eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی و ذاکرین نوجوان دوشنبه 3 آبان 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
به دقّت گوش کن انگار چیزی بر زمین افتاد سکوت شب شکست و در همه دنیا طنین افتاد گمانم این صدای بر زمین افتادن بت هاست یکی اللّه اکبر گفت و اینک در جهان غوغاست خدایا کیست بت های جهان را واژگون کرده؟ شکوه چیست تاج سروران را سرنگون کرده؟ خبر آمد که در ایران ترک برداشت ایوانی سراسیمه پرید از خواب، شاهنشاه ساسانی مدائن را ببین! انگشت بر لب مانده از حیرت که این بی طاقتی در طاق کسری نیست بی علّت کسی خاموش کرده آتش شرکی مسلّم را کدامین نور تا این حد دگرگون کرده عالم را خدا تعریف دیگر یافت این هم یک خوش آمد بود چنین تغییر در دنیا فقط کار محمّد بود رسوم جاهلیت را به هم زد وقت میلادش رسید و استجابت شد دعای خیر اجدادش گرفته آسمان انبیاء یک عمر نور از او سخن گفتند در تورات، انجیل و زبور از او نشان دادند تنها قدری از اوج مقامش را رسولانی که وقت معجزه بردند نامش را پر از عجزیم وقتی بوده اعجازش کلام اللّه چه جای مدح؟ خرما بر نخیل و دست ما کوتاه رسید از چشمه آفاق جان تازه ای آورد برای مردم دنیا جهان تازه ای آورد به نام زن کرامت داد، دریا را به صحراء برد مقام دختران را با کلام خویش بالا برد نصیب او به غیر از ناسپاسی ها نشد آری لبش یک بار هم أمّا به نفرین وا نشد آری نبیّ آمد ولی افسوس قدرش را ندانستند نه، قدرش را به جز زهرا و جز مولا، ندانستند علی در یاری تنهایی احمد مصمّم ماند ولی اللّه اعظم با رسول اللّه اکرم ماند "مجید تال" @Arshiv_Gholam
ببینید امّت ها و کشور هایی را که به سخن پیامبر گوش فراندادند، عاقبتشان چه شد، محکوم به زوالند. صحبت، صحبت معجزه هم نیست، البته در روزگار اوّل معجزات می آمده؛ چون زود باید از بین می رفتند...أمّا به طور کلّی تا آخر دنیا این است...نابود شدن امّت، به معنای نابود شدن تشکیلات ملّی آنهاست...هضم می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 414 و 415 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عُثْمَانَ النَّوَّاءِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَبْتَلِي الْمُؤْمِنَ بِكُلِّ بَلِيَّةٍ وَ يُمِيتُهُ بِكُلِّ مِيتَةٍ وَ لَا يَبْتَلِيهِ بِذَهَابِ عَقْلِهِ، أَ مَا تَرَى أَيُّوبَ كَيْفَ سُلِّطَ إِبْلِيسُ عَلَى مَالِهِ وَ عَلَى وُلْدِهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ وَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ مِنْهُ وَ لَمْ يُسَلَّطْ عَلَى عَقْلِهِ تُرِكَ لَهُ‏ لِيُوَحِّدَ اللَّهَ بِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: خداى (عزّ و جلّ) مؤمن را به هر بلائى مبتلاء كند و به هر مرگى بميراند، ولى به رفتن عقلش مبتلاء نكند، مگر أيّوب را نمى‏بينى كه خدا چگونه شيطان را بر مال و فرزند و همسر او و هر چه داشت مسلّط كرد، ولى بر عقلش مسلّط نكرد تا با آن خدا را به يگانگى بپرستد. الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
بايد اتّكايتان فقط به خدا باشد، و اين نمى‏شود مگر اينكه از نفسانيات بكاهيد. منشأ اختلافات از هواى نفس است. هر كجا اختلاف بين خودتان ديديد، مطمئن باشيد كه از هواى نفس سرچشمه گرفته است. البته اختلاف بين انبياء و افراد مقابل آن ها و اسلام و كفر هميشه بوده است، ولى‏ آن اختلاف از عبوديت سرچشمه مى‏گيرد. شما اختلافاتى را كه از نفسانيت سرچشمه مى‏گيرد بايد از بين ببريد و مطمئن باشيد كه اگر كارهايتان از الوهيت سرچشمه نگيرد و از وحدت اسلامى بيرون برويد، مخذول مى‏شويد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 134 و 135 @Arshiv_Gholam
019.wav
2.94M
🎙روضه حضرت رقیه (سلام اللّه علیها)🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
دعای هشتم صحیفه سجّادیه.pdf
209.3K
🕯دعای هشتم صحیفه سجّادیه🕯 💡پناه بردن به خدا از امور ناپسند و اخلاق زشت و افعال مذموم💡 @Arshiv_Gholam
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یاد این دو بیتی افتادم: من شدم عاشق تو یا تو شدی عاشق من؟ لطف ارباب به نوکر چه زیاد است زیاد یک نفر گفت "حسین" اشک همه درآمد نمک نام تو دلبر، چه زیاد است زیاد "استاد علیرضا پناهیان" @Arshiv_Gholam
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم باسلام خدمت همه دوستان با توجّه به کوچک شدن سفره مردم در سال های اخیر، در خیریه دستان الهی گرد هم آمدیم تا این موضوع مهم را پیگیری کنیم. نتیجه آن شد تقسیم نان در مناطق محرومی که حتّی توانایی خرید نان هم ندارند. از شما خیّرین عزیز تقاضا می شود که در این کار خیر و خدا پسندانه شریک شوید. ⚠️ لازم به ذکر است که نان در طول هفته به دست عزیزان می‌رسد و تصاویر آن برای شما ارسال می گردد. ✅ شماره کارت جهت واریز نذورات در کلیپ قرار داده شده است. "پیام ارسالی از رفقای کانال" @Arshiv_Gholam
"و اسمَعوا" بشنوید. شنیدن یعنی در جریان إلهام الهی و نصیحت های خدا و یادآوری ها و تذکّراتی که خدا به زبان های مختلف به انسان می دهد، قرار گرفتن. نمی گوید "استَمِعوا"؛ گوش فرا بدهید؛ چون ممکن است انسان گوش هم فرا بدهد و نشنود؛ می گوید بشنوید. چه جوری انسان می تواند بشنود؟ آن وقتی که موانع شنیدن در انسان نباشد. موانع شنیدن چیست؟ همین جاذبه ها و همین دلبستگی ها...نمی شنود یعنی چه؟ یعنی این حرف از این حجاب دلبستگی و علاقه ای که انسان به این مادّه دارد عبور نمی کند تا به گوش دل انسان برسد...یعنی حرف در گوش آدم فرو نرود...این شنیدن به آن معنا است؛ یعنی درست مطلب را گرفتن، درک کردن، به عمق قضیه رسیدن و توجّه کردن؛ یک چنین شنیدنی قاعدتاً آدم را به عمل نزدیک می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 152 و 153 @Arshiv_Gholam
وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَيُبَاهِي مَلَائِكَتَهُ بِالْعَبْدِ يَقْضِي صَلَاةَ اللَّيْلِ بِالنَّهَارِ فَيَقُولُ "يَا مَلَائِكَتِي انْظُرُوا إِلَى عَبْدِي يَقْضِي مَا لَمْ أَفْتَرِضْهُ عَلَيْهِ أُشْهِدُكُمْ أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُ". رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: همانا خداوند تبارك و تعالى نزد فرشتگان خود مباهات مي كند به آن بنده كه قضاى نماز شب را در روز انجام‏ دهد، و مي فرمايد "اى فرشتگان من به بنده ام بنگريد كه نمازى را كه بر او واجب نساخته ‏ام قضا مي كند، گواه باشيد كه همانا من گناهان او را آمرزيدم". من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص 498 @Arshiv_Gholam
و أمّا اگر انتخاب اصلح براى مسلمان ‏هاست، "كى و از كجاست" مطرح نيست، از هر گروهى باشد، حزب باشد يا غير حزب، نه حزب اسباب اين مى‏شود كه غير آن فاسد، و نه صد در صد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح براى مسلمين يعنى انتخاب فردى كه تعهّد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد كشور باشد، و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب كرديد، كارى اسلامى مى‏كنيد و اين يك محكى است براى خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براى اسلام است، يا براى صلاح خودتان. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 197 @Arshiv_Gholam