eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ امام‌صادق‌علیه‌السلام الدُّعاءُ كَهفُ الإِجابَةِ ، كَما أنَّ السَّحابَ كَهفُ المَطَرِ دعا مخزن اجابت است ، چنان كه ابرْ مخزن باران است کافی‌جلد2صفحه471 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❇️ پاسخ به دروغ آتئیست ها و اسلام ستیزان درباره ی نحوه ی شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) @Antishobheh یزیدیان زمان و دشمنان مکتب ، در جهت تلاش برای کمرنگ کردن عظمت جهانی قیام حضرت (ع) و با هدف انحراف اذهان مخاطبان خود از حقایق این قیام، همواره از راه جعل یا تقطیع گزارشات تاریخی به دروغ پردازی و شبهه افکنی می پردازند. در یکی از این شبهات، دو مورد یکی درباره ی نحوه ی شهادت (ع) و دیگری در رابطه با بسته شدن بر روی امام حسین (ع) و یارانش مطرح شده است. برای برای بررسی شبهه ی اول، ابتدا اصل گزارش طبری را که به آن استناد شده می آوریم تا بهتر در مورد آن قضاوت کنیم: "وقتی تشنگی بر حسین و یارانش سخت شد، (آن حضرت) عباس بن علی بن ابی طالب برادر خویش را پیش خواند و با سی سوار و بیست پیاده فرستاد و بیست مشک همراهشان کرد که برفتند و نزدیک آب رسیدند و نافع بن هلال جملی با پرچم پیشاپیش می رفت. عمرو بن حجاج زبیدی گفت: «کیستی بگو برای چه آمده ای؟» گفت: «آمده ایم از این آب که ما را از آن بداشته اند بنوشیم.» گفت: «بنوش، نوش جانت.» گفت: «نه، تا حسین و این گروه از یارانش که می بینی تشنه اند یک قطره نخواهم نوشید.» پس از آن کسان نمودار شدند. عمرو گفت: «نه، به خدا راهی برای آب دادن اینان نیست ما را اینجا گذاشته اند که آب را از آنها منع کنیم.» و چون یاران نافع نزدیک رسیدند به پیادگان گفت: «مشک ها را پر کنید» پیادگان هجوم بردند و مشکها را پر کردند. عمرو بن حجاج و یارانش پیش دویدند. عباس بن علی بن ابی طالب و نافع بن هلال به آنها حمله بردند و پسشان زدند که به جای خویش بازگشتند، آنگاه گفتند: «برویم.» اما راهشان را گرفتند. عمرو بن حجاج سوی آنها آمد و درگیری اندکی شد، یکی از یاران عمرو بن حجاج، که از طایفه صداء بود، زخم خورد، نافع بن هلال زخمش زده بود، می پنداشت چیزی نیست اما پس از آن بدتر شد و از همان زخم بمرد. یاران حسین با مشک ها بیامدند و آب را پیش وی بردند."(۱) مشابه این گزارش در کتاب "الفتوح ابن اعثم کوفی" نیز آمده است.(۲) خوانندگان محترم با مقایسه ی این دو متن، به راحتی متوجه تقطیع و کوتاه شدن اصل گزارش و تفاوت های موجود می شوند. این کار غیراخلاقی از آن جهت صورت گرفته تا چهره ای دلسوز و انسانی به دشمنان امام حسین (ع) داده شده و موضوع آن حضرت زیر سوال برود. اما تفاوت ها: 1⃣ در روایت طبری، کسی که از "عمرو بن حجاج" (مامور شریعه) درخواست آب کرده و اجازه ی خوردن آب هم پیدا می کند، "نافع بن هلال" است، اما در متن شبهه عمداً جای او با حضرت عباس(ع) عوض شده است! تا خواننده فکر کند با آن حضرت برخورد محبت آمیزی صورت گرفته است. طبق گزارش الفتوح بین عمرو و نافع، نسبت فامیلی نیز بوده است! 2⃣ در متن شبهه، خودداری عمرو از دادن آب به یاران امام، حذف شده تا به مخاطب القا شود: آوردن آب برای آنها بسیار به راحتی صورت گرفته. 3⃣ به همان دلیل، در متن شبهه بخشی از درگیری بین دو طرف و کشته شدن یکی از ماموران آب، که نشان از جدیت یاران امام و حضرت عباس (ع) برای تأمین آب و مقاومت نیروهای دشمن دارد، حذف شده. 👈 اما نکته ی مهمی که باید به آن پرداخت این است که ادعا می شود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) به هنگام آوردن آب هیچ صدمه ای ندیده بنابرین ماجرای قطع شدن دست ها و پاهای ایشان از بن، دروغ و افسانه پردازی بوده است! در پاسخ باید گفت: اولاً این گزارش مربوط به آب آوردن حضرت عباس (ع) در روز عاشورا و زمان شهادت آن حضرت نیست. این اتفاق آنطور که از قرائن پیداست در شب عاشورا یا چند شب پیش از آن صورت گرفته است. جالب است که شبهه کنندگان فراموش کرده اند، واژه ی "شبانگاه" را از متن دستکاری شده ی خود، حذف کنند. بر طبق منابع تاریخی از جمله تاریخ طبری(۳) یزیدیان از هفتم آب را بر روی فرزند رسول خدا و یاران و اهل بیت آن حضرت بستند تا از این طریق فشار بیشتری به ایشان وارد کنند. ثانیاً در برخی گزارشات مربوط به نحوه ی شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، به صراحت از قطع شدن دستان مبارک آن حضرت سخن رفته است. از جمله همین "مناقب آل ابیطالب ابن شهرآشوب" که شبهه کنندگان خود نیز به گزارشی دیگر از آن استناد کرده اند.(۴) در این گزارشات نام قطع کنندگان دستان حضرت عباس(ع) را نیز آورده اند و در کنار آنها، رجزهای مشهوری نیز از آن حضرت نقل شده است که به هنگام مبارزه و قطع شدن دستان خویش بر زبان جاری ساخته است. اما در برخی منابع روایی و تاریخی، به قطع شدن پاها و تکه تکه شدن بدن مبارک آن حضرت نیز پس از شهادت اشاره شده است.(۵) نکته: در گزارشات تاریخی، جزئیات بیشتری از چگونگی قطع شدن دستان آن جناب و نحوه ی حمل مشک آب، ذکر نشده است. ✍ اکبر عزیزیان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه خلط جایگاه رهبری و مرجعیت ✍شهاب الدین حائری شیرازی 1⃣ گاه یک نفر دو یا چند جایگاه اجتماعی دارد که به اقتضای هرکدام از آنها برایش وظیفه ای تعریف میشودمثلا کسی نماینده صنفی کارگران اتوبوسرانی است و در همین حال بازرس همین سازمان نیز هست. به اقتضای جایگاه اول بایست بدنبال منافع این صنف باشد مثلا کاهش ساعات کار ، امادر همین زمان بایست به اقتضای شغل وجایگاه دومش مراقبت بر اجرای قوانینی بکند که مصوب است مثلا اینکه همان ساعات کار کاهش نیافته را همه ملتزم باشند. 2⃣ مرجعیت دینی جایگاهی علمی و مردم نهاد است که شخص در بالاترین سطح، موظف به کشف وبیان احکام اسلام میباشد که به تبع وابستگی ونیاز به جلب پشتیبانی اجتماعی ومالی مردم (از طریق خمس) بصورت سنتی مدافع حقوق آنها هم هست. رهبری یک جایگاه قانونی با اختیارات خاصی است که بایست با توسل به وظائف تعریف شده اش ملت ودولت را بسمت رفاه و آسایش وسعادت مادی ومعنوی حرکت دهد. 3⃣ اتفاق نامیمونی که میافتد اینستکه گاه دو جایگاه دو عملکرد منافی از شخص مطالبه میکند که شخص بایست بادقت حوزه رفتاری خود را به اقتضای هر جایگاه تعریف کند. مثلا اگر به اقتضای مرجعیت دینی، ایت الله خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را دادند بایست مراقبت نمایند به اقتضای منصب رهبری عکس العملی نسبت به توهین سلمان رشدی به مقدسات داشته باشند که بیشترین منافع معنوی ومادی را برای ملت داشته باشد و خدای نکرده موجب توقف حرکت جامعه بسمت اهداف از پیش تعیین شده نشود که چه بسا عکس العمل حاکمیتی ما از محکومیتهای دیپلماتیک وگفتگو برای اقناع دول دیگر فراتر نرود. 4⃣متاسفانه در بسیاری موارد میبینیم داشتن جایگاه مرجعیت ورهبری توأمان، موجب سوء تفاهم برای خود شخص ودیگران میشود در همین مثال سلمان رشدی، فتوای قتل سلمان رشدی از جانب امام راحل در نگاه غربی ها تلاش سازمان یافته ایران برای قتل یک شهروند انگلیسی تلقی شد حال انکه چنین نبود وفتوایی بود مانند فتاوی دیگر مراجع و آنچه در ظاهر دیده میشد دستگاههای امنیتی هیچگاه بصورت رسمی فتوای ایت الله را دستورالعمل کاری تلقی ننموده و قتل وی را مطالبه بالاترین نهاد تصمیم گیری کشور تلقی ننمودند اما در نتیجه این سوء تفاهم کشورهای اروپایی سفرایشان را فرخواندند و سطح روابط ایران وغرب تنزل یافت. در همین زمان بواسطه مراعات شئون امام راحل هیچگاه وزارت خارجه بصورت رسمی سعی در رفع ابهام فوق نکرد که چه بسا موجب عکس العمل ایت الله خمینی شده و بحران را تشدید مینمود. 5⃣ شاید اگر خود رهبران جمهموری اسلامی بیشتر مراقبت بر تفکیک جایگاه خود به عنوان رهبر ومرجع مینمودند بسیاری از مشکلاتی که فی الحال با آن دست به گریبانیم پیش نمی آمد. فی المثل در مسئله حمایت از فلسطین به عنوان مرجع، ظلم صهیونیستها محکوم وکمکهای مردمی جهت ارسال به فلسطین جمع اوری میشد اما به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بایست با مراعات مصالح نظام بدنبال عکس العملی واقع گرایانه میبودیم که کمترین آسیب و بیشترین منفعت را برای مردم ایران به ارمغان آورد حال آنکه در عمل، تمامی دستگاههای حاکمیتی واقعا بسیج شدند برای نابودی اسراییل!!که البته آثار آنرا در انزوای بین المللی وتحریم و فقر گسترده، از دست رفتن انسجام ملی وکاهش پشتوانه مردمی نظام و کاهش اتوریته واقتدار وتاثیر گذاری بین المللی....میبینیم. ❇️پاسخ: @Antishobheh .خلط اصلی که صورت گرفت مغلطه گری نویسنده نسبت به دو جایگاه است. چرا که نه از لحاظ علمی و نظری و نه عملی هیچ تداخل و خلط در جایگاه مرجعیت و رهبری وجود ندارد. برای مثال اگر کسی که مدافع حقوق اتوبوسران ها است چیزی فراتر و خلاف قانون نخواهد و بازرس هم (که خودش است) جز دنبال اجرای قانون نباشد اینجا نه در بعد نظری و نه عملی هیچ خلط و تداخلی به وجود نخواهد آمد، مگر اینکه یکی بخواهد خلاف جایگاه خود عمل کند. پس مشکل اصلی خلط و مغلطه ای است که نویسنده دچار شده و صرفا با دو سه مثال اصل مرجعیت و اصل رهبری را در ذات خود در وحدتشان دچار مشکل دانسته است. در تمام مثال ها اگر دقت شود پیش فرض نویسنده تداخل ذاتی مرجعیت و رهبری است. طبق منطق نویسنده آنچه مشکل آفرین است اجرای فقه در بعد حکومتی آن است. در واقع نویسنده دچار مخمصه تناقض گویی شده است. حقیقت این است که فقه ما برای به اجرا در آمدن است که اتفاقا جایگاه فقاهت و مرجعیت خود یک جایگاه اجرایی و دارای حاکمیت دینی است. به عنوان مثال یکی از اساسی ترین وظایف ولی فقیه شأن قضا و سرپرستی و دیگر امور حسبیه است، برای مثال فتوای قتل سلمان رشدی. نتیجه ی حقیقی و بلکه نقطه مرکزی این شبهه، مشکل آفرین بودن اجرای فتاوای مراجع است، وگرنه پیگیری کردن یا نکردن یک حکم شرعی گاهی به خود مرجع هم مربوط می شود (بخصوص اگر حاکم و رهبر حکومت باشد) و گاه دیگران مسئول اجرا هستند ادامه👇👇
ادامه 👆👆 @Antishobheh درک اینکه نویسنده میخواهد بصورت خیلی موذیانه ضد منافع ملی و مردم بودن فتوای مرجعیت را القاء کند و اینکه تمام متن همین هدف را در ضمیر خود در نظر گرفته کار سختی نیست. اینکه نویسنده با نگاه سکولار میخواهد حیطه ی حاکمیت فقه را ضد حکمرانی مقتدر و موجب انزوای در مجامع بین‌المللی نشان دهد هم واضح است. 👈پس حقیقتا نظریه تفکیک جایگاه مرجعیت دینی از حاکمیت و اجرای فقه به عنوان مبنای قوانین بلکه قانون اساسی، خودش یک‌ نظریه ضد مرجعیت و ضد رهبری است که در صدد خلع محتوایی و کارکردی هر دو و خارج کردن آنها از حیز انتفاع است. تمام این ادعاهای ما با فراز آخر این متن کاملا ثابت می‌شود . همان جا که نویسنده از طرفی دادن فتوا علیه رژیم کودک کش اشغالگر را بلامانع و باعث کمک مردمی میداند! اما در بعد سیاسی و حکومتی، اتخاذ این حکم واجب شرعی و دینی را مخل و ضد امنیت و انسجام و یکپارچگی ملت و کاهش اقتدار و منجر به انزوا جمهوری اسلامی میداند!!! پس نویسنده از رهبری همان گاو شیرده بودن را میخواهد که یک عبرت بزرگ برای جهان اسلام است. که کشوری خود را خادم خانه خدا بداند و در عمل برده شیطان بزرگ باشد. 👌با کمی دقت و درک شرط شرعی و‌ عقلی فقاهت برای رهبری امت اسلامی و لزوم فقیه بودن حاکم، حقیقت این دو جایگاه روشن و در مقابل باعث برملا شدن نیت های پلید بدخواهان در پوست دلسوزی خواهد شد. صرفا جهت اطلاع این آقایان باید عرض شود. خیلی از ولایت مداران و مومنین احکام و سفارشات و دستورات رهبری را اتفاقا از نظر شرعی بر خود واجب الاتباع میدانند که نمونه های آن بی شمار است. شاید مرور حکم تحریم تنباکوی میرزای شیرازی که شدیداً یک حکم سیاسی و باعث شکستن کمر روباه پیر (انگلیس خبیث) شد برای این افراد بد نباشد که میرزای شیرازی آنجا بود که نگران شد از اینکه دشمن جایگاه مرجعیت و قدرت فتوای آن را به چشم خود درک کرد. در طول تاریخ هم ازاین فتواهای سیاسی و دشمن شکن کم نداریم. حال این حضرات با وقاحت از انزوای نظام مقتدر و مقدس اسلامی در مسأله فلسطین خیال بافی می‌کنند. به قول معروف از قضا سرکنگبین صفرا فزود. آمدند در یکپارچگی و صلابت و به هم پیوستگی حکومت و مرجعیت رخنه کنند باعث آشکار شدن عظمت آن شدند. ✍ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه: محمد مخبر در هیچ کشوری واکسن رایگان به مردم تزریق نشد حتی کشور های حوزه خلیج هم هزینه واکسن را از یارانه مردم کسر کردند. با شرایط فعلی اگر بخواهیم واکسیناسیون شتاب گیرد مردم باید حداقل پنجاه درصد هزینه واکسن راپرداخت کنند... ❇️پاسخ: @Antishobheh تهران- ایرنا- محمود نادری معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهوری در توئیتی تاکید کرد که دولت با تمام توان در حال اجرای واکسیناسیون عمومی و ‎رایگان است. به گزارش ایرنا، ‏نادری شنبه شب در این توئیت نوشت: موضوع منتسب شده به آقای دکتر مخبر معاول اول رئیس جمهوری در مورد دریافت هزینه بابت تزریق ‎واکسن کرونا کذب محض است. وی تصریح کرد: دولت با تمام توان در حال اجرای واکسیناسیون عمومی و ‎رایگان است. مردم به شایعات توجه نکنند ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: ایا معاد جسمانی وجود دارد یا خیر؟ ❇️پاسخ: @Antishobheh آیات قرآن به روشنی گواهی می دهد که معاد انسان ها در رستاخیز تنها روحانی نبوده، بلکه این بازگشت روحانی و جسمانی است، همچنین جسمی که روح به آن تعلق خواهد گرفت همان جسم عنصری دنیوی است. آیات فراوانی براین مطلب دلالت دارد که در این جا به جهت اختصار تنها به نقل چند نمونه اکتفا می کنیم:   1⃣برخی از آیات در پاسخ کسانی است که زنده شدن استخوان ها را محال می پنداشتند؛ مانند: " بگو استخوان ها را آن کس که آنها را بار نخست آفرید زنده می کند". [4] .   "آیا انسان مى‏پندارد که هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهیم کرد"؟. "آرى قادریم که (حتّى خطوط سر) انگشتان او را موزون و مرتّب کنیم"! [5]   2⃣تعدادی از آیات گواهی می دهند که انسان روز قیامت از قبر برخاسته و پای محاسبه می آید، آن جا که می فرماید: "آیا نمى‏داند در آن روز که تمام کسانى که در قبرها هستند برانگیخته مى‏شوند". [6] و "... (بار دیگر) در «صور» دمیده مى‏شود، ناگهان آنها از قبرها، شتابان به سوى (دادگاه) پروردگارشان مى‏روند". [7]   3⃣گاه قرآن امکان معاد جسمانی را از طریق وقوع آن در دنیا روشن می کند؛ مانند سرگذشت شگفت انگیز عزیر (ع) [8] و داستان حضرت ابراهیم (ع) در پرسش از خداوند از چگونگی معاد جسمانی. [9] از این که قرآن کریم گاهی از طریق ارجاع به زندگی نخست و گاهی با ارائه نمونه هایی از احیای مردگان؛ مانند داستان عزیر یا داستان اصحاب کهف و... سخن به میان می آورد، می توان نتیجه گرفت که حیات مجدد انسان با همین بدن مادی همراه خواهد بود.   از سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه نیز می توان فهمید که معاد انسان ها در سرای دیگر با بدن طبیعی خواه بود. آن حضرت در این باره می فرماید: "بدانید که این پوست نازک انسان را بر آتش شکیبی نتواند بود، پس به خود رحم کنید ...". [10] یا آن جا که می فرماید: "... و رستاخیز پیش آید، آن گاه از قالب گورها ... بازشان گیرد و بیرونشان کشد، در حالی که همه در جهت امر خداوندی دوان اند و به سوی معادش شتابان...". [11] حضرتش در جایی دیگر می فرماید: "... و هر آ ن که را زمین در درون خود دارد بیرون ریزد، پس خداوند آنان را در پی کهنگی، باز آفرینی کند، و در پی پراکندگی، اجزاشان را فراهم آورد...". [12]   4⃣ نعمتهای فراوانی که مژده استفاده از آنها در بهشت به افراد نیکوکار داده شده، نظیر استفاده از میوه های رنگارنگ [13] و گوشت پرندگان [14] ، ازدواج با حور العین [15] و ...، از مواردی هستند که تصور آنها بدون جسمانی بودن معاد، دشوار به نظر می رسد.   نتیجه: مشهور متکلمان، فلاسفه و عالمان دینی با بهره گیری از آیات و روایات معتقدند که معاد انسان ها در قیامت جسمانی است. [4] یس، 79، "قُلْ یُحْییهَا الَّذی أَنْشَأَها أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ هُوَ بِکُلِّ خَلْقٍ عَلیم"‏. [5] قیامت، 3- 4،"أَ یَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظامَهُ * بَلى‏ قادِرینَ عَلى‏ أَنْ نُسَوِّیَ بَنانَه‏". [6] عادیات، 9، "أَفَلا یَعْلَمُ إِذا بُعْثِرَ ما فِی الْقُبُور". [7] یس، 51، "وَ نُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذا هُمْ مِنَ الْأَجْداثِ إِلى‏ رَبِّهِمْ یَنْسِلُون‏". [8] بقره، 259، "أَوْ کَالَّذی مَرَّ عَلى‏ قَرْیَةٍ وَ هِیَ خاوِیَةٌ عَلى‏ عُرُوشِها قالَ أَنَّى یُحْیی‏ هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ کَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلى‏ طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلى‏ حِمارِکَ وَ لِنَجْعَلَکَ آیَةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ کَیْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَکْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر". [9] بقره، 260، "وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّ أَرِنی‏ کَیْفَ تُحْیِ الْمَوْتى‏ قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى‏ وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبی‏ قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّیْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَیْکَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى‏ کُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ یَأْتینَکَ سَعْیاً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیم‏". [10] معادیخواه، عبد المجید، خورشید بی غروب نهج البلاغة، خ 182، ص 218، نشر ذره، چاپ اول، 1373. [11] همان، خ 82، ص 80. [12] همان، خ 108، ص 125. [13] مرسلات 42، مؤمنون 19، صافات 42، دخان 55 و ... [14] واقعه 21، طور 22 و... [15] رحمن 72، واقعه 22 و ... ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ امام‌علی‌علیه‌السلام إنّما قَلبُ الحَدَثِ كالأرضِ الخاليَةِ، ما اُلقِيَ فيها مِن شَيءٍ قَبِلَتهُ قلب نوجوان، در حقيقت چونان زمينى باير است كه هرچه در آن افكنده شود مى پذيرد تحف‌العقول‌صفحه70 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است،آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انستا مروزه که تیرو کمان ها با درجه علمی ساخته میشوند ودرآن فشار جو ووزش باد در آن لحاظ میشود بهترین مسافتی که یک تیرانداز المپیکی میتواند درست به هدف بزند کمی بیش از سی قدم میباشد،حال در نظر بگیرد اردوی عمر سعد وخیمه های امام حسین حداقل ۳۰۰ قدم بوده(کمتر ازاین دولشکر باهم ادغام میشوند ودوست ودشمن معلوم نمیشه) چکونه است که یک کمان دست ساز یه بدوی این فاصله را درست روی هدف بزند مضافا براینکه مگر کودک شش ماهه ارتفاع گردن دارد که تیر زهر الود روی گردنش بنشیند. ( متن خلاصه شده) ❇️پاسخ: @Antishobheh « السلام علی الطفل رضیع شهید» 1⃣دشمن هرچه بیشتر بر ضدیت خود با واقعه ی می افزاید، نادانی وجهالت خودرا بیشتر نمایان میکند. نویسنده ی شبهه، علاوه بر مغرض بودن، درنهایت بی سوادی نیز است. 2⃣درتمامی مقاتل ، چه متقدمین وچه متاخرین، و در همه ی کتب تاریخی مربوط به واقعه ی عاشورا ، ماجرای شهادت نوزاد ی امام حسین (ع) توسط حرمله در روزعاشورا ثبت شده است. به چندمورد از ده ها سند اشاره میکنیم: 🔸ابومخنف در «فصوص» (۱۵۸) ،محمدبن سعد در«ترحمة الحسین و مقتله»(۲۳۰ه ق)،ابن اعثم کوفی در«الفتوح» قرن سوم، ابن ابی الثبلع در «تاریخ اهل بیت»قرن سوم، محمدبن جریر طبری در «دلائل الامامة»(۳۱۰ق) ،تاریخ خوارزمی(۵۶۸ق)، إربلی در «کشف الغمة»قرن هفتم ،شیخ مفید در «ارشاد» (۴۱۳ق)، زیارت ناحیه مقدسه، تاریخ یعقوبی (۲۹۲ق)، سیدبن طاوس در «لهوف»، علامه مجلسی در «بحارالانوار» ،شیخ عباس قمی در «نفس المهموم» وده ها سند معتبر از قرون ابتدایی اسلام تا کنون. 3⃣در برخی منابع بانام «علی» ودر برخی با نام «عبدالله» ذکر شده. اما آنچه مهم است ، این است که در همه ی منابع ، بر طفلی شیر خواره که در آغوش امام حسین (ع) توسط تیر حرمله به شهادت رسیده تاکید شده است. 4⃣بنابراین ، این گفته که این ماجرا از زمان قاجاریه وارد روضه ها ومداحی ها شده ، ادعایی مضحک واز روی عناد یا بی سوادی وکم اطلاعی است. 5⃣نویسنده، قطعا نه کربلا رفته و نه موقعیت جغرافیایی میدان جنگ درکربلا را بررسی کرده. اگر اسناد تاریخی ونیز موقعیت جفرافیایی میدان نبرد در کربلا را بررسی کنیم ، فاصله ی بین محل شهادت امام حسین (ع) تا نهر علقمه (و محل شهادت حضرت عباس ع هم کنار آن واقع است) که پشت سر لشکر عمر سعد قرار دارد،حدود ۳۵۰ متر است. 6⃣بنابراین معلوم میشود که فاصله ی جلوداران لشکر دشمن با جلوداران لشکر امام ، و خیمه گاه و تل زینبه حدود چند ده متر است و در محاصره ی کامل دشمن بودند.از طرفی نویسنده ادعا کرده بهترین تیر تا ۳۰ قدم برد دارد. لااقل ای کاش کمی بیشتر بررسی میکردند 7⃣هر چقدر پونداژ کمان بیشتر باشد برد مفید تیر نیز بیشتر است، کمانهای با پونداژ بالای۴۰، برد مفید تیرشان بیشتر از ۹۰ متراست (یعنی حدود۱۸۰قدم) ، هرچه قدر تیرانداز قوی و بلند قد باشد از با پونداژ بالا استفاده میکند. اعراب در شمشیرزنی و تیراندازی و اسب سواری مهارت خاصی داشتند و قطعا که هم از پهلوانان بود وهم ماهر ، صاحب کمان قدرتمندی بوده است. 8⃣بنابراین با این توصیفات و برآوردهای منطقی ، امکان شهادت حضرت علی اصغر (ع) باتیر حرمله بسیار معقول است. 9⃣ امام حسین (ع) از روی استیصال این کار را انجام ندادند ، بلکه حضرت (ع) در لحظات آخر جنگ ، بهترین وبرترین پرچم و علم حقانیت بودند که حضرت میتوانست در مقابل دشمن بلند کند. ادامه 👇👇👇 @Antishobheh
‍ ادامه 👆👆 @Antishobheh 🔟هم برای اتمام حجت نهایی با لشکر دشمن ، هم برای نشان دادن نهایت قصاوت لشکر عمرسعد که حتی از طفلی شیر خواره هم آب را دریغ میکنند، هم برای نشان دادن اوج مظلومیت خاندان پیامبر(ص). که این حرکت امام ، لشکر دشمن را متزلزل کرد و بهم ریخت که حتی باعث شد عده ای از جنگ امتناع کنند و حتی به بیابان بگریزند ، که عمرسعد برای جلوگیری از این تزلزل در لشکرش ، که دلیلش همان امام و طفل شیرخوارش بود ، آنان را مورد هدف تیر قرار داد. 1⃣1⃣بنابراین عمرسعد برای سرنگون کردن این علم، دستور داد تا پدر و پسر را هدف تیر قرار دهند که حرمله از تیری برنده تر که برای زدن جنگویان قوی هیکل استفاده میشد (معروف به تیر سه شعبه)، برای این کار استفاده کرد ، که برخورد این تیر به طفل موجب شد سرش جداشود و دربرخی منابع گفته شده که حتی این تیر بعد از قطع سر طفل، در بازوی امام نیز فرو رفت. 2⃣1⃣بنابراین؛ ادعای نویسنده مضحک است ، یعنی تیرانداز ، اصلا گلوی طفل را نشانه نرفته بود بلکه در کل ، امام و طفل را نشانه رفته بود که به طفل بر خورد کرد و سرش را جداکرد. اندکی مطالعه ی تاریخ بدور از غرض ورزی ، راهگشا و روشنگر خواهد بود ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ اخبار مربوط به افغانستان و وضعیت مردم تا چه حد صحت دارد؟ وضعیت پنجشیر به روایت خبرنگارِ حاضر در افغانستان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: با استقبال و تشکر از تأمین واکسن با واردات عظیم در آینده نزدیک باید به یک سؤال پاسخ داده شود که کدام مانع بین‌المللی که از ۸ ماه پیش مانع ورود واکسن بود ناگهان برطرف شده است؟ اگر این مانع داخلی بود عامل انسانی هم داشت؟ اگر مانع خارجی بود چطور ظرف ۲۰ روز قابل رفع بود؟ ❇️پاسخ: @Antishobheh اصحاب تحریف و ما نمی توانیم دو جمله زیر ببینید و خود بخوانید حدیث مفصّل از این مُجمل: 1⃣ ربیعی سخنگوی دولت روحانی: نپیوستن ایران به FATF علت ناتوانی در خرید واکسن کروناست! 2⃣ همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی: به دلیل تحریم هنوز واکسن نخریده ایم رهبر حکیم انقلاب: اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد.. گاهی یک رأی هم مؤثّر است؛ هیچ‌کس نگوید رأی منِ تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر می‌گذارد. 🖌 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه: "شلاق زدن بر صورت یک جراح زن در شهرستان نورآباد استان فارس....... دیشب دادستان شهرستان با هیات همراه به بیمارستان مراجعه کردند وجراح در حال ویزیت تعدادی از بیماران بود از ایشان خواستند جهت ویزیت بیماری به سفارش دادستان سریعا حضور یابد، جراح عنوان کردند مثل بقیه بیماران توصف انتظار باشد تا حقی از کسی ضایع نشود،این سخن به گوش دادستان رسید وعنوان کرد یا سریعا حضور یابد یا تنبیه اش میکنم،بعد از حضور جراح و ویزیت بیمار، مجددا دادستان عنوان کرد دوباره باید بربالین بیمار حضور یابد،جراح عنوان کرد بنده مریض دارم وفعلا نیازی به ویزیت مجدد نیست... سریعا ایشان را دستبند زدند وبه آگاهی شهرستان بردند وبه گواهی اطرافیان وزخمهای سروصورت خودش ومادرش را جلوی زجه های بچه سه ساله اش آنقدر شلاق زدند که آثار وزخم آنها بر صورت جراح کاملا مشخص بود،،، اکثر بیمارستانهای شهرستانهای استان فارس بیمارستان ومطب ها را تعطیل کردند وبرخی استانهای همجوار اعلام آمادگی کردند و تا برکناری دادستان وقاضی کشیک این روند ادامه خواهد داشت.... لطفا انتشار دهید تا مردم عدالت قوه قضاییه را مشاهده کنند...ایشان از بهترین و مردم دارترین جراحهای استان فارس بود کسانیکه با ایشان برخورد داشتند خود شاهد بودند خانم دکتر" [.....] ❇️پاسخ: @Antishobheh 1. این حادثه با شیطنتهای مغرضانه و افزودن اکاذیبی به آن، تبدیل به یک شایعه با جزئیاتی ناصحیح شد. 2. مواردی از قبیل شلاق، آزار و اذیت فرزند و ... در خصوص این پزشک جراح صحت ندارند و در کلیپی هم که در فضای مجازی از توضیحات ایشان منتشر شده به چنین مواردی اشاره ای نشده است. 3. رئیس دادگستری استان فارس عمده اخبار منتشره در فضای مجازی را غیر صحیح اعلام کرد و افزود در حال جمع‌بندی و تهیه گزارش این حادثه هستیم و بعد از اتمام بررسی‌ها نتیجه اعلام خواهد شد. http://shiraze.ir/fa/news/73322 4. در صورتی که اتفاقات مطابق با مطالب رسانه ها باشد اقدام بازپرس قابل پیگرد قانونی است . اما چه بسا مقام قضایی قبلاً دستوراتی داده و پزشک دستور را اطاعت نکرده باشد و یا پزشک عناوین مجرمانه‌ای انجام داده باشد که ما آن را نمی‌دانیم . لذا نمی‌توان در این موضوع پیش‌داوری کرد. http://farsnews.com/13940506000833 5. اطلاعات فعلی این حادثه موجب جو رسانه ای سنگین علیه فرد بازپرس شده است ، اما برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه باید منتظر بررسی ویژه و گزارش نهایی دادگستری بود . قطعا مجازات فرد متخلف مطالبه همگانی است . 6. اشتراک گذاری بدون تحقیق و غیر مسئولانه پیامها و اخبار ، ولو با فرض صحت برخی جزئیات آن ، موجب انتشار شایعات و بروز آسیبهای مختلف فردی و اجتماعی می شود. چهارشنبه 7 مرداد 1394 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh