eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️جهت اطلاع جهت اقدام مقابل در برابر فیلم بگیرید و به دست قانون بسپاریدشان @IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی‌عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار سعید قاسمی: یک احمقی اتوبوس را برداشته میگوید من میان بر بلدم! میخواهد ازمسیر مذاکره با آمریکایی ها و اروپاییها مارابه ساحل نجات برساند ! الان هم مارا برده لب پرتگاه! 💠 @ammar_iran
♦️قصه ملاقات سال ۶۵ روحانی به صورت فیلم‌سینمایی بنام خیانت به امام و امّت ساخته میشود ودر روز آزادی استاد اکران خواهدشد انشاالله
✳️ چهل‌ساله انقلاب اسلامی ✴️الف)محورهای اساسی ۱- به استناد آمار بانک جهانی و همه موسسات مهم اقتصادی بین المللی، اقتصاد ایران با ۸ رتبه ارتقاء از جایگاه ۲۶ جهانی درسال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به رتبه ۱۸ در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) صعود کرده است و جزء ۲۰ قدرت اقتصادی جهان به حساب می‌آید. ۲- ارتقاء هشت پله‌ای اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی در حالی محقّق شده است که میزان فروش نفت خام به یک چهارم قبل از انقلاب، کاهش یافته و جمعیت از ۳۶ میلیون به ۸۱ میلیون نفر افزایش یافته است. ۳- ارتقاء ۸ رتبه‌ای اقتصاد ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده که نظام سلطه بین المللی تمام توان خود را برای فلج کردن اقتصاد ایران به کار گرفته است. تحمیل ترور‌ها و کودتاها، تحمیل ۸ سال جنگ، بمباران بیشتر زیر ساخت‌های اقتصادی کشور و چهل سال تحریم، بویژه ۸ سال تحریم فلج کننده از اهم این توطئه‌ها است.۴- پیش از انقلاب اسلامی، قدرت اقتصادی ایران ۴۹۰ میلیارد دلار و در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد دلار است. ۵- همزمان با اینکه جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است اندازه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی از ابتدا تا امروز ۴.۸۸ برابر شده است. ۶- ده برابر شدن تعداد واحد‌های صنعتی کشور از ۱۰۰۰۰ واحد به ۹۸۰۰۰ واحد که از نظر کیفی ده‌ها برابر پیشرفته و مستقل شده و از صنعت مونتاژ به صنعت بومی تحوّل یافته است. ۷- رشد صد برابری صادرات غیرنفتی ایران از ۵۴۰ میلیون دلار در سال ۱۳۵۶ به ۵۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته که شامل ۶۰۰۰۰ قلم کالا بوده و از نظر وزنی ۲ میلیون تن در سال است. ۸- پس از انقلاب، اقتصاد ملی (درآمد و هزینه) با وجود فشار‌های مستمر استکبار جهانی ۳.۷ برابر شده است. ۹- پس از انقلاب اسلامی سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور ۳ برابر شده است. ۱۰- قبل از انقلاب فقط ۵ درصد نیاز‌های بخش دفاعی ایران تولید داخلی بوده و در حال حاضر ۹۰ درصد آن تولید داخلی است و مازاد بر این در حدود ۵ میلیارد دلار در سال هم صادرات دارد، که می‌تواند الگوی مناسبی برای همه بخش‌های اقتصادی کشور باشد. ۱۱- سهم و نقش بانک در گردش پول ۲۵ درصد بوده و امروز به حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ۱۲- سرانه برخورداری جامعه ایرانی از خدمات بانک نسبت به پیش از انقلاب اسلامی، تقریباً ۲۰ برابر شده است که شاخصی از کیفیت اقتصادی است. ۱۳- از نظر سرانه دستگاه‌های خودپرداز بانکی رتبه ۲۳ جهان را داراست که از بسیاری از کشور‌های اروپایی بالاتر است. ۱۴- در حوزه دیپلماسی اقتصادی، ایران به عنوان عضو موثر و تعیین کننده در مجامع بین المللی NAM، OPEC، ECO و D۸ و عضو ناظر در پیمان شانگ‌های حضور داشته و ظرفیت قابل توجهی را در توسعه متقابل اقتصاد‌های ملی در قالب این سازمان‌ها دارد. ✴️ب) استقلال و استحکام اقتصادی ۱- قبل از انقلاب با کمتر از نیمی از جمعیت فعلی، ۴ برابر میزان فعلی نفت خام فروخته می‌شد. یعنی باید سهم هر ایرانی از فروش نفت، ۱۲ برابر امروز می‌شد. قبل از انقلاب، کشوری به شدت عقب مانده، با اکثریت بی سواد و پزشک وارداتی و کشاورزی در آستانه اضمحلال و... داشتیم؛ به این دلیل که اکثریت درآمد نفتی براساس اراده آمریکا هزینه می‌شد. امروز در پرتو انقلاب اسلامی، با یک دوازدهم سرانه فروش نفت خام نسبت به قبل از انقلاب به یک کشور به سرعت در حال پیشرفت در تراز بالای جهانی تبدیل شده ایم، چرا که امروز به واسطه استقلال، برنامه ریزی‌ها براساس منافع و امنیت ملّی ایران انجام می‌شود نه منافع و امنیت ملّی آمریکا. ۲- جایگاه اقتصادی ایران با توجه به انتخاب گزینه مقاومت در برابر نظام سرمایه داری جهانی، از جایگاه کشور‌های هم ترازی که گزینه سازش و اتّحاد راهبردی با آمریکا را انتخاب کرده اند؛ نظیر مصر، مکزیک به مراتب بالاتر است. ۳- پیش از انقلاب اسلامی بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی و درآمد‌های نفتی ایران به دستور آمریکا صرف سرکوب و کشتار مردم مظلوم ویتنام، کامبوج، اتیوپی، فلسطین و ظفّار عمان می‌شد. ۴- استقلال سیاسی و بومی بودن مدیریت کشور به اقتصاد ایران چنان استحکامی بخشیده که در طول ۴۰ سال در مقابل شدیدترین تکانه‌های تاریخی، همچون جنگ تحمیلی و تحریم‌های فلج کننده، پایدار مانده است. ۵- با وجود آن که حجم تهدیدات نظامی علیه ایران در جهان بی سابقه است، میزان بودجه دفاعی فقط ۳ درصد تولید ناخالص ملّی است. ۶- طی سال‌های بعد از انقلاب از ظرفیت بزرگ اقتصادی ایران برای مقابله با شدیدترین و مستمرترین تحریم‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شده است. ✴️به بپیوندید👇 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ چهل‌ساله‌ انقلاب‌اسلامی ✴️ج) رشد سطح برخورداری و رفاه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی، ۱- چهار برابر شدن سرانه درآمد مردم ایران نسبت به قبل از انقلاب از ۳۶۰۰ دلار به ۱۵۰۰۰ دلار با وجود بیش از ۲ برابر شدن جمعیت. یعنی قدرت خرید نسبی مردم ایران با ارتقای چهار برابری نسبت به قبل از انقلاب به رتبه ۱۸ جهانی رسیده است. ۲- در ابتدای انقلاب به ازای هر دو خانوار ایرانی یک واحد مسکونی وجود داشت. سرشماری سال ۱۳۹۰ نشان می‌دهد که به ازای هر خانوار ایرانی دقیقاً یک واحد مسکونی وجود دارد، این درحالی‌که است که در طی این سال‌ها جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است. ۳- در ابتدای پیروزی انقلاب از شش و نیم میلیون نفر سرپرست خانوار ۲۵ درصد مالک خانه بودند و امروز از ۲۴ میلیون نفر سرپرست خانوار ۷۵ درصد مالک هستند. ۴- ده برابر شدن تنوع کالای مورد استفاده خانوار که از ۵۴ قلم در سال ۱۳۵۷ به ۵۰۰ قلم در سال ۱۳۹۶ رسیده است. ۵- برابر گزارش سازمان خواروبار جهانی (FAO)، سرانه مصرف غذای ایرانیان از ۱۷۰۰ کیلو کالری در سال ۵۷ با رشد حدود ۲ برابری به ۳۱۵۰ کیلو کالری در سال ۹۶ رسیده است ✴️د) عدالت و توزیع منابع ۱- بر اساس گزارش‌های بانک جهانی ضریب جینی از حوالی ۵۰/۰ در سال‌های پیش از انقلاب به زیر ۴۰/۰ در سال‌های پایانی دهه چهارم انقلاب کاهش یافته است. اندازه این شاخص ضمن افت و خیز به صورت کلی کاهش چشمگیری داشته است. ۲- پیش از انقلاب اسلامی درآمد‌های ملّی بین ۳۵ درصد جمعیت تقسیم می‌شد و در جمهوری اسلامی با وجود تورم‌های وارداتی و کاهش ارزش پول ملّی در برابر دلار و سایر اثرات آن، برای ۱۰۰ درصد جمعیت باز توزیع درآمد‌های ملی صورت می‌پذیرد. ۳- پیش از انقلاب توزیع منابع مالی فقط به ۳۰ درصد جمعیت کشور که بطور عمده بخش برخوردار شهرنشین بودند تعلق می‌گرفت. ۴- در رژیم گذشته هیچ گونه کالای یارانه‌ای به ۷۰ درصد مردم که روستا نشین بوده اند، تعلق نمی‌گرفته و امروز این یارانه به صددرصد مردم اعم از روستایی و شهری تعلق می‌گیرد. ۵- پیش از انقلاب اسلامی برای هیچ یک از اقلام وارداتی مثل گوشت، مرغ، برنج، روغن، قند، شکر و میوه به جامعه روستایی کشور یارانه تخصیص نمی‌یافت. اما امروز به روستایی و شهری حتی به دهک‌های برخوردار نیز یارانه مستقیم و غیر مستقیم تخصیص داده می‌شود. ۶- اندازه بازتوزیع و سرانه سلامت در کشور از ۸۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسیده و ۵ برابر پیش از انقلاب شده است. ۷- اندازه بازتوزیع درآمد در حوزه آموزش عمومی ابتدایی و متوسطه نسبت به پیش از انقلاب ۱۰ برابر شده است که در نتیجه نرخ باسوادی هم تقریباً دو و نیم برابر شده است. ۸- قانون کار در ایران از حیث تکریم کارگران و رعایت حقوق آنها، در جهان کم نظیر است. ✴️ه) تامین نیاز‌های اساسی مردم ۱- پیش از انقلاب اسلامی امنیت غذایی ما ۳۰ روز بوده و در حال حاضر به ۳۳۰ روز رسیده است. ۲- پیش از انقلاب اسلامی کل تولیدات کشاورزی ما ۱۸.۵ میلیون تن بوده است و مابقی را وارد می‌کرده ایم. در حال حاضر ۱۲۵ میلیون تن است. یعنی بهره برداری از سطح نسبت به قبل از انقلاب ۶.۷ برابر شده است. ✴️به بپیوندید👇 @IslamicRevolutionaryAnalysts
⭕️ پس از 5سال و وارد آوردن کلی خسارت خطاب به : نمی توانم با دولت شما کار کنم!
🔸دعوت از نماینده مجلس به مناظره علمی در فضای دانشگاه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور
⛔️ترامپ ضربه هسته‌ای را زد 🔹دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد این کشور را پس از بیش از سه دهه، از پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد با روسیه خارج کند. 🔹رئیس جمهور آمریکا در حالی این تصمیم را می گیرد که در شرف بستن یک پیمان هسته ای و موشکی با کره شمالی است. چندی پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نسبت به حمله اتمی هشدار داده بود. 🔹ترامپ معتقد است، روسیه به این پیمان متعهد نبوده و بارها با آزمایش موشک‌های جدید آن را نقض کرده است. بر این اساس او اعلام کرده که آمریکا از این پیمان خارج می‌شود. 🔹بر این اساس رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که با وجود تلاش روسیه و چین برای تولید و توسعه موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد، ادامه تعهد یک جانبه آمریکا به پیمان قدیمی این کشور با روسیه، منطقی نیست.
❎ آموزش گام‌به‌گام خرید ارز اربعین ↙ پس از ثبت نام با مراجعه به کارگزاری‌های مشخص‌شده با گذرنامه و رسید صادرشده، ارز را دریافت کنید. @IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از دکتر رضا سراج
🔴رونمایی از ولیعهد جدید آل سعود🔴 🔷واشنگتن، حتی با فرض زنده بودن محمد بن سلمان، ناگزیر به تغییرات سیاسی در ریاض شده است. آمریکا دو سناریوی تغییر سیاسی در عربستان پیش رو دارد. 🔷واشنگتن در سناریوی اول تغییرات سیاسی در ریاض، احمد بن عبدالعزیز را جایگزین محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی آل سعود، خواهد کرد و در سناریوی دوم، خالد بن سلمان را بر مسند ولیعهدی عربستان خواهد نشاند. در این ارتباط روزنامه فرانسوی فیگارو بازگشت تعجیلی خالد از آمریکا را دلیلی بر تغییرات قریب الوقوع در عربستان و ولیعهدی وی دانست. همچنین واشنگتن پست با رونمایی از ولیعهد جدید عربستان سعودی نوشت : " بن سلمان برکنار می شود؛ مخالفان [ولیعهد] در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزیز هستند. او در نوامبر گذشته و ساعتی پیش از بازداشت یازده نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد." 🔷محمد بن سلمان به مهره ای سوخته برای آمریکا تبدیل شده و ماجرای قتل جمال خاشقچی مجالی برای خلاص شدن از شر وی را فراهم نموده است. با این تفاسیر چنانچه مدیریت تغییرات سیاسی در عربستان از دست کاخ سفید خارج شود، آمریکا به پایان عصر خود در خاورمیانه نزدیکتر خواهد شد. 🚩 @DrRezaSeraj
هدایت شده از دکتر رضا سراج
🇮🇷 #خط_مقدم روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران است که با محوریت زندگی شهید والامقام سردار حسن طهرانی مقدم به نگارش در آمده است. خواندن این کتاب بسیار شیوا و ارزشمند را به همگان، بویژه کسانی که به دنبال برجام موشکی بودند، توصیه می‌کنم. هدیه نثار ارواح طیبه شهدای یگان موشکی سپاه بالاخص شهید طهرانی مقدم #صلوات 🚩 @DrRezaSeraj
✴️✳️✴️ امام خامنه‌ای: مسئولان جز در موارد امنیتی رازی را از مردم پنهان نکنند 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دوشنبه (۹۷/۰۷/۲۳) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه خود، در توضیح «نامه‌ امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی»(۱) برخی وظایف آنان را برشمردند 1⃣💢 این نامه را به مثابه برای مدیران نظام اسلامی دانستند و با اشاره به فرازهایی از این نامه گفتند: 2⃣💢 در حکومت‌علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم کند. مسئولان نظام اسلامی شکر نعمت مسئولیتشان در این است که به بندگان خدا پیدا کنند، با آنان نشست و برخاست کنند و نسبت به آنها مهربانی و به خرج دهند. ❇️ایشان سپس به موضوع پرداختند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب». 🔹در شرح این فراز از نامه مولا علی (علیه‌السلام) گفتند: 3⃣💢این نکته‌ی است؛ این که حالا سر زبانها است که «آقا شفّاف، شفّاف»، در کلام امیرالمؤمنین است. 4⃣💢بعضی‌ها هر چیز خوبی که در جامعه‌ی اسلامی است را نسبت بدهند به غربی‌ها. واقعاً انسان تعجّب میکند از بعضی‌ها! 5⃣💢توجّه به ، آراء مردم، اهتمام به مردم، میگوید «ما از یاد گرفتیم اینها را»؛... 6⃣💢وقتی به منابع اسلامی ، وقتی کلمات امیرالمؤمنین و رسول مکرّم اسلام را ، ، خب بله، از غربی‌ها یاد بگیرید. 7⃣💢میگویند بعضی‌ها، می‌شنوید که: «بله، این را هم آنها به یاد دادند»؛ ، شفّافیّت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ 8⃣💢میگوید بر من -یعنی حقّی که شما پیش من دارید- [این است که] را از شما پنهان ندارم، را از شما پنهان نکنم، مگر در و مسائل جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم، اینجا نمیشود حرفها را زد؛ چون حرف را وقتی که گفتیم، شما شنفتی، دشمن هم می‌شنود. بله در این مسائل حرب -حرب، اعمّ از همین حرب به‌اصطلاح نظامی و مانند اینها است- در مسائل ، در مسائل ، در مسائل گوناگونی که جنگ داریم با دشمن، مقابله‌ی با دشمن داریم، بله اینجا جای افشاگری نیست، جای شفّافیّت نیست، امّا در غیر اینها، در مسائل عمومیِ مردم، اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً.» 9⃣⛔🚫مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید باشند و رازی را از مردم پنهان نکنند. ⛔️🚫 ؟؟؟!!! @IslamicRevolutionaryAnalysts
✴️ از امام باقر(علیه السلام) روایت شده است: ❇️ ایرانیان🇮🇷 ⚛ خود را میخواهند، بنی صفرا🔯 (فرزندان چشم سبزها؛ آمریکا و اروپا) نمی دهند، ⚛ خود را میخواهند، بنی صفرا🔯 نمی دهند، ⚛ خود را میخواهند ،... 🔯آن را نمی دهند. تا اینکه 🇮🇷 به ⚛ میرسند و بر دوش می گیرند در این اوضاع و شرایط، بنی صفرا🔯 می گویند: بیایید ⚛ تان را بدهیم. 🇮🇷 می گویند: نه، ⚛ مان را خودمان می گیریم. 📖 معجم ۳، ۲۶۹ 📖عصرظهور، علامه کورانی، چاپ هشتم بهار ۱۳۸۶،ص۳۲
فراخوان رهبر معظم انقلاب .pdf
633.7K
↖️ فراخوان رهبر معظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت + متن الگوی پایهٔ اسلامی ایرانی پیشرفت
🔻در اجابت به فراخوان رهبر معظم انقلاب در زمینه الگوی پیشرفت آیت‌الله میرباقری: ضروری است حداکثر ظرف مدت بيست روز، با مشارکت هيئت مديره و اساتيد و محققان مجموعه، طرحی اجرايی را برای انجام اين مسئوليت مهم تهيه نماييد. http://www.isaq.ir/vdcd.f0f2yt0fna26y.html
✴️ از هر کسی مضر است و از خسارتبارتر! اظهارنظر ناآگاهانه مدرس دانشگاه تهران! کاش اندکی از وقت خود را به مطالعه و تحقیق علمی بگذراند! نه سیاسی‌کاری! @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔹 از برجام دفاع می‌کنم اما متن آن را نخوانده‌ام 🔸 عضو فراکسیون امید گفت از برجام دفاع می‌کنم اما متن آن را نخوانده‌ام. به گزارش رجانیوز، طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با برنامه «رو در رو» در ارتباط با موضوع برجام و درباره مطلع بودن نمایندگان مجلس از متن برجام گفت که «از برجام دفاع می‌کنم اما نمی‌توانم بگویم متن کامل آن را خوانده‌ام». وی همچنین می‌گوید: «فکر می‌کردم بعد از برجام سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در ایران صورت بگیرد اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.» همچنین سیاوشی ضمن اذعان به اینکه شعارهای اصلاح‌طلبان درباه اقتصاد کشور صرفا جنبه انتخاباتی داشته گفت: فکر نمی‌کردم اگر روحانی رای بیاورد قیمت دلار به اینجا برسد. طیبه سیاوشی درباره مبالغ دریافتی نمایندگان گفت به جز حقوق، هر نماینده تهران بابت هزینه دفاترش هر ماه 18 میلیون دریافت می‌کند. @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴 بیانیه 🔹 ایران باید شرط استثنای گروه های آزادی بخش از مقابله با تروریسم را حذف کند...معنای دقیق: @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔷آزمون بزرگ مجمع(۱) 🔸در نهایت امروز نامه شورای نگهبان مبنی بر تعارض لوایح پولشویی و پالرمو با بند۲ اصل۱۱۰ قانون اساسی (اختیارات رهبر معظم انقلاب) منتشر شد و در نامه‌ای دیگر علی لاریجانی، لوایح پولشویی و پالرمو را به مجمع تشخیص فرستاد. احتمال قوی cft هم بعید است به تایید شورای نگهبان برسد و احتمالا راهی جز ارجاع به مجمع ندارد. همین اتفاق که برخلاف مصوبه لاریجانی‌وار برجام؛ این بار FATF درنهایت مورد تایید شرع و قانون اساسی نبوده خود قدمی بزرگ رو به جلو است یعنی برخلاف لجن‌پراکنی آخوندی و سایر غربزده‌ها نسبت به حق مجمع تشخیص در اعمال سیاستهای کلی نظام که با درشت‌زبانی از ایستادن دولت جلوی این روند میگفتند، اما در نهایت موفق به اعمال خواسته خود نشدند و این لوایح باید در صحن مجمع بررسی شوند. فلذا مطالبه از مجمع بطور دقیق میتواند مانع از تحمیل نهایی لوایح خائنانه FATF شود. دو شیوه برای این مطالبه میتوان درنظر گرفت: 🔺🔺۱- تأکید بر شرایط معین شده از سوی رهبر انقلاب و آیین نامه مجمع: سخنان رهبر انقلاب ۹۶/۶/۲۲: "مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجّل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود." 1⃣فلذا اولا مصوبات مجمع باید دارای زمان محدود و موقت و معین شده باشد؛ بنابراین شاید برای برخی قوانین داخلی چنین مساله ای قابل تصور باشد اما پیوستن به کنوانسیونها یا تعهدات مشکوک بین‌المللی، وظیفه‌ای بر عهده نظام می‌گذارد که دیگر براحتی قابل لغو نیست چنانچه در برجام همین مساله را شاهد هستیم. فلذا حتی اگر فرض محال پیوستن به FATF مصلحت باشد (که نیست) باز هم عدم امکان محدود شدن زمانی‌اش در اجرا، نقض فرمایشات رهبری و آیین نامه مجمع است. 2⃣ثانیا مطابق تاکید آیین نامه مجمع، مصلحت باید بیّن، حائز اهمیت و ملزم باشد و رهبر انقلاب نیز بر بسیار مهم، مسجل و واضح بودن مصلحت تاکید دارند؛ مشخصا چنین مساله‌اس درباره FATF نیست، یعنی واضح نیست و مسجل و بیّن هم نیست و اختلافات گسترده بین نیروهای انقلابی، ائمه جمعه، مراجع عظام تقلید و دلسوزان انقلاب وجود دارد که بیّن و مسجل بودن این مصلحت را نقض میکند. 3⃣ثالثا تاکید رهبری در دیدار مجلس بر عدم پیوستن به کنوانسیونهای مشکل‌دار و تصویب قوانین داخلی بجای آنها؛ اعضای مجمع که منصوب رهبری‌اند یقینا حق ندارند مخالف نظر صریح رهبری اعمال نظر کنند و یقینا مصلحتی بالاتر از عمل به فرمایشات رهبری نیست. ‼️ اما به هرصورت شاید این مطالبات افاقه نکند و با توجه به غیبت آیت‌الله شاهرودی بعلت بیماری و عدم حضور روحانی و آیت الله آملی در جلسات مجمع، نقش علی لاریجانی پر رنگ شده و بهانه‌سازی برای دور زدن موارد بالا از او کاملا محتمل است. فلذا اگر مورد ۱ در جلوگیری از تایبد لوایح افاقه نکرد باید برای جلوگیری از تصویب توسط اکثریت دست بکار شد: 🔺🔺۲- تلاش برای عدم رأی آوردن FATF در مجمع: مطابق ماده ۱۹ آیین‌نامه مجمع تشخیص، برای تصویب نظر مصلحتی مجلس که در تعارض با نظر شورای نگهبان بوده، نیاز به آراء دو سوم اعضای مجمع در آن جلسه می‌باشد. یعنی اگر بیش از یک سوم از اعضای مجمع مخالف با تصویب FATF باشند امکان تایید آن در مجمع وجود ندارد. ✅مجمع تشخیص در صورت حضور همه اعضا ۴۹ عضو دارد، و اگر ۱۷ عضو مخالف باشند بیش از یک سوم مجمع را تشکیل میدهند و امکان تصویب FATF وجود نخواهد داشت؛ در زیر به تفصیل به موافقیت و مخالفین و ممتنعین درباره FATF در مجمع پرداخته میشود، هرچند معمولا تعدادی از اعضا در جلسات حاضر نیستند فلذا برای جلوگیری از تاثیر، کنار گذاشته میشوند: ادامه دارد ... @IslamicRevolutionaryAnalysts
✴️ (۲) اعضای معمولا غایب در ماههای اخیر: ۱- آیت‌الله شاهرودی ۲- روحانی ۳- آیت‌الله آملی ۴-آیت‌الله یزدی ۵-آیت‌الله مومن ۶- آیت‌الله شب‌زنده‌دار 🔹مخالفین قطعی و احتمالی: ۱- محسن رضایی ۲- سعید جلیلی ۳-پرویز داوودی ۴- آیت‌الله جنتی ۵- محمدباقر قالیباف ۶-سردار باقری ۷- آیت‌الله مدرسی یزدی ۸-حسین محمدی ۹-محمود محمدی عراقی ۱۰-ابراهیم رئیسی ۱۱-آیت‌الله موحدی کرمانی ۱۲-احمد وحیدی ۱۳- آیت‌الله مجتهد شبستری ۱۴-مصباحی مقدم ۱۵- حداد عادل ۱۶- محسنی اژه‌ای ۱۷-مصطفی میرسلیم ۱۸- صفار هرندی ۱۹-دری نجف آبادی ۲۰-محمد فروزنده ۲۱-احمد توکلی ۲۲- سیدمرتضی نبوی 🔸موافقین قطعی و احتمالی: ۱-مجید انصاری ۲-محمدرضا عارف ۳-محمد صدر ۴- علی لاریجانی ۵- باهنر ۶- ناطق نوری ۷-حسین مظفر ۸-ولایتی ۹-حسن صانعی ۱۰-آیت‌الله امینی ۱۱- شمخانی ۱۲-ظریف ۱۳- فلاحت پیشه ۱۴- غلامرضا آقازاده ۱۵- علی آقامحمدی ۱۶- سرلشکر فیروزآبادی ۱۷- احمدی نژاد ۱۸- دانش جعفری 🔹رای نامعلوم: ۱- محمدجواد ایروانی ۲- سیدمحمد میرمحمدی ۳- صادق واعظ زاده ادامه دارد ... @IslamicRevolutionaryAnalysts
✴️ (۳) با توجه به غایبین احتمالی کف لازم برای عدم تصویب به ۱۵ نفر میرسد که قاعدتا از میان ۲۲ نفر مستعد مخالف بودن و حدود ۳ نفر که آراءشان مشخص نیست میتوان ۱۵ مخالف را همراه کرد اما لازم است دقیق و مجدانه پیگیر آن باشیم و ضروریات مطالبه‌گری در این سطح را رعایت کنیم: 1⃣اولا درخواست از اعضای معمولا غایب انقلابی برای حضور در صورت امکان بدلیل اهمیت موضوع و دعوت سایر اعضای انقلابی به عدم غیبت در جلسات مهم مرتبط با FATF 2⃣ثانیا بکارگیری دیپیلماسی غیرمستقیم برای اثرگذاری بر اعضا؛ چنانچه برخی از اعضای مجمع براحتی در دسترس نیستند باید تلاش کرد از عناصر انقلابی مجلس، مجمع و هر رابط برای فشار و تاثیرگذاری بر اعضا استفاده شود و تنها به دیپلماسی مستقیم نظیر نامه نوشتن، پیامک دادن یا امثالهم اکتفا نشود. 3⃣ثالثا مکر علی لاریجانی را نباید دست کم گرفت! او در مجلس در قضایای FATF و برجام و کلا هر مساله ‌ای که قصد تحمیلش به نظام را دارد از "حق شرط و تحفظ" استفاده میکند که ارزش اجرایی ندارد، اکنون در بررسی این لوایح باید به اعضای مجمع متذکر شد که حق تحفظ خصوصا در مواردی نظیر تعیین مصادیق تروریسم و بسیاری از موارد دیگر موکد در FATF دروغی بیش نیست و نباید تسلیم این حقه کثیف شد. 4⃣رابعا مطابق آیین‌نامه مجمع، فرصت مجمع برای رسیدگی به هر مورد اجراع شده از مجلس سه ماه کاری است که با نظر رییس مجمع تا یک سال قابل تمدید است و درصورت عدم اعمال نظر تا یک سال نظر شورای نگهبان تایید میشود؛ با توجه به ابعاد تاریک FATF و تعهدات و گفتگوهای مخفیانه و الزامات نه گانه FATF؛ بهتر است اعضای مجمع را مجاب کرد که رسیدگی سریع خواسته دشمنان و خودفروخته‌های داخلی است و اتفاقا گذر زمان و روشن شدن تعهدات مخفی و ادعای برخی مبنی بر همکاری اروپایی ها در برجام ثابت شود تا بعدا بتوان روشن‌تر در این باره تصمیم گرفت فلذا جلوگیری از بررسی زودهنگام لوایح در مجمع میتواند مطالبه جریان انقلابی از رئیس و اعضای مجمع باشد. 5⃣خامسا شروط FATF که در بیانیه اخیر و تمدید فرصت ۴ماهه ایران داده شده شامل موارد متعدد مهمی است که ۴ مورد از مهم ترین ها شامل: ۱-حذف استثنا در تعیین مصادیق تروریسم ۲-الزام به گزارش هر تراکنش مشکوک ۳- استقلال مرکز اطلاعات مالی و ارائه اطلاعات کامل از مبدا تراکنشها ۴-شناسایی مراکز غیررسمی انتقال پول می‌باشد و قطعا مورد ۲و۳و۴ در مساله قانون پولشویی و ۱و۴ در پالرمو و CFT در قوانین فعلی مصوب ظاهرا لحاظ نشده‌اند اما با توجه به سخنان ظریف که گفته به هر طریقی برای راضی کردن اروپا باید به FATF‌ بپیوندیم، خطر نقض این موارد یا دادن تعهدات خائنانه دیگر وجود دارد فلذا تایید لوایح فوق‌الذکر همانند تجربه خسارت محض برجام در خفا با تعهدات خائنانه دیگری همراه است که بعدا روشن میشود فلذا مجمع نباید راه را برای خیانت‌کاران سازشکار سهل کند‌ و حتی تایید مشروط هم راه را باز می‌گذارد اما رد کردن کامل میتواند سبب نگارش لوایح داخلی متناسب شود که این خیانتها را شامل نشود. 6⃣سادسا فشارها از طریق شورای هماهنگی اقتصادی قوا و شورای عالی امنیت ملی در پنهان به مجمع و رئیس و اعضایش زیاد خواهد بود؛ فلذا باید اعضای مجمع را باید نسبت به حریت در تصمیم‌گیری و توجه به توصیه‌های موکد رهبری هشدار داد و با آگاه سازی رسانه‌ای مانع از تاثیر این اعمال نفوذها شد. با توجه به ابعاد سنگین سیاسی، امنیتی این لوایح خائنانه، قطعا از حوزه اختیارات شورای هماهنگی اقتصادی قوا خارج است و مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیز بدون تایید رهبر انقلاب اعتباری ندارند فلذا چنانچه رهبر معظم بر منع پیوستن به کنوانسیون های مشکل دار تاکید کرده و با سوال لاریجانی مشخص شد تنها مربوط به CFT هم نبوده، فلذا باید مراقبت مضاعفی در زمینه پالرمو صورت پذیرد و قانون پولشویی هم به شکل فعلی به مثابه زیرساختی برای اجرای دو کنوانسیون بوده و با توجه به تعیین اختیارات تبادلات خارجی و مراکز اطلاعاتی تبادل داده خارجی در این قانون باید همانند یک کنوانسیون به آن پرداخته شود. ✍ امید نیکو @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔵آیا دولت روحانی رکورد تورم ۳۰ سال اخیر را می‌شکند؟ ✅تورم ماهانه ۶٫۱ درصدی شهریور امسال بالاترین رقم این شاخص از ابتدای سال ۱۳۷۵ بدین سو است، یعنی رکورد تورم ۲۲ سال اخیر زده شده است. ✅ با فرض صحت آمار بانک مرکزی و تثبیت تورم ماهانه در سطح ۶٫۱ درصد، در اسفند امسال شاخص کل کالاهای مصرفی به ۲۰۲٫۴ واحد می‌رسد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷۶ درصد رشد نشان می‌دهد. ✅شایان ذکر است در سه دهه اخیر هیچ‌گاه تورم نقطه به نقطه از ۶,۰ درصد بالاتر نرفته بود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تورم نقطه به نقطه کشور زده شود. @IslamicRevolutionaryAnalysts