144.7K
🔰سئوال⁉️
سلام علیکم
برای بیرغبتی به پست و مقام و امور دنیوی علاوه بر توصیههای اخلاقی که از شما شنیدهایم، اذکاری هم توصیه میفرمایید؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#حب_جاه_و_مقام
#پست_و_مقام
#حب_دنیا
#محبت
@faghihiseyyedahmad
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👳♂من یک وقتی از آقای حاج آقا عزّالدّین زنجانی شنیدم، او از پدرش مرحوم امام جمعه نقل میکرد که گفته ما رفتیم منزل آسیّد احمد سبط شیخ در نجف یا جای دیگر، آسیّد احمد گفته مایلید رسائل به خطّ شیخ را ببینید؟ اینها گفته بودند نهایت آرزوی ماست که خطّ شیخ را زیارت کنیم.
📝 رسائل شیخ را آورده بودند، میگفت دیدم خیلی جاها با خطّ قرمز أعلی یک یا چند سطر خطّ کشیده و در حاشیه نوشته شده. پرسیدم اینها چیست؟ گفت که این خطوط و اصلاحات مرحوم میرزای شیرازی است و شیخ رسائل را به میرزا داده بوده تا میرزا آنها را اصلاح کند. میرزا اصلاحات کرده بوده و شیخ هم دستور داده بوده که رسائل با اصلاحات میرزا چاپ بشود.
آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه)
📘جرعهای از دریا، ج۱، ص ۱۱۲
#کتاب
#جرعهای_از_دریا
#آیت_الله_شبیری_زنجانی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💡باید در کنار تربیت انسانی که از لحاظ شخصی صالح است او را از حیث تکلیفی هم فردی صالح بار آورد. به این صورت که او نسبت به نقش تکلیفیاش و روابطش با امّت اسلامی آگاه گردد و در این باره آموزش داده شود...
📿 چقدر بسیارند مردمان پاک و خوب و شبزندهداری که این تهجّد و شبزندهداریشان و این مرتبه از خوبیهای وجود شخصیشان در وجود تکلیفیشان منعکس نمیشود، چون خود این وجود تکلیفی نیازمند نوعی تمرین و تکمیل است و روشنگری و تکمیل وجود تکلیفی به طور خودکار، خود به خود با تکمیل و پرورش و آموزش وجود شخصی محقّق نمیشود.
استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه)
📖 حوزه و بایستهها، ص ۶۲ و ۶۳
#کتاب
#حوزه_و_بایسته_ها
#شهید_صدر
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
1.15M
🎙ترجمه روایتی از الغیبة مرحوم نعمانی
♨️ شیعیان چگونه پاکسازی میشوند؟
👁 مثل پاکسازی سرمه از چشم...
📎 متن روایت 👇👇👇
#صوت
#حدیث_خوانی
#ترجمه_روایت
#امتحان
#پاکسازی
#شیعیان
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎙ترجمه روایتی از الغیبة مرحوم نعمانی ♨️ شیعیان چگونه پاکسازی میشوند؟ 👁 مثل پاکسازی سرمه از چشم...
🔰وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ أَخْبَرَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الْعَلَوِيُّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) أَنَّهُ قَالَ:
🔻لَتُمَحَّصُنَّ يَا شِيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ تَمْحِيصَ الْكُحْلِ فِي الْعَيْنِ، وَ إِنَّ صَاحِبَ الْعَيْنِ يَدْرِي مَتَى يَقَعَ الْكُحْلُ فِي عَيْنِهِ وَ لَا يَعْلَمُ مَتَى يَخْرُجُ مِنْهَا وَ كَذَلِكَ يُصْبِحُ الرَّجُلُ عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُمْسِي وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا وَ يُمْسِي عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُصْبِحُ وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا.
📜الغيبة للنعماني، ص 206 و 207
📎 التَّمْحِيْصُ:
الاختبار و الابتلاء (لسان اللسان، ج۲، ص۵۳۹)
التَّطْهِيْرُ من الذُّنوبِ (المحیط في اللغة، ج۲، ص۴۷۱)
محّص فلانا: ابتلاه و اختبره. و محصه الشيء كمنعه: خلّصه من عيوبه. (الإفصاح في فقه اللغة، ج۲، ص۱۳۷۶)
#حدیث
#امام_باقر
#الغیبة_النعمانی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
133.4K
🔰سئوال⁉️
سلام
آیا توبه کاری میکند که از محلّی که نعوذ باللّه گناه کردیم حتّی نعوذ باللّه معاصی ۲ نفره، شیاطین برود؟ یا باید خانه و... را عوض کنیم؟
سئوال دیگرم اینکه چه کنیم وقتی از کنار آدمهای گناهکار و محل گناهشان ردّ میشیم تاریک نشیم؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#محل_گناه
#اثر_وضعی_گناه
#توبه
@faghihiseyyedahmad
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📚عشق میرزا هم به مسائل علمی در حدّی بوده که هفت ساعت مباحثه میکرده.
🏷 از مرحوم آقای حائری شنیدم که به نظرم از مرحوم حاج شیخ نقل میکرد که ایشان میفرموده، یک موقع که ارتباط بین ایران و عراق یکی دو سال قطع شد، مسافر کم میآمد و میرزا فراغت داشت، مباحثههای هفت ساعتی میکرده است.
💡همینطور چون فکر جوّالی داشته و آن شاگردها هم افراد متفکری بودند، به آنها اختیار میداده که فکر بکنند و نظر شاگردان را میپرسیده و درس جنبه مباحثه داشته و خودش محاکمه میکرده و ترجیح میداده است.
آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه)
📘جرعهای از دریا، ج۱، ص ۱۱۲
#کتاب
#جرعهای_از_دریا
#آیت_الله_شبیری_زنجانی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧲 باید اوّلین مرحله اقدام، یافتن مفهومی باشد که رسالت حوزه در امّت را مشخص میکند، سپس در پرتو این مفهوم، نظام اداری و سیاست مالی و برنامه آموزشی حوزه را وضع کنیم.
💠 همه اینها تنها در پرتو مفهوم تکلیفی حوزه معین میشود.
استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه)
📖 حوزه و بایستهها، ص ۶۶
#کتاب
#حوزه_و_بایسته_ها
#شهید_صدر
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
2.04M
🎙ترجمه روایتی از الإحتجاج مرحوم طبرسی
📣 وظیفه علماء و آگاهان چیست؟
🟩 این اقدام چه فایدهای دارد؟
📎 متن روایت 👇👇👇
#صوت
#حدیث_خوانی
#ترجمه_روایت
#طلبگی
#کارآمدی
#تبلیغ_حوزه
#پاسخ_به_شبهات
#حفظ_هویت_دینی
#حمایت_معرفتی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎙ترجمه روایتی از الإحتجاج مرحوم طبرسی 📣 وظیفه علماء و آگاهان چیست؟ 🟩 این اقدام چه فایدهای دارد؟
🔰و قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ (علیه السّلام) قَالَ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا (علیه السّلام):
🔻أَفْضَلُ مَا يُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّينَا وَ مَوَالِينَا أَمَامَهُ لِيَوْمِ فَقْرِهِ وَ فَاقَتِهِ وَ ذُلِّهِ وَ مَسْكَنَتِهِ أَنْ يُغِيثَ فِي الدُّنْيَا مِسْكِيناً مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ يَقُومُ مِنْ قَبْرِهِ وَ الْمَلَائِكَةُ صُفُوفٌ مِنْ شَفِيرِ قَبْرِهِ إِلَى مَوْضِعِ مَحَلِّهِ مِنْ جِنَانِ اللَّهِ فَيَحْمِلُونَهُ عَلَى أَجْنِحَتِهِمْ يَقُولُونَ لَهُ مَرْحَباً طُوبَاكَ يَا دَافِعَ الْكِلَابِ عَنِ الْأَبْرَارِ وَ يَا أَيُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّةِ الْأَخْيَارِ.
📜الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج1، ص 19
📎 الشَّفِيرُ:
حدُّ مَشْفَر العَيْنِ. و شَفِيرُ الوادِى و شُفْرُه: ناحِيَتُه من أعلاه (المحكم و المحيط الأعظم، ج8، ص 47)
📎الإغاثة: أغاثه: أي أنقذه. (شمس العلوم، ج-8، ص 5032)
#حدیث
#احتجاج_طبرسی
#امام_رضا
http://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🙋♂️ سلام علیکم 🙋♂️ 🌹دههی امامت و ولایت را به همه حقیقتجویان جهان، خصوصاً شیعیان و محبّین أمیرا
سئوالات غدیر.pdf
171.8K
📑 فایل کتاب، زیر ۵۰ صفحه است، لذا وقت بذارید. خیلی طول نمیکشه...😅
🔰سئوالات رو به صورت "کتابباز" پاسخ بدید و همراه صوتی که عرض شد برای حقیر بفرستید.
💥احتمال افزایش جوایز هست...☺️
#مسابقه_غدیر
#عید_غدیر
#سئوالات_مسابقه
http://eitaa.com/Arshiv_Gholam