eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 📣رد شایعات درباره قیمت تمام‌شده واکسن ایرانی کرونا 🔸سازمان غذا و دارو نسبت به اخبار منتشر شده درباره واکسن کووبرکت واکنش نشان داد. 🔸کیانوش جهانپور سخنگوی این سازمان امروز در توییتی نوشت: «هیچ کدام از واکسن های کرونا تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت گذاری نشده است. قیمت گذاری بر اساس هزینه تمام شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن های مشابه خارجی و البته با رویکرد حمایت از تولید ملی در کمیسیون قیمت‌گذاری انجام خواهد شد» 🔸برخی رسانه ها امروز نوشته بودند برای دولت 200 هزار تومان قیمت گذاری شده است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ امام‌علی‌علیه‌السلام بادِر شَبابَكَ قَبلَ هَرَمِكَ، وصِحَّتَكَ قَبلَ سُقمِكَ جوانى ات را پيش از پيرى دریاب، وتندرستى ات را پيش از بيمارى ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ تحلیل تصمیم خردمندانه رهبری به تزریق واکسن کرونای ایرانی 🔻 موفقیت های دانشمندان جوان ایرانی در توسعه فناوری های پیشرفته و وارد شدن ایران به باشگاه کشورهای توسعه یافته، سبب خشم شدید دشمنان شده و اقدامات تخریبی علیه این پیشرفت ها را با توجه به انتخابات دشمن شکن و شروع تحولی سازنده در کشور را شروع کرده اند. هشیار باشیم. 🔹ورود ایران به لیست چند کشور پیشرفته تولید واکسن کرونا که با حمایت های مستمر رهبری و تشویق دانشمندان واکسن های ایرانی صورت گرفت برای دشمنان ایران خبری نگران کننده و برای دوستان سبب خوشحالی است. 🔹 از همان روز که خبر تولید و توزیع واکسن کرونای تماما ایرانی منتشر شد، شایعه سازی ها و تخریب ها در رسانه های بیگانه و فضای مجازی و برخی آفراد نا آگاه داخلی و اقدامات شرورانه دشمنان مانند حمله پهبادی و ... نشان از توطئه دشمنان برای سلب اعتماد از واکسن ایرانی. 🔹رهبر خردمند ایران در اقدامی هوشمندانه زیرکانه و خنثی کننده توطئه های دشمنان و ارائه راهبرد به برخی افراد نگران داخلی با پذیرش تزریق واکسن کرونای ایرانی خط بطلانی بر توطئه حساب شده دشمنان پیشرفت و تولیدات ایران کشید و آنها را خنثی کرد. 🔹عزیزان اینک همه باید متحد و هماهنگ شویم. تمام جامعه علمی دانشگاهی و علوم پزشکی و فعالان حوزه طب سنتی ضمن حمایت از واکسن های ایرانی فقط یک حرف بزنیم و آن مطالبه اجرای حکم رهبری در ممنوعیت واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی است، همچنین ضرورت اصلاح تصمیمات ستاد کرونا و اصلاح کمیته علمی ستاد کرونا. 🔹سال رفع موانع تولید است و دولتی جدیدی در راه است و مسیر برای اتحاد، همدلی، همکاری و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی معیشتی و خود اتکایی در تولید و ساختن ایران. پس مراقب باشیم در این مسیر همراه رهبر و پشتیبان او باشیم و با نشر مطالبی و ایجاد تردید بجای رفع موانع مشکل ساز نباشیم که صدها دانشمند دغدغه مند در آنچه شما نگران آن هستید وجود دارند. همه با هم دشمنان را مایوس و دانشمندان ایرانی و واکسن ایرانی را حمایت کنیم ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه (کلیپ فضای مجازی)امام خمینی (۰۹ اسفند ۱۳۶۲): می گویند که سیاست حق مجتهدین است؛ یعنی، در امور سیاسی در ایران پانصد نفر دخالت کنند، باقیشان بروند سراغ کارشان. یعنی مردم بروند سراغ کارشان، هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند، و چند نفر پیرمرد ملا بیایند دخالت بکنند. این از آن توطئه سابق بدتر است همانطوریکه مکرر من عرض کردم و سایرین هم گفته‌اند انتخابات در انحصار هیچ کسی نیست نه در انحصار روحانیین است که در انحصار احزاب است نه در انحصار گروه هاست انتخابات مال همه مردم است مردم سرنوشت خودشون هست اونوقت شیطنت این بود که سیاست از مذهب خارج است و بسیار ضرر به ما زدند و ما بسیار ضرر خوردیم و آنها بسیار نفع بردند این مطلب شکست خورد و حالا میگن که سیاست حق مجتهدین است یعنی در امور سیاسی در ایران ۵۰۰ نفر دخالت کنند باقیشون برن پی کارشون یعنی مردم برن سراغ کارشون هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند و چند نفر پیرمرده ملا بیان دخالت بکنند این از این توطئه سابق برتر است برای ایران برای اینکه اون یه عده ای از علما را کنار می‌گذاشت منتهی به واسطه اونا هم یه قشر زیادی کنار گذاشته میشن این تمام ملت را میخواهد کنار بگذارد ❇️ پاسخ @Antishobheh 👈 ویدئوی سخنرانی امام خمینی ره: " آن وقت شيطنت اين بود كه سياست از مذهب خارج است و بسيار ضرر به ما زدند ... 🔷پی نوشت: 📌امام خمینی: شورای نگهبان نباید تمام ملت را کنار بگذارد؟!! پیش بینی دقیق امام خمینی درباره برگزاری مهندسی شده# توسط شورای نگهبان؛؛؛ و دیکتاتوری و ایستادن شورای نگهبان در مقابل دموکراسی؛خواست؛اراده؛ انتخاب و رای مردم و کنار زدن ملت؟!! چپ و راست به دنبال کنار زدن ملت و حذف رای واقعی و حقیقی ملت احمدی نژاد# با استفاده از ابزار شورای نگهبان و بدست گرفتن قدرت با دیکتاتوری هستند؛؛ امام خمینی: ‏توطئه‌ی خطرناک آن است که چند نفر پیرمرد ملا، بجای ملت ایران تصمیم بگیرند؟!! 💠 در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1362 گویا برخی از نخبگان بر این عقیده بودند که نیازی به درگیر شدن افکار عمومی نیست، عده‌ای از علما و عقلا که صلاح مردم را بهتر تشخیص می‌دهند، گرد هم بنشینند و بهترین اشخاص را برگزینند. حضرت امام خمینی (ره) در واکنش به این طرز فکر 9 اسفند سخنرانی می‌کنند: 🎙️ «انتخابات در انحصار هيچ كس نيست، نه در انحصار روحانيين است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌هاست. انتخابات مال همه مردم‏ است. مردم‏ سرنوشت خودشان دست خودشان است. و انتخابات براى تأثير سرنوشت شما ملت است. از قرارى كه من شنيده ‏ام در دانشگاه بعض از اشخاص رفته‏ اند گفته ‏اند كه دخالت‏ در انتخابات، دخالت‏ در سياست‏ است و اين حق مجتهدين است. تا حالا مى ‏گفتند كه مجتهدين در سياست‏ نبايد دخالت بكنند، اين منافى با حق مجتهدين است، آنجا شكست خورده‏ اند حالا عكسش را دارند مى‏ گويند. اين هم روى همين زمينه است، اينكه مى ‏گويند انتخابات از امور سياسى است و امور سياسى هم حق مجتهدين است ❗️هر دويش غلط است... همان طورى كه يك مجتهد در سرنوشت خودش بايد دخالت كند، يك دانشجوى جوان هم بايد در سرنوشت خودش دخالت كند... حالا مى‏گويند كه سياست حق مجتهدين است يعنى، در امور سياسى در ايران پانصد نفر دخالت كنند، باقيشان بروند سراغ كارشان...(صحيفه امام، ج‏18، ص: 366-369) 🔹 همانطور که می بینید، مخاطب امام ره به هیچ وجه شورای نگهبان نیست. بلکه مخاطب ایشان آن نظریه ای است که می گوید اصلا انتخاباتی صورت نگیرد و یک عده خاص که عقل و فهم بیشتری نسبت به مسائل دارند، بیایند و رئیس جمهور یا نماینده مجلس را انتخاب کنند. این نظریه با مردم سالاری و آن جمهوریّت مدّ نظر امام در تعارض است و امام با این مسئله مخالفت می کنند. 🔹 اما این که ادعا می کنند شورای نگهبان انتخابات را مهندسی می کند، ادعای مغالطه آمیز و عوام فریبانه است. 🔹 شورای نگهبان به موجب اختیاراتی که قانون اساسی به او داده، اشخاصی را که شرایط حداقلی مندرج در قانون برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دارند را بررسی کرده و احراز صلاحیت می کنند. در عمر چهل ساله این شورا نیز بارها دیده ایم که افرادی از گروه های مختلف سیاسی تایید صلاحیت شده اند و این اتهامات با مشاهده سابقه شورای نگهبان مرتفع خواهد شد. 🔹 پس از فیلتر شورای نگهبان، مردم از بین کسانی که شرایط زیر را دارند، یکی را به به نظرشان دارای صلاحیت بیشتری برای اداره امور اجرایی کشور است انتخاب می کنند. 🔺1. فردی که از رجال مذهبی و سیاسی است. 🔻2. ایرانی‌الاصل است. 🔺3. تابع ایران است. 🔻4. مدیر و مدبر است. 🔺5. دارای حسن سابقه و امانت و تقوی است. 🔻6. مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور است. 🔺7. و از حقوق اجتماعی محروم نشده است.👇👇👇
بله. اینها شرایط حداقلی برای کسی است که میخواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود و همانطور که میبینید، اعمال چنین فیلتری بر روی داوطلبان، به هیچ وجه موجب مهندسی شدن انتخابات و دیکتاتوری و اعمال نظر 12 نفر بر 80 میلیون نفر نمی شود. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: اگر قرار بود با دعا کردن مشکلات حل شود پس نقش خود ما در زندگی چیست؟ آیا بهتر نیست انسان به جای دعا کردن با پشتکار کاری که فکر می کند درست است کار را انجام دهد؟ ❇️پاسخ: دین اسلام، دین جمع بین ظاهر و باطن است، جمع بین اموری مادی و معنوی. همان حال که خالق باد و ابر خداوند است و ریزش باران با توجه به قوانینی است که او در طبیعت قرار داده است، ولی در عین حال علت ریزش باران را ایمان و تقوای مردم بیان می کند. خداوند متعال، تمام امور این جهان را براساس نظم و حکمت خاصی تدبیر کرده و برای هر پدیده و واقعه­ای، علت­ها و اسبابی قرارداده است که رسیدن به هر هدف، جز از طریق علل و اسباب آن ممکن نیست. اوّل باید حرکت­ کرد و از خداوند خواست که این حرکت، در مسیر صحیح باشد و به حقیقت و مطلوب واقعی برسد. دعا و استعانت از خداوند در همه کارها به این معنا است. دعا وقتی مستجاب می­شود که برای رسیدن به هدف از راه فراهم آوردن اسباب و علل آن، تلاش کنیم و از خداوند متعال در جهت کمک و یاری هر چه بیشتر و به نتیجه رسیدن تلاش­ها و کوشش­ها مدد بگیریم. @Antishobheh انسانی که برای موضوعی دعا می کند تمام تصمیم و اراده خود را در جهت تحقق آن به کار می اندازد اما از جایی که تحقق امور، فقط مربوط به اراده و تصمیم ما نمی شود، و مسائل فراوان دیگری در این باره باید دست به دست هم بدهند، از خداوند که مسبّب الاسباب است می خواهیم که دیگر امور را که در اختیار ما نیست؛ در راه تحقق این خواسته، برای ما فراهم کند. اتفاقا در روایات ما بین عمل و اراده انسان با دعا کردن به خوبی جمع شده است. از طرفی به ما دستور داده شده است که برای تحقق خواسته هایمان دعا کنیم و از طرفی باید برای تحقق آن تلاش کنیم. امام صادق (ع) مى‏فرمایند: "خداوند کارى را بدون استفاده از اسباب انجام نمی دهد." در برخی دیگر از روایات کسانی را معرفی کرده است که دعایشان مستجاب نمی شود، از جمله، افرادی که به تلاش و عزم خود توجه نمی کنند و همه چیز را از خداوند می خواهند. شخصی که در راه کسب و کار، تلاشی نمی کند و از خداوند رزق و روزی می خواهد دعایش مستجاب نمی شود. بنابراین؛ دعا کردن نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ما دارد ولی این هرگز به معنای نفی تلاش و اراده انسان در راه تحقق خواسته هایش نمی باشد. پاسخ تفصیلی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa6286 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: 1. چه کسی سنگسار می‌شود و چه کسانی می‌تواند سنگسار را انجام دهد؟ 2. در این مجازات، اندازه سنگ‌ها چقدر باید باشد و به چه تعداد باید سنگ پرتاب شود؟ 3. اگر پرتاب سنگ انجام شد، ولی مُجرم به ‌گونه‌‌ای توانست فرار کند، آیا دوباره مجازات می‌شود؟ ۴.چرا سنگسار؟ ❇️پاسخ: پاسخ پرسش مذکور، طی چند شماره ارائه می‌گردد: 1. مجازات سنگسار(رَجم) در مورد زناکاری است که در زمان زنا، متأهل بوده و امکان دست‌رسی و ارتباط زناشویی با همسر خود را داشته باشد و این عمل زشت را با یک فرد بالغ و عاقل انجام داده باشد. اما غیر این مورد مجازات رجم ندارد. 2. این مجازات در صورتی اجرا می‌شود که عمل زنا در دادگاه صالحه ثابت شده باشد، و اگر در دادگاه ثابت نشود، یا قبل از اثبات آن زناکننده واقعاً بین خود و خدای خود توبه کرده باشد، حدّی بر او جاری نمی‌شود. و انشاء ا... توبه او نیز مورد قبول درگاه الهی است. 3. شریعت مقدس اسلام، شرایط اثبات زنا را بسیار دشوار قرار داده است، به طوری که این عمل تنها با چهار مرتبه اقرار شخص زناکننده و یا با گواهی چهار شاهد عادلِ مرد که شهادت بدهند با چشم خود این عمل(دخول) را به صورت کاملاً واضح دیده‌‌اند.بنابراین، این عمل، حتی با شهادت سه شاهد ثابت نمی‌شود. همچنین با شهادت به این‌که دیدم این دو نفر در آغوش هم هستند زنا ثابت نمی‌شود. 4. اگر چنین مجرمی با شهادت شهود جرمش ثابت شود، اول کسى که او را سنگ می‌زند خود شهود هستند، سپس سایر مردم، ولی کسى که حدّى از حدود الهى به گردن او است نمی‌‌تواند اجراى سنگسار را به عهده گیرد.البته در جامعه اسلامی که قوانینی در این زمینه وضع شده است، اجرای حدود و احکام قضایی با حاکم است و مردم در این زمینه دخالتی ندارند. 5. نحوه اجرای سنگسار به شرح زیر است: الف) ابتدا به مجرم دستور می‌دهند که غسل میت انجام دهد(همان سه غسلى که بعد از مرگ براى مرده انجام می‌شود) و بعد حنوط کند، سپس به همان شکلی که میت را کفن می‌کنند او را کفن می‌کنند. ب) مجرم را تا کمر در گودالى قرار می‌دهند و آن‌را با خاک پر می‌کنند و آن‌قدر او را سنگ می‌زنند تا بمیرد. ج) اندازه سنگ‌‌ها لازم است کوچک باشد، ولی پرتاب سنگ‌ریزه کفایت نمی‌کند. د) بعد از مردن مجرم، بر او نماز میت می‌خوانند و دفنش می‌کنند. 6. چنانچه مُجرم در حال انجام سنگسار بتواند از گودال بیرون آمده و فرار کند، اگر جرم او به وسیله شهادت شهود ثابت شده باشد، دوباره باید وی را برگردانده و مجازات را تکرار نمایند، ولى اگر جرم او به وسیله اقرار خودش ثابت شده باشد، نظر مشهور آن است که مجازات را تکرار نمی‌کنند. گفتنی است، احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد صادر شده، و در برخی موارد ممکن است اجرای حدود - چه در زمان حضور امام معصوم یا در زمان غیبت - بنابر دلایل و یا مصالحی موقتاً متوقف شود یا جایگزینی برای آن تعیین شود. شدت حکم بخاطر ایجاد جهت از تجاوزات جنسي در جامعه است و دین اصلاً درصدد رساندنش به مرحله اجرا نیست✘ و الا چرا بر آن گذاشت که امکان تحقق آنها عملاً سخت شود؟! مثلاً زناکار متأهل باشد و 4بار نزد قاضي اقرار کند یا 4شاهد عادل همزمان شهادت دهند 🚨یعني کسي با وجود داشتن همسر، در ملأعام(حداقل جلو4نفر)خیانت ناموسي مرتکب شود! این دقیقاً یعني اشاعه فحشاي اجتماعي اما باز معصوم درصدد اجراي حکم نیست بهانه‌تراشي مي‌کند تا حکم به مرحله اجرا نرسد، حتي دلش براي گناهکار به رحم مي‌آید زني پس از پشیماني از فحشا از امام علي مي‌خواهد مجازات و تطهیر شود. حضرت با «بهانه‌تراشي» زن زناکار را 4بار طي چند سال! پس مي‌فرستد و از اجراي حکم «طفره مي‌رود». آخر، با اصرار 4باره زن، اجراي حکم بر حاکم واجب مي‌گردد، رنگ امام علي از شدت ناراحتي دگرگون مي‌شود «زندگي‌ با یک براي مرد بدتر است؛ طلاق از عواقب آن است اما محدود به زندگي همسران نیست! زندگي یک شبکه اجتماعي‌ست، زندگي فرزندان و دیگران هم هست»  ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: امام خمینی: اقتصاد مال‌خراست. ❇️پاسخ: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و ضعف‌های ما که نه تنها موجب بروز گرفتاری‌های عدیده‌ای در زندگی شخصی، خانوادگی و محیطی ما شده است، بلکه مورد سوء استفاده ‎ی دشمنان [به ویژه در جنگ نرم – ضد تبلیغ] نیز قرار گرفته است، قبول و باور هر ادعای بی‌سند و مدرکی می‌باشد. اول ادعای غیر مستدل و غیر مستند را قبول می‌کنیم. اخلاق و مواضع ما مسلمانان، باید منطبق با آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر اکرم و معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین باشد. خداوند متعال در کلام وحی به مؤمنین می‌آموزد که وقتی خبری برای شما می‌آورند، به ویژه اگر «فاسق» برای شما خبری آورد، خوب وارسی کنید که صحّت دارد یا ندارد، مستدل هست یا خیر؟ مستند می‌باشد یا نمی‌باشد؟ وگرنه دشمن از این جهل و نادانی شما نهایت سوء استفاده را خواهد برد و پشیمانی‌اش برای شما می‌ماند: «‌يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ» (الحجرات، 6) ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ايد پشيمان شويد. پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: اگر حدیثی از من برای شما نقل شد که با قرآن و عقل مطابقت نداشت، نپذیرید و به سینه دیوار بزنید. الف – کامل‌ترین قوانین اقتصادی در قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی تدوین و تببین شده است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «لا معاش له، لا معاد له»، یعنی کسی که معاش درستی نداشته باشد، آخرت درستی نیز نخواهد داشت. بدیهی است که شخصیتی چون حضرت امام خمینی (ره) که خود عالم به قرآن، مفسر، حکیم، فیلسوف، عارف و فقیهی عالی مقام بودند، به این معارف و احکام کاملاً آگاه، عالم، واقف و نیز بصیر بودند، لذا اصلاً هرگز نفرموده‌اند که «اقتصاد مال خر است» ب – حضرت امام خمینی (ره) نزدیک به 500 مرتبه، به صورت مستقیم درباره اقتصاد صحبت کردند و به اهمیت آن تصریح نمودند و استقلال اقتصادی را ضرورت حیات و رشد بر شمردند و از وابستگی اقتصادی بر حذر داشتند که متون همه این سخنان موجود است و هرگز چنین مطلبی نفرموده‌اند. به عنوان مثال: ب/1: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون سوییس: « یکى از خیانت‌هایى که شاه به کشور ما کرده است، وابسته کردن اقتصاد ما به اجانب است. اقتصاد ما، به واسطه اعمال شاه، چه در اصلاحات ارضى که به طور کلى موجب فساد زراعت شده، و چه هزینه هاى بسیار فوق العاده اى که به طور بیهوده خرج شده، مثل خریدن سلاح‌هاى بسیار زیاد که براى ملت ما نفع ندارد که ضرر هم دارد. و براى اجانب با آن سلاح‌ها پایگاه درست شده است و ... موجب ضعف اقتصاد و پاشیدگى اقتصادى و به هم ریختن بنیادهاى اقتصادى است. مردم ما با انقلابى که شده است قادر هستند همه امور را در مجراى صحیح و مستقل قرار دهند.» (زمان: 24 آبان 1357/14 ذى الحجه 1398. مكان: فرانسه، نوفل لوشاتو) ب/2: «مسئله این است که باید به نفت نقش بایسته و حساب شده در اقتصاد کشورها و به طریق اولى کشورهاى نفت خیز داد، و به اقتصاد کشور قابلیت رشد واقعى بخشید، و نه رشد کاذب. ما سیاست نفتى خود را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد. در این صورت است که مى توانیم به عنوان طرف مساوى درباره قیمت نفت و فرآورده‌هاى آن و قیمت کالاهایى که مى‌خریم، به آنچه عدل است عمل نماییم.» (مصاحبه [با روزنامه آلمانى دنياى سوم (اوضاع عمومى ايران قبل و بعد از انقلاب)]. زمان: 24 آبان 1357/14 ذى الحجه 1398. مكان: فرانسه، نوفل لوشاتو) ب/3: «اقتصاد ما باید متحول بشود؛ اقتصاد وابسته به اقتصاد مستقل متبدل بشود. تمام چیزهایى که در حکومت طاغوت بود و به تَبَع اجانب در این مملکت ضعیف، در این مملکت زیردست، پیاده شده بود با استقرار حکومت اسلامى و حکومت جمهورى اسلامى تمام اینها باید زیرورو بشود» (پيام راديو- تلويزيونى. زمان: عصر 12 فروردين 1358/3) ب/4: «ما امروز اگر بخواهیم با این قدرت بزرگ مواجه باشیم و در این میدان شکست نخوریم احتیاج به چند امر داریم: یکى اینکه ما اقتصاد خودمان را طورى کنیم که خودکفا باشیم.‌» (سخنرانى [در جمع كارگزاران مسجد قبا و دانشجويان مريوان]. زمان: 4 دى 1358/5) ج – آن چه که دستاویز این تحریف و شایعه قرار گرفته است، برخورد حضرت امام (ره) با جوّسازی‌ها بود. یک عده جوّ راه‌انداختند که مگر انقلاب نکردیم، پس چرا اجناسی گران شد، چرا خانه ارزان نشد، چرا چنین و چنان شد یا نشد؟! بدیهی‌است که این جوّ (که امروزه نیز با شدت وجود دارد)، گرانی، تورم، بی‌کاری و ... را
هدف نگرفته نبود، بلکه انقلاب و هدف از انقلاب را هدف گرفته بود و امام نیز پاسخ دادند که ما برای نان ، خربزه، خانه و ... انقلاب نکردیم و انسان عاقل برای این چیزها شهید نمی‌دهد. ایشان متذکر شدند که ما مثل آنان که فقط دنیا را هدف گرفته‌اند و از دنیا نیز رفاه بدن را طالبند، اقتصاد را زیربنا نمی‌دانیم. همه چیز را فدای اقتصاد نمی‌کنیم و این نگاه به انسان، غلط و ناشی از انسان‌نشناسی است. وقتی توصیف‌شان از انسان همین بدن است و انسان را حیوان ناطق، حیوان ایستاده، حیوان با شعوری بیشتر، حیوانی تکامل یافته‌ میمون و ... می‌خوانند، بدیهی است که جز حیوانیت در نظر ندارند و همه چیز را مثل خر فدای حیوانیت می‌کنند، لذا هرگز نفرمودند که «اقتصاد مال خر است»، بلکه فرمودند آنان انسان را خر تصور کرده‌اند و لذا نگاه‌شان به اقتصاد نیز کاملاً حیوانی می‌باشد: متن بیان ایشان به شرح ذیل است: «من میل دارم که همه باورشان آمده باشد که این نهضتی که از اول تا آخرش - قریب پانزده شانزده سال، طول کشید و زحمت‌ها کشیده شد، خون‌ها داده شد و جوان‌ها از دست رفت، خانه‌ها از دست رفت، خانمان‌ها خراب شد، و خصوصاً در این یکی دو سال آخر که همه شاهد بودید که چه شد، باورمان آمده باشد که این همه برای اسلام بود. هیچ من نمی‌توانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمی‌تواند تصور کند که بگویند ما خون‌هایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوان‌هایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمی‌دهد که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوان‌هاشان می‌خواهند ... . آدم، اقتصاد را برای خودش می‌خواهد؛ خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود؟! این معقول نیست. یا جوان‌هایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید؟! این یک چیز معقولی نیست. ...آنهایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند از باب این که انسان را نمی‌دانند یعنی چه، خیال می‌کنند که انسان هم یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب می‌خورد؛ او کاه می‌خورد؛ اما هر دو حیوانند. اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند اینها انسان را حیوان می‌دانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش [است‌] الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست.‌» ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ۱. این تصاویر متعلق به امام خمینی(ره) نیست و جوانی ایشان با این عکسها تفاوت دارد! https://1ea.ir/642Sz6 ۲. هر سه عکس، متعلق به جوانی فرزند ایشان مرحوم سید احمد خمینی است https://1ea.ir/1EfoMIAD https://1ea.ir/YdWPHtKr ۳. تصاویر مربوط به پیش از سال ۴۵ و وارد شدن ایشان به کسوت طلبگی می باشد. https://1ea.ir/Xwd4Hnv ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: فردوسی بزرگ سی سال زحمت کشید تا زبان پارسی را زنده نگهدارد اما مردمان امروز در آرامگاه او فاتحه عربی میخوانند! احمد کسروی ❇️پاسخ: 1⃣ اینکه این سخن واقعاً از کسروی صادر شده، اطمینان نداریم اما با اندیشه های قوم گرایانه ی وی، مطابقت دارد. افکار ملی گرایانه ی افراطی و برتری دادن ملیت یا زبانی بر اقوام و زبان های دیگر، از جمله دسیسه های جبهه ی استعمار است و کسروی نیز از نخستین تئوریسین های آن به شمار می رود. 2⃣ زبان فارسی، فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده است، و در این میان نقش فردوسی در پویایی آن انکارناپذیر است.  فردوسی، با خلق شاهنامه و به نظم کشیدن داستان های کهن ایران، خدمت بزرگی به فرهنگ ما ایرانیان کرده است اما اینگونه نیست که، اگر فردوسی نبود زبان فارسی به سبب تسلط اعراب و یا گسترش زبان عربی از بین می رفت. چراکه این زبان حتی پیش از وی زبانی زنده، شیوا، شیرین و پرگوینده بوده و زبان عربی نیز زبان دین ما و در دروه ای در ایران،زبان اصحاب علم و هنر بوده است. 3⃣ این سخن از کسروی یا هرکس دیگر بوده باشد،یقیناً بر پایه ی این بیت منسوب به فردوسی استوار شده است "بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی". اما آیا این بیت واقعاً سروده ی فردوسی بوده است؟ در پاسخ باید گفت: اولا )این بیت طبق پژوهش ها،در بسیاری از نسخه های کهن شاهنامه دیده نمی شود و شاید اقتباسی از این بیت شاعر باشد که گفته است: "من این نامه فرخ گرفتم به فال بسی رنج بردم به بسیار سال" ثانیاً) بیت مورد بحث، اشاره ی سراینده ،به زنده نگه داشتن "تاریخ و فرهنگ ایرانیان" است، نه زبان فارسی و زبان در اینجا به عنوان وسیله، معرفی شده است. @Antishobheh 4⃣ طبق داده های تاریخی، فردوسی مسلمان، شیعه و علاقمند به اهل بیت (ع) بوده است. اگر امروز ایرانیان مسلمان، برای شادی روان این شاعر پرآوازه، فاتحه می خوانند، چه زیانی متوجه تاریخ، تمدن و فرهنگ ایشان می شود و آیا چه آسیبی به اثر بزرگ فردوسی می رسد؟ این پرسشی است که سازندگان این یاوه گویی ها، پاسخی برای آن ندارند. 5⃣ اینقدری که دشمنان دین،از نژاد یا زبان عربی،تنفر دارند، خود فردوسی نداشته است و با اینکه خود را،ملزم به استفاده از واژگان فارسی می دانسته، اما در صورت لزوم از واژگان عربی نیز، بهره می جسته است. در متن شاهنامه، بیش از هشتصد واژه ی عربی شناسایی شده است. نتیجه: فاتحه ی عربی خواندن ایرانیان، بر سر مزار فردوسی، نه مشکلی برای زبان فارسی پیش می آورد و نه منافاتی با اندیشه ها و کوشش های فردوسی دارد. تنها مشکل اصلی اینجا، دشمنی آشکار و نهان همفکران امثال کسروی، با دین و مذهب ایرانیان است! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: " سلام عزیزانم فردا روز سعد اكبر است روزى كه دعا درحق فرزندان به اجابت ميرسد مخصوصاً دعاى مادر ويك نماز مخصوص دارد كه بعد از نماز صبح زمانيكه خوشيد بالا ميايد خوانده ميشود درركعت اول بعد از حمد ٣ مرتبه سوره نصر ودرركعت دوم بعد از حمد ٣ مرتبه سوره ضحى ٠٠٠بعد ازسلام نماز يك مرتبه اية الكرسى پنج تا صلوات خوانده ميشود وخداوند را به عزت وجلالش و ملايكه اش وجميع خلقش قسم ميدهيم ودر حق همه فرزندان وبعد درحق فرزندان خودمان دعا مى كنيم التماس دعا امشب تلاوت آيه29و30سوره فاطر باعث نزول بركت است. شما هم مثل من برای دوستاتون ارسال کنید. بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيم إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ ﴿٢٩﴾لِیُوَفِّیَهُمْ أُجُورَهُمْ وَیَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَکُورٌ( ۳۰) سُبحانَ الله يا فارِجَ الهَمّ وَ يا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ يَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حيلَتی وَ ارزُقنی حَيثَ لا اَحتَسِب يا رَبَّ العالَمين حضرت محمد(ص) فرمودند هر کسی این دعا را بین مردم پخش کند گرفتاریهایش حل شود... فقط امشب " ❇️پاسخ: @Antishobheh "اجابت دعا در حق فرزند در شب سعد اکبر و نماز خاص این شب !!" : 1⃣ مفهومی به نام " اکبر" در هیچ یک از کتب روایی از معصومین(ع) نقل نشده و اعمالی هم برای آن بیان نگردیده است! ضمن اینکه در شایعه زمان مشخصی هم برای آن تعیین نشده است! 2⃣ در باب سعد یا نحس بودن برخی ایام مانند بودن نوروز روایاتی موجود است، اما ادعا شده در متن، در کتب ادعیه شیعه مانند مفاتیح الجنان و اقبال الاعمال یافت نشد! 3⃣ روایتی از شب خاصی که دعای والدین برای فرزندان اجابت شود موجود نیست! در روایات مرتبط هم استجابت دعا محدود به هیچ زمانی نشده است! 4⃣ اعمال مستحب باید مطابق دستور و روایت باشد وگرنه بدعت محسوب شده و عمل به آن حرام می باشد! 5⃣ مطلب ادعا شده در مورد آیات ۲۹ و ۳۰ سوره فاطر یافت نشد و در خواص این آیات فقط مطلبی با موضوع رشد سود و تجارت بیان شده است! 6⃣ عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست و ادعای رفع گرفتاری منتشر کننده آن از قول پیامبر اکرم (ص) نیز کذب و فاقد اعتبار است ! 7⃣ دروغ بستن بر دیگران از زشت‌ترین انواع گناهان کبیره است؛ زشتى افترا بسته به شأن فرد مورد اتّهام می باشد و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ آموزش سریع و آسان ساخت یک نامه جعلی ! 🔻اخیرا رسانه های ضدانقلاب اقدام به نشر نامه جعلی کردند که در آن ادعا شده بود وزارت بهداشت افرادی که در شرکت می کنند را در اولویت تزریق قرار داده است. این تصویر پس از تکذیب رسمی وزارت بهداشت و اثبات جعلی بودن، تنها پس از چند ساعت از خروجی این رسانه ها حذف شد! ✅ اما این نامه های جعلی که هر چندگاهی فضای مجازی ایران را تحت تاثیر خود قرار می دهند چگونه به وجود می آیند؟ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ امام‌صادق‌علیه‌السلام إن أحبَبتَ أن يَزيدَ اللّهُ فی عُمُرِكَ فَسُرَّ أبَوَيكَ اگر دوست دارى كه خداوند، عمرت را زياد كند، پدر و مادرت را شاد نما بحارالأنوار‌جلد74صفحه81 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: چه گناهانی را خدا نمی بخشد؟ ❇️پاسخ: هیچ گناهی وجود ندارد که حتی با توبه هم بخشیده نشود و خداوند بر اساس مهربانی و بخشندگی اش، در قرآن وعده داده که تمام گناهان را می بخشد. خداوند در یکی از آیات فرموده است: «قل یا عبادی الّذین أسرفوا علی أنفسهم لا تقنطوا مِن رحمة الله إنّ الله یغفر الذّنوب جمیعاً إنّه هو الغفور الرّحیم وأنیبوا‌إلی ربّکم»؛ «ای بندگان خدا که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید، از رحمت خداوند نا امید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد و او بسیار بخشنده و مهربان است و به درگاه پروردگارتان انابه کنید». اکنون بعضی از آیات واخباری که فرموده است( مثلا) آن چیز را نمی بخشد! بررسی کنیم : 1⃣خداوند در آیه دیگری از قرآن فرموده که همه گناهان را می بخشد، مگر شرک را؛ یعنی شرک به خودش را نمی بخشد؛ ولی مفسران گفته اند: مراد این است اگر با شرک از دنیا برود، بخشیده نمی شود؛ ولی اگر توبه کند، گناه شرک هم بخشیده می شود. خدا فرموده: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاء»؛ «خداوند (هرگز) شرک را نمى بخشد و پایین تر از آن را براى هر کس بخواهد (و شایستگى داشته باشد) مى بخشد».آیه فوق صریحاً اعلام مى کند که همه گناهان ممکن است مورد عفو و بخشش واقع شوند؛ ولى شرک به هیچ وجه بخشوده نمى شود؛ مگر این که از آن دست بردارند و توبه کنند و موحد شوند. @Antishobheh 2⃣ در روایات می خوانیم:« اِتقوا المٌحقرات من الذنوب فانها لا تغفر »۴.[از گناهان کوچک پرهیز کنید که بخشیده نمی شود].شاید به این دلیل که در گناهان کوچک، انسان احساس شرمندگی نمی کند و لذا به فکر توبه هم نمی افتد ، بلکه جسارت و جرأت او بر تکرار آن زیاد و زمینه ای برای بخشش فراهم نمی شود.اگر کسی که مقدار کمی بدهی دارد،به طلبکار بگوید: تو که از من طلبی نداری،مقداری که می خواهی ارزشی ندارد،او طلب خود را نمی بخشد ،ولی اگر مبلغ بیشتری بدهکار باشد و نزد طلبکار آید و عذرخواهی کند ،طلبکار یا به او مهلت می دهد و یا او را می بخشد.آری،طلبکار،مقدار کم را با جسارت نمی بخشد،ولی مقدار زیاد را ممکن است با عذرخواهی ببخشد . 3⃣ در بعضی از روایات داریم که خدا چند گناه را نمی‌بخشد: ۱- عمداً نماز نخواندن. ۲- به ناحق آدم کشتن. ۳- عقوق والدین. ۴- آبرو بردن. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، تعریف می‌کرد: «به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می‌گویی؟ می‌گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!» بعضی ها با زبانشان می روند جهنم.روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند ، امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید: اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛ دروغ گو هستی. اکنون سر و دلیل اینکه گفته شده«بخشیده نمی شوند» : این است که: این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی‌شوند! ولی اگرعاملین این گناهان نیز توبه کنند ، خداوند آنها را نیز می بخشد ! پس همه گناهان، با توبه واقعی بخشیده می شوند و توبه برای همه گناهان وجود دارد و مؤثر است. گناهکار چند نوع است. عده ای گناه می کنند، بعد ناراحت و پشیمان می شوند. سوز و گداز دارند. توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند؛ اما دوباره می شکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز می شود. https://b2n.ir/a83042 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه: نبویان:آدمخواری اگر در راه ولایت باشد در حکم هفتاد سال عبادت است. اسلام احکام را معلوم کرده به گزارش فارس نیوز حجت الاسلام سید محمود نبویان که اخیرا خواستار اعدام کسانی شده بود که به اصل اعتقادی ندارند، معتقد است که می توان به روش های دیگری چون خوردن مرتدان هم متوسل شد... ❇️پاسخ: @Antishobheh توضیحات حجت الاسلام درباره حاشیه سازی و پردازی رسانه های معاند این استاد حوزه علمیه با بیان این که بنده مدت هاست با خبرگزاری فارس مصاحبه ای نداشته ام، افزود: این سایتی که از آن مطلب نقل شده جعلی است، خبرگزاری فارس با عنوان«Fars» است اما این سایت جعلی و تقلبی به صورت«Farce» نوشته می شود، از مردم عزیز می خواهیم فکر کنند که چه چیزی پیش آمده که چنین مطالبی را آن هم به دروغ منتشر می کنند. rasanews.ir/002CJR ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: سخنان سید محمد انجوی که ضدانقلاب ها و لیبرال ها دارند نشر میدهند واقعا اینم سقوط کرده یا واقعا مخالف پیروزی آیت الله وجریان انقلابی ولایی است. ❇️پاسخ: 🔰سخنی با انجوی نژاد عزیزمان انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ فصلی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را گشود و فضایی جدید را در سال های ابتدایی گام دوم انقلاب بوجود آورد. میزان مشارکت مردم در این از یک طرف و تبار شناسی منتخب مردم در جایگاه ریاست جمهوری از طرف دیگر سبب شد تا جریان ها و شخصیت های مختلف تحلیل های متنوعی از این انتخابات داشته باشند. انتخاباتی که شرایط خاص پیرامونش آن را هم برای جبهه انقلاب بااهمیت کرده بود و هم موقعیتی منحصر به فرد برای دشمنان کشور ایجاد نموده بود تا بوسیله آن انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن را دچار چالش های بزرگ سیاسی،امنیتی و اقتصادی کنند چرا که از یک سو جامعه همچنان درگیر ویروس کرونا بود و همین سبب کاهش درصد قابل توجهی از مردم می شد و از سوی دیگر بی تدبیری، ناکارآمدی یا کم کاری بخش هایی از دولت که نتیجه آن مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی بود توده های مردم را عصبانی و کلافه کرده بود، از این رو دو عامل که هر کدام به تنهایی می تواند مشارکت را دچار کاهشی ملموس کند در کنار هم قرار گرفت تا شاید با دمیدن مختصری در آتش زیر خاکستر نارضایتی‌های مردمی، شعله های برافروخته آن، دشمن را به آرزوی ۴۳ ساله خود یعنی شکست انقلاب و اراده مردم برساند. از این رو همه عوامل رسانه ای و تبلیغاتی نظام سلطه و ضد انقلاب خارج نشین و اتاق جنگ روانی عده ای معلوم الحال داخلی تمرکز خود را بر تحریم انتخابات قرار دادند و امیدشان را به مشارکت زیر ۲۰ درصدی مردم بستند. حال آیا با مقدمه فوق نزدیک به ۵۰ درصدی مردم را چیزی جز پیروزی جبهه انقلاب و حماسه مردم ایران می توان معرفی کرد؟ حماسه ای که راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب، داخل نشین و خارج نشین همه در آن نقش داشتند. آیا نقش بر آب شدن توطئه ضدامنیتی دشمن با مشارکت مردم تبریک و شادباش ندارد؟ آیا باید بابت خوشحالی بر این پیروزی، جبهه انقلاب را ملامت کرد و برخی تعابیر دشمن شاد کن آن هم چند روز بعد از این حماسه تاریخی سر داد؟ علاوه بر اینکه منحصر دانستن پرورش مدیران جمهوری اسلامی در کلان شهرها اشتباهی راهبردی است که ریشه در برخی ذهنیت های نادرست توسعه محور دارد چون بسیاری از مدیران کارآمد این کشور روستا نشینانی بوده اند که به برکت انقلاب اسلامی استعدادهای سرشار آنها شکوفا شده و در خدمت پیشرفت کشور قرار گرفته اند. آنچه که مهم است نخبگان ما _که از برخی آنها بیش از این توقع می رود_ در تحلیل ها به آن توجه کنند این است که پیروزی و شکست اموری نسبی هستند یعنی نتیجه آوردگاه های مبارزه با توجه به مجموعه ابزار و امکانات، نیروی انسانی، موانع و مشکلات باید مورد بررسی قرار گیرند و الا هیچگاه نمی توانیم ۸ سال دفاع مقدس را پیروزی ملت ایران بنامیم چون ما به اهدافی چون سرنگونی صدام، تصرف بغداد و آزادسازی کربلا نرسیدیم، در حالیکه دفاع مقدس به قطع یکی از جلوه های پیروزی است چرا که اجازه نداد بعثی های متجاوز حتی به یک هدف از اهداف تعریف شده خود برسند . به طور قطع ۲۸ خرداد پیروزی شگفت آوری برای مردم و جبهه انقلاب بود و امید ضد انقلاب را ناامید کرد و انقلاب را در گام دوم وارد مرحله جدیدی از سیاست ورزی و جامعه پردازی نمود و البته این به معنای نشنیدن صدای مردم و تلاش برای خدمت رسانی عادلانه به آنها نیست. لذا نخبگان و دلسوزان و تریبون داران دقت کنند در بیانات خود کام مردمی که توطئه دشمن را نقش بر آب کردند و شبانه روز برای ناکام کردن دشمن تلاش نمودند را تلخ نکنند و در کمک به منتخب مردم که به درستی حل مشکلات واقعی کشور را نشانه گرفته است از همه ظرفیت های خود بهره گیرند. ✍محمد استوار میمندی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ بناى دشمن‌هاى شما بر این است که افرادى که لیاقتشان بیشتر است، بیشتر مورد حمله قراربگیرند. امام خمینی(ره) هفتم تیر، سالروز شهادت و یارانش و هفته گرامی باد. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: در سرزمین من کسی به پای برهنه دختران کاری ندارد، اما به سر برهنه آنها آری! ❇️ پاسخ: @Antishobheh 🔹 اولاً این عکس مربوط به پاکستان است نه ایران، و دلیل وضعیت پای آنها بیماری است نه برهنگی. ثانیاً در ایران عزیز ما بیش از سر برهنه دغدغه‌ی پای برهنه وجود دارد و شاهد آن هزاران خیریه مردمی در کنار کمیته امداد امام، بهزیستی و گلیربزان‌ها و جشنواره های متعددی مانند جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و.... است. هرچند وجود فقر در کشور قابل انکار نیست، اما عده‌ای فقط دوست دارند سیاه‌نمایی اجتماعی و انسانی کنند و مردم ما را مردمی بی‌تفاوت به این امور نشان دهند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ تحلیل انقلاب از معنای آراء باطله این دوره از انتخابات 🔹 حضرت الله_خامنه‌ای صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه میکنند. آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است. 🔹 آن کسی که می‌آید در شعبه‌ی رأی‌گیری میخواهد بدهد، با صندوق قهر نکرده، میخواهد رأی بدهد، نگاه میکند میبیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ی نامزدها نیست، خب این چه کار کند؟ 🔹 میتواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در فهرست این نامزدها نیست من رأی نمیدهم، میتواند برود، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این میشود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیداست که به صندوق رأی علاقمند است، پیداست که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است. بعضی ها روی این چیزهای بی‌خودی همین‌طور مدام تحرک و حرف و گفت و تحلیلهای غلط و اینها میکنند. ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه از نشانه‌های عزت و اقتدار نظام ج.ا. همین بس که در چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، توان تامین برق کشور را هم ندارند. تکراری نمی‌شود اگر بگویم که کسانی در حکومت نشسته‌اند که توان اداره یک طویله را هم ندارند. ❇️پاسخ @Antishobheh 🔵 این روزها یکی معضلات اصلی جامعه ، قطعی مکرر برق است دولتمردان بی تدبیر و گاهاً خائن با متوقف کردن روند ساخت نیرگاه های گازی به بهانه خوش رقصی برای غربی ها در این معضل را بوجود آوردند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
⛔️شبهه: اگر استفاده تبلیغاتی از زن و لذت‌های جنسی زن حرام است، چرا خدا وعده‌ی حوری‌های زیبا با لذات جنسی را در بهشت داده است. ❇️پاسخ: @Antishobheh 1⃣ نکته اول: باید به معنای ابزار دقت کرد. در بیلبوردهای سراسر دنیا، وقتی خانمی را کنار یک کالا قرار می‌دهند آن‌قدر شان و منزلت زنانه او را تضعیف می‌کنند که او باید از خصلت‌های زنانگی خود، برای نیل به اهداف ثروتمندان استفاده کند. 👈یعنی زن ابزاری می‌شود برای فروش بیشتر. اما آنچه که در اسلام شاهدیم این است که حورالعین نه تنها یک ابزار نیست، بلکه یک نوع هدف محسوب می‌شود. مانند این‌که پدر و مادری به پسر خود بگویند: تحصیلات خود را تمام کن، تا برایت دختری زیبا و مقبول را به همسری بگیریم، این مطلب نامش «وعده» است، نه سوء استفاده از جنسیت زن. 2⃣ نکته دوم: بشر در آخرت نیز هم روح دارد و هم جسم؛ و ازدواج هم به عنوان یکی از نیازهای جسمی انسان وجود دارد و در قرآن و روایات به آن خبر داده شده است. 3⃣ نکته سوم: انبیا، رسولان و اولیای الهی، هیچ گاه کسی را به حوریان بهشت دعوت نکرده‌اند، بلکه به «توحید و معاد» دعوت کرده‌اند. دعوت آنان به پرستش و بندگی خدا و عدالت اجتماعی بوده و همشیه با تکذیب خدایان دروغین همراه بوده و منافع آن‌ها را به خطر انداخته است و بهشت هم به عنوان پاداشی برای این کار بیان شده است. 4⃣ نکته چهارم: اگرچه واژه «حور العین» کاربرد مونث دارد، ولی تنها به لفظ مونث اطلاق نمی‌شود. به عبارت بهتر همانطور که از آیات و روایات بر می آید، هم زنان و هم مردان مومن از نعمت ازواج در بهشت بهره مند می‌گردند:«... لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ(نساء/ 57) و همسرانى پاكيزه براى آن‌ها خواهد بود و آنان را در سايه‏‌هاى گسترده (و فرح بخش) جاى می‌دهيم». 👈لذا: «و زوجناهم بحورعین(دخان/54) آن‌ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم» به همه بهشتیان برمی‌گردد. 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/153523 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: آیا ممکن است خداوند به جز دنیای ما، دنیای دیگری نیز خلق کرده باشد؟ ❇️ پاسخ: در این باره لازم است به نکاتی اشاره بکنیم : 1⃣ پاسخ به این سوال مبتنی بر یکی ازمسایلی است که از قدیم الایام میان فلاسفه و متکلمین مورد اختلاف بوده وآن مساله حدوث و یا قدیم عالم از جهت زمان است. 🔹معمولاً از طرف متکلمین بر حدوث عالم و از طرف فلاسفه بر قدیم بودن عالم از حیث زمان استدلال می‌شود. 🔹حال اگر ثابت کردیم که عالم همیشه بوده و زمانی نبوده که در آن زمان خدا وجود داشته و لکن عالم وجود نداشت، به طور طبیعی دیگر شبهه این که خداوند پیش از آفرینش جهان به چه کاری مشغول بوده، بی اساس خواهد بود. 2⃣این که فلاسفه می‌گویند عالم قدیم زمانی است، منظورشان اصول و کلیات آن است نه افراد و جزییات آن، زیرا جزئیات و مصداق‌ها به نوبه خود حادث هستند. علت این که فلاسفه به این نظریه قایل شده اند این است که بر اساس نظر آنها وقتی که علتی را تامه فرض کردیم دیگر نمی‌توانیم معلولش را از او جدا فرض کنیم. از این رو نمی‌توان فاصله زمانی بین معلول و علت تامه فرض کرد.البته وجود معلول از این جهت که وجودی وابسته وفقیر دارد در همه حال بی نیاز از علت تامه نخواهد بود. 👈پس گرچه عالم همانند خداوند قدیم است اما این تفاوت در بین آنها هست که عالم تنها قدیم زمانی است ولی خداوند علاوه بر قدیم زمانی بودن قدیم ذاتی (وجودغنی و غیر وابسته به دیگری) نیز دارد.(۱) @Antishobheh 3⃣چنان که در حکمت وعرفان ثابت گشته، خداوند وجود محض و مطلق است که هر کمالی را واجد است و امکان ندارد هیچ کمالی را فاقد باشد. 🔷نیز به اثبات رسیده است که افعال چنین وجودی در دایرة زمان قرار نگرفته و به اصطلاح زمانی ومتغیر نخواهد بود. 🔹از این دو سخن این مطلب را می‌توان استفاده نمود که پس معنای اراده و خلق حق همان عشق و حب به ذات و ظهور کمالات وشئون ذاتی اوست که به آن مرتبه تجلی حق گویند؛ زیرا از طرفی فیض و فضل برای خداوند دایمی (یا دایم الفضل علی البریه) است، و از طرف دیگرایجاد و ظهور او همیشه بدون زمان (احببت ان اعرف) است و از طرف سوم به لحاظ این که مقام مظاهر خلقی (ظهور و شئون کمالات الهی) همیشه متحقق و متحصل (فخلقت الخلق لکی اعرف) است. از این رو، می‌توان گفت ذات حق ازلاً و ابداً حالت آفرینش دارد. اما امر خلقت و آفرینش به لحاظ این که به وجود محدود تعلق می‌گیرد، رنگ حدوث پیدا می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت خداوند پیش از آفریدن به چه کاری مشغول بود، زیرا آن نوع وجود در هیچ وقتی از اوقات از عشق و پرتو افکنی و تجلی خالی نبوده است.(۲) 📚پی‌نوشت‌ها: ۱. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج ۶، ص ۱۰۵؛ مصباح یزدی، آموزش فلسفه، ج ۱ و ۲. ۲. محی‌الدین مهدی الهی قمشه‌ای، حکمت الهی، ج ۱، ص ۲۸۳. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ امام‌علی‌علیه‌السلام إيّاكَ أن يَنزِلَ بكَ المَوتُ و أنتَ آبِقٌ مِن ربِّكَ فی طَلَبِ الدُّنيا مبادا مرگ در حالى به سراغت آيد كه تو از پروردگارت در طلب دنيا گريخته باشى ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: خامنه ای قبل از : رای سفید حرام است. خامنه ای بعد از انتخابات: رای سفید و آراء باطله به معنی علاقه مندی به نظام است. ❇️پاسخ: @Antishobheh باز هم تحریف و تقطیع سخنان مقام معظم رهبری توسط ضد انقلاب ✳️اصل موضوع 1️⃣متن استفتا: حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟ پاسخ مقام معظم رهبری 👈🏻در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است. https://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=323 2️⃣حضرت در دیدار با مسئولان قوه قضائیه به برخی تحلیل‌های غلط درباره آراء باطله اشاره کردند و گفتند: این آراء، ابداً به معنای جدایی آنها از نظام نیست، بلکه بر عکس است، زیرا کسی که پای صندوق رأی آمده و فرد مقبول خود را در لیست نامزدها ندیده ولی اسم شخص مورد نظرش را نوشته یا داده، در واقع علاقه‌مندی خود را به صندوق رأی و نظام نشان داده است. مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: مردم با صفوف پر شور و اظهارات پر انگیزه خود از ساعات اول صبح، حماسه عظیم و واقعی آفریدند و مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان و مخالفان و معارضان انتخابات زدند. ایشان همچنین فعالیت هزاران دستگاه تبلیغاتی از جمله رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و برخی کشورهای مرتجع و روسیاه و بکارگیری تعدادی از عناصر خائن ایرانی برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات را در دنیا بی‌سابقه دانستند. https://www.didarnews.ir/fa/news/98062/ 3️⃣همانطور که در پاسخ به استفتا مشخص هست مقام معظم شرط حرام بودن رای سفید را این دانسته اند که موجب تضعیف نظام اسلامی باشد اما در اخیر همانطور که ایشان در سخنرانی اشاره کردند با وجود حجم عظیم تبلیغات جهت تحریم انتخابات و تشویق مردم به عدم حضور در پای صندوقهای ،مشارکت در انتخابات و حضور در صفوف رای، حتی اگر کسی رأی سفید داده باشد به معنای مشت بر سینه دشمن زدن است، طبیعی است که چنین رایی در جهت تضعیف نظام اسلامی نیست و سخنان اخیر رهبری تضادی با نظر قبلی ایشان ندارد. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh