eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شارع مقدّس اسلام به آدم ها نمی گوید که پول کسب نکنید؛ نه، این همه روایات دارد که تحریص می کند انسان ها را به کسب مال...مانعی ندارد؛ بریزید توی جیبتان؛ منتها انسان ته جیبش سوراخ های متعدّدی درست کند که مال توی جیب نماند؛ و هرچه شما کسب کردید تقسیم بشود. این کسب مال یعنی احیاء آن ثروت ها و ذخیره هایی که در این آفرینش هست؛ این ها را شما احیاء کنید در اختیار انسان ها بگذارید تا مردم از آن استفاده کنند؛ خیلی هم خوب است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 144 @Arshiv_Gholam
و من از ابتدا همين مطلب را مى‏گفتم كه علماء شأنشان نيست مسئوليت دولتى بپذيرند؛ خيال مى‏كردم كه بدون آن ها كارها درست مى‏شود. ولى پس از مدّتى ديدم كه اگر به اين وضع باقى بمانيم، اصل اسلام هم در خطر مى‏افتد، و از آن مبناى اول برگشتم. و تا مادامى كه اين ها اشخاص صالح را به جاى خود پيدا نكرده ‏اند، بايد باشند. ان شاء اللَّه خداوند شما را حفظ كند و بتوانيد به تحصيل و خدمت خودتان ادامه دهيد. و السّلام عليكم و رحمة اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 101 @Arshiv_Gholam
بیچارگی انسان در این شُحّ نفس است. شُحّ نفس، یعنی همان حالت افزون طلبی ای که موجب می شود تا انسان جمع کند و بذل نکند. این بسیار چیز خطرناک و دشواری است، و این چیزی است که انسان ها را فاسد می کند، و این چیزی است که جوامع را منحرف می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، 145 @Arshiv_Gholam
کند تکیه بر اقتدارت خیام که رکن خیامی و والا مقام سکونی به سکّانِ فُلک نجات از این رو سکینه تو را گشته نام گواهم همین تلّ در پیش روست تو را سجده برده ست دشت قیام به نفس نفیس تو هم باز گشت ضمیرِ "علیکُنَّ مِنّی السّلام" تو آن کعبه ی تیره پوشی که نور حجاب تو را کرده است استلام کمالی چنین و جلالی چنان علی وار و زهرا نشانی تمام نرفته نخ معجرت دست باد ندیده جمال تو را صبح شام تجلّی زهرا، نبود این بعید که خیر النّسایت بنامد امام بکش تیغِ آه و دو دم سر بده ألا ذوالفقار علی در نیام بخوان خطبه تا یادمان آوری "کلامُ الأمیرِ أمیرُ الکلام" به تعظیم شأنت جهانی اجیر أمیری تو و شام و کوفه اسیر علی خویی و زین أب منصبی از آن رو که آیینه ی زینبی وقاری که جلباب پوشیده است حیایی که در نور پیچیده است از آن خانه ای که تویی و رباب نرفته حسینت به پای شتاب عفیفه، جلیله، کریمه، لقب تو نور خدایی نسب در نسب چه نوری که بر عالمی چیره شد به خورشید کی میتوان خیره شد؟ ندیدند جز نور در محضرت گره های کوری‌ست بر معجرت به یک آه تو خم شود پشتِ دین بیا مثل زینب به منبر نشین علی گونه با خطبه کولاک کن بخوان مسجد کوفه را خاک کن بخوان تا بلرزد زمین و زمان بگو "أسکُتوا" لب ببندد جهان که کوفه علی را تجسّم کند که زنگ شتر دست و پا گم کند که مسجد بلرزد ستون تا ستون بکش کار ما را به مرز جنون بدا آنکه شد گرمِ توهین تو کند کاخ را خاک، نفرین تو به زینب ولی اقتدا می‌کنی تو هم جای نفرین دعا می‌کنی "مسعود یوسف پور" @Arshiv_Gholam
بی بی یا سکینه، نور العالمین سلامٌ علیکِ یا بنتَ الحسین جلوه ی یاربّ، حامی مکتب، تجلّی زهرا، ثانی زینب "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" مصیبت ها در این دنیا کشیدی بر نیزه سر های بریده دیدی میان گودال، چه ظالمانه، نازت کشیده شد، با تازیانه "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" قسمت ما نما زیارتت را بر ما بگو شرح اسارتت را بگو از شام و، از مردمانش، بگو از یزید و، از خیزرانش "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" @Arshiv_Gholam
وحی در حقیقت پرورنده نخست بشریت است که بدون آن امکان پرورش بشریت وجود ندارد؛ چرا که بشر بدون وحی توانی جز حسّ کردن مادّه و مادّیات ندارد. البته ادراک عقلی تارآلود او به سطح ایمان به خدا و ارزش ها و آرمان ها می رسد أمّا به نهادش راه نمی یابد و سراسر وجودش را فرا نمی گیرد و با احساسات و عواطفش در کنش نمی افتد. پس این عقل و این معقولات باید به مرتبه حسّ و محسوسات فرو آیند، و از آنجا که ممکن نیست این در تمامی مردم انجام گیرد، چون تمامی مردم آمادگی اش را ندارند، بنابراین، این کار، ویژه مردمانی است که خداوند متعال آن حسّ پیشوا و پیشگام را در ایشان گذارده است. این حسّ، نخست آنان را می پروراند و سپس حسّ دوّمی و وجود حسیّ دوّمی آفریده می شود که این وجود حسّی دوّم همان پرورنده بشریت است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 92 @Arshiv_Gholam
وَ قَالَ علیّ (ع): الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةُ عَدُوَّانِ مُتَعَادِيَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ مَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ وَالاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا، مَثَلُهُمَا مَثَلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ الْمَاشِي بَيْنَهُمَا لَا يَزْدَادُ مِنْ أَحَدِهِمَا قُرْباً إِلَّا ازْدَادَ مِنَ الْآخَرِ بُعْداً. به راستى، دنيا و آخرت دو دشمن جنگنده و دو راه گونا‏گون‏ اند، هر كه دنيا را دوست بدارد و دنبال آن برود، آخرت را دشمن داشته و با آن بستيزد؛ دنيا و آخرت به مثابه مشرق و مغرب ‏اند و رهرو ميان آن دو، هر گاه به يكى نزديك شود از ديگرى دور گردد. تحف العقول، ص 212 @Arshiv_Gholam
به لبِ خشکِ تو انگار که باران می خورد آب می خوردی و هِی ظرف به دندان می خورد پسرِ کوچکِ تو مانده چه سازد با تو زهر وقتی که بر این سینه‌ی سوزان می خورد آه می سوخت از این آه دو تا گونه‌ی او نفَست تا که بر آن چهره‌ی گریان می خورد فقط از کنده و زنجیر و فلک خالی بود ورنه این حجره‌ی پُر درد به زندان می خورد بارها شد که تو پیچیدی و اُفتاد سرت بارها خاک بر این زُلفِ پریشان می خورد پسرت این طرف و مادرت آن سو مُردند دست هاشان به سر از وای حسن‌جان می خورد دیدی از بسترِ خود شام و سَر و آتش را آن همه زخم که از بام به طفلان می خورد یک به یک با سرِ خود رویِ زمین می خوردند ضربِ شلاق که بر پشت و گریبان می خورد خیره بر چشمِ پدر بود نفهمید که سوخت آتشی را که بر آن دخترِ بی جان می خورد دخترک زد به لبش گفت که دندانش کو؟ آنقدر سنگ که بر آن لب و دندان می خورد "حسن لطفی" @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): اللَّهُمَّ وَ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ خَاصَّةً الَّذِينَ أَحْسَنُوا الصَّحَابَةَ وَ الَّذِينَ أَبْلَوُا الْبَلَاءَ الْحَسَنَ فِي نَصْرِهِ، وَ كَانَفُوهُ، وَ أَسْرَعُوا إِلَى وِفَادَتِهِ، وَ سَابَقُوا إِلَى دَعْوَتِهِ، وَ اسْتَجَابُوا لَهُ حَيْثُ أَسْمَعَهُمْ حُجَّةَ رِسَالاتِهِ. وَ فَارَقُوا الْأَزْوَاجَ وَ الْأَوْلَادَ فِي إِظْهَارِ كَلِمَتِهِ، وَ قَاتَلُوا الْآبَاءَ وَ الْأَبْنَاءَ فِي تَثْبِيتِ نُبُوَّتِهِ، وَ انْتَصَرُوا بِهِ. وَ مَنْ كَانُوا مُنْطَوِينَ عَلَى مَحَبَّتِهِ يَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ فِي مَوَدَّتِهِ. وَ الَّذِينَ هَجَرَتْهُمْ الْعَشَائِرُ إِذْ تَعَلَّقُوا بِعُرْوَتِهِ، وَ انْتَفَتْ مِنْهُمُ الْقَرَابَاتُ إِذْ سَكَنُوا فِي ظِلِّ قَرَابَتِهِ. فَلَا تَنْسَ لَهُمُ اللَّهُمَّ مَا تَرَكُوا لَكَ وَ فِيكَ، وَ أَرْضِهِمْ مِنْ رِضْوَانِكَ، وَ بِمَا حَاشُوا الْخَلْقَ عَلَيْكَ، وَ كَانُوا مَعَ رَسُولِكَ دُعَاةً لَكَ إِلَيْكَ. وَ اشْكُرْهُمْ عَلَى هَجْرِهِمْ فِيكَ دِيَارَ قَوْمِهِمْ، وَ خُرُوجِهِمْ مِنْ سَعَةِ الْمَعَاشِ إِلَى ضِيقِهِ، وَ مَنْ كَثَّرْتَ فِي إِعْزَازِ دِينِكَ مِنْ مَظْلُومِهِمْ. الصحيفة السجادية، دعای چهارم، ص 42 @Arshiv_Gholam
اگر ارزش ها و هدف ها و رهیافت ها تنها به گونه عقلی محض بر جا بمانند، امکان فهمشان کم خواهد شد و انسان را کم جذب خواهند کرد. أمّا هر چقدر نموداری حسّی آن ها امکان بیشتری بیابد، نیرومندتر و در جذب و دفع آدمی توانمندتر خواهند شد. اگر این را به راستی بپذیریم، باید برای خود و برای ارتباط هایمان با دیگران بر این اساس برنامه ریزی کنیم. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 92 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بخشی از نتایج فعّالیت های حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)🎥 "استاد حامد کاشانی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حجّت الإسلام ربّاني حجّت الإسلام موسوي شیخ غلامعلي بدرلو با نوای: کربلایی محمّد حیدری کربلایی علی سراج کربلایی حسن نعمتی کربلایی ابوالقاسم زمانی کربلایی احسان رمضانی کربلایی هادی خادم حسینی شنبه 24 مهر 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @Arshiv_Gholam