eitaa logo
آموزش قرآن
287 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
614 ویدیو
110 فایل
آموزش قرآن و تفسیر لینک کانال https://eitaa.com/Amozeshequran ارتباط از طریق @fzgh800
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲 وَ مَا دُعَاءُ الکَافِرِینَ اِلَّا فِی ضَلَال. 🔺و دعای کافران جز در گمراهی نیست. 🔴 ((به دعای گربه سیاه، باران نمی‌بارد)) 📚 @goranketabzedegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6043996404064455611.mp3
3.94M
⬆️⬆️⬆️ صفحه_5 بخش سوم مفسر: استاد قرائتی https://eitaa.com/Amozeshequran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی در پردیس مهر و معرفت: ✔️۱. قصّۀ یوسف صدّیق در قرآن و نقد آراء تفسیری ✔️۲. طرح بحثِ مطالعات کاربردی قرآن و روانشناسی ✔️۳. آموزش زبان قرآن (آموزش قرآن به روش پیامبر اکرم) ✔️۴. روش تحقیق موضوعی در قرآن متناسب با مباحث کاربردی در روانشناسی ✅ زمان: 🔸جمعه 22 اردیبهشت (از 8 تا 11 صبح) 🔸شنبه 23 اردیبهشت (از 15 تا 18:30) ✅مکان: سناباد ۲۶، انتهای بنفشه۱، مؤسسه مهر و رحمت https://eitaa.com/Amozeshequran
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🌸🍃 🔻🔻 21 تا 24 اعبُدوا = بندگی کنید عبادت و اطاعت = اطاعت انجام دادن دستور دیگری با رغبت چه دستور خدا باشد چه دستور بشر ولی عبادت مخصوص خدا و اخص از اطاعت است. عبد و عبّد = عبد >> بندگی کرد عبّد >> به بندگی کشاند و راه بندگی را کج کرد خلْق ، خُلق ، خُلُق = خلْق >> آفریدن و اعم است از اینکه با نقشه قبلی و تقلید باشد یا بدون تقلید و با ابتکار انجام گیرد. خُلق >> صفات اخلاقی خُلُق (مفرد) >> شیوه و روش ، خوی ، فرهنگ و اخلاقیات لعلّ = شاید ، باشد که ، تا اینکه لعلّ همیشه به معنای شاید نیست . بیشتر در مواردی بکار می رود که موضوع پس از آن قطعی نباشد. لعلّکم تتّقون = امید است که متقی شوید جعل = قرار داد ، پدید آورد فِراش = بستر گسترده بِناء = سرپناه ، اساس، ساختمان، ساخته شده أنداد(جمع ند) = همتایان، شریکان فرق ند و مِثل = مثل >> مشابهت ذاتی با چیزی ند >> در مفهومش هم آوردی و رقابت نهفته فرق مِثْل و مَثَل = مَثَل >> ناظر به مشابهت و مشارکت دو چیز در صفات است . خدا مَثَل دارد « و لله المَثَلُ الاعلی » کسی که مهربانی، علم، خلاقیت و مانند انها را دارد مَثَل خداوند است. مِثْل >> ناظر به مشابهت و مشارکت در ماهیت و ذات است. از این رو خداوند مِثْل ندارد. « لیس کمِثْله شی» رَیب = شک، بدگمانی، تزلزل، بدترین شک «إن کنتم فی ریبٍ » اگر هستید در شک و تردید ریب و شک= در ریب نوعی بدبینی و تهمت نهفته است. ریب تزلزل و به هم ریختگی است ولی شک احتمالی است که نسبت به دوطرف امر مساوی است و می تواند سازنده باشد یا مخرب. نَزَلنا = نازل کردیم نَزَّل با أنْزَلَ = نزّل بر نزول تدریجی دلالت می‌کند ولی أنْزَلَ اعم از آن است و غالباً بر نزول دفعی دلالت می کند. فَأتوا (أتی) = پس بیایید « فأتوا بِسورةٍ » پس بیاورید سوره ای ادعوا (دعو) = بخوانید، فراخوانید من دون الله = از غیر خدا لم تَفْعَلوا = انجام ندادید لَن تَفعلوا = هرگز انجام نمی دهید، هرگز نتوانید کرد اتّقوا (وقی) = خودداری کنید، بترسید تقوا با ایمان = ایمان عقیده است و تقوا اجرا و کاربست ایمان النّارَ التی = آتشی که وقود = هیزم وقود با حطب = وقودهیزمی است که در حالت اشتعال است ولی حطب اعم از هیزم در حال اشتعال و هیزم در انبار است. حجارة و احجار (جمع حجر) = سنگها اُعِدَّت (عدّ) = آماده شد، حاضر گردانده شد، ذخیره شد ✍استاد ابوالفضل بهرام پور
صفحه 5قرآن 👇آیات 27 و 28 خاسر= کسی که از دست میدهد، زیان دیده فرق خُسران و ضرر : ضرر هرنوع آسیبی است ولی خُسران ؛ تلف اصل سرمایه است ضرر قابل جبران است ، ولی خُسران ؛ قابل جبران نیست ۰ اِستوی =پرداخت ، کامل شد ؛ ایستاد ، برابر شد هروقت بعداز استوی حرف عَلی بیاید یعنی مستولی شد ؛ احاطه کرد قصد کرد، برنشست هروقت با حرف اِلی بیاید یعنی تدبیر کرد ، پرداخت نمود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا