #علامه_طباطبایی و #آیت_الله_بهجت این است که باید #بستر را درست کرد. (گذشته تان را اصلاح کنید )
🔺دومین دستور ، آشنایی با #روایات_اهل_بیت علیه السلام است.
🔺قدم سوم کتاب هایی که بزرگان ما در فرهنگ اهل بیت نوشتند را مطالعه کنند.
بنده توصیه کتاب های مرحوم #علامه_عسکری را میکنم .
علامه عسکری میگوید من برای اینکه نوجوان ها بدانند چقدر کلاه سرشان رفته کتاب #نقش_ائمه_در_احیای_دین را نوشتم .
🔸#حضرت_علی (علیه السلام) مایه ی مباهات ماست ...
بینی و بین الّله اگر #حضرت_علی (علیه السلام ) از شما بپرسد چند بار #نهج_البلاغه را ختم کردید چه میگوییم ؟!
📔منبع:کانال رسمی استاد فیاض بخش
📮سفارش کتاب نقش ائمه👇
@Aghayabnalhasan
📗علامه عسکری
@Allameaskari
#فضائل_مولی_امیرالمؤمنین
🔷یکی از ادله ای که برای حقانیت ولایت امیرالؤممنین و افضلیت آن حضرت بر سایر صحابه نقل می کنند در کتاب کشف المراد مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی این گونه آمده:
🔹بیهقی از پیامبر روایت کرده است که آن حضرت فرمود: هرکس دوست دارد که به علم حضرت آدم و تقوای حضرت نوح و حلم حضرت ابراهیم و هیبت حضرت موسی و عبادت حضرت عیسی نگاه کند پس علی بن ابی طالب را نظاره کند.
📘کتاب اعتقادی کشف المراد بخش امامت
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
#روایات_جعلی
💢روایت دروغین دیگری که به پیامبر نسبت می دهند💢
📚 نقش ائمه در احیای دین ج1 ص166
روايت سوم نيز از عايشه روايت شده است كه می گويد:
«پيامبر اسيرى را به نزد من آورد. بعد از رفتن آن حضرت، به خاطر بی توجّهى من، اسير فرار كرد. پيامبر بازگشت و از من پرسيد كه اسير چه شده؛ گفتم: به صحبت كردن با زنان مشغول شدم و او فرار كرد! فرمود: چرا؟ خداوند دو دست تو را قطع كند. سپس بيرون رفته در ميان مردم اعلام كرد تا او را پيدا نمودند. امّا من در فكر بودم كه با اين نفرين پيامبر، ناگزير دست من بريده خواهد شد. همچنان به دست هايم می نگريستم كه كدام قطع خواهد گرديد و در اين انديشه غرق بودم! پيامبر به خانه آمد و وضع مرا مشاهده كرد كه دست هايم را زير و رو می كنم، و بدانها نظر می نمايم. فرمود: چه شده؟ مگر ديوانه شده اى كه دست هايت را حركت می دهى؟ گفتم: شما مرا نفرين كردى، من دست هايم را زير و رو می كنم و بدانها می نگرم كه كدام يك از آنها قطع خواهد شد! در اين هنگام پيامبر روى به آسمان نموده حمد و ثناى ربّانى گفت و آنگاه عرضه داشت:
خداوندا! من بشرم، و آنچنان كه ساير مردم خشمناك می شوند، من هم غضب می كنم. اگر در چنين حالتى مؤمن يا مؤمنه اى را مورد نفرين قرار دادم، آن نفرين و لعنت را براى او پاكى و پاكيزگى قرار بده!»
📘مسند احمد ج 6 ص 52
📗سفارش کتاب نقش ائمه در احیای دین 👈🏻 @Aghayabnalhasan
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari