✅ ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنجهاى او فارغ هستيم...
🔶استاد علی صفایی حائری(ره):
همانطور كه #وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلىها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند؛
#وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مىزند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مىكشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانههاى جهانى و ماهوارههاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مىبرد،
#وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از #وحشتاهلكوفه كم ندارد.
و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مىتواند، ما را به #بيدارى بكشاند و با #يارانى كه در محاصره افتادهاند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچكس به يارى آنها نشتافت تا آنجا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن #تنهايى را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت،
با #يارانى كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اينگونه استوار ماندند،
با اين #ياران و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند.
ما مىبينيم كه آنها در #محاصره و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند.
و در اين طرف مىبينيم كه ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او #غافل و از #مشكلاتمبارزه و رنجهاى او فارغ هستيم و در ميان اشتغالات شلوغ و لهو و لعبهاى خودمان براى او جايى نگذاشتهايم و اقدامى نمىكنيم و هزار توجيه داريم و دستاويز بدىهاى افراد و بى اعتنايى دوستان را و يا خوبى حريفان و نظم و انضباط و قدرت و سرعت و صنعت و ثروت و رفاه و سرخوشىهاى بىامانشان را داريم.
📚 وارثان عاشورا، صفحه 90
2.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️مضامین انقلابی در نوحه هیئت
🔹این بار در #شیراز
احتکار حرام است
اختلاس حرام است
مرگ به ظالم
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘از بین #سهجریان: #انقلابی، #ضد_انقلابی، #غیر_انقلابی؛ #خطرناکترین جریان علیه اسلام، جریان #غیرانقلابی است (نفاق)
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘 #مأموریتپیامبر: مبارزه با جریان #ضدانقلاب برای ایجاد #انقلاباسلامی
🔘 #مأموریتامام: مبارزه وبطلان تفکر #غیرانقلابی بمنظور اتفاق مسلمین بر #انقلاباسلامی نبوی
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🌘 #حسینیهآفاق
آینده تاریخ
بازپخش سخنرانی
#استاداصغرطاهرزاده پیرامون "امام حسین (ع)، زمینهسازِ آیندهی تاریخ"
دریافت فایل:
https://eitaa.com/afaghehekmat
https://sapp.ir/afaghehekmat
#خواص اهل حق دو دسته اند: انقلابی و غیرانقلابی
#نقش_خواص_حق_غیرانقلابی درشکل گیری عاشورا
📙 بیانات رهبرمعظم انقلاب با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ۷۵/۰۳/۲۰
@IslamicRevolutionaryAnalysts
💥 کسی که میگوید حضرت اباعبدلله(ع) به #کوفه رفت تا حکومت اسلامی تشکیل دهد، معنای #تکاملگراییِتاریخی را نمیفهمد.
عاشورا ترکیب «ستیز» و «عاطفه» بود، برای #هدایتتاریخبشر.
✔️ استاد مرحوم سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی (بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم):
«اينكه میگويند حضرت اباعبدالله(ع) آمده بود حكومت اسلامی تشکیل بدهد (کتاب #شهيدجاويد اين را میگفت)، بهخاطرِ این است که معنای «تكاملگرايی تاريخی» را نمیفهمند.
تكاملگرايی تاريخي، خيلی #عظيمتر از تكاملگرايی #اجتماعی است.
تكاملگرايی تاريخی، باقی میماند بدون اينكه شخص باشد و در همه جريانات تكاملی، موضوع رشد و تكامل قرار میگيرد؛ لذا #گرايش كه الان به حضرت اباعبدالله(ع) در سراسر جهان وجود دارد، قطعاً در سده اول وجود نداشته است.
⬅️ کسی میتواند به #زبانتاريخ صحبت كند كه #ستيز و #عاطفه را بتواند به عالیترين شكل تاريخیاش تركيب كند.
در قضيه عاشورا و جريانات بعدش، كاملاً اين امر، واضح است؛ يك ذره آثار #ذلّت در اُسرا ديده نمیشود؛
⬅️ نه يك ذره هم پايشان را از #مقاومت در برابر دشمن پايين میگذارند، و نه يكديگر را توصيه میكنند به اينكه ابزار #عاطفه نكنيد!
در ابراز عاطفه كردن هم خيلی #شديد هستند! اين با هيچ نظام جنگی كه بخواهد در #وهله، #ساختار بسازد، نمیسازد.
اين را در جاهای مختلف مشاهده میكنيد. اينکه در جنگ، عمروعاص خودش را لخت میكند، حضرت او را رها میكنند، اين دقيقاً معنای #انسانگرايی است.
معنايش اين است كه او ابراز #ذلت میكند و من به آدمی كه ابراز ذلت میكند، ابراز #قدرت نمیكنم!
آيين ما اين است كه #فراری از جنگ را تعقيب نكنيد؛ هر چند يقين داشته باشيد او همين كه توانست فرار كند، دوباره نامردی و نامردمی خودش را به شديدترين وجه ابراز میكند.
اين دقيقاً يعنی باز كردن مشت عمروعاص. يعنی آيين عمروعاص را شكسته؛ نه شخصش را. آيين #خودمحوری را در برابر آيين #ارزشمحوری شكسته.
⬅️ اصلاً شمشير علیبنابیطالب(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) میزند برای اينكه ارزش، بر #تاريخ مسلط بشود؛ نه اینکه مثل انقلابهای اجتماعی، ساختاری، در [آن] وهله، ايجاد بشود».
۷۹/۱۲/۶
@IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حسینیها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید!
🔹اثر دسته بر جان ما و جامعه ما دهها برابر مجالس سرپوشیده است!
🔻برو دسته نصرت!
#تصویری
@Panahian_ir
🔹 حضور ما در امتحانات گذشتهی تاریخ
📝 بعضی خدا را شکر میکنند که در زمان امام حسین (علیه السلام) نبودند. این طرز تفکر روی شانس استوار میشود. شانس آوردیم که در سقیفه نبودیم، شانس آوردیم که وقتی امام علی (علیه السلام) یار میخواست ما نبودیم و همین طور بیایید جلو. اینکه براساس شانس بخواهیم همه را بنا کنیم، از عدل الهی به دور است.
🔺 اما نکته اینجاست که ما در همهی این جریانات حاضر بودهایم و نحوهی این حضور با نیتهای ما سنجیده میشود. روایات زیادی هم داریم ذیل این موضوع. اینکه کسی به دلیل اینکه قلب و فکرش شباهت به گروهی دارد (تشابهت قلوبُهم)، به مجازات های چیزهایی میرسد که اصلا آن کار را نکرده یا بهرهمند از ثوابهایی میشود که اصلا آنها را انجام نداده. به همین دلیل توصیه میکنند که همت و نیت کار حسنه بکن.
🔸ما باید همهی صحنههای تاریخ را زنده ببینیم؛ امام علی (ع) زنده و صفین زنده. لذا فرهنگ قرآن به نظر میرسد که همه چیز را جلوی چشم انسان زنده نگه میدارد؛ حضرت نوح زنده، امتحانات زنده و انتخاب های زنده.
حجت الاسلام قاسمیان
☀️ یکی ازدرس های عاشورا،همین #انقلاب عظیم وکبیریست که شماملت ایران پشت سر #حسینزمان وفرزند ابیعبداللَّه الحسین(ع) انجام دادید.
🔘کربلا:اتحاد #غیرانقلابیون کوفه با #ضدانقلاب شام علیه #اسلامانقلابی