eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
5.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
متن شبهه: مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست پاسخ شبهه: 1⃣احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است . می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194 2⃣مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند . 📚تفسیر نمونه ج2 ص31 3⃣امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و نداشت . 4⃣بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...» 📚امالی صدوق ص128 5⃣ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه پیامبر را کشتند ...» 📚همان مدرک ص130 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
▪️ای اهل حرم میر و نیامد... 🔻روز عاشورا خصم گمان کردند اگر دستان علمدار را قطع کند علم به زمین خواهد افتاد و خواهر بی مدافع خواهد شد.. 🔺 زهی خیال باطل ؛ مگر عاشورائیان نباشند! خصم بداند سرباز امام خامنه ای تا انتقام سیلی مادر را نگیرد از پای نخواهند نشست... 🔹لبیک یا حسین: یعنی دعا برای فرج یوسف زهرا(عج) 🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی بصیرت علوی؛ صبر زینبی؛ امید مهدوی 🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی قیام روح الله 🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی دست جانباز آقای ما 🔹لبیک یا حسین : یعنی دست بر زمین افتاده حاج حسین خرازی و حاج قاسم سلیمانی؛ یعنی رمل های فکه؛ یعنی چزابه؛ یعنی دهلاویه و شلمچه 🔹لبیک یاحسین: یعنی پیکر اربا اربای سلیمانی و حججی ها 🔹لبیک یا حسین: یعنی شیربچه های مدافع حرم 🔹لبیک یا حسین: یعنی صدای چکمه حاج اسماعیل قاآنی کنار لانه موریانه تکفیری 🔹لبیک یا حسین: یعنی رهروی از راه حسینی و عشق به خمینی و سربازی برای سیدعلی 🔹خواهرم لبیک یا حسین: یعنی حجاب؛ یعنی عفت زینبی... کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: بستن آب، سنت پیامبر اکرم! درجنگ بدر، محمد آب را بر ابوسفیان بست؛ ۶۰ سال بعد،در کربلا، نوه ابوسفیان آب را بر نوه محمد بست! عجیب اینکه آن یکی را تاکتیک جنگی و نبوغ محمد خواندند این یکی را ظلم یزید 📚تاریخ الکامل/ابن اثیر/ج۲/ص۱۲۲ 📚کتاب المغازی/واقدی/ج۱/ص۵۳ و۵۴ ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ . پاسخ شبهه: ابتدا باید بررسی شود كه آیا پیامبرـ صلّی الله علیه و آله ـ در جنگ بدر چاه‌های آب را تصاحب كردند یا نه؟! و در صورت دستیابی به آن چاه‌ها، آیا آنها را پُر كردند و با این كار مانع آب خوردن دشمنان خود شدند یا نه؟! در بعضی از كتاب های تاریخی، روایتی نقل شده كه مضمونش این است: یكی از اصحاب پیامبرـ صلّی الله علیه و آله ـ به نام «حباب بن منذر» به وی پیشنهاد كرد كه لشكر اسلام را در كنار یكی از چاه‌های بدر فرود آورد و بقیه چاه‌ها را پر كند تا لشكر كفار قریش آبی برای مصرف نداشته باشند. پیامبرـ صلّی الله علیه و آله ـ رأی او را پذیرفت و عملی كرد.(ر.ك المغازی، بیروت، مؤسسة للاعلمی للمطبوعات، چاپ سوم، 1409، ج1، ‌ص 53 ـ 54؛ و ر.ك. سیرة ابن هشام، دارالكتاب العربی، 1418، ج2، ص263) اما این نقل تاریخی، مورد اختلاف مورخان است. در همین كتاب در جای دیگر پیرامون جنگ بدر می‌گوید: كفار قریش خواستند از چاه‌های بدر آب بردارند كه مسلمین مانع شدند، در این هنگام پیامبرـ صلّی الله علیه و آله ـ به مسلمین خطاب كرد و فرمود: مانع آب خوردن كفار نشوید و آنها را رها كنید.(ر.ك. المغازی، ج1، ‌ص 61) این دو نقل تاریخی با هم سازگاری ندارد؛ زیرا اگر پیامبرـ صلّی الله علیه و آله ـ راضی به پُر كردن چاههای بدر بود، معنی نداشت كه از مسلمین بخواهد، مانع آب خوردن كفّار قریش نشوند. مگر این كه بگوئیم: (بنابر پذیرش هر دو نقل) از نقل دوم استفاده می شود كه، آنچه در نقل اول آمده است (تصاحب كردن چاه یك و پر كردن بقیه چاهها)، بدین سبب بوده است. كه چاهها در اختیار مسلمین باشند. اگر كفار آبی خواستند، با اجازه مسلمین آب بخورند؛ یعنی هدف پیامبر این بود كه فقط چاهها در اختیار آنها باشد نه این كه مانع آب خوردن كفار هم شوند. تا اینجا بنابر پذیرش تصاحب و پر كردن چاهای بدر، مطلب را بررسی كردیم؛ اما برخی از مورخین معاصر اصل قضیه را نپذیرفته اند. علامه سید جعفر مرتضی عاملی دلایلی را بر ردّ اصل ماجرا اقامه می‌كند و در آخر نتیجه گیری می‌كند كه اساساً چاه‌های بدر در اختیار مسلمین نبوده است.(ر.ك. مرتضی عاملی، سید جعفر، الصحیح من سیره النبی الاعظم، دارالهادی، دارالسیره ، چاپ چهارم، 1415، ج5، ص 29 ـ 30) یكی دیگر از محققان معاصر می‌گوید: این قضیه با آیات قرآن منافات دارد چرا كه آیات الهی خبر می‌دهند از اینكه آبی در دسترس مسلمین نبوده است لذا از خداوند طلب آب كردند و خداوند به عنوان امداد غیبی برای آنها بارانی فرستاد كه از چند جهت نافع به حال مسلمین بود(ر.ك. جعفریان، رسول، تاریخ سیاسی اسلام، سیرة رسول خدا، انتشارات دلیل، چاپ اول،1380، ج1، ص 493 ـ 494) تا اینجا از دید محققان تاریخ، مسأله را بیان كردیم. مفسران قرآن هم در این باره مطالبی گفته‌اند، امین الاسلام طبرسی و علامه طباطبایی در ذیل آیه 11/ انفال، اتفاق نظر دارند كه چاه‌های بدر در اختیار مشركان قریش بوده است. در آیه 11/ انفال می‌خوانیم: یاد آرید هنگامی را كه خواب سبكی كه مایه آرامش از سوی خدا بود، شما را فرا گرفت؛ و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را به رحمت خود با آن پاك كند؛ و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛ و دلهای شما را محكم و گام ها را با آن استوار دارد. این دو بزرگوار در ذیل همین آیه شریفه می‌گویند: مشركان قبل از مسلمانان بر آب تسلط پیدا كردند، و مسلمانان گرفتار تشنگی شدند و شیطان وسوسه‌شان كرد كه شما خود را از اولیای خدا می‌دانید، در حالی كه مشركان بر آب مسلط‌اند؛ پس از آن باران به حد كافی آمد و علاوه بر تطهیر آنان از حدث و خبث، زمین رملی و شن زار زیر پایشان نیز مستحكم شد.(ر.ك. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، دارالاحیاء التراث العربی،‌ مؤسسه التاریخ العربی، 1412، ج4، ص 250؛ و ر.ك. طباطبایی، سید محمد حسین، تفسیر المیزان، مؤسسه اسماعیلیان، ج9، ص 22) همچنین در تفسیر كشاف نقل شده كه چاه های آب در منطقه بدر در اختیار كافران بود و آنان زودتر از مسلمانان آنجا را گرفته بودند و مسلمانان در جائی بودند كه آب نبود و بعد از ورود به منطقه بدر ناگهان با نیروهای دشمن روبرو شدند..(كشاف، ج2، چاپ چهار جلدی، ص223 در ضمن آیه 42 سوره انفال) در تفسیر صافی نیز آمده كه: مشركان بر آب مسلط شدند.(تفسیر كشاف,ج1، چاپ دو جلدی، ص640 ,در تفسیر آیه 12 سوره انفال) با توجه به آن چه گفته شد، نتیجه می‌گیریم كه؛ اولاً‌، در اصل قضیه تردید وجود دارد؛ چون از دیدگاه تاری خی، مطلب خیلی واضح نیست و نقل های دیگری نیز وجود دارد ك
ه دلالت می‌كند بر اینكه سیرة نبوی در جنگ بدر بر این بوده است كه مانع از آب خوردن كفار نشوند. دوما، بنا به نظر مفسّران (كه تمام توجه آنها به آیات الهی است، و قضیه را صرفا از نظر قرآن بررسی می كنند) چاه‌های بدر در اختیار كفار قریش بوده است. مسلمین اگر آبی در دست داشته‌اند به واسطه همان بارانی بوده كه خداوند برای آنها فرستاده است. سوما آنچه كه از بستن آب به وسیله پیامبر مشهور شده تنها یك قول است كه آن هم در جای دیگر همان كتاب مخالفش نقل شده لذا هیچ مفید فایده نبوده و این قول باطل است. وقتی به سیره امیرالمومنین(علیه‌السلام) به عنوان بزرگ‌ترین شاگرد و دست پرورده مکتب اسلام نگاه می‌کنیم، حضرت کاملا با این کار مخالف بوده و در چند مورد که می‌توانسته این کار را انجام دهد، هرگز دست به چنین کار غیر اخلاقی نزده است. به طور مثال در جنگ صفین نیروهای معاویه شریعه آب را گرفتند و مانع برداشتن آب شدند، حضرت دستور داد شریعه را بگیرند، حمله کردند و راه آب را باز کردند، آنان گفتند: حالا ما مانع آن‌ها می‌شویم، امام فرمود: اگر چنین کنید چه فرقی بین شما و آنان خواهد بود؟ و مسلمانان مانع نشدند. لذا در صفین نیروهای معاویه دست به این کار زدند، ولی امیرالمومنین(علیه السلام) مقابله به مثل نکرد، چون روح اسلام و روح امامان از این‌گونه عمل بی‌زار است و حتی آن روزها که نیرو های انقلابی مانع رسیدن آب به خانه عثمان بن عفان شدند، حضرت به فرزندان خود امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) دستور داد که آب ببرند و آب خانه عثمان را تهیه کنند.(الكامل في التاريخ، ج 2، ص 365؛ تاريخ الطبري: ج 4، ص 572؛ وقعة صفّين: ص162.) کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
‍ ❌از ناب ترین و خارق‌العاده ترین لحظات تاریخ آفرینش لحظات تنها شدن و جنگیدن تک نفره سیدالشهداء در مقابل هزاران هزار جنگ جوی سپاه ابن زیاد بود! ❌در تاریخ آمده که وقتی حضرت تمام یاران خود را از دست داد، یکه و تنها به میدان آمد! بزرگان و شجاعان عرب،وقتی حسین را بی یاور دیدند، برای این که افتخار کشتن حضرت را برای قبیله خود ببرند، به میدان آمدند! مطالب زیر گزینشی از عینه روایت راویان سپاه یزید است که در مقاتل آمده! وقتی بزرگان قبایل کوفه به سمت حسین حمله کردند، کار به جنگ و چکاچک شمشیر نمیکشید و حسین هرکدام را فقط با یک ضربت شمشیر هلاک میکرد و سرهای آنان به این سو و آن سو پرتاب میشد! او پسر قتال العرب حیدر کرار و برادر شیر ❌جنگ جمل حسن ابن علی بود! راویان میگویند که هیچ شکست خورده ای را ندیده بودند که اینگونه رجز بخواند و دلیرانه بجنگد و یک تنه به قلب سپاه بزند! وقتی که لشگر کشته شدن بزرگان خود را دید دیگر جرأت حمله، نداشت! و این فرزند حیدر کرار بود که یک تنه بر یمین و یسار سپاه میزد! و لشگریان عمر سعد مثل گله بزهایی که مورد حمله قرار میگیرند، به این سو و آن سو فرار میکردند! شخصاً در مقتل شیخ جعفر شوشتری خواندم که حضرت آنقدر از سپاه عمر سعد کشت که در قسمتی از سپاه کمی دیده میشد! و در آخر با حربه جنگی قدیمی که جنگاوری چون عباس ابن علی را در شریعه فرات به شهادت رساندند امام را هم زمینگیر کردند، تیر اندازی از راه دور! ! پ ن: قطعاً ما هیچ گاه نخواهیم توانست عمق این واقعه را درک کنیم ولی خواهش میکنم! یک لحظه تجسم، و تصور و تعقل کنید! جنگیدن یک نفر در مقابل سی هزار نفر! ❌آری این اتفاق جوابی است بر آن سؤال ملائک آنگاه که به خدا گفتند چرا انسان را خلق میکنی؟ فرمود من چیزی را میدانم که شما نمیدانید! و این بزرگترین درسی بود که حسین علیه سلام به بشریت تا آخر تاریخ داد! سرتاسر کربلا درس ایستادگی در مقابل ظلم بود! اینجا سپاه کفر سی هزار بود،که قطعاً اگر سی میلیون هم بود! کسی چون حسین علیه سلام ،که مظهر حق مطلق است با کسی مثل یزید نماینده مطلق باطل، بیعت نخواهد کرد! آری حسین علیه سلام، یک به سی هزار جنگید تا ما بفهمیم این خون است که بر شمشیر پیروز است! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: مگه امام حسین و یارانش تو جنگ پیروز نشدن؟ خب پس چرا عزاداری میکنیم باید جشن بگیریم پاسخ شبهه: 1⃣اگه قرار به استدلال این شکلی باشه، اصلا گریه و عزاداری حتی برای از دست دادن نزدیکانمون رو هم باید تعطیل کنیم. چون در اصل امانت خدا رو بهش برگردوندیم و این جای خوشحالی داره نه جای گریه. 2⃣"استاد شهید مطهری نیز به این پرسش در کتاب حماسه حسینی، به صورت مفصل پاسخ داده؛ ایشان از جمله چنین نوشته ... شهادت، موفقیت است نه شکست. مگر نه این است که على علیه السلام همواره آرزوى شهادت مى‏کرد و مى‏گفت: «لالْفُ ضَرْبَةٍ بِالسَّیْفِ اهْوَنُ عَلَىَّ مِنْ میتَةٍ عَلى فِراشٍ ...» ، مگر نمى‏گفت: «وَ اللَّهِ لابْنُ ابى طالِبٍ انَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْىِ امِّهِ»؟! مگر بلافاصله پس از ضربت خوردن از ابن ملجم نگفت: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ»؟! مگر در وقتى که در بستر افتاده بود نگفت: «... وَ ما کُنْتُ الّا کَقارِبٍ وَرَدَ وَ طالِبٍ وَجَدَ»؟! مگر سید الشهداء نگفت: «وَ ما اوْلَهَنى الى‏ اسْلافِى اشْتیاقَ یَعْقوبَ الى‏ یوسُفَ»؟! مگر نگفت: «لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَا الْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؟! 3⃣ ولی این مطلب را با مقیاس دیگرى هم باید سنجید و آن، مقیاس اجتماعى است. ... اسلام یک سلسله حبّ و بغضهاى منطقى دارد. دستور ائمه اطهار به اقامه عزاى حسین بن على علیه السلام- به خاطر تشفّى قلب حضرت زهرا فى المثل نیست، حضرت زهرا أَجَلُّ شأناً از این امور است؛ براى احیاء نیت حضرت سید الشهداء و حضرت زهراست. از این‏ جهت اظهار تأثر مى‏شود که چرا چنین حادثه‏‌اى واقع شد. به منزله «آخ» است که مبادا تجدید شود. براى تقویت روح مبارزه است. 4⃣ البته تجلیل شهادت و جشن شهادت نیز اگر به شکل معنوى و اخلاقى باشد نه آن‏طور که فعلًا در عید کریسمس معمول است، ممکن است تشویق به جهاد در او باشد؛ اما تشویق به تنهایى کافى نیست؛ حبّ و بغض باید با هم توأم باشد تا روح مبارزه در شخص پیدا بشود. احیاء روح مبارزه به این است که مظاهر ظلم و کفر همواره در برابرمان فرض شود و به آنها لعن و نفرین شود و آرزوى قطع و قمع آنها تلقین گردد، همان‏طور که در رَمْى جمرات همیشه ما باید شیطان را مجسم فرض کنیم و به او سنگ پرتاب کنیم. غرض این نیست که آرزوى مردن فقط تلقین شود. آرزوى مردن فقط خوب نیست. غرض آرزوى شهادت است. آرزوى شهادت وقتى محقَّق میگردد که انسان خود را در مقابل صف مخالف ببیند و از پیشرفت آنها و عملى شدن نقشه آنها در اجتماع متأثر گردد، و توأم با اشک شوق براى خوبان و سرمشقهاى عالى انسانیت، آتش خشمش براى مظاهر کفر و ظلم زبانه کشد. ... 5⃣پس شهادت را اگر به مقیاس فردى بسنجیم باید موفقیت بشماریم و جشن بگیریم و شادى کنیم، ولى اگر به مقیاس اجتماعى در نظر بگیریم باید از یک نظر آن را شکست جامعه بدانیم، جامعه‏ اى منحط که خود سید الشهداء فرمود: «وَ عَلَى الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیَتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یَزیدَ» و امثال این کلمات؛ و از نظر مصالح اجتماعى و تجدید و احیاء روح مبارزه و نبرد در راه حق البته ایجاد مکتب گریه و تأثر، مؤثرتر و مفیدتر است. مجموعه آثار استاد شهید مطهری (حماسه حسینى(1 و 2)، ج‏17، ص 567- 568 6⃣همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش که: " چرا سوگوارى می‌کنیم؟! میگویند اگر امام حسین علیه السلام پیروز شد، پس چرا جشن نمى‏گیریم؟ چرا گریه مى‏کنیم؟ آیا این همه گریه در برابر آن پیروزى بزرگ شایسته است؟"، نوشته است: آنها که این ایراد را مطرح میکنند، «فلسفه عزادارى» را نمیدانند و آن را با گریه ‏هاى ذلیلانه اشتباه میکنند.، آنگاه گریه را به چهار قسم: 1- گریه‏ شوق، 2- ‏ گریه‏ عاطفى، 3- گریه پیوند با هدف و 4- گریه ذلّت و شکست) تقسیم کرده و با ذکر تعریف و مثال برای هر کدام، افزوده است: هرگز براى امام حسین علیه السلام چنین گریه‏ اى (گریه ذلّت و شکست) مکن که او از این گریه بیزار و متنفّر است؛ اگر گریه مى‏کنى، گریه شوق، عاطفه، و پیوند با هدف باشد. ولى البته مهم‏تر از سوگوارى، آشنایى با مکتب امام حسین علیه السلام و یاران او، و پیوستگى عملى به اهداف آن بزرگوار و پاک بودن و پاک زیستن و درست اندیشیدن و عمل کردن است. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
. 🔴🔹آنچه از امام حسین علیه السلام که به ما نگفته‌اند. 🔹امام حسین (ع) را فقط در چند ساعت آخر زندگیشان خلاصه کرده‌ایم در حالی که از ۵۷ سال زندگی او بی خبریم. 🔹امام در جنگ ‌های جمل و صفین، مثل سربازهای ساده در میدانهای جنگ حاضر شد ؛ در حالی که می‌توانست به بهانه آقازاده بودن، خود را از رزم، معاف کند. 🔹امام عاشقانه خانواده‌اش را دوست داشت و به آنها محبت می‌کرد و حتی برای همسرش رباب، شعر عاشقانه می‌سرود. 🔹در حال اعتکاف و طواف خانه خدا ، شخص مقروضی، از ایشان تقاضای کمک کرد و امام اعتکاف خود را شکست تا از طلبکار ، تقاضای مهلت کند. 🔹هیچ گاه هیچ پست و مقامی را از پدر خود، که حاکم تمام ممالک اسلامی بود طلب نکرد. امام کشاورز بود و هر روز بر روی اراضی خود کار می‌کرد. 🔹در ماجرای صلح امام حسن علیه السلام، با معاویه ملعون ، با برادرش همراهی کرد و سخن هیچ مخالفی را هم نپذیرفت . پس از شهادت برادر نیز، تا زمان مرگ معاویه به پیمانی که معاویه بارها آن را شکسته بود، متعهد ماند. 🔹هیچ گاه هیچ سائلی از خانه او دست خالی بر نمی‌گشت و نه تنها به فقرا کمک می‌کرد بلکه آن‌ها را از گدایی بی نیاز می‌کرد. 🔹در ماجرای خاکسپاری امام حسن (ع)، به خاطر جلوگیری از نزاع، به دفن نشدن برادرش در کنار رسول‌الله رضایت داد. 🔹کنیز خود را به خاطر اینکه یک دسته‌گل به ایشان هدیه داد، آزاد کرد. 🔹وقتی برده ‌ای را دید که به یک سگ غذا می‌دهد، او را از اربابش که یهودی بود خرید و همان‌جا آزاد کرد . مرد یهودی و همسرش با دیدن مرام امام (ع) ، همان‌جا مسلمان شدند. 🔹در ماجرای بیعت اجباری با یزید، در حالی که می‌توانست مثل عبدالله‌بن‌زبیر در مکه پناهنده شود، این‌کار را نکرد تا حرمت کعبه خدشه‌دار نشود. 🔹وقتی به سپاه هزار نفری حر ابن ‌یزید ریاحی برخورد کرد ، نه تنها از تشنگی و عطش لشکریان دشمن سوء ‌استفاده نکرد، بلکه همه لشگریان دشمن را سیراب کرد. حتی امام‌ دستور داد که اسب‌های دشمن را هم سیراب کنند. 🔹وقتی که فهمید مردم کوفه از بیعت خود برگشته‌اند ، برای جلوگیری از جنگ و خونریزی به دشمنان گفت که از رفتن به کوفه منصرف شده‌ و بر‌ می‌گردد، ولی ابن ‌زیاد با برگشت امام نیز مخالفت کرد. 🔹وقتی حر ابن ‌یزید ریاحی بدستور ابن‌زیاد، اجازه بازگشت به امام نداد، اصحاب به ایشان پیشنهاد دادند، که با لشکر کوچک حُر بجنگند ، ولی حضرت سید الشهداء فرمود : من هیچ وقت شروع کننده جنگ نمی شوم. 🔹در حالی که تعداد سربازان ایشان کمتر از صد نفر بود، به آنها فرمود : هر کسی که بدهکار است، نمی‌تواند با ما بماند و دو نفر از یاران ، به همین دلیل نیز شبانه از امام جدا شدند. 🔹زمین کربلا را شصت هزار درهم از صاحبانش خرید و به همانها بخشید تا خون او در زمین دیگران ریخته نشود. 🔹قوم بنی اسد در هنگام دفن امام‌، آثار زخم‌ هایی کهنه را بر دوش ایشان دیده بودند. امام سجاد فرمودند این زخم‌ها اثر کیسه‌هایی است که پدرم شبانه به منزل نیازمندان می‌بُرد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) 🔺پس از 🔺واقعه کربلا 🔺 مقدمه 🔺 (۱) 🔹قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار سخت‌ترین بلاها شدند و تعدادی از آنان دچار بیماری‌های سخت شدند و به هلاکت رسیدند 🔸عده‌ای نیز توسط خون خواهان امام حسین (ع) به سختی مجازات شدند و به سزای اعمال خود رسیدند که در ادامه نقش آنان در حادثه عاشورا و نحوه سرنوشت آن ها را در مطالب بعدی کانال با امام خامنه ای تا ظهور می توانید دنبال کنید .... منابع: ۱- لهوف، سید بن طاووس ۲- تاریخ طبری ۳- مقتل الحسین، خوارزمی ۴- کشف الغمه، اربلی ۵- بحار الانوار، مجلسی ۶- انساب الاشراف، بلاذری ۷- البدایه و النهایه، ابن کثیر ۸- المناقب، ابن شهر آشوب سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) 🔺پس از 🔺واقعه کربلا 🔺 یزید بن معاویه 🔺 (۲) 🔹از نظر تاریخ، خصوصاً تاریخ تشیع، مسلّم است که عامل اصلی شهادت امام حسین (ع) و یارانش، یزید بن معاویه بوده است. او پس از اینکه سر بریده حضرت را نزدش آوردند با چوب به دندان‌های مبارک امام می‌زد. 🔸 ماجرای هلاکت یزید به این شرح است که او روزی با سربازانش برای شکار به صحرا رفت و برای شکار آهویی به اصحابش گفت: «خودم به تنهایی برای شکار این آهو اقدام می‌کنم و کسی با من نیاید.» 🔺 فرار آهو باعث شد که یزید از سربازانش دور شود و آنها هر چه به دنبال او گشتند، او را پیدا نکردند. یزید بن معاویه در صحرا به صحرانشینی برخورد کرد که از چاه آب می‌کشید. 🔺 مقداری آب به یزید داد ولی بر او تعظیم و سلامی نکرد که یزید خشمگین شد و گفت: «اگر بدانی که من کیستم بیشتر من را احترام می‌کنی» 🔺 آن اعرابی گفت: «ای برادر تو کیستی؟»، که یزید در پاسخ گفت: «من امیرالمومنین یزید پسر معاویه هستم.» 🔺صحرانشین هنگامی که یزید بن معاویه را شناخت، خشمگین شد و شمیشر را به سمت یزید فرود آورد اما بر سر اسب اصابت کرد و اسب پا به فرار گذاشت و یزید آنقدر بر زمین کشیده شد که به هلاکت رسید. (۳) 🔹عبید الله زیاد: عامل مهم قتل مسلم بن عقیل پیش از رسیدن امام حسین (ع) به کربلا و روانه کردن سپاهیان خود به سوی حضرت و به شهادت رساندن ایشان بود 🔸 و پس از واقعه عاشورا، خاندان امام (ع) را به اسارت برد. عبیید الله پس از پیروزی لشکریان مختار، با سپاه خود به سوی آنان آمد، و سپاه مختار عقب نشینی کرد. 🔹مختار که اساساً در پی هلاک ابن زیاد و افراد دیگری بود که در واقعه کربلا دست داشتند، ابراهیم بن مالک اشتر را با سپاه برای مقابله با ابن زیاد فرستاد. 🔸 ابراهیم که می‌خواست قبل از ورود ابن زیاد به سرزمین عراق، به وی برسد، در نزدیکی موصل به لشکر شام رسید. 🔹 در جنگ شدیدی که میان عراقیان و شامیان آغاز شد، ابن زیاد شکست خورد (محرم ۶۷) و همراه با یارانش به قتل رسید. 🔺 براساس روایتی از ابومخنف، ابراهیم بن اشتر خود در جنگ تن به تن، ابن زیاد را به قتل رسانده است. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) پس از🔻واقعه کربلا🔻عمربن سعد🔻 (۴) 🔹عمر بن سعد بن ابی وقّاص معروف به عمر سعد و ابن سعد ، فرمانده سپاه عبیدالله بن زیاد در واقعه کربلا بوده است. 🔸 او با لشکر چهار هزار نفری به کربلا رفت و نخستین تیر را به سوی حسین (ع) و یارانش رها کرد و پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش دستور داد بر بدن آنان اسب بتازند. 🔹 ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی کشته شد. او از شخصیت‌های منفور نزد شیعیان بوده و در زیارت عاشورا لعن شده است. 🔸ابن سعد به هنگام قیام سلیمان بن صُرَد خزاعی کوفی به خونخواهی از قاتلان امام حسین (ع) در سال ۶۵ هجری قمری، از ترس کشته شدن به دست مردم، شب ها در دارالاماره می‌خوابید 🔺 و یک سال بعد هنگامی که مختار بن ابی عبید ثقفی قیام کرد و بر کوفه مسلط شد همراه با محمد بن اشعث که او نیز از شرکت کنندگان اصلی جنگ کربلا بود، فرار کرد. 🔹اما بعد از شورش مردم کوفه بر ضد مختار، به کوفه بازگشت و با دیگر سران مخالف مختار، رهبری مردم را به دست گرفت، ولی با شکست کوفیان بار دیگر از کوفه گریخت و به سوی بصره رفت تا به مصعب بن زبیر پناهنده شود. 🔸مختار یکی از فرماندهان خود را به نام ابوقلوص شبامی به تعقیب آنان فرستاد. وی ابن سعد را دستگیر کرده به نزد مختار آورد و ابن سعد و پسرش حفص بن عمر بن سعد که او نیز در مجلس حاضر بود به دستور مختار کشته شدند. 🔺 مختار پس از آتش زدن بدن آنان سرهای آن دو را برای محمد بن حنفیه به مدینه فرستاد. 🔹 در روایت تاریخی دیگری آمده است که ابتدا مختار، ابن سعد را به شفاعت عبدالله ابن جَعده بن هُبیره مخزومی امان داد، زیرا خواهر مختار یا به قولی دختر مختار همسر عمر بن سعد بود؛ اما پس از اعتراض محمد بن حنفیه به مختار، وی به یکی از فرماندهان سپاه خویش دستور داد تا ابن سعد را در خانه‌اش دستگیر کرده سر از تنش برگیرد. (۵) 🔹شمر یکی از منفورترین اشخاصی است که در جنگ با امام حسین (ع) شرکت داشته و از او به نفرت یاد می‌شود. 🔸 در بسیاری از روایات، شمر را عامل به شهادت رساندن امام در گودال قتلگاه می‌دانند. هم چنین او پس از به شهادت رساندن امام حسین (ع) قصد حمله به امام سجاد (ع) داشته که عده ای مانع او می شوند. 🔹 شمر نیز مانند بسیاری دیگر از عوامل دشمن در واقعه عاشورا، به فرمان مختار به هلاکت رسید. 🔸 در پی قیام مختار ثقفی در سال ۶۶، شمر در جنگ علیه او شرکت کرد اما مختار وی و دیگر امرای اموی را در جنگ جَبّانة السَبیع (از محله‌های کوفه) شکست داد و شمر از کوفه گریخت. 🔹مختار جمعی را به همراه غلام خود به دنبال او فرستاد اما شمر غلام مختار را کشت و به قریه‌ای به نام کلتانیه (بین شوش و روستای صَیمره) رفت 🔸شمر نامه‌ای برای مُصعَب بن زبیر فرستاد که آماده جنگ با مختار بود، اما برخی از سپاهیان مختار، شمر را محاصره کردند و در حالی که یارانش گریخته بودند، او را کشتند 🔺 و سرش را نزد مختار فرستادند و بدنش را پیش سگان انداختند، مختار نیز سر شمر را برای محمد بن حنفیه فرستاد. (۶) 🔹محمد بن اشعث از عوامل دستگیری مسلم بن عقیل بود و در روز عاشورا انتساب امام حسین (ع) به پیامبر اکرم (ص) انکار کرد و به همین دلیل، مورد نفرین امام (ع) قرار گرفت. 🔸 در برخی روایات آمده است که او در روز عاشورا با نیش عقربی به هلاکت رسید اما منابع قوی تر، خبر از هلاکت او در قیام مختار می‌دهند. 🔹 محمد بن اشعث و دیگر قاتلان امام حسین (ع)، هنگامی که شنیدند مختار در جستجوی آنان است، گریختند و زمانی که از شورش اهالی کوفه باخبر شدند به کوفه برگشتند و فرماندهی این شورش را بر عهده گرفتند 🔸 اما بعد از اینکه شورش شکست خورد، محمد بن اشعث به همراه شبث بن ربعی و دیگر قاتلان امام حسین (ع) به بصره گریختند و مصعب بن زبیر را به جنگ با مختار تحریک کردند. 🔺 ابن اشعث سال ۶۷ق در جنگ مصعب با مختار کشته شد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) 🔺پس از 🔺واقعه کربلا 🔺حرمله بن کاهل اسدی🔺 (۷) 🔹حرمله در روز عاشورا از تیراندازان سپاه عمر بن سعد بود. 🔸او حضرت علی اصغر را با تیر سه شعبه به شهادت رساند که به همین دلیل از او با نفرت زیادی یاد می‌شود و در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته است. 🔹او هم چنین در شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع) نیز نقش داشت و حامل سر مبارک ایشان به کوفه بود. 🔸حرمله در قیام مختار، دستگیر شد و به فرمان مختار بن ابوعبید ثقفی، دست و پایش را قطع کردند و سپس او را در آتش سوزاندند. 🔸 منهال بن عمرو هنگامی که از سفر حج به کوفه برگشت و صحنه مرگ حرمله را از نزدیک مشاهده کرد، ماجرای ملاقاتش با امام سجاد (ع) و نفرین آن حضرت در حق حرمله را برای مختار تعریف کرد. 🔹 مختار، از این که دعای امام سجاد (ع) به دست او تحقق یافته است، سجده شکر به جای آورد. ابحر بن کعب🔺 (۸) 🔹ابحر بن کعب در واقعه عاشورا از سپاهیان عمر بن سعد بود. 🔸 روز عاشورا هنگامی که لشکر دشمن، امام حسین (ع) را محاصره کرد، عبدالله بن حسن از خیمه بیرون آمد و خود را به عمویش رساند. 🔹ابحر بن کعب با شمشیر به امام حسین (ع) حمله کرد، عبدالله دستش را سپر آن حضرت کرد و بحر شمشیرش را فرود آورد و دست عبدالله را قطع کرد. 🔸 در برخی روایات، غارت لباس امام حسین(ع) نیز به او نسبت داده شده است. 🔹 امام حسین (ع) روز عاشورا جامه خود را پاره کرد تا کسی پس از شهادتش آن را از تنش بیرون نیاورد اما بحر بن کعب این لباس را غارت کرد. 🔸 در برخی منابع آمده است که پس از واقعه عاشورا، دو دست بحر بن کعب، مبتلا به مرض شد. دستان او در زمستان آب (خونابه) می‌داد و در تابستان مانند چوب خشک می‌شد و پاهای او فلج شد. 🔺هانی بن ثبیت حضرمی🔺 (۹) 🔹او قاتل عبدالله بن علی بن ابی طالب و جعفر بن علی بن ابی طالب معرفی شده است و در زیارت ناحیه مقدسه به عنوان قاتل این دو فرزند امام علی(ع) لعن شده است. 🔸 هانی بن ثبیت در روز عاشورا به همراه رحیل بن خیثمه جعفی و جریر بن مسعود حضرمی کمان و لباس‌های امام را ربودند. 🔹 او که به دستور ابن سعد بر پیکر مطهر امام حسین (ع) تاخته بود، سرانجام به دستور مختار در سال ۶۶ هجری قمری کشته شد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) 🔺پس از 🔺واقعه کربلا 🔺عبدالله بن ابی حصین🔺 (۱۰) 🔹عبدالله بن ابی حصین، در واقعه کربلا از لشکریان عمر بن سعد و در گروه عمرو بن حجاج بود که آب را بر روی امام حسین (ع) و یارانش بستند. 🔸 روز هفتم محرم، عبیدالله بن زیاد در نامه‌ای از عمر بن سعد خواست که میان آب و امام حسین (ع) جدایی اندازد. 🔹 هنگامی که این نامه به دست عمر بن سعد رسید، به عمرو بن حجاج دستور داد تا با سربازان خود، مانع دسترسی امام حسین (ع) و یارانش به شریعه فرات شوند. 🔸 به نقل منابع، عبدالله بن ابی حصین ازدی بجلی به امام حسین (ع) گفت: «به خدا سوگند که جرعه ای از این آب نخواهی نوشید» 🔺که امام حسین (ع) در جواب این اقدام او را اینگونه نفرین کردند: «خداوندا! او را تشنه بمیران و هرگز نیامرز». 🔹 به گزارش حمید بن مسلم ازدی، عبدالله بن ابی حصین پس از واقعه کربلا بیمار شد و هرچه آب می‌نوشید تشنگی‌اش برطرف نمی‌شد تا اینکه از دنیا رفت. 🔺بجدل بن سلیم کلبی🔺 (۱۱) 🔹بجدل از سپاهیان عمر بن سعد در واقعه عاشورا است که پس از شهادت امام حسین(ع)، به انگشتر امام (ع) طمع می کند و برای سرقت آن، انگشت مبارک حضرت را قطع کرد. 🔸بجدل بن سلیم در قیام مختار دستگیر شد، و به دستور مختار ابتدا انگشتان و سپس دو پای او را قطع کردند و آنقدر در خون خود غلتید تا اینکه جان داد. 🔺اسحاق بن حیوه حضرمی🔺 (۱۲) 🔹او در روز عاشورا از لشکریان عمر بن سعد بود که به دستور عمر بن سعد داوطلبانه به همراه تعدادی با اسب بر بدن مبارک امام حسین (ع) تاخت. 🔸هم چنین در برخی منابع، سرقت لباس های امام را به او نسبت داده اند. 🔹او پس از واقعه عاشورا به بیماری پیسی مبتلا، و چهره‌اش دگرگون شد و موهایش ریخت. 🔸مختار ثقفی، دست و پای ده نفری که بر بدن امام حسین (ع) اسب تاخته بودند را با میخ آهنین بست و بر پشتشان اسب تاخت تا آنکه کشته شدند. (۱۳) 🔹سنان بن انس یکی از عوامل مهم در شهادت امام حسین (ع) بوده. 🔸او در آخرین لحظات حیات امام حسین (ع)، هنگامی که حضرت در گودال قتلگاه افتاده بودند و کسی از سپاه عمر سعد جرأت تمام کردن کار را نداشت؛ سنان بن انس تأثیر مهمی در تحریک دیگران برای به شهادت رساندن امام حسین (ع) داشت. 🔹در هنگام آشفتگی اوضاع کوفه پس از مرگ یزید، سنان که به عنوان یکی از قاتلان اصلی حسین(ع) شناخته می‌شد؛ زندگی پنهانی در پیش گرفت 🔸و در برخی از نقل‌ها، پس از قیام مختار ثقفی، از کوفه خارج شد و به بصره و اطراف آن گریخت و در برخی منابع آمده که سنان به دست یاران مختار ثقفی کشته شد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه ای که روضه شد عصرعاشوراست به یاد خانم رقیه(س ) خواهشا هرموقع حالت خوش بود ودرتنهایی ببینید اگه دلتون شکست ماراهم دعاکنید کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
♦️یک عراقی در وصف حاج قاسم نوشته: نمیدانم در کدام یک از این شبها باید تو را یاد کنم. روز مسلم چون تو فرستاده و میهمان ما بودی یا روز حبیب، چون تو بهترین دوست بودی یا روز قاسم چون اسمت قاسم بود یا روز علی اکبر چون بدنت قطعه قطعه شد یا روز عباس چون تو حامل پرچم بودی و دو دستت قطع شد؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
کسانی که در سال ۶۱ هجری امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند يا حرام زاده بودند یا حرام لقمه دقیقا مانند ترامپ و صهیونیستها و آل سعود و داعش و منافقین و تکفیری ها و سران و اصحاب فتنه۸۸ و حامیان دیروز و امروز آنها. لعنة الله عليهم اجمعين کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔻 شب عاشورا تا وقتی امام حسین نفرمود، عباس جواب شمر ملعون را نداد 🔺ما عباس می خواهیم که تا امامش اجازه نداده با دشمن تماس نگیرد کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: وقتی امام حسین (ع) و یارانش در کربلا به شهادت رسیدند پس تاریخ وقایع کربلا از طریق چه کسانی به ما رسیده است که آخوندها بالای منابر داستان سرایی می کنند؟ پاسخ شبهه: ✅ راویان عاشورای حسینی این چهره ها هستند: 1️⃣ حمیدبن مسلم ازدی: بخش زیادی از اطلاعات تاریخی آن دوران از حمیدبن مسلم ازدی، وقایع نگار و خبرنگار سپاه عبیدالله بن زیاد منتقل شده است. 🏴نقل شده است که همین فرد مانع کشته شدن امام سجاد (علیه السلام) توسط شمر شد. به همین دلیل وقتی مختار به کوفه تسلط پیدا کرد به او امان داد. 2️⃣ امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها): 🏴 امام زین العابدین (علیه السلام ) و حضرت زینب و بانوان دیگر کاروان هم در نقل این وقایع سهم بزرگی داشتند. 3️⃣ جنایتکاران سپاه دشمن: 🏴 خیلی از جنایتکاران کربلا قبل از اینکه قیام توابین مختار صورت بگیرد با افتخار آمده بودند و وقایع عاشورا را تعریف کرده بودند. همین ها سینه به سینه ماند و مختار هم با همین اطلاعات به سراغشان رفت و انتقام گرفت. خیلی هایشان هم نقل جنایت هایشان را در هنگام مرگ بیان می کردند. مثل همانی که در مختارنامه مطرح شد؛ روایت خولی قبل از اعدامش. 4️⃣ یاران زنده مانده امام (علیه السلام): 🏴 فردی به نام ضحاک بن عبدالله مشرقی که جزو یاران امام بوده و از میدان گریخته بود. این فرد با امام شرط کرد تا موقعی همراهشان است که وجودش فایده داشته باشد. امام هم قبول کرده بود. او هم اسبی را در خیمه ای آماده نگه داشت تا زمانش برسد. تا قبل از شهادت حضرت عباس (علیه السلام) هم ماند ولی آخر کار، از امام اجازه رفتن گرفت که امام هم اجازه داد. گریخت و کسی هم نتوانست او را بگیرد. او هم خیلی از اتفاق ها و نحوه شهادت ها را بیان کرده. 5⃣ 🏴 غلام رباب (همسر امام حسین (علیه السلام)) هم که زنده ماند اتفاقات زیادی را نقل کرده. البته او در کنار امام جنگ هم کرده بود ولی در آخر اسیر شد. سپاه دشمن هم او را آزاد می کند چون معتقد بودند او غلام بوده و مطیع اوامر ارباب! 📚به نقل از دکتر محمد حسین رجبی دوانی تاریخ دان و محقق تاریخ اسلام و تشیع کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
✏️💥 شناخت شمرِ زمانه ✅ امام خامنه‌ای:« یعنی اینکه بدانیم که سر از امام حسین علیه‌السلام برید همان جنگ صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت.» 💠 اینکه آقا از بین این همه وقایع تاریخ اسلام و ادیان الهی، رو ملاک داشتن بصیرت معرفی کردن، یعنی ما باید حتما حتما در آزمون ، شمر رو شناسایی کنیم. چون واقعه کربلا کسی نیست جز شمر بن ذی الجوشن. اگه شمر، رو تحریک به بیعت گرفتن اجباری حتی با جنگ با امام حسین نکرده بود، هیچوقت ماجرای کربلا اتفاق نمی‌افتاد. چون بر طبق شواهد موجود، و حتی خود ابن زیاد به دنبال قتل حسین بن علی علیه السلام نبودند. ❌ شما حتما تا به حال بارها پوسترهای رو دیدین. درسته که این پوسترها بسیار زیبا طراحی شدن، اما واقعیت اینه که پیامی که به مخاطب منتقل می‌کنن چندان درست نیست. آمریکا و سرباز آمریکایی، شمر این زمان نیستند. است، نه شمر زمانه. شمر و عمرسعد ساکن بودند. واقعه کربلا بود که نه یزید و نه ابن زیاد (عامل یزید و حاکم کوفه) در اون حضور مستقیم نداشتند. جنگ نیابتی بین اهل کوفه (جماعت طالب و بیعت با یزید) با انقلابیون سپاه امام حسین علیه السلام بود. ❌ بنابراین اگه دنبال شمر میگردیم، باید او رو در پیدا کنیم. برای شناختن شمر، اول نیاز داریم که با یزید زمان رو شناسایی بکنیم. ببینید، جنگ نیابتی ما در حال حاضر با آمریکا در کدوم میدان هست؟؟ 👈 درسته که ما در عرصه‌های سخت و نرم، هر دو درگیر جنگ هستیم. اما میدان جنگی که یزیدی کوفه (سران نظام) در اون حضور مستقیم داشته باشند و بر علیه انقلاب ما بجنگند، فقط حوزه در میدان جنگ نرم هست. ❌ آمریکا از طریق نبرد دیپلماتیک با مهره های نفوذی می خواهد ارکان اقتدار سخت (هسته ای و ) و نرم (اقتصاد و ) انقلاب ما رو نابود کند. همونطور که آقا گفت قرار نیست که براندازی اتفاق بیفته، اونا به دنبال و نابودی انقلاب ما از درون هستند. یعنی فقط اسمی از انقلاب باقی بمونه، اما در عمل، ما هم بشیم یه کشوری مثل . اصلا نیازی هم به حمله نظامی و این چیزا نیست. ❌ شمر، «سردار» ابن زیاد در میدان کربلا بود، ببینید سردار ابن زیاد زمان در میدان دیپلماسی چه کسی هست. شمر کسی بود که « » برای علمدار امام حسین آورد، شمر کسی بود که رگ و ریشه داشت، ببینید چه کسی در خواص ما دوستان یهودی-آمریکایی مثل «ر.ف» داشته، در شهری به دنیا اومده که زمانی به « » در ایران معروف بوده و یهودیان زیادی اونجا زندگی میکردن. سالهای سال ساکن آمریکا بود و فقط چند ماه یه دفعه از آمریکا به ایران اومد و شد یکی از خواص نظام ما!! ببینید چه کسی رو تایید کرد و پیام تبریک جشن پوریم یهودی رو برای کل یهودیان دنیا فرستاد. ❌ شمر کسی هست که اگه جلوی او سد نشود، دست دیگه علمدار یعنی رو هم قطع خواهد کرد. کسی هست که اگه جلوش گرفته نشود خیمه رو با اهل اون خواهد سوزاند. شمر کسی هست که یزید این زمان رو دشمن نمیدونه، بلکه به به او نگاه میکند ... ⚠️ همیشه اخمو و ترسناک با هیکل مهیب و خنجر در دست نیستند، گاهی شمرهای کت و شلواری با صورتی پر از خنده و قهقهه و قامتی کوتاه، با سر علمدار و امام زمانشان را می برند، در حالی که کیف دیپلمات در دست دارند... کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
حادثه 🔺🔺عاشورا یعنی: نتیجه حرام خوری از به امام کُشی ختم می گردد 🔹در این ۱۴۰۰ سال محققان و پژوهشگران زیادی در مورد رفتار خشن مردم با امام حسین(ع) نوشته اند. 🔺 اما هیچ کدام به اندازه کلام خود امام دقیق نیست. امام فرمود: چون شکم‌های شما از حرام پر شده است از درک حقیقت عاجز شده اید . 🔸اما مردم و به کدام حرام خواری عادت کرده بودند؟ می خوردند یا دزد مال بودند؟ . 🔹حاشا و کلا! قاریان قرآن، سجده های طولانی، عمل به سنت، اول وقت، مردمی که این‌چنین بودند قطعا اهل ربا و دزدی هم نبودند . 🔸اما به مرور در دوره خلیفه دوم تقسیم غیرعادلانه در آغاز شد و در خلافت عثمان خلیفه سوم ویژه و به امری عادی تبدیل گشت . 🔹اندک نفراتی از صحابه هم که به تقسیم نادرست و تصرف در بیت المال اعتراض کردند تنبیه و تبعید شدند . 🔸جامعه با دزدی و بالارفتن از خانه مردم مخالف بود اما به مرور زمان حرام خوری از به امری عادی تبدیل شد و نسلی با همین شکم های پر از حرام تربیت گردید. 🔹این نسل مقابل حسین(ع) ایستاد. جرم شخصی یا حرام خواری فردی با اینکه یک جامعه نسبت به بی تفاوت باشد فرق دارد . 🔸پس به زبان ساده، حادثه عاشورا یعنی: نتیجه حرام خوری از به امام کُشی ختم می گردد کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
⚫️ تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی ‼️ ◾️#| آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس! 🔹 اما آنی که میخواد در مکتبخانه ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟ 🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند! 🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند. 🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛ 🔻 سخن آخر؛ 🔹 آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان! 🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: شنیده شده که می گویند از صدای گریه حضرت رقیه سلام الله علیها یزید در کاخش از خواب بیدار شد و… در کجای دنیا قصر را در کنار خرابه میسازند؟ پاسخ شبهه: 1⃣ تنها مدرک این اتفاق را در خانه و کاخ یزید ترسیم می‌کند، اما همه می‌گویند در خرابه! و جالب هم این است که اکثرا – اعم از نویسندگان و گویندگان – گفتار خود را به کامل بهائی نسبت می‌دهند! در حالیکه انگار این بخش از کتاب را مطالعه نکرده اند. 2⃣ اما نقل ماجرا از کامل بهائی؛ 🔅 کامل بهائی مال عماد الدین طبری ج 2 ص 179 دارد: در «حاویة» آمده که زنان خاندان نبوت در حالت اسیرى، حال مردان که در کربلا شهید شده بودند، بر پسران و دختران ایشان پوشیده مى‌داشتند و هر کودکى را وعده‌ها مى‌دادند که پدر تو به فلان سفر رفته است [و] باز مى‌آید تا ایشان را به خانه یزید آوردند، دخترکى چهارساله بود، شبى از خواب بیدار شد و گفت : «پدر من حسین کجاست؟ این ساعت او را به خواب دیدم سخت پریشان!، زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، یزید خفته بود، از خواب بیدار شد و حال تفحص کرد، خبر بردند که حال چنین است. 3⃣ به وضوح پیداست که این اتفاق در خانه یزید بوده نه خرابه، البته باید گفت در ابتدا ورود اسرا به شام آن‌ها را در خرابه بردند، خرابه‌ای که امام صادق(ع) در روایتی که از ایشان کتاب خرائج ج 2 ص 753 نقل می‌کند، آن قدر سست بود که می‌خواست بر سرآنان فرو بریزد و کتاب امالی شیخ صدوق ص 231 از فاطمه بنت الحسین(ع) متنی به این مضمون نقل می‌کند، آن‌ها را در جایی زندانی کردند که نه از سرما در امان بودند، نه از گرما، به حدی که صورت‌هایشان آسیب دیده بود، شاید همین نقل‌ها بعضی‌ها را به اشتباه انداخته و خیال کرده‌اند این مصیبت در خرابه بوده! به هر حال تنها مدرک این مصیبت است. 4⃣ با دقت در عبارت «زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست» در می بابیم با صدای گریه و فغان اسراء یزید(لعنة الله علیه) از خواب بیدار شد نه تنها با گریه حضرت رقیه سلام الله علیها . 5⃣ اما در رابطه با مکان خرابه که چه جایی و در کجا بوده باید گفت ، مورّخان و مقتل نویسان این مکان را به صورتهای متفاوتی توصیف کرده‌اند که برخی از آنها را ذکر میکنیم؛ 🔸 پس از خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس یزید که اوضاع را بر ضدّ او متحوّل ساخت، یزید به ناچار اهل بیت را در خرابه‌ای بی‌سقف جای داد. آنان سه روز در آن خرابه بودند … 📚 (مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۷۴ | فرهنگ عاشورا، ص۱۵۹) 🔸 از بعض کتب نقل شده که مسکن و مجلس اهل البیت(ع) در شام در خانۀ خرابی بوده و مقصود یزید آن بود که آن خانه سر ایشان خراب شود و کشته شوند … 📚 (منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۰۲) 🔸 (بعد از وقایعی که در کاخ یزید رخ داد، به دستور او، اهل بیت را برای مدتی در شام سکنا دادند.) شیخ مفید این موضوع را چنین به تصویر کشیده است: 🔹«…سپس دستور داد زنان را در خانه جداگانه درآرند، و على بن الحسين(ع) نيز نزد ايشان باشد، پس خانه چسبيده به خانه يزيد را براى ايشان خالى كرده، و چند روزى آن خاندان (عصمت) در آن‌جا ماندند…». 📚 (شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج2، ص 122) از متن شیخ مفید همین مقدار دانسته می‌شود که محل اسکان اهل بیت(ع) خانه‌ای در جوار قصر یزید بود. و به ویژگی‌های دیگر آن پرداخته نشد. 🔸 اما قطب راوندی روایتی مفصل‌تر نقل می‌کند: 🔹 «امام صادق(ع) فرمود: وقتى امام زين العابدين(ع) را با اهل بيت پيامبر نزد يزيد آوردند، آنان را در خرابه‏اى كه ديوارهايش سست بود قرار دادند. يكى از آنها گفت: ما را در اين خرابه قرار دادند تا بر سر ما خراب شود. يكى از نگهبانان اين را شنيد و به زبان رومی گفت: اينها را بنگريد مى‏ترسند كه ديوار بر سر آنها خراب شود، در حالی‌که اين بهتر است از آن‌كه فردا بيرونشان آورده و يكى بعد از ديگرى گردنشان را بزنند! امام سجاد(ع) فرمود: به اذن خدا هيچ يك از اين دو نمى‏شود. و همين طور هم شد.» 📚 (قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج2، ص 753) farsnews.com/newstext.php?nn=13930916001105 yon.ir/KamelBahae yon.ir/wikishiaKh islamquest.net/fa/archive/question/ar22308 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
⛔️ تکرار کربلا و ذبح حسین ابن علی ها در صورت عدم هوشیاری و بیداری عوام و خواص ✏️💥 شاخصه ها و ابزار دشمن برای دست یافتن به استحاله فرهنگی ✅ ابتدا لازم به ذکر است که در و فرهنگ رومی که در حقیقت همین است که امروزه ما با آن مواجه هستیم، اسلام را نپذیرفت و با تلفیق فرهنگ اموی سعی در و انحطاط اسلام داشت.  💠 متولیان این فرهنگ تلاش کردند همان گونه که را پذیرفتند و آن را رنگ خود دادند و با جریان اصلا مسیحیت را بیرون انداختند، اسلام را هم با حاکمیت شخصی مانند اصلا نتوانستند بپذیرند و تلاش کردند تا آن را دچار دگرگونی و کنند.  ♦️ شاید این مسئله امروز بیش از هر چیزی را مورد تهدید قرار داده است که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان یاد کرده و در دیدار با مسؤولان صدا و سیما به کار بردند و فرمودند: «دشمنان دنبال در کشور ما هستند.»  🎯 باید توجه داشت که در عصر حسینی این استحاله فرهنگی به نحوی صورت گرفت بود از آن و از آن برای مردم باقی مانده بود و این در حالی است فرهنگ غرب یا همان فرهنگ رومی-اموی به نحوی به دنبال استحاله فرهنگی و در جمهوری اسلامی و ایجاد در این میراث است که رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی خویش هشدار می دهند که «هدف اصلی از این فکرشده و حساب‌شده، جمهوری اسلامی ایران و و سیرت، با و ظاهر آن است» و شاخصه های که استحاله شده است را این گونه بیان می کنند: « باطن و سیرت به معنای تغییر ، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است؛ در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ، صهیونیسم و شبکه‌ی قدرت جهانی باشد.»  ⚠️ از این رو با توجه به اینکه و ابن علی ها در صورت عدم هوشیاری و بیداری عوام و جامعه بعید نیست باید ها و دشمن برای دست یافتن به این استحاله فرهنگی را جست و جو کرد.  1⃣ یکی از مهم ترین شاخصه‌ها و راهکارهای لازم و ابزار های مورد نیاز برای انحطاط در اسلام ناب، سوق دادن جامعه از به سوی و خلفایی است، این اتفاقی بود که در ماجرای افتاد.  2⃣ یکی دیگر شاخصه‌های فرهنگ اموی-رومی نیز استفاده از پست رتبگان و غیرمتعهد، لاابالی و در مصادر جامعه بود که در دوران پس از شهادت به خوبی این مسئله را در جامعه اسلامی شاهد بودیم.  3⃣ یکی دیگر شاخصه‌های فرهنگ اموی-رومی و کنار زدن چهره‌ها، و جریان‌های و است تا آنجا که در زمان معاویه و لعن روی منابر یک و فرهنگ در جامعه شده بود، امام مجتبی(ع) و امام حسین(ع) (خارج شده از دین) نامیده شد. 4⃣ یکی دیگر از شاخصه‌های فرهنگ اموی به کار گیری سیستم و گسترده و ارزش‌های اسلامی و اهل بیت(ع) است که برای اینکار ثمرة بن جندب که از پیامبر اکرم(ص) بود با دریافت از معاویه دست به قرآن علیه علی(ع) زد.  5⃣ یکی دیگر از شاخصه های فرهنگ اموی-رومی برای استحاله فرهنگی اسلام ناب چهره سازی و در جامعه اسلامی برای ایجاد برای آنان در میان مردم بوده است تا آنجا که معاویه " " (دایی مؤمنان)، یزید " " و از سوی دیگر خود را " " معرفی کردند و این یک بود.  🔻 از سوی دیگر به همین دلیل بود که (س) در با خطبه‌های کوبنده، و معرفی خاندان اموی به عنوان "آزاد شده به دست پیامبر" یزید را منکوب کردند و این چهره‌های ساختگی را کردند.  👈 حال امروز برای ایجاد روزنه های نفوذ و در جامعه دست به ها زده و و می سازند تا بتوانند برای آنان مقبولیت ایجاد کرده و به خورد جامعه بدهند. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🏴 ای امام سجده کننده بر تربت کربلا، عروجت بر جاده های گل آذین بسته آسمان و رها شدنت از بی مهری های اهل زمین بر قلب های ما تسلیت باد. شهادت امام سجاد (ع) بر همه محبانش تسلیت باد کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: ⁨🔵 پیرمردی که دختر بچه‌ای را بر اساس قوانین اسلامی عقد کرده و دختر بچه حاضر به جدایی از خانواده‌اش نیست. 🔵 این که چیزی نیست. ما مدل پیشرفته‌تر از این را در میان مراجع تقلید خودمان داریم. باور نمی‌کنید، مراجعه کنید به کتاب تحریرالوسیله آیت‌الله خمینی باب النکاح مسئله ۱۲ در آنجا می‌بینید که آیت‌الله‌ خمینی ازدواج و سکس با دختر شیرخواره را هم مجاز می‌داند. ⁩پاسخ شبهه: وقتی کانال ضد انقلاب سپهر ازادی نگران احکام اسلام میشود بحث در مورد قوانین ازدواج در اهل سنت بحث جداگانه و طولانی است و اما شیعه👇 آیا پدر و مادر شرعاً می‌توانند پسر یا دختر خود را مجبور به ازدواج کنند و در صورت اجبار، آیا عقد آنان صحیح است؟ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: در فرض سؤال اجبار جایز نیست و بدون رضایت زوجین عقد صحیح نیست. حضرت آیت‌الله بهجت: نمی‌توانند و عقد فضولی است. ایت الله سیستانی نمی توانند و...‌ ⚠️این اثبات اولین دروغ و اما دومین دروغ👇 ◀️1. پناه بر خدا از دست کذابان. این متن، برشی ناقص و نادرست از کتاب حضرت امام (ره) است و متاسفانه همچون بسیاری از مطالب اسلام ستیزانه دروغ و مغلطه ای برای تخریب چهره حضرت امام (ره) است. آن چه منسوب به امام خمینی(ره) در کتاب تحریر الوسیله آمده است، در حقیقت ⚡️عین عبارات برخی فقهای گذشته ⚡️ است که پس از آن، حضرت امام به نقد و بررسی این نظریه می پردازد. ❇این جمله که :« أما سائر الاستمتاعات کاللمس بشهوة و الضم و التفخیذ فلا بأس بها حتى فی الرضیعة ؛ دیگر استمتاعات از صغیره و حتی شیرخوار مانند لمس و .. جایز است.» تحریر الوسیلة، ج2، ص 241، عین عبارت فقیهان گذشته از جمله در کتاب العروة الوثقی است. (العروة الوثقى (للسید الیزدی)، ج2، ص 811.) ✔️ اما مرحوم حضرت امام خمینی در فتوایی که نظر خودشان را مطرح کرده اند، جواز دیگر استمتاعات (به جز جماع و همبستری که همه فقها آن را نسبت به دختر صغیره منع کرده اند) را نیز از دختر صغیره نفی کرده اند. (تحریر الوسیه،(ترجمه)، ج‌3، ص 495.) ⛔️ بنا بر نظر ایشان، چون با دختر صغیره نمی توان جماع و دیگر لذت های جنسی را داشت، چنین عقدی محل اشکال است.⚡️ ◀️ 2. از نظر ⚡️برخی فقهای شیعه⚡️، ازدواج پسر و دختر خردسالی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند، با ولایت ولی شرعی (پدر یا جد پدری) آنها صحیح است که برای موارد خاصی مثلا محرم شدن مادر دختر با پدر یا خود پسر در موارد عسر و حرج استفاده می شود. مثلا وقتی دو خانواده مجبورند در منزلی کوچک زندگی کنند و برای محرم شدن می توانند از این قاعده استفاده کنند. ضمن آنکه همین معدود فقها نیز تصریح دارند، جواز انعقاد عقد ازدواج به معنای جواز همه استمتاعات جنسی و اعمال زناشویی نیست؛ زیرا بعضی از لذت های جنسی بین زن و شوهر مشروط به سن خاصی از زن (همسر) است تا از هرگونه آسیب جسمی روحی او جلوگیری شود، و در صورتی که شوهر از این قانون اسلام تخلف کرده و با همسر نابالغ خود نزدیکی کند و این کار او موجب خسارت به سلامتی جسمی او شود، از نظر اسلام علاوه بر "حرام شدن دائمی" این همسر بر او، مجازات های مالی سختی نیز در انتظار او است. حضرت امام خمینی (ره) در بیان مجازات چنین عملی از نظر اسلام فرموده اند: "... اگر مرد با همسر خود قبل از تمام شدن سن نه سالگی او نزدیکی کند و او را "افضاء" کند، زناشویی با این همسر بر او برای همیشه حرام خواهد شد و باید دیه کامل او را بپردازد و کلیه مخارج او را نیز تا آخر عمرش بر عهده بگیرد و همچنین باید مهر او را تماماً بپردازد ...."( امام خمینی، تحریر الوسیلة، ج2، ص: 242، مسألة 12) ◀️ 3. ضمنا شایان ذکر است، آن چه در میان فقهاء شیعه مورد اتفاق است این موضوع است که قبل از سن بلوغ نمی توان با دختر همبستر شد ولی این نظر، مورد قبول فقهاء اهل سنت نیست و آنان در صورتی که دختر توان همبستری را داشته باشد، همبستر شدن با او را اگر چه صغیره باشد جایز می دانند. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حرمت شکنی تاسوعا و عاشورا در بابلسر ! / از رقصیدن دختران تا تعارف زدن مشروب 🔹شب تاسوعا ، جلوی هیئت ثارالله بابلسر هنگام دمام زنی عده ای دختر روی طبقه هفتم میرقصیدند ! 🔹علنا در ساحل بابلسر مشروب تعارف میزنند به یکدیگر ! 🔹مسئول امنیت شهر جواب امام جمعه و فرمانده انتظامی شهر رو نداد ! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 از توهین به مازندرانی ها تا حرمت شکنی در تاسوعا و عاشورای حسینی 🔹انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا از بی بند و باری ها در سواحل مازندران در ایام محرم: 🔹آقای استاندار در ستاد کرونای شما چه اقدامی صورت گرفت!؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈