🔲 ممنوعیت سرزنش و سر کوفت 🔲
💢 امام صادق (ع) :
«لَا تُبْدِي الشَّمَاتَةَ لِأَخِيكَ؛ فَيَرْحَمَهُ اللّهُ، وَ يُصَيِّرَهَا بِكَ»
«مَنْ شَمِتَ بِمُصِيبَةٍ نَزَلَتْ بِأَخِيهِ، لَمْ يَخْرُجْ مِنَ الدُّنْيَا حَتّى يُفْتَتَنَ»
از گرفتارىِ برادر (ایمانی) خود اظهار شادى مكن كه خداوند به او رحم مى كند و آن گرفتارى را به تو مى رساند.
هر كس از گرفتارى و مصيبتى كه به برادرش رسيده است شاد شود، از دنيا نرود تا خود گرفتار آن شود.
📚 مرآة العقول، ج ١١، ص ۴
@Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 شیاطین می گویند : نگاه پیامبر اسلام به زنان توهین آمیز است !! 🔥 پاسخ در پست بعدی 👇
💢 زن در اسلام ــ قسمت سوم 💢
💥احادیثِ حضرت محمد (ص) در احترام به زنان💥
1⃣ قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ : «إنّي اُحِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا
اين سخنِ مرد به زن كه : «دوستت دارم»، هرگز از قلب زن بيرون نمى رود.
📚روضه المتقین، ج ٨، ص ٢٠٢ {القوي كالصحيح👇}
https://goo.gl/NRB7nE
2⃣ مَنِ اتَّخَذَ زَوجَةً فَليُكرِمها
هر كَس همسرى اختيار كرد، بايد او را گرامى بدارد.
📚مستدرك الوسائل، ج ٣، ص ٢٨٠
https://goo.gl/Tiz5Tt
3⃣ اَخَذْتُمُوهُنَّ بِاَمَانَهِ اللَّهِ وَ اسْتَحْلَلْتُمْ فُرُوجَهُنَّ بِکِتَابِ اللَّهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ فِی النِّسَاءِ وَ اسْتَوْصُوا بِهِنَّ خَیْراً
شما همسرانتان را به اَمانت الهی گرفته اید و آنان به کتاب الهی بر شما حلال شده اند پس در مورد زنان تقوای الهی پیشه کنید و سفارش خوب دربارهٔ آنها را بپذیرید.
📚 معانی الأخبار، ج ١، ص ٢١٢
https://goo.gl/f41yCE
4⃣ وَ امَّا حَقُّ الزَّوْجَةِ فَانْ تَعْلَمَ انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَكَ سَكَنا و اُنْسا، فَتَعلَمَ انَّ ذلِكَ نِعْمَةً مِنَ اللَّهِ عَلَيْكَ فَتُكْرِمَها وَ تَرْفَقَ بِها ...
حقّ زن اين است كه بدانى خداوند بزرگ او را مايه آرامش و اُنس تو قرار داده و اين نعمتى از جانب خداست؛ پس بايد او را بزرگ دارى و با وى به نرمى و مدارا رفتار كنی..
📚 بحار الأنوار، ج ٧۴، ص ۵
https://goo.gl/VavVG9
5⃣ ما زالَ جَبرَئيلُ يُوصِينِي بالمرأةِ حتّى ظَنَنتُ أنَّهُ لا يَنبَغِي طَلاقُها إلاّ مِن فاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ
جبرئيل پيوسته مرا درباره زن سفارش مى كرد، تا جايى كه گمان بردم طلاق او جايز نيست مگر در صورت زشت كارى آشكار.
📚بحار الأنوار، ج ١٠٣، ص ٢۵٣
https://goo.gl/up7sTs
6⃣ خَيرُكُم خَيرُكُم لِأَهلِهِ، وأنا خَيرُكُم لِأَهلي. ما أكرَمَ النِّساءَ إلّا كَريمٌ، وما أهانَهُنَّ إلّا لَئيمٌ
بهترين شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من بهترينِ شما براى خانواده ام هستم. زنان را كسى گرامى نمى دارد، مگر انسانِ بزرگوار، و كسى به آنان اهانت نمى كند، مگر انسان پَست و فرومایه.
📚 أعيان الشيعة، ج ۵، ص ٢٠۶
https://goo.gl/EAufjU
7⃣ اِنَّ اَكرَمَكُم عِندَ اللّه اَشَّدُّكُم اِكراما لِحَلائِلِهِم
گرامى ترين شما نزد خدا، كسى است كه بيشتر به همسر خود احترام بگذارد.
📚روضه المتقین، ج ٩، ص ۶٩
https://goo.gl/TLtzX9
8⃣ ألا اُخبِرُكُم بِخِيارِكُم ؟ مَن لان مَنكِبُهُ، وحَسُنَ خُلُقُهُ، و أكرَمَ زَوجَتَهُ إذا قَدَرَ
آيا شما را از بهترينتان خبر ندهم؟ كسى كه فروتن و خوش اخلاق باشد، و هر گاه ازدواج كرد، همسرش را گرامى بدارد.
📚 الفردوس، ج ١، ص ١٣٣
https://goo.gl/2H85SA
9⃣ أكمَلُ المُؤمِنينَ إيمانا أحسَنُهُم خُلُقا ، وخِيارُكُم خِيارُكُم لِنِسائِهِم خُلُقا
كامل ترين مؤمنان از نظر ايمان، آن كسى است كه خوش اخلاق تر باشد، و بهترين شما كسى است كه اخلاق او با زنانش، بهتر باشد
📚 بحار الأنوار، ج ١٠٣، ص ٢٢۶
http://bit.ly/2hSDXNP
🔟 سؤوا بَين أَوْلَادكُم فِي الْعَطِيَّة؛ فَلَو كنت مؤثراً أحدا على أحد لآثرت النِّسَاء على الرِّجَال
در بخشش ميان فرزندان، برابرى را رعايت كنيد. اگر بخواهم كسى را بر ديگرى برترى دهم، حتما زنان را بر مردان برترى خواهم داد.
📚في المحاضرات، ج ١، ص ١٧٢
http://bit.ly/2rY3Mft
➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•
🔥مُلحِدین صدها روایت مشابه فوق در باب تکریم و احترام به زنان از سوی معصومین را نادیده می گیرند و انکار و مَخفی می کنند؛ و با شایعه سازی، افکارِ زن ستیزانهٔ خود را به ائمه (ع) نسبت داده و می خواهند با فریبِ زنان مسلمان، او را از عقاید حَقه اش جدا سازند.
http://l1l.ir/s9irt1
➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•
💢 ادامه دارد ...
@Antikafaar
💠 کانال نقد اندیشه کافران :
💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥
امام علی (ع) :
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وتَعَالَي طَهَّرَنَا وعَصَمَنَا وجَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَي خَلْقِهِ وحُجَجاً فِي أَرْضِهِ وجَعَلَنَا مَعَ الْقُرْآنِ وجَعَلَ الْقُرْآنَ مَعَنَا لَا نُفَارِقُهُ و لَا يُفَارِقُنَا
به درستی كه خدای تبارک و تعالی ما را پاكيزه و معصوم گردانيد، و ما را گواه بر خلق خود و حجت در زمين قرار داد، ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داد، نه ما از قرآن جدا شويم و نه او از ما جدا می شود.
📚 مرآة العقول، ج ٢، ص ٣۴٣ {حدیث صحیح}
https://goo.gl/KYspKR
📚المستدرك على الصحيحين، ج ٣، ص ١٣۴
https://goo.gl/qR1Bqm
💠 کانال نقد اندیشه کافران :
💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥
#علی_چهره_عدالت_انسانی
🍃 محمّدُ بنُ أبي حمزةَ، عن رجلٍ بَلَغَ بهِ أمِيرَ المؤمنينَ عليه السلام قالَ : مَرَّ شَيخٌ مَكفوفٌ كبيرٌ يَسألُ، فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : ما هذا ؟ قالوا : يا أميرَ المؤمنينَ، نَصرانيٌّ.
فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : استَعمَلتُمُوهُ حتّى إذا كَبِرَ و عَجَزَ مَنَعتُمُوهُ ؟! أنفِقُوا علَيهِ مِن بَيتِ المالِ
💥 مردى نابينا و سالخورده مشغول گدايى بود .
امير المؤمنين عليه السلام پرسيد : اين كيست؟ عرض كردند : اى امير المؤمنين ! او مردى مسیحی است .
امام علی (ع) فرمود : از او كار كشيديد و حالا كه پير و عاجز شده است، كمكش نمى كنيد؟! از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد»
📚 روضه المتقین، ج ۶، ص ٢٧٢ {حدیث صحیح}
https://goo.gl/fZLG2f
@Antikafaar
💥 نظر یکی از مشهورترین چهره های جهان در مورد خدا و مذهب( مارک زاکر برگ)
👤 #mark_Zuckerberg
💭 “No. I was raised Jewish and then I went through a period where I questioned things, but now I believe religion is very important.” 🔻
🔃 نه من یک یهودی بودم که یه دوره ای را که همه چیز را مورد سوال قراردادم گذراندم و الان باور دارم مذهب بسیار مهم است ✅
📚 منابع :
واشنگتن پست:
yon.ir/BuA9r
هافینــگتون پست:
yon.ir/Y1irv
دیلی میل:
yon.ir/jdF58
فاکس نیوز:
yon.ir/JErqG
ان بی سی نیوز:
yon.ir/JrJH4
@Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 دروغ وقیحانه کافران ❗️جواز خود ارضایی در روایات !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه : جواز خودارضایی در احادیث !!
🌐 jvan.me/1tr6
💠 روایت مورد استناد کافران :
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِي يَحْيَى الْوَاسِطِيِّ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْبَصْرِيِّ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الدَّلْكِ؟
قَالَ : « نَاكِحُ نَفْسِهِ لَاشَيْءَ عَلَيْهِ
از امام صادق (ع) درباره دلك - يا استمناء - سؤال كردم، فرمودند :
كسى است كه با خودش نكاح كرده است و چيزى بر او نيست.
📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (حديث مجهول)
🌐 https://goo.gl/bTJeFx
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩
🌐 https://goo.gl/fgJCQw
💢 پاسخ :
کافران در ادامهٔ ترجمه روایت فوق، بعد از عبارتِ 👈 {چيزى بر او نيست.} مطلبی را به #دروغ از خودشان اضافه کرده اند و داخل پرانتز، این جمله را نوشتند 👈 (یعنی اشکال ندارد).
1⃣ علامه محمد باقر مجلسی، ذیل روایت فوق می گوید :
قَوْلُهُ عَلَيْهِ السَّلَام : « لَاشَيْءَ عَلَيْهِ » أَيْ مِنْ الْحَدِّ فَلَا يُنَافِي الْإِثْمُ وَالتَّعْزِير
#ترجمه : حضرت می فرماید : «چیزی بر او نیست»، یعنی حد بر او نیست، این موضوع منافاتی با گناه و تعزیری که بر دوشش هست ندارد.
🌐 http://bit.ly/2KDAHzB
◾️ حَد یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع، مشخص شده باشد :
مثلاً : حد زنای به عنف (تجاوز) اعدام است.
◾️ تعزیر یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع مشخص نشده و به تشخیص حاکم شرع میباشد.
🌐 http://bit.ly/2s0mCp6
❇️ مثل همین موضوع :
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ.
امام باقر (ع) :
مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح}
🌐 http://bit.ly/2s3SEjK
📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٩
🌐 https://goo.gl/eoUAtC
2⃣ در همان صفحه، بالای روایت مورد استناد کافران، روایت دیگری است، که حضرت این کار را حرام و گناه معرفی کرده است :
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ، عَنِ الْعَلَاءِ بْنِرَزِينٍ، عَنْ رَجُلٍ :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟
فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَنِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ »
امام صادق (ع) در جواب مردی که درباره ی «خَضْخضه: استمناء با دست» سؤال نمود،
فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩ { قوی كالصحيح }
🌐 https://goo.gl/gkPUX5
📚جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2IHCSRY
علامه محمد تقی مجلسی :
الخضخضة (أي تحريك المني أو الاستمناء باليد)
خضخضه یعنی تحریک منی یا استمناء با دست
3⃣ در همان صفحه، روایت دیگری هست که صریحا این کار را حرام اعلام کرده است :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام فِي الرَّجُلِ يَنْكِحُ بَهِيمَةً، أَوْ يَدْلُكُ، فَقَالَ : « كُلُّ مَا أَنْزَلَ بِهِ الرَّجُلُ مَاءَهُ فِي هذَا وَشِبْهِهِ، فَهُوَ زِنًى»
ترجمه : امام صادق درباره ی آمیزش با چهارپایان یا مالیدن آلت تناسلی فرمودند : تمام آنچه که مرد منی اش را در این یا مانندش بریزد زنا محسوب می شود.
📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (سند حدیث: موثق)
🌐 https://goo.gl/pBGrcs
✍ علامه مجلسی :
و هو أقوى سندا وأصرح في التحريم
این روایت سندش قویتر و صریح تر در حرمت می باشد
4⃣ استمناء بر اساس روایات اهل بیت (علیهم السلام) عملی حرام دانسته شده؛ لذا فقهای شیعه همگی فتوی به حرمت چنین عملی داده اند.
شیخ انصاری :
الحكم التكليفي للاستمناء ادعي الإجماع على حرمة الاستمناء
ادعای اجماع بر حرام بودن استمنا وجود دارد
📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٨٣
🌐 http://bit.ly/2s6P1tJ
5⃣ روایات فراوان دیگر، منسوب به ائمه (ع) وجود دارد که از اینکار به شدت نهی نموده و مذمت کرده اند.
📄 روایات را از لینک ببینید :
🌐 https://goo.gl/Jhtw59
@Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 تهمت وهابی ها به مذهب تشیع ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه جواز استمنا در روایات شیعه 🔥
jvan.me/1tJ7
🔳 روایت مورد استناد معاندین :
سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) عَنِ الرَّجُلِ يَعْبَثُ بِيَدِهِ حَتَّى يُنْزِلَ قَالَ لَا بَأْسَ بِهِ وَ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ ذَاكَ شَيْئاً
از امام باقر (ع) سوال شد در مورد شخصی که با دستانش بازی می کند به گونه ای که به واسطهٔ آن حالت انزال به وی دست می دهد.
امام در پاسخ فرمودند: اشکالی بر او نیست و عمل وی موجب حد شرعی نخواهد بود.
📚 ملاذ الأخيار، ج ١۶، ص ١٢۶ {حدیث صحیح}
🌐 https://goo.gl/tfb19n
◼️ وهابی ها ترجمه این روایت👆 را کمی تحریف کردند و به جای 👈 #دستانش، چیز دیگری نوشتند.
💥 پاسخ :
1⃣ هیچ یک از علمای شیعه از روایت فوق، جَواز استمناء را برداشت نکرده اند.
حکم استمناء از دیدگاه فقه شیعه، بر مبنای روایات متعدد، حُرمت بوده، و همهٔ فقیهان در حرمت چنین عملی اتفاق نظر دارند.
شیخ طوسی : « وَ الِاسْتِمْنَاءِ بِالْيَدِ مُحَرَّمٌ إجْمَاعًا »
استمناء با دست به اجماع علما حرام است
📚 المبسوط، ج ۴، ص ٢۴٢
🌐 http://bit.ly/2IR815x
📘 نظر مشابه :
📚 مهذب الاحکام، سبزواری، ج ٢٨، ص ١۵٣
🌐 https://goo.gl/s4RtZK
📚 فقه القرآن، راوندی، ج ٢، ص ١۴۴
🌐 https://goo.gl/m2mbhQ
📚 رياض المسائل، طباطبایی، ج ١٣، ص ۶٣٨
🌐 https://goo.gl/UiWVxj
📚 تذكرة الفقهاء، علامه حلی، ج ٢، ص ۵٧٧
🌐 https://goo.gl/CSMPvQ
📚 مسالک الأفهام، شهید ثانی، ج ۱۵، ص ۴۸
🌐 https://goo.gl/9GFrPV
2⃣ نمونه احادیثی که دلالت بر حرمت دارد :
💢 امام باقر (ع) :
أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ
مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح}
🌐 http://bit.ly/2s3SEjK
💢 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟
فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَ نِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ »
امام صادق (ع) در جواب مردی که دربارهٔ «خود ارضایی» سؤال نمود.
فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است.
📚 رياض المسائل، ج ١٣، ص ۶٣٩ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2J3AHfJ
📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2IHCSRY
📚 تقريرات، ج ٢، ص ١۶٩ {حدیث صحیح}
🌐 https://goo.gl/pyWZ8D
3⃣ درباره روایت متن شبهه، علمای شیعه پاسخ های متعددی داده اند :
💢 علامه مجلسی :
فَالْوَجْهُ فِي هَذَا الْخَبَرِ أَنَّهُ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ شَيْئاً مُوَظَّفاً لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ لِأَنَّ الْحُكْمَ إِذَا كَانَ فِيهِ التَّعْزِيرُ فَذَلِكَ إِلَى الْإِمَامِ يَفْعَلُهُ بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ فِي الْحَالِ
وَ يُمْكِنُ حَمْلُهُ عَلَى مَا إذَا لَمْ يرد الْإِنْزَالِ، وَ الْخَبَران مَحْمُولٌان عَلَى مَا إذَا أَرَادَ ذَلِكَ وَ قَصْده
توجیه این روایت این است که به این شخص، مجازات مشخصی تعلق نمیگیرد، که عمل به خلافش جایز نباشد.
چرا که اگر حکم دارای تعزیر باشد، بستگی به نظر امام دارد که هر چه مناسب باشد را لحاظ کند.
همچنین می توان آن را حمل کرد بر جایی که #قصد انزال نداشته باشد.
و آن دو خبر (روایتی که امام تعزیر کردند) حمل می شود بر جایی که آن را قصد و اراده کرده باشد.
🌐 https://goo.gl/WwPtcg
💢 فیض کاشانی :
إذ العبث بيديه لا يجب أن يكون بذكره بل يجوز أن يكون مع امرأته أو أمته فيكون جائزا له أو مع إنسان آخر يحرم عليه و يكون عاصيا به من غير إيجاب حد أو تعزير عليه لخفائه و تمكنه من التوبة من دون أن يثبت للحاكم و يكون نفي البأس و نفي بلوغه الشيء كناية عن نفي الحد و التعزير لا الإثم
معنای روایت الزاما انجام آن کار با #دست_خودش نیست، بلکه ممکن است این کار را بواسطهٔ همسر یا کنیزش انجام داده پس این برای او جایز است (و لذا تعزیر ندارد)
یا آن شخص کارش حرام بوده و لذا گناه کار است، اما بدون این که حد یا تعزیری لازم آید؛ چون در خفاء انجام داده و توبه برای او ممکن است و برای حاکم گناه او اثبات نشده است.
پس نفی کردن اشکال و نفی کردن رسیدن چیزی به او، به معنای نفی حد و تعزیر است، نه گناه
📚 الوافی، ج ١۵، ص ٣۵١
🌐 https://goo.gl/ayozet
💠 نکته :
▪️ #حد یعنی مجازاتی که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع مقدس، تعیین شده است.
ماده ١۵ قانون مجازات
مثال : مجازات قَذف (تهمت به زنا و لواط) ٨٠ ضربه شلاق
سوره نور آیه ۴
▪️ #تعزیر یعنی مجازاتی که اندازه معیّنی در شرع برای آن ذکر نشده و بسته به رای قاضی است
🖊 پاسخ ادامه دارد :
@Antikafaar