eitaa logo
علامه ذوالفنون (حضرت علامه حسن حسن زاده آملی رفع الله درجاته)
5.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
35 فایل
الهی! همه گویند خدا کو؟! حسن گوید جز خدا کو؟!... 🔰متن دروس و شرح دستور‌العمل‌های اخلاقی و عرفانیِ سیر و سلوک در کلام علامه ذوالفنون ✨ 🔰قرار عاشقی ۸ صبح و ۸ شب به نیت امام هشتم 🕗 🔰نشر آثار علامه ذوالفنون حضرت علامه حسن حسن زاده آملی🌟
مشاهده در ایتا
دانلود
32.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 حب الحسین اجرای قطعه دلنشین حب الحسین توسط حامد شاکر نژاد بازنشر به مناسبت شروع ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ آدم بيدار كشيك نفس مى كشد و پاسبان حرم دل است , و مراقبت تام دارد , و نقاد دقيق كارهاى خود است . اين چنين كس واردات و صادراتش را مى پايد , چانه اش را عقل مى گرداند , كسب و كارش را مواظب است , كه حرام خوار بد گوهر مى شود و هرزه خوار هرزه گو مى گردد . ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ سفرى كه موجب ترفيع مقام انسان است سفر معنوى اوست، چه كمالات آن سويى انسان سازند؛ ولى دردا كه سفرها از مطبخ به مبرز و از مبرز به مطبخ است. 📚دروس معرفت نفس/جلد دوم ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ بر غريبى و درد او گريه كنيد! ثقه جليل ريان بن شعيب گفت : در روز اول محرم بر امام ابى الحسن رضا عليه السلام وارد شدم ، به من فرمود: اى پسر شبيب ! آيا روزه دارى ؟ گفتم : نه . گفت : اين روز، روزى است كه زكرياى پيامبر در آن پروردگار خود را خواند و گفت رب هب لى من لدنك ذريه طيبه انك سميع الدعاء يعنى اى پروردگار من ! مرا از نزد خويش ذريتى پاك ببخش ، همانا كه تو دعا را شنونده اى . پس خداى تعالى دعاى او را مستجاب كرد، و ملائكه را فرمود تا زكريا را در حالتى كه وى در محراب ايستاده بود و نماز مى گزارد، ندا كردند كه : خداوند تو را به يحيى مژده مى دهد! پس هر كس اين روز را روزه بدارد و خداى تعالى را بخواند، خداى تعالى او را اجابت كند، چنان كه زكريا را. آنگاه گفت : اى پسر شبيب ! محرم آن ماه است كه مردم جاهليت در گذشته حرمت آن ماه را نگاه مى داشتند، اما اين امت نه حرمت ماه را شناختند و نه حرمت پيغمبر خود را. و در اين ماه ذريه او را كشتند، و زنان او را اسير كردند، و اثاث او را به تاراج بردند، خداوند هرگز آنان را نيامرزد! اى پسر شبيب ! اگر براى چيزى گريه خواهى كرد، براى حسين بن على بن ابى طالب عليه السلام گريه كن ، براى آن كه او را مانند گوسفند ذبح كردند، و هيجده مرد از خاندان او با او كشته شدند كه روى زمين مانند آنها نبود. اى پسر شبيب ! اگر خوشحال مى كند تو را كه در درجات بلند بهشت با ما باشى ، براى اندوه ما اندوهناك باش و از فرح ما شادمان . و بر تو باد دوستى ما كه اگر مردى سنگى را دوست بدارد، خدا او را روز قيامت با آن سنگ محشور گرداند. 📚فضايل و سيره چهارده معصوم ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ طبق بیان معصوم و براهین قاطعه:درجات سعادت نفوس ناطقه در عالم آخرت برحسب مراتب ادارک و معرفت و حسن عمل و اخلاق ستوده آنها میباشد. 📚هزار و یک نکته"نکته ۳۷۷"ص۱۹۰ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ اينكه در عالم رؤيا حقائقى روى ميآورد و همچنين در حال احتضار و در حال تنويم مغناطيسى و غيرها هيچيك اينها موضوعيت ندارد آنكه موضوعيت دارد انصراف از نشأه عنصرى و تعلقات اين سويى است چون اين انصراف در بيدارى هم پيش آيد نتيجه هزاران خواب و احتضار را مى‏كند. غلام همت آنم كه زير چرخ كبود ز هر چه رنگ تعلق پذيرد آزاد است. 📚 نکته 57 هزار یک نکته ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ کلمه 31 رساله صد کلمه در معرفت نفس آن كه به سر سوره قدر كشف تام محمدى برسد، انسان را صاحب مقام فوق تجرد شناسد، چه اين كه قرآن مجيد بيكران در ليله مباركه بنيه محمديه ، از غايب فسحت قلب و نهايت شرح صدرش به انزال دفعى فرود آمده است . ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
4_5931718382624703044_۲۰۲۳_۰۷_۱۹_۰۴_۱۵_۵۲_۸۳۶.mp3
13.95M
☫﷽☫ مقتل خوانی واقعه کربلا (1) ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ 🖤🖤 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ همان طوری که دار هستی را نهایت نیست ، فعل خداوند را نهایت نیست ، کلام خداوند را نهایت نیست . کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست . کلام خداوند را نهایت نیست . کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست . قلم هر کس به اندازه سعه وجودی اوست . هر کس حرفی می زند با کتابی تألیف می کند و خلاصه آثار وجود هر کس مطلقا معرف مایه و پایه و قدر و اندازه عظمت وجودیش است . کاسه چینی که صدا می کند خود صفت خویش ادا می کند 📚 انسان_و_قرآن ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ إلهی، ظاهر ما اگر عنوان باطن ما نباشد، در «یوَمَ تُبْلَی السَّرائر» چه کنیم؟ فراز۷۶ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ معاد بحار الانوار را نگاه بفرمایید، چه فرمایشات عجیبی از زبان ائمه اطهار در آنجا آورده است؛ مثلا جناب سید الشهداء برای بهشتیان ظهور می‌کند و آنها را شاد و خرم می‌نماید و این شادمانی بر اثر تشریف فرمایی و تجلی آن جناب است. این‌ها به زبان نمی‌آید که چگونه به تشریف فرمایی یک انسان الهی و ملکوتی، سرور و ابتهاج و قرب و معانی و معارف و حقایق به بهشتی ها دست می‌دهد. بهشت هم مراتب دارد و این طور نیست که جناب سید الشهداء برای هر بهشتی تجلی کند، بلکه قابلیت و استعداد می خواهد، "الدنیا مزرعة الاخرة". اگر انسان در این دنیا حسینی بود، آن‌جا چنین توفیقی خواهد داشت و سید الشهداء بر او تجلی خواهد کرد. 📚شرح اشارات وتنبیهات ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ فضيلت سجده بر تربت حسينيه روايت است كه: سجده بر تربت امام حسین(ع) حجب هفت گانه را از بین می برد. 📚هزار و يك كلمه ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ این تعبیر جناب شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی در صلواتشان بر حضرت امام حسین علیه السلام بسیار قابل تامل است: "فاتحه کتاب الشهاده". به تعبیر  حـضــرت علامه حسن زاده آملی "فی المثل اگر مانند قرآن كتابي در شهادت نازل بشود، فاتحه ي آن كتاب، شهادت جناب سيدالشهداء (ع) است". ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ 🏴 بى پناهى (علیه السلام ) جناب عليه السلام به برادرش فرمود: كه اگر من به لانه حيوانات پناه ببرم ، بر من دست پيدا مى كنند. مى داند كه او را مى كشند و جناب عليه السلام مى دانست او را مى كنند، من عالم مى دانم كه من را مى كشند، حالا كه مى داند خوب چرا توى خانه ؟ چرا توى دهليز؟ چرا توى يك بيابانى بى اطلاع ؟ خوب ، حالا كه مرا مى كشند، طورى كشته و شهيد شوم كه خون من هدر نرود، من بر ملا بشود، آنها كه بالاخره على عليه السلام را مى كشتند، لذا مى رود به مسجد. اگر مسجد هم نمى رفت آن شب او را مى كشتند، به يك وجه ديگر. چه بهتر كه حقانيتشان را بر مردم معلوم كنند، در مسجد سر نماز (مسجد ماءمن مردم است ) كه و را خوب برساند. اين را اختيار كرده ، اين مسير را برگزيده است ، نبايد گفت : چرا على اميرالمؤمنين عليه السلام تن به داده ؟ چرا؟ قرآن كه مى فرمايد: "لا تُلقوا بأيدیكم الى التهلكة"  ايشان بالاتر از اين حرفها است . امام اختيار مى كند آن طريق را كه حقانيتش پياده بشود و بر ملا بشود. فرمايش آقاى با سخن جناب آقاى هر دو يكى است كه فرمود: نمى كردند؛ چون عالم بودند به وقت و كيفيت وفات خود، بله امر به تقيه مى نمودند. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
abolfazael-moharam (17)_۲۰۲۳_۰۷_۲۰_۰۴_۵۴_۰۱_۹۸۸.mp3
14.22M
☫﷽☫ مقتل خوانی واقعه کربلا (2) ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
32.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ تجلی امام حسین علیه السلام برای بهشتیان. معاد بحار الانوار را نگاه بفرمایید، چه فرمایشات عجیبی از زبان ائمه اطهار در ان جا آورده است، مثلا جناب سید الشهداء برای بهشتیان ظهور می کند و آنها را شاد و خرم می نماید و این شادمانی بر اثر تشریف فرمایی و تجلَی آن جناب است. اینها به زبان نمی آید که چگونه به تشریف فرمایی یک انسان الهی و ملکوتی، سرور و ابتهاج و قرب و معانی و معارف و حقایق به بهشتی ها دست می دهد. بهشت هم مراتب دارد و این طور نیست که جناب سید الشهداء برای هر بهشتی تجلَی کند، بلکه قابلیت و استعداد می خواهد، "الدنیا مزرعة الاخرة"، اگر انسان در این دنیا حسینی بود ، آن جا چنین توفیقی خواهد داشت وسید الشهداء بر او تجلَی خواهد کرد. 📚 شرح اشارات وتنبیهات، نمط نهم، ، ص 226. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ نفس ناطقه انسانى بس كه لطيف است به هر چه روى آورد بصورت آن در مى‏آيد 📚هزارو یک نکته ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ گوش انسان دهان جان ارست ، از اين دهان ميتوانيم اين كتاب (قرآن ) را تحصيل كنيم و اين قول ثقيل را حمل نماييم و به اسرار آن برسيم به هر جا رسيده ايد اين كتاب شما را بالا ميبرد . يك آيه براي يك شخص روزنه اي است ، همان آيه براي شخص ديگر دروازه اي است . و براي ديگري جهاتي و براي ديگري جهانهايي ، تا بينش و قابليت و قوه ي هاضمه كساني كه در اين سفره نشسته اند چه اندازه باشد . سفره پهن است و قابليت و استعداد هم به انسان داده اند كه اسباب جمع داري و شما را دعوت هم فرموده اند و دست رد به سينه ي كسي نمي زنند، و كبر و ناز و حاجب و در بان در اين در گاه نيست بلكه ناز شما را هم ميكشند . به قول كمال اصفهاني بر ضيافت خانه فيض نوالت منع نيست در گشاده ست و صلا در داده خوان انداخته 📚انسان_و_قرآن ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ هو قرآن می‌فرمايد : إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ و در اين عبارت نحوه‏‌اى ارشاد و هدايت نهفته است. مثلا امر به سكوت و خويشتن‏دارى و اندك اندك از عالم اله گرفتن. ما خيال می‌كنيم وقتى گفتيم كسى پشت به اين شهر كرد و رو به شهر ديگر (عالم اله) همه چيز را يك باره درمی‌يابد. خير نمی‌شود ؛ خيلى چيزهاست كه اگر يك باره بر دل فرود آيد و روى كند و انسان به آن برسد نتواند آن را هضم كند و از هم بپاشد. اين نشئه ، نشئه تدريج است زمان شب و روز آنا فآنا می‌گذرد. يك هسته بايد بتدريج رشد كند ولى از آن طرف تدريج نيست به آن اندازه كه استعداد پيدا می‌کنيم پله پله فيض می‌گيريم. هر كس و هر موجود به قدر قابليت خود فيض می‌گيرد. تا چه اندازه مراقب باشد كه اين نهال را سرما نزند ، گرما نزند ، آب به موقع به آن برسد مربّى بالاى سرش باشد. هيچ هسته‏‌اى درخت نمی‌شود مگر در صراط مستقيم باشد و انسان به مقام شامخ نمی‌سد مگر در صراط مستقيم باشد. بايد در تمام كارهاى درونى و برونى، بدنى و روحى، در صراط مستقيم باشيم. يك كسى را می‌خواهيم كه به ما بگويد حد اين است، اندازه اين است. صراط مستقيم اين است. از آن طرف بخل نيست كه امساك كند به اندازه استعداد اين طرف علم داده می‌شود. حق تعالى علم را می‌بخشد. ما يشاء و من يشاء، برمی‌گردد به اينكه جان چه كسى قابل به راه افتادن است. اينجاست كه قابليت پيش می‌آيد چون در اين نشئه قرار گرفتيم تدريجا پله پله بالا می‌آييم. در هر موطنى همه كاره اوست. وَ ما تَشاؤُنَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ الله. بخشنده‏ اوست، وهاب اوست، رزّاق اوست. بنده به جايى می‌رسد كه ببيند فعل همه از اوست. نور همه از اوست. لا حول و لا قوّة الّا بالله و همچنين است تمام صفات، تمام خيرات و تمام خوبی‌ها همه برمی‌گردد به يك حقيقت. توحيد در صفات نيست مگر همان يكى ديدن، يك قدرت، يك علم و ... اينجا مقام توحيد در صفات است كه لا اله الّا الله این همه آوازها از شه بود. به هر رنگى كه خواهى جامه می‌پوش‏ که من آن قدّ رعنا می‌شناسم‏    يك ذات است كه در دار وجود حكومت می‌كند. به قول حاجى سبزوارى: از كران أزلي تا به كران ابدى‏ درج در كسوت يك پيرهنش ساخته‏‌اند    اينجا همه طورى نگاه می‌كنند در حالى كه كثرتند وحدت می‌‌بينند كثرات مقهور آن وحدتند. مراتب و منازل و مجارى تا مرتبه نازل آن هر يك مقامى دارند. «النفس في وحدتها كل القوى» تا به توحيد ذاتى برسد: يا هو من لا هو الا هو. و لا حول و لا قوة الّا بالله كه توحيد افعال است. آمد و شدن و پير و جوان شدن، أطوار گوناگون يافتن مربوط به عالم ماده است. 📚ممدالهمم در شرح فصوص الحکم/ص۵ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ کلمه 32 رساله صد کلمه در معرفت نفس آن كه در معرفت انسان و قرآن توغل كند، قرآن را صورت كتيبه انسان كامل شناسد، و نظام هستى را صورت عينيه او يابد. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
4_5931718382624703046_۲۰۲۳_۰۷_۲۲_۰۳_۴۸_۰۲_۰۷۶.mp3
14.25M
☫﷽☫ مقتل خوانی واقعه کربلا (3) ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ انسان بيدار آنچه را كه مى خواند و مى شنود و مى گويد متوجه است و مصاحبتهايش را حتى نياتش را مى پايد , و بدانها مراقبت و توجه دارد 📚مجموعه مقالات ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
☫﷽☫ در مجموعه ‏اى ديدم كه جناب محتشم كاشانى (رضوان اللّه عليه) دوازده بند كه در مرثيه حضرت سيد الشهداء امام حسين عليه السّلام و وقايع جانسوز كربلا گفته است، در يكى از بندها اين مصراع را گفته است: «هست از ملال گر چه برى ذات ذو الجلال»، و در مصراع دومى مبهوت و متحير بوده كه هر چه بگويد شايسته مقام ذو الجلال نيست، بعد از مدّتى مصرع دومى به او الهام شد: «او در دل است و هيچ دلى نيست بى ‏ملال». وفات محتشم در هزار تمام هجرى بوده است. 📚 کلمه 480 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
15.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ روضه حضرت علی اکبر علیه السلام ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid