به توان او.pdf
حجم:
4.7M
🔖فیش منبر محرم🔖
♦️به توان او
مهمترین علت پیروزی امام حسین در کربلای سال 61 ثباتقدمی بود که ایشان و یارانشان در کربلا داشتند.
مهمترین عاملِ ایجاد ناامیدی وجود مشکلات حلنشدنی در زندگی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عناوین جلسات:
🪴جلسه اول: نهضت حسینی، تدابیر مدافعین، اقدامات مهاجمین
🪴جلسه دوم: ویژگیهای تربیتشدة مکتب حسینی
🪴جلسه سوم: عوامل ایجاد مشکلات
🪴 جلسه چهارم: موضعگیریها در برابر مشکلات
🪴جلسه پنجم: ابزار نصرت الهی
🪴جلسه ششم: ابعاد و عرصههای نصرت الهی
🪴جلسه هفتم: شرایط نزول نصرت الهی
🪴جلسه هشتم: شرایط نزول نصرت الهی
🪴جلسه نهم: شرایط نزول نصرت الهی
🪴جلسه دهم: شرایط نزول نصرت الهی
#محرم
شوق زخم.pdf
حجم:
5.65M
میاندار (مخاطب هیئتی).pdf
حجم:
4.01M
نهایی - فیش دهه اول محرم-.pdf
حجم:
2.1M
با_کاروان_عشق.pdf
حجم:
3.78M
🔖فیش منبر محرم🔖
♦️با کاروان عشق
حضرت آقا میفرمایند: تاریخ را با قصه اشتباه نکنیم. تاریخ یعنی شرح حال ما در صحنهای دیگر.
آزمایش کربلا در صحنههای دیگر و در زمانهای دیگر نیز روی میدهد؛ یعنی در ادامۀ کربلای امام حسین در سال 61 هجری، کربلاهای دیگر نیز هست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عناوین جلسات:
🌱 جلسه اول: تبیین موضوع بحث
🌱جلسه دوم: کربلای اقتصادی
🌱جلسه سوم: کربلای علمی
🌱جلسه چهارم: کربلای جهادِ تبیین
🌱 جلسه پنجم: کربلای رسانهای
🌱 جلسه ششم: کربلای رسانهای
🌱جلسه هفتم: کربلای خانوادگی
🌱جلسه هشتم: کربلای خانوادگی
🌱جلسه نهم: کربلای سیاسی
🌱جلسه دهم: کربلای فرهنگی
#محرم
#ماه_محرم
عشق_جهانی.pdf
حجم:
3.09M
🔖فیش منبر محرم🔖
«عشق جهانی»
🔰چگونه با عشق به امام، زندگی عاشاقانه را تجربه کنیم⁉️
🗓مناسبت: #محرم 1403
🔖پیام: «تبیین گفتمان مقاومت»1403
💡فهرست:💡
🔻مبحث اول: «از عشق حسینی تا قرار»
🔻مبحث دوم: «زندگی به طعم عاشقی»
🔻مبحث سوم: «برای زندگی عاشقانه جمعی قیام کن!»
🔻مبحث چهارم: «عشقِ پیروز»
🔻مبحث پنجم: «پای عشقت بایست!»
🔻مبحث ششم: «امتحانِ عاشقی»
🔻مبحث هفتم: «مثل معشوق شدنم آرزوست!»
🔻مبحث هشتم: «فواید اجتماعی زندگی عاشاقانۀ جمعی»
🔻مبحث نهم: «قدرت عشق جمعی، حول عشق جهانی»
🔻مبحث دهم: «زنده باد عشق»
کاری از مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
#محرم
#ماه_محرم
فیش جامع محرم.apk
حجم:
23.39M
بروز رسانی شد 🔶 نسخه ۷ 🔶
🔻هزار منبر و روضه محرم 🔻
🔖📱برنامه اندروید 📱🔖
#فیش_جامع_محرم
↙️فیش منبر روشمند #محرم
↖️متن سخنرانان مشهور
↙️فیش مرثیه و روضه روشمند
↖️متن مقتل مستند
↙️مقتل تحقیقی متناسب هر شب
↖️فیش احکام محرم
↙️کتب متناسب محرم
↖️منابر ویژه عاشورا و تاسوعا
✍️با این نرم افزار حتی یک جلد کتاب با خودتان به #تبلیغ نبرید
🔷حدود ۱۰۰۰ (هزار) فیش منبر و مرثیه
عمومی.pdf
حجم:
2.71M
🔖منبر کامل محرم🔖
#محرم
#ره_توشه_1401
🔷«ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بر اساس بیانیه گام دوم»
🔷«جنایات فکری بنیامیه»
🔷«جلوههای تدبیر و برنامهریزی در نهضت حسینی
🔷«ویژگیهای ملت حسینی»
🔷«سرگذشت پیوستگان و جاماندگان از کاروان امام حسین ع»
🔷«روشهای امام حسین(ع) در تربیت اخلاقی پیروان»
🔷«ویژگیهای برتر یاران امام حسین(ع)»
🔷«شکوه نماز در قیام امام حسین ع»
🔷«نقش حضرت عباس ع و خاندانش در نشر فرهنگ اهلبیت ع»
🔷«تحلیلی بر خطبه امام حسین ع در شب عاشورا»
🔷«مروری بر خطبة حضرت زینب س در کوفه»
🔷 «راهبردهای امام سجاد ع در هدایت مردم و احیای اسلام محمدی»
#ماه_محرم
خانواده.pdf
حجم:
1.94M
🔖فیش منبر #محرم 🔖
#ره_توشه_خانواده_۱۴۰۱
📕ویژه مخاطب بانوان و خانواده
#ماه_محرم
✍«جایگاه اجتماعی زنان در عاشورا»
✍«بررسی روشهای آموزش حجاب به دختران»
✍«نقش محبت در تربیت فرزندان»
✍«تربیت اجتماعی فرزندان در بستر نهاد خانواده»
✍«رفتارشناسی تربیت دینی در خانواده شهدا»
✍«نقش آموزشی خانواده در پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی فرزندان»
✍« تأثیر رسانهها فضای مجازی بر سلامت اجتماعی زنان»
با_بچه_هایم_سر_یک_سفره.pdf
حجم:
5.31M
💠متن منبر #محرم
#ماه_محرم
♦️با بچه هایم سر یک سفره
عناوین جلسات:
جلسه اول: سر سفرۀ بچههای حسین!
جلسه دوم: چشمانی که به دست اوست!
جلسه سوم: به سختیاش میارزد!
جلسه چهارم: سفرۀ تنهایی
جلسه پنجم: سر کدام سفره نشستهای؟
جلسه ششم: معامله شیرین!
جلسه هفتم: سفره را او پهن میکند!
جلسه هشتم: تربیتش با ما!
جلسه نهم: جای پای عباس
جلسه دهم: سفرۀ همیشهباز!.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کاری از گروه تولید محتوای شهید حاج قاسم سلیمانی
سامانه شمع
#معارف_حسینی #مدینه_تا_کربلا
🩸به فدای آن آقایی که با دست خود حتی به اسبهای لشگر دشمن هم آب داد؛ همان اسبهایی که چند روز دیگر ...
در نقلها آمده است:
🥀 در منزل «ذو حَسْم» بود که لشکر هزار نفری حرّ ، از راه رسید و جلوی قافله سیدالشهداء علیهالسلام قرار گرفت؛ إمام علیهالسلام تا مشاهده نمود آنان تازه از راه رسیدند و تشنه هستند، رو به اصحاب خود نمود و فرمود:
📋 اُسْقُوا الْقَوْمَ وَ أَرْوُوهُمْ مِنَ الْمَاءِ وَ رَشِّفُوا الْخَیْلَ تَرْشِیفاً
▪️اين لشگر را آب دهيد و سيرابشان كنيد و دهان اسبانشان را نيز تَر كنيد.
🥀 پس چنان كردند، و پيش آمده كاسهها و جامها را از آب پر كرده نزديك دهان اسبها مىبردند و همين كه سه دهن يا چهار يا پنج دهن مىخوردند، از دهان آن اسب دور مىكردند و اسب ديگرى را آب مىدادند تا همه را به اين كيفيت آب دادند.
🔖 على بن طعان محاربى گويد:
🥀 من آن روز در لشكر حرّ بودم و آخرين نفرى بودم كه دنبال لشكر بدان جا رسيدم. چون امام حسين عليهالسّلام تشنگى من و اسبم را ديد، فرمود: «بياشام!»
🥀 من هرچه مىخواستم بياشامم، آب از دهانه مشك فرو مىريخت. آن حضرت تا دید من نتوانستم آب بنوشم، فرمود:«سرِ مشك را بپيچان! » من ندانستم چه بكنم.
📋 فَقَامَ فَخَنَثَهُ فَشَرِبْتُ وَ سَقَیْتُ فَرَسِی.
▪️پس خود آن حضرت از جای خود برخاست و آمد دهانه مشک را پيچاند. پس آشاميدم و اسبم را نيز سيراب كردم.
📚 بحارالانوار ج۴۴ ص۳۷۵
✍ بر روی جسمش رَدِی مانده ز پای اسبها
کو نجابت؟ کو ملاحت؟ کو وفای اسبها
نعل های تازه غوغا میکند بر جسمِ شاه
ناله هایش گم شده در زیرِ پای اسبها
بر سرش دستی نهاد و ناله زد کاش ایخدا
خواهرش سدّی شود در لابلای اسبها
کی فراموشم شود با خاک و خون در همشدن
منزجر هستم حسین جان از جفای اسبها
سینهات بُرده مرا پشتِ در آتش زده...
شکلِ مادر گشتهای از این بلای اسبها
کاش میمُردم نمیدیدم چنین تصویرِ بد
بر تنت مانده رَدی از ضربه های اسبها
✅شیعیان کوفیان وقتی از مرگ معاویه مطلع شدند و خبر عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید و سفر ایشان به مکه به گوششان رسید، به امام حسین(ع) نامه نوشتند، وحمایت و آمادگی خود را، به صورت همه جانبه، از پسر رسول خدا(ص) اعلام کردند.
👤ابن شهر آشوب می نویسد :
📋《ثُمَّ إِنَّ أَهْلَ الْكُوفَةِ اجْتَمَعُوا فِي دَارِ سُلَيْمَانَ بْنِ صُرَدَ الْخُزَاعِيِّ فَكَاتَبُوا الْحُسَيْنَ(ع) مِنْ سُلَيْمَانَ بْنِ صُرَدَ وَ الْمُسَيَّبِ بْنِ نَجِيَّةَ وَ رِفَاعَةَ بْنِ شَدَّادٍ وَ حَبِيبِ بْنِ مُظَاهِرٍ وَ شِيعَتِهِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُسْلِمِينَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ》
♦️سپس اهل کوفه در خانه سلیمان بن صرد خزاعی تجمع کردند و به امام حسین(ع) نامه نوشتند.
این نامه از طرف سلیمان بن صرد و مسیب بن نجبه و رفاعه بن شداد و حبیب بن مظاهر و جمعی از مومنین و مسلمانان کوفه بود.
آنان این چنین نوشتند :
📋《سَلَامٌ عَلَيْكَ أَمَّا بَعْدُ فَالْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي قَصَمَ عَدُوَّكَ الْجَبَّارَ الْعَنِيدَ الَّذِي انْتَزَى عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ فَابْتَزَّهَا أَمْرَهَا وَ غَصَبَهَا فَيْئَهَا وَ تَأَمَّرَ عَلَيْهَا بِغَيْرِ رِضًى مِنْهَا ثُمَّ قَتَلَ خِيَارَهَا وَ اسْتَبْقَى شِرَارَهَا وَ جَعَلَ مَالَ اللَّهِ دُولَةً بَيْنَ جَبَابِرَتِهَا وَ عُتَاتِهَا فَبُعْداً لَهُ كَما بَعُدَتْ ثَمُودُ إِنَّهُ لَيْسَ عَلَيْنَا بِإِمَامٍ فَأَقْبِلْ لَعَلَّ اللَّهَ أَنْ يَجْمَعَنَا عَلَى الْحَقِّ بِكَ وَ النُّعْمَانُ بْنُ بَشِيرٍ فِي قَصْرِ الْإِمَارَةِ لَسْنَا نَجْمَعُ مَعَهُ فِي الْجُمُعَةِ وَ لَا نَخْرُجُ مَعَهُ إِلَى عِيدٍ وَ لَوْ قَدْ بَلَغَنَا أَنَّكَ قَدْ أَقْبَلْتَ إِلَيْنَا أَخْرَجْنَاهُ حَتَّى نُلْحِقَهُ بِالشَّامِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ》
♦️درود بر تو و اما اینکه حمد و ستايش از آن يكتا آفريدگاري است كه دشمن زورگو و كينه توزت را درهم شكست و نابود ساخت، دشمني كه بدون ذره اي پروا از خدا بر اين امت تاخت و زمام امور آن را به ناروا و ناحق به كف گرفت و ثروتهاي جامعه را غصب كرد و بر اساس ستم و بيداد بر آنان فرمان راند. شايستگان و نيكان جامعه را نابود ساخت و اشرار و تبهكاران آن را وانهاد و ثروتهاي ملي و مال خدا را به كام زورمندان و در انحصار توانگران قرار داد، لعنت و نفرين خدا بر او باد همانگونه كه ثموديان نفرين و لعنت شدند.
ای فرزند سرفراز پيامبر(ص)! اينك ما پيشوايي راستين نداريم تا به او اقتدا كنيم پس شما به سوي ما بيا و بر ما منت نه، اميد كه خدا بوسيله شما ما را بر محور حق و عدالت همدل و همداستان سازد.
در شرايطي اين نامه را بسوي شما مي نگاريم كه «نعمان»، فرماندار امويان در كاخ استانداري است اما ما، نه به نماز جمعه او مي رويم و نه به نماز عيدش!
و اگر آگاه شويم كه وجود گرانمايه ات به سوی شهر و ديار ما روان است، او را از شهر خود مي رانيم و به سوي شام روانه اش مي سازيم ان شاء الله.(۱)
نامبرده از ديدگاه رجالشناسان از بزرگان و پارسايان تابعان و از ياران اميرمؤمنان و امام مجتبی(ع) بودند.
امام حسین(ع) ابتدا به نامهها بسنده نکردند، هر چند امضای شیعیان برجستهای مانند؛ سلیمان بن صرد یا حبیب بن مظاهر پای نامه ها بود.
سید بن طاووس تعداد نویسندگان نامه ها را دوازده هزار نفر آورده است که هر نامه را چند نفر امضا کرده بودند.(۲)
حتی افرادی همچون شبث بن ربعی، حجار بن ابجر، یزید بن حارث، عروة بن قیس، عمرو بن حجاج زبیدی نیز برای آن حضرت(ع) نامه نوشتند که امام حسین(ع) در روز عاشورا یادآور این نامه ها شد و به آنان خطاب کرد :
📋《یا شَبَثَ بْنَ رَبَعی! وَ یا حَجَّارَ بْنَ أَبْجَرٍ، وَ یا قَیْسَ بْنَ الْأَشْعَثِ! وَ یا یَزیدَ بْنَ الْحارِثِ! أَلَمْ تَکْتُبُوا الَىَّ : أَنْ قَدْ أَیْنَعَتِ الثِّمَارُ وَ اخْضَرَّ الْجَنابُ، وَ طَمَّتِ الْجِمامُ وَ إِنَّما تُقْدِمُ عَلى جُنْدٍ لَکَ مُجَنَّدٌ، فَاقْبِلْ؟!》
♦️اى شبث بن ربعى! اى حجّار بن ابجر! اى قیس بن اشعث! اى یزید بن حارث!
آیا شما براى من نامه ننوشتید که درختان ما ثمر داده است و باغها سرسبز!
و چاهها پرآب گشته و تو در سرزمینى پا مى گذارى که لشکرى آراسته و انبوه در خدمت تو است، پس به سوى ما بیا!(۳)
تا جایی که وقتی سپاه حر بن یزید ریاحی مقابل سپاه امام حسین(ع) ایستاد، امام حسین(ع) خطبه خواندند و نامه های کوفیان را مبنی بر دعوت ایشان به کوفه توسط خود کوفیان، گوشزد کردند و به عقبة ابن سمعان فرمودند :
📋《یا عُقْبَةُ! هاتِ الْخُرْجَیْنَ اللَّذَیْنِ فِیهِمَا الْکُتُبُ》
♦️اى عقبه! آن دو خورجین نامه ها را بیاور!
عقبه نیز نامه هاى شامیان و کوفیان را حاضر کرد و پیش روى آنان ریخت، آنان پیش آمده، به نامه ها نگاه کرده و مى گذشتند!(۴)
📚منابع :
۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۸۹
۲)اللهوف سید بن طاووس، ص۳۵
۳)تاریخ طبری، ج۴، ص۳۲۲
۴)مقتل الحسین(ع) خوارزمى، ج۱، ص۲۳۷